رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع والعشرون
حور: خلاص، هو كان الدور عند فهد في الفحص.. فهد(بغضب و همس): هربيكي يا حور... ادم: اه يلا يا دكتور... فهد: انا افتكرت ميعاد مهم، باي... حور: فهد، اقعد... حور: دكتور ممكن تيجي ثانية... الدكتور: اتفضلي... حور(بهمس): ممكن تيجي تأخد منه العينة فوق... الدكتورة: ليه؟ حور: كدة... الدكتور: ماشي... حور: يلا يا فهد تعالي... فهد: خير... نوران: في ايه يا بنتي؟ حور: مفيش... حبيبة: لتكوني حامل... حور: اخرسي...
فهد: قريب متخافيش يا بيبو... حور: يا جذمة... و بعدين طلعوا الاوضة... حور: خد هنا علشان شكلك قدام اللي تحت... فهد(بغيظ): خايفة على شكلي اوي... حور: طبعا... و بعدين الدكتور خد العينة و فهد مسك في حور... الدكتور: خلاص... فهد: يلا يا حور... حور: ها لا مش عايزة... فهد: ليه بس... الدكتور: آنسة حور بتخاف من الحقن... فهد بص لحور بصدمة و حور بصت للدكتور و لعنته في سرها... فهد: خد خد متخافش، ها..
حور(بضحكة صفراء): ها لا لا عادي يعني... فهد: يلا يا دكتور شوف شغلك... حور(بصريخ): لاااااااااا... و قعدت تجري في الاوضة و فهد بيحلق عليها... فهد: اهدي بس، ده هيأخد عينة بسيطة... حور: لااااااااا، ابعدوا... -عند الباقي... نوران: الصريخ اشتغل... ادم: حور مش هتعديها على خير... ايناس: هي بتخاف؟ ندى: اه... عبدالحميد: زي فهد... -في اوضة حور و فهد... حور: بليز يا فهد لا... فهد: اوف، انزل انت يا دكتور...
و خد منه الحقنه اللي هيسحب بيها... حور: فهد هنزعل من بعض.. فهد رمي الحقنه على السرير... فهد: خلاص مش هعمل حاجة... حور: متأكد؟ فهد: طبعا... و بعدين قرب منها و مسكها جامد و و خد الحقنه و سحب العينة... حور(بصريخ): يااااا حيوااااااان... فهد: طب بذمتك حسيتي بحاجة... حور: الصراحة لا، بس في حاجة... فهد: ايه؟ حور: ازاي بتعرف تسحب عينات و انت بتخاف من الحقن... فهد: عادي، بس طالما انتي محستيش بحاجة بتصرخي ليه...
حور: هكذا... فهد ودي العينة للدكتور، و الدكتور خدها و مشي و فحص الباقي... اما عند حور وفهد.. حور لسة هتمشي، فهد زقها على السرير.. حور: خيررر، وسع... فهد: لا... حور: يا رزل... فهد: ممكن اوسع بشرط... حور: خيرررر... فهد: الفرح هيبقي كمان يومين بالظبط.. حور: روح احلم... فهد: انا برضو بقول بلاش فرح و خلاص و نتمم جوازتنا عادي... حور: خلاص خلاص اوف ماشي... فهد: اموت فيكي و انتي مطيعة... حور: غور من وشي...
و سابته و نزلت.. اما عند الباقي... فارس: حبيبة ممكن ثانية؟ حبيبة: لا... ندى: عايز منها ايه يا شيخ، اوف... جاسر: انتي مالك؟ منة: ملكش فيه... مالك: يا بت اتهدي، الله.. حور: بسسسسسس... ادم: انتوا ازاي هتتجوزوا؟ حبيبة: زي السكر في الشاي... منة: او زي القهوة في الفنجان... ندى: او زي البلح على الشجرة... جاسر: مش حلوة... فارس: يا بختك يا فهد ممشي حور على مزاجك.. فهد: طبعا يا ابني؟ حور راحت مسكت كوباية ماية...
فهد: اه يا حور هاتيلي ماية اشرب... حور: عيوني... حور راحت و رمت كوباية الماية في وشه... حور: طعم الماية حلو عجبك؟.. حور: الصراحة شكلك كدة احلي.. فهد(بغضب): انتي قد اللي عملتيه ده؟ حور(ببرود): لو مكنتش قده مكنتش عملته... حور لاحظت عيون فهد و لاحظت الشر، طلعت تجري و فهد يجري وراها... حور: يا مااااااما... ادم: احسن تستاهلي... فهد: اما وريتك يا حور... حور: مش خايفة منك...
فهد: ما واضح و انتي عمالة تستخبي ورا كل حد شوية زي الكتكوت المبلول... حور: اه يا واطي... فهد: انا برضو بقول بلاش فرح... حور: اخرس بقي... حبيبة: ما تسيبها بقي الله... فاري: لو سيبتك انا الاول... حبيبة: هتعمل ايه يعني؟.. فارس شالها و جري بيها على البسين و راح رماها في الماية... حبيبة: اه يا حيوان... فارس: ههههههههه منظرك مضحك اوي... مالك: تحبي تحصلي صاحبتك... منة: غور ياض...
مالك: يا بت ما تحترمي نفسك، الله اوف... منة: لو مش عجبك طلقني... ندى: منة فين الإغراء؟ منة: عندك حق، ههههههههه.. مالك بص لجاسر و بعدين، شالوا ندى و منة و قعدوا يجروا بيهم... ندى: يا زبالة نزلني، حالا.. منة: ماااااالك فورا تنزلني احسنلك... حور: يا فهد انتي متعبتش الله... فهد: مش انتي اللي بدأتي، استحملي... حور: انسي انسي يا فهد... و بعدين كلهم كملوا جري... عبدالحميد: يا رب ايه ده؟
ايناس: دول دوشة هيستحملوا بعض ازاي... يوسف: شايفين انا هادي ازاي و مؤدب... جودي: لا و النبي على اساس انت الملاك و انا شيطانة بقي... يوسف: في ايه؟قلبتي كدة ليه يا شيخة.. ادم: إن كيدهن عظيم... نوران: قصدك ايه يا ادم؟ ادم: بقول اني بحبك... يوسف: جبت ورا.. عبدالحميد: محدش يفهم في الستات قدي يا بني اتعلم... ايناس: و حياتي و النبي طب وريني... عبدالحميد: ده انا بهزر، انتي صدقتي.. يوسف: هو انت كمان جبت ورا...
لقي حد بيضربه على قفاه... يوسف: آه ايه يا رامي؟ رامي: مش عيب انك تقول كدة... يوسف: و النبي.. رامي: المفروض تقوله انت خوفت من مراتك و لا ايه.. ادم: اه يا جذمة... ايناس: هو انت مش ناوي تتجوز بقي؟ رامي: انا اتجوز ابدا طبعا.. جومانة: ليه مثلا؟ ايناس(بهمس): هو كدة انتي اتغيرتي... انا عند الباقي... حور(و هي بتأخد نفسها): فهد بليز تعبت... فهد: استحملي يا حور... حور: لا مش قادرة، و راحت فردت جسمها على العشب...
فهد راح نام جمبها و نيمها على ايده... فهد: قدرتي تخطفي الفهد يا حورية الفهد... حور(بكسوف): شكرا... فهد: هو انتي هتقضيها شكرا شكرا... حبيبة: يا فارس طلعني... فارس: اطلبي شوية كمان... حبيبة: مش محتاجة حاجة... و بعدين لقت فارس بيمد ايده، مسكتها وزقته على الماية... فارس: في حد بالغباء ده؟ حبيبة: متقولش على نفسك غبي يا بيبي... فارس: يا بت هزعلك... حبيبة: ابقي اعملها... منة: انت متعبتش يا مالك انا تعبت...
مالك: انا واخدها تمارين الصراحة... منة: طب انا ذنبي ايه؟ مالك: كيفي كدة... ندى: انا عايزة انام... جاسر: نامي... ندى: طب اقف بقي زهقت انت بتتمشي بقالك سنة.. جاسر: يااا رب... كلهم رجعوا الفيلا... ادم: ها ميعاد الفرح امتي؟ فهد: بعد يومين... ندى: نعمممم!و ده من ايه ده... حور(بهمس): حبيبة ارجوكي وافقي علشان فهد مجنون و هيعمل اللي قال عليه... منة(بهمس): هو قال ايه؟
حور: لو مش هنعمل الفرح كمان يومين مش هيعمل فرح وهيتمم الجوازة.. حبيبة(بهمس): ندى اتهدي و اقعدي... ندى(بهمس): خير... جودي(بهمس): في ايه؟ حبيبة حكت... نوران: ها يا بنات... ايناس: يلا انجزوا... فهد(بخبث): براحتك يا حور لو عاوزة نأجل الفرح معنديش مانع انتي برضو حبيبتي... حور(في سرها): حيوان حقير زبالة مقرف... و بعدين بدقيقة لقت ماسدج... مضمون الرسالة متشتميش احسن حور(بصدمة): يا نهار هو بيقرأ الافكار...
و بعدين... ندى: اووووووف موافقة... حبيبة: كلنا موافقين... يوسف: اخيرا.. رامي: طب هو انا مينفعش اخطب... حور: يستحسن علشان مشفش شكلك... رامي: مردودة... منة: مين تاعسة الحظ... حبيبة: قولي مين اللي امها داعية عليها... ندى: قولي مين اللي امها غضبانة عليها ليوم الدين دي... رامي: بتنقطوا سكر... رامي: و كمان هي موجودة هنا... حور: هنا ايه كلنا متجوزين... حبيبة: ممكن يكون قصدك على دادة احسان...
منة: بس دي كبيرة اوي عليك... ندى: لا و عندها عيال... رامي: جايبين الظرافة دي من فين... رامي: انا عايز اتجوز جومانة... جومانة(بصدمة): اناااااا.. رامي: هو في حد غيرك... سهير: يا بني انت فجأتنا... رامي: بصي مفيش اي حاجة في فرح الكل تبقي خطوبتي... حور: السكوت علامة الرضا صح يا بابا... ادم: صح... و بعدين... نوران: يلا كله على النوم... فهد: يلا يا حور.. حور: لا ما العروسة بتخرج من بيت ابوها..
فاسر: نعم يعني احنا مش هناخدكوا معانا... حبيبة: لا، باي.. منة: هتوحشونا... ندى: متقطعوش الجوابات... فهد(بخبث): هو مش المهم انك تخرجي من بيت ابوكي... حور: اه... جاسر: يبقي احنا اللي هنبات هنا... منة: نعممممممممممم! ندى: روح اتغطي كويس... ايناس: فكرة حلوة... يوسف: بموت فيكي يا حماتي... سهير: طب نروح احنا... رامي: لا مينفعش... سهير: بس هما كاتبين كتابهم، و انت و جومانة لا...
رامي: اولا معنديش مانع اكتب دلوقتي، بس في اوض كتير متخافيش... نوران: خلاص بقي يا سهير... جومانة: ماشي يا طنط.. و حبيبة: بس احنا هنام لوحدنا... فهد: اه طبعا... مالك(بهمس): ايه يا فهد؟ الكل طلع ينام و كل واحد راح اوضته... و بعدين بعد شوية... كل شاب راح على اوضة مراته... جاسر فتح الباب... ندى حست بحركة غريبة... ندى: مين؟ و لسة هتصرخ... جاسر حط ايديه على بوقها... جاسر: هشششششش. انا جاسر... ندى: بتعمل ايه؟
جاسر: جاي انام... ندى: لو ممشتش من هنا هتضرب، و هصوت... جاسر: انفد بجلدي امشي، مقرفة... ندى: جبان... و خرج راح على اوضته... فارس فتح الباب... حبيبة: فارس ايه اللي جابك؟ فارس: جاي اطمن على حبيبتي... حبيبة: بره يا فارس، احسنلك... فارس: لا... حبيبة: طيب، و لسة هتصوت فارس حط ايديه على بوقها... فارس: هشششش. هتفضحيني... حبيبة: تطلع بره حالا... فارس: ماشي يا ستي... مالك فتح الباب...
منة كانت في نايمة لقت حد بيحضنها من وره... منة: حرامي... مالك: يا غبية هو ف حرامي بيجي يحسسك انه بيسرق... منة: اه يا حيوان اطلع بره احسن ما اصوت و الم كل اللي في البيت... مالك: هشششش اهدي انا جاي اخد حاجة.. منة: ايه؟ مالك: قلبي.. منة: وحياة امك... مالك: في ايه؟ منة: بره احسنلك... مالك: اوف ماشي... يوسف فتح الباب... جودي: انت لسة منمتش؟ يوسف: اتعودت على حضنك يا جودي... جودي: شكرا... يوسف: انا عايز انام...
جودي: بره هنا مينفعش... يوسف سابها و راح نام على السرير... جودي: يا يوسف... يوسف: هشششش، تعالي نامي... جودي: اوف ماشي... فهد فتح الباب.. لقي حور بتتقلب، بعدين فتحت عنيها... حور: فهد... و قامت حضنته و كانت بتعيط... فهد: هشششش في ايه؟ حور: انا خايفة خايفة اوي... فهد: ليه بس انا جمبك... و شالها و نيمها على السرير و نام جمبها... فهد: هشششش اهدي واحكي في ايه؟
حور: انا خايفة اوي خايفة فتحي يرجع و يفرقنا، خايفة اخسر اهلي، خايفة اخسر اللي بحبهم، خايفة اخسرك خايفة اكون محتجالك و ملاقكش جمبي خايفة من الوحدة خايفة من الضلمة اللي انا طول عمري فيها، خايفة اوي، خليك جمبي، محتجالك... فهد: هششششش. انسي كل حاجة انا ملكك يا حور و مش هسيبك، هفضل جمبك هكون نورك يا حور هكون ضلك متخافيش نامي، انا جمبك... حور حضنته جامد و هتنام لسة...
فهد: حور هو انتي مش ملاحظة ان لبسك طويل اوي... حور عيناها وسعت اوي و غطت نفسها بسرعة... حور: يا سافل يا حقير معدوم الانسانية... فهد: ايه جاب الانسانية هنا... حور: هي بتنقال كدة... فهد: عموما خليكي لابسة كدة علطول في بيتنا و اوضتنا... حور: احلم... -حور كانت لابسة شورت قصير قصير ايه ده كلمة قصير كلمة بسيطة و كانت لابسة تي شيرت كب و مبين كل بطنها... حور: و المفروض اساسا مكنتش تشوف...
فهد: احلمي، و يلا نامي... و حضنها و ناموا... و الكل نايم... في الصباح الباكر... حور حاضنة فهد جدا و هو ماسكها خايف عليها، و بعدين سمعوا صوت ضرب نار جامد...
رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثلاثون
في الصباح الباكر... حور حاضنة فهد جدا و هو ماسكها خايف عليها، و بعدين سمعوا صوت ضرب نار جامد... حور(بخضة): ايه ده؟ فهد: مش عارف، قومي البسي اي حاجة بسرعة... حور لبست عباية طويلة و نزلوا... حبيبة: ايه صوت النار ده؟ جاسر: ممكن فتحي؟ مالك: او عبدالحميد... حور: مالك اسكت الراجل محترم.. فارس: هو احنا هنفضل نتكلم... رامي: اهدوا بس... و بعدين لقوا باب الفيلا بيتفتح و بيدخل منه رودينا و معاذ...
معاذ: في ايه ومين الناس دول؟ رودينا: دول لابسين اقنعة... حور: انا مش فاهمة حاجة... فارس: هو فين ادم بيه و نوران هانم؟ ندى: منعرفش... مني(والدة جاسر): انا اعرف... جاسر: ماما، وحشتيني.. و لسة هيروح عليها يحضنها... مني: هشششش، خليك مكانك... جاسر: في ايه يا حاجة؟ مني: ولد احترم نفسك... حور: طب هو في ايه حضرتك؟ ادم: اقعدوا... ندى: عمو... ادم: احسن ليكوا تقعدوا... فهد: انا مش فاهم حاجة..
ايناس: ما تقعدوا علشان تفهموا... جومانة: يا طنط في ايه؟ حبيبة: ايه ضرب النار ده؟ منة: ما تفهمونا... رودينا: ارجوكوا مبحبش كدة... نوران: لو عايزين تفهموا اقعدوا.. يوسف: حتى انتي يا ماما... جودي: يا جماعة فهموني.. سهير: هو احنا بنتكلم اغريقي، قولنا اقعدوا تفهموا.. عبدالحميد: اسمعوا الكلام... حور: اوف، قعدنا... الكل قعد و عايزين يفهموا... فارس: خير.. رامي: انا مش مطمن..
ادم: طبعا انتوا لما تتجوزوا بناتنا هيبقي كإنكم بتأخدوا جزء مننا... مالك: ايه ناوي ترجع في البيعة؟ منة: يا جذمة هو احنا بضاعة؟ نوران: اسمعوا بقي... حور: ماما انا مش مرتاحة ليكوا، اللمة دي وراها حاجة... ايناس: عايزين نثبت رجولتهم... فهد: نعم! عبدالحميد: مش اللي في دماغكم... سهير: احنا عايزين نعرف ان لو حصل للبنات حاجة تبقوا قد الامانة... فارس: طب احنا مالنا، احنا انقذناهم مرة ده لوحدوا يثبت...
عبدالحميد: برضو، ده علشان تتجوزوا البنات.. رامي: هو في ايه؟احنا مالنا الله... فهد: هنعمل ايه؟ ادم لسة هيتكلم... مالك: و لو منجحناش... منة(ببرود): يبقي منتجوزش، و جت من عند ربنا.. حبيبة: عندك حق... فارس: اخرسي... ندى: احسن برضو عادي، هي مش فارقة... جودي: يستحسن متنجحوش... رودينا: انا برضو رأيي كدة... مالك: و النبي... حور: بابا هما مش قد الكلام ده يبقي نتطلق من سكات...
فهد(بهمس): اسكتي احسن ما تشوفي فهد التاني يا حور ماشي... حور(بهمس): ورينا رجولتك... فهد(بغضب): انجز يا بابا في ايه؟ عبدالحميد: هنختبركم... جاسر: ازاي؟ ادم: ورانا... ندى(بإبتسامة): هتعذبوهم..؟ جاسر: مبسوطة؟ نوران: اخرسوا... ايناس: اوف بطلوا كلام ورانا... كلهم خرجوا، لقوا الفيلا مليانة ادوات و حفر، و حلبة ملاكمة... مالك: خيرررررر، يا رب.. معاذ: احم في ايه؟ فارس: طب عن اذنكم... جاسر: تعالي هنا...
فهد: هنبدأ من فين؟ فارس: انت حامي كدة ليه؟ ادم: كل واحد هيخش الحلبة هيلاقي حد قدامه و اللي هيكسب يبقي عدي المرحلة الاول... جاسر: هو في اكتر من مرحلة... حور: ربنا معاكوا يا ابطال. هههههه.. حبيبة: متقطعوش الجوابات... ندى: هتوحشونا و الله... منة: هنبقي نيجي نزوركوا في المستشفي متخافوش.. رودينا: باي يلا... معاذ: و ربي لربيكي يا رودينا... مالك: راجعلك يا منة، الصبر.. فارس: اوعدك هندمك يا حبيبة..
جاسر: هوحشك صح، هوريكي اصبري... فهد: خليكي عارفة اني هكسب كله و هتبقي ليا يا حورية الفهد... حور: احلم... سهير: خلصتوا كلام، يلا.. نوران: فارس، انت الاول... فارس: اشمعنا انا الاول يعني الله، مستعجلين على موتي... حبيبة: باااي هتوحشني... ايناس: يلا... فارس دخل لقي واحد جسمه بسم الله ما شاء الله.. فارس: و ده احاربه ازاي ده؟ حور: حط قدامك هدف حبيبتك هتوصل متخافش.. فارس: اختي...
و بعدين فارس بيضرب و التاني بيضرب، و قعدوا يضربوا نص ساعة، لغاية ما فارس كسب.. فارس: آه يا قلبي، اخيرا.. حبيبة: للاسف كسبت... حور: انا هطلع البس علشان شكلي كدة مقرف... فهد: انتي علشان لابسة محترم يبقي مقرف... حور(بغضب): قصدك ايه يا فهد؟ فهد: قصدي انك يا حور بتلبسي كدة و ده مش عاجبني... حور: ماشي خلاص يبقي ننفصل طالما انا مش عجباك و كمان انا معترفتش ليك اني بحبك، يبقي ممكن متجوزاك شفقة...
فهد(بصدمة): حور... حور: بس بس بقي... و بعدين طلعت تلبس و لبست شورت و تي شيرت بحمالة و لمت شعرها كحكة و نزلت خصلات من شعرها و لبست كوتشي ابيض و نزلت... و لما نزلت اتجاهلت فهد خالص... جاسر: مين التاني؟ عبدالحميد: انت يا جاسر... جاسر: نعم ليه ده؟ ندى: اتمنالك الخسارة... جاسر: يا بت هتضربي... ندى: مستنياك تخسر، باي... جاسر دخل و لقي واحد زي الاول ده... جاسر: يا رب...
و بعدين جاسر بدأ يتضرب، و يضرب يضرب و يتضرب و بعدين جاسر كسب... ندى: اوف يا خسارة... جاسر: آه آه، عالجوني... فارس: تعالي جمبي اتعالج... ايناس: يلا يا مالك... مالك: لعبتي... منة: بليز بليز اخسر.. مالك: احلامك... و بعدين دخل لقي واحد مستنيه... مالك: جيت لموتك... و بعدين ضربوا بعض و مالك كسب في وقت قصير.. مالك: ايه رأيك يا مزتي... منة: متقولش كدة اوف... ادم: يلا يا معاذ... معاذ: يلا انا متحمس...
و بعدين دخل و ضرب في اللي قدامه و اتضرب شوية و بعدين كسب.. معاذ: يا رب اخيرا... رودينا: مبروك با حبيبي... حور: متستعجليش على موتك... سهير: يلا يا رامي... رامي: انا لسة متجوزتش الله... سهير: يبقي مفيش جواز... رامي: ليه؟اوف يلا.. حور: هو انت نسيت انك بطل كمال اجسام... جومانة: بجد، يلا يا رامي... رامي: ماشي يا قلب رامي؟ سهير: ولد احترم نفسك... رامي: يا رب...
رامي دخل ضرب الواد ده في اقل من خمس دقايق بحركةبسيطة جدا، و كسب... رامي: على مين؟ جومانة: مبروك... نوران: يلا يا يوسف... يوسف: في ايه يا حاجة انتي ما فهد هنا، الله.. ادم: فهد في الاخر... حور: معتقدش... حبيبة: في ايه؟ حور: مفيش.. و بعدين يوسف دخل اتضرب و ضرب و بعدين كسب بعد فترة مش قصيرة اوي يعني.. جودي: ليه مخسرتش مش عارفة.. يوسف: علشان انا قدرك... ادم: للاسف الشديد كسبتوا، بس ناقص فهد، يلا يا فهد...
حور: لا يا بابا... ايناس: خايفة عليه... حور(بسخرية): ابدا... فهد(بيحاول يفهم): في ايه يا حور؟ حور: هو مش عيب انك تتجوز واحدة مش محترمة... نوران: فهميني يا حور في ايه؟ فهد: حور انتي واعية للي بتقوليه... منة: في ايه يا حور؟ فهد: ردي انتي واعية؟ حور: اه... فهد: بس انتي مراتي... حور: هنتطلق... عبدالحميد: في ايه انتوا الاتنين؟انتوا مجانين.. فهد: طب اتقي شري يا حور، انتي مش قد شر الفهد.. حور: لا متخافش قدها...
فهد مسك و قربها منه و، (لخيالكوا)... فارس: يا جدع... مالك: اوبا بقي.. جاسر: مسيطر انت صح... معاذ: ههههههه، مش قادر.. حور(و هي بتأخد نفسها): انت واحد سافل و مش محترم و مش متربي وناقص تربية و حقير و حيوان... فهد: انا عملت ايه انتي مراتي عادي... فهد: يلا يا عمي... و بعدين دخل ضرب اللي كان قدامه في وقت بسيط.. حبيبة: ها و بعدين... نوران: يلا يا حور... حور(بصدمة): يلا ايه؟ ادم: انتي بتعرفي تلعبي، يلا...
ايناس: هنشوف تقدري تتحملي الشدة لما جوزك يبقي فيه حاجة و لا لا.. حور: طب و الباقي! سهير: ليهم حاجة تانية.. عبدالحميد: انتي بتعرفي تلعبي... حور: نعم ليه ان شاء الله... نوران: يبقي مش هتكملوا... حور: احسن انا عايزة كدة... فهد: اتعدلي يا روح امك... حور: احترم نفسك.. فهد: و لو محترمتهاش... حبيبة: اوووف.. ندى: بطلوا خناق... جاسر: قولي لنفسك... منة: انت مالك... ادم: بس يلا يا حور...
نوران: اخسري في الحلبة لو مش عايزاه... حور: طبعا... فهد مسكها من إيديها و راح بعيد.. فهد: قسما بالله قسما بالله يا حور لو اتعمدتي تخسري هتشوفي وش تاني... حور: ها خوفت، هتعمل ايه يعني؟ فهد: هتتم جوازي منك و اطلبك في بيت الطاعة و بعدين ابقي افكر اطلقك... حور: احلم.. و سابته و مشيت... و بعدين حور دخلت الحلبة لقت واحد قدامها... حور: يا حلاوة..
و بعدين حور مشيت بمبدأ تتعب اللي قدامها الاول و بعدين تضرب، و قعدت شوية و بعدين فازت... فهد راح ليها و مسك رأسها و باسها من جبينها... حور(بكسوف): أبعد... فهد: ليه؟ ادم: الحاجة التانية... حور: نعم هو في تاني؟انا تعبت.. فهد: انا معاكي... حبيبة: لا في ايه انا زهقت... ايناس: الصراحة الصراحة البنات مش هتعمل اي حاجة... حور: نعممممممم!لا و اشمعنا انا... نوران: دي غرامة.. حور: بسبب ايه بقي؟
عبدالحميد: كل البنات رفضوا ان الشباب يناموا معاهم، الإ انتي... حور(بصدمة و كسوف): هااا! فهد: علشان تعرفوا ان محدش يقاوم سحري... منة: اهلا يا حور... حور: ها.. حبيبة: و قال بكرهه بكرهه مستحيل اقبل اني اتجوزه انا مغصوبة... ندى: طلعت أفلام... حور: ها لا مش حقيقي... سهير: و جودي المفروض تتعاقب... جودي: ها لا يا طنط بليز، ده هو اللي جبرني... يوسف: و النبي... ايناس: هتتعاقبي الا لو... جودي: هااا.. ادم: حور تتنازل...
جودي: حور طيبة و هبلة و هتتنازل... لقت قلم على قفاها... فهد: مراتي مش هبلة... حور: انا هبلة يا دزمة.. منة: هو انتي هبلة بس ده انتي عبيطة و يضحك عليكي بسهولة... حور: اه يا دزمة انتي كمان... حور: ده انا برئية... ندى: علشان كدة بيضحك عليكي... سهير: ها قولتي ايه يا جودي.. جودي: حور بليز. حور: خلاص ماشي، عموما انا اساسا كنت مرتاحة، و انا بضرب كدة. هههههه... حبيبة: هوايتك... عبدالحميد: الاختبار التاني...
فارس: مش مطمن، و كمان انا هحضر الفرح ازاي و انا متخرشم كدة... ادم: احمد ربك انك متكسرتش... جاسر: يا رب خير... ادم: الاختبار التاني، تعوموا في ماية درجة حرارتها 35°، و بعدين تطلعوا تجروا 100 متر، و تشيلوا شيكارة 50 كيلو، ورا بعض كله... بقي كل الشباب مصدومين لدرجة فظيعة، و البنات حتى مصدومين... حور: هما هيعملوا كل ده! حبيبة: نعمممم! منة: ده انا اموت فيها... ندى: ده انا تعبت ليهم من دلوقتي...
جودي: علشان يستحملوا و يبقوا رجالة... رودينا: ربنا معاكوا.. جومانة: مفيش حاجة اسهل؟! يوسف مسك جودي من هدومها و زقها ناحية عبدالحميد... يوسف: خد بنتك مش عايزها... جودي: واطي... ادم: يوسف بينسحب... جاسر: هو ينفع ننسحب؟ نوران: اه.. جاسر: منسحب... ندى: اه يا جذمة قديمة... ايناس: اخر كلام... فهد: انا موافق بس بشرط... ادم: هو انت لسة هتشرط... سهير: قول انجز...
فهد: حور تحضنني و تبوسني من خدي و تقولي خلي بالك من نفسك و ربنا معاك، بحنية زوجية.. حور: في احلامك روح العب بعيد... نوران: قبلنا الشرط، يلا يا حور... حور: انا مالي انا انا صاحبة الشأن و انا رفضت مليش فيه... حور: و مستحيل كمان اعملها قدامكوا... فهد قرب منها و شالها... حور: فهد سبني... طلع بيها على اوضتها، و نزلها.. فهد: ها يا ستي بقينا لوحدنا، اعملي يلا..
حور(بكسوف و صدمة): ده انت اول واحد هتكسف اعملها قدامه... فهد: متخافيش هغمض عيني... حور: و لو... فهد: اوكي مفيش خروج، مفيش فرح، في اننا نتمم الجوازة من غير فرح وعادي... حور: اوف يا رب، ماشي.. فهد: بحنية زوجية.. حور قربت منه، وحضنته حضن جميل دافئ و هو مسك فيها و شم ريحة شعرها و ريحة البرفيوم بتاعتها، و بعدين باسته من جبينه و من خده و همست في ودنه و هي مغمضة عيونها..
حور(بهمس): ربنا معاك، و خلي بالك على نفسك... و بعدين بعدت عنه و فتحت عنيها لقته مذبهل و كأنه صنم و مركز فيها كإنها سحرته... حور: فهد فهد... فهد(بعد ما فاق): ها اه معاكي... و سابها و نزل... حور(في نفسها): امال لو كنت قولتله بحبك كان عمل ايه اهبل، ههههههههه.. و نزلت، كلهم راحوا على المكان... و بعدين... فارس: احنا هنعوم بلبسنا؟ ايناس: اه... جاسر: يا رب...
و بعدين نزلوا عاموا الماية كانت دافية بس بتتعب شوية، و قاموا كملوا جري 100 متر، (كانوا متفقين يبقوا مع بعض و يعملوا كل حاجة مع بعض و محدش يتأخر و لا يسبق)، و راحوا شالوا شيكارة مشيوا بيها 50 متر، و وصلوا لخط النهاية... جاسر: هم... فارس: عندك حق، اه.. مالك: آه يا جسمي.. يوسف: ينعل ابو الجواز و اللي عايزين يتجوزوا... معاذ: و مين سمعك؟ فهد: ده احلي حاجة الجواز... حور: مبروك يا اخواتي...
و راحت حضنتهم كلهم و فهد كان بيموت من الغضب.. فهد: و الله ما تبوسيهم احسن، و انا اللي تعبان علشان خاطرك... حور راحت و حضنته و باسته من خده... و همست في ودنه... حور(بهمس): انت ارجل شخص قابلته في حياتي انت حياتي يا فهد، انا مبسوطة اني قدرت اخطف قلب الفهد، انا ب ح ب ك... حور(بهمس): بحبك يا فهد... فهد(بصدمة): احلفي... حور (بإبتسامة خجولة): اه... فهد مسك حور و شالها و لف بيها كتير... حور: يا مجنون انت تعبان...
فهد: هتصدقي لو قولتلك ان انتي علاجي انتي الدواء بتاعي يا حور انتي حوريتي انت حورية الفهد يا حوريتي، انتي قلب و عقل و حياة الفهد.. حور: كدة اتبهدلنا ماية... فهد: مش مهم... فارس: اآآآآه ياني يا امي، تعبت، مفيش بس الف سلامة... حبيبة: مع اني مجبورة، الف سلامة عليك يا حبيبي... فارس(بسعادة): حبيبك قولتي حبيبك، قسما بالله بعشقك... حبيبة: شكرا، و انا يعني... جاسر: جاسر انت كويس؟
جاسر: هو انتي مكنتيش عايزاني اكسب صح؟ ندى: احم يعني مش اوي.. جاسر: اصرفها منين؟ ندى: خلاص براحتك، و لسة هتمشي.. جاسر مسكها و حضنها... جاسر: اسف... رامي: انا ليه اتبهدل ده كله؟ جومانة: مش عجبك؟ رامي: لا طبعا عاجبني حد لاقي... جومانة: بحسب... جودي: اهم حاجة انك كويس... يوسف: الحمد لله متخرشمتش علشان الفرح... جودي: ههههه. كنت هتبقي احلي... يوسف: يا بت اتهدي... جودي: بحبك... يوسف: بتنقطي سكر يا قلب يوسف...
معاذ: مفيش اي حفنة... رودينا: قصدك ايه؟ معاذ: ايه حاجة زي حور و فهد... رودينا: روح احلم... معاذ: ماشي... رودينا: معاذ... معاذ: عيونه... رودينا: بحبك... معاذ: بعشقك و ربي... مالك: مفيش اي كلمة حلوة منك؟ منة: اقول ايه؟ مالك: خلاص متقوليش اسكتي... منة: شكرا... مالك: على ايه؟ منة: انك عملت ده علشاني احم يعني... مالك: يا قلبي انتي... منة: اسكت... مالك: عيوني يا قلبي... ادم: بما انكم نجحتوا... فارس: بعد ما اتخرشمنا...
نوران: ولد اسكت... جاسر: كملوا... عبدالحميد: الفرح بكرة... حور: ده معناه ان الحنة انهاردة... حبيبة: مستحيل.. فهد: حنة ايه؟ منة: احنا مش هنعمل فرح من غير حنة... ايناس: طب ما احنا مجهزناش حاجة... جودي: خلاص بكرة حنة بعده فرح... رودينا: ماشي... مالك: احنا لسة هنستني... حور(برجاء و همس): فهد بليز عايزة حنة... فهد: ماشي يا حوريتي، بس ده علشان خاطر كلمة انهاردة؟. حور: شكرا... فهد: خلاص بكرة حنة بعده فرح...
منة: اخيرا الله... حبيبة: بس انتوا ليلة الفرح و الحنة مش هتبقوا هنا... فارس: ليه بقي؟ عبدالحميد: طبعا علشان مينفعش... حور: الله عليك يا عمو... ندى: انت جميل اوي... جاسر: و النبي... ندى: في ايه؟ مالك: مفيش... حور: طب يلا نرجع نتغدي و كل واحد يروح بيته... جودي: الكل سمع كل واحد يروح بيته... حور: عندي فكرة... فهد: خير... حور: الستات في؟يلا و الرجالة في؟يلا... ندى: فكرة حلوة... رودينا: بس انا هروح...
منة: اقعدي يا بت انتي هنا و مامتك و عمو تامر هناك... معاذ: على جثتي انا في؟يلا تانية ابدا... حور: اوف هو كدة... فهد: خلاص ماشي... ادم: بس انا مش هقدر... نوران: مليش فيه... عبدالحميد: و بالنسبة لحالاتي... ايناس: براحتك... حور: يلا نتغدي بقي... و رجعوا و اول ما فتحوا الباب لقوا مجموعة بنات... فهد، جاسر، فارس، مالك، معاذ، يوسف، (بصدمة كلهم): : : يا نهار اسود!
رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والثلاثون
رجعوا و اول ما فتحوا الباب لقوا مجموعة بنات... فهد، جاسر، فارس، مالك، معاذ، يوسف، (بصدمة كلهم): : : يا نهار اسود! جاسر(بهمس): احنا ليلتنا سوداء... فارس(بهمس): شكلنا مش هنتجوز... يوسف(بهمس): الجوازة باظت... حور: في ايه؟ومين دول؟ حبيبة: انتي مين انتي و هي يا شاطرة؟ ندى: انتوا مبتتكموش... واحدة من البنات: انا سالي.. التانية: و انا جهاد... التالتة: انا مايا... الرابعة: انا جويرية.. الخامسة: انا ماري...
السادسة: انا ميرنا... منة: اه بقي استفدنا ايه؟ جودي: انتوا جايين لمين يا شاطرة منك ليها؟ ماري: واحشني يا فارس، موحشتكش... و راحت حضنته و باسته... حور: اهدي يا حبيبة بليز.. حبيبة: هقتله.. منة: و انتوا يا آنسات؟ مايا: آنسات ضحكتيني... جومانة: و يا ترى حضرتك مدام، و لا... ندى: عاهرة... مايا: مسمحلكيش... مايا: جاسر في ايه؟و كمان محضنتنيش و مبستنيش ليه؟انت زعلان من اخر مرة... و بعدين راحت باسته و حضنته...
حور: ندى هتأخد روحه.. جويرية: ايه يا يوسف نستني و لا ايه ده انا كنت مدلعاك.. و بعدين راحت عملت زي صحابها... جودي: حد يناولني السكينة... منة: اهدي يا بت، نفهم... حور: هي فيها فهم.. ميرنا: في ايه يا مالك بتعمل نفسك متعرفنيش؟وحشتني اوي... و راحت عملت زي باقي صحابها... منة: هو انا لو قتلته مش هدخل السجن صح... حبيبة: ده انا هقتل فارس... حور: اهدوا... ندى: ما انتي جوزك محصلوش حاجة.. رودينا: و لا انا...
جهاد: معاذ وحشتني يا بطل، بموت فيك... وراحت عملت زي الباق... حبيبة: هههههههههه، جوزك هو كمان.. سالي: ايه يا فهد؟مش فاكرني... و قامت حضنته و باسته... حبيبة: حور بليز اهدي... حور: انا هجيبه من شفايفه و الله لعلقه من شفايفه دي... حور راحت ناحية سالي... حور: و حياة امك يا روح امك... سالي: مين البيئة دي يا فهد؟ حور: هوريكي البيئة... و نزلت على البنت ضرب فيها و كل من ابطالنا نزلوا على البنات التانية ضرب...
فهد: خور خلاص يا حور اهدي.. حور(بزعيق و غضب): ابعد عني انت حسابك لسة مجاش.. جاسر: يا ندى البت ذنبها ايه؟ ندى(بزعيق و صوت عالي): اخررررررس خالص... فارس: حبيبة خلاص يا بنتي... حبيبة: اخرس ياض... يوسف: خلاص يا جودي علشان خاطري... جودي: اخرس صح ما انت هدافع عنها ما هي كانت مدلعاك.. معاذ: حبيبتي خلاص يا قلبي... رودينا: بسسس استغليت طيبتي، بكرهك.. مالك: خلاص يا منة هتموت، خلاص... منة: خايف عليها يا روح امك...
رامي(بصوت عالي): بسسسسسسسسسسسس... ادم: اوف دوشة... حور: شايف يا بابا فهد، انا عايزة اتطلق... حبيبة: و انا.. رودينا: و انا.. ندى: و انا.. منة: و انا.. جودي: و انا... رامي: بس دي كانت لعبة... فهد: ازاي؟ رامي: دوزنا في الدفاتر القديمة و جبنا البنات و قولنا ليهم يعملوا ايه... فارس: اه يا ابن ال... رامي: بلاش غلط... سهير: بس البنات مسابوش فيهم حاجة سليمة... حور: يستاهلوا... فهد: علشان تبقي تظلميني...
حبيبة: و فيها ايه؟علي اساس انكم ملائكة... فارس: من ساعة مشفناكوا و احنا بعدنا عن كل البنات... منة: ما هو واضح... جاسر: انتوا مخكم طخين ما دي كانت لعبة... ندى: و مين قال ان احنا صدقنا؟ جودي: على اساس كلامكوا قرأن... رودينا: ممكن رامي يكون بيشتغلنا... مالك: هو مش ده رامي اللي بتثقوا فيه؟ منة: برضو... حور: يلا كل الرجالة بره، يلا يا بابا يلا يا عمو يلا يا زفت فهد... فهد: احترمي نفسك.. حور: و لو محترمتهاش...
فهد: هقصلك لسانك... حور طلعت لسانها ليه، فهدقرب منها و (لخيالكوا)... حور: يااااا سافل، يا حيوان يا قليل الادب يا يا... فهد: خلاص... حبيبة: انت مش بتتكسف يا شيخ... فهد: ده متعة... منة: جتك قرف... ندى: بررررره... ادم: طب نأخد هدومنا... نوران: لا يلا بره... ايناس: من غير مطرود... و بعدين كل الرجالة راحت على؟يلا عبدالحميد... و البنات في؟يلا ادم الشاذلي... حور: بهوايا... حبيبة: انتي قاعدة معايا...
ندى: عنيكي ليا مراية... منة: يا جمال مراية العين... جودي: خليكي... رودينا: لو هتمشي اناديكي... جومانة: انتي ليا انا ليكي... حور: احنا الاتنين قاطعين... حبيبة: تسيبيني... ندى: اكره حياتي و سنيني... منة: اتوه مش هلاقيني... جودي: و اشرب خمور و حشيش... رودينا: ههههههه. مش قادرة، قاعدين براحتنا مش معانا حد منهم ينكد علينا... جومانة: عندك حق، اوف... نوران: بس ادم وحشني... ندى: الله عليكي يا طنط يا عسل، ههههه...
منة: طنط بتحب، هههههه... ايناس: بجد عبدالحميد ده انا متجوزاه عن حب كنت انا بحبه، و لما والدي جه قالي انه طالب ايدي فرحت جدا كإني عيلة صغيرة حد جبلها لعبة... جودي: الله عليكي يا ايناس... مني: بنت عيب ايه ايناس دي... جومانة: في ايه يا حاجة؟ سهير: بنت انتي كمان... حور: اه يا قلبي... و بعدين حور غمزت لحبيبة، و حبيبة غمزت لندي، و ندى غمزت لمنة، و منة غمزت لرودينا، و رودينا غمزت لجودي، و جودي غمزت لجومانة...
حور: طب ننام بقي... حبيبة: اه انا تعبت... نوران: و احنا كمان... وطلعوا... اما البنات المجانين طلعوا دخلوا اوضة حور... حور: شغلوا اغاني و بصوت واطي... حبيبة: ماشي... و قعدوا هيصوا و رقصوا و غنوا لغاية الساعة 2 بليل... جومانة: يلا بقي ننام... ندى: يلا انا زهقت... حور: انا هستحمي الاول... كلهم خرجوا من اوضة حور كل واحد على اوضته... حور دخلت استحمت خرجت بالبشكير و خارجة مستمتعة... حور(بصدمة): فهد!
فهد(بخبث): قلب الفهد... حور(بكسوف): اخرج بره، و ايه اللي جابك و ازاي جيت و دخلت من فين؟ فهد: ده كله، عيون الفهد هجاوبك... فهد: اللي جابني اني اتعودت على حضنك، و ازاي جيت فجيت عادي، دخلت منين دخلت من الشباك، و مش هخرج و متحاوليش تطلعي علشان الباب مقفول... حور: فهد انت سافل و حقير وووو... فهد و هو بيقرب عليها... فهد: كملي و ايه؟ حور: ابعد... لغاية ما حاصرها بين الحيطة و محاوطها بإيديه...
فهد: ها كملي و ايه... حور: و عسل وطيب، وسع بقي... فهد: لا مش قصدك كدة انا عارف... حور: و شيك و حنين و رومانسي و راجل و Gentleman و حلو كدة، وسع بقي... حور جريت على اوضة الملابس، لبست بيجامة لونها وردي و البنطلون مش طويل و لا قصير و تي شيرت بنص كم، و خرجت فهد: هو مش انا قولتلك البسي زي المرة اللي فاتت علطول... حور: علشان انت سافل بس مش اكتر... و راحت فردت على السرير...
حور: امشي يا فهد حالا، انا عايزة انام ورايا شغل بكرة... فهد نام جمبها وحضنها... فهد: لا مستحيل ابعد، فاهمة... حور: فهد اوف انت ليه غلس... فهد: علشان حبيتك... حور: طب لو بتحبني وسع و نام باحترام... فهد: هحاول... حور: يلا ابعد... و ناموا لغاية ما الشروق طلع كدة فهد قام و رجع على؟يلته... حور صحيت ملقتهوش خالص... و بعدين فتحت موبايلها لقت رسالة...
مضمونها مكنش هاين عليا اني اسيبك و اني ابعدك عن حضني لان انتي الدفء اللي بيدفيني انا بحبك يا حور انتي ملاذي الوحيد في الدنيا انتي اللي بتحلي دنيتي انتي حياة الفهد يا قلب و عقل و حورية الفهد، بحبك يا حوريتي و بعدين حور اتصلت بيه... الخط فتح... حور: صباح النور... فهد: صباح العسل و الياسمين... حور: معتقدش انك كنت رومانسي اساسا صح... فهد: الصراحة انتي الاولي و الاخيرة يا حوريتي... حور: شكرا، باي..
فهد: باي يا حورية الفهد... الباب خبط... حور: ادخل... نوران: ايه يا بنتي قومي... حور: خير... نوران: مفيش فرحك بكرة... حور: ماشي.. نوران: في فستان و في مشواير و في الميكب ارتيست... حبيبة(بزعيق): الحقي يا حور... حور(بفزع): في ايه يا شيخة؟ حبيبة: قال الفرح بكرة... ندى: انا مش هتجوز... منة: و لا انا... جومانة: في ايه اهدي؟ جودي: بيقولوا الفرح بكرة مستحيل... رودينا: انا متراجعة... حور: اوف عيال واطية...
حبيبة: انتي مش خايفة؟ حور: ماما خلاص روحي... حور(بإبتسامة شر): هخليه يندم على اليوم اللي اتولد فيه، و اللي فكر فيه انه يتجوز... جودي: مش مرتحالك... حبيبة: بتفكري في ايه؟ حور: بفكر في كدة(، )... و بعدين نزلوا قعدوا شوية تحت و طلعوا يلبسوا، قبل ما يطلعوا، الباب خبط... الدادة احسان فتحت، لقت ناس كتير داخلة بعلب شيك و مغلفة... حور: واو ايه ده؟ ندى: معرفش... منة: طب يلا نفتح...
حبيبة: ده مكتوب على كل علبة اسم حد مننا... كل واحد راح لعلبته و بعدين فتحوا العلب، لقوا اشيك 6 فساتين فرح و اشيك فستان خطوبة... حور: عااااااااا، واو ده خرافة اوي... حبيبة: الله بتاعي تحفة ده شيك... ندى: واو ايه الجمال ده ده روعة كلمة قليلة... منة: الفستان شيك شيك شيك بطريقة تجنن... جودي: واو ده مذهل جدا و مدهش... رودينا: انا اول مرة اشوف فستان بالشكل ده ده روعة...
جومانة: الفستان ده حلو اوي بدون تعليق بجد... ايناس: كل واحدة تكلم حبيبها و تشكره.. حور: يعععع هو اللي جابه مش هلبسه طبعا... حبيبة: ذوقه زبالة اوي.. ندى: دول مش بيفهموا في الشياكة.. منة: ده شكله مجنون انا مش هلبه وحش اوووي... جودي: هو قاصد يخليني وحشة و الفستان اوحش... سهير: و النبي، ما كان من شوية خرافة و روعة...
مني: انتوا ايه مش كفاية، اللي عملوه عشانكم امبارح و تعبهم، و اختيارهم لفساتينكم و مكلمين اشهر و افضل و احسن مصممين بره مصر... نادية(والدة رودينا): خلاص يا جماعة اهدوا... حور: انا طالعة... حور طلعت اتصلت بفهد... الخط اتفتح... فهد: الو يا حبيبتي.. حور: الو... فهد: مالك يا حور صوتك ماله؟. حور: مفيش انا بخير، شكرا على الفستان.. فهد: مش هرد الا لما تقوليلي مالك..
حور: فهد بليز متضغطش عليا اوي، كفاية اني خايفة و متوترة اساسا... فهد: خلاص يا قلبي و لا يهمك، خلي بالك من نفسك.. حور: شكرا... حبيبة: الو يا فارس.. فارس: الو يا قلب فارس، عجبك الفستان؟ حبيبة: اه شكرا ذوقك حلو... فارس: ده اقل حاجة لاميرتي... حبيبة: شكرا... ندى: ازيك يا جاسر... جاسر: بخير يا قلب جاسر، عاملة ايه؟ ندى: تمام، و شكرا.. جاسر: على ايه؟ ندى: الفستان... جاسر: عجبك؟ ندى: اه يا عمري...
جاسر(بصدمة): ها قولتي ايه؟عمرك.. ندى: احم خلاص... جاسر: ماشي ماشي، باي... ندى: باي... منة: مالك. مالك: اممم... منة: شكرا على الفستان... مالك: ايه يا قلب مالك، و لا يهمك.. منة: شكرا... مالك: باي... منة: باي... جودي: يوسف.. يوسف: عيونه... جودي: شكرا على الفستان و بحبك... يوسف: انتي قلب يوسف... يوسف: انا بعشقك... جودي: باي.. جومانة: بجد يا رامي الفستان خرافة... رامي: عجبك يا قلب رامي؟ جومانة: تحفه هبل. بجد شكرا..
رامي: دي اقل حاجة... جومانة: بجد انت gentle، باي.. رودينا: تسلم يا معاذ بجد الفستان حلو... معاذ: و لا يهمك يا عيون معاذ... رودينا: شكرا باي يا قلبي... حور: هنعمل ايه انهاردة الحنة... حبيبة: هنرقص و نهيص... ايناس: يلا يا بنات تجهزوا... ندى: ليه؟ سهير: هيكون ليه علشان... نوران: علشان يعني تجهزوا عايزين نشوفكوا بالفساتين لو في اي تعديل و نشوف الميكب اللي هيليق... منة: ماشي، طب امتي؟ مني: كمان ساعة...
نادية: يلا خدوا دوش علشان نروح الفندق... حور: ليه فندق؟ سهير: جوزك اللي قال كلميه... حور اتصلت بفهد... الخط اتفتح... حور: الو يا فهد... فهد: ايه يا حور مش فاضي؟ حور: لا و النبي الشغل اهم مني يعني... فعد: خلاص يا حور، عايزة ايه؟ حور: بيقولوا انك قولت نروح الفندق و نقيس الفساتين و الميكب ليه؟ فهد: علشان لو في اي حاجة نلحق نعدل... حور: ماشي اوف، باي.. فهد: بحبك... حور: شكرا... عند الشباب...
فارس: حور لو عرفت الحقيقة هتموت يا فهد... فهد: حور عقلها كبير، الدور و الباقي على مراتك حبيبة... جاسر: هههههههه، مدياله الوش الخشب... مالك: ظريف، و على اساسا انت بقي الروش اللي فينا.. فهد: اخرسوا قوموا البسوا البدل... معاذ: انا خايف... يوسف: اجمد ياض... معاذ: انا خايف عليك انت بالذات... الكل ضحك... عند البنات... راحوا الفندق...
و لبسوا فساتنيهم و كانوا في قمة الروعة و الجمال و كل واحدة الميكب ارتست بتعملها اللازم و شعرهم و لبسوهم طرحة الفستان، كانوا آيه من الجمال... نوران(بدموع): مش مصدقة انك هتبعدي عني يا حور... حور: في ايه يا حاجة لسة بكرة... حبيبة: الصراحة الفساتين خرافة... ايناس: بتثقوا في اجوازكم... جودي: اه... مني: طب اسمعوا كلامنا... ندى: مش مطمنة... نادية: اسكتي شوية... منة: بس انتوا لابسين ليه فساتين بكرة..
سهير: بنجرب زيكوا... مني: حور تعالي ورايا... حور: و الله ما مطمنة، و لو حصلت حاجة هتشوفوا حاجة مشوفتهاش... و راحت لقت اوضة فارغة بس حيطانها مزينه بالورود و الارضية كانت في قمة الروعة... حور: ايه بقي ده؟ مني: قفي ضهرك للباب و متلفيش، ماشي... حور: حاضر يا طنط... و سهير خدت حبيبة، و عملت زي مني ما عملت مع حور... سهير: متلفيش، ماشي يا حبيبة... حبيبة: مش مطمنة بس ماشي، بس حاسبوا علشان لو حاجة معجبتيش هتزعلوا..
و نادية خدت ندى، و عملت زي مني و سهير... نادية: اياكي تلفي... ندى: ايه بقي الغرض، و ليه الاوضة متزينة كدة؟ نادية: اسكتي شوية... ندى: اوف ماشي، بس الصبر... نوران خدت منة، و عملت زي مني و سهير و نادية... نوران: متلفيش يا منة، علشان خاطري... منة: مع اني مش فاهمة بس حاضر يا طنط.. نوران: هتفهمي اصبري.. ايناس خدت رودينا، و عملت زي الباقي... ايناس: لو الدنيا اهتزت متلفيش... رودينا: انا خايفة...
ايناس: احنا معاكي متخافيش... رودينا: ماشي... مني خدت جودي و عملت زي باقي البنات... مني: جودي اسمعي كلامي... جودي: ليه طاااااه؟ مني: هتفهمي يا جودي، بس اياكي تلفي... جودي: ماشي اوف بقي.. في اوضة حور... حور حست بإن حد فتح باب الاوضة... حور: الف يا طنط... حور: يا طنط... و. بعدين حور لفت ببطء شديد، لقت فهد قدامها بكامل اناقته و بادلته اللي فوق شيك دي و وسامته و دقنه و شعره و ريحة البرفيوم النفاذة... حور: فهد...
فهد: بسم الله ما شاء الله... و باسها من جبينها... حور: يعني انتوا متفقين... فهد: هشششش، بحبك بحبك اوي يا حوريتي يا حورية الفهد... حور: طب و الحنة حرام... فهد: ننسي بقي انهاردة ليلة فرحنا بلاش نضايق فيها... فهد: بس انتي جميلة اوي و الفستان خرافة عليكي اوي انتي اللي محلياه... حور(بكسوف): شكرا...
-حور كانت لابسه فستان كمه لغاية الكوع، و مفتوح عند الصدر بس فتحة مش واسعة و ضيق لغاية الوسط و بعدين نازل بوسع لتحت و مزين بطريقة جميلة و جذمتها كانت بكعب بسيط و طرحتها كانت مطرزة حلو اوي، و كانت لابسه عقد بسيط جدا في رقبتها، و دبلة فهد في ايدها الشمال و حلق جميل و خاتم في ايديها اليمين، كانت آيه من الجمال... فهد: انا بقول بلاش فرح... حور: فهد...
فهد: قلبه، بذمتك في حد يبقي عنده الجمال ده و ميخبهوش... حور: خلاص بقي... فهد(بهمس في ودنها): بموت في الفرواولة الحمراء.. حور: يا ربي! فهد: خلاص خلاص، اتفضلي... حور خدت منه بويكه الورد و مسكته و بعدين مسكت في ايد فهد و بقوا جاهزين...