logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 3 من 17 < 1 2 3 4 5 6 7 8 17 > الأخيرة




look/images/icons/i1.gif رواية عشق الصعيدي
  10-12-2021 10:06 مساءً   [13]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية عشق الصعيدي الجزء الأول للكاتبة جهاد خليفة الفصل الرابع عشر

في الصباح استيقظ نضال باكرا فوجد تاليا تحتضنه فابتسم ثم نظر الى الساعه فوجدها 6: 30 صباحا
نضال بسرعه: تاليا، تاليا اصحى احنا اتاخرنا اوى
تاليا وهي تتململ في نومها: نينا لسه بدرى سبينى انام ثم اعطت الى نضال ظهرها.

ابتسم نضال ابتسامه ماكره ثم اقترب منها جدا واحتضنها من الخلف ثم وضع يده تحت التشيرت وظل يتحسس بطنها برفق ورومانسيه شديده، شعرت تاليا بيد تتحسس بطنها ظنتها في البدايه انها جدتها ولكن جدتها لا تفعلها بمثل تلك الحنان والرومانسيه فتحت تاليا عينيها وظلت تنظر الى الغرفه وبعد دقائق تداركت نفسها فقفرت تاليا مرتعده ولكن امسكها نضال
نضال بخبث: ما لسه بدرى نامى.

تاليا بخجل وهي تبعد يده: ابعد لاء مش بدرى ولا حاجه
نضال بخبث: هتحرمى ولا لاء
تاليا بتوتر: حاضر حاضر حرمت خلاص
نضال بخبث: بعد كده اقولك اصحى هيا اصحى ماشى والا هيكون ليا تصرف تانى
تاليا بسرعه: حاضر حاضر والله هسمع الكلام
تركها نضال لتنهض ظلت تاليا تمط التيشيرت الى اسفل
تاليا بخجل: انتا انسان قليل الادب على فكره
نضال بخبث وهو ينهض: طب تعالى ما اوريكى القليل الادب بيعمل ايه.

ركضت تاليا الى الحمام واقفلت الباب من الداخل
ابتسم نضال من فعلتها ثم ذهب لاحضار بعض الملابس له وبعد ذلك دخل حمام اخر ليغتسل ويبدل ملابسه.

وبعد مده ليست بطويله نزل نضال الى اسفل وتاليا معه ثم ودع الجميع وذهب الى بيت عائله الحلوانى لتكلم تاليا جدتها وبعد نقاش طوييييل بين تاليا وجدتها رست المركب ان تاليا سوف تذهب الى اسكندريه وحدها مع نضال لان الجده اشتاقت الى بلدها وسوف تقضى بعض الوقت معى العائله ثم بعد ذلك تعود الى الاسكندريه.

وبعد مده طويله من السفر وصل نضال الى الاسكندريه وكانت الساعه تقرب الى 2 صباحا كان نضال مرهق بطريق لاتوصف نظر نضال الى تاليا النائمه بجواره ولكنه لم يتفاجأ لان تاليا نائمه هكذا من منتصف الطريق، ابتسم نضال عند تذكره لتاليا وهي تشكى له جوعها ولكنه لم يستجب لها وكان يقول لها انهم سوف يأكلون عندما يصلون الى الاسكندريه وتذكر تذمرها الشديد لهذا القرار فهى لم تاكل منذ يومين، عاد نضال من ذكرياته على صوت تململ تاليا وهي نائمه دليل إلى انها منزعجه من طريقه نومها.

ابتسم نضال ثم نزل من السياره ودار حولها الى ان وصل الى الباب التي تقطن تاليا خلفه.

فتح نضال الباب ببطئ شديد لكى لا تستيقظ تاليا من نومها العميق اسند نضال راس تاليا بيده ثم انخفض لمستواها ووضع راسها على صدره ثم وضع يده اسفل ركبتها ومن ثم حملها بين احضانه، ارتعشت تاليا بين احضان نضال بسبب برودت الجو شعر نضال بارتعاشها بين يديه فضمها اليه اكثر لكى يدفئها ثم دخل نضال الى الشقه التي يقطن بها في الاسكندريه ثم دخل الى غرفه نومهم شعر نضال في تلك اللحظه بزراع تاليا يلتف حول رقبته وقف نضال امام الفراش وهو ينظر الى تاليا ببتسامه جميله تحمل كل معانى الحب والاحتواء وبعد دقائق من تامل نضال لتاليا نزل بساقه ليستند بها الى السرير ثم حاول وضع تاليا في الفراش الى ان تاليا كانت متمسكه به حاول نضال ابعاد يدها ولكنه لم يستطع فتململت في الفراش علامه على الرفض التام لفك وثاق رقبته اقترب نضال منها ومن ثم همس في اذنها.

نضال ببتسامه حب: اهدى يا حببتى احنا وصلنا وانتى معايا
تاليا وهي نائمه: ا، احنا وصلنا
نضال ببتسامه: ايوه
تاليا وهي مازالت نائمه: طب انا عاوزه اكل وانام
نضال بنفس الابتسامه فهو يعلم انها نائمه: انا عندى فكره نامى والصبح ناكل انا وانتى ok
تاليا: ...
نضال ببتسامه عزبه: تاليا
تاليا: ...
نضال ببتسامه وهو يزيح يدها: نامى يا حببتى إنتي شكلك تعبتى من السفر.

ابتعد نضال عن تاليا ثم خلع لها ما ترتديه في قدمها، كانت تاليا ترتدى بلوفر شتوى واسع خلعه لها نضال لكى لا تبرد وكانت تاليا لا ترتدى شيئا سوى الاطقم الداخليه فدثرها نضال جيدا لكى لا تبرد، ابتسم نضال بشده وهو يفكر ماذا ستفعل تاليا به صباحا ثم خرج من الغرفه لكى يحضر الحقائب من السياره وبعد مده طويله خرج نضال من الحمام وهو يرتدى بنطال قطنى مريح وكعادته لا يرتدى شئ فوقه ثم ذهب الى تاليا وهو ينظر لها بشده فهى حقا جميله وجمالها يأسر العقول والقلوب.

جلس نضال على احرف الفراش يراجع بعض الاعمال ليوم غد وبعد مده ليست بطويله كان النعاس قد تغلب على جسد نضال المرهق فاستجاب نضال لنداء جسده فاقفل نضال اللاب توب الذي يعمل به ثم استلقى بجانب تاليا اقترب نضال من تاليا كثيرا لكى يستطيع ان ياخذها بين احضانه تململت تاليا بين احضانه دليل على انزعاجها الشديد من الحركه
ابتسم نضال من فعلتها ثم همس في اذنها: هششششش اهدى يا حببتى نامى.

وبعد قليل شعر نضال بانتظام انفاسها فعلم انها راحت في سبات عميق ابتسم نضال ثم نام هو الاخر.

الجد سامر: والله هتتوحشنى بنت على
الجده ببتسامه: وه اكيد لازم تتوحشك انتا اللى مربيها يا حج
الجد سامر: تفتكرى الواد هيعملها زين يا فايره
الجده: لاع من النحيه دى انا نطمنه خالص
الجد سامر: والله ما عارف يا فايزه انا خايف عليها جوى.

الجده ببتسامه مطمأنه: لاع لاع الواد زين ولو مش بيحبها يبجى عليان ابوه انا شوفت بعنيا دول كلام ابوه ليه انو يعاملها زين ميزعلهاشى وبصراحه يا حج انا مصدجه فاروق لانو في حياتى اللى جعتها اهنه مشفتهوشى كذب وهوه اصلا الحج فاروق زين ولو مش اكده كان ساب اخوه وعيالوا يروحوا في التار مس لاع وجف في ضهر اخو اسكت يا حج والله زين
الجد سامر بتنهيده: على رايك يا فايزه.

الجده: طيب جوم بجه علشان تاخد العلاج وتريح هباب
الجد ببتسامه: ماشى يا فايزه يالا جومى معايا علشان انا جسمى همدام هباب
الجده ببتسامه: ماشى ياحج، والله اتوحشتنى اللغه الصعيديه ياحج
الجد سامر ببتسامه: والله وانا كمانى بس نعمل ايه نصيب يا فايزه نصيب
وظلوا هكذا يتبادلون اطراف الحديث حتى نام الجد سامر اثر العلاج فقامت الجده لتجهيز الغذاء استعدادا لاستيقاظ الجد سامر.

في صباح يوم جديد استيقظت تاليا وهي تتململ وتحرك زاعها يمين وشمالا ولكنها احست ببعض الدفئ بجوارها فنظرت بجوارها لتجد نضال مستلقى على ظهره ويضع يد تحت راسه واليد الاخرى تايا نائمه عليها نظرت له تاليا بانبهار شديد وكانت الشمس تعكس اشعتها على عضلات صدره الكبير وكم كانت تود لمسها ولكنها فوجأت ببعض البروده على جسدها نظرت الى نفسها
تاليا: عاااااااااااااااااااااااااااااااااااا.

افاق نضال مفزوعا: ايه في ايه البيت ولع ولا وقع
قامت تاليا وهي تلف الغطاء حول جسدها: انتا حيواااااااااان وانسان قذرررر و، و، مش عارفه اوصف النداله والبيئه اللى انتا فيها حيوااااااااااان
نضال بغضب: إنتي هبله حد يصحى حد كده وايه الالفاظ دى ومين الحيوان يا انسانه يا محترمه و، لم يكمل نضال كلامه حتى وجد تاليا تنظر اليه وتبكى بشده وتتشنج وتشهق في ان واحد.

قفز نضال من على الفراش مسرعا الى تاليا الجالسه ارضا نضال بحذر: بصى انا هفهمك حصل ايه فاهدى
تاليا ببكاء شديد يقطع القلب: ل، ل، ليه عملت ف، يا كده انا، ا، اديك الامان وانتا تعمل كده حرام عليك ليه كده
نضال بشفقه: اهدى بس واسمعينى انا...
تاليا مقاطعه ببكاء وشهقات: انتا معندكش دم ولا احساس انا، انا اديتك الامان وانتا، انتا ثم اجهشا في بكاء مرير.

نضال بسرعه فقد بلغ القلق زروته على وردته الصافيه: اهدى يا حببتى اهدى انا معملتش حاجه انا بس قلعتك البلوفر علشان كان ساقع وهيسقعك ومش بعيد تخدى نزلت برد هوه ده اللى حصل صدقينى
تاليا مابين شهقاتها: انتا كداب انا مش مصدقاك.

نضال بغضب: تاليا متنرفزنيش إنتي اتماديتى اوى انهرده وكفايه اهانه لحد دلوقت وكمان انا هكذب ليه واصلا ده حقى ف لو اختو زي ما بتقولى كنت هبرر ليكى حاجه كنت مشيت وسبتك تتحسرى مع نفسك ولو مش مصدقه اوديكى لدكتور لو عاوزه بس قسما بالله لو سمعتك قولتى كلمه من الاهانات دى او حاولتى تقللى منى فده اللى مش هسكت عليه يا انسه تاليا ادوس عليكى وعلى العلاقه اللى بتربطنى بيكى واتخن واحد يورينى شترطو في انو يخلصك من تحت ايدى.

قال نضال هذا الكلام ثم ذهب الى الحقيبه واخرج منها بعض الملابس له ثم ذهب الى الحمام الملاحق للغرفه.

تاليا في سرها: هوه ايه اللى حصل انا مش فاهمه حاجه بس هوه ثم نظرت الى نفسها فكانت ترتدى البنطال التي جاءت به ولكنها لاترتدى شئ في الاعلى سوى الطقم الداخلى فضمت المفرش التي كانت تدارى به نفسها ثم ترقرقت بعض الدموع ف عينيها وهي تتذكر كلام نضال لها عن اهانتها له ووصفها له تنه كاذب فلا يستطيع اى رجل تحمل اهانه مثل اهاناتها. استفاقت تاليا من بحور تفكيرها على صوت تدفق المياه داخل الحمام. حاولت تاليا الوقوف فقدميها لا تحميلانها ولكنها تحملت على نفسها ووقفت ثم ذهبت الى حقيبتها واحضرت منها ما يناسبها ثم وضعتهم على السرير وذهبت لاحضار ذلك البلوفر لترتديه لانها لا يعجبها التمسك بذلك الفراش ارتدت تاليا البلوفر ومن ثم وضعت المفرش على السرير وكانت على وشك الخروج من الغرفه واكن استوقفها صوت نضال الغاضب وبشده.

نضال بغضب: 5دقائق واشوفك وقفه قدامى بعد ما تغيرى ومش عايز تلكيع او دلع وإلا هاجى البسك انا بنفسى ومنصحكيش بده
نظرت تاليا الى نضال بخوف فهذا لم يكن نضال الذي تعرفه فهزت راسها في خوف شديد ثم خرجت من الغرفه مسرعه لشعورها انها لو بقيت هنا ثانيه واحده سوف يفتك بها من قبل نضال.

وبعد فتره قصيره وقفت تاليا امام نضال وهي مرتبكه ولكن كان نضال مشغول بالهاتف ولذلك لم يلاحظ اربتاك تاليا وخوفها منه كانت تاليا ترتدى بنطال جنس اسود وقميص نسائى نبيتى وسندل اخر موديل نبيتى وكانت تربط شعرها زيل حصان فكانت في قمه الجمال والروعه وبعد دقائق انتهى نضال من المكالمه ثم نظر الى تاليا الواقفه امامه وياليته لم ينظر كم كانت جميله لحد الجنون ظل نضال يتفحصها من قدمها الى اعلى راسها وهو في رحلة استكشافه لتاليا توقف عند شفتيها.

نضال بانزعاج: ايه اللى إنتي حطاه في شفايفك ده
تاليا بخجل من نظرات نضال لها: ده روج
نضال بأستهزاء: يا سلام منا عارف انو ذفت حطاه ليه
تاليا بغضب: طول مانت عارف انو ذفت بتسال ليه
نضال وقد بدا يغضب: تاليا لمى نفسك انا منستش اللى حصل الصبح
تاليا بعناد: وهو ايه اللى حصل الصبح
نضال بغضب: والله مش عارفه طيب تعالى بقه علشان اعرفك.

انهى نضال كلامه وهو يحمل تاليا على كتفه كانها كيس من البطاطا ثم ذهب بها الى الفراش ثم القاها بقوه ثم جسى فوقها وهو يحرر ازرار قميصه
نضال بخبث: انا هعرفك ايه اللى حصل الصبح
تاليا بخوف: لاء لاء ارجوك انا اسفه خلاص والله عارفه ايه اللى حصل الصبح انا اسفه مش هعملها تانى انا...

لم تكمل تاليا كلامها حتى وجدت نضال ينقض على شفتيها بعنف حاولت تاليا التخلص منه ولكنها لم تستطع فلجأت الى البكاء. عندما شعر نضال ببكائها خفف من قبلته على شفتيها وظل يقبلها بلطف شديد وكان يبث نضال في قبلته الكثير من الحب والكثير من والاحتواء وبعض من الحزن وبعد دقائق شعر نضال بتقطع نفس تاليا فابتعد عنها مرغما ثم همس في اذنها.

نضال: تاليا انا من اول ماشفتك وانا بحاول اكون لطيف معاكى ومتشوفيش منى غير الجنب الكويس وبس فمتخلنيش اندم على ده انا مش طالب منك كتير انا بقول بس انك تحترمينى وتسمعى الكلام واعتقد ان ده مش صعب اوى للدرجه دى ماشى ياتاليا.

هذت تاليا راسها بالموافقه وكانها في عالم اخر قام تضال من فوقها وعدل من هيئته افاقت تاليا مما حدث فاسرعت في الوقوف وكانها قرصت من قبل عقرب وقفت تاليا امام نضال ولكنها لم تكن معه بل كانت تضع يدها على شفتيها وتسرح بخيالها ظل نضال يقهقه على منظر تاليا الواقفه امامه نظرت له تاليا بخجل شديد ثم اطرقت راسها في الارض لا تريد مواجه نضال من بعد ما حصل منذ دقائق.

نضال ببتسامه: امشى يا تالبا امشى ربنا يستر عليا منك يا تاليا سارت تاليا مسرعه الى اسفل وهي تكاد تموت من الخجل
وبعد دقائق كانت تاليا تجلس مع نضال في السياره كانت تاليا طوال الطريق صامته لم تحاول الحدث وكانت شارده عما حدث معها في الصباح وفجاه قاطع تفكيرها صوت نضال
نضال وهو يضع الهاتف على اذنه: انزلى
تاليا بعدم فهم: ايه.

نضال وهو ينظر الى شاشه التلفون: انزلى يا تاليا احنا وصلنا ثم قام باخراج البطاقه خدى دى اشترى اللى تشتريه واديهم البطاقه ماشى
نظرت تاليا بجانبها وجدت انهم اوقفين تحت اكبر موول بالاسكندريه
تاليا بتفاجأ: احنا هنشترى من هنه
نضال باهتمام: لاء إنتي هتشترى من هنه بعد ما تشترى يا تاليا تتصلى بيا مفهوم
نضال باهتمام: علشان اجى اخدك ولو كنت مشغول اخليهم يبعتوا عربيه تيجى تاخدك ماشى.

تاليا بخجل: هوه ينفع اخلى صحبتى تيجى معايا
نضال ببتسامه: اعملى اللى تعمليه يا تاليا بس خدى بالك من نفسك
تاليا ببتسامه: ماشى بس انا مش هخش المول دلوقتى
نضال باستفهام: لاء ليه في حاجه حصلت
تاليا بخجل: لاء مفيش بس انا هروح لصحبتى واخلى اخوها يجبنا
نضال بغضب: والله عال عال مراتى هيجبها اخو صحبتها المول ومش بعيد يقعد يتفسح معاها في المول
تاليا بغضب: متقولش كده انا مش عبيطه علشان يعمل معايا كده.

نضال بدون اهتمام: ماشى يا ست العقله انزلى علشان انا اتاخرت خالص على الشركه
تاليا بحزن: يعنى مش هتخلى صحبتى تيجى معايا
نضال بتنهيده: هبعتلك السواق اديلو العنوان وهوه هيروح يجبها ياتاليا خلاص كده هديتى
تاليا ببتسامه مرحه؛ايوه، بس
نضال بتنهيده: بس ايه تانى
تاليا بمكر: اجيب كل حاجه انا عايزاها
نضال وهو يقهقه: ايوه كل حاجه إنتي عاوزاها.

نظرت تاليا الى البطاقه بس دى فيها فلوس تكفى علشان انا بصراحه كده يبنى الناس ممكن اجى البيت ومعايا المول بحالوا
نضال وهو يضحك: ايوه يا ستى دى فيها فلوش تمون شركه تبقى مش هتقديكى
تاليا بتفاجا: انتا غنى اوى
نضال ببتسامه انزلى يا تاليا الغنى هيتاخر على الاجتماع وعيبه في حقى
تاليا ببتسامه: ماشى بس بفكرك انتا قولت اشترى كل حاجه انا عاوزاها ممكن ترجع في رايك دلوقتى انتا على البر.

نضال وهو يشغل السياره: لاء مش برجع ف كلامى اشترى اللى إنتي عاوزاه وانزلى بقه انا اتأخرت
تاليا بسرعه وهي تنزل من السياره: حاضر.

نزلت تاليا من السياره واقفلت الباب ثم نظرت له ولوحت له في الهواء ظلت واقفه حتى ابتعد نضال عن الانظار ثم دخلت تاليا الى المول وهي في انتظار صديقتها سمر، عندما دخلت تاليا الى المول وجدت اول طابق مقسوم الى قسمين الاول coffe والثانى مطعم تفاجأت تاليا من كبر هذا المول فهى اول مره تدخل للشراء لنفسها دائما ما تدخل مع احد يتسوق وتكون مجرد رفيق يعطى رايه في القصات، جلست تاليا في ال coffe لترتشف بعض القهوه حتى مجئ سمر وبعد مده ليست بطويله جاءت سمر وهي مبتسمه.

سمر بمرح: يا جامد مبقاش قدك
تاليا ببتسامه: بس ماقوليش كده إنتي صحبتى وانتيمة عمرى
سمر ببتسامه: شكرا يا توته بس إنتي جايه تشترى طلب ولا ايه
اخرجت تاليا البطاقه امام سمر وقالت: إنتي عارفه البطاقه دى تمون شركه بحالها وكمان هوه قالى اشترى كل اللى إنتي عاوزاه
سمر ببتسامه: يا جامد انا قولت ايه
تاليا بحماس: طيب تعالى بسرعه نروح نشترى علشان هوه قالى متتاخريش
سمر بمكر: يا عنى يا عنى على اللى بيسمع الكلام.

تاليا بتوتر: ايه انا مش بسمع بس اعقليها هوه مدبنى فلوس اشترى يعنى اعمل اللى انا عاوزاه اعرضو بعدين يعنى افهمى
سمر بخبث: اه صحيح اقنعتبمى ماشى ماشى مسيرك هتقولى.



look/images/icons/i1.gif رواية عشق الصعيدي
  10-12-2021 10:07 مساءً   [14]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10

رواية عشق الصعيدي الجزء الأول للكاتبة جهاد خليفة الفصل الخامس عشر

تاليا مغيره الموضوع: ماشى بس يالا علشان منتاخرش
سمر بخبث: ماشى توهى توهى بس يالا انا الكبيره
وبعد ساعه من التسوق
سمر بتعب: مش كفايه بقى انا تعبت
تاليا بمرح: لاء متعبتش روحى إنتي انا هشترى
سمر بتعب: هتشترى، هتشترى اكتر من كده ايه تانى كفايه
تاليا بمرح: لاء
سمر بحصره: ربنا بستر وتروحى يالحجات دى ويورح مطلقك
تاليا يثقه: ميقدرش
سمر ببتسامه: ومالك تبقوليها وانتى واثقه كده
تاليا ببتسامه ثقه: ملكيش دعوه.

سمر بمرح: ماشى يا ستى مهو إنتي مبقاش حد قدك
تاليا ببتسامه: وااااااو شوفتى الفون ده يا سمر
سمر بغضب: لاء لاء كده كتير إنتي اشتريتى واحد من كام شهر بس
تاليا: لاء ملكيش دعوه وكمان هوه قالى اشترى اللى إنتي عاوزاه
سمرباهتمام: ماشى ok انا ماكى بس مش بالطريقه دى ده افترى ومش بعيد يزعقلك وكمان غلط
تاليا بغضب: سمر ملكيش دعوه انا حره ومش إنتي اللى هتقوليلى الصح من الغلط شوفى نفسك الاول
سمر: ...

تاليا بعد تداركت نفسها والكلام الذي قالته: سمر انا...
سمر مقاطعه: سلام يا تاليا
تاليا وهي تحاول اللحاق بها: استنى انا والله مكنش قصدى كده انا...
سمر بهدؤ ولكن كانت بعض الدموع في عينيها: لا قصدك ولا مقصدكيش إنتي قولتى اللى جواكى ف بعد اذنك انا محتاجه اشوف نفسى، سلام يا انتيمه عمرى
تاليا ببكاء: ارجوكى اسمعينى بس انا...
النادله مقاطعه: يا انسه هتخدى الفون ولا لاء.

هزت تاليا راسها بسرعه لتنظر الى تاليا ولكنها لم تجدها جلست تاليا على اول مقعد قابلها وظلت تبكى بشده حتى اتت النادله تعطيها طلبها ولكنها وجدتها بهذا الحال
النادله بقلق: إنتي كويسه يا انسه في اى حاجه وجعاكى او حصل معاكى حاجه
تاليا ببكاء: ...
النادله: يا انسه مينفعش تعملى كده كل...
نادله اخرى: في ايه مالها هيا تعبانه ولا ايه
النادله الاولى: مش عارفه انا روحت اجهز ليها طلب جيت لقتها بالوضع ده.

النادله الثانيه؛المدير لو شاف كده هيبهدلنا كلنا إنتي عارفاه بيحب زبينو اوى
النادله الاولى بخوف: طب واعمل ايه بقولك انا جيت لقتها بالمنظر ده
رئيس القسم او الطابق: في ايه اللى بيحصل هنا ووقفين عندكوا ليه وسيبين شغلكوا
النادله الاولى بخوف: اصل
الرئيس: اصل ايه، نظر الرئيس الى تاليا ثم نظر الى النادلات: في ايه مالها بتعيط ليه
النادله الثانيه بسرعه: والله ما اعرف انا جيت لقيت الوضع كده.

النادله الاولى: انا معملتش حاجه طلبت طلب روحت اجهزهولها لقتها كده (كل هذا الوضع والمشاجرات تحت مسامع تاليا ولكنها لا تسمع شيئا بسبب حزنها وتفكيرها )
الرئيس بغضب: انتو عارفين لو المدير شافكوا هيبهدلنا كلنا، اهدى ياانسه مالك اوديكى المستشفى، طب فيكى حاجه
تاليا ببكاء: ...
الرئيس: اهدى بس وفهمينى وقوليلى ايه اللى بيحصل عليان نحل المشكله (في تلك الاثناء بدء الناس بالاجتماع ).

وبعد فتره يحاول الرئيس والنادلات تهدئتها ولكنها ام تستجب وفي تلك الثناء اتى صوت جهورى من بعيد وكان المدير
المدير: في اييييه.

في مكان اخر عند نضال
نضال باهتمام: بس انا شايف ان لو اشتركنا او مشتركناش مش هتنفعنا بحاجه.

احد الجالسين: بس انا بصراحه شايف انهم ايوه الدخل في الارض بس صاحب الشركه مستعد يعمل اى حاجه علشان تطلع تانى واسمها يفضل في السوق واحنا بقى نستغل النقطه دى ونطلب في العالى وبصراحه الانواع اللى هناك عمليه وجميله وعمرها طويل ومبتقولش لاء والبانزين مفيش فرق بتشتغل على 80/90/95 يعنى بصراحه كده العربيه وحش ف مش لازما تضيع منا قولت ايه يا نضال بيه.

نضال باهتمام: كلامك جميل وهيا حلوه بس هيدهلنا بالسعر اللى انا قولت عليه
الرجل بثقه: هيقبلوا صدقنى بقولك الراجل مستعد يعمل اى حاجه علشان الشركه تطلع تانى ولو على السعر فهوا هيقول المرادى قليل والمر الجايه حلو صدقنى مش هنلاقى حد يبيع لنا بالسعر ده والجوده دى صدقنى العربيه لقطه
نضال باهتمام: اللى موافق على اللى هوا قالو يرفع ايدو
فرفع المعظم
نضال باهتمام: ok وانا موافق بس الخساره لو ذادت هتكون عليك.

الرجل بثقه: وانا موافق
نضال باهتمام: تمام انتهى الاجتماع
قام نضال وذهب الى مكتبه الذي كان في قمة الاناقه والفخامه ويتميز الكبر ويعد اكبر مكتب في الشريكه. دخل نضال الكتب وراسه يكاد ينفجر من الصداع فهذا الاجتماع منذ ساعه ونصف جلس نضال على الكرسى واستدعى السكرتيره
السكرتيره بتهذيب: تطلب حاجه يا فندم.

نضال وهو يقوم بتدليك راسه: ايوه يا ريت كبايه قهوه ساده علشان الصداع ده ومدخليش حد عليا والغى كل مواعيدى انهرده وجهزيلى ملف شركه البحيره وخليه معاكى بره
السكرتيره بتهذبيب: ok يا فندم اى اوامر تانيه
نضال بدون اهتمام: لاء بس ياريت بعد ساعه او شويه تمرى على العمال وشوفيهم بيشتغلوا صح اولاء ولو مكانس كده إنتي عارفه المطلوب تمام
اليكرتيره بتهديب: تمام يا فندم
خرجت السكرتيره فدخل عمار بعدها.

عمار ببتسامه: عملت ايه يا صحبى
نضال بغضب: عمارانا دماغى هتطير من مكانها ف لو جاى تهزر والله مش وقتو
عمار وهويتصنع الجديه: لاء خلاص نتكلم جد عملت ايه
نضال بفراغ صبر؛عملت كوسه تاخد حبه
عمار ببتسامه: والاه نفسى فيها متقول لامك تعملها وتبعتها
نضال بعضب: اخرج يا عمار علشان مزهقش عليك
عمار وهو يتصنع الحزن: ايوه بتقول اخرج علشان عندك ام وانا لاء
نضال بغضب: عمااااااااااااااااااار اخرج.

عمار بخوف: خارج والله خارج بس هوه فين حازم
نضال بغضب: يعنى انا مخبيه عندى يعنى يا عمار
عمار بجديه: امال هوه فين رميلو قال انك بعتو مع تاليا وواحد كمان معاه
نضال باهتمام: هوه لسه مجاش انا بعتو مع تاليا من الصبح انهى نضال كلامه ثم اخرج الهاتف و اتصل به ولكن الهاتف يعطيه انه خارج نطاق الخدمه فاتصل به مره اخرى نفس الاجابه الثالثه رد حازم (بودى جارد).

نضال بغضب: مبتردش ليه يا زفت
نعم يعنى ايه خش شوفها انتا عبيط وبعد قليل
اييييه حصل ايه اقفل انا جاى
انهى نضال كلامه وهو يلتقت مفتاح السياره والجاكيت ويخرج بسرعه
عمار بقلق: في ايه يا نضال مالك طب استنى اجى معاك
نضال بامر: لاء خليك هنه في شغل كتير خد مكانى
جاء عمار ان يتكلم ولكنه كان يكلم الفراغ
دخل نضال الى المكتب واستدعى السكرتيره.

عمار بجديه شديده: منى المواعيد كلها انقليها ليا والاجتماعات الباقيه ضفيها ليا وجهزيها، ايه اخر حاجه نضال بيه طلبها
منى: ملف شركه البحيره يا فندم
عمار بجديه تمام اتيه وشوفى شوغلك واعمليلى كبايه قهوه معدوله
منى بادب: تمام يا فندم.

في مكان اخر
نضال بقلق وهو يدخل المول: اوووف عليكى ياتاليا إنتي عملتى ايه تانى بس يا رب تكونى كويسه
ظل نضال يبحث عليها حتى وجد بعض الاناس يلتفون حول شئ فذهب اليهم
نضال باستفهام: لو سمحت في ايه
الرجل: في واحده قاعده عماله تعيط ومش عارفين بتعيط ليه او هيا تبع مين
نضال لو سمحتوا وسعوا كده افسح له الناس ليمر
نظر نضال الى تاليا الجالسه وهي تبكى بشده وتشهق وكان جسدها يرتعش.

استفاق نضال على صوت المدير: إنتي لو جايه تعملى الفلم ده علشان نديكى حاجه فده مش هنه لو سمحتى اخرجى من هنه
نضال بغضب: انتا يا حيوان ازاى تقول كده انتا مش عارف هيا تكون مين
المدير وقد عرفه فهذا الرجل كان يفتتح محل ملابس صغير فذهب الى شريكه نضال واقترض منه ميوبلغ كبير وعندما عجز عن رد المبلغ تركه نضال ولم ياخذ من شئ: اهلا اهلا بحضرتك يا نضال بيه اعزرنى مكنتش اعرف انها من طرفك.

نضال بغضب من كلامه: حسابنا بعدين مشى الناس دى
الرجل بطاعه: حاضر لوسمحتو روحوا شوفوا اللى انتوا عايزينوا ثم وجه كلامه الى العمال ان يذهبوا الى عملهم وبعد ان انتهى وجه كلامه الى نضال ولكن وقبل ان يتكلم
نضال بغضب: روح معاهم انتا كمان
الرجل بلطف: اساعدك يا بيه
نضال بعزم: قولت امشى
الرجل بطاعه: حاضر اللى تؤمر بيه با نضال بيه
نضال بقلق: مالك يا تاليا في ايه.

تاليا ببكاء: ا، ن، ا، م، ش، قا، د، ر، ه، ا، ت، ن، ا، ف، س
نضال بقلق: يا بنتى مالك انا مش فاهم حاجه
تاليا ببكاء وشهقاتها تعلو وهي تتمسك بقميص نضال: ا، انا، م، مش، قاد، ره، ات، اتنفس
نضال بخوف عليها: طيب اهدى يا حببتى هتكونى كويسه متقلقيش انهى نضال كلامه وهو يحمل تاليا ويقربها الى احضانه خوف عليها وهم ان يرحل ولكن قاطعه الرجل
الرجل: رايح فين يا نضال بيه مش تتضايف الاول.

نضال بغضب: ابعد عن وشى مش وقتك ثم تخطاه نضال لكى يعبر بحبيبته وبعد قليل كان نضال يضع تاليا برفق على كرسى السياره واحضر زجاجه ماء.

نضال بقلق: اشربى يا تاليا ادارة تاليا وجهها للناحيه الاخرى وهي تسعل بشده فعلم نضال رفضها فوضع الذجاجه بعيدا ثم ركب السياره واتجه بسرعه جنونيه الى المشفى وفي تلك الاحيان كانت تاليا لا تستطيع التنفس فتضرب نثال على كتفه بقوه فاخذها نضال بين احضانه وهو يقول (خلاص خلاص قربنا يا قلبى).

وبعد قليل وصل نضال الى المشفى(مشفى خاصه) ودخل بها فاحضرت الممرضات الترولى الذي يساق عليها المرضى وادخلوها الى غرفه الكشف الخاصه للطبيب وبعد ساعه خرج الطبيب
نضال بقلق: ايه يا دكتور تاليا مالها
الطبيب: انتا تعرفها
نضال: ايوه انا جوزها
الطبيب باهتمام: تمام تعالى معايا
وبعد قليل كان نضال والطبيب يتحدثون
نضال بقلق؛مالها يا دكتور
الطبيب: الموضوع ده بيتكرر
نضال باستفهام: مش عارف
الطبيب: مش انتا جوزها.

نضال: ايوه ده من كام اسبوع بس
الطبيب: الانسه تاليا عندها الربو
نضال بعضب: مدام لو سمحت وكمان اول مره اشوفها كده.

الطبيب: اللى انا شايفو انها انسه وكمان الربو بانواع بس مش هوه اللى بيتنوع هوه اه بيتنوع بس باختلاف الجسم ومراتك بيجلها لما بتزعل او بتعيط وده مش كويس لان اى انسان عندو الربو لما بيكح او مبيعرفش يتنفس وده قليل بس بيكون كويس لكن حاله زي حاله مراتك بتكون وحشه جدا بذات انها بتطلع مره واحده فده خطر جامد عليها
نضال: ...
الطبيب: انا اسف بس كان لازم اقول لحضرتك
نضال بصدمه: والحل هنسبها تموت.

الطبيب: لا موت ولا حاجه ان شاء الله بالعلاج هتكون كويسه وبعد دقائق كتب الطبيب لنضال الروشتا واعطاها له واخبره بالازم وعند الطوارئ ماذا يفعل للا تاتى تاليا متعبه الى هذه الدرجه مره اخرى وبعد قليل
نضال: هوه ينفع اشوفها
الطبيب: اكيد هيا كويسه بس بتعمل جلسه تضبط التنفس بتاعها بس مش اكتر عن اذنك.

كان نضال يفكر في محبوبته وما اصابها ولكن ما الذي جعلها هكذا ولكن ليس الان وقت الاسئله وبعد قليل كان نضال يقف خلف زجاج الغرفه التي تقطن تاليا وهي تاخذ الجلسه التنفسيه كان نضال يبتسم لها بين الحين والاخر وكانت تاليا خائفه وبشده فهى تعلم حقيقه مرضها من مده كبيره ولكنها كانت تأخذ الموضوع كالمزحه ولم تتوقع ان يشتد بها هذا الامر فلا احد يعرف شيئا عن هذا الموضوع ولا حتى جدها وجدتها ولان نضال يعرف الامر اذا فالكل عرف بالموضوع الذي كانت تخفيه لسنوات وبعد مده ليست بطويله انهت تاليا جلستها النفسيه وكانت تستلقى على السرير بانهاك دخل عليها نضال ف نظر لها بعشق شديد ولكنها الان يبدو عليا التعب والارهاق.

نضال ببتسامه: كده يا تاليا تقلقينى عليكى
نظرت له تاليا بارهاق شديد فبتسمت ابتسامه باهته ولكنها تافى بالغرض
نضال بمزاح: انا قولت ليكى روحى اشترى اللى إنتي عاوزاه مش تعملى في نفسك كده على العموم حمد لله على السلامه
تاليا بارهاق: الله يسلمك، نضال
نضال بحزن: ليه مقولتليش حاجه عت اللى عندك يا تاليا
تاليا بحزن: مكنتش متوقعه ان الموضوع يكبر اوى كده علشان كده مقولتش لحد
نصال بحزن: من امتى ياتاليا الموضوع ده.

تاليا بارهاق: من سنتين
نضال وهو يدثرها جيدا: طيب نامى وهنبقى نتلكم في الموضوع ده بعدين إنتي تعبانه وانا هروح اجيب اذن علشان نمشى من هنه
تاليا بارهاق وهي تحاول النوم: قولت حاجه لحد
نضال: لاء مقولتش نامى
وبعد مده ليست بطويله كان نصال بحمل تاليا خارج المشفى وبعد ان خرجوا من المشفى
تاليا وهي تنكمش بين زراعين نضال: يااااااح انا سقعانه الجو برد.

نضال باسف: اسف بس الجاكيت في العربيه ذهب بها نضال بسرعه الى السياره ثم وضإها برفق على الكرسى ثم غطاها بالجاكيت الخاص به ومن ثم ركب السياره وذهب بها الى الشقه وبعدليست بطويله وصل نضال وتاليا الى الشقه ثم حمل نضال تاليا الى الداخل بسرعه لكى لا تبرد ومن ثم وضإها في الفراش ببطئ شديد وهو مستمتع بما يفعل خجلت تاليا كثيرا
تاليا بخجل: ش، ش، كرا
نضال ببتسامه: العفو يا حببتى نامى.

تاليا بخجل: انا اسفه على اللى حصل مع مدير المول
نضال مقاطعا: هششششش نامى حببتى.

اثارت تاليا تلك الكلمه مما ذاد من نعاسها ولذالك لم تاخذ تاليا الكثير من الوقت لكى تذهب في سبات عميق ابتسم نضال فهى رغم كل همومها تضحك فلو كانت فتاة اخرى كامت انهارت تبكى وتبكى ولكن لا فهذه تاليا حبيبته المخلصه والمشاغبه ذهب نضال الى الحمام الملحق للغرفه فابدل ملابسه الانيقه الى اخرى مريحه ليستطيع التحرك بها بحريه في البيت وبعد ان خرج نضال من الحمام اجرى بعص التصالات الهاتفيه لعمار والسكرتيره واعطى لهم بعض الاوامر وبعد قليل تم الاتصال من قبل عمار واخبره ان ما امر به قد نفذ بالحرف الواحد وبعد قليل من الاتصالات الهاتفيه من نضتل وموظفينه اقفل نضال الهاتع اكى ينام براحه مع من عشقها قلبه افترب نثال من تاليا واخذها بين احانه ثم نام هو الاخر.



look/images/icons/i1.gif رواية عشق الصعيدي
  10-12-2021 10:08 مساءً   [15]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية عشق الصعيدي الجزء الأول للكاتبة جهاد خليفة الفصل السادس عشر

في صباح اليوم التالى كانت تاليا نائمه بين احضان نضال النائم بعمق استيقظت تاليا ثم فتحت عينيها ببطئ شديد لتتفاجا بوجه نضال امامها مباشرة تشفتيها تكاد تلامس شفتيه ابعدت تاليا وجهها عنه قليلا وهي تتذكر ماذا حدث في يوم امس فهى لاتتذكر شئ وعندما بدات بالتذكر تذكرت سمر ومن ثم الاحداث بعدها فبدات في البكاء ولكن بصمت وبعد قليل استيقظ نضال على صوت سعال شديد فقام مفزوعا.

نضال بقلق: تاليا(وجدها تعطى له ظهرها وتسعل اقترب منها بشده واسند ظهرها بصدره العريض واحتضن خصرها وظل يطبطب على ظهرها برفق ويقول)
نضال بقلق: في ايه يا تاليا عيطى ليه طب اهدى علشان نفسك اهدى ذهب نضال بسرعه واحضر ماء: خدى اشربى ده هترتاحى وعندما عجزت تاليا عن التنفس فامسكت بنضال وهي تترجاه الا يتركها ولكن بعينيها
نضال بقلق اكبر: قومى يا تاليا قومى.

قامت تاليا معه فجهز لها الجلسه التنفسيه واعطاها لها كانت في البدايه تسعل بشده عند وضع الجهاز ولكن بعد قليل تعودت عليه وبعد ان انتظم تنفس تاليا
نضال بغضب: إنتي كنتى بتفكرى في ايه واللى خلاكى تعيطى وانتى عارفه ان ده خطر على صحتك هه قولى
كادت تاليا ان تتكلم اوقفها سعالها الشديد
نضال بسرعه وهو يدلك ظهرها: خلاص خلاص مش عاوز اعرف بس ركزى في تنفسك علشان متتعبيش تمام.

هزت تاليا راسها موافقه وبعد مده طويله انتهت الجلسه التنفسيه فابعدها نضال عن وجهها وكانت تاليا تنهج بقوه
نضال بقلق: لسه تعبانه اعملك وحده كمان
هزت تاليا راسها بلا وكادت ان تتكلم ولكن قاطعها نضال
نضال بتنهيده: بس متتكلميش نفسك لسه منتظمش وعما ينتظم روحى خدى شور ريحى جسمك فيه عما انا اعمل الفطار علشان إنتي بالهدوم بتاعه امبارح ok.

هزت تاليا راسها بالموافقه ثم ابتسمت له كان نضال على وشك القيام من امامها ولكنها فاجأته باحتضانها وقولها في أذنه بصوت متقطع (ش، ش، ك، ر، ا).

ابتسم نضال وكان قلبه يرقص كما الطبول فحتضنها بلطف ثم قال (هششش ماتقوليش إنتي مراتى ) كان يود ان يقول لها إنتي حبيبتى وتوأم روحى ومن دونك حبيبتى لا اساوى شيئا ولكن لم تسمح له كرامته فعل هذا بنفسه وماذا لو رفضته ماذا يكون موقفه حقا سيكون صعبا. ابتعدت تاليا عنه بخجل شديد فابتسم نضال ولكنه لم يرد ان يحرجها اكثر من ذلك ولذلك خرج نضال بسرعه بحجه الافطار، وبعد مده ليست بطويله كانت تاليا انتهت من حمامها وانتهى نضال من تحضير الطعام واخذ حماما سريعا ليريح جسده ويزيح تعب البارحه خرجت تاليا.

و كانت في غايه الجمال والروعه بحذائها باللون الاسود والاسير الخاصه بالحذاء باللون الذهبى وكانت ترفع شعرها على شكل كعكه فوضاويه فكانت حقا تاثر القلوب بجمالها الاخذ
نضال باعتراض: تاليا إنتي مش شايفه ان الفستان قصير شويه
هزت تاليا راسها باعتراض
نضال بتنهيده: تمام يا تاليا كل حاجه وليها وقتها
نظرت له تاليا وهي تحاول ان تفهم ماذا يعنى بكلامه ولكنه قاطعها بسرعه
نضال ببتسامه: دوقى اكل جوزك واحكمى.

نظرت تاليا الى الطعام كان يوجد على الطربيزه كل ما هب ودب من انواع الطعام للافطار
تاليا بتعلثم: ك، كل، ده
نضال وهو يضع بعض الماكولات في طبقها: متتكلميش كتير علشان الدكتور قال امطنو لما تحصل الازمه وتتكلم بعدها كأنك تبقطعى حلقك فمتتكلميش كتير ok وبمناسبه الاكل ايوه كل ده علشان تكلى إنتي مكلتيش كويس الصبح او شكلك مكلتيش اصلا علشان كده جهزت كل ده علشان يفتح نفسك وتكلى ماشى يا تاليا.

هزت تاليا راسها موافقه
نضال ببتسامه: ok خدى بقه كلى.

بدات تاليا بالاكل هي ونضال وكان نضال يعطى الشوربه وهي لاتحبها ولكنه جعلها تشربها ليتحسن حلقها، وبعد فتره طويله خرج نضال من الحمام وهو يرتدى بدلته الرسميه التي تتكون من بنطال جنس اسود وقميص ابيض وبليزر اسود وكوتش ابيض وكان يحرر اول ازرار القميص فكان حقا في غايه الروعه والجمال نظرت له تاليا نظرات ذات اعجاب شديد!لاحظ نضال نظرات تاليا له فابتسم بثقه كبيره وبعد ان انهى ارتدائه وضع البيرفوم الخاص به ثم نظر الى تاليا الناظره له فخجلت تاليا كثير واشاحت بوجهها الى الجهه الاخرى فقهقه نضال على افعال تاليا مما ذاد من خجل تاليا منه مما ذادها جمالا ولطافه.

نضال وهو يحاول التحكم في ضحكه: خلاص اهدى اممممم ايه رايك تيجى معايا الشركه انا مش هطول انا، لم يكمل نضال كلامه حتى وجد تاليا تهز راسها بقوه لموافقتها
نضال ببتسامه: ماشى تمام يالا
هزت تاليا راسها بلا واشارت الى الفستان
نضال بتنهيده: لاء مش لازم تغيرى إنتي كده اموره
هزت تاليا راسها بلا
نضال وهو يهرج ويقفل الباب: خلاص خليكى مش عاوزك تيجى معايا.

امسكت تاليا الباب وسارت معه دون كلمه فابتسم نضال من افعالها الطفوليه وسار معها الى اسفل.

في مكان اخر كانت فردوس تكلم احد على الهاتف.

فردوس بغضب: لاء انا مش راضيه بالحكاى البنت حيه من تحت الارض اول ما شافوها اتلفت علر رجبتهم وبجو يدافعوا عنيها ويحبوها، لاع مهو ده اللى ناجص بنت الحلونيه الخدامين بجوا يعملوا ريهم براسنا وانا مارح اسكت، لاع ماراح اهدى اللى لما اشرب من دمها واخلص عليها بيدى دى، وه لاع ما خابره، والله فكره عليكى نور بس وه بعد ما اعمل كل ده واطلع اكده من غير شعرايا، ايوه هوه ده اللى حصل صوح زى ما انا جولتلك، يعنى لو عملت اكده ابنى هيسبها، وه عليكى حديتك زين ماشى هعمل ز ماانتى جولتى سلام دلوجت علشان الحج فاروق تحت وطالب الوكل، سلام.

والله ليكون اخرتك على ايدى يا بنت الحلوانى.

وصل نضال وتاليا الى الشركه ترجلت تاليا من السياره ثم نظرت الى الشركه فكانت في قمه الروعه والابداع وكانت كبيييييييره جدا لدرجه ان تاليا لا تعرف اين اولها من ثانيها
نضال وقد شعر بانبهار تاليا: ايه رايك
تاليا وهي تحاول الكلام: جم، يله وشكلها حلو اوى وكبييييره اوى ك، كمان
ابتسم نضال بثقه: طيب هنفضل وقفين كده لحد امتى تعالى افرجك عليها من جوه.

هزت تاليا راسها بالموافقه وسارت تاليا معه وعند مدخل الشريكه تمسك نضال بيد تاليا ولكنه لم يعطى فرصه لها للتكلم فقد دخل الى الشركه بوقاره المعروف وهبته المخيفه خافت تاليا عندما نظرت الى نضال التي تبدلت ملامه 360 درجه عند دخوله الى الشركه فعلمت حقا صدقه عندما قال لها ان تبتعد عن جانبه الجاد والموحش فهو حقا مخيف.

دخل نضال بها الشركه وهو متمسك بيدها وكانت هناك بعض الهمسات واللمسات بين الوظفين خجلت تاليا كثيرا من همسات الموظفين لها ولذلك حاولت افلات يدها من يد نضال ولكنه لم يسمح لها بفعل ذلك وقال
نضال بجديه: تاليا اهدى وسيبك منهم إنتي مراتى.

هزت تاليا راسها بالموافقه وتمسكت بيده اكثر فابتسم نضال فهمهم الموظفون فسيدهم ورب عملهم قد ابتسم فهو لا يفعلها ولم يروه من قبل يفعلها والان فعلها دخل نضال وتاليا الاصانصير ومن ثم اغلق باب الاصانصير عليهم
تاليا باندهاش: هوه اللى شفناه برا انو قسم
نضال بدون اهتمام: ده قسم الاستقبال
تاليا بتفاجأ: ده كلو استقبال ده فيه موظفين كتير اوى
نضال بثقه: وبردو شركه جوزك مش قليله ابدا.

تاليا بخجل؛ متقولش مراتى جوزك انا مبحبش الكلمات دى
نضال ببتسامه: لاء حبيها إنتي مطره
فتح باب الاصانصير على وسعيه وخرج منه هو وتاليا وعندما نظر لهم العمال فهذا القسم قسم التصليح انبهروا بتاليا كثيرا وعندما لاحظت تاليا نظراتهم اليها تمسكت بزراع نضال لا بكف يده مما ادى الى انبهار نضال مما فعلته تاليا ولذلك احتضنها من خصرها وقربها منه فامسكت هي بقميصه من الخلف وسارت معه لاكمال طريقها.

في قسم التصليح كان عمارفيه يعطى بعض الاوامر للعمال عندما دخل نضال وتاليا إليه مما ادى الى تركز النظرات الى تاليا ولم يتكلم نضال حتى ينهى عمار حديثه وبعد دقائق من حديث عمار المتواصل ولكنهم لم ينظروا اليه بل كل تركيزهم مع نضال وتاليا.

عمار بغضب: انتا ياض منك له بتبصوا على ايه وانا عمال انحر في زورى وانتوا ولا معبرين انهى عمار كلامه وهو ينظر الى الخلف فتفاجا بوجود تاليا كثيرا قم نظر الى نضال باستفهام ثم ذهب ليلقى التحيه
عمار ببتسامه: يا اهلا يا اهلا بمدام نضال الدمنهورى قال كلامه الاخير وهو ينظر للعمال مما ادى الى انصراف العمال فلا امل فهى ملك لسيدهم
تاليا ببتسامه: انا عرفاك بس مش فكره انتا تكون مين.

عمار ببتسامه: طب كويس نص العمى ولا العمى كله
نضال مقاطعا بصرامه: عملت اللى قولتلك عليه امبارح
عمار بمرح وهو ينظر لتاليا: ايوه يا جميل عملت كل كل كل حاجه
تاليا بخجل: مرسى
نضال بغضب: عماااار اتعدل وركز في اللى انتا بتقوله
عمار بمرح: منا عسل نحل اهو مش كده يا جميل
نضال بغضب: عمااااااااااااار
عمار بخوف: ايوه يا باشا والله عملت كل حاجه بالحرف الواحد.

نضال بغضب: لو اللى حصل ده اتكرر تانى فيها حساب جامد فهمنى يا عمار
عمار بخوف وهو يحاول ان يبرأ نفسه: والله بهزر يا باشا قوليلو يا، مش عارف بس قوليلو
نضال بغضب؛امشى يا عماار
عمار بخوف: حاضر يا باشا حاضر
ثم انصرف عمار بسرعه من امام تضال لانه يعرف انه لو بقى ثانيه اخرى سوف يكون في خبر كان
نظر نضال بقوه الى تاليا ففزعت.

تاليا بخوف حقيقى فهذا لا يكون نضال الذي تعرفه فنضال الذي تعرفه حنون وكلامه في منتهى الرقه وصبره الى ابعد الحدود: بتبصلى كده ليه صحبك هوه اللى مش محترم وكلامه قليل الادب
نضال وقد لاحظ خوف تاليا منه فحاول تهدءت نفسه: تاليا انا مش من النوع اللى مراتك تكلم رجاله عادى مفيهاش مشكله لاء ده انا اقطع رقبتو ورقبتها انا صعيدى يا تاليا ودمى حامى فمتحوليش تختبرى صبرى ماشى
تاليا بخوف: ماشى ماشى ok.

نضال بجديه: كفايه لف ودوران لحد كده
ثم امسك يدها وسحبها معه الى مكتبه. وبعد مده قصيره وصل نضال الى مكتبه فامر منى السكرتيره
نضال بصرامه: منى جهزى الاجتماع الجاى ويا ريت يكون كويس مش زى المره اللى فاتت ويكون من ضمن الاجتماع صفقه البحيره ولم خلصتيه اديه لعمار وهوه يراجعو وجهزيلى إنتي ملفات الحلوانى اراجعها انا ومتفتحيهاش ولا تحطى فيها قلم دخلهالى علطون وهاتى معاها كبايه قهوه ساده.

ثم سحب تاليا معه الى الداخل وعندما اقفل نضال باب المكتب تنفست منى الصعداء فهو يبدو غاضب وبشده ولكن من تلك الفتاة التي كانت معه حسنا لاذهب لتحصير ما طلب وفيما بعد نحقق في امر الفتاة ولاكنها تبدو مذهله.

في الداخل
دخل نضال وهو ممسكا بيد تاليا المتفاجاه بشخصيه نضال الجديده
نضال بصرامه: تاليا روحى اقعدى على الكنبه دى عما اخلص شغلى وبعدين نتكلم
تاليا بطاعه: حاضر
ذهبت تاليا الى تلك الكنبه وجلست عليها ولكن تلم الكنبه اخذت تاليا ونزلت الى اسفل قليلا بسبب مرونة ونعومه السفنج المصنوعه منه ظلت تاليا تصعد وتجلس في نفس الوقت لاعجاب تاليا بها
لاحظ نضال ما تفعله تاليا وكان يريد الضحك بشده ولكنه منع نفسه بصعوبه.

وبعد مده طويله كان نضال مشغول بالملفات التي امامه وتاليا تتفحص مواقع التواصل على الهاتف الخاص بها وبعد مده احست تاليا بضيق في التنفس ولكنه كان قليلا ولذلك لم تعبأ له ولكنها بعد دقائق بدأت في السعال الشديد انتبه نضال الى سعال تاليا المتواصل فهب واقفا واسرع اليها
نضال بقلق: تاليا إنتي كويسه
تاليا وهي تحاول الابتسام: ك، كح، كويسه م، كح كح، متقلقش
نضال بقلق اكبر: لاء كده كتير لازم نروح المستشفى حالا.

تاليا بتعب وهي ممسكه بيده للايذهب للاى مكان: استنى انا كح كح كويسه انا عاوزه عصير برتقال مش اكتر
نضال بقلق: تاليا بس
تاليا ببتسامه: والله كويسه اسمع الكلام
نضال وقلقه لم يزول: ماشى واسرع نضال بطلب منى وقال لها ان تحضر عضير برتقال طازج وبعد دقائق احضرت منى العصير واعطته لنضال وخرجت اما نضال فقد اخذ العصير واعطاه الى تاليا وبعد 10 دقائق بدات تاليا بالتحسن ونفسها انتظم وكان كل شئ بخير.

نضال بتنهيده: كويسه دلوقتى
هزت تاليا راسها بالإجاب فاومأ نضال لها
تاليا ببتسامه: هوه ينفع اروح
نضال بسرعه: تروحى ايه إنتي تعبانه مينفعش
تاليا بتنهيده: ارجوك انا عاوزه اروح علشان عاوزه ارتاح
نضال مقاطعا: نامى على الكنبه ومش هخلى اى حد يخش عليكى وانا كمان هخرج برا
تاليا بتنهيده: بليييييز نضال انا عاوزه اروح مش مرتاحه هنه واوعدك لو حسيت باى حاجه هتصل بيك ok
نضال بقلق: بس
تاليا باستعطاف: بليييييييييييز.

نضال بتنهيده: بس إنتي وعدتى ok
تاليا ببتسامه: ok
وبعد مده كانت تاليا تركب السياره ع السائق الخاص بنضال وبعد مده كبيره وصلت تاليا الى البيت و دخلته واضاءت الانوار واخذت بعض الملابس لها ثم دخلت الى الحمام واخذت حمام ساخن ليزيح عنها تعب اليوم. خرجت تاليا من الحمام، واخذت تجفف شعرها ثم مشتطه وسارت نحو السرير واستلقت عليه وسحبت الغطاء وراحت في سبات عمييييييق.

في الليل وصل نضال الى البيت وكان يشعر بالقلق الشديد لان تاليا لم تتصل به وكان يشعر ان اصابها مكروه دخل نضال الى الشقه بسرعه وهو يبحث عن تاليا وفي نهايه البحث وجدها نائمه بعمق فابتسم نضال ثو ذهب هو الاخر واخذ حماما وخرج وهو مرتدى بنطال اسود قطنى مريح وفنله سوداء لان الجو اصبح باردا فجاه وعندما حاول نضال النوم تفاجا نضال مما ترتديه تاليا الان فالجو بارد جدا والتكيف لايعمل لانه اهمل منذ مده كبير وماذا الان اقترب نضال من تاليا ليحتضنها ولكنه تفاجا بها هي التي تحتضنه وتقول: انا سقعانه اوى قرب شويه كمان.

ابتسم نضال بشده وانتهز الفرصه واقترب منها بشده
نضال ببتسامه: إنتي كويسه
هزت تاليا راسها بالايجاب فحتضنها نضال ثم راح في سبات عمييييييييييق.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 3 من 17 < 1 2 3 4 5 6 7 8 17 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 1530 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 1126 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 1165 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 963 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 1734 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، الصعيدي ،











الساعة الآن 10:41 AM