رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثلاثون
في الصباح الباكر... حور حاضنة فهد جدا و هو ماسكها خايف عليها، و بعدين سمعوا صوت ضرب نار جامد... حور(بخضة): ايه ده؟ فهد: مش عارف، قومي البسي اي حاجة بسرعة... حور لبست عباية طويلة و نزلوا... حبيبة: ايه صوت النار ده؟ جاسر: ممكن فتحي؟ مالك: او عبدالحميد... حور: مالك اسكت الراجل محترم.. فارس: هو احنا هنفضل نتكلم... رامي: اهدوا بس... و بعدين لقوا باب الفيلا بيتفتح و بيدخل منه رودينا و معاذ...
معاذ: في ايه ومين الناس دول؟ رودينا: دول لابسين اقنعة... حور: انا مش فاهمة حاجة... فارس: هو فين ادم بيه و نوران هانم؟ ندى: منعرفش... مني(والدة جاسر): انا اعرف... جاسر: ماما، وحشتيني.. و لسة هيروح عليها يحضنها... مني: هشششش، خليك مكانك... جاسر: في ايه يا حاجة؟ مني: ولد احترم نفسك... حور: طب هو في ايه حضرتك؟ ادم: اقعدوا... ندى: عمو... ادم: احسن ليكوا تقعدوا... فهد: انا مش فاهم حاجة..
ايناس: ما تقعدوا علشان تفهموا... جومانة: يا طنط في ايه؟ حبيبة: ايه ضرب النار ده؟ منة: ما تفهمونا... رودينا: ارجوكوا مبحبش كدة... نوران: لو عايزين تفهموا اقعدوا.. يوسف: حتى انتي يا ماما... جودي: يا جماعة فهموني.. سهير: هو احنا بنتكلم اغريقي، قولنا اقعدوا تفهموا.. عبدالحميد: اسمعوا الكلام... حور: اوف، قعدنا... الكل قعد و عايزين يفهموا... فارس: خير.. رامي: انا مش مطمن..
ادم: طبعا انتوا لما تتجوزوا بناتنا هيبقي كإنكم بتأخدوا جزء مننا... مالك: ايه ناوي ترجع في البيعة؟ منة: يا جذمة هو احنا بضاعة؟ نوران: اسمعوا بقي... حور: ماما انا مش مرتاحة ليكوا، اللمة دي وراها حاجة... ايناس: عايزين نثبت رجولتهم... فهد: نعم! عبدالحميد: مش اللي في دماغكم... سهير: احنا عايزين نعرف ان لو حصل للبنات حاجة تبقوا قد الامانة... فارس: طب احنا مالنا، احنا انقذناهم مرة ده لوحدوا يثبت...
عبدالحميد: برضو، ده علشان تتجوزوا البنات.. رامي: هو في ايه؟احنا مالنا الله... فهد: هنعمل ايه؟ ادم لسة هيتكلم... مالك: و لو منجحناش... منة(ببرود): يبقي منتجوزش، و جت من عند ربنا.. حبيبة: عندك حق... فارس: اخرسي... ندى: احسن برضو عادي، هي مش فارقة... جودي: يستحسن متنجحوش... رودينا: انا برضو رأيي كدة... مالك: و النبي... حور: بابا هما مش قد الكلام ده يبقي نتطلق من سكات...
فهد(بهمس): اسكتي احسن ما تشوفي فهد التاني يا حور ماشي... حور(بهمس): ورينا رجولتك... فهد(بغضب): انجز يا بابا في ايه؟ عبدالحميد: هنختبركم... جاسر: ازاي؟ ادم: ورانا... ندى(بإبتسامة): هتعذبوهم..؟ جاسر: مبسوطة؟ نوران: اخرسوا... ايناس: اوف بطلوا كلام ورانا... كلهم خرجوا، لقوا الفيلا مليانة ادوات و حفر، و حلبة ملاكمة... مالك: خيرررررر، يا رب.. معاذ: احم في ايه؟ فارس: طب عن اذنكم... جاسر: تعالي هنا...
فهد: هنبدأ من فين؟ فارس: انت حامي كدة ليه؟ ادم: كل واحد هيخش الحلبة هيلاقي حد قدامه و اللي هيكسب يبقي عدي المرحلة الاول... جاسر: هو في اكتر من مرحلة... حور: ربنا معاكوا يا ابطال. هههههه.. حبيبة: متقطعوش الجوابات... ندى: هتوحشونا و الله... منة: هنبقي نيجي نزوركوا في المستشفي متخافوش.. رودينا: باي يلا... معاذ: و ربي لربيكي يا رودينا... مالك: راجعلك يا منة، الصبر.. فارس: اوعدك هندمك يا حبيبة..
جاسر: هوحشك صح، هوريكي اصبري... فهد: خليكي عارفة اني هكسب كله و هتبقي ليا يا حورية الفهد... حور: احلم... سهير: خلصتوا كلام، يلا.. نوران: فارس، انت الاول... فارس: اشمعنا انا الاول يعني الله، مستعجلين على موتي... حبيبة: باااي هتوحشني... ايناس: يلا... فارس دخل لقي واحد جسمه بسم الله ما شاء الله.. فارس: و ده احاربه ازاي ده؟ حور: حط قدامك هدف حبيبتك هتوصل متخافش.. فارس: اختي...
و بعدين فارس بيضرب و التاني بيضرب، و قعدوا يضربوا نص ساعة، لغاية ما فارس كسب.. فارس: آه يا قلبي، اخيرا.. حبيبة: للاسف كسبت... حور: انا هطلع البس علشان شكلي كدة مقرف... فهد: انتي علشان لابسة محترم يبقي مقرف... حور(بغضب): قصدك ايه يا فهد؟ فهد: قصدي انك يا حور بتلبسي كدة و ده مش عاجبني... حور: ماشي خلاص يبقي ننفصل طالما انا مش عجباك و كمان انا معترفتش ليك اني بحبك، يبقي ممكن متجوزاك شفقة...
فهد(بصدمة): حور... حور: بس بس بقي... و بعدين طلعت تلبس و لبست شورت و تي شيرت بحمالة و لمت شعرها كحكة و نزلت خصلات من شعرها و لبست كوتشي ابيض و نزلت... و لما نزلت اتجاهلت فهد خالص... جاسر: مين التاني؟ عبدالحميد: انت يا جاسر... جاسر: نعم ليه ده؟ ندى: اتمنالك الخسارة... جاسر: يا بت هتضربي... ندى: مستنياك تخسر، باي... جاسر دخل و لقي واحد زي الاول ده... جاسر: يا رب...
و بعدين جاسر بدأ يتضرب، و يضرب يضرب و يتضرب و بعدين جاسر كسب... ندى: اوف يا خسارة... جاسر: آه آه، عالجوني... فارس: تعالي جمبي اتعالج... ايناس: يلا يا مالك... مالك: لعبتي... منة: بليز بليز اخسر.. مالك: احلامك... و بعدين دخل لقي واحد مستنيه... مالك: جيت لموتك... و بعدين ضربوا بعض و مالك كسب في وقت قصير.. مالك: ايه رأيك يا مزتي... منة: متقولش كدة اوف... ادم: يلا يا معاذ... معاذ: يلا انا متحمس...
و بعدين دخل و ضرب في اللي قدامه و اتضرب شوية و بعدين كسب.. معاذ: يا رب اخيرا... رودينا: مبروك با حبيبي... حور: متستعجليش على موتك... سهير: يلا يا رامي... رامي: انا لسة متجوزتش الله... سهير: يبقي مفيش جواز... رامي: ليه؟اوف يلا.. حور: هو انت نسيت انك بطل كمال اجسام... جومانة: بجد، يلا يا رامي... رامي: ماشي يا قلب رامي؟ سهير: ولد احترم نفسك... رامي: يا رب...
رامي دخل ضرب الواد ده في اقل من خمس دقايق بحركةبسيطة جدا، و كسب... رامي: على مين؟ جومانة: مبروك... نوران: يلا يا يوسف... يوسف: في ايه يا حاجة انتي ما فهد هنا، الله.. ادم: فهد في الاخر... حور: معتقدش... حبيبة: في ايه؟ حور: مفيش.. و بعدين يوسف دخل اتضرب و ضرب و بعدين كسب بعد فترة مش قصيرة اوي يعني.. جودي: ليه مخسرتش مش عارفة.. يوسف: علشان انا قدرك... ادم: للاسف الشديد كسبتوا، بس ناقص فهد، يلا يا فهد...
حور: لا يا بابا... ايناس: خايفة عليه... حور(بسخرية): ابدا... فهد(بيحاول يفهم): في ايه يا حور؟ حور: هو مش عيب انك تتجوز واحدة مش محترمة... نوران: فهميني يا حور في ايه؟ فهد: حور انتي واعية للي بتقوليه... منة: في ايه يا حور؟ فهد: ردي انتي واعية؟ حور: اه... فهد: بس انتي مراتي... حور: هنتطلق... عبدالحميد: في ايه انتوا الاتنين؟انتوا مجانين.. فهد: طب اتقي شري يا حور، انتي مش قد شر الفهد.. حور: لا متخافش قدها...
فهد مسك و قربها منه و، (لخيالكوا)... فارس: يا جدع... مالك: اوبا بقي.. جاسر: مسيطر انت صح... معاذ: ههههههه، مش قادر.. حور(و هي بتأخد نفسها): انت واحد سافل و مش محترم و مش متربي وناقص تربية و حقير و حيوان... فهد: انا عملت ايه انتي مراتي عادي... فهد: يلا يا عمي... و بعدين دخل ضرب اللي كان قدامه في وقت بسيط.. حبيبة: ها و بعدين... نوران: يلا يا حور... حور(بصدمة): يلا ايه؟ ادم: انتي بتعرفي تلعبي، يلا...
ايناس: هنشوف تقدري تتحملي الشدة لما جوزك يبقي فيه حاجة و لا لا.. حور: طب و الباقي! سهير: ليهم حاجة تانية.. عبدالحميد: انتي بتعرفي تلعبي... حور: نعم ليه ان شاء الله... نوران: يبقي مش هتكملوا... حور: احسن انا عايزة كدة... فهد: اتعدلي يا روح امك... حور: احترم نفسك.. فهد: و لو محترمتهاش... حبيبة: اوووف.. ندى: بطلوا خناق... جاسر: قولي لنفسك... منة: انت مالك... ادم: بس يلا يا حور...
نوران: اخسري في الحلبة لو مش عايزاه... حور: طبعا... فهد مسكها من إيديها و راح بعيد.. فهد: قسما بالله قسما بالله يا حور لو اتعمدتي تخسري هتشوفي وش تاني... حور: ها خوفت، هتعمل ايه يعني؟ فهد: هتتم جوازي منك و اطلبك في بيت الطاعة و بعدين ابقي افكر اطلقك... حور: احلم.. و سابته و مشيت... و بعدين حور دخلت الحلبة لقت واحد قدامها... حور: يا حلاوة..
و بعدين حور مشيت بمبدأ تتعب اللي قدامها الاول و بعدين تضرب، و قعدت شوية و بعدين فازت... فهد راح ليها و مسك رأسها و باسها من جبينها... حور(بكسوف): أبعد... فهد: ليه؟ ادم: الحاجة التانية... حور: نعم هو في تاني؟انا تعبت.. فهد: انا معاكي... حبيبة: لا في ايه انا زهقت... ايناس: الصراحة الصراحة البنات مش هتعمل اي حاجة... حور: نعممممممم!لا و اشمعنا انا... نوران: دي غرامة.. حور: بسبب ايه بقي؟
عبدالحميد: كل البنات رفضوا ان الشباب يناموا معاهم، الإ انتي... حور(بصدمة و كسوف): هااا! فهد: علشان تعرفوا ان محدش يقاوم سحري... منة: اهلا يا حور... حور: ها.. حبيبة: و قال بكرهه بكرهه مستحيل اقبل اني اتجوزه انا مغصوبة... ندى: طلعت أفلام... حور: ها لا مش حقيقي... سهير: و جودي المفروض تتعاقب... جودي: ها لا يا طنط بليز، ده هو اللي جبرني... يوسف: و النبي... ايناس: هتتعاقبي الا لو... جودي: هااا.. ادم: حور تتنازل...
جودي: حور طيبة و هبلة و هتتنازل... لقت قلم على قفاها... فهد: مراتي مش هبلة... حور: انا هبلة يا دزمة.. منة: هو انتي هبلة بس ده انتي عبيطة و يضحك عليكي بسهولة... حور: اه يا دزمة انتي كمان... حور: ده انا برئية... ندى: علشان كدة بيضحك عليكي... سهير: ها قولتي ايه يا جودي.. جودي: حور بليز. حور: خلاص ماشي، عموما انا اساسا كنت مرتاحة، و انا بضرب كدة. هههههه... حبيبة: هوايتك... عبدالحميد: الاختبار التاني...
فارس: مش مطمن، و كمان انا هحضر الفرح ازاي و انا متخرشم كدة... ادم: احمد ربك انك متكسرتش... جاسر: يا رب خير... ادم: الاختبار التاني، تعوموا في ماية درجة حرارتها 35°، و بعدين تطلعوا تجروا 100 متر، و تشيلوا شيكارة 50 كيلو، ورا بعض كله... بقي كل الشباب مصدومين لدرجة فظيعة، و البنات حتى مصدومين... حور: هما هيعملوا كل ده! حبيبة: نعمممم! منة: ده انا اموت فيها... ندى: ده انا تعبت ليهم من دلوقتي...
جودي: علشان يستحملوا و يبقوا رجالة... رودينا: ربنا معاكوا.. جومانة: مفيش حاجة اسهل؟! يوسف مسك جودي من هدومها و زقها ناحية عبدالحميد... يوسف: خد بنتك مش عايزها... جودي: واطي... ادم: يوسف بينسحب... جاسر: هو ينفع ننسحب؟ نوران: اه.. جاسر: منسحب... ندى: اه يا جذمة قديمة... ايناس: اخر كلام... فهد: انا موافق بس بشرط... ادم: هو انت لسة هتشرط... سهير: قول انجز...
فهد: حور تحضنني و تبوسني من خدي و تقولي خلي بالك من نفسك و ربنا معاك، بحنية زوجية.. حور: في احلامك روح العب بعيد... نوران: قبلنا الشرط، يلا يا حور... حور: انا مالي انا انا صاحبة الشأن و انا رفضت مليش فيه... حور: و مستحيل كمان اعملها قدامكوا... فهد قرب منها و شالها... حور: فهد سبني... طلع بيها على اوضتها، و نزلها.. فهد: ها يا ستي بقينا لوحدنا، اعملي يلا..
حور(بكسوف و صدمة): ده انت اول واحد هتكسف اعملها قدامه... فهد: متخافيش هغمض عيني... حور: و لو... فهد: اوكي مفيش خروج، مفيش فرح، في اننا نتمم الجوازة من غير فرح وعادي... حور: اوف يا رب، ماشي.. فهد: بحنية زوجية.. حور قربت منه، وحضنته حضن جميل دافئ و هو مسك فيها و شم ريحة شعرها و ريحة البرفيوم بتاعتها، و بعدين باسته من جبينه و من خده و همست في ودنه و هي مغمضة عيونها..
حور(بهمس): ربنا معاك، و خلي بالك على نفسك... و بعدين بعدت عنه و فتحت عنيها لقته مذبهل و كأنه صنم و مركز فيها كإنها سحرته... حور: فهد فهد... فهد(بعد ما فاق): ها اه معاكي... و سابها و نزل... حور(في نفسها): امال لو كنت قولتله بحبك كان عمل ايه اهبل، ههههههههه.. و نزلت، كلهم راحوا على المكان... و بعدين... فارس: احنا هنعوم بلبسنا؟ ايناس: اه... جاسر: يا رب...
و بعدين نزلوا عاموا الماية كانت دافية بس بتتعب شوية، و قاموا كملوا جري 100 متر، (كانوا متفقين يبقوا مع بعض و يعملوا كل حاجة مع بعض و محدش يتأخر و لا يسبق)، و راحوا شالوا شيكارة مشيوا بيها 50 متر، و وصلوا لخط النهاية... جاسر: هم... فارس: عندك حق، اه.. مالك: آه يا جسمي.. يوسف: ينعل ابو الجواز و اللي عايزين يتجوزوا... معاذ: و مين سمعك؟ فهد: ده احلي حاجة الجواز... حور: مبروك يا اخواتي...
و راحت حضنتهم كلهم و فهد كان بيموت من الغضب.. فهد: و الله ما تبوسيهم احسن، و انا اللي تعبان علشان خاطرك... حور راحت و حضنته و باسته من خده... و همست في ودنه... حور(بهمس): انت ارجل شخص قابلته في حياتي انت حياتي يا فهد، انا مبسوطة اني قدرت اخطف قلب الفهد، انا ب ح ب ك... حور(بهمس): بحبك يا فهد... فهد(بصدمة): احلفي... حور (بإبتسامة خجولة): اه... فهد مسك حور و شالها و لف بيها كتير... حور: يا مجنون انت تعبان...
فهد: هتصدقي لو قولتلك ان انتي علاجي انتي الدواء بتاعي يا حور انتي حوريتي انت حورية الفهد يا حوريتي، انتي قلب و عقل و حياة الفهد.. حور: كدة اتبهدلنا ماية... فهد: مش مهم... فارس: اآآآآه ياني يا امي، تعبت، مفيش بس الف سلامة... حبيبة: مع اني مجبورة، الف سلامة عليك يا حبيبي... فارس(بسعادة): حبيبك قولتي حبيبك، قسما بالله بعشقك... حبيبة: شكرا، و انا يعني... جاسر: جاسر انت كويس؟
جاسر: هو انتي مكنتيش عايزاني اكسب صح؟ ندى: احم يعني مش اوي.. جاسر: اصرفها منين؟ ندى: خلاص براحتك، و لسة هتمشي.. جاسر مسكها و حضنها... جاسر: اسف... رامي: انا ليه اتبهدل ده كله؟ جومانة: مش عجبك؟ رامي: لا طبعا عاجبني حد لاقي... جومانة: بحسب... جودي: اهم حاجة انك كويس... يوسف: الحمد لله متخرشمتش علشان الفرح... جودي: ههههه. كنت هتبقي احلي... يوسف: يا بت اتهدي... جودي: بحبك... يوسف: بتنقطي سكر يا قلب يوسف...
معاذ: مفيش اي حفنة... رودينا: قصدك ايه؟ معاذ: ايه حاجة زي حور و فهد... رودينا: روح احلم... معاذ: ماشي... رودينا: معاذ... معاذ: عيونه... رودينا: بحبك... معاذ: بعشقك و ربي... مالك: مفيش اي كلمة حلوة منك؟ منة: اقول ايه؟ مالك: خلاص متقوليش اسكتي... منة: شكرا... مالك: على ايه؟ منة: انك عملت ده علشاني احم يعني... مالك: يا قلبي انتي... منة: اسكت... مالك: عيوني يا قلبي... ادم: بما انكم نجحتوا... فارس: بعد ما اتخرشمنا...
نوران: ولد اسكت... جاسر: كملوا... عبدالحميد: الفرح بكرة... حور: ده معناه ان الحنة انهاردة... حبيبة: مستحيل.. فهد: حنة ايه؟ منة: احنا مش هنعمل فرح من غير حنة... ايناس: طب ما احنا مجهزناش حاجة... جودي: خلاص بكرة حنة بعده فرح... رودينا: ماشي... مالك: احنا لسة هنستني... حور(برجاء و همس): فهد بليز عايزة حنة... فهد: ماشي يا حوريتي، بس ده علشان خاطر كلمة انهاردة؟. حور: شكرا... فهد: خلاص بكرة حنة بعده فرح...
منة: اخيرا الله... حبيبة: بس انتوا ليلة الفرح و الحنة مش هتبقوا هنا... فارس: ليه بقي؟ عبدالحميد: طبعا علشان مينفعش... حور: الله عليك يا عمو... ندى: انت جميل اوي... جاسر: و النبي... ندى: في ايه؟ مالك: مفيش... حور: طب يلا نرجع نتغدي و كل واحد يروح بيته... جودي: الكل سمع كل واحد يروح بيته... حور: عندي فكرة... فهد: خير... حور: الستات في؟يلا و الرجالة في؟يلا... ندى: فكرة حلوة... رودينا: بس انا هروح...
منة: اقعدي يا بت انتي هنا و مامتك و عمو تامر هناك... معاذ: على جثتي انا في؟يلا تانية ابدا... حور: اوف هو كدة... فهد: خلاص ماشي... ادم: بس انا مش هقدر... نوران: مليش فيه... عبدالحميد: و بالنسبة لحالاتي... ايناس: براحتك... حور: يلا نتغدي بقي... و رجعوا و اول ما فتحوا الباب لقوا مجموعة بنات... فهد، جاسر، فارس، مالك، معاذ، يوسف، (بصدمة كلهم): : : يا نهار اسود!