رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع والعشرون
حور: خلاص، هو كان الدور عند فهد في الفحص.. فهد(بغضب و همس): هربيكي يا حور... ادم: اه يلا يا دكتور... فهد: انا افتكرت ميعاد مهم، باي... حور: فهد، اقعد... حور: دكتور ممكن تيجي ثانية... الدكتور: اتفضلي... حور(بهمس): ممكن تيجي تأخد منه العينة فوق... الدكتورة: ليه؟ حور: كدة... الدكتور: ماشي... حور: يلا يا فهد تعالي... فهد: خير... نوران: في ايه يا بنتي؟ حور: مفيش... حبيبة: لتكوني حامل... حور: اخرسي...
فهد: قريب متخافيش يا بيبو... حور: يا جذمة... و بعدين طلعوا الاوضة... حور: خد هنا علشان شكلك قدام اللي تحت... فهد(بغيظ): خايفة على شكلي اوي... حور: طبعا... و بعدين الدكتور خد العينة و فهد مسك في حور... الدكتور: خلاص... فهد: يلا يا حور... حور: ها لا مش عايزة... فهد: ليه بس... الدكتور: آنسة حور بتخاف من الحقن... فهد بص لحور بصدمة و حور بصت للدكتور و لعنته في سرها... فهد: خد خد متخافش، ها..
حور(بضحكة صفراء): ها لا لا عادي يعني... فهد: يلا يا دكتور شوف شغلك... حور(بصريخ): لاااااااااا... و قعدت تجري في الاوضة و فهد بيحلق عليها... فهد: اهدي بس، ده هيأخد عينة بسيطة... حور: لااااااااا، ابعدوا... -عند الباقي... نوران: الصريخ اشتغل... ادم: حور مش هتعديها على خير... ايناس: هي بتخاف؟ ندى: اه... عبدالحميد: زي فهد... -في اوضة حور و فهد... حور: بليز يا فهد لا... فهد: اوف، انزل انت يا دكتور...
و خد منه الحقنه اللي هيسحب بيها... حور: فهد هنزعل من بعض.. فهد رمي الحقنه على السرير... فهد: خلاص مش هعمل حاجة... حور: متأكد؟ فهد: طبعا... و بعدين قرب منها و مسكها جامد و و خد الحقنه و سحب العينة... حور(بصريخ): يااااا حيوااااااان... فهد: طب بذمتك حسيتي بحاجة... حور: الصراحة لا، بس في حاجة... فهد: ايه؟ حور: ازاي بتعرف تسحب عينات و انت بتخاف من الحقن... فهد: عادي، بس طالما انتي محستيش بحاجة بتصرخي ليه...
حور: هكذا... فهد ودي العينة للدكتور، و الدكتور خدها و مشي و فحص الباقي... اما عند حور وفهد.. حور لسة هتمشي، فهد زقها على السرير.. حور: خيررر، وسع... فهد: لا... حور: يا رزل... فهد: ممكن اوسع بشرط... حور: خيرررر... فهد: الفرح هيبقي كمان يومين بالظبط.. حور: روح احلم... فهد: انا برضو بقول بلاش فرح و خلاص و نتمم جوازتنا عادي... حور: خلاص خلاص اوف ماشي... فهد: اموت فيكي و انتي مطيعة... حور: غور من وشي...
و سابته و نزلت.. اما عند الباقي... فارس: حبيبة ممكن ثانية؟ حبيبة: لا... ندى: عايز منها ايه يا شيخ، اوف... جاسر: انتي مالك؟ منة: ملكش فيه... مالك: يا بت اتهدي، الله.. حور: بسسسسسس... ادم: انتوا ازاي هتتجوزوا؟ حبيبة: زي السكر في الشاي... منة: او زي القهوة في الفنجان... ندى: او زي البلح على الشجرة... جاسر: مش حلوة... فارس: يا بختك يا فهد ممشي حور على مزاجك.. فهد: طبعا يا ابني؟ حور راحت مسكت كوباية ماية...
فهد: اه يا حور هاتيلي ماية اشرب... حور: عيوني... حور راحت و رمت كوباية الماية في وشه... حور: طعم الماية حلو عجبك؟.. حور: الصراحة شكلك كدة احلي.. فهد(بغضب): انتي قد اللي عملتيه ده؟ حور(ببرود): لو مكنتش قده مكنتش عملته... حور لاحظت عيون فهد و لاحظت الشر، طلعت تجري و فهد يجري وراها... حور: يا مااااااما... ادم: احسن تستاهلي... فهد: اما وريتك يا حور... حور: مش خايفة منك...
فهد: ما واضح و انتي عمالة تستخبي ورا كل حد شوية زي الكتكوت المبلول... حور: اه يا واطي... فهد: انا برضو بقول بلاش فرح... حور: اخرس بقي... حبيبة: ما تسيبها بقي الله... فاري: لو سيبتك انا الاول... حبيبة: هتعمل ايه يعني؟.. فارس شالها و جري بيها على البسين و راح رماها في الماية... حبيبة: اه يا حيوان... فارس: ههههههههه منظرك مضحك اوي... مالك: تحبي تحصلي صاحبتك... منة: غور ياض...
مالك: يا بت ما تحترمي نفسك، الله اوف... منة: لو مش عجبك طلقني... ندى: منة فين الإغراء؟ منة: عندك حق، ههههههههه.. مالك بص لجاسر و بعدين، شالوا ندى و منة و قعدوا يجروا بيهم... ندى: يا زبالة نزلني، حالا.. منة: ماااااالك فورا تنزلني احسنلك... حور: يا فهد انتي متعبتش الله... فهد: مش انتي اللي بدأتي، استحملي... حور: انسي انسي يا فهد... و بعدين كلهم كملوا جري... عبدالحميد: يا رب ايه ده؟
ايناس: دول دوشة هيستحملوا بعض ازاي... يوسف: شايفين انا هادي ازاي و مؤدب... جودي: لا و النبي على اساس انت الملاك و انا شيطانة بقي... يوسف: في ايه؟قلبتي كدة ليه يا شيخة.. ادم: إن كيدهن عظيم... نوران: قصدك ايه يا ادم؟ ادم: بقول اني بحبك... يوسف: جبت ورا.. عبدالحميد: محدش يفهم في الستات قدي يا بني اتعلم... ايناس: و حياتي و النبي طب وريني... عبدالحميد: ده انا بهزر، انتي صدقتي.. يوسف: هو انت كمان جبت ورا...
لقي حد بيضربه على قفاه... يوسف: آه ايه يا رامي؟ رامي: مش عيب انك تقول كدة... يوسف: و النبي.. رامي: المفروض تقوله انت خوفت من مراتك و لا ايه.. ادم: اه يا جذمة... ايناس: هو انت مش ناوي تتجوز بقي؟ رامي: انا اتجوز ابدا طبعا.. جومانة: ليه مثلا؟ ايناس(بهمس): هو كدة انتي اتغيرتي... انا عند الباقي... حور(و هي بتأخد نفسها): فهد بليز تعبت... فهد: استحملي يا حور... حور: لا مش قادرة، و راحت فردت جسمها على العشب...
فهد راح نام جمبها و نيمها على ايده... فهد: قدرتي تخطفي الفهد يا حورية الفهد... حور(بكسوف): شكرا... فهد: هو انتي هتقضيها شكرا شكرا... حبيبة: يا فارس طلعني... فارس: اطلبي شوية كمان... حبيبة: مش محتاجة حاجة... و بعدين لقت فارس بيمد ايده، مسكتها وزقته على الماية... فارس: في حد بالغباء ده؟ حبيبة: متقولش على نفسك غبي يا بيبي... فارس: يا بت هزعلك... حبيبة: ابقي اعملها... منة: انت متعبتش يا مالك انا تعبت...
مالك: انا واخدها تمارين الصراحة... منة: طب انا ذنبي ايه؟ مالك: كيفي كدة... ندى: انا عايزة انام... جاسر: نامي... ندى: طب اقف بقي زهقت انت بتتمشي بقالك سنة.. جاسر: يااا رب... كلهم رجعوا الفيلا... ادم: ها ميعاد الفرح امتي؟ فهد: بعد يومين... ندى: نعمممم!و ده من ايه ده... حور(بهمس): حبيبة ارجوكي وافقي علشان فهد مجنون و هيعمل اللي قال عليه... منة(بهمس): هو قال ايه؟
حور: لو مش هنعمل الفرح كمان يومين مش هيعمل فرح وهيتمم الجوازة.. حبيبة(بهمس): ندى اتهدي و اقعدي... ندى(بهمس): خير... جودي(بهمس): في ايه؟ حبيبة حكت... نوران: ها يا بنات... ايناس: يلا انجزوا... فهد(بخبث): براحتك يا حور لو عاوزة نأجل الفرح معنديش مانع انتي برضو حبيبتي... حور(في سرها): حيوان حقير زبالة مقرف... و بعدين بدقيقة لقت ماسدج... مضمون الرسالة متشتميش احسن حور(بصدمة): يا نهار هو بيقرأ الافكار...
و بعدين... ندى: اووووووف موافقة... حبيبة: كلنا موافقين... يوسف: اخيرا.. رامي: طب هو انا مينفعش اخطب... حور: يستحسن علشان مشفش شكلك... رامي: مردودة... منة: مين تاعسة الحظ... حبيبة: قولي مين اللي امها داعية عليها... ندى: قولي مين اللي امها غضبانة عليها ليوم الدين دي... رامي: بتنقطوا سكر... رامي: و كمان هي موجودة هنا... حور: هنا ايه كلنا متجوزين... حبيبة: ممكن يكون قصدك على دادة احسان...
منة: بس دي كبيرة اوي عليك... ندى: لا و عندها عيال... رامي: جايبين الظرافة دي من فين... رامي: انا عايز اتجوز جومانة... جومانة(بصدمة): اناااااا.. رامي: هو في حد غيرك... سهير: يا بني انت فجأتنا... رامي: بصي مفيش اي حاجة في فرح الكل تبقي خطوبتي... حور: السكوت علامة الرضا صح يا بابا... ادم: صح... و بعدين... نوران: يلا كله على النوم... فهد: يلا يا حور.. حور: لا ما العروسة بتخرج من بيت ابوها..
فاسر: نعم يعني احنا مش هناخدكوا معانا... حبيبة: لا، باي.. منة: هتوحشونا... ندى: متقطعوش الجوابات... فهد(بخبث): هو مش المهم انك تخرجي من بيت ابوكي... حور: اه... جاسر: يبقي احنا اللي هنبات هنا... منة: نعممممممممممم! ندى: روح اتغطي كويس... ايناس: فكرة حلوة... يوسف: بموت فيكي يا حماتي... سهير: طب نروح احنا... رامي: لا مينفعش... سهير: بس هما كاتبين كتابهم، و انت و جومانة لا...
رامي: اولا معنديش مانع اكتب دلوقتي، بس في اوض كتير متخافيش... نوران: خلاص بقي يا سهير... جومانة: ماشي يا طنط.. و حبيبة: بس احنا هنام لوحدنا... فهد: اه طبعا... مالك(بهمس): ايه يا فهد؟ الكل طلع ينام و كل واحد راح اوضته... و بعدين بعد شوية... كل شاب راح على اوضة مراته... جاسر فتح الباب... ندى حست بحركة غريبة... ندى: مين؟ و لسة هتصرخ... جاسر حط ايديه على بوقها... جاسر: هشششششش. انا جاسر... ندى: بتعمل ايه؟
جاسر: جاي انام... ندى: لو ممشتش من هنا هتضرب، و هصوت... جاسر: انفد بجلدي امشي، مقرفة... ندى: جبان... و خرج راح على اوضته... فارس فتح الباب... حبيبة: فارس ايه اللي جابك؟ فارس: جاي اطمن على حبيبتي... حبيبة: بره يا فارس، احسنلك... فارس: لا... حبيبة: طيب، و لسة هتصوت فارس حط ايديه على بوقها... فارس: هشششش. هتفضحيني... حبيبة: تطلع بره حالا... فارس: ماشي يا ستي... مالك فتح الباب...
منة كانت في نايمة لقت حد بيحضنها من وره... منة: حرامي... مالك: يا غبية هو ف حرامي بيجي يحسسك انه بيسرق... منة: اه يا حيوان اطلع بره احسن ما اصوت و الم كل اللي في البيت... مالك: هشششش اهدي انا جاي اخد حاجة.. منة: ايه؟ مالك: قلبي.. منة: وحياة امك... مالك: في ايه؟ منة: بره احسنلك... مالك: اوف ماشي... يوسف فتح الباب... جودي: انت لسة منمتش؟ يوسف: اتعودت على حضنك يا جودي... جودي: شكرا... يوسف: انا عايز انام...
جودي: بره هنا مينفعش... يوسف سابها و راح نام على السرير... جودي: يا يوسف... يوسف: هشششش، تعالي نامي... جودي: اوف ماشي... فهد فتح الباب.. لقي حور بتتقلب، بعدين فتحت عنيها... حور: فهد... و قامت حضنته و كانت بتعيط... فهد: هشششش في ايه؟ حور: انا خايفة خايفة اوي... فهد: ليه بس انا جمبك... و شالها و نيمها على السرير و نام جمبها... فهد: هشششش اهدي واحكي في ايه؟
حور: انا خايفة اوي خايفة فتحي يرجع و يفرقنا، خايفة اخسر اهلي، خايفة اخسر اللي بحبهم، خايفة اخسرك خايفة اكون محتجالك و ملاقكش جمبي خايفة من الوحدة خايفة من الضلمة اللي انا طول عمري فيها، خايفة اوي، خليك جمبي، محتجالك... فهد: هششششش. انسي كل حاجة انا ملكك يا حور و مش هسيبك، هفضل جمبك هكون نورك يا حور هكون ضلك متخافيش نامي، انا جمبك... حور حضنته جامد و هتنام لسة...
فهد: حور هو انتي مش ملاحظة ان لبسك طويل اوي... حور عيناها وسعت اوي و غطت نفسها بسرعة... حور: يا سافل يا حقير معدوم الانسانية... فهد: ايه جاب الانسانية هنا... حور: هي بتنقال كدة... فهد: عموما خليكي لابسة كدة علطول في بيتنا و اوضتنا... حور: احلم... -حور كانت لابسة شورت قصير قصير ايه ده كلمة قصير كلمة بسيطة و كانت لابسة تي شيرت كب و مبين كل بطنها... حور: و المفروض اساسا مكنتش تشوف...
فهد: احلمي، و يلا نامي... و حضنها و ناموا... و الكل نايم... في الصباح الباكر... حور حاضنة فهد جدا و هو ماسكها خايف عليها، و بعدين سمعوا صوت ضرب نار جامد...