logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 2 من 15 < 1 2 3 4 5 6 7 8 15 > الأخيرة




look/images/icons/i1.gif رواية مدللة ابن الصعيد ماسة الأيهم
  12-12-2021 02:53 صباحاً   [7]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية مدللة ابن الصعيد ج1 للكاتبة حبيبة عبد الحميد الفصل الثامن

فى المستشفى
خرج الطبيب من غرفة العمليات
الطبيب: أنا أسف البقاء لله
الحاج إبراهيم بصراخ: ولدددى
وأغمى علية
جاد: جدددى دكتور بسرعة جاءوا المسعفين
وأدخلوا الجد للغرفة
بينما الستات كانت فى حالة عياط
والحاجة روح قاعدة على الأرض وبتعيط جامد
خرج الطبيب من غرفة الحاج إبراهيم
الطبيب: الحاج عنده شلل نصفى
الكل راح عند الحاج إبراهيم عشان يطمنوا عليه
بينما جاد خلص أجراءات الدفن
وفعلا تم دفن الحاج إسماعيل.

فى سيارة أدهم
لينا: والنبى يا أدهم قولى احنا هنروح فين
عشان خاطرى
أدهم: حاضر عشان خاطرك عندى غالى رايحين
شرم الشيخ
لينا: بجد
وبعد مدة وصلوا أخيرا للفيلا
أدهم: عجبتك الفيلا
لينا: اه حلوة أوى
أدهم: أنا هروح انام مش قادر
لينا: تعال نروح البحر
أدهم: هنستريح من السفر بعدين ننزل
لينا: طيب انت نام وأنا هنزل
أدهم: لا
لينا: بارد
أدهم: شكرا
أدهم أخد شور ونام وكذلك لينا.

فى قصر الجارحى
الحاج عبدالرحيم: الحاج إسماعيل توفى
عايزين نروح نعزى وهتصل بأدهم
أدم: سيب أدهم يا بوى هو لسه ماشى وأنا هروح معاك مكانه
الحاج عبدالرحيم: تمام يا ولدى.

فى قصر الشرقاوى
كان صوت القرأن فى كل مكان فى القصر
وناس كتير جايا تعزى
وصلت عائلة الجارحى ذهب الحاج عبدالرحيم
وأدم عند الرجالة وذهبت الحاجة نعمة عند
الستات
عند الرجالة
عزا الحاج عبدالرحيم وأدم جاد وجلس مع الرجالة
عند الستات
كانوا بيعيطوا ويصرخوا
سلمت الحاجة نعمة على روح وعزتها وسلمت
على بتها وقعدت مع الستات.

فى شرم الشيخ
لينا: أدهم يلا بقى عايزة أنزل
أدهم: حاضر يا لينا أهدى شوية
نزل أدهم ولينا وتمشوا على البحر
لينا شافت راجل بيعمل غزل البنات وأدهم لاحظ
أدهم: لينا أستنى هنا دقيقة وجاى
لينا: تمام
ذهب أدهم وظلت لينا منتظراه
: اى دا لينا
لينا: رامى
رامى: ايه اخبارك نزلتى مصر امته
لينا : تمام الحمدللة من قريب جيت مصر
فجأة جاء أدهم وشافهم مع بعض ذهب وحاوط لينا بكتفه
أدهم: لينا مش هتعرفينا مين الاستاذ.

لينا: اه طبعا دا رامى كان معايا فى الجامعة فى أمريكا ودا أدهم جوزى
رامى بصدمة: هو انتى اتجوزتى
أدهم: عندك مانع
رامى: لا ابدا الف مبروك
أدهم ولينا: الله يبارك فيك
مشى رامى
لينا: انت جبتلى غزل البنات
أدهم: اه خودى وداها غزل البنات
وجلسوا على الشط وكان أدهم يرمقها بنظرات غير مفهومة
وبعدين رجعوا للفيلا
لينا: أدهم انت ليه بتبصلى كدا
ادهم: يعنى انتى مش عارفة
لينا: لا هعرف من فين.

أدهم: أنتى أزاى يا هانم تقفى وتكلمى مع
راجل
لينا: انت بتقول ايه دا زميلى
أدهم: حتى لوكان زميلك انا مش بحب مراتى
تقف وتكلم مع رجالة بتمنى مش تكرر تانى
لينا: حاضر. طيب مش هتقولى عرفت حقيقة الحصل مع ريم من فين
أدهم: قبل مانرجع الصعيد هقولك.

فى الصعيد فى قصر الشرقاوى
فى غرفة جاد ومريم
دخل جاد الغرفة ذهب تجاه شرفة الغرفة ورجع
تانى وكانت ملامحة جامدة ذهبت مريم عنده
مريم: البقاء لله
جاد مش رد عليها
مريم: جاد مالك. مفيش رد
راحت مريم حضناه
مريم: طلع كل الجواك عيط العياط مش عيب
ولا حرام
كأن جاد مصدق وشدد على مريم و ظل يعيط
بصوت عالى وفترة طويلة
وكانت مريم تربت على ظهره وبتعيط معاه
خرج جاد من حضن مريم ومسح دموعها وهى
مسحت دموعة.

جاد: مش تعيطى تانى دموعك غاليه عندى
مريم: بجد
جاد: مريم انا بحبك
وكأن حية لدغت جاد ورجع
لأتزانه وكان لسة هيخرج من الغرفة
مريم ببكاء: مش تمشى يا جاد انا كمان بحبك
وراحت ومسكت فى هدومه
جاد: أنتى بتحبينى
مريم ببكاء : ايوه انا بحبك من زمان بس انت روحت وتجوزت
جاد: أنا كمان كنت بحبك وكنت عايز أتقدم ليكى وفتحت جدى.

فلاش باك
جاد يطرق على باب غرفة الجد
الجد: ادخل
يدخل جاد
جاد: ازيك يا جدى
الجد: بخير يا ولدى خير انت بدك شئ
جاد: ايوه ياجدى انا قررت أتجوز
الجد: وماله يا ولدى شوف انت اخترت مين
جاد: أنا عايز أتجوز بت عبدالرحيم الشرقاوى
الجد: ايه كيف وانت عارف التار البينا
جاد: بس انا بحبها ياجدى
الجد: أنا قولت العندى مفيش جواز من بت الشرقاوى
نهاية الفلاش باك
جاد: وبعدين عمى لما مات ومرت عمى هجت.

ومشيت جدى خلانى أتجوز بته سناء
مريم: يعنى انت بتحبنى زى ما أنا بحبك
اومأ جاد ليحملها
( وتسكت شهرزاد عن الكلام ).



look/images/icons/i1.gif رواية مدللة ابن الصعيد ماسة الأيهم
  12-12-2021 02:53 صباحاً   [8]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية مدللة ابن الصعيد ج1 للكاتبة حبيبة عبد الحميد الفصل التاسع

فى قصر الشرقاوى
بعد مرور ثلاثة أيام العزا خلص ورجعت الحياة
لطبيعتها ولكن القصر أصبح كئيب ليس
به حياة أصبحت الحاجة روح أسيرة الغرفة
الحاج إبراهيم حالته اتحسنت شويه سناء تخطط لتخلص من مريم وجاد ومريم عايشين حياتهم ولكن
هناك حزن فى القلوب بسبب أحوال القصر.

فى غرفة الحاج إبراهيم سمع صوت
طرق على الباب كان يعتقد جاد
الحاج إبراهيم: أدخل. سناء
سناء: ازيك يا عمى أيه اخبار صحتك
الحاج إبراهيم: أنا أمنيح مش من عوايدك تاجى
تطمنى علية قولى عايزة أيه
سناء: جاد يا عمى يرضيك من ساعة متجوز
بايت عنديها ومش بيبيت عندى
الحاج إبراهيم: روحى ياسناء وانا هتصرف
خرجت سناء وكانت تبتسم بخبث.

بينما فى شرم الشيخ
جهزت لينا الفطار
كان أدهم بياكل وكان الأكل مالح جدا ومش
مستوى كويس
لينا: أدهم ايه رأيك فى الاكل انت كل يوم بتطلب النهردة لازم تاكل من أكلى
أدهم: الأكل حلو أوى
لينا: بجد
أدهم: أنتى هتعملى أيه
لينا: فى ايه يأدهم هاكل
أدهم: لا متكليش
لينا: أدهم الأكل فيه حاجة صح وأبتدت لينا
تاكل وقامت جريت على الحمام
لينا هى وبتشرب: انت زى تاكل الأكل دا
أدهم: مش كنت عايزك تزعلى.

لينا: بردوا مينفعش تاكل الأكل دا
ادهم: لينا انا معايا مشوار دلوقتى ضرورى
ولازم أمشى بلا باى.
ومشى ادهم
لينا: أدهم استنى رايح فين أووف
بعد ما خرج أدهم عمل مكالمة
أدهم: كل حاجة شغالة زى مطلبت
: ايوه يا فندم كل حاجة ماشية زى
ما حضرتك طلبت.

فى قصر الشرقاوى
فى غرفة جاد ومريم
سمعوا طرق على الباب
الخادمة : جاد بيه ابا الحج طالب حضرتك
جاد بأستغراب: جدى طيب قوليلوا جاى
جاد لمريم: هروح اشوف جدى عاوز ايه
ذهب جاد لغرفة الجد.

فى غرفة الحاج إبراهيم
طرق جاد على الباب
الجد: أدخل
جاد: كيفك يا جدى
الجد: أنا امنيح انا بدى أياك فى موضوع اكدا
جاد: اتفضل يا جدى
الجد: أنا عايز اعرف انت من ساعة ما اتجوزت
بت الشرقاوى وانت قاعد حداها مش ناوى
تروح لبت عمك
جاد بغضب: هى الجات وشتكت ليك
الجد: ملكش صالح بيها أنا البكلمك
جاد: يعنى ايه المطلوب منى دلوقتى
الجد: انك تعدل يا ولدى والليلة تروح لبت عمك
جاد بنفاذ صبر: حاضر ياجدى.

فى شرم الشيخ
سمعت لينا صوت الجرس فتحت كان
البواب ومعاه شنطة هدايا كبيرة
البواب: فى واحد جيه يا ست هانم وسبلك دى
لينا: مش قال مين
البواب: لا يا هانم
خدت لينا شنطة الهدايا ودخلت غرفتها أول
ما فتحت شنطة الهدايا اتفاجأت بالى فيها.

فى غرفة جاد ومريم
دخل جاد الغرفة وجلس بجانب مريم
جاد: مريم انتى أكيد عارفة أنى متزوج وليها
حقوق عليه
تفاجأت مريم من كلامه ولكن بعد ذلك أستوعبت هو عاوز ايه
مريم: جاد انت عايز تروح عندها الليله روح مش محتاج تبرر ليه
جاد: أنا مش عايزك تزعلى انتى عارفة انها
مرتى زيك وليها حقوق زيك
مريم: عارفة يا جاد وقولتلك مش محتاج تبرر ليه حاجة.

خرج جاد من الغرفة وبينما مريم تسطحت على السرير ودفنت وجها فى الوسادة واجهشت فى البكاء وهى تتخيل أن جاد معها الأن.

فى غرفة سناء
دخل جاد الغرفة ببرود وذهب وخد شور
وبعد ذلك تسطح على السرير ولم يعرها
اى انتباه كأنها ليست موجودة مما أدى
الى غضب سناء وزياة حقدها على مريم
تسطحت بجانبه بينما جاد انتظرها الى أن نامت وذهب من الغرفة.

ذهب جاد لغرفة مريم وجدها نائمة وهناك دموع على وجهها ذهب جاد و تمدد بجانبها
وأخذها داخل احضانه
فتحت مريم عيناها الحمراء من أثر البكاء
مريم: جاد انت جيت بجد
جاد: ايوه جيت يلا نامى
نامت مريم وهى تشعر بالأمان وأنه لن يذهب
من جانبها.



look/images/icons/i1.gif رواية مدللة ابن الصعيد ماسة الأيهم
  12-12-2021 02:54 صباحاً   [9]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية مدللة ابن الصعيد ج1 للكاتبة حبيبة عبد الحميد الفصل العاشر

دخلت لينا غرفتها وفتحت شنطة الهدايا
وتفاجأت كان فيه فستان شيك جدا وأنيق
وكارت مسكت لينا الكارت كان مكتوب
(لينا ألبسى الفستان وفى عربية قدام الفيلا أركبى فيها)
تفاجأت لينا ولكنها كانت مبسوطة لبست لينا الفستان وكانت جميلة جدا كالأميرات
خرجت لينا من الغرفة أو من الفيلا بأكملها وكانت العربية مستنياها ركبت وبعد مدة ليست طويلة وصلت لينا بعد ما نزلت من العربية توسعت عيناها من المفاجأة.

خرجت لينا من الغرفة أو من الفيلا بأكملها
وكانت العربية مستنياها ركبت وبعد مدة
ليست طويلة وصلت لينا بعد ما نزلت من العربية توسعت عيناها من المفاجأة.

بينما فى مكان هناك مكالمة بين شخصين
: متأكدة هيعمل مفعول
: أكيد متأكدة دا عن تجربة بس لازم يكون فى الوكل
: ماشى لو حصل زى متفقنا ليكى عندى حاجة كبيرة قوى.

عند أدهم ولينا
كان أدهم واقف فى آخر المكان وكان لابس بدلة
ذهب أدهم ليها ومسك أيد لينا وتحرك تجاه المكان أدهم: رأيك أيه فى المكان
ذهب أدهم ليها ومسك أيد لينا وتحرك تجاه المكان
أدهم: رأيك أيه فى المكان
لينا وهى تتجول فى المكان بعينيها: المكان تحفة جميل اوى
أدهم: الحمد الله عجبك
بعد ذلك سحب لها أدهم المقعد وجلست لينا
وجلس أدهم أمامها وبعد الانتهاء من العشاء
ذهب أدهم ل لينا ومسك ايد ها وركع امامها.

أدهم: لينا أنا بحبك بحبك قوى تقبلى تكونى
مراتى وحبيبتى وام عيالى
لينا بفرحة ودموع: وانا كمان بحبك يا أدهم
أخرج ادهم من جيبه خاتم جميل ومسك أيد لينا وألبسها اياه بعد ذلك حملها ودار بها.

أدهم: يلا بيا فى مفاجئة
لينا: هنروح فين
أدهم: هنركب يخت
لينا: بجد يا أدهم
أدهم: بجد ياروح أدهم
ذهبت لينا بصحبة أدهم لليخت
بعد وصولهما
ظل أدهم يتجول فى اليخت مع لينا
أدهم: عجبك اليخت
لينا: اه شكله حلو أوى. احنا هنقعد فى اليخت ولا هنمشى
أدهم: لا هنقضى الليلة فى اليخت عشان بكرة
هنسافر
لينا: تمام
أدهم: الفستان حلو عليكى
لينا بخجل: شكرا
ظل أدهم ينظرلزرقاء عينيها
أنتبهت لينا لشرود أدهم بها فشعرت بالخجل.

فأصبح وجهها كالطماطم من فرط خجلها
فظل أدهم يضحك بشدة على خجلها
فأقترب أدهم من لينا كلما يقترب لينا ترجع
للوراء إلى أن وصلت لنهاية الزاوية فحملها أدهم ودفنت لينا وجهها فى عنق أدهم بخجل وذهب باتجاه الغرفة ( وتسكت شهرزاد عن الكلام ).

فى غرفة جاد ومريم
قبل موعد الفجر
احست مريم بمغص شديد
مريم بألم: جاد
جاد بقلق: مريم مالك
مريم: مغص شديد مش قادرة
جاد: طيب قومى اوديكى المستشفى
بعد خروج جاد ومريم من القصر
كان هناك من يتابعهم وبتسم بخبث
اخد جاد مريم للمستشفى
فى غرفة الكشف
الطبيب: المريضة لازم تدخل غرفة العمليات حالا
جاد: مريم عندها اى يا دكتور
الطبيب:.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 2 من 15 < 1 2 3 4 5 6 7 8 15 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
شيرين سيف النصر – قصة حياة شيرين سيف النصر المدللة laila
0 322 laila

الكلمات الدلالية
رواية ، مدللة ، الصعيد ، ماسة ، الأيهم ،











الساعة الآن 10:37 AM