logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .







look/images/icons/i1.gif رواية حب مرفوض
  19-03-2022 12:11 صباحاً   [7]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حب مرفوض للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الثامن

سلمى: سلام
مي: البت دارين مجتش ليه، انا رايحة مشوار كدا وجاية ماشي
سلمى: ماشي.

سلمى: ايه دا بس المية خلصت انا عطشانة
شهد: طب هروح اجيب مية، وجاية بسرعة
سلمى: بسرعة علشان عطشانة اوي
شهد: حاضر ياختي اصبري الله
سلمى: ههههههه ماشي
شهد تروح تجيب مية وسلمى لوحدها في الاوضة ويدخل عليها واحد لابس لبس دكتور ويديها حقنة منوم
وسلمى تحاول تصوت وتقاوم لكن في الاخر تنام بسبب المنوم.

كريم: الو، ازيك يا دارين
دارين: هههههه انت لحقت انت لسى سايبني بقالك ساعة
كريم: ههههههه بصراحة كدا عايز اعرف ردك
دارين: في ايه علشان نسيت
كريم: ان انا بحبك
دارين: اممممم، وانا كمان
كريم: بتقولي ايه، لا والله، بتهزري صح
دارين: ههههههههه لا مش بهزر
كريم: اخيرا، ربنا يخليكي ليا
دارين: اممم وانت، يلا بقا اقفل علشان رايحة لسلمى المستشفى
كريم: حاضر يا دارين، مع السلامة
دارين: سلام.

في المستشفى
شهد ترجع الاوضة ومتالقيش سلمى وتترعب وتلف الاوضة كلها وتخاف اوي...
شهد: لو سمحت يا دكتور مشوفتش المريضة اللي كانت في الاوضة دي
الدكتور: لا مشوفتش حد
شهد بعصبية: ازاي دي كانت هنا
احمد يوصل على زعيق شهد
احمد: فيه ايه يا شهد؟
شهد: روحت اجيب مية ورجعت مالقتش سلمى في اوضتها مع اني سيباها في الاوضة
احمد: ازاي يعني، وانت يا دكتور ازاي متعرفش راحت فين.

الدكتور: انا كنت من شوية هنا وكانت موجودة لكن معرفش راحت فين
احمد بعصبية: الكاميرات اللي هنا فين
الدكتور: تعالى حضرتك معايا
احمد يخش اوضة الكاميرات ويتفرج على كل الفيديوهات من وقت قريب ويتفاااجئ ب واحد لابس لبس دكتور
وخارج من اوضة سلمى وبيزق العربية اللي عليها سلمى ويخرج ويركبها في عربية ويمشي
احمد بعصبية: ازاي الهبل دا يحصل دا هنا
الدكتور: اهدى بس حضرتك.

احمد: اهدى ايه، مريضة تتخطف من المستشفى وتخرج عادي كدا، فين المراقبة وفين الادااارة
الدكتور: حضرتك دا لابس لبس دكتور يعني اكيد محدش هيعرف انه هيخطفها
احمد يزعق جامد ودارين توصل وتعرف اللي حصل من شهد واحمد ينزل من المستشفى جري وهو راكب العربية الموبيل يرن
احمد: الو مين؟
امجد: ازيك يابو حميد ليك وحشة والله
احمد بعصبية: فين سلمى؟
امجد: اهدى بس كدا
احمد: بقولك فين سلمى.

امجد: سلمى هنا عندنا مشرفانا لحد ما حضرتك تنفذ المطلوب
احمد: اقسم بالله لو لمست شعرة منها لخليك تتمنى الموت ومش هتشوفه
امجد: بص لو عايز حبيبة القلب يبقى تجيب كل الورق اللى معاك
وتبعد عن طريق عاصم المصري، مفهوم
احمد: حاضر بس لو قربت منها والله ماهرحمك يا امجد
امجد: متقلقش السنيورة بتاعتك هتفضل هنا لحد ما تجيب الورق، تمام، والميعاد والمكان )
وتيجي لوحدك علشان تضمن ان حبيبة القلب متتقتلش، تمام.

احمد بتوعد: ماشي.

في فيلا احمد
خالد: مالك يا احمد جاي متعصب كدا ليه
احمد: سلمى اتخطفت يا خالد
خالد: ايييه ازاي
احمد: اتخطفت من المستشفى وانا جاي الكلب اللي اسمه امجد كلمني وهددني وقلي يا اجيب الورق يا يخلص عليها
خالد: يابن الكلب يا امجد انت وعاصم
احمد: بص بقا يا خالد انت وكريم، الورق دا يتعمل منه 5 نسخ كمان وهتيجو معايا انت وكريم وهتستخبو
كريم: ماشي تمام وبعدين
احمد: ابعت نسخة من الورق للنائب العام واحنا رايحين.

كريم: هو المفروض تقابله امتى
احمد: النهاردة الساعة 11 بليل في المكان دا
كريم: تمام ماشي
احمد: جاهزين يعني، خلو بالكو يا نرجع النهاردة واحنا واخدين حقنا ومعانا سلمى يا، نموت
خالد: تمام واحنا جاهزين
احمد: معاكو سلاح
كريم وخالد: ايوة
احمد: طب يلا ابعت نسخة للنائب العام وبلغه بالمقابلة ونسخة للمديرية وبلغهم وهات نسخة وسيب 2 هنا
كريم: ماشي اعتبروا حصل.

احمد: دلوقتي هناخد حق اللى ماتو واللي عايشين كمان، ربنا معانا.

مي: الو يا دارين انتي فين
دارين: انا مع شهد، سلمى اتخطفت يا مي
مي: ايييه، امتى وازاي
دارين: من حوالي 3 ساعات، اتخطفت من المستشفى
مي: يالهوي، طب هنعمل ايه
دارين: معرفش احنا قلقانين اوي، اكيد احمد وخالد وكريم راحو هناك
مي: طب انا هكلم خالد دلوقتي، وهجيلكو
دارين: ماشي.

موبيل خالد يرن
خالد: ايوة يا مي
مي: صحيح، سلمى اتخطفت؟
خالد: ايوة واحنا رايحين دلوقتي نجيبها
مي: خلي بالك من نفسك يا خالد علشان خاطري دول عصابة وصعب تواجهوها لوحدكوا، علشان خاطر خلي بالك
خالد: حاضر ولو اتكتبلي اني اعيش هرجع وهتجوزك ولو مت ادعيلي واعرفي اني كنت بحبك وناوي اتجوزك يا مي
مي بعياط: متقولش كدا ان شاء الله هترجع
خالد: ان شاء الله، يلا سلام بقا علشان ماشي
مي: سلام.

احمد وخالد وكريم يوصلو المكان وخالد وكريم مستخبيين واحمد يخرج ويمشي شوية كدا ويلاقي امجد واقف
وحوليه بادي جاردز كتير ومعاهم رشاشات ومسدسات وواقفين واحمد وقف
احمد: جيتلك اهو ولوحدي
امجد: فين الورق؟
احمد: فين سلمى الاول
امجد يشاور بايده وواحد يجيب سلمى، سلمى تجري على احمد وتحه وتعيط واحمد يطبطب عليها
احمد: وادي الورق اهو، عايز حاجة تاني، يلا يا سلمى.

امجد: استنى استنى هههههههه انت فاكر دخول الحمام زي الخروج منه
احمد يبتسم: وعايز ايه بقا
امجد: اممم، عايز روحك
احمد: هههههه لا والله، قولها تاني وهديك اللي انت عاوزه، ههههههههههه
امجد: تحب تشوف
احمد: احب بس هتندم
امجد: ههههه لا مش هندم متقلقش
امجد يرفع المسدس على احمد
احمد: روحي العربية يا سلمى
سلمى بعياط: لا لو هنموت يبقى نموت مع بعض
احمد: اسمعي مني، متقلقيش، لو مقدر ليا اعيش هعيش، يلا روحي علشان خاطري.

سلمى تسيب احمد وتروح للعربية وهي بتعيط
احمد: يلا بقا اضرب، والا انت خواف؟
امجد: لا لا مش انا، اتشاهد على روحك بقا
امجد لسة هيضرب على احمد
احمد يطلع مسدس ويتقلب على الارض ويضرب نار و خالد وكريم يطلعو من العربية ويضربو نار وكلو يضرب نار، البادي جاردز يضربو كلهم وكلو يتفرق والبادي جاردز يضربو بالرشاشات وامجد بيضرب
واحمد يقف ورا صخرة كبيرة ويضرب عليهم ويقتل 3 وكريم وخالد جمبه ويقتلو اكتر من 5 واحمد يخرج.

يضرب وكريم يلاحظ ان واحد جاي من ورا احمد وبيوجه المسدس على احمد، كريم يجري جااامد ويقول
احمممممد، احمد يبص وراه والبادي جاردز لسى هيضرب كريم ينط ويوقع احمد ويقتله
كريم: مش قولتلك خلي بالك
احمد: هههههههههه تاني مرة تنقذني، والله مش عارف اقولك ايه
كريم: قوم يلا علشان دول كتير اوي
احمد: الشرطة إتأخرت كدا ليه
كريم: مش عارف بس يلا وربنا يستر
احمد: يارب
سلمى بتتابع من العربية وعمالة تعيط ومنهارة ومرعوبة.

وكلو بيضرب وخالد يضرب ويقتل وواحد يجي من وراه واحمد يشوفه ويقولو خلي بالك يا خالد وخالد يلف
والبادي جاردز يضرب وخالد يقع واحمد يضرب علية ويقتله
ويجري على خالد
احمد: انت كويس يا خالد
خالد بيكح: ايوة الرصاصة جت في كتفي
احمد: خلي بالك والا اقولك ارجع انت العربية علشان الجرح
خالد: لا انا لو هموت هبقى معاكو
احمد: طب خليك معايا
خالد: ماشي
امجد يجري ويقرب من احمد ولسى هيضرب يلاقي الرصاص خلص.

احمد: مش هقتلك بالسلاح علشان انت سلاحك فاضي، تحب اديك سلاح والا تيجي راجل لراجل
امجد: هههههههههه راجل لراجل
احمد: ماشي
احمد وامجد يضربو ف بعض وامجد يوقع احمد واحمد يقوم ويضرب فيه وامجد يرجع لورا ويضرب وامجد
وشه كله غرقان دم ويقع في الارض واحمد يرجع يجيب السلاح وامجد يلاقيه مديله ضهره يلاقي سلاح على الارض جمبه ويمسكه ولسى هيضرب على احمد يجي خالد يضرب عليه 6 رصاصات وامجد يموت.

احمد: حبيبي يا خالد لولاك انت وكريم كنت بقيت ميت النهاردة
خالد: متقولش كدا يا احمد احنا اخوات قبل ما نكون اصحاب
احمد يحضنه وكريم يجي وكلهم يضحكو ويجي البوليس يملى المكان ويشيلو الجثث ويامنو المكان
كريم: لسى فاكرين
احمد: كالعادة بيجو فى الاخر
كلهم: ههههههههههههههه والله فعلا.

احمد: الحمد لله اننا بخير
خالد: ايوة الحمد لله
كريم: ربنا سترها علشان عارف اننا بنعمل خير
احمد: ايوة
الظابط: احنا شيلنا كل الجثث وعايزينكوا في النيابة
احمد: ليه بقا؟
الظابط: اجراءات هنخلصها وهتروحو في ساعتها
احمد: خلاص ماشي روحو انتو واحنا جاين.



look/images/icons/i1.gif رواية حب مرفوض
  19-03-2022 12:12 صباحاً   [8]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حب مرفوض للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل التاسع

الظابط: ماشي بس متتأخروش علشان نقفل المحضر
احمد: حاضر
احمد يروح ل سلمى العربية
احمد بابتسامة: مش قولتك ماتخافيش
سلمى: والله انا كنت مرعوبة مش خايفة
احمد: وربنا ستر وانا كويس اهو
سلمى بابتسامة: الحمد لله انك بخير، انا كنت خايفة عليك اوي
احمد: خلاص يا حبيبتى مش هتخافي تاني، العصابة اتقبض عليها وكلهم هيدخلو السجن
سلمى: انا مش مصدقة ازاي عملتو كل دا وقتلتو الرجالة دي كلها لوحدكوا.

احمد: انتي اشتغلتي شغلة خالد في العين المدورة والا ايه
سلمى: ههههههههههههه انا كدا ماشي
احمد: ههههههه بهزر، انا بحبك
سلمى: وانا كمان بحبك
واحمد يحضن سلمى ويروحها وييروحو المستشفى ويشيلو الرصاصة من كتف خالد ويعالجوه ويروحو للمديرية.

في فيلا عاصم
عاصم: ايه، كل الرجالة ماتت وامجد مات
رامي: ايوة والورق اتسلم دلوقتي واكيد هيرفعوا الحصانة عنك وهيجولك
عاصم: طب اقفل، انا لازم اسافر دلوقتي
عاصم يقوم يجهز الشنط وكل حاجة تخصه وفجأة جرس الفيلا يرن
الشغالة تفتح الباب
الظابط: انت عاصم المصري
عاصم: ايوة، انتوا دخلتو هنا ازاي
الظابط: ممكن تتفضل معايا
عاصم: انتوا تعرفو انا مين انا عندي حصانة
الظابط: الحصانة اترفعت من على حضرتك، ممكن تتفضل بقا!

عاصم: حاضر، بس هجيب حاجة من جوا، ممكن؟
الظابط: اتفضل
عاصم يخش وفجأة يسمعو صوت ضرب رصاصة ويجرو يخشوا الاوضة ويتفاجئوا بعاصم على الارض وقتل نفسه.

في مديرية امن القاهرة
الظابط: احنا راجعنا الاسماء في الورق اللي بعتهولنا وكلهم اتقبض عليهم
احمد: طب كويس وعاصم المصري؟
الظابط: عاصم المصري انتحر
احمد: ايييه، امتى دا
الظابط: قبل ما يتقبض عليه
احمد: اه، خلاص ماشي يا باشا حضرتك محتاجنا تاني
الظابط: لا تقدروا تمشو بس امضوا هنا
احمد: حاضر.

في العربية واحمد وخالد وكريم راكبين
احمد: يااااااه زي ما يكون هم واتزاح
خالد: اه والله دا الواحد كان مش عارف ينام
كريم: كانت ايام سودة ربنا ما يرجعها
احمد: المصيبة دلوقتي عايزييين نذااااكر الامتحانات فاضلها شهر واحنا مذكرناش حاجة بسبب اللي كنا فيه دا
خالد: المحاضرات هاخدها من مي ونذاكرها كلنا مع بعض
كريم: عايزين ننجح السنة دي علشان عدى منها كتير واحنا مشغولين في الهم دا.

احمد: ماشي يبقى نتجمع بكرا في الكلية ونذاكر لما نرجع، مين موافق
كريم: انا موافق
خالد: وانا موافق
احمد: اشطا يلا بقا نرجع علشان جعاااان نوم، منمتش بقالي 3 اسابيع
كريم: ومين سمعك كلنا نسينا طعم النوم
خالد: انا بنام اساسا وانا بسمعكو
احمد: ههههههههههه يلا انزلوا يا اصحاب فقر وصلتو
خالد: ماشي اعم متزوقش بس
كريم: ههههههههههه.

سلمى بتكلم دارين على الموبيل
دارين: ايوة ياختي بقيتي تتخطفي وبقيتي مهمة اهو
سلمى: هههههههه بس يا كلبة انا مهمة من غير ما اتخطف
دارين: يا سلام على التواضع هههههه
سلمى: ثقة في الله نجاح
دارين: هههههه انتي قلبتي محمد رمضان كدا ليه
سلمى: انا محمد رمضان طب اقفلي يا كلبة
دارين: ههههههههه ماشي نتقابل بقا بكرا في الجامعة
سلمى: ماشىي يلا سلام
دارين: سلام.

مي بتكلم خالد على الموبيل
مي: حمدالله على سلامتك، انا كنت خايفة اوي عليك
خالد: الله يسلمك يا قلبي
مي: هى العصابة اتقبض عليها؟
خالد: لا خدنا استراحة وهنرجع نتخانق معاهم تاني
مي: بجد بقا مش بهزر
خالد: ما هو انتي بتسألي اسئلة غريبة الصراحة
مي: ههههههههههه خلاص مش هسأل تاني
خالد: ما هو انتي فاضية ياختي، انتي لو منمتيش اسبوعين ورا بعض زيي كان زمانك رايحة في سابع نومة دلوقتي.

مي: هههههههه خلاص روح نام ونبقا نتقابل بكرا في الجامعة
خالد: ماشي يلا سلام
مي: سلام.

كريم بيكلم دارين على الموبيل
كريم: ازيك يا دودو
دارين: الحمدلله، انا كنت قلقانة اوي عليك
كريم: قلقانة عليا والا على سلمى صاحبتك!
دارين: يعني انتو الاتنين
كريم: ولو كنت مت؟
دارين: بعد الشر عنك، متقولش كدا
كريم: ربنا يخليكي ليا ياااااااارب
دارين: ويخليك ليا يارب
كريم: امييين
دارين: يلا بقا سلام علشان هنام
كريم: سلام.

احمد بيكلم سلمى على الموبيل
احمد: كنت قلقان عليكي اوي لما عرفت انك اتخطفتي
سلمى: بجد!
احمد: لا بهزر، ايه اللي بجد، انا كنت هتجنن مش قلقان بس
سلمى: ههههههههه، انت بتحبني اوي كدا؟
احمد: بحبك اوي اوي اوي
سلمى: ربنا يخليك ليا
احمد: ويخليكي ليا يا روحي
سلمى: اه ماما زعلانة منك علشان متعشتش معانا
احمد: ههههههه الايام جاية كتير، وابقى اتعشى
سلمى: ماشي اما نشوف، يلا سلام
احمد: سلام.

احمد يقفل ويسيب الموب ولسى هينام، يلاقي رسالة وصلت، يفتح الرسالة ويكون النص كالأتى:
بجد مش عارف اشكرك انت وصحابك ازاي، انتوا سهلتوا عليا الطريق اوي وخلصتوني من العقبة اللي كانت قدامي، كدا اقدر استلم الشحنة بكل سهولة، سلام يا مغفليييين!

احمد بصدمة واندهاش: مغفليين!، مين دا، انا لازم اتصل بيه
احمد يتصل بالرقم وميردش ويحاول وميردش خالص وفي الاخر يقفل وينام وهو مش فاهم حاجة.

تاني يوم في الجامعة
سلمى: يالهوي تصدقوا انا حاسة ان الجامعة وحشتني
دارين: الجامعة توحشك بطلي هبل ياختي قال وحشتك قال
شهد: ههههههه لسى زي مانتو توم وجيرى
مي: الكلمة دي بتاعتي ابت انتي بتسرقي اقوالي والا ايه
شهد: ههههههه اقوالك ومعناها ايه دي بقا ان شاء الله
مي: وكمان حمارة مش فاهمة ههههه
شهد: انا حمارة يا كلبة
سلمى: هههههههه مين بقا اللي توم وجيرى.

دارين: وربنا اللي يشوفنا كدا يقول لسة طالعين من كي جي تو
الكل: ههههههههههه
احمد واقف مع خالد و كريم وحكالهم ووراهم الرسالة وكلو مندهش
خالد: معنى كدا ايه يعني، مش فاهم حاجة
كريم: اظن الرسالة باينة، واضح اننا ساعدناهم من غير ما نقصد
احمد: نساعد مين، احنا قضينا على العصابة ورئيس العصابة عاصم انتحر ومات!
خالد: معنى كدا ان عاصم دا كان مجرد واحد وعايزين يخلصو منه لانه على ما اظن كان واقف في طريقهم.

وهياخد شحنة المخدرات منهم ولما احنا كشفناه ومات ساعدنااااهم!
كريم: نعم!، اللي عملناه كل دا كان مساعدة ليهم
احمد: ازاااااي، انا هتجنن ولو فلا فيه كدا، مين دا
خالد: دا اكيد حد يعرفنا لان سياق الرسالة يدل انه كان متابع ومعانا لحظة بلحظة
كريم: طب ميييين!
احمد: بصو بقا انا مش مستعد اضيع وقت تاني، يعملو اللى يعملوه احنا ورانا امتحانات وعايزين نذاكر
خالد: كلامك صح، الامتحانات قربت ومذكرناش كلمة.

كريم: ماشي موافق بس انتو ناسين حاجة
احمد وخالد: ايه!؟
كريم: لو فعلا حد كان معانا علشان كدا السياق بتاع الرسالة بيدل انه حد كان معانا لحظة بلحظة، يبقى في حد بينا هو المستفيد بكدا و هو اللى بعت الرسالة ومصدق خلص من عاصم
احمد: حد بينا، ازااااي، مش معقولة احنا كلنا نعرف بعض وعمر ما انت او خالد تعملو كدا
خالد: امال مين، على العموم ملناش دعوة، زي ما احمد قال ورانا امتحانات.

كريم: ايوة يلا بقا علشان المحاضرة هتبدا
احمد وخالد: يلا بينا.

في مكان مجهول
الشخص 1: يا باشا الشحنة احنا اتفقنا عليها بعد موت عاصم و هناخدها
الشخص 2: كويس اوي، البضاعة عايزها تتسلم في معادها
الشخص 1: بس انت واثق من ان مفيش مشاكل هتقابلنا
الشخص 2: واثق زي ما واثق اني بكلمك
الشخص 1: ماشي كويس، بس احمد وصحابو لو عرفو؟
الشخص 2: عمرهم ما هيشكو ان انا، دول اغبية وهيطنشوا
الشخص 1: متأكد
الشخص 2: ايوة.

في الجامعة سلمى ودارين ومي قاعدين في المحاضرة
دارين: اووووف انا بكره الدكتور دا اوي
سلمى: ومين سمعك، انا مش بطيقو
مي: اسكتوا دا شافكوا وجايلكو يا جزم
الدكتور جيه ويقول: انا كنت بقول ايه
سلمى: احم هو حضرتك قلت حاجة؟
الكل يضحك
الدكتور: لا والله انا بنبح صوتي وانتي تقولي مقولتش حاجة
دارين: مش قصدها خالص الله يحرقك. هي قصدها انها مفهمتش الحتة دي
سلمى: اه فعلا مكنتش فاهماها.

الدكتور يتعصب ويرجع تاني وسلمى تطلع لسانها ويلف فجأة وهي تتعدل وترتبك وتبتسم
شهد: ههههههههههه الله يحرقك يا مصيبة
دارين: هههههه كنتي هتودينا في داهية الله يحرقك بجاز يا بعيدة
سلمى: ههههههههههه اسكتي بقا ليجيلنا تاني
دارين: سكت اهو.

احمد: اووووووف ايه الملل دا بحاول افهم اللي مكتوب دا ومش عارف افهم حاجة
خالد: والله وانا حاسس اني بقرأ طلاسم
كريم: ايه دا اجدعان احنا مش كفار
احمد: نهااار اسود، احنا لازم نفهم دا ايه، هنسقط ياخوانا
خالد: هههههه ادينا بنحاول نفهم ولو حد فهم حاجة من الكلام الفارغ دا يفهم الباقي
كريم: مش لو فهمنا
خالد: يا اخي بقول لو ودا حرف امتناع الامتناع
احمد: ايه، امتناع النعناع!

كريم: ههههههههههه دا احنا هنتنعنع في الامتحان والله.

احمد يشوف سلمى ويروحلها
احمد بحب: وحشتيني
سلمى: كداب، انت لسى شايفني امبارح
احمد: انتي بتوحشيني وانتي معايا
سلمى: امممم وانت كمان
احمد: ايه مشوفتكيش الصبح يعني
سلمى: اسكت دا انا كنت هتطرد من حصة دكتور شعلة النهاردة
احمد: ههههههه هار اسود دا خنيييييق
سلمى: خنيييق اوي
احمد: هههههههه الله يكون في عونك
احمد واقف بيتكلم مع سلمى وفجأة خالد يناديه ويبص يلاقي هاني واقف مع خالد وكريم ووشهم متغير.

احمد لنفسه: هاني! ايه اللي رجعه تاني!؟

هانى كان زميل احمد وخالد وكريم وكان متخانق معاهم وكان فيه مشاكل ما بينهم ومن فترة واحمد وكريم وخالد مبيكلمهوش خالص
احمد: ازيك يا هاني، ايه اللي جابك؟
خالد: اسمع منه الاول يا احمد
احمد: فيه ايه
هاني: انتوا فاكرين ان العصابة كدا خلصت، بالعكس دا فيه عصابة اكبر واكبر وكانوا واخدينكو وسيلة علشان يخلصو من عاصم المصري ويخدو منه صفقة المخدرات، ودلوقتي بيستعدوا علشان يستلمو شحنة
المخدرات.

احمد: ومين بقا صاحب العصابة دي
هاني: اللي اعرفه انه مهندس كمبيوتر وهكر كبير وياما نصب على ناس واسمه مش فاكره اوي، هو باسم
او صابر او...
احمد: ياسر؟
هاني: ايوة يااااسر
احمد وكريم وخالد يتصدموا ويبصو لبعض في دهشة
احمد: بس كدا وضحت، ياسر كان بيساعدنا علشان يخلص من عاصم وياخد هو شحنة المخدرات...
ياااااااه
كريم: ازاااااي مشكناش فيه، دا احنا فعلا زي ما قال مغفلين.

خالد: علشان كدا عرفو مكان الشقة واللي هجم على الشقة مش رجالة عاصم، دول رجالة ياسر علشان نقول عاصم هو اللي قتل ونفضل وراه لغاية ما نوقعه وفعلا وقعناه وياسر هو دلوقتي مستريح!
احمد: كدا وضحت اوي واتكشف
هاني: بس هنعمل ايه؟
احمد: مش عارف، احنا ما صدقنا خلصنا من حاجة ونخش ف حاجة اكبر
كريم: فعلا دي حاجة ميتسكتش عليها
خالد: طب عاصم مسكنا عليه ورق علشان كدا وقع، امال ياسر ده هنوقعه ازاي.

احمد: المصيبة مش في كدا، المصيبة انه هيستلم شحنة المخدرات في اي وقت واحنا منعرفش هو فين ولا هيستلمها فين وامتى!
كريم: اووووف ايه اللخبطة دي بقا؟
احمد: اه صحيح يا هاني انت عرفت كل المعلومات دي ازاي؟
هاني: من رؤوف صاحبي اصل هو شغال معاه وعرض عليا اشتغل معاه وانا رفضت و جيت اقولكوا
احمد بتفكير: طب رؤوف دا الاقيه فين؟
هاني: عنوانه اهو، انا هاجي معاكو
احمد: خلاص نروحلو بعد الجامعة
خالد وكريم: ماشي.

دارين: بقولك اسلمى انا مش فاهمة حاجة من الكتاب دا
سلمى: هاتي، بوصي دي اصلها دي والحل في الصفحة دي
دارين: يا دحيحة يا كلبة، عرفتيها منين
سلمى: الله اكبر، خمسة ف عينك
دارين: ههههههههه دحيحة بردوا، يعني كنتي مخطوفة وعارفة المعلومات دي كلها، لييييه العصابة كانو بيدوكي الكتب تذاكري
سلمى: يلا يا جزمة من هنا بدل ما اضربك
دارين: ههههههه حاضر متزوقيش بس كدا.

مي مع خالد
مي: مالك وشك متغير؟
خالد: لا مفيش
مي: لا فيه باين عليك اهو، قولي فيه ايه
خالد: العصابة ياستي طلع فيه غيرها وهيسلموا مخدرات وحاجة وجع دمااااغ
مي: وانت مالك ما تطنشوا بقا وملكوش دعوة
خالد: مينفعش، قطعنا الطريق من الاول يبقى لازم نكمل
مي: انا خايفة عليك، مش عايزاك تروح مني يا خالد
خالد: متقلقيش يا حبيبتي كل واحد بياخد قدره، وبعدين هخلص امتحانات السنة دي وهتجوزك يا مي
مي بفرحة: بجد.

خالد: ايوة بجد
مي: انا بحبك اوي يا خالد
خالد: وانا اكتر يا مي.

كريم مع دارين
كريم: تصدقي لما بكون مضايق وبشوفك بفرح وبنسى الضيق
دارين: وانا من ساعة ما عرفتك وانا حسيت انك كل حاجة ليا
كريم: ربنا يخليكي ليا، اه صحيح انا هخلص امتحانات وهاجي اخطبك ولما تخلصي نتجوز
دارين بفرحة: بجد يا كريم
كريم: ايوة بس ادعيلنا نخلص السنة دي علشان مذاكرتش ولا كلمة
دارين: هههههههه، ذاكر يا حاج هتسقط
كريم: فولي عليا بقا
دارين: هههههههههه
كريم: بتضحكي على ايه
دارين: بصراحة شكلك يضحك اوي.

كريم: وربنا بضحك، اقدم بلياتشو بقا السنة الجاية
دارين: ههههههههههههههه وربنا مسخرة
كريم: يلا يا بت من هنا.

احمد مع سلمى
احمد: دي سنة فقر
سلمى: ليه
احمد: مذاكرتش كلمة ولما بحاول اقرأ واذاكر مبفهمش كلمة
سلمى: ليه هو شعلة اللي بيديكوا
احمد: يا شيخة افتكريلنا سيرة عدلة، شعلة مين بس
سلمى: ههههههه شعلة دا وربنا مسخرة، بحضر المحاضرة علشان اضحك عليه بس.

احمد: دا ملل اوي، دنا مرة زهقت من المحاضرة علشان طولت اوي وهو ملل روحت رامي القلم من الزهق راح جيه في دماغه من غير ما اقصد فضل يتوجع وماسك دماغه وعمال يسأل مين اللي حدفه وكلنا
ميتيييين من الضحك
سلمى: هههههههههههه احسن يستاهل.

كله يخلص ويتجمع احمد وكريم وخالد وهاني ويروحو ل رؤوف ويخبطو على الباب ويفتح
رؤوف: مين دول يا هاني
هاني: دول صحابي، ودول اللى كشفوا عاصم المصري
رؤوف: يا نهار اسود انت قولتلهم اللي قولتهولك
هاني: ايوة
رؤوف: ياعم انت غبي
احمد: بص بقا يا اخ رؤوف، انت هتدلنا على مكان ياسر وميعاد استلام الشحنة في السريع كدا
رؤوف: انا معرفش حاجة ومعرفش حد اسمه ياسر
احمد: اه انت شكلك هتتعبنا.

احمد يقوم يمسك رؤوف من القميص ويقوله: هتقول على كل حاجة والا اوديك في داهية والبسك القضية معاه
والا تقول وتبقى بعيد عن اللي هيحصل؟
رؤوف بخوف: خلاص خلاص هقول كل حاجة بس اوعدوني ان محدش يعرف اني قلت حاجة وابقا بعيد عن القضية
احمد: اوعدك، اتكلم بقا
رؤوف: حاضر.

رؤوف: هو دلوقتي قاعد في العنوان ده ، والشحنة هتتسلم اول الشهر الجاي
احمد: امتى يعني؟
رؤوف: معرفش بس لسى متحددش ميعاد
احمد: خلاص، بس ياسر ميعرفش اني جيت هنا، ماشي؟
رؤوف: ماشي
رؤوف يغمز لهاني وهو ماشي واحمد ياخد باله.

احمد وكريم وخالد وهاني ينزلو من بيت رؤوف و يمشو شوية واحمد يقف ويمسك هاني من قميصه ويزقه ويقوله انت تبعه صح؟، قوووووووول ويضرب فيه وخالد وكريم يحوشو
خالد: فيه ايه يا احمد
احمد: ما ترد انت يا هاني، رؤوف كان بيغمزلك ليه، انا كنت حاسس انها لعبة علشان توقعونا...
انطق!
هاني: خلصت اللي عندك؟، احب اعرفك بقا ان رؤوف على طول كدا واحنا ماشين او انا مروح يغمزلي.

، عادي هو صاحبي ودي عوايده وانت مش هتعرف صاحبي اكتر مني
احمد يسيبه ويقول بزهق يلا انا عايز اروح انا زهقت
كريم: اهدى يا احمد، انت شكلك تعبان، استريح
احمد بزهق: طب يلا.

سلمى بتكلم دارين على الموبيل
سلمى: يابنت الايه ومقولتليش ان كريم بيحبك ليه
دارين: كنتب انتي مخطوفة ساعتها، ونسيت
سلمى: يعني اعترفلك؟
دارين: ايوة وقالي انه هيخطبني بعد الامتحانات
سلمى: ايوة ياختي حبي حبي
دارين: مش زيك ياختي، دا انتي استاذة
سلمى: هههههههه بطلي يا بت، روحي ذاكري الامتحانات قربت
دارين: ماشي يا سلمى بس تون
سلمى: ايه!
دارين: راح وجيه هههههههه.

سلمى: تصدقي انا غلطانة انب بكلم واحدة زيك، اقفلي يا جزمة
دارين: هههههه ماشي.

في فيلا احمد
خالد: مالك يابني
احمد: مش عارف، حاسس ان الموضوع دا فيه ان
خالد: مش فاهم، ازاااي يعني
احمد: مش مستريح ل هاني و حاسس ان وراه حاجة
خالد: حاجة زي ايه!
احمد: الله اعلم، بس حكاية انه يجي مرة واحدة كدا ويحذرنا ويقولنا ياسر ومش ياسر والكلام دا، مش داخل دماغى
خالد: ما هو مقدمناش حل غير اننا نروح لياسر بكرا ونشوف بقا هيحصل ايه
احمد: ماشي، كويس ان بكرا اجازة علشان نعرف نروح بدري.

خالد: اه يلا انا همشي وريح انت علشان هنتقابل الصبح بدري
احمد: حاضر.

مي بتكلم شهد على الموبيل
مي: بس بردو مش متطمنة، خايفة اوي عليه
شهد: ان شاء الله مفيش حاجة، وبعدين انتي المفروض تفرحي علشان هيتجوزك
مي: ربنا يستر
شهد: ياااارب.

تاني يوم الصبح
احمد: يلا يا خالد علشان نعدي على كريم نجيبو
خالد: ماشي يلا
احمد وخالد يعدو على كريم بالعربية وياخدوه ويروحو ل عنوان ياسر
خالد: متاكد من العنوان
احمد: المفروض دا العنوان اللي اداهولنا الزفت رؤوف
كريم: هنطلع ونشوف
احمد وخالد وكريم يطلعو ويخبطوا وياسر يفتح
احمد: اهلا اهلا ب ياسر ازيك يا راجل، متسألش كدا؟
ياسر: انا بردو اللي مش بسأل، ماشي هعديهالك بس ايه سر الزيارة الجميلة دي.

احمد: يا راااجل بقا مش عارف احنا جايين ليه
ياسر: ايه شغل الافلام والفوازير دا يا احمد ما تتكلم ياعم
احمد: مكنتش اتوقع انك تكون بتعمل كدا علشان تخلص من عاصم وتستولي انت على شحنة المخدرات
ياسر: ايه اللي بتقوله دا يا احمد، ما تفهمني!
احمد: شغل الاستعباط دا مش معايا
ياسر: انت شكلك اتجننت يا احمد ولو فاكر ان ليا علاقة باي عصابة والا اللي في دماغك دا تبقى غلطان واللي.

عايز يوقعك بيا علشان يبعد الشبهة عن نفسه روح شوفه
احمد: ياسر، انت بجد ملكش علاقة
ياسر: والله ما ليا دعوة يا احمد، افهم بقا
احمد: امال مين؟
ياسر: اللي قالك الكلام دا بيلعب بيك
كريم: انا فعلا كنت شاكك في هاني دا
ياسر: وانت يا احمد ما كنتش شاكك فيه
احمد: انا اول واحد مكنتش مصدقه
ياسر: هاني دا اكيد شغال عند حد والحد دا قاله يروح يعمل كدا علشان يبعد الشبهة عن نفسه ويبقى في الامان
خالد: ودا يبقى مين؟

ياسر: واضح انه حد قريب اوي منكم وبالاخص احمد
احمد: انا؟، هيكون مين!
احمد وكريم وخالد وياسر يفضلوا يتكلمو وميوصلوش لحل في الاخر.

احمد وكريم وخالد يروحو ل هاني بسرعة ويخبط على الباب ويفتح ويزقه ويوقعه على الارض
احمد: انطق يلا مين باعتك
هانى: ايه اللي بتقوله ده؟
احمد: بقولك مين اللي باعتك، انطق
هانى: محدش باعتني، بطل هبل
احمد بعصبية: انت هتقول مين باعتك والا ادفنك مكانك
هاني: واضح انك بتشك في نفسك
احمد يضرب فيه وكريم وخالد يحوشوه وهو بيضرب ومش عارفين يمسكوه
احمد: انطق بقولك!
هاني بيكح: حاضر حاضر.

تتوقعوا مين اللى بعت هانى وهو اللى هيستلم الشحنة؟

احمد: انطق بدل ما اموتك
هاني: اللي بعتني ليك هو الجمال باشا
احمد: اييييه، الجمال دا والدي؟
هاني: ايوة هو
احمد: طب اهدى كدا واحكيلي كل حاجة
هاني: حاضر، من زمان والجمال باشا حاطط عينه على شحنة المخدرات وكان بيقول عليها صفقة العمر
وكان خلاص هيتفق عليها لغاية ما دخل عاصم في الموضوع وبقا فيه صراع بينهم والجمال باشا كان عايز.

يخلص منه باي وسيلة ممكنة ولما حصل انك انت وكريم ومحمد وخالد دخلتو في الموضوع الجمال باشا قالي
سيبهم واحمد ابني راجل وهيقدر يوقعه ويخلصنا منه وانا قولتله وافرض مقدرش عليه قالي لا احمد اصلا من زمان وهو عنده حس بوليسي وهيعرف يوقعه وفعلا هو اللي حصل والجمال باشا حاول يحميك باي شكل لكن
في الاخر دا اللي حصل
وهيستلم شحنة المخدرات الاسبوع الجاي، ونسيت اقولك.

انا ابقى دراعه اليمين وكنت بحميك منهم باي شكل وكذا مرة كنت هتموت واحنا انقذناك ودي اوامر الجمال باشا
احمد: ياااااااه دا كله!، ابويا انا كان بيعمل كل دا وكان هيبقى سبب في موتي، ازااااي معرفش كل دا
هانى: انا قولتلك كل حاجة عايز تعرفها
احمد بحزن: ماشي هسيبك لانك ملكش زنب، اللوم على السبب في كدا.



look/images/icons/i1.gif رواية حب مرفوض
  19-03-2022 12:13 صباحاً   [9]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حب مرفوض للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل العاشر والأخير

في الطريق
احمد: ابوياااا؟، طب ودا احاربه ازاي والا اوقفه ازاي ده ابويا!
خالد: الحكاية اتعقدت اوي
كريم: وهنعمل ايه بس
احمد: مفيش حل غير اني اروحله
خالد: وانت لما تروح هتغير ايه!
احمد: انا ابنه الوحيد واكيد لما اكلمه هيقتنع
كريم: وتفتكر انه هيفرط في صفقة زي دي؟
احمد: والله ما اعرف، الحل اني اروح واللي يقدموا ربنا خير
خالد: ياااارب.

كريم مع دارين على الموبيل
كريم: ايوة يا دارين
دارين: ايه يا كريم انت مش قولتلي انك هتخرجني النهاردة علشان اجازة
كريم: معلش يا حبيبتي كنت في مشوار كدا وجايلك اهو
دارين: ماشي متتأخرش
كريم: حاضر، يلا سلام
دارين: سلام
احمد: يابني دا وقت حب
كريم: بس انت متتكلمش دا انا متعلم منك
احمد: ههههههه هو كل ما اكلم حد يقولي انه متعلم مني
خالد: اه انت، استاذ احمد في الحب هههههههه
احمد: طب يلا يا رخم انت وهو.

خالد: ادينا اتقابلنا اهو زى مانتي عايزة
مي: يا خالد انا مش متطمنة للي بتعملوه دا، شغل العصابات دا اخره وحش وانت مش قده
خالد: يا مي قولتلك كذا مرة، مفيش حاجة هتحصلي غير اللي ربنا مقدرها
مي: بس برده سيبك منهم، ده ميطمنش
خالد: متقلقيش انا عارف انا بعمل ايه وبعدين انا مشوفتكيش بتضحكي بقالك فترة، وحشتني ضحكتك
مي وبان على وشها ابتسامة كبيرة
خالد: ايوة كدا اضحكي وحشتني ضحكتك
مي: اهو ضحكت
خالد: قمر وربنا.

في شركة الجمال
الجمال: اهلا اهلا بأبنى اللي مش بيسأل على ابوه
احمد: ازيك يا بابا
الجمال: الحمد لله، بقا الفترة دي كلها مشوفكش
احمد: ما انت مشغول ومش فاضيلي اصلا
الجمال: مين قال كدا انا بعمل كل دا علشانك
احمد: علشاني، ولو كنت مت؟
الجمال: بعد الشر عنك يا احمد، ايه اللي بتقوله دا
احمد: بتكلم عن صفقة المخدرات اللي انت كنت بتنافس عاصم عليها وانا كنت طريق علشان تخلص من عاصم.

وميهمكش اموت والا اعيش، المهم المخدرات
الجمال: مين قالك الكلام دا؟
احمد: مش مهم مين قلي، المهم ان الكلام دا حصل، صح؟
الجمال: بص يا احمد، انا بعمل كل دا علشانك انت علشان متتعبش التعب اللي تعبته في حياتي علشان ابقى
البني ادم اللي قدامك دا، وانا كنت بحميك وانت متعرفش وكنت واثق انك هتنجح في دا وفعلا نجحت
احمد: بس مش بالمخدرات، عايز تعيشني بفلوس حرام!
الجمال: مين قال كدا، تجارة المخدرات مش حرام.

احمد: ومين الشيخ اللى فهمك كدا بقا؟
الجمال: يابني افهم انا بعمل كل دا علشانك
احمد: وانا مش عايزك تتاجر في دا، فيه الاف الشباب بيدمنو الزفت دا وفيه كتير اوي بيموتوا بسببه
الجمال: يابني انا مستعد اسيبه بس الصفقة دي لو سبتها هنبقى ف خطر وكل واحد هيتخانق عليها، وساعتها
هتيجي مافيا كبيرة وهتاخدها بس بعد ما تخطي بحووور دم
احمد: يعني انت مصر؟

الجمال: للأسف ايوة وكمان فيه منافسين وناس هيحاولو ينتقموا وانا خايف عليك ليقتلوك وينتقموا مني فيك
احمد: لا متقلقش على الاقل لو مت هموت بشرفي لكن انت الله اعلم بالمخدرات دي هتكون ايه، يلا سلام
ولما تفهم كلامي وتوافق عليه ابقى كلمني.

احمد يقابل سلمى
سلمى: مالك، حساك متضايق!
احمد: لا مفيش بس فيه حاجة مزهقاني شوية
سلمى: وايه دي
احمد: لا متشغليش بالك، المهم انتي عاملة ايه
سلمى: انا كويسة بس انت اللي شكلك مش كويس
احمد: سلمى، متسبنيش انا مخنوق اوي وحاسس اني لوحدي علشان خاطري خليكي جمبي
انا حاسس ان الدنيا بتلف بيا وتعبان اوي
سلمى انا محتاجك جمبي وتسانديني، انا حاسس اني همووت
سلمى بدموع: انا جمبك ومش هسيبك يا احمد، مهما حصل
احمد: توعديني.

سلمى بحب: اوعدك يا احمد
احمد وسلمى يحضنوا بعض وفى اول مرة احمد يحس بأمان وسلمى تحس بأمان وحب احمد ليها بجد.


دارين مع كريم
دارين: الله المكان دا حلو اوي، انا كنت باجي هنا بس اول مرة احس انه حلو كدا وانا معاك
كريم: الله على الكلام الحلو، استني بس لما نخلص وهوديكي اي حتة انتي عايزاها
دارين: ربنا يخليك ليا يااارب يا كريم
كريم: ويخليكي ليا يا عيون كريم
دارين: طب يلا عايزة اروح هناك واتصور
كريم: ماشي يلا بينا نروح.

في مكان مجهول
قاسم: انا بدي هيدي الشحنة وابدا ما رح اسمح لاي حدا ياخدا مني
ذياد: متقلقش يا باشا الصفقة دي هتكون ليك انت وبس
قاسم: واللي اسمه الجمال هيدا، شو بنعمل فيه
ذياد: اللي تأمر بيه بس خلي بالك دا غني اوي وعليه حراسات جامدة وليه منصب كبير
قاسم: ولو انا لازم اخد هيدي الصفقة منه ولو اضطريت اقتله
ذياد: طب تأمر بأيه
قاسم: نفذ يلي قلتلك عليه هلأ
ذياد: اوامرك يا باشا.

قاسم لبناني وواخد الجنسية المصرية وبيتكلم باللبناني وبيتكلم مصري قليل اوي، قاسم صاحب مافيا كبيرة لتجارة الاعضاء وتجارة المخدرات وعايش في مصر.

خالد: هاتي يلا الصورة
مي: طب نتصور واحدة تانية، دي مش عاجباني
خالد: طب هاتيها ونتصور واحدة كمان
مي: ماشي خد اهي، بص انا عايزة صورة على الالبوم دا
خالد: ماشي يلا
مي: اوك.

احمد قاعد مع سلمى والموبيل بتاعه يرن
احمد: ايوة يا هاني، ايييييييه، انا جاي حالا
سلمى: فيه ايه يا احمد
احمد بدموع: قتلو ابويا يا سلمى، قتلوووووه
سلمى: طب استنى انا جاية معاك
احمد: ماشي.

خالد مع مي
خالد: كل الصور اهي يا ستي، بس انتي عايزة كل الصور دي ليه
مي: علشان لما توحشني اتفرج عليهم
خالد: ههههههههه وربنا مجنونة
موبيل خالد يرن
خالد: ايوة يا احمد، بتقول ايه!، انا جاي حالا
مي: فيه ايه يا خالد
خالد: لقوا الجمال والد احمد مقتول في شركته
مي: ايه، مش قولتلك دول عصابة
خالد: مش وقته، انا لازم اروح ل احمد دلوقتي على هناك.

في شركة الجمال
احمد: حصل ايه يا هاني
هاني: كان الشغل عادي والجمال باشا بعتني اروح اقفل حسابات وجيت لقيته بالمنظر دا والمصيبة ان الكاميرات
كلها اتقفلت في الوقت اللي الجمال باشا والدك اتقتل فيه
احمد: يعني ايه، ابويا مات ومنعرفش مين موته
الظابط: تتهم مين يا احمد بيه
احمد بحزن: اتهم مين، معرفش حد، هو اللي كان يعرف وكان متوقع يحصل دا، مين بس اللي عمل كدا..
ويتعصب: ومش انتوا المفروض اللي تعرفوا مين قتله.

الظابط: اهدى يا احمد بيه احنا هنعمل كل التحريات وهناخد كل اقوال اللي شغالين هنا وهنعرف مين اللي عملها
احمد: نفس الكلام مش بيتغير ومش بتجيبو حاجة
هاني: خد يا احمد بس وسيبهم يشوفوا شغلهم وان شاء الله هنعرف مين عملها
خالد يوصل
خالد: ايه اللى حصل يا احمد
احمد: قتلوا ابويااا يا خالد
خالد: البقاء لله بس اهدى كدا، كلنا هنموت يا احمد
احمد: بس مش مقتولين يا خالد
خالد: فعلا دي مافيا كبيرة اوي وبتلف علينا.

احمد: مش هسيب حق ابويا، مش هسيبه
كريم يوصل
واحمد يحكيلو ويفضلو يتكلمو كلهم
ويخلصو ويعملو العزاء وياخدو العزا كلهم ويفضلو موجودين لغاية ما ال 3 ايام العزاء يخلصوا
احمد وكريم وخالد وهاني بيتكلموا بعد ما العزاء خلص وواقفين واحمد وهو واقف يلاحظ واحد من بعيد بيراقب العزاء وبيبص عليهم
احمد يخرج في هدوء ويطلع يجري وراه والشخص ده يجري واحمد يطاااارده ويخش في شوارع ومناطق.

واحمد وراه ويجري في كل مكان واحمد وراه لغاية ما يمسكه ويضرب فيه جامد ويوقعه على الارض
احمد: انت مييين يلا ومين باااعتك، انطق!
الشخص: محدش بعتني
احمد يضربه تاني: انطق مييين
الشخص: معرفش
احمد يقوم يضرب فيه جامد لغاية ما الشخص يقول، هتكلم خلاص هتكلم
احمد: مين باعتك
الشخص يبدأ يتكلم ويقول على قاسم واحمد يقررو ويعرف مكانه ويعرف كل حاجة ويسيبوا ويحكي كل حاجة لهاني وكريم وخالد.

في مكان مجهول
قاسم: كيف هيك بصير؟، الشخص هيدا يلي بعتوه لازم يموت
زياد: هو فعلا مات بعد ما اعترف ل ابن الجمال على كل حاجة
بس الحل ايه
قاسم: شو الحل، شو الحل!
زياد: نقتل ابن الجمال علشان نخلص من دوشته!
قاسم: وبتعتقد هيدا حل جذري؟
زياد: ايوة يا باشا
قاسم: بس ما بدي اي اثر بتعملو مثل عملية قتل الجمال
زياد: اوامرك يا قاسم بيه.


احمد مع خالد وكريم
احمد: مش قادر اصدق، ابويا يموت كدا!
خالد: معلش يا احمد كل حاجة مكتوبة ومتقدرة
احمد: لا وكمان مافيا وصاحبها واحد لبناني، انا مش عارف اية اللي بيحصل دا
كريم: وهنعمل ايه في المصيبة دي، دي مافيا كبيرة
احمد: ولو، مش هسيب حق ابويا ابدا
خالد: واحنا معاك يا احمد حتى لو هنموت
كريم: ايوة يا احمد احنا معاك
احمد: بجد والله ربنا رزقني باصحاب رجالة زيكوا ويارب اقدر ارد ليكو دا.

كريم وخالد: احنا اخوات يا احمد متقولش كدا.

سلمى: ربنا يستر عليهم، المصايب مش رادية تخلص
دارين: ايوة والله، ما صدقنا خلصنا من عصابة يجي اكبر منها
مي: دول بيقتلو بسهولة كدا؟
سملى: دول مجرمين وقتالين، ويعملو اي حاجة علشان الفلوس
دارين: ربنا ينجينا منهم
سلمى ومي: امييين
سلمى: بس تفتكري مين دول
مي: اكيد تجار مخدرات
دارين: او تجار سلاح واعضاء
سلمى: يالهوي، وازاي البوليس مش عارف يمسكهم.

مي: يمسكو مين يا ختي، دول وصلوا يوم ما كنتي مخطوفة بعد ما الضرب خلص واللي مات مات
دارين: مش بيحطوا في دماغهم اصلا
سلمى: خااااااالص.

احمد بيكلم سلمى على الموبيل
سلمى: البقاء لله
احمد: البقاء لله وحده
سلمى: مش عايزاك تزعل، ربنا عايز كدا ومش هيغلى على اللي خلقه
احمد: ونعم بالله، انا زعلان انه اتقتل وانا مش عارف اعمل ايه ولو اعرف مكنتش سيبته
سلمى: انت ملكش زنب خالص، ده قدر ربنا
احمد: بس والله ما هسيب حقه
سلمى: بس انا خايفة عليك اوي يا احمد دول عصابة كبيرة
احمد: محدش بيموت اكتر من مرة ولو مت هبقى شهيد
سلمى: بس انا عيزاك يا احمد.

احمد: وان محتاجك اكتر ما انتي محتاجاني بس لازم اعمل كدا وربنا هيسترها ان شاء الله
سلمى: بس علشان خاطري خلي بالك من نفسك يا احمد
احمد: حاضر يا سلمى، نتقابل بكرا في الجامعة
سلمى: ماشي مع السلامة
احمد: سلام.

كريم بيكلم دارين على الموبيل
دارين: وهتعملو ايه؟
كريم: لازم نكمل للاخر، لازم نخلص الحكاية دي
دارين: بس دا خطر اوي
كريم: خطر خطر، ربنا اكيد مش هيسيبنا وهيكون معانا
دارين: يا كريم انت لو حصلك حاجة انا ممكن اموت فيها
كريم: بعد الشر عليكي يا حبيبتي، وبعدين انتي بتفولي عليا
دارين: لا بس الوضع ميطمنش
كريم: انا حاسس اني بكلم قناة الجزيرة والله!
دارين: هههههههههه انا غلطانة.

كريم: ايوة كدا اضحكي محدش واخد منها حاجة
دارين: ماشي يلا بقا سلام علشان هنام
كريم: ماشي سلام.

تاني يوم في الجامعة
احمد: يااه انا مش عارف اذاكر الجزء دا، صعب اوي
خالد: فين دا
احمد: اهو
خالد: بص ذاكر الصفحة دي الاول وهتفهم دي
كريم: طب دي
احمد: دي سهلة، بص الحل في الصفحة اللي وراها
كريم: تمام
احمد: اه متنسوش بعد ما نخلص الكلية هنروح للي اسمه قاسم ده
كريم: هنروح كلنا
احمد: ايوة
خالد: خلاص تمام
كريم: انت شايل سلاح ليه يا احمد، انت لو حد شافه معاك هيبقى مشكلة.

احمد: من النهاردة همشي بيه لان اكيد الدور عليا.

سلمى: يادي الملل بكره محاضرة شعلة دا موت
دارين: اسكتي احسن يجيلك تاني زي المرة اللي فاتت
مي: دا بني ادم رخممممم، يارب توب علينا بقا منه
شهد: امييين يارب
سلمى: هو مراته وعياله مستحملينه ازاي دا
دارين: هههههههه الله يخربيتك هنتكشف
مي: ههههههههه.

بعد المحاضرة
سلمى: اخيرااااا
دارين: زي ما يكون هم وانزاح
مي: هم واحد بس!، قولي 100
شهد: هههههههههه شكله كدا على اخره من سلمى اوي
سلمى: يطق
الكل: ههههههههههههههههه.

الكل يخلص واحمد وخالد وكريم خارجين والناحية التانية سلمى وشهد ودارين ومي وشايفين بعض
سلمى تشوف من بعيد موتسيكل راكب علية اتنين وجايين وقلبها يدق من الخوف وتتوقع اللي الكل متوقعه، انه
هيقتل احمد
سلمى تلف وشها بعد ما تتأكد ان واحد منهم معاه مسدس ولسى هتنادي على احمد
الموتسيكل جاي بسرعة اوي ويبطأ اول ما يقرب من احمد
خالد يكون بيجيب ويشوف المنظر ويطلع يجري وينادي ل احمد.

احمد يلف وشه والراجل لسى هيضرب نار وخالد وقف قدام احمد علشان يشده ويضرب رصاصتين وخالد يقع
في الارض بعد ما دافع عن احمد وخد الرصاصتين
احمد يتصدم ويطلع المسدس ويضرب على الاتنين ويوقعهم وبيتابع المشهد سلمى وشهد ودارين ومي مصدومة
وكلهم مصدومين
احمد يرجع لخالد ويوطي ويشيل راسه من على الارض وهو غرقان دم ويقول: خااااالد فوق يا خالد، هنروح
المستشفى وهتبقى كويس
خالد بيكح: ...

خالد بيكح: احمد اسمعني، انا خلاص دي نهايتي وشكلي كدا مش هكمل
احمد: متقولش كدا انت هتقوم وهتبقى كويس يا خالد!
خالد بتعب: اسمعني يا احمد، انا عارف انا خلاص هموت، متزعلش مني يا احمد في اي حاجة انت زي
اخويا واكتر وكنت بعتبرك الصديق والاخ وكل حاجة، متزعلش علشان مش هكمل معاكو، انا اسف يا
احمد، هتوحشني اوي، وقول ل مي اني كنت بحبها اوي وكنت هتجوزها بس بقا اللي حصل دا وهي.

تعتبر مراتي وكل حاجة، انا كنت بحبكم كلكم، اديعيلي يا احمد!
احمد: ال متقولش كدا انت هتعيش، اسعااااااااااااف!

في المستشفى
مي بتعيط جامد وسلمى وشهد و دارين بيهدوها
واحمد قاعد هو وكريم مش بينطقوا وخالد في اوضة العمليات
مي بعياط وانهيار: انا خايفة اوي، لو حصله حاجة انا هموت نفسي
سلمى: ان شاء الله هيقوم، متقلقيش ادعيلوا
مي: يااااااااارب
الدكتور يخرج من اوضة العمليات
احمد: هاااااا يا دكتور
الدكتور بحزن: البقاء لله
احمد بصدمة: ايه!
مي تقعد تصوت وتعيط وتفقد الوعي
احمد يقعد هو وكريم بصدمة وحزن.

احمد يحط ايده على دماغه ويعيط على خالد جامد اوي ومش متخيل انه يموت وكريم جمبه
الحزن يعم على المكان
احمد وكريم وهاني يخلصوا الاجراءات ويدفنوا خالد وكله بيعيط ومش متخيل اللي حصل ده خالص.

في العزاء
كريم واقف هو واحمد وزعلان اوي وكل ما بفتكره يعيط واحمد واقف منهار وبيعيط ومصدوم وكل اللي بيعزي
يقولو البقاء لله ويحاولوا يهدو احمد ويواسوه واحمد ولا هو هنا
ومي قاعدة بتصوت وبتعيط جامد وكله بيهديها وهي مصدومة وقاعدة تعيط جامد
والكل حزين
العزاء يخلص وكل واحد يروح بيته.

في فيلا احمد
احمد بيعيط على خالد وقاعد سرحان ومش متخيل اللي حصل
وقاعد بيفتكر خالد ولما يتقابلو ولما يهزرو مع بعض
flash back
احمد يتصل بخالد
احمد: ازيك يا خااالد فينك كدا
خالد: ايه دا غريبة يعني
احمد: هو ايه اللى غريب يابني
خالد: صوتك ماله فرحان كدا ليه ومنشكح اوي
احمد: هتعرف لما نتقابل دلوقتي، قابلني على الكافيه اللي بنقعد عليه يلا وانا جاي
خالد بتعجب: ربنا يستر، ماشي.

خالد يكون قاعد على الكافيه واحمد يجي
خالد: ها ياسيدي ايه اللي مطيرك من الفرح كدا
احمد: قابلتها يا خالد
خالد: هي مين اللى قابلتها
احمد: يوووه فتح مخك معايا كدا هيكون مين يعني غير سلمى
خالد: لا والله ودي قابلتها فين
احمد: جاتلي الشركة النهاردة تبع الاعلان اللي في الجرنال وكانت طالبة شغل
خالد: هااا وعملت ايه
احمد: اتكسفت مني وكانت مش عايزة تشتغل وانا اقنعتها وشكل دا هيبقى بداية الطريق يا خالد، حاسس اني.

بحبها اوي مش عارف ليه يا خالد
خالد: يا بختك ياعم الحظ معاك ايه دا، زي ما يكون الحظ ماشي معاك فيةكل حتة
احمد: يالهوي على عينك اللي هتموتني دي
خالد: عقبالي ياعم اما اكلم دارين انا كمان
احمد: هههههههه
خالد: اضحك اضحك مهو ناس هايصة وناس لايصة
احمد: وربنا انت شكلك يضحك لوحده ههههههههه
back
احمد: يااااااه يا خالد، معقولة مش هشوفك تاني!، مش هسمع صوتك تاني وانت بتناديلي، مش.

هتهزر معايا وتضحكني تاني!، اعز صحابي يموت كدا بسهولة!
انت فين يا خااالد، مين هيتصل بيا اول ما اصحى ويقولي اصحى يا كسلان؟
خلاص كدا!
احمد قاعد يفتكر ويعيط وسلمى تتصل بيه وميردش ومش هنا اصلا.

مي في البيت
مي قاعدة بتعيط ومصدومة وبتفتكر خالد وهزاره معاها وانه وعدها بالجواز وكانت فرحانة اوي و بتتفرج على البوم الصور وتفتكر...
flash back
خالد: هاتي يلغ الصورة
مي: طب نتصور واحدة تانية، دي مش عاجباني
خالد: طب هاتيها ونتصور واحدة كمان
مي: ماشي خد اهي، بص انا عايزة صورة على الالبوم دا
خالد: ماشي يلا
مي: اوك
...
خالد: كل الصور اهي يا ستي، بس انتي عايزة كل الصور دي ليه
مي: علشان لما توحشني اتفرج عليهم.

خالد: ههههههههه وربنا مجنونة
...
خالد: ادينا اتقابلنا اهو زي مانتي عايزة
مي: يا خالد انا مش متطمنة للي بتعملوه دا، شغل العصابات دا اخره وحش وانت مش قده
خالد: يا مي قولتلك كذا مرة، مفيش حاجة هتحصلي غير اللي ربنا مقدرها
مي: بس برده سيبك منهم، ده ميطمنش
خالد: متقلقيش انا عارف انا بعمل ايه وبعدين انا مشوفتكيش بتضحكي بقالك فترة، وحشتني ضحكتك، ومي تضحك
خالد: ايوة كدا اضحكي وحشتني ضحكتك
مى: اهو ضحكت.

خالد: قمر وربنا
back
مي بعياط: انا كنت حاسة، قولتلك بلاش، معقولة انا مش هشوفك تاني ولا هتقعد تهزر معايا ولا هتصبرنى وتفرحني
معقولة انت مت يا خالد
لا مش مصدقة انت اكيد بتعمل مقلب فيا وهتطلع تضحك صح
بس المقلب طول اوي، اطلع بقا اطلع بقا!
وتعيط وتنهار.

سلمى بتكلم دارين
سلمى: انا صعبان عليا مي اوي دث منهارة
دارين: وصعبانة عليا اوي، فعلا دي حاجة تزعل
سلمى: ربنا معاها ويصبرها
دارين: متنسيش نروحلها بكرا
سلمى: ماشي، واحمد بردو صعبان عليا اوي دا مبيخرجش من البيت وقافل موبيله ومش بيرد
دارين: لازم تروحيله وتهديه دا بردو صاحبه اللى متربي معاه
سلمى: حاضر ان شاء الله هروحله بكرا، يلا سلام
دارين: سلام.

كريم في البيت
قاعد بيفكر فى خالد ويفتكر هزاره ولما كان بيعمل فيهم مقالب وقاعد يفتكر وهو بيعيط
flash back
كريم: انت فين يا خالد النور قطع!
خالد: بخ
كريم: اهااااا، يا اخي حرام عليك ده انا قطعت خلف
خالد: هههههههههه احسن تستاهل
كريم: ههههههه طب امشي من هنا بدل ما اضربك ياض
خالد: هههههههه ماشي
back
كريم بعياط وحزن: يااااااه وحشني هزارك وكلامك ومقالبك يا خالد، وحشني ضحكتك الحلوة اللي مليانة تفائل وحب.

الله يرحمك يا خالد
الله يرحمك.

تاني يوم
احمد قاعد حزين اوي وبيفتكر خالد واول يوم يصحى فيه وميكلمش خالد وكان متعود يصحى على خالد بيتصل
بيه ويصحيه لكن كل دا انتهى
وفجأة جرس الفيلا يرن واحمد يقوم بكل حزن يفتح ويلاقي
احمد بحزن: سلمى!
سلمى: ممكن اخش؟
احمد: اكيد انتي بتسألي!
سلمى: متزعلش يا احمد انا عارفة ان خالد كان اعز اصحابك وكان غالي عليك اوي بس دا قدر يا احمد.

احمد بدموع: مكنتش اتوقع انه يموت يا سلمى، دا كان اخويا مش صاحبي بس، كنت متعود كل يوم اكلمه
، النهاردة اول يوم اصحى ومكلموش، حاسس ان حاجة غالية عليا اوي راحت مني
سلمى: لازم تستحمل يا احمد، هي دي الحياة، ملهاش امان
لازم تقوم وتبقى اقوى من كدا وتاخد حقه
احمد: انتي اللي بتقولي الكلام دا بعد ما كنتي خايفة
سلمى: بقولك كدا لان دا الصح وكل واحد قدره مكتوب ودا فعلا اللي لازم يحصل.

احمد: اول مرة احس اني ضعيف كدا، مش مصدق ولا مستوعب اللي حصل
سلمى: اللي حصل ربنا عايزه ولا انت ولا حد كان هيمنعه
احمد: عارف والله، بس انتي لما حد يكون غالي عندك اوي وفجأة متالقيهوش قدامك، دي حاجة صعبة اوي
سلمى: انا بحبك يا احمد ومش هسيبك ابدا، فاكر لما قولتلي انك محتاجني جمبك واني كل حاجة في حياتك
احمد: ايوة
سلمى: من ساعتها وانا بقول لنفسي مش هخليه يزعل بعد كدا ولا هخليه يشوف يوم وحش، علشان خاطري.

يا احمد، قوووووم و واجه كل دا بقلب قوي واتحمل وانا مش هسيبك ومعاك حتى لو هموت
احمد: بعد الشر عليكي يا سلمى، حاضر انا هقوم بس الفترة دي ومتخرجيش من البيت علشان والله ما هسيب اللى عمل كدا
سلمى: طب والمحاضرات والجامعة
احمد: ابقى خديها من شهد
سلمى: خلاص ماشي، بس خد بالك من نفسك اوي، انا محتجااالك اوي
احمد: وانا اكتر يا سلمى، اه صحيح انتي روحتى ل مي
سلمى: لسى هعدي على دارين اهو وهنروحلها.

احمد: ربنا يصبرها، كانت بتحبه اوي، وكانت متعلقة بيه، الله يرحمه
سلمى: فعلا دي حالتها وحشة اوي، ربنا يصبرها
احمد: ياااارب
سلمى: يلا بقا همشي علشان متأخرش عليها
احمد: ماشي، مع السادلامة
سلمى: سلام.

في مكان مجهول
قاسم: والله غبي، شو هيدا الغبى يلي عملته
زياد: انا اسف بس اللى اسمه خالد دا وقف قدامه وخد الرصاص مكانه ومات
قاسم: وانا شو بعمل فيه هيدا الحكي، لازم نتصرف و نخلص منه
زياد: تحب امتى يا باشا، دلوقتي؟
قاسم: لا لا هلأ ما بيمشي الحال، بعد يومين تلاتة، هالمشكل يهدى وتنفذ، وبسرعة
زياد: تؤمرني يا قاسم بيه.

في الطريق
دارين: اتاخرتي كدا ليه
سلمى: كنت عند احمد، حالته وحشة اوي
دارين: لية حق دا اعز صحابه بردو
سلمى: ايوة فعلا، ربنا يصبره
دارين: يارب
سلمى: يلا بقا نروح ل مي دلوقتي
دارين: ماشي يلا.

في بيت مي
سلمى: يا بنتي هدي نفسك مش كدا، دا قضاء ربنا
مي بعياط: مش قادرة يا سلمى، هموت مش مصدقة
دارين: معلش يا مي، ربنا عايز كدا
مي: انا كنت عايشة علشانه، دلوقتي اعيش علشان مين، اعيش علشان مين وتعيط
سلمى: هو دلوقتي في مكان احسن يا مي، انا مقدرة اللي انتي فيه وحاسة بيكي، بس لازم تستحملي وتهدي
مي بعياط: انا كنت طايرة من الفرح علشان هيتجوزني، يمشي كدا ويسبني!، طب ليه.

دارين: معلش يا مي ربنا عايز كدا، هتعترضي!
مي: ونعم بالله، يااارب اموت بقا
سلمى: ليه بس كدا، بعد الشر عليكي
دارين: ربنا يفك كربنا ده، ياااااارب.

احمد: الو ايوة يا كريم، تعالى دلوقتي
كريم: حاضر جايلك
احمد: ماشي مستنيك
...
احمد: الو ايوة يا هاني، تعالى دلوقتي
هاني: حاضر خمس دقايق وهكون عندك
احمد: ماشي مستنيك.

في فيلا احمد
احمد: زي ما قولت مش عايزين حاجة غلط
كريم: ماشي بس هنثبت انه صاحب مافيا وهنمسكه بالمخدرات ازاي
هاني: انا جاتلي معلومات انه هيستلم الشحنة بكرا في المكان ده
احمد: متأكد من المعلومات دى
هاني: ايوة
احمد: ماشي، ابعت العنوان ل النائب العام يا كريم وهنروح احنا قبل التسليم
كريم: ماشي
احمد: جاهزين
كريم وهاني: ايوة
احمد: تمام، دلوقتي نتحرك.


قاسم: زياد اتحرك، الشحنة قربت توصل خمس دقائق ونتحرك
زياد: ماشى تمام وانا جاهز
احمد يخش هو وكريم وهاني ومعاهم مسدسات
احمد: مش بالسرعة دي يا قاسم
قاسم: انت كيف دخلت لهون؟
احمد: مش مهم دخلت ازاي المهم انك وقعت تحت ايدي خلاص وكلها دقايق وهيتقبض عليك بالمخدرات اللي برا دي
قاسم: ههههههه وانت مفكر انك من عقلك رح تدخل لهون وتطلع من هون سليم؟
احمد: هموت؟ واية يعني بس هموتك معايا.

قاسم: ههههههه مبين قتل صاحبك مأثر عليك كتير
احمد: وصاحبي مش هيستريح غير لما انت يتقبض عليك، للأسف كنت عايز اقتلك بس لما تاخد اعدام والا 25 سنة احسن
قاسم: عن جد هيك مفكر، طيب نلعب مع بعض بس اللعبة فيا موت
قاسم يشاور والرجالة يضربو نار وهم يستخبوا كل واحد في حتة
والضرب شغال وقاسم يستخبى والمخدرات وصلت والرجالة اللي جايبنها في العربيات شافو ضرب النار ودخلو يساعدو قاسم.

واحمد يقتل ويضرب بكل شراسة وبيتخيل كل واحد قدامه هو اللى قتل خالد ويضرب ويقتل كتير وكريم معاه ويقتل وهاني برده، والعصابة بيقعو واحد ورا واحد وقاسم يجري
احمد يقوم يجري وراه ويمسكه ويضربه ويوقعه على الارض
وقاسم يدوخ ويفضل في الارض وفجأة واحد ماسك مسدس يجي من ورا احمد واحمد يلف والاتنين رافعين
المسدس في وش بعض
ويضربوا الاتنين في نفس الوقت واحمد يقع والراجل دا يقع كريم ياخد باله
كريم: احمد!

البوليس يوصل وينتشر في المكان ويمسكو اللي اتبقى من العصابة ويمسكو قاسم والمخدرات وعربية اسعاف
تيجي ويشيلو احمد وكريم وهاني معاه ويروحوا على المستشفى.

في المستشفى
احمد في اوضة العمليات وسلمى قاعدة بتعيط وبتفتكر نفس الموقف بتاع خالد وخايفة ان المشهد يتكرر تاني
ودارين بتهديها وشهد معاها
دارين: ايه اللي حصل يا كريم!
كريم: خلاص يا دارين العصابة اتقبض عليها
دارين: بجد خلاص!
كريم: ايوة، بس يارب احمد يقوم بالسلامة
دارين: يااارب
كريم: جدع يا هاني والله كنت متخيلك حاجة تانية بس اثبت غير كدا
هاني: على ايه يا كريم انا عملت اللي المفروض يتعمل.

كريم: يارب احمد يقوم علشان يفرح معانا باللي حصل دا
هاني: ان شاء الله هيقوم بالسلامة
الدكتور يخرج من اوضة العمليات وسلمى اول ما تشوفه تعيط اكتر وخايفة
كريم: خير يا دكتور طمني!
الدكتور: الحمدلله هو نزف كتير بس هو كويس بس هنحتاج نقل دم فصيلة A
كريم: انا فصيلتى B يووووه انت يا هاني
هانى: انا B بردو
سلمى بحماس: انا فصيلة دمي A يادكتور وجاهزة
الدكتور: بس انتي مينفعش وهيجيلك هبوط علشان بنت وهناخد دم كتير.

سلمى: مش مهم، انا جاهزة اهو
الدكتور: طب اتفضلي والممرضة هتقولك وناخد الدم
سلمى: حاضر.

الدكتور ياخد من سلمى الدم وسلمى تفقد الوعي و الدكتور يديها حقنة علشان تفوقها وقال لدارين هاتيلها اي عصير دلوقتي علشان تعوض الدم دا وتفوق
دارين: حاضر
...
شهد: يلا يا سلمى خدي العصير دا علشان تفوقي
سلمى: مش عايزة
دارين: مش عايزة ايه بس، يلا علشان احمد يفوق يلاقيكي كويسة قدامه كدا وحالته تتحسن
سلمى: بجد، ماشي هشربه اهو
شهد: شطوووورة.

احمد يفضل 12 ساعة نايم والكل موجود وفجأة يفوق
احمد بتعب: انا فين!
كريم: انت في المستشفى يا احمد
احمد: حصل ايه
كريم: بعد ما اخدت الرصاصة ووقعت البوليس وصل وقبض على العصابة وخد المخدرات وجبناك على هنا
احمد: يعني خلاص مفيش مافيا ولا مخدرات تاني
كريم: ايوة مفيش
احمد: فين سلمى! هي فين، وحشتني اوي
كريم: دي يا عم نقلت دم وتعبت ودا كله علشانك
احمد: ايه دا بجد.

سلمى: انا كل اللي فكرت فيه انك تفوق وتقوم وترجع تاني
احمد: تعرضي نفسك للخطر والتعب علشاني؟
سلمى: واعمل اكتر من كدا
احمد: ربنا يخليكي ليا وميحرمني منك ابدا
كريم يخبط دارين
دارين: اه بتضرب ليه
كريم: يلا برا بقا نحب احنا كمان ونسبهم يحبو
دارين: ههههههههه ماشي
هاني يكلم شهد
هانى: ممكن نخرج نتكلم شوية يا شهد، مش شهد بردوا؟
شهد بكسوف: ايوة
هانى: ماشي يلا نتكلم برا شوية
شهد: حاضر.

احمد: وانا هناك كنت بفكر فيكي وبقول يا ترا هرجع واشوفك تاني والا مش هرجع، كنت خايف اوي اموت ومش اشوفك تاني
سلمى: انا كنت خايفة عليك اوي لدرجة ان لما الدكتور قال لازم يتنقلك دم جريت وقولت انا وقالي خطر بس محطتش في دماغي، كل اللي كنت بفكر فيه ان انت تقوم ومش مهم اموت انا
احمد: بعد الشر عليكي يا سلمى، انتي الحاجة الوحيدة اللي عايش علشانها
سلمى: وانت بردوا كل حاجة ليا.

احمد: ربنا يخلينا لبعض ونعيش مع بعض على طول
سلمى: يااااااارب.

دارين: حمد لله على سلامتك، كنت خايفة اوي عليك
كريم: الله يسلمك يا قلبي
دارين: ابقى علمني اضرب بالمسدس ازاي
كريم: نعم! ليه بقا
دارين: علشان لما تيجي عصابة تانية اروح احارب معاكو
كريم: هههههههههه تحاربي، احنا هنحرر سينا يا بنتي هههههههه
دارين: اضحك اضحك
كريم: وبعدين تفي من بؤك، عصابة ايه تاني وبعدين احنا هنشتغل بوليس والا ايه
دارين: هههههههههه ماشي بس هتعلمني بردو
كريم: بحبك
دارين: هتعلمني!
كريم: بحبك.

دارين: وانا ايضا
كريم: ايوة بقا يا لغة عربية فصحة
دارين: ههههههههه اجل يا سيدي.

هاني يتكلم مع شهد ويتعرفوا على بعض اكتر وشهد تستريح لهاني وهو يستريحلها
هاني: تصدقي انا اول مرة احس بمتعة في الكلام كدا معاكي
شهد بكسوف: وانا الصراحة
هاني: شهد
شهد: نعم
هاني: تتجوزيني!
شهد: هااااا
هاني: تتجوزيني!
شهد: علطول كدا؟
هاني: ايوة انا استريحتلك وحبيتك اوي من المقابلة دي
شهد بكسوف: افكر!

احمد يخرج من المستشفى والامتحانات تقرب وكله يذاكر ويشغل نفسه بالمذاكرة والدح يشتغل
وتيجي الامتحانات
كله في الجامعة
احمد وهاني وكريم واقفين يتكلموا قبل الامتحان وفجأة يوصل شخص
الشخص ده مييييين؟
احمد ياخده بالحضن وكريم ياخده بالحضن وهاني ياخده بالحضن ويفرحو اوي ويسلمو علية ويضحكو
احمد: بس والله خطة جامدة
خالد: هههههههه مش قولتلك، مبرووك عليا اعم.

كريم: والله الكام يوم اللي اختفيت فيهم دول وحشتني اوي ياض
خالد: وانتو والله وحشتوني اوي
هاني: انا بقا افتكرتك مت ولسى عارف قبل ما تيجي
خالد: ههههههههه منا كنت هموت فعلا، بس الدكتور دا رخم
احمد: ههههههه اه والله مرضيش يخرج ويقول انك مت غير لما كتبتلو شيك بمليون جنيه
خالد: حرق نار في جتته
الكل: ههههههههههههه
خالد: طب عن اذنكوا بقا رايح بقا وكدا ها
كريم: ايوة يا عم الله يسهلك
خالد: امشي ياض
الكل: هههههههههه.

خالد يروح ل مي وهي باصة في الارض وقاعدة ومش واخدة بالها وخالد يصفر الصفارة اللي كان بيصفرهلها على طول ومي تتصدم وترفع راسها وتبص تلاقي خالد، تتصدم وتروحله براحة وخايفة وفي نفس الوقت
روحها ردتلها وفرحانة اوي
مي بصدمة: انت خالد؟
خالد بابتسامة: انتي شايفة ايه
مي: بس انت مت!
خالد: لا دي كانت خطة
مي تفرح اوي وتجري وتترمي في حضنه وتعيط جامد
خالد: اهدي انا عايش اهو يا مي.

مي بعياط: انا كنت هموت يا خالد، كنت ماشية من غير روح، انا كنت عايزة انتحر يا خالد
خالد: معلش يا مي والله كانت خطة وانا فعلا كنت هموت بس ربنا ستر
مي: يعني مش هتسيبني لوحدي
خالد: عمري ما هسيبك تاني
مي تفرح اوي وترجعلها الضحكة من جديد وتتكلم هي وخالد ويهزرو.

سلمى: يالهوي بصي مي قاعدة مع مين
دارين: هاااار اسود، عفريت خالد!
سلمى: يالهوي استنى اسأل احمد
دارين: ماشي
سلمى: احمد هو خالد اللي هناك دا
احمد يضحك ويقول: ايوة هو
سلمى: ايه مش هو مات!
احمد: لا يابنتي دي كانت خطة
سلمى: يا رخم وانت بقا كنت بتمثل الزعل والحزن
احمد: هههههههههه اه
سلمى: ههههههههههه ماشي يلا بقا علشان الامتحان هيبدأ
احمد: ماشي.

احمد وكريم وخالد وهاني وسلمى ودارين وشهد ومي، يمتحنوا ويخلصو امتحانات والنتيجة تظهر وينجحو
واحمد يخطب سلمى، خالد يخطب مي، كريم يخطب دارين، هاني في مفاجأة يخطب شهد
كله يخطب ويفرحوا كلهم
----)بعد مرور 3 سنوات دراسية، كلهم يخلصوا (----
يجي يوم ظهور النتيجة وكلهم واقفين مع بعض وخالد يخش يجيبها
احمد: ها يا خالد جبتها
خالد بحزن: ايوة
احمد: شكلك ميطمنش، سقطنا!
خالد يضحك بصوت عالي: كلنا نجحناااااااااااا.

كلهم: ههههههههههههههههه الحمد لله
خالد: بالمناسبة السعيدة دي، دي دعوات فرحي انا ومي
الكل: مبرووووووك.

خالد يتجوز مي
خالد: ياااه اخيرا اتجوزنا يا مي
مي: انا مش مصدقة
خالد: ربنا يقدرني ويخليني اخليكى اسعد واحدة
مي: ربنا يخليك ليا ياااارب
خالد: ويخليكي ليا يارب.

كريم يتجوز دارين
كريم: مش مصدق نفسي ان انتي بقيتي مراتي
دارين: وانا مش مصدقة، بحبك اوي يا كريم
كريم: انا بحبك مووووووت يا قلبي، يارب يخلينا لبعض
دارين: يارب.

بعد مرور 4 سنوات من الجواز
بسملة: بابا، بابا اصحى يلا علشان نفطر
احمد بيصحى من النوم: ماشي يا روح بابا هقوم اهو امال فين ماما
بسملة: ماما اهي جابت الفطار
سلمى: قوم يا كسلان
احمد: هههههههه ماشي قومت اهو
بسملة: انت بتحب النوم كدا ليه
احمد: هههههههه طب خدي هنا يا اروبة انتي
بسملة: هههههههه خلاص اهو
احمد يحضن بسملة وياخد سلمى في حضنه ويقول ربنا يخليكو ليا
سلمى: يارب يخليك لينا ياااارب.

وتعم السعادة والفرحة عليهم كلهم وكل اسبوع بيتجمعو كلهم ويتقابلوا ويهزرو ويلعبو ويضحكو
النهااااااية.

ملحوظة للى نسى: الرواية دى اول رواية كتبتها فى 2016 يعنى بلاش تنمر.
تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 2 من 3 < 1 2 3 >




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 1544 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 1127 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 1173 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 970 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 1754 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، مرفوض ،












الساعة الآن 02:20 AM