logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 4 من 13 < 1 4 5 6 7 8 9 10 13 > الأخيرة



look/images/icons/i1.gif رواية صدفة أم قدر
  25-02-2022 11:50 مساءً   [19]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العشرون

ان ادم و اسيل كانوا بيرقصوا و بعد دقيقة اسيل لقت ادهم بيغمض عيونه و بيقفلهم، و ايديها مليانة دم...
اسيل(بخضة): ادهم ادهم، سامعني...
و بعدين ادهم وقع علي الارض و غمض عيونه خاالص...
اسيل(بصريخ): ادهم...
و كل العائلة قربت منهم...
اسيل حطت رأس ادهم علي رجليها، و ايديها مليانة دم...
صفية: ابني لا...
باسم: انا اتصلت بالاسعاف...
ليلي(بعياط): هو هو ادهم حصله ايه؟
اسيل(بصوت عالي): احنا لسة هنستني الاسعاف...

عدي: عندك حق...
عدي و كريم و باسم شالوا ادهم و ركبوه العربية و اسيل ركبت جمبه و هي بتعيط...
و باقي العائلة اتوزعت علي العربيات...
و بعد فترة وصلوا المستشفي و جابوا النقالة و دخلوا ادهم اوضة العمليات...
و كل العائلة منهارة بره...
و بعد ساعتين...
سمعوا صوت الدكتور من اوضة العمليات...
الدكتور: المريض قلبه وقف...
اسيل فجأة اغمي عليها...
و بعدين بدأوا يحاولوا ينعشوا القلب و و قدروا...

شالوا اسيل و ودوها اوضة عادية و اتعلق ليها محاليل...
الدكتور: انقذناه بأعجوبة...
عدي: حصل ايه؟
الدكتور: الرصاصة كانت جمب القلب ببعد 3سم يعني الاصابة كانت كبيرة و خطيرة و الحمدلله لحقناه...
عبدالرحيم: الف حمد و شكر ليك يا رب...
نيرة: الحمد لله...
محمد: طب هو فين؟
الدكتور: هو لسة تحت تأثير البنج و نقلناه اوضة عادية...
فردوس: شكرا يا دكتور...
صفية(بعياط): ابني كان هيضيع مني يا احمد.
احمد: متقلقيش هو بخير...

احمد حضن صفية...
كريم كان حاضن ليلي...
باسم: مين طيب اللي عمل كدة؟
غزل: هو ليه اعداء؟
عدي: ايا كان اللي عمل كدة هتبقي نهايته علي ايدي.
سامر: أهدي يا ابني و نفكر بالعقل...
الممرضة: المريضة اللي اغمي عليها قاعدة عمالة تزعق و تصرخ...
باسم جري علي اخته...
اسيل(بعياط): باسم ادهم فين ارجوك؟!
باسم راح حضنها...
باسم: هشششششش. ادهم بخير و عايش متخافيش.
اسيل: عايزة اشوفه، ارجوك...
عبدالرحيم: قومي شوفيه يا بنتي...

اسيل قامت بسرعة و شالت المحاليل من ايديها. و كانت هتتكعبل بسبب الفستان بس مسكت نفسها...
اسيل: فين هو؟
عدي: تعالي يا اسيل...
اسيل راحت مع عدي...
عدي: مطوليش يا اسيل الاصابة كانت خطيرة...
اسيل: حاضر حاضر...
اسيل دخلت و اول ما شافته قعدت تعيط اوي، و جابت الكرسي و قعدت جمبه و مسكت ايده...

اسيل(بعياط): عارفة اني ضايقتك بكلامي بس آسفة. عارفة اني عصبتك كتير و عارفة اني استفزيتك، بس و الله العظيك بحبك، كنت مبسوطة اوي امبارح بس بسبب فكرة غبية جت في بالي معرفتش اقولك اني بحبك، انا كنت خايفة عليك. لاني انا عندي اعداء كتير و بيصدقوا يلاقوا نقطة ضعفي و انت نقطة ضعفي يا ادهم، و الله العظيم بحبك...
و بعدها لقت ايد ادهم بتمسك ايديها جامد...
اسيل: ادهم فوقت...

ادهم فتح عنيه ببطء بس قفلهم علشان النور. و بعدها فتحهم...
اسيل(بفرحة): انت كويس، هروح انادي الدكتور حاسس بوجع...
ادهم(بتعب): ا ست ني(استني)...
اسيل قربت منه...
اسيل: عايز حاجة اعملك حاجة حاسس بوجع عايز ايه؟
ادهم(بتعب): ان ت ي كو يسة(انتي كويسة؟ ).
اسيل(بابتسامة): اه الحمد لله...
ادهم(بتعب): و ال با قي(و الباقي؟ )...
اسيل: كلنا كويسين...
رحيق: يا عيني يا عيني...
باسم: بتحبوا في بعض من غيرنا...

صفية: حمد لله علي السلامة يا حبيبي...
ادهم(بتعب): الله يسلمك...
نيران دخل بسرعة من الباب...
نيران: اللي وراها ديفيد و تشارلي...
اسيل: مستحيل!
نيران: يعني انتي السبب في رقدة ادهم دي...
صفية: منك لله يا شيخة، ربنا يأخدك...
ادهم(بتعب): امي خلاص...
اسيل(بدموع): انا مش قصدي...
عبدالرحيم: نيران صفية مينفعش كدة...
ادهم(بتعب): ملكيش دعوة بحد يا اسيل...
الدكتور: اهلا استاذ ادهم، حاسس بحاجة؟

ادهم: لا مش حاسس بايدي الشمال...
الدكتور: لانك متبنج...
ادهم: طب ما طالما انت عارف انه طبيعي بتسأل ليه اذا كنت حاسس بوجع...
اسيل ضحكت...
ادهم: ايوه كدة افتحي الشيش شوية...
اسيل: لا و النبي...
ادهم: هخرج من هنا امتي؟
كريم: انت لسة جاي من ساعتين يا ابني لحقت...
ليلى: لا و اول ما سمعنا الدكتور بيقول القلب وقف اسيل اغمي عليها علطول...
ادهم(بغرور): طبعا هو انا اي حد و لا ايه؟

اسيل(برفعة حاجب): لا و النبي، انا اساسا اغمي عليا من قلة الاكل بس مش اكتر...
ادهم: عارف عارف...
محمد: حمد لله علي السلامة...
ادهم: فين بابا؟
سوزان: بيصلي شكر لله...
ادهم: حبيبي يا بابا...
كريم: منك لله بسببك معرفتش اتهني...
اسيل: متدعيش عليه احسنلك...
عدي(بغيظ): طب ربنا يأخده اهو...
اسيل قربت منه و لوت دراعه ورا ضهره...
اسيل: قسما بربي لو مكنتش جوز اختي و انا خايفة عليها لتبقي ارملة كنت كسرته...

عدي: يعني زمان مكنتش بقدر علي ادهم بس طلعت مراته هي كمان بتعرف تضرب يا حليوة...
اسيل: اديك شوفت.
سوزان: سيبي ابني...
نيرة: خلاص يا اسيل...
ادهم: خلاص يا كتكوتة...
اسيل(بعصبية): ادهم متقولش الكلمة دي...
احمد: حمد لله علي السلامة يا حبيبي. ربنا يحفظك يا حبيبي...
ادهم: حبيبي انت يا بابا...
ادهم: طب مش هنروح...
اسيل: لا هتبات الليلة هنا...
ادهم: لا...
الدكتور: مينفعش يا ادهم بيه غلط...
ادهم: لا طبعا...

ادهم: اتصرفوا...
اسيل: لازم نسمع كلام الدكتور...
اسيل كانت ضد ادهم و الباقي بيحاول يقنع الدكتور...
الدكتور: يا جماعة في ممرضة لازم تغير ليه علي الجرح كل شوية...
ادهم(بمكر): حلوة؟
الدكتور: مع انه عيب الكلام ده، بس هي حلوة...
ادهم: موافق، روحي يا اسيل مع العائلة...
اسيل: انا بقول بقي البيت بيبقي في المواقف دي حلوة اللي هو المريض مبيرتحش الا في بيته...
ادهم: لا المستشفي احلي، ده كلامك من شوية...

اسيل: لا طبعا، و كمان اكيد في ممرضين رجالة هما يغيروا الجرح...
ادهم: لا هو بنت...
عبدالرحيم: بسسسسسسس، ادهم انت عايز ايه؟
ادهم: المستشفي...
عبدالرحيم: راحة ادهم اهم...
ادهم: احبك يا عبد الرحيم انت يا حلو...
عبدالرحيم: و مراتك هتبات معاك...
اسيل: قسما بالله ما حد واخد قلبي غيرك...
ادهم(بهمس): احترمي نفسك...
صفية: لا انا ام ادهم و انا اللي ابات معاه...
احمد: لا مراته اولي بيه...
رحيق: هتباتي ازاي بالفستان؟

ادهم: انا برضو بقول كدة روحي معاهم بقي...
اسيل: لا هعرف انام ملكش فيه يا ادهم...
عدي: هبعت ليكي و لادهم هدوم...
اسيل: تمام يا معلم...
الكل مشي و اتبقي اسيل و ادهم...
اسيل قربت من ادهم، ادهم استغرب من نظرتها...
اسيل: يعني كنت عايزني امشي علشان تستفرد بالبت.
ادهم: انا اعمل كدة تصدقي عليا كدة؟
اسيل: يا حرام، اومال غيرت رأيك ليه و قعدت في المستشفي؟
ادهم: لا كنت بهزر...
و بعدين اسيل قعدت تعيط اوي...

ادهم: يا مجنونة بتعيطي علي ايه؟
اسيل(بعياط): انت في كل ده بسببي انا...
ادهم: لا يا حبيبتي مش بسببك انتي...
اسيل: لا بسببي بسبب تشارلي بسبب سالي...
ادهم: لا يا روحي مش انتي...
ادهم: قربي...
اسيل قربت من ادهم و ادهم باسها من رأسها...
ادهم: انا بحبك و كفاية عندي ان انتي بس تحبيني.
اسيل: بس انا مش بحبك.
ادهم: نعم يا بت المجانين؟
اسيل: ايوه مش بحبك...
ادهم: اسيل اتعدلي...
اسيل(بهمس): انا بموت فيك...

ادهم: ينعل ابو الظرافة...
اسيل: يعني معجبكش هزاري...
ادهم: لا...
اسيل: طيب، شوف مين هيسليك طول الليل؟ او اتخمد...
اسيل راحت حاولت تنام بفستانها لكن مش عارفة...
اسيل: انت نحس يا ابني...
ادهم: او انتي اللي نحس...
الباب خبط، و اسيل فتحت...
اسيل: تمام شكرا...
ادهم: ايه؟
اسيل: عدي بعت شنطة فيها هدومنا...
ادهم: تمام، خشي غيري...
اسيل: اوك...
اسيل دخلت الحمام و خرجت ليه...
ادهم: مغيرتيش ليه؟
اسيل: معرفتش...

ادهم: اه طب قربي...
اسيل قربت من ادهم و ادهم فك الرباط و فتح السوستة، و اسيل جريت علي الحمام...
ادهم: مجنونة...
-اسيل غيرت الفستان لبيجامة باللون الوردي البنطلون ضيق و قصير لبعض الركبة و التي شيرت بحمالة و قصير...
ادهم: هو انتي ليه محسساني انك قاعدة في البيت مش في المستشفي...
اسيل: لان ببساطة كل لبس البيت كدة...
اسيل: نام يا ادهم نام...
ادهم: تعالي نامي جمبي...
اسيل: ليه عيل صغير؟
ادهم: تعالي...

اسيل: سرير ايه اللي هيأخدنا ده؟
اسيل قربت من ادهم و نامت ناحية اليمين علي دراعه اليمين...
ادهم: شوفتي اهو خدنا...
اسيل: يا بني هتلاقيك بتكابر بس...
ادهم: نامي يا اسيل...
اسيل نامت و ادهم نام...
-في مكان تاني...
في مكان ما...
سالي: اهو مامتش...
ديفيد: انتوا ايه اللي عملتوه ده؟
سارة: ايه يا ديفيد؟
ديفيد: حاولتوا تقتلوا ادهم...
سالي: و اهو مامتش...
تشارلي: بس علي الاقل خوفناهم...

ديفيد: انتوا مجانين و انا مش هسمح بكدة فاهمين.
ديفيد مشي...
سالي: ليه هو متعصب كدة؟
سارة: معرفش...
تشارلي: اسيل ليا انا و بس...
-في الصباح الباكر...
صفية: انا هاجي معاك يا عدي...
عدي: احنا ريحين فرح...
سوزان: اشمعنا هتاخد رحيق...
عدي: انتي كارهه رحيق ليه الله؟
عبدالرحيم: يا جماعة كل اللي متجوزين هيروحوا و احتمال يخرجوا يعني شباب و لسة متجوزين...
احمد: بابا عنده حق...
عدي: يلا يا كريم، يلا يا ليلي...

كريم: وحشتيني...
ليلي: و انت كمان...
عدي: رحيق يلا...
رحيق: تمام...
رحيق نزلت من الفيلا و اول ما شافت عدي حضنته...
عدي(باستغراب): في ايه؟
رحيق: ايه بحضن جوزي؟
عدي: هو كدة عادي...
رحيق: اه ماما كانت بتحضن بابا.
عدي: طب يلا.
كريم: يا بختك يا عم...
باسم و غزل نزلوا، و كان كل شوية باسم يبص لغزل و تتحرج...
-Flash back.
باسم: طب يلا نروح...
باسم خد غزل و راح علي البيت...
باسم: بصي يا غزل.
غزل: في ايه مش مطمنة؟

باسم: عايز ابدأ حياتي من جديد.
باسم: حياتي كانت ستات شغل شرب سهر، بس لما انتي جيتي غيرتيها...
باسم: مش هنكر اني اعجبت بيكي، بس دلوقتي انا بقيت احبك...
باسم: بحبك يا غزل...
غزل كانت بتيعط...
باسم: ليه بس كدة؟
غزل: علشان انا كمان بحبك يا حمار...
باسم: قلبي يا رب...
و قعدوا يتكلموا و يهزروا...
-End...
نيران: استنوا هاجي معاكوا...
كريم: تمام...
عدي و رحيق و باسم و غزل في عربية، و كريم و ليلي و نيران في عربية...

-في المستشفي...
اسيل صحيت لقت ممرضة بتغير لادهم الجرح و بيضحكوا مع بعض...
اسيل(بغيرة): هو انتي في كباريه يا ماما...
الممرضة: نعم...
اسيل: خلصي شغلك و غوري من وشي.
الممرضة: خلصت.
اسيل(بعصبية): طب و واقفة ليه؟
الممرضة(ببرود): مش بمزاجك هو...
اسيل(بعصبية): عجباك القعدة صح...
ادهم(ببرائة): في ايه يا بنتي كانت بتغيرلي الجرح.
اسيل: امشي من وشي.

اسيل(و هي قايمة من جمب ادهم): لك اشبع بيها يا ادهم غوروا انتوا الاتين ما انتوا بلاعات مجاري زي بعض...
ادهم مسكها من ايدها و شدها...
ادهم(بحدة): اسيل انا معملتش حاجة لكل ده.
اسيل(بدموع متجمعة في عنيها): ابعد يا ادهم عايزة اغير هدومي...
ادهم ساب ايديها، و اسيل خدت هدوم و دخلت تغير...
اسيل لبست بنطلون اسود ضيق و بلوزة قطن باللون الازرق قصيره و كوتشي ابيض...
اسيل: يلا علشان تغير...
ادهم: ساعديني...

اسيل قربت منه و ساعدته يقوم و دخلته الحمام، و خرجت جابت ليه هدوم و دخلتهاله...
ادهم: خليكي احتمال احتاجك...
اسيل: ماشي...
اسيل ودت ضهرها لادهم، و ادهم لبس بنطلونه...
ادهم: اسيل لفي...
اسيل: انت ليه ملبستش التي شيرت...
ادهم: مقدرتش ايدي وجعتني...
اسيل: تمام...
اسيل بدأت تلبسه التي شيرت و شالت ايده براحة.
اسيل: ها حاجة تاني؟
ادهم: لا شكرا...
اسيل خرجت و وراها ادهم...
نيران: الله الله كنتوا بتعملوا ايه؟

اسيل: انتي مالك؟
نيران: حماية اخويا واجب عليا و انتي خطر عليه...
ادهم: نيران خلاص...
رحيق: هي اسيل عملت ايه الله؟
نيران: تشارلي السبب و هي مش كانت تعرفه.
اسيل: ثانية بس ثانية، يعني ادهم حكالك قصتي صح؟
نيران: طبعا مفيش حاجة نقدر نخبيها عن بعض...
اسيل غمضت عنيها بتستوعب انه قال سرها كدة عادي ليها...
ادهم: اسيل انا...
اسيل(ببرود): يلا يا عدي عايزة اروح...
اسيل خدت شنطة الهدوم...
كريم: هاتي عنك...

رحيق(بهمس): دي بنت مقرفة اوي...
ليلي(بهمس): هي بس جامدة...
ادهم: اسيل ممكن تمسكيني؟
اسيل: لا ليه لما تقع هتلاقي الانسة نيران تسندك...
اسيل مشيت ببرود من قدامهم، و الكل ماشي...
اسيل و هي ماشية خبطت في واحد...
شخص: اسف اسف جدا...
اسيل: فادي! عامل ايه مالك بتجري ليه؟
فادي: اسيل بجد انا محتاج مساعدتك...
ادهم: اسيل يلا...
اسيل: قول يا فادي...

فادي: محتاج فلوس بابا تعبان اوي و هيعمل عمليه في قلبه و انتي عارفة ان ظروفي متوسطة و مش هلحق اظبط الفلوس كلها في يوم واحد...
ادهم: و انا هصدقك منين يلا يا اسيل...
ادهم مسك اسيل و لسة هيمشي معاها...
اسيل(ببرود): ادهم سيب ايدي، تعالي يا فادي هدفعلك التكاليف...
باسم: اسيل اسمعي كلام جوزك...
رحيق: حرام عليكوا الواد محتاج مساعدة.
نيران(بسخرية): ده محتاج مساعدة؟ و لو محتاج مش هوديله...

فادي(بانكسار): انا اسف يا اسيل، عن اذنك...
اسيل: متعتذرش يا فادي.
اسيل قربت من باسم و خدت محفظته و طلعت الcredit card...
باسم: ايه ده يا اسيل؟
اسيل: الفلوس هتتحول لحسابك تاني...
اسيل: خد يا فادي اصرف كل اللي انت عايزه عمليه دواء دكاترة، سفر. و انت اخويا و مش هنسي جدعتنك معايا...
فادي: بس...
اسيل: مش مهم يا فادي، ده اقل حاجة ممكن اعملها رد جميل...
اسيل: الباسورد ايه يا باسم؟
باسم: (، )...

فادي: شكرا شكرا ليكي...
فادي حضن اسيل، و ادهم بيولع في مكانه...
ادهم(بغضب): و ده علي اساس ملكيش راجل و لا ايه؟
اسيل: ده اخويا...
ادهم شد اسيل من ايدها جامد...
اسيل: ابقي طمني علي والدك يا فادي...
ادهم ركب اسيل العربية و نيران ركبت و ادهم ركب. نيران في النص...
و بعدين العربيات اتحركت و راحت لمطعم شيك...
ادهم: ايه ده يا كريم؟
كريم: بمناسبة رجوعك...
ادهم: تمام...
نيران: يلا يا ادهم...

نيران مسكت ايد ادهم و دخلت للمطعم...
و اسيل نزلت و رحيق جريت عليها و مسكت ايدها.
رحيق(بمرح): بقولك ايه يا جميل ما تفكك من الواد ده و اتجوزيني...
اسيل ضحكت بصوت عالي و مشيت معاها...
اسيل: انتي مشكلة يا رحيق، ربنا يكون في عونك يا عدي...
و الكل دخل للمطعم و قعدوا...
الجرسون: تأكلوا ايه يا فندم؟
كل واحد قال طلبه، و بعد شوية الطلبات جت...
اسيل بصت لرحيق...

اسيل(بطريقة شيف): امممم الاكل جميل بس ناقص بس شوية ملح...
رحيق(بنفس الطريقة): يا تكاته يا حركاته...
اسيل: انا شايفة ان المكرونة معجنة...
رحيق: طب ما هي من المعجنات...
اسيل: لا و الله.
رحيق: اه و الله...
كريم: لا ده انتوا مسخرة.
اسيل: كنا نروح المطاعم و نفضل نتريق علي الاكل حتى لو هو حلو...
ليلي: و كنتوا بتقولوا في التقيييم ايه؟
رحيق: كنا بنفضل نشتم في المطعم بس بالعربي...
نيران: علشان انتوا معندكوش ذوق...

اسيل(ببرود): الذباب وحش اوي انا راحة ارجع. تيجي معايا يا رحيق؟
رحيق: طبعا...
اسيل: هاتي شنطتك...
رحيق و اسيل دخلوا الحمام...
ادهم في نفسه اقسم انه اتجوز مجنونة.
ليلي: نيران بلاش معاملتك مع اسيل دي...
نيران: دي طبيعتي مع الكل ميهمنيش...
-في الحمام...
اسيل: هاتي الفرشة يا بنتي...
اسيل سرحت شعرها و سيبته بطريقة جميلة، و حطت كحل و روچ و ظبطت نفسها...
رحيق: كل البنات بتعمل كدة...
اسيل: الا احنا طبعا...

و قعدوا يضحكوا و يتصوروا كتير...
عدي: هما اتأخروا كدة ليه؟
كريم: دول بنات، مش بكيزة و زغلول...
ليلي: لا و النبي...
نيران: احترم نفسك...
ليلي: اوبا ايه ده؟
ادهم: هما عملوا ده كله امتي؟
نيران: كل البنات كدة. و البنات الصايعين...
ادهم(بحدة): نيران دي مراتي...
عدي: ايه ده عملتوا كدة ازاي؟
اسيل: احنا كنا بنتصور بس في بنتين ضايقونا فمشينا من غير ما نمسح حاجة...
رحيق: اؤكد كلامك...
عدي: مش مرتاح...

ادهم: و مين سمعك؟
اسيل: خليك في نيران...
شاب: انتي البت اللي اسمك اسيل الجارحي؟
ادهم: انت مين انت؟
اسيل(ببرود): ايوه انا، و انا اللي ضربت خطيبتك في الحمام و كسرت رجليها...
شاب: يبقي جنيتي علي نفسك...
ادهم: ثانية ثانية بس...
الرجالة قامت...
عدي: هوحصل ايه؟
رحيق: البنات ضايقوا اسيل...
كريم: هما علشان ضايقوكي تكسري رجل بنت منهم...

اسيل: لا و عملت كسر في الانف و و كسر في الايد و كسر رجل، و في بنت منهم شرخ في القدم...
ليلي: نعمممممم!
ادهم: ايه ده كله؟
رحيق: هو كان في بنت طيبة اتعرفنا عليها في الحمام و اتصورنا و اتكلمنا. و بعدين جم اربع بنات حاولوا يضايقوها اسيل طبعا مسكتتش...
البنت: ايوه ضايقوني...
ادهم: طب امشي يا وحش من هنا...
شاب1: لا طبعا و حق خطيبتي...
عدي: خده في الاخرة...
شاب2: لا ده انت كمان بتستظرف...
كريم: لا بستعبط...

اسيل: بس بس انتوا عايزين ايه؟
شاب3: تعتذري و تدفعي التعويض...
اسيل: عيوني...
ادهم: اسيل خليكي مكانك...
اسيل: لا اصل انا بحب اودي حقوقي كاملة...
اسيل كانت اتحركت خطوتين، و بدأت تضرب الشباب و عدي و كريم و باسم ضربوا معاها، و ادهم حاول يضرب بس ايده وجعته و لعن الحظ بتاعه...
اسيل: خلاص يا عدي...
و الامن جه و عملوا تحقيق و مشيوا...
اسيل و رحيق راحوا كملوا اكل ببرود...
ليلي: انتوا ليكوا نفس تأكلوا...

رحيق: لا انا متعودة علي كدة...
بنت: اسيل...
اسيل: اهلا نسمة...
نسمة: عاش من شافك...
اسيل: اهلا اهلا، بجد لك حبيبتي...
نسمة: مش تعرفينا...
اسيل: ادهم جوزي...
نسمة: ادهم الشافعي اهلا وسهلا...
نسمة(بهمس): وقعتي عليه منين؟
اسيل: باسم اخويا غزل مراته، ليلي اخت ادهم، كريم جوزها، رحيق اختي، عدي جوزها، نيران اخت جوزي...
اسيل: دي نسمة اللي في اول مرة نزلت فيها لمصر ساعدتني...
نسمة(بهمس): هي مخبية وشها ليه؟

اسيل: نيران ارفعي وشك.
نيران رفعت وشها، و بسمة اتصدمت...


look/images/icons/i1.gif رواية صدفة أم قدر
  25-02-2022 11:51 مساءً   [20]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والعشرون

اسيل: نيران ارفعي وشك.
نيران رفعت وشها، و بسمة اتصدمت...
بسمة(بهمس): اسيل عايزاكي...
اسيل: عن اذنكوا ثانية...
اسيل خدت بسمة و مشيت بعيد عن الباقي...
اسيل: في ايه؟
بسمة: دي دي...
اسيل: في ايه؟
بسمة: فاكرة اختي اللي قولتلك عليها...
اسيل: اه...
بسمة: دي اللي قتلتها...
اسيل اتصدمت جدا...
اسيل(بصدمة): ازاي؟

بسمة: لما روحت لاختي قبل ما تموت قالت ان البنت دي معاها عداوة و انها ممكن تقتلها باي لحظة و انها بتربي حيوانات، و اختي ماتت بثعبان نادر جدا مش موجود في مصر...
اسيل كانت مصدومة متلخبطة خايفة...
اسيل: بسمة هبقي اكلمك و اقولك وصلت لايه...
بسمة(بدموع): ماشي...
اسيل حضنت بسمة و باستها...
اسيل: انتي قوية...
بسمة مشيت و اسيل رجعت للترابيزة و هي مشتتة.
ادهم(بهمس): قومي يا نيران...
نيران: لا...

ادهم(بهمس): نيران لو بتحبيني...
نيران بدلت هي و ادهم، و ادهم قعد جمب اسيل...
ادهم(بهمس): اسف...
اما اسيل ملاحظتش اي حاجة و لا سمعت كلام ادهم...
ادهم: اسيل اسيل...
اسيل: ايه؟
ادهم: فينك يا بنتي؟
باسم: البت دي قالتلك حاجة!؟
اسيل: لا لا مقالتش حاجة...
رحيق: كانت عايزة ايه؟
اسيل: رحيق هو مش تحقيق...
ادهم: اسيل عايزك ثانية...
اسيل(ببرود و سخرية): لو في حاجة قولها هنا اصل انت كاتم اسرار اوي...

نيران: هو مقالش لحد غريب...
اسيل(بحدة): ممكن متدخليش في حياتي، لاني بجد ملييييت، حياتي قبل ما اشوف ادهم و اشوفك كانت احسن بكتير...
ليلي: اسيل هنحلي بإيه؟
اسيل: علي مزاجك يا روحي...
ادهم كان بيبص لاسيل بضيق ظاهر هو اضايق من تصرفها عارف انه غلط بس مش للدرجة دي...
كريم: انا عازمكوا علي الحلويات...
باسم: اومال مين اللي عازمنا علي الغداء؟
غزل: هو انت بخيل ما تعزمنا انت...

باسم: المدام اسيل خدت البطاقة اللي هدفع بيها...
اسيل طلعت تليفونها، الخظ اتفتح...
اسيل: الو...
شخص: الو، اقدر اساعد حضرتك بآيه؟
اسيل: لو سمحت انا اسمي اسيل الجارحي كنت عايزة احول فلوس من حسابي لحساب المهندس باسم الجارحي...
شخص: تمام يا فندم، المبلغ؟
اسيل: ربع مليون جنيه...
شخص: تمام يا فندم. هشوف الموضوع ده...
اسيل: شكرا معلش هتعب حضرتك...
اسيل: ملكش حجة يا باسم فلوسك هتتحول ليك قريب خلاص...

عدي: حقانية اوي يا اسيل...
اسيل: اه و بحب احقق العدالة اوي...
ادهم: مش يلا...
رحيق: مش هنحلي...
ادهم: نقعد علي الكورنيش شوية...
اسيل ابتسمت بخفة و ادهم قدر يلاحظ ابتسامتها...
ادهم: يلا يا اسيل...
اسيل: انا مالي...
اسيل سابته و مشيت...
و ركبوا العربيات و وصلوا للكورنيش...
نيران: تعالي يا ادهم نتمشي...
ادهم: هتمشي مع مراتي شوية...
اسيل(ببرود): لا هقدر اتمشي لوحدي...

اسيل سابتهم و مشيت و بعدين لقت اللي بيحط ايده علي كتفها...
اسيل: عايز ايه؟
ادهم: بحبك...
اسيل: اعملك ايه؟
ادهم: و الله يا اسيل مكنش قصدي...
اسيل: اومال؟
ادهم: كنت بحكي كل القصة علشان تساعدني اني اخليكي تحبيني...
اسيل(بحدة): لا و النبي فتحكي ليها سر محدش يعرفه الا عدد محدود...
ادهم: يا حبيبتي مكنش قصدي اسف حقك عليا...
اسيل(بضعف): يا ادهم...
ادهم: قلبه...
اسيل: ها؟
ادهم: قلب ادهم...
اسيل: عيونك حلوة اوي...

ادهم ضحك بصوت عالي...
اسيل: تحب اروح اجيبلك ارقام كل البنات...
ادهم: انتي حتى بتغيري عليا لما بضحك...
اسيل: تخيل كدة في مكان مليان رجالة و انا ضحكت بصوت عالي مثلا، هتعمل ايه؟
ادهم(بغضب): هكسر عضمك...
اسيل: ده اللي المفروض اعمله...
ادهم: ايوه بس انا راجل انتي الست...
اسيل: طول ما انتوا شايفينا اننا ملناش لازمة في الحياة مش هنعرف نعيش يا ادهم...
ادهم: انتوا ليكوا لازمة، بس برضو في فرق بين الراجل و الست...

اسيل: تعرف يا ادهم اني مش هكلمك الا لما تقتنع ان الست و الراجل واحد.
ادهم: لا و النبي...
اسيل زقت ايده و سابته و مشيت...
ادهم(بوجع): اسيل الحقيني...
اسيل جريت عليه بسرعة...
اسيل: انت كويس، حاسس بوجع. طمني.
اسيل لقت بيبص ليها بابتسامة...
اسيل: جتك القرف و انت مز...
ادهم: يعني كنتي خايفة عليا...
اسيل: ابدا...
كريم: هو انا مش شايف الا انكم انتوا اللي واكلين الجو...
اسيل: خليك في مراتك...

ادهم: بتتكلم كلام زي الفل، خليك في نفسك بقي...
رحيق: تعالوا نتصور...
اسيل: يلا، يلا يا غزل...
اسيل و غزل و ليلي و رحيق كانوا واقفين بيأخدوا وضعية الصورة...
ليلي: تعالي يا نوران...
نوران دخلت في الصورة...
باسم: بنات مجانين...
عدي: دول هيفضلوا ياخدوا الف صورة...
اسيل: ادهم يلا نتصور...
ادهم: يلا...
اسيل و ادهم اتصوروا كتير...
رحيق: هاتي اصوركوا صورة عادية مش سيلفي...

اسيل مسكت في رقبة ادهم و قربت منه و ادهم استغل قربها و مسكها و(لخيالكوا)...
عدي(بهمس): صاحبك ده هيفضحنا بين الناس...
اسيل: يا سافل...
ادهم(بحب): قلبه...
اسيل: ده حب اوفر الصراحة...
ادهم: انا بحب الحب الاوفر...
اسيل: اشبع بيه...
نوران: مش يلا...
اسيل(ببرود): لا هشرب حمص الشام...
نوران: يلا يا ادهم...
ادهم: احم اسيل معلش انا تعبت فنروح و اوعدك هجيبك هنا...
نيران بصت لاسيل بانتصار...

اسيل(ببرود): اه طبعا يا ادهم اتفضلوا، و انا هقعد هنا و هشرب حمص الشام و اللي مش عاجبه يتفضل يمشي، مش هاممني...
رحيق: و انا هقعد مع اختي...
عدي: و انا مش هسيب مراتي يعني...
ليلي: و انا عايزة اشرب حمص الشام...
كريم: قلبي هشربهولك...
نيران: خلاص نقعد يا دومي...
ادهم: ها يعني...
اسيل ضحكت ببرود...
اسيل: ايه التعب خف؟
اسيل سابتهم و مشيت...
رحيق: اسيل هاجي معاكي.
ادهم: خليكوا هنا...

ادهم راح لاسيل و مسكها و شدها ناحيته...
اسيل: ابعد يا ادهم، انا مش عايزة اضربك علشان الجرح اللي في ايدك...
ادهم: اسيل نيران طيبة و ملهاش حد فانا...
اسيل: فانا باجي عليكي علشان خاطرها...
ادهم: لا اكيد...
اسيل: ادهم انا و انت مينفعش نبقي مع بعض احنا عكس بعض تماما...
ادهم: قولي كلمة كمان و ربي هوريكي الجنون علي اصوله...
ادهم: يلا يا جماعة نروح...
و الكل ركب العربيات و وصلوا للقصر...

باسم: يلا يا جدعان باي انا تعبان...
غزل: و انا مش قادرة خدني معاك...
باسم خد غزل و طلعوا علي الفيلا...
رحيق: باي يا عدي...
عدي: باي يا روحي...
رحيق: عايز حاجة؟
عدي: لا هشوفك بكرة...
رحيق: باي...
كريم: كلها اسبوع و هتبقي في بيتي انا يا ليلي.
ليلي: اه اه ان شاء الله امشي بقي...
كريم: هاوديني هاوديني...
كريم راح علي فيلته...
و عدي و ليلي و نيران و اسيل و ادهم دخلوا القصر...
صفية: اهلا باللي مش معبرني...

اسيل: طنط ادهم تعبان...
صفية: متدخليش ده ابني...
اسيل: اوف و ده جوزي برضو يعني راحته مهمة...
نيران: ما انتي قولتي هتطلقوا...
اسيل: اه هنطلق عندك مانع...
اسيل: انا بجد زهقت...
اسيل طلعت علي اوضتها...
و بعدين باب القصر خبط...
الخدامة فتحت...
باسم(بصوت عالي): اسيييييل.
ادهم: في ايه؟
باسم: جدو و تيتة و مدام نيرة و بابا عملوا حادثة...
عبدالرحيم: لا...
باسم: بسرعة نادوا اسيل...
عدي: طب اهدوا...

ليلي طلعت جري و دخلت اوضة ادهم...
ليلي: اسيل اسيل...
اسيل: ايه يا بنتي لحقت اوحشك؟
ليلي(بدموع): جدو محمد و تيتة فردوس و عمو سامر و طنط نيرة عملوا حادثة...
اسيل اتصدمت و فضلت واقفة مش بتتحرك، فاقت علي حضن رحيق ليها...
رحيق(بعياط): الحقي يا اسيل...
اسيل بصت قصادها لقت ادهم واقف قدامها...
اسيل: كدب صح يا ادهم...
عدي مسك رحيق و حضنها...
ادهم حط وش اسيل بين ايده رغم وجع ايده بس استحمل...

ادهم(بحنية): حبيبتي احنا هنروح ليهم و هما هيبقوا بخير...
اسيل: مش هيسبوني صح؟
ادهم: لا يا حبيبتي...
اسيل: طب طب يلا نروح...
ادهم مسك ايد اسيل و نزل بيها...
عدي: رحيق متخافيش هما بخير...
رحيق(بعياط): بجد...
عدي: ان شاء الله...
ليلي نزلت وراهم...
و الكل ركب عربيته و راحوا علي المستشفي...
عبدالرحيم: اختي فردوس فين؟
احمد: اهدي يا بابا...
عدي: اهدي بس يا جدو...
اسيل(بهمس و ضعف): انت وعدتني انهم هيكونوا بخير صح؟

ادهم: اه يا روحي...
الدكتور: فردوس هانم في غيبوبة، نيرة هانم في كسر في ايديها. و سامر بيه كسر في رجله و ايديه، و للاسف فقدنا الاستاذ محمد...
اسيل كانت هتقع لكن ادهم مسكها...
رحيق(بعياط): جدو جدو يا اسيل...
عدي: هشششش اهدي يا حبيبتي...
عبدالرحيم(بدموع): صاحب عمري...
احمد: ادعيله يا بابا...
صفية(بهمس): الصبر...
غزل: هو في مكان احسن يا باسم...
باسم(بدموع): مش قادر اتحمل يا غزل...

غزل خدته في حضنها، عدي كان حاضن رحيق، ادهم ماسك اسيل...
اسيل: مش وعدتني انهم هيكونوا بخير...
ادهم: ده قضاء و قدر يا اسيل...
اسيل: بس ليه؟
ادهم: مش هنعترض علي حكم ربنا يا اسيل...
ادهم: جهزوا كل حاجة متعلقة بالدفن...
اسيل: يعني يعني هو هيسبني...
ادهم: انا معاكي...
اسيل(بصوت عالي): لا انت مش هتقدر تعوضني عن حبه هو...
ادهم(و هو بيحاول يهديها): هشششش، ادعيله يا اسيل هو محتاج دعواتك...

رحيق راحت حضنت اسيل و اسيل حضنتها جامد و عيطوا هما الاتنين...
سوزان(بهمس): اوفر...
باسم راح حضنهم...
باسم: خلاص هو عند ربنا...
اسيل: انا عايزة اروح...
ادهم قرب منها و شالها بالرغم من ان الجرح بتاعه اتفتح، و اسيل قعدت تعيط علي كتفه...
عدي: يلا يا حبيبتي اروحك...
رحيق: عايزة اشوفه...
عدي: مينفعش يا رحيق...
رحيق(بعياط): لا ينفع...
عدي شال رحيق...
رحيق(بعياط): ليه الكل عايز يسبني؟
عدي: انا مش هسيبك...

عبدالرحيم: احمد ظبط امور الدفن...
احمد: حاضر يا بابا...
احمد: طب روح انت...
عبدالرحيم: لا هقعد هنا جمب صاحب عمري و اختي...
صفية: اللي يريحك يا عمو...
عبدالرحيم: روحي انتي و سوزان و ليلي...
سوزان: يا عمو...
احمد: خلاص بقي اسمعوا الكلام...
باسم: خدوا غزل معاكوا...
غزل: مش عايزة اسيبك لوحدك...
باسم: لا متخافيش...
غزل و سوزان و صفية و ليلي مشيوا بسواق خاص...
باسم: هنعمل ايه؟
احمد: تعالي معايا يا ابني...

-في مكان تاني...
عند رحيق و عدي...
عدي وصل للقصر...
عدي: هتباتي هنا لغاية ما يرجعوا يعني...
رحيق بتعيط بس...
عدي شال رحيق و طلع علي اوضته و نيم رحيق في سريره...
رحيق(بعياط): بليز نام جمبي علشان بخاف...
عدي(بابتسامة): حاضر يا روحي...
عدي نام جمب رحيق و حضنها...
-عند ادهم و اسيل...
ادهم شال اسيل و وصل لاوضته و حطها علي السرير، اسيل قعدت موطية رأسها و بتعيط...
ادهم قعد قصادها و رفع وشها...

ادهم: حبيبتي. كلنا هنموت و هنطلع عند ربنا، انتي اصبري. ربنا هيعوضك...
اسيل(بعياط): انت بتنزل دم...
ادهم لاحظ ان التي شيرت بتاعه مليان دم و مبقاش حاسس بإيده...
اسيل قربت منه بخوف...
اسيل: استني هغيرلك علي الجرح...
ادهم: متخافيش انا هعمله...
اسيل: لا...
اسيل قامت جابت الاسعافات الاولية...
اسيل قلعته التي شيرت، و لقت جسمه مليان دم...
اسيل(بخوف): ان نتت حا سس س بب وج عع(انت حاسس بوجع)...

ادهم(بابتسامة): لا يا روحي...
اسيل بدأت تشيل الدم و لقت الجرح اتفتح و خيطته...
اسيل: هجبلك تي شيرت تلبسه.
اسيل لسه هتقوم ادهم شدها، قعدت ضهرها ليه. ادهم حط دقنه علي كتفها...
ادهم: عارف انه صعب بس انا جمبك مهما يحصل ماشي، بحبك...
اسيل قعدت تعيط و حضنته، ادهم حضنها...
اسيل(بعياط): هيوحشني...
ادهم: لا هو هيكون موجود معانا، و انا جمبك...
اسيل فضلت حاضنه ادهم لغاية ما نامت و ادهم نام...
و بعد كام ساعة...

الباب خبط...
عدي(بهمس): ادهم ادهم...
ادهم: في ايه؟
ادهم(بغضب): انت ازاي تدخل كدة و مراتي موجودة...
عدي وطي رأسه...
عدي(بهمس): الجنازة، اسف اني دخلت كدة...
ادهم: تمام امشي...
ادهم: اسيل اسيل، حبيبتي.
اسيل: نعم...
ادهم: هتقومي تلبسي علشان الجنازة...
اسيل بدأت تعيط تاني...
ادهم: اهدي يا روحي...
ادهم: قومي يلا...
ادهم قوم اسيل و دخلها اوضة الملابس...
اسيل: هات بنطلون و جاكت اسود يا ادهم...
ادهم: حاضر...

اسيل: و لا اقولك في فستان اسود عندي هاته.
ادهم دور في الهدوم و لقي فستان اسود بكم و طويل...
ادهم: اتفضلي...
ادهم خد هدومه و خرج من الاوضة...
ادهم لبس بدلة باللون الكحلي الغامق و قميص اسود، اسيل لبست فستان اسود طويل و بكم...
ادهم: جاهزة؟!
اسيل: اه...
ادهم مسك ايديها و نزل، لقي الكل تحت و لابس اسود...
رحيق(بعياط): شوفتي يا اسيل، هيدفنوه...
اسيل حضنت رحيق، و رحيق بتعيط...
اسيل: ادعيله يا روحي...

رحيق: هيوحشني اوي...
اسيل: بس انتي عارفاه هو هيبقي موجود معانا هو بيحبنا و مش هيسبنا...
رحيق: انا بحبه اوي...
اسيل: و انا كمان، و الكل بيحبه...
عدي: يلا...
كريم: العربيات جاهزة...
الكل ركب العربيات و راحوا علي المستشفي، و خدوه و راحوا للمدافن و دفنوه...
عبدالرحيم: هتوحشني يا صاحبي...
اسيل(بهمس): بحبك اوي و هنفذ رغبتك يا حبيبي...
ادهم جه و حط ايده علي كتفها...
ادهم: يلا...
اسيل: براحتك...

رحيق: هيوحشني يا عدي...
عدي حضنها جامد بيحاول يهديها...
عدي: هو هيوحش الكل يا روحي و هنبقي نيجي نزوره علطول متخافيش...
غزل: عارفة انه صعب بس ده قانون الدنيا يا باسم.
باسم: كنت بحبه اوي يا غزل...
غزل: و هو كان يتحب...
و الكل رجع علي بيته بعد يوم طويل متعب...

-في الصباح الباكر...
في اوضة ادهم و اسيل...
ادهم قام ملقاش اسيل جمبه...
اسيل: انا هنا...
ادهم قام بسرعة من علي السرير و راح علي الكنبه...
ادهم: ايه يا حبيبتي حصل حاجة؟
اسيل(بابتسامة): صباح الخير يا حبيبي...
ادهم اللي هو ايه مش مستوعب اساسا...
ادهم: انتي كويسة؟
اسيل شدت ادهم يقعد و هي قعدت علي رجله...

اسيل: بص يا ادهم عارفة اني غريبة بس اللي كان دايما جدو بيقوله ان الوجع بيبقي في القلب و ان لو شخص مات مش نوقف حياتنا عليه نكمل لاننا لو وقفنا حياتنا عليه يبقي الموت اهون لينا و طالما شخص راح مش هيرجع ليه منبصش للناس اللي مسئولة مننا و محتجانا، فانا قررت ارجع اسيل تاني في باسم و في رحيق محتاجني اني اقف جمبهم و في انت جوزي ليك حقوق عندي...

اسيل: تعرف ان جدو كان دايما بيطلب مني اسامح بابا و انا فعلا مسمحاه من زمان بس المرة دي مش هقوله يا استاذ سامر هقوله يا بابا، جدو هيفرح صح؟
ادهم: اكيد يا روحي...
ادهم باس رأسها...
ادهم: ربنا يكملك بعقلك...
الباب خبط...
اسيل كانت هتقوم ادهم مسك فيها...
ادهم: ادخل...
نيران: ازيك...
نيران: ده شكل واحدة جدها توفي؟
ادهم(بحدة): نيران متدخليش في حياة مراتي...
نيران: طيب تمام، هتبدأ شغل امتي؟
ادهم: هبقي اقولك...

نيران خرجت و قفلت الباب وراها بعصبية...
ادهم: اسف...
اسيل: اه انا هنزل الجريدة و هروح ابص علي تيتة و بابا و ماما...
ادهم: هاجي معاكي...
اسيل: لا انت بتتعب معايا كتير. خليك انت انت مقصر في شغلك شغلك مهم...
ادهم: بس انتي اهم...
اسيل(بهمس): اوفر...
ادهم: لا و النبي، طب ابقي قابليني لو قولتلك كلام حلو تاني...
اسيل: عادي، هروح اسمعه من بره...
ادهم: تمام علشان اكسر رقبتك...
اسيل: اهون عليك...
ادهم: لا طبعا...

اسيل: هخش البس...
ادهم: تمام، و انا هأخد دوش...
اسيل: اوك...
اسيل دخلت لبس بنطلون اسود و تي شيرت اسود عليه حروف باللون الابيض، و لبست كوتشي ابيض، ولمت شعرها...
ادهم: و بالنسبة للون الاسود هتغيريه امتي؟
اسيل: هشوف، خش انت البس...
ادهم: تمام...
ادهم لبس بدلة باللون الرصاصي و خرج لاسيل...
ادهم: يلا...
ادهم و اسيل نزلوا...
اسيل: اهلا...
احمد: اهلا يا حبيبتي...
اسيل: هي رحيق في الفيلا صح؟

احمد: لا انا خليت باسم و غزل و رحيق يجوا هنا...
اسيل: تمام، انا هطلع ليها...
اسيل طلعت علي اوضة رحيق ملقتهاش...
اسيل: لو سمحت، فين رحيق؟
خدامة: في اوضة عدي بيه...
اسيل: تمام شكرا...
الباب خبط...
عدي: ادخل...
اسيل دخلت لقت عدي حاضن رحيق و هي بتعيط.
رحيق(بعياط): اسيل...
رحيق قامت حضنت اسيل جامد و تعيط...
اسيل: معلش سبنا لوحدنا يا عدي...
عدي: تمام...

اسيل: رحيق انتي لازم تبقي قوية اجمدي كدة، لازم تفضي لشغلك و مستقبلك و جامعتك في ايه؟ لازم تشوفي حياتك المفروض كانت هتمشي ازاي، جدو كان موجود او مش موجود هتبقي واحد بمعني انه لو كان موجود كنتي هتشتغلي و هتروحي جامعتك و هو كان هيفرح ليه بقي منفرحوش و هو في تربته...
اسيل: انتي قوية و في ناس محتجاكي في عدي ده ليه حق عليكي، و هو عدي كفاية عنده انك تضحكي، رحيق احنا كلنا بنحبه بس لازم نتقدم في حياتنا...

رحيق: انا بحبك اوي.
اسيل: و انا بموت فيكي...
ادهم: طب انا مليش نصيب في الحب ده و لا ايه؟
اسيل: ده حب اخوي تحب تأخد منه معنديش مانع...
ادهم: لا و علي ايه...
عدي: فكي بقي يا رحيق...
رحيق: يعني انت لما تقولي فكي انا هفك علطول...
عدي: بس انا حابك تفكي علشان محبش اشوفك زعلانة...
اسيل: يلا نفطر...
رحيق: لا مش قادرة...
عدي: لا يا ماما مش هتفطسي عندي في الشركة...
ادهم: ملكش دعوة باختي...
اسيل: هروح اشوف باسم...

ادهم مسك رأس اسيل و باسها و حضنها...
اسيل(بكسوف): عن اذنكوا...
ادهم: يلا جيب مراتك و انزلوا...
عدي: تمام...
ادهم لحق اسيل و مسك ايديها و نزل جري من علي السلالم...
اسيل: يا مجنون ايه؟
اسيل: ايه الجنون ده؟
ادهم: بحبك...
احمد: يلا كلوا...
اسيل: فين جدو عبد الرحيم؟
صفية: مش عايز يأكل...
اسيل: طب انا هروح اشوفه، شوف انت يا ادهم باسم.
ادهم: تمام بس بقولك...
اسيل: ايه؟
ادهم: متتأخريش عليا...
اسيل: اشمعنا؟

ادهم(بضحك): اصلي بخاف و انتي مش جمبي...
اسيل(بعصبية): ادهممممممم، روح لباسم...
اسيل: اتجوزت بهلوان انا...
ادهم: بس احلي بلهوان و الله...
اسيل: تصدق مش فضيالك انا راحة لجدو...
اسيل راحت لاوضة عبد الرحيم، و خبطت.
عبد الرحيم: ادخل...
اسيل: كدة يا جدو مش هتفتح نفسي علي الفطار.
عبدالرحيم: اسف يا بنتي مش قادر...
اسيل: هو كان صاحبك اوي...
عبدالرحيم: طبعا يا بنتي...
اسيل: هو لو كان موجود مكنش هيحب يشوفك كدة...

عبدالرحيم: بس...
اسيل: متنساش ان في مسئوليات عليك ابنك و احفادك و شغلك...
عبدالرحيم: طيب يا بنتي هلبس و اجي...
اسيل: اشطا يا جميل...
عبدالرحيم: علفكرة ادهم بيحبك...
اسيل: بس انا سبب دمار في حياته و مش هسمح بكدة...
عبدالرحيم: قصدك ايه؟
اسيل: بسببي اضرب بالنار و كان ممكن يموت بس مش هستحمل اني اخسره...
اسيل: بعد ما الامور تستقر هسافر و هبعد عنه...
عبدالرحيم: بس...
ادهم: ثانية انت بس يا جدو...

اسيل اتصدمت من وجود ادهم...
ادهم: يعني و انتي لما تسيبيني مش هتخسريني.
اسيل(بصدمة): انت ايه اللي جابك؟
ادهم: جاي اشوف مراتي و هي بتخطط ازاي تسبني.
اسيل: ادهم...
ادهم: ادهم ايه ها كنتي عايرة تسيبيني ليه حرام عليكي هو ده كله علشان حبيتك ينعل ابو الحب اللي بيذل الانسان يا شيخة، حرام عليكي...
اسيل(بدموع): بس انا مستحيل اذلك انا بحبك و لو كنت هبعد عنك هبعد علشان بحبك...

عبدالرحيم: يا ادهم اسيل خايفة عليك لانها بتحبك، بس طريقتك يا اسيل برضو غلط...
اسيل: اومال اشوف جوزي و هو بيضيع قدامي.
ادهم: و لما تبعدي يعني انا مش هضيع...
عبدالرحيم: انتوا بتحبوا بعض كل واحد بالنسبة للتاني روحه و مفيش حد يقدر يعيش من غير روحه انتي لو مشيتي مش هتبقي كويسة و لا هو هيبقي كويس...
اسيل قربت من ادهم و حطت ايدها علي رقبته و حضنته...
اسيل: آسفة...
ادهم: ينعل ابو جمالك يا شيخة...

عبدالرحيم: طب اغير قدامكوا و لا ايه ما تمشوا...
اسيل: ده بيطردنا...
ادهم: احم طب يلا بينا...
عبدالرحيم(بهمس): ربنا يخليكوا لبعض...
اسيل: عملت ايه مع باسم؟
ادهم: نفس اللي عملتيه مع رحيق...
نيران: ادهم عايزاك...
ادهم: عن اذنك يا اسيل...
اسيل: اتفضل...
ادهم راح مع نيران، و اسيل نزلت لقت الكل قاعد.
اسيل: اهلين...
صفية: انتي ازاي قدرتي تعملي كدة؟
اسيل: عملت ايه؟

صفية(بدموع): انتي غيرتي ابني خلتيه يرجع ادهم بتاع زمان، خلتينا نتجمع كلنا نشرتي الحب، خلتيني احبك...
اسيل راحت حضنتها...
اسيل: ده واجبي كحفيدة في العائلة...
صفية: انا آسفة...
اسيل: مهما الكبار عملوا مش محتاجين لاعتذار اهم حاجة احتوائهم لينا...
صفية: خلتيني اعرف قد ايه انا كنت واحدة انانية...
احمد: خلاص بقي ما صدقنا تفك...
باسم: اهلا يا جماعة...
غزل: اخباركوا...
باسم راح باس رحيق و اسيل من رأسهم...

اسيل: من امتي يا اسطا؟
باسم: لا و الله...
عبدالرحيم: صباح الخير...
نيران: زي ما اتفقنا يا ادهم...
نيران راحت قعدت جمب ادهم مكان اسيل...
اسيل: مكاني بعد اذنك يا نيران...
نيران: نسيت روحي خدي كرسي تاني...
صفية: ده جوزها سيبيها تقعد جمبه...
نيران قامت بغيظ و اسيل قعدت جمب ادهم...
اسيل(بهمس): بتثق فيا؟
ادهم: ده مش سؤال...
اسيل(بهمس): لو قولتلك اي حاجة هتصدقها...
ادهم: اكيد، في ايه؟
اسيل: هحكيلك بليل...

اسيل: باسم متنساش تعدي علي بابا و ماما تشوفهم...
باسم: بابا مين؟
اسيل: بابا هو انا عندي مية اب...
باسم: هو شكل موت جدو اثر عليكي...
اسيل(بتحذير): باسم...
رحيق: خلاص هتأكلي الواد...
اسيل: انا راحة الجريدة، باي.
ادهم: استني هوصلك...
اسيل: تمام...
عدي: يلا علي الشركة...
رحيق: طب و الجامعة؟
عدي: ليلي تبقي تجيب ليكي المحاضرات، و كمان تتعرفي علي الشركة و بعدها نبقي نظبظها...
كريم: ما تعدلي طرحتك يا ليلي...

ليلي: مالها؟
كريم: شعرك باين...
ليلي خبت شعرها و ظبطت طرحتها...
كريم: يلا بينا...
صفية: ها ايه رأيكوا نروح علي الكورنيش نغير جو.
سوزان: كورنيش لا طبعا...
عبدالرحيم: انا موافق كان محمد بيحب يروح يقعد هناك...
احمد: طب يلا...
سوزان: روحوا انتوا...
باسم: يلا يا غزل اراجعلك علي اللي فات...
غزل: بس انت مش فايق.
باسم: اهو حاجة تشغلني يلا...
احمد و صفية و عبدالرحيم خرجوا بعربيتهم...
-في عربية ادهم و اسيل...

اسيل: عدي علي المستشفي نروح نطمن عليهم.
ادهم: تمام يا اميرتي...
ادهم و اسيل راحوا المستشفي...
اسيل: لو سمحت الاستاذ سامر الجارحي فين؟
ممرضة: في اوضة(، ).
اسيل: تمام شكرا...
اسيل و ادهم راحوا الاوضة و دخلوا...
اسيل: ماما انتي كويسة...
نيرة: الحمد لله...
اسيل: انت كويس يا بابا؟
سامر(بفرحة): بقيت كويس بقيت كويس...
ادهم: حمد لله علي السلامة...
نيرة: اخبار جدك و جدتك ايه؟
اسيل(بتوتر): تيتة في غيبوبة، جدو.

سامر: ماله جدك؟
ادهم: البقاء لله...
سامر(بصدمة): بابا...
نيرة: البقاء لله يا حبيبي معلش.
سامر بدأ يعيط، و اسيل راحت حضنته.
اسيل: خلاص معلش يا بابا، احنا كلنا محتاجينكم...
نيرة: اسمع كلام بنتك...
ادهم: انتوا هتخرجوا من هنا ان شاء الله بالليل...
نيرة: روحي يلا مع جوزك...
اسيل: جايلكوا، باي...
اسيل مشيت مع ادهم...
ادهم: مرتاحة...
اسيل: نوعا ما...
ادهم حضن اسيل و مشيوا وصلها للجريدة و مشي علي شركته...

-في عربية عدي و رحيق...
عدي: رحيق ضحك ممنوع، كلام خارج الشغل ممنوع، تقفي مع حد في الشغل ممنوع و متقوليش زميلي و مش زميلي معنديش الكلام ده.
رحيق(و هي بتكتم ضحكها): تمام...
عدي: تمام، و بطلي ضحك...
عدي نزل و رحيق نزلت و دخلوا الشركة...
عدي: دانا رحيق مراتي و السكرتيرة الجديدة...
دانا: تمام يا فندم...
عدي: و علميها كل حاجة و انا واخدلك اذن من ادهم...
دانا: حاضر يا فندم...
دانا: اهلا يا مدام رحيق...

رحيق: اسمي رحيق بس.
دانا: تمام، تعالي اعلمك...
-في الجريدة...
طارق: ايه نستينا يا اسيل؟
زينات: يعني طلعتي متجوزة ادهم الشافعي و مقولتيش...
اسيل: مبحبش المظاهر...
اسيل: المهم في قضية مهمة عايزاكوا فيها...
طارق: قولي...
اسيل: صحفية كان عندها سر علي حد و الحد ده موتها، و قفلت القضية ضد مجهول...
زينات: ايه بقي؟
اسيل: نعرف السر اللي الصحفية دي كانت عارفاه.
طارق: الصحفية دي يا اسيل كانت هنا معانا.

اسيل: طب ده كويس اوي...
زينات: ازاي بقي؟
اسيل: ننزل المخزن اللي في الجريدة اكيد في ورق...
طارق: المدير مش هيسمح بكدة...
اسيل: طب بصوا مبدأيا هتساعدوني...
طارق و زينات مترددين...
اسيل: هاااااا؟
طارق(بخوف و تردد): تمام.
زينات: اسيل انا عندي عيال...
اسيل: ربنا هيقف معانا لو احنا في الطريق السليم...
زينات: ماشي...
اسيل: تمام...
نيران: اسيل...
اسيل(بصدمة): ايه اللي جابك؟
نيران: جايالك...
اسيل: عايزة ايه؟

نيران: هنتكلم كدة...
اسيل: طارق زينات معلش امشوا...
نيران: دقيقة واحدة...
نيران راحت قعدت قدام اسيل...
اسيل: خير؟
نيران: مدوريش في القديم يا اسيل...
اسيل(ببرود): مش فاهمة...
نيران: انتي عرفتي الحكايةبس محتاجة دليل.
اسيل(ببرود): حكاية ايه؟
نيران: اني انا اللي قتلت الصحفية اللي كانت قاعدة مكانك...
اسيل(ببرود): هلاقي الدليل...
نيران: يبقي احلمي اني اسيبك تتهني مع ادهم...
اسيل(ببرود): بره...

نيران(بعصبية): هتندمي هخليكي تندمي يا اسيل.
اسيل(ببرود): بره.
نيران خرجت بعصبية، و طارق و زينات دخلوا...
طارق و زينات: في ايه؟
اسيل(ببرود): لقيت دليل...
طارق: ازاي؟
اسيل طلعت التسجيل اللي سجلته اول ما نيران دخلت و مخدتش بالها...
زينات: معلمة...
اسيل: جه وقت اللعب علي اصول...
اسيل: انا راحة مشوار مهم...
اسيل طلعت جري راحت علي شركة ادهم...
اسيل: لو سمحت ادهم موجود...
دانا: تفضلي يا اسيل هانم...
اسيل: شكرا...

اسيل دخلت...
اسيل: ادهم عايزة اتكلم معاك...
ادهم: خير؟
اسيل: نيران مجرمة...
ادهم: ده اللي هو ازاي؟
اسيل: في صحفية هي قتلتها...
ادهم(ببرود): و المفروض اصدقك...
اسيل: اكيد...
ادهم: هتقولي ان نيران قتلت واحدة صح، هي قتلتها لان البنت دي ابتزتها بصور فاضحة...
اسيل: يعني انت عارف انها قاتلة...
ادهم: لسة عارف...
اسيل: بس الصحفية دي كانت شريفة...
ادهم: الدليل فين؟ ردي ها...

ادهم(بزعيق): اسيل انسي الموضوع مش هدخل نيران السجن علشان حاجة معندكيش دليل عليها...
ادهم: عندك دليل؟
اسيل: لا...


look/images/icons/i1.gif رواية صدفة أم قدر
  25-02-2022 11:51 مساءً   [21]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثاني والعشرون

ان ادهم قال لاسيل...
ادهم: الدليل فين؟ ردي ها...
ادهم(بزعيق): اسيل انسي الموضوع مش هدخل نيران السجن علشان حاجة معندكيش دليل عليها...
ادهم: عندك دليل؟
اسيل: لا...
ادهم: اسيل نيران جت حكت ليا كل حاجة و قالت انها قتلتها دفاع عن النفس و كانت بتعيط و منهارة...
اسيل(بسخرية ملاحظهاش ادهم): اه كويس اوي...
ادهم: عايزة تشربي ايه؟
اسيل: لا واجبك وصل...

ادهم: اسيل انتي ليه حاطة نيران في دماغك ليه بتكرهيها اوي كدة؟
اسيل: انا ماشية يا ادهم...
ادهم حضنها من ضهرها...
ادهم(بحنية): متمشيش...
اسيل: لا لازم امشي...
ادهم: بس انا عايزك جمبي...
اسيل: حصل ايه؟
ادهم: محصلش...
اسيل: حصل ايه يا ادهم؟ انا و انت شخص واحد لازم نحكي كل حاجة لبعض...
ادهم: مش هتزعلي؟
اسيل: و انت بتزعل حد لا طبعا قول...
ادهم: مها جت هنا...
اسيل: ها و بعدين؟
ادهم: و حاولت تستعطفني...

اسيل: متسكتش يا ادهم كمل...
ادهم: و قالت انها مش عايزة حاجة غيري...
اسيل: اه...
ادهم: انا قولت ليها سيبيني افكر...
اسيل(بعصيبة): و حياة اهلك...
ادهم: ايه؟
اسيل: انت غبي و لا ايه بالظبط علشان افهم بتقولها افكر ايه مش مالة عينك انا و لا ايه طب ما انا عندك اهو الله، ليه مقولتش انك راجل متجوز و بتحبني...
ادهم: بحبك...
اسيل: يا ربي يا ابني بضعف الله...
ادهم ضحك جامد و مكنش قادر يقف من كتر الضحك...

اسيل: لا و النبي...
ادهم: انتي مصيبة...
اسيل: انا غايرة في داهية باي...
ادهم: طب متتأخريش...
اسيل: ماشي يا بهلوان...
ادهم: تعرفي انا مسميكي ايه علي التليفون...
اسيل: قول...
ادهم: كل ما املك...
اسيل: شكرا...
ادهم: طب و انا مسمياني ايه عندك؟
اسيل(بضحك): ما بلاش...
ادهم: ليه؟
اسيل(بخفوت): الوحش المتحول...
ادهم: ايه مسمعتش؟
اسيل قربت منه و حاوطته بدراعها...
اسيل(بهمس): الوحش المتحول...

ادهم بص في عيونها و هي بصتله بضحك...
ادهم في اقل من لحظة زقها علي الكنبة...
اسيل(بخضة): ايه؟
ادهم: مش قولتي اني متحول و وحش...
اسيل: اه...
ادهم: هوريكي الوحش...
و ادهم قرب منها و (لخيالكوا)...
عدي: بقول نرجع...
اسيل زقت ادهم و قامت وقفت بسرعة...
اسيل: بص هو اخوك السبب.
رحيق: لا و النبي...
ادهم: بضايقوا مراتي ليه؟
رحيق: اذا كان شوفناكي و انتي، و لا اقولك بلاش...
عدي: يلا نمشي يا بنتي...
ادهم: يا ريت و الله...

دانا: ادهم بيه في شخص عايز حضرتك...
ادهم: دخليه...
تشارلي دخل و معاه ديفيد...
ادهم: اهلا مستر ديفيد...
ديفيد: اهلا ادهم بيه...
تشارلي: اهلا اسيل...
اسيل: بعد ما شوفتك مبقتش بخير...
ادهم: حضرتك عايز ايه؟
ديفيد: جاي اعتذر عن اللي حصل من ابني...
تشارلي: اسف ادهم...
عدي: بس انا لسة مخدتش حق صاحبي...
عدي نزل في تشارلي ضرب...
ادهم: خلاص يا عدي سيبه...
اسيل: بس خلاص بقي...
رحيق: اهدي يا عدي.
ادهم: اعتذارك مقبول...

ديفيد: عن اذنك...
ديفيد خد تشارلي و مشي...
اسيل: انت كويس يا ادهم...
رحيق: ما هو قرد اهو هو و القرد التاني...
اسيل: انا مروحة...
نيران: ادهم...
ادهم: في ايه؟
نيران: في حد حاول يخترق الsystem.
ادهم: ازاي ده؟
ادهم خرج و اسيل و الكل راح وراه...
ادهم: فين كاميرات المراقبة؟
اسيل: ادهم انت كدة هتخلي الناس تأخد بالها و حد يقدر يهرب في ثواني...
عدي: اومال يعمل ايه؟

اسيل: الاول يدي امر ان محدش يخرج، هروح اقول لدانا...
نيران شغلت الفيديو...
رحيق(بصدمة): اسيل!
اسيل لفت وشها لقت فيديو ليها و هي بتحاول تسرق خزنة ادهم و خزنة الشركة...
اسيل(بصدمة): مش معقول...
صدمة ادهم كانت لا تقل عن اسيل...
عدي: ازاي ده؟
نيران: للدرجة دي بتكرهيه، بتسرقيه كمان.
ادهم عيونه بقت بطلع نار و وشه كله بان عليه الغضب، و بدأ يقرب من اسيل و اسيل تبعد...
اسيل: ادهم...
ادهم ضربها قلم وقعت علي الارض...

اسيل: يا ادهم اسمعني مش انا و الله...
ادهم ضرب اسيل و مسكها من شعرها و خرج بره الشركة ركبها عربيته.
رحيق: هو هيعمل ايه لاسيل؟
عدي: متخافيش...
عدي(لنفسه): يا رب متخلهوش يفقد اعصابه...
نيران: هي كدة بتكرهه...
كريم: في ايه و system ايه اللي حصل؟
عدي: اسيل حاولت تسرق ادهم و تسرق ملفات مهمة...
كريم: معقول كدة...
رحيق: اسيل مستحيل تعمل كدة...
نيران: اهي عملت...
-في عربية ادهم...

ادهم كان بيسوق بسرعة و كان هيعمل كذا حادثة...
اسيل: ادهم بليز اسمعني...
ادهم(بغضب): اخرسي...
و بعد فترة ادهم وصل لشقته القديمة و مسك اسيل و طلع علي شقته...
ادهم زق اسيل لجوا الشقة...
ادهم(بغضب): بقي انا بتستغفليني...
اسيل(بدموع): يا ادهم انا مستحيل اسرقك...
ادهم(بغضب): تبرري موقفك ازاي؟
و بعدين صوت رسايل كتيرة اتبعت لادهم...
ادهم فتحهم و اتصدم اكتر...

ادهم مسك اسيل و ضربها جامد و هي مش عارفة السبب، و كان هيتهور عليها و يتطور و يغتصبها، بس اسيل اغمي عليها...
ادهم بصلها و زقها برجله، و طلع تليفونه...
الخط اتفتح...
ادهم: عدي تعالي خد ال، من هنا...
عدي: اهدي بس يا ادهم في ايه؟
ادهم: مش هتقعد في بيتي تاني، انجز انا في الشقة...
عدي: نيران خدي رحيق و روحي...
نيران: حاضر...
رحيق: اسيل فين؟
عدي: رايح اجيبها...
عدي: تعالي يا كريم...

كريم و عدي ركبوا عربيتهم و راحوا لادهم...
كريم: الله يخرب بيتك ايه اللي انت عملته ده؟
ادهم: دي خاينة...
عدي: عملتلك ايه؟
ادهم ورالهم الصور اللي كانت عبارة عن صور لاسيل و مع شاب في وضعيات مختلفة...
عدي: ازاي ده ممكن يحصل؟ اكيد في حاجة غلط...
كريم و عدي بدأوا يفوقوا اسيل...
اسيل: آآآآآآآآآه، انا فين؟
عدي: اسيل فوقي انتي كويسة...
اسيل: اه اه...
اسيل: فين ادهم؟
ادهم: عايزة ايه يا عاهرة؟
اسيل: ادهم...

كريم: الصور دي بتاعتك يا اسيل...
اسيل شافت صورة و اتحرجت تشوف الباقي و بعدين ربطت الاحداث ببعض...
اسيل: اه انا كنت في امريكا و عملت كدة...
ادهم كان هيقرب عليها و يضربها بس كريم و عدي مسكوه...
ادهم(بعصبية و غضب): انتي طالق يا اسيل...
اسيل: احسن انت اساسا مش راجل و انا بكرهك و ايوه انا اللي حاولت اسرق الخزنة بتاعتك...
ادهم: اه يا بنت ال...
اسيل: متشتمش والدي...
ادهم: هو عرف يربي اساسا...

كريم: ادهم ادهم تعالي معاايا.
كريم خد ادهم بالعافية من الشقة...
عدي: اسيل يلا هوصلك البيت...
اسيل: انا اطلقت فهاخد حاجتي من القصر و هروح بيتي...
عدي: هي لحظة غضب...
اسيل: متبررش، و لو مش هتوصلني هاخد تاكسي...
عدي خد اسيل و راحوا علي القصر...
باسم: مين عمل فيكي كدة؟
عزل: اسيل اسيل مالك؟
اسيل(بابتسامة): مفيش انا اطلقت من ادهم عادي يعني، لا اول و لا اخر واحدة تطلق...
صفية(بعصبية): هو ازاي يعمل كدة؟

باسم(بغضب): شكله مالهوش كبير...
ادهم(بغضب): انتي ايه اللي جابك هنا، بره.
اسيل(بابتسامة): هأخد هدومي و همشي...
ادهم مسكها من شعرها جامد، بس اسيل مسكت دراعه اللي بيوجعه و لفته ورا ضهره...
اسيل: خلينا ننهي علاقتنا مع بعض حلوين...
باسم: انت ازاي تعمل كدة؟
ادهم: اختك مش محترمة...
باسم: اختي اشرف منك...
اسيل: باسم باسم، انا هطلع الم هدومي و خلونا ننهي العلاقة بحاجة حلوة و في النهاية احنا عائلة واحدة...

صفية: خليكي يا اسيل مش هتمشي...
اسيل: لا يا طنط انا مش همشي انا قدامك وقت ما احتاجك او تحتاجيني هأجي...
باسم: قومي يا غزل لمي هدومك...
رحيق: و انا هلم هدومي...
عبدالرحيم: ايه اللي بيحصل هنا ده؟
ادهم حكي كل حاجة و اسيل بصاله بابتسامة، و ده شئ استفزه اكتر...
عبدالرحيم: صح ده يا اسيل...
اسيل: اه طبعا صح، انا مش بحب ادهم...
اسيل: يلا انا زهقت و مليت...

اسيل طلعت لمت هدومها و خدت الباسبور بتاعها و نزلت و الشنط راحت علي الفيلا، و باسم و غزل عملوا كدة...
اسيل: عدي رحيق مراتك هي بس هتقعد معاانا لغاية ما بابا و ماما يخفوا...
عدي: تمام.
احمد: انا مش مصدق حاجة زي دي.
باسم: اسيل...
اسيل: عايزة انام...
-اسيل طلعت علي اوضة و قعدت تعيط لغاية ما عنيها واحمرت و بقت حمراء و نامت...
-ادهم طلع كسر كل حاجة في اوضته...
احمد: انا مش مصدق يا بابا...

عبدالرحيم: ما صدقنا انه اتعدل...

-في الصباح الباكر...
-عند ادهم...
ادهم قام و خد دوش و استحمي و خرج بكل برود لبس بدلة شيك باللون الكحلي و لبس ساعته و جذمته الماركة، و حط البرفيوم بتاعه...
و نزل بكل برود للسفرة...
صفية: ادهم عايزة اتكلم معاك...
ادهم: قولي...
صفية: اسيل...
ادهم: اسيل مين؟
عبدالرحيم: مراتك يا ادهم و بلاش تستعبط...
ادهم: اسيل انا طلقتها...
عدي: بس...
ادهم: و مش هردها...
كريم: يا ابني افهم اكيد في حد قاصد يوقعكوا.

احمد: اسيل بنت مؤدبة...
ادهم: تحب اوريك الصور...
نيران: هي اسااسا بتكرهك و قالت كدة امبارح...
ادهم: انا رايح شغلي. يلا يا نيران...
عدي: جاي معاك...
ادهم: يلا...
ادهم خد نيران و عدي...
عدي: هعدي علي رحيق بس...
ادهم: ماشي...
-عند اسيل...
اسيل قامت و افتكرت كل حاجة و دمعت و بعدين دخلت خدت دوش و ارتاحت نوعا ما...
اسيل(لنفسها): هثبتلك يا ادهم انك خسران و خسران كتير اوي...

- اسيل دخلت لبست فستان سماوي شيك بحمالة عريضة و لغاية الركبة و بحزام في النص، و لبست جذمة بكعب بسيط باللون الابيض. و حطت روچ هادي و جميل و كحل حدد عيونها اللي نفس لون الفستان. و سيبت شعرها كانت جمييييلة
-و اخفت اي اثار ضرب بكريمات. بس برضو كانت حلوة...
الباب خبط...
اسيل: ادخل...
باسم: صباح الخير يا حبيبتي...
اسيل قلبها دق جامد لما سمعت كلمة حبيبتي.
اسيل: صباح النور يا باسم...

باسم: اسيل انا واثق فيكي متزعليش في غيره الف واحد يتمناكي...
اسيل: اللي عاجبني في الموضوع اني لسة زي ما انا.
باسم(بصدمة): ده اللي هو ازاي انتوا متجوزين بقالكوا اكتر من شهر؟
اسيل: هكذا بقي، يشاء القدر...
اسيل: انا راحة الجريدة، عايز حاجة؟
باسم: لا، بس في مفأجاة...
اسيل: قول...
باسم: غزل حامل...
اسيل(بفرحة): بجد!
باسم(بدموع): اه.
اسيل جريت عليه حضنته جامد.
اسيل: الف مبروك الف الف الف مبروك، عرفت امتي؟

باسم: النهاردة الصبح جابت تحليل و عرفت...
اسيل: اوبا بقي، احلي خبر.
اسيل خدت شنطتها و مسكت في باسم و نزلت...
اسيل: غزل غزل...
غزل: نعم يا حبيبتي...
اسيل: مبروووووووووووووك...
غزل(بكسوف): اللي يبارك فيكي...
رحيق: اسيل انا ماشية عايزة حاجة؟
اسيل: هوصلك...
رحيق: عدي هيوصلني...
اسيل: تمام يلا بينا...
باسم: تعالي يلا اشرحلك...
غزل: حرام عليك انا تعبانة...
باسم: عفوت عنك...

اسيل و رحيق خرجوا و كانوا بيتكلموا و يضحكوا...
عدي: صباح الورد علي اجمل وردتين...
اسيل: صباح النور يا بطل...
اسيل: يلا خد مراتك و يلا...
عدي: احم تعالي اوصلك...
اسيل: ليه عيلة صغيرة.
ادهم(بحدة): يلا يا عدي...
اسيل ركبت عربيتها و شغلت اغاني و ساقت بسرعة كبيرة...
نيران: اختك معندهاش دم...
رحيق: لا اختي عندها كبرياء...
نيران: اتحطم لما اطلقت...

رحيق: شكلك متعرفيش اسيل بس هتعرفيها مصيرك تعرفي، اسيل لو عدت الموضوع بالساهل متبقاش اسيل، و ولا بلاش اكمل اصلي كلامي هيبقي مجرح.
ادهم: يراحتك يا رحيق...
رحيق: اسيل اللي يعمل فيها كدة مستحيل تعديها ابدا، يبقي ليلة امه سوداء. و هتفضحه بفضيحة هتفضل معلمه عليه طول عمره...
ادهم ساق بسرعة و هو متعصب...
رحيق: اسيل...
اسيل: يا بت انتي ورايا ورايا...
رحيق: اه...
اسيل: طيب يا مزة...
عدي: انتي راحة فين كدة؟

اسيل: هروح المستشفي...
عدي: اه...
نيران: و ابقي عالجي جروحك، و لو مش معاكي فلوس هوديكي...
اسيل(ببرود): وفري فلوسك علشان هتحتاجيها و انتي بتدفعي للمحامي علشان يخرجك من السجن...
-كانوا في اشارة مرور و العربيات واقفة، و عربيات ادهم و اسيل مفتوحة السقف.
و فجأة شخص لابس قناع و مش مبين وشه ركب عربية اسيل و وجه مسدس ناحيتها...
رحيق(بصريخ): اسيل...
ادهم و عدي بصوا ناحية اسيل.
الشخص: اطلعي بالعربية فورا.

الشخص ضرب طلقة جمب ودان اسيل...
اسيل: عاااااااااااا...
الشخص: اطلعي...
اسيل ساقت بسرعة عربيتها و ادهم طلع وراها...

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 4 من 13 < 1 4 5 6 7 8 9 10 13 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 2072 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 1523 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 1549 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 1396 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 2607 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، صدفة ،











الساعة الآن 03:04 PM