logo



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 5 من 11 < 1 4 5 6 7 8 9 10 11 > الأخيرة



look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
  03-11-2021 08:34 مساءً   [28]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل السادسبعد مده طويله من العمل في الشركهدخل الشباب القصر وجدو كل منهم منشغل فيما يفعله ولم ينتبهو لوجودهم فرحو بشده لأن كل فتاه منهم وجدت مايشغلها لأنهم انبو نفسهم كثيرا بسبب رفضهم للعمل لأنهم خافو عليهم من المستحيل ان يصبحو مثل ميرال فميرال أنثى لن تتكرر في قوتها وتوليها للأمور وتستطيع مواجهة الجميع.ذهب إليها وهي شارده وتركت لفرشتها العنان ولكن الغريب انها ترسمه وهي شارده ألهذا الحد تعشقه ألهذا الحد تحبه ياالله ماهذا الحب الذى يتحكم في أفكارنا.قام بإحتضانها من الخلف ألتفت لهأسماء بحب: حبيبى أنتا جيت أمته محستش بيكمازن: أيه الدلع ده مش متعود منك على كده حبيبتى بتعمل ايهاسماءوهى لم ترى ماقامت برسمه: برسممازن بخبث: منا عارف بترسمى بس ليه بترسمينىأسماء بإنتباه وخضه: إيه ده بجد انا مركزتش أصلا أنا رسمت أيهمازن: حتى وإنتى سرحانه بتفكرى فيا إيه الحب ده أنا أسته.أسماء وهي تضع يدها على فمه: إنتا تستاهل كل حاجه يامازن انا إلى محظوظه بحبك ده انتا حلم كان بعيد ووصلته حبك إدمان يامازنمازن بحب: انتى الى حلم بالنسبه ليه حبك حياه حبك روح وامل لبكره أمل لحياه سعيده.كانت هائمه في أفكارها تتخيل وتكتب روايتها التي تريد إنهائها وشردت في حبيبها وتركت القلم من يدها علم وقتها أنا تفكر فيه وإبتسم لهذه البنت التي جعلته ينحنى لحبها ويترك إنتقامه وتمردهإنتبهت لوجودهأميره بحب: معاذ حبيبى وصلتمعاذ بعشق وهو ينظر في عيونها وكأنها بحور تغرق فيها ولاتجد شاطئ للرجوع: حبيبك جمبكأميره بحب وهي تنظر أليه: هو انا عملت إيه كويس في حياتى ربنا كرمنى بحبك أنا بحبك مكمله حياتى.معاذ بوجع: انتى عارفه حبك عمل المعجزات غير قسوة قلبى وعنده لحب أنا اتوجعت كتير في حياتى عمرى ماشوفت حنيه من أهلى عمى كامل جمعنا كلنا وأهلى سابونى أنا وبيسان لعمى لما مشيو من هنا حسيت بوجع كأنى أنا وبيسان عربيه أو حاجه بيستخدموها وزهقو منهاومشيو مفكروش طول الفتره دى يرجعو يشفونا.أميره بحزن على حاله وعلى حالها: أنا حياتى كلها مشوفتش غير القسوه من الى كان عامل ابويا وبرغم كل ده كنت بعامله بحنيه ويوم ماعرفت ان كان ليا أهل لقيتهم ماتو يعنى حنان الأم والأب عمرى ماجربته عمى كامل عوضك وميرال جبل واقف وسطكم بيحمى الكل.أتجهه إليها وجدها شادره صامته تنظر أمامها فقط وضع يديه على عينيهابيسان بحب: إوعى تفكر تسألنى إنتا مين أنا بحس بيك من دقت قلبى هي الى بتقولى إن أنتا موجودشادى بحب: هو أنا كنت غبى للدرجه دى في إنى أسيب حب بالشكل ده يروح من إيدى انا وجعتك كتير أوووى وكنت ببقا متعمدبيسان: حبى ليك خلانى أستحمل كل ده إنتا حلم انا مصدقتش أنى ممكن أبقا معاكشادى: مكنتش عايز أظلمك يابوسى.بيسان بحزن: الظلم الحقيقى في بعدى عنك الظلم انى اسمع منك وانتا بتحكى لمازن على مغامرات وابقا موجوعه وساكته الظلم انك تبقا بتحبنى وخايف تقرب مينى لمجرد سببشادى بحب: اوعدك يابوسى عمرى ماهبعد عنك حياتى في وجودم وفى قربك أنا كنت موجوع أكتر منك بسبيسان: بحبك ياشادى وعمر مافى حاجه تفرقنى عنك غير الموتشادى: وحياتى من غيرك وجع ودموع.روان بتساؤل: لسه بتخافى منهمليكه بحزن: أنا بخاف من الرجاله كلهم كل ماشخص يقرب مينى بحس إنى قرفانه منهمروان بحزن عليها وتساؤل: انتى بتحبى ياسينمليكه بإندفاع: طبعا بحبه.روان ببسمه: يبقا لازم تثقى فيه أنه يقدر يحميكى من الدنيا كلها أقولك روحى جيم إتدربى على الملاكمه لازم تبنى شخصيتك وتثقى في نفسك لازم تحمى نفسك مش هتعرفى تعيشى حياتك طبيعيه طول مانتى حاسه إنك مهدده انتى عامله زى الى بانى قصر كبير وقاعد جواه وخايف من أن حرام يجى يسرقه مع أنه ببساطه ممكن يأمن القصر ده تقدرى تتعلمى رياضه وتدافعى عن نفسك.كان يستمع إليه وهو حزين أحقا هي لم تثق بيه أنه يستطيع حمايته ولكن من من يحميها وهو من أذاها وفعل بها كل هذا لماذ تجبرنا الحياه دائما على خوض هذه التجارب المرهقهروان بإنتباه: ياسينياسين: أيوه ياسين قومى روحى لجوزك وسيبلى مراتى دانتى بتقعدى معاها أكتر مينى هو إنتى ضرتى وأنا مش عارفروان: صدق غلطانه عندك مراتك ياخويا بكلكعها وعقدها النفسيه ياكش تولعو في بعض أنا أساسا ست مش محترمه عبرتكم.وتركتهم ورحلت وهوم يضحكون بشدهمليكه: ياسين أناوضع يده على فمها: متكلميش من بكره تروحى تتدربى على الملاكمه ياأشوفلك حد يضربك هنا أهم حاجه عندى إنك تبقى كويسه ده الشيء الواحيد اللي يهمنيغير كده ما يهمنيش اي حاجه المهم عندي انك تبقى بخير صدقيني و طول ما انا جنبك هفضل امانك وحمايتك واساعدك كانت تتخطي المرحله دي كلها وكل اللي فيه وكل الوجع.في هذا الوقت دخلت ميرال وأدهم وعمارذهبت اليهم روان وهي عابسهعمار: مالها دى، مالك ياروان ياحبيبتىروان: معنديش شغل وحضرتك وصلت متأخر شويه والناس دى نازله حب وأنا متفرجهميرال: لا البنات دى ملهومش قاعده في البيوتأدهم: ده الى هو إزاى إنتى مش قولتى مش هيشتغلو تانى الفتره دى حفاظا على أرواحهمروان بصدمه: أنا مش هشتغل تانى لا ده أنا أقلبها ليكم محزنه هنا وأعيط وأغرقلكم الدنيا تانى.ميرال: أنا مش هضحى بحد فيكم وإنتى بالذات ممنوع أحمد أستغلك زمان وممكن يعملها تانىروان: زمان أنا كنت ضعيفه دلوقتى أنا قويه وأقدر أحمى نفسى كويس أنا أول حاجه عملتها بعد الحادثه دى أتدربت على الملاكمه وبقيت كابتن يعنى أقدر أدافع كويس عن نفسى وبعدى الفتره دى كلها كان خوف على عمار مش أكتر.أسماء بطريقه دراميه: والله خساره الاربع سنين الى الواحده دخلتهم الجامعه دنا لو كنت فتحت مشروع تربية دواجن كان أحسن ليا شكرا يامصر على الى بتعمليه في ميمس طب ايه رأيكم يابنات نجيب شويه فراح نربيهم في الجنينه أهوه نسترزق منهموجدت من يمسكها من قفاها: تربى ايه هو انتى هبله كده علطول حررام والله تعبت منك انتى تخرصى خالص.أسماء: هو انتا مابتصدق تمسكنى من قفايا ياخويا برستيجى باظ خالص اهدى والله ابدا ده كان اقتراحياسين بفرحه: والله الواحد فرحان اهوه حاجه من الى بتعمليه فيناأسماء: رجعالك بس الاول اخلص من التعليقه الروبه دى مازن ياحبيبى خلى قلبك أبيض واد ياعمار مش أنا أختك متدافع عنى شويهعمار ببرود: ولا أعرفكأسماء وهي تنظر لعصام: بالنسبه أن أنا بنتك وكده والدم بيحن أيه ياحاج ببلاوىعصام: وهو انتى عندك دم أصلا.أسماء بترجى لكامل: حاج كامل انا سوسو بردك هارت القلبكامل: شكلك حلو وانتى كدهأسماء: طب يااخ توفيق انا وانتا بقينا عشرة عمر وكده مفيش اى فلينجس في الموضوعتوفيق: ولا أعرفك موتها وخلصنا وخلص البشريه كلهاميرال: عيب كده يامازن سيب أسماء وخلينا نتكلم جد شويه.أسماء تنهدم ثيابها: تشكرى يابنت الناس الكمل شوفو طول منا في البيت والله ماهتشوفو يوم راحه الاجازه شكلها مطوله والثلاثى المرح دول حسابهم معايا بقا ثقيل هوما والصغيرات على الحب دول بتوع المراهقه المتأخره دول اما أنتم وهو تنظر للشباب متقلقوش حسابكم تقل وانا فضيت ليكم والله لفجركمعمار وهو يضرب مازن: حد قالك تسيبها أنتا تضرب واحنا نتعاقب ده ظلم.ياسين: أنا ههرب بمراتى ياجدع دى جباره وأنا تعبت من المقالب بتاعتهامعاذ: انا والواد شادى اتأدبنا حد قالكم تتسحبو من لسانكم وتتكلموميرال بضيق: يووه بطلو لعب العيال ده ونتكلم في الجد شويهأسماء بأسف: أقول أيه ناس تافهه كملى ياميرو وأنا معاكىإبتسمت ميرال فبالأخير أسماء هي من تستطيع وجدها تغير هذه العائله فهى مهمها يحدث تظل تضحك وتمزح: والله ياأسماء انا مش خايفه غير عليكىأسماء بعدم فهم: ليه.ميرال: أحمد اكيد هيخطفكأسماء: روحى ألهى يطمن قلبك زى مابتعملى معايا ياختى يخطف بقا أنا خلاص بقيت خبره في الحاجات دى اما اروح اجهز شويه سندوتشاتمازن بغضب: أحمد حسابه تقل لو قرب لمراتى هنسفه من على وش الأرضأسماء: ده العشم برده يابو حزلقومعصام: تافههوفى هذا الوقت دخل حسام وزوجتهأسماء وهي تصفر وتهلل: أيو بقا البت اش جات كمان لولولولى دى هتبقا أجازه فل واللهنظر الجميع لها بإستنكار.حسام: ميرال فيه أيه قولتى انك عيزانىميرال تعالو نتكلم جوه واقفين تقريبا انشغلنا باأسما نسينا اننا واقفين في الجنينهأسما وهي تلوى فمها: ياختى الحق عليا وقفتكم في الطراوهدخل الجميع وهوم يضربون كف على كف من هذه الاسماء التي تمزح طوال الوقت برغم مايحدث حولها.


look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
  03-11-2021 08:36 مساءً   [29]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل السابعدخلو جميعا داخل القصرحسام بقلق: فيه إيه ياجماعه أنا قلقتميرال بإستنكار: الى دمر حياة عمار وروان زمان رجع تانى وهرب من السجن وطبعا انتا وعائشه في خطر لان انتو من العيلهعائشه بصدمه: خطر لا الأكشن ماليش فيه أنا معرفكوش تاكسى اى عيله تانى دنا من يوم معرفتكم وانتو بتتخطفو لا كده كتيرأميره بمواسه: بكره تكسبى تناحه ومناعه ياختى اتنيلى واسكتىأسماء وهي تلوى فمها: عيال فرافير أسد يلا فيه إيه.بيسان: ياختى اتوكسى اول واحده هتهرب انتىمازن وهو يضحك: لا اوعى تقولى كده دى أسماء قلبها قلب أسدأسماء: حبيبى ياميزو هو انا اتجوزتك من شويه ياجدعشادى: ماتهدى شويه انتا ومراتك علشان نشوف الكبيره هتعمل إي.ميرال: حسام انتا وعائشه لازم تنقلو هنا معانا في القصر لأن أحمد ممكن يفكر يأذيك انتا وعائشه أنتو تبع العيله عائشه لازم تفضل مع البنات هنا وأنا هكثف الحراسه لأن أحمد مش عارفه أخره فين بيحاول يبوظ كل حاجه حوالياحسام بتفكير: موافق وكده هبقا مطمن على عائشهأسماء بفرح: لولولولى هنتجمع مع بعض هيصه يابت منك ليهامازن بيأس: والله كده حرام يابنتى إعقلى بقا تعبت منك والله حرررام بجد.عمار: أخرك معايا رصاصه وأخلص البشريه كلهاعصام: بسرعه ياعمار خلص البشريه منهاشادى: يافرج الله هنخلص منها أخيرااا مش مصدق نفسى وخد بيسان معاك اهوه نرتاح شويهأسماء بغمز لبيسان وقد فهمتهاياسين: الله على البيت من غير ستاتمعاذ: هيبقا فلهكامل: خليكو قد كلامكم ده لحد الأخرمازن بعدم فهم: مش فاهم.وبعد لحظات كان هناك أصوات مفرقعات تحيط بيهم جميعا فزع الجميع عدا ميرال فهى رأت الفتيات وهوم ينظرون لبعض ولكنها تركتهم لكى يأدبو أزواجهم ليتحدثو بطريقه أفضل عنهممعاذ: ياجباااره حرام قاعدين مع مينعمار: ليه بتعملى فينا كدهأسماء: اتكلمتو عليا وده حقكم مش لسه هجمع الحساب كله أول بأولحسام بتعجب: هو أنا المفروض هقعد هنا وهيحصل فيا كده.أسماء: والله على حسب أفعالك دول من أعمالهم سلط عليهم انما هنمشى جمب الحيط وكده هتتعامل احسن معامله مشيت معاهم عذرا سوف تكون معهمميرال بصرامه: نكمل كلامنا في المكتبحسام: لا استنى اجيب مراتى معايا مش هينفع اسيبها هناأسماء: تاخد مين ياكابتن ياله مع ميرال ياخويا على المكتب البيت ده ليه قوانين ولازم تتلزم بيها وبعدين البت دى وأشارت إلى عائشه شكلها مش مشرفانا.شادى وهو يرتب على كتفه: علشان تعيش هنا وتبقا مرتاح لازم تكون ست الكل راضيه عنك يعنى ياحسام يابنى عقلك في راسك تعرف خلاصكمازن وهو يخبط كف على كف: لله الأمر من قبل ومن بعدأسماء بأستنكار: هو إنتا متجوز بنت عشماوى ماتهدى كده ياخوياياسين بصوت عالى: أنيلمعاذ: لا كده كتير كله ألا سوسو دى رئيسة الفرفشه والأيام المنعنشه في البيت كله هي وهارتى من جوه ميروأسماء بتفاخر: يعجبنى فيك يامعاذ انك فهمنى.أميره: حبيب هارتى من جوه شوفتيه وهو بيثبتنىميرال بزعيق: كفايه حصلونى على المكتب والله حرررامروان بتمثيل: والله عيبه في حقكم ست الكل بتقولكم ياله وانتو قاعدين تتكلمو في تفاهات ادخلى جوه ياكبيره وانا هخليهم يحصلوكىعمار وهو يرفع حاجبه: انتى قاعدتك في البيت غلط ميرال لازم روان تنزل الشغل بأى طريقه لوقعدت أكتر من كده مش مسؤل عن الى هيحصل.أسماء وهي تلوى فمها: كل نصيبه يقولو أسماء أسماء تقولوش البنات دول كانو مقضينها دروس دينيه وأكملت بتأثر والله كده حررام حرررام حرررام.أدهم: كمان واحده بالله عليكىأسماء: حررراممعاذ وهو يصفر: الله عليكى يافنانمازن وهو يمسكها من ثيابها: لا والله كده كتير عليا عمار خد أختك مش عايزهاعمار: البضاعه المباعه لاترد ولا تستبدل أحنا مصدقنا قال ترجع قالميرال: قلت ميت مره محدش يتكلم كده على أسماءياسين: مش واخده بالك بتعمل فينا أيهشادى: وأنتا ناسى حضرتك أن أسماء خط أحمر ممنوع حد يزعلها كفايه كلام وياله بينا.وبالفعل ذهبو جميعا ألى غرفة المكتبأسماء: بت ياعائشه هو إنتى مش مسيطره ولا إيهصفيه: أرجوكى سبيها ياأسماء ماهى عسل أهىروان: لا أكسكوزمى بقا ياصفصف لازم نوعى البونيه ده مستقبلأميره بإستنكار: هو جوزها ده مش أخوكىروان: وهو علشان اخويا نضيع مستقبل البونيه أنطلقى ياكبيره.عائشه وهي تسير الموضوع معهم: دلوقتى ياختى اخو البت دى موز مفيش كلام والبنات بتعاكسه حتى في الجامعه مش عتقينه أنيل إيه وانا بقا مش عارفه ادلع عليه البنات هتخطفه مينىأسماء: لا البنات انا اقولك تعملى معاهم أيه أنما الدلع الصغيرات على الحب دول هيقلولك تعملى إيه أصلهم بيعيشو مراهقه متأخره وإيه مقولكيشسمر بتذمر: ياختى بصالى في الجوازه اتنيلى واسكتى ده محدش مقطع علينا في البيت ده غيرك.أسماء: الحق عليا خايفه عليكم من الحسد البنات دول عندهم فراغ عاطفى وانتى الى واكله الجو انتى وصفصف وفرفوره حبيبت قلبىمليكه: يخربيت قرك ياشيخهأسماء: ياالله اخيرا سمعنا صوتك لقد هرمنا من اجل هذه اللحظهمليكه: انتى عارفه انا مش بحب اتكلم كتير.أسماء: مليكه الدنيا حلوه افرحى اضحكى اتكلمى هزرى اعملى مقالب الدنيا تستاهل تتعاش اضربيها صرمه قديمه كده كده هتعدى بحلوها ومرها شايله هم بكره ليه هو ربنا سبحانه وتعالى قصر معانا انهاردهشيلى الخوف من قلبك ثقى في الى حواليكى أنتى في امان هنا جوزك معاكى واختك وعيلتك كلهامليكه بحزن: بسأسماء: مبسش حبى الحياه بلاش يأس وخلونا نحل مشكلة البونيه دىفريده: هي خلاص بقت مشكله.أسماء: بلاش انتى يافريده ياختى دانتى لوحدك مثبته الراجل جمبك معدش لعارف لقريب ولا غريب ركزى معايا ياعائشه جوزك على متعوديه وإبنك على متربيهبيسان: يعنى أيهأسماء: انا أعرف هوما بيقولوها كدهسمر: سيبك من البت دى هي هبله اصلا اهم حاجه ثقتك في نفسك لو من جواكى حاسه انك حلوه هتقنعى الكل بكده ومش أى واحده تهزك وخلى عندك ثقه في حبكأسماء وهي تصفر: والله كنت عارفه ان الكلام الصح هيطلع من عند الوليه دى.ضحك الجميع على أسماء وعلى أفعالها.في الداخل عند ميرال والشبابشادى: هتعملى إيه الجديد إيه ورفعت عملتى معاه ايهميرال بضحك: الجديد حصل رفعت زمانخ بيندم انه اتفق مع حد عليا غلبانمازن: عملتى إيهميرال: معدش حيلته حاجه رجع شحاتأدهم: انتى محدش يستهون بيكى وأحمدميرال: ده تعبان وأخره على إيدى بس أعرف نوياه بس أنا خايفه بجد على أسماء ممنوع تبقا في مكان لوحدها أسماء حامل مش هضحى بيهامازن بغضب: وأنا مش هسمح لحد يإذى مراتى.عمار: أنا ليا تار كبير عنده بسبب الى عمله زمان مع روان والى عايز يعمله في أختىحسام: والكلب ده لو قرب لأختى تانى هنهى عليهميرال: أنا لسه مش عارفه هو مسنود من مين بس عرفة هنوقعه إزاىمعاذ: إزاىميرال: هقولكمأدهم: ده خطر ياميرالميرال: والخطر أنى أسيبه كده أحمد لازم أصفيه وأخلص منه بس اعرف الاول مين وراه.شادى بتفكير وصدمه للجميع وخصوصا ميرال: ميرال أنتى لو فاكره انى مصدق انك مش عارفه مكان أحمد تبقى مستغبيانى وده غلط في حقى جامدميرال بضحكه: وأنا هعرف منينشادى: الخطه بتقول انك عارفه مكانه كويسنظرت له وهي مبتسمه فهو يفهمها جيدا ويعرفها حق المعرفهأدهم: أكتر اتنين فاهمين بعض ميرال مش هسمحلك تخاطرى بنفسك كلنا هنبقا مع بعض خطوه بخطوه.شادى بتفاخر: عيب يابنى ميرال محدش يفهم دماغها غيرى أنا اول واحد اتسحلت معاها في الشغلياسين بتفكير: ميرال لو عرفتى مكان أحمد ممكن نجيبه في ثانيه ويبقا قدامناميرال: ودى هتعملها إزاى بقاياسين: نعمله كمين هنا اننا كلنا خرجنا وسيبنا أسماء وهو مهيصدق وبكده نقضى عليهمعاذ: وهو يعرف منين اننا خرجنا.ميرال: مش هينفع الى بتقولوه ده احمد أصلا أمراقبنا الفتره دى علشان كده قولت منسبش البنات لوحدها أقوم أنا اقدمله أسماء على طبق من دهب ممكن على أخر لحظه يفهم الخطه ويبقى كده خسرت أسماءمازن: وأنا مش هوافق مراتى تبقا ضمن لعبه زى ديهميرال: متقلقش أنا عمرى مهسمح لأحمد أنه يإذى حد من العيله.مر الوقت وهوم يخططون لتدمير أحمد ومن ورائه.&في لندن عند رفيف وأدمكانت تجلس بزهق في تذهب معه الشركه وتجلس طوال النهار لم يسمح لها بالعمل هو محق يخاف عليها ولكنها تحب العمل تريد أن تعمل وتخرج من هذا المللأدم وهو ينظر إليها: إنتى قالبه وشك شبه العوانس ليه كدهرفيف بزهق: عايزه أشتغل كده كتير.ذهب أليها وجلس بجانبها وضمها أليه: حبيبتى مش عايز أتعبك خايف عليكى أنتي حامل دلوقتى ومينفعش أضغط عليكى بالشغل أنا بخاف عليكى أنتى عمرى كله يارفيف حياتى كلها أنا عايش عشان أسعدك مش أتعبكررفيف وهي تنظر إليه: بحبك أووى ياأدم أوعى تبعد عنى هموت من غيركأدم وهو يغمز إليها: هو أنتى أحلوتى كده أمته قمر ياناس كده مش هعرف أشتغلكدهدخلت مادلين في هذا الوقترفيف: هو أنتى هبله يابت أنتى عملو الباب ده ليه.مادلين بغيظ: ليك مابيصير هيك هون مكان شغل اتركو هي الأشياء للمنزلرفيف بضيق: وأنت مالك جوزى وأنا حره فيه مضيقه نفسك ليهمادلين بغضب: أنا بعرف أدم من زمان أنتى وقحه أقتحمتى حياتنارفيف: كنت مستنياكى تغلطى جبتيه لنفسكهجمت رفيف عليها وقامت بضربها بشده وأوقعتها على الأرضرفيف: والله شعرك ألى فرحانه بيه ده والله ماهخلى حيلتك شعره واحدهمادلين: ليك اتركينى ماراح اسكت ليكىجذب أدم زوجته وأوقفها.أدم بغضب: أنتى مجنونه نسيتى أنك حاملمادلين بغضب وقد حاولت ضرب رفيف على وجهها مسك أدم يدها: مش مرات أدم ألى واحده زيك تضربها لو مكونتيش ست كنت عرفتك مقامك ودلوقتى تخفى بره الشركه دى مالكيش شغل عندنا وجوزك مطرود معاكىرحلت مادلين وهي تنوى على دمارهمأدم ضم زوجته: أنا أسف بجد عرضتك لموقف زى ده واحده زى دى كنت طردتها من زمان مكنش لازم تفضل هنا لحظه واحده أسف ياحبيبتى.فرحت رفيف بزوجها وحمدت ربها على هذا الزوج العاشق.


look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
  03-11-2021 08:36 مساءً   [30]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل الثامنفي المجموعه كانت تجلس في مكتبها تفكر ماستفعله في هذا العدو الذى يصر كل الأصرار على تدمير عائلتها لاتعرف من أين جاء بكل هذا الشر ولكن الذى تخشاه ميرال هو معرفت من وراءه فهى حقا هذه المره لن تقدر على تحمل ان يكون شخص مقرب لها يكرههادخل المجموعه كالمجنون يود الانتقام منها فهى لثانى مره تقوم بتدميره وتوجه إلى مكتبها ودخل رغم إصرار الجميع على عدم دخولوه.رفعت بزعيق: هدمرك ياميرالميرال ببسمه: سيبوه ادخل يارفعت جاى معصب نفسك ليه مش حلو علشانك الكلام دهرفعت وهو يدخل المكتب بعصبيه: هدمرك ياميرال.ميرال: تدمرنى وسعت منك اوى تدمر مين دنا ميرال الجمال وانتا عارفنى كويس يعنى الكلام ده تقولوه لحد غيرى وأوعى تكون مفكر بغبائك ده لما تتفق مع حد عليا مش هعرف ولا هسمحلك انتا وهو تعملو كده تبقا لسه معرفتش ميرال الجمال وده غلط لازم اعرفك مين ميرال وأهوه عرفتهالك أيه رأيكرفعت بتلبك: أتفق مع حد لا أنا معملتش كده.ميرال ببسمه: غبى يارفعت مفكر ميرال بتغفل عن شغلها يبقا متعرفش ميرال دى كانت قرصت ودن ليك وقول للى أتفق معاك ميرال مش هبله ولا العدو الى تستهون بيه ميرال عارفه بتعمل إيه وشغلها وعيلتها خط أحمررفعت: أنا اتفقت معاه علشان فكرت بكده إنك ممكن ترجعيلى ياميرال انا بحبك صدقينى.ميرال: هو أنا كنت معاك قبل كده أنا ست متجوزه وأنتا لو في وضع غير ده كنت عرفتك معنى انك تقولى كده بس رأفه بحالتك هسكت ودلوقتى مشوفش وشك قدامىرحل رفعت وهو ينوى على الشردخل شادى بعد رحيل رفعت: كان عايز أيه الكلب ده نحمد ربنا أدهم مكنش هناميرال: متقلقش أدهم بيعرف يتحكم في أعصابه كويس المهم رفعت مش ناوى على خير وضحكت ياله بجملة الأعداء هوما بقو كام صحيح.شادى وهو يلوى فمه: والله ياأوختشى من بعد تلاته معونتش بعدوفى هذا الوقت رن هاتفهاميرال: كنت مستنيه أتصالك هو فين ماشى في أنهى طريقالشخص: .ميرال: خليك وراه ولو الراجل بتاعى بجد تعرف قابل مين وبيقول أيه وأوهى حد يشوفكالشخص: .ميرال: أى معلومه تعرفها بلغنى بيهاوأغلقت معه ميرالشادى بخبث: مين ده أوعى يكون الى في بالىميرال بضحكه: فعلا رفعت وهو خارج من هنا بعت وراه حد يراقبه أحمد بيغير مكانه كل شويه.شادى: أروح أشوف شغلى سلام ياكبيرهرحل شادى وظلت هي تفكر من هو الذى يريد تدميرها يكفيها أعداء.في قصر الجمالروان بتذمر: لا الحظر ده مش عجبنى انا عايزه اشتغلأسماء: البت دى طول عمرها نحسبيسان: والله الحظر ده عسلأميره: روان انا لقيتلك شغلانه عسل ومش هتطلعى من البيتروان: شغلانة إيه دى يااوختشىأميره: بما أن البنات دى عندها كبت وفراغ عاطفى فتعالجينا وينوبك فينا ثواب بس خليكى في الأوز الصغير وسيبك من الأوز الكبيرعائشه: أنا اول واحده تجربى فيا عايزه اشتكيلك من أخوكى.صفيه: والله مانتو فالحين في حاجهأسماء: ماتشوف نسوانك ياعصام ياخوياتوفيق: هو انا المفروض هقضى الوقت مع أسماء وأخوات ريا وسكينه دولعصام: ده المفروضكامل: أنا هنزل الشغل من بكره مش هينفع اكمل هناأسماء: والله أحسن هنرتاح من المحن ونبقا كلنا مكبوتين زى بعض اتكلو على اللهعصام: بس أنا خايف على البنات لازم يبقا حد معاهم والشباب ممشين الشغلأسماء: وليه متقولش انك خايف تسيب صفصف قول متتكسفش انا زى بنتك بردك.عصام بحنان اب: خايف عليكى يابنتى كل مافكر أن في حد عايز يإذيكى أتعب أنا مستعد اضحى بحياتى علشانك أنتى وأخوكى.أسماء وهي تشعر بشئ في قلبها تخشى من القادم تعلم أنه سوف يحدث شئ ولكن لتهون على الجميع: إيه ياعصام تضحى وحياتك والكلام الكبير ده عايز ترمل الوليه دى وتقعد في أربيزى ياخويا وبعدين أنا بخير وأنا جمبكم أنزل شغلك إلى أنتا بتحبه ومتقلقش ياخويا ده ميرال جايبه بره شويه دولف ودواليب على كيفك مين الى هيقرب من الفيلا ده يبقا مستغنى عن عمرهاتكل على اللهبيسان: حد يخاف على سوسومليكه: هي مالها ضلمت ليه كده.سمر وهي تحاول ان تخرجهم من هذا الجو: النهارده حفلة مشاوى أيه رأيكمأسماء: روحى ألهى يعمر بيتك ياشيخه مفيش أحسن من الأكل الا قوليلى ياأخت مليكه هي بنتك ناويه على طب ولا حاجهمليكه: ليهأسماء: أصلى ياختى شايفها بتكتب طول النهارده أنا كده اخاف على مستقبل البتهي فينفريده: لا بلاش غسق سبيها ترسم وتتعلماسماء: والله نسوان نكديه هتضيعو مستقبل البنت والله ماهيحصل لازم تنزل هنا وأعلمها انا هاتولى غسسسسسق.سمعتها غسق ونزلتتوفيق: حرررام بنت أبنى لا ياأسماءتوفيق: بالله عليك ياحاج تخليك في مراتك ومشاعرك الفياضه دى وتسيبنى أشوف مستقبل البنتغسق: طنط أسماء أنا رسمت بيت كبيرأسماء: قلبى البنت باظت بصى ياغسق الحاجات دى مبتأكلش عيش ياحبيبتىتعالى أنصحك ولا أعلمك تهزيلك هزتين أى حاجهمليكه بصدمه: بنتى لااااأسماء: خلوها تسكت هاكلها انتى طيبه خلينى أنصح البت اول درس ياحبيبتى هعلمهولك وانتى في الحضانه.غسق: قصدك النرسرى ياطنطأسماء: اولا ممنوع طنط دى تقولى أيه سوسو ثانيا وده الأهم أسمها حضانه بلاش عوجت الللسان دى ثالثا وهو مهم بردك لو عيل في الحضانه قرب منك بتعملى إيهغسق ببرأه: ببوسه في خدهأسماء: العارررررر لازم أخلاقك تبوظ طول مانتى شايفه المحن ده سيبك من كل ده الواد الى يقرب منك بالبوكس علطول وتقوليلوه نعم يادلعدى فهمتىغسق: دلعدىأميره بضحك: غسق اطلعى كملى رسم.بيسان: ارحمى خلصتى الكبار ومعدش غير غسقمليكه: أنا مازن صعبان عليا ربنا معاهأسماء: والله أنا ثروه قوميه ومش مقدرين قيمتىكامل: نصيبه قوميهأسماء: ياله مشاوى بقا ياسموره ياله نبدأ هطلع أنا وبيسو نظبط المكان بره على مانتو تحصلونا ببقيت الحاجات.وبالفعل خرجت أسماء ومعها بيسان وبدأ في تجهيز المكان ولكن تأتى الرياح بمالاتشتهى السفن وجدو الرصاص ينهال من كل مكان والرس التي أتت بيهم ميرال يسقطون واحد بعد واحد وكل شخص إختبئ في مكان داخل القصر وقامو بالأتصال بميرال والشباب ولكنهم نسو أن أسماء وبيسان في الخارج دخل رجال أحمد ألى الجنينه بعد ماقامو بتصفية جميع الحرس وجدو أسماء امامهماحد الرجال: والله وفرتى علينا كتير هاتوها مش محتاجين ندخل جوه.أسماء وهي تمثل القوه: شوف عرفت أنكم جاين طلعت أنتظركم والله قلبى كان حاسس بيكم قلب الأم بقا ولمح أحد الرجال بيسان في أحد الأركان: هاتوها الباشا عايزها هي كمان فقام بجلبهاأسماء: مش عايزين أبا الحاج كمان بالمرهخرجو جميعا من القصر عندما شاهدو الرجال وهي تأخذ أسماء وبيسانقام الرجال بوضع السلاح على رأس بيسان وأسماء: ألى هيقرب هموتهم.أسماء بإستنكار: تموت مين خش ياعصام جوه أنتا والبنات مشوار صغير مع البيه ومش هنتأخر ياله ياخويا وهاتلى شنطة الاكل الى جوه ياعصام الناس دى شكلها هتجوعنىعصام: بس ياحيوانه أبعد عن بنتى ألى هيقرب منها هموتهأسماء: ياخويا ألا مشوفت في أيدك سكينه ولا حاجه جاى تدافع بقلبك خدى جوزك وخشى ياصفصف وأنتا ياكابتن هتخطف ولا ترجعنى مكانى انا ست حامل ومش وش البهدلهةدىبيسان وهي تبكى: أرجوك سيبنى.أسماء لأحد الرجال: البت دى مش وش خطف سيبوها هتوجع دماغكمقام الرجال بسحبهم للخارجأسماء بصوت عالى: قول لمازن ياعصام إنى بحبه وخليه يفتح الاب توب بتاعى سيباله رساله عليه أخذهم الرجال ورحلو.ميرال بغضب وهي تقود السياره بأقصى سرعه: الكلب يارب عيلتى يارب وقامت بالاتصال باأحدهمولحق بيها الشباب الى القصر وجدوهم يجلسون والبنات تبكى وعصام يضع رأسه أرضا ولا يفعل شئ وكذالك كاملمازن بصدمه: فين أسماء فين مراتى وذهب إلى عصام والجميع فين مراتىتوفيق بحزن: خطفوها قدام عنينا هي وبيسانشادى بصدمه: بيسان مراتى أكيد بتهزروبيساااانمعاذ بوجع: بيسان أختىميرال بوجع مماثل: والله لهخليه يندم.مازن: أنا مش هسكت انا رايح أجيب مراتى وأختى مش هستنى لما الكلب ده يأذيهمشادى بغضب وحزن: وأنا جاى معاكميرال بغصب: مراتك هترجع هي وبيسان والكلب ده لازم اخلص عليهياسين: كلنا لازم نخلص عليه تار وبايت ومش هينفع نسيبه كدهأدهم بغضب من هذا الشخص: الكلب ده دخل القصر وأتجرأ وخطف البنات وأستغل عدم وجودنا لازم يتأدبميرال بتفكير: ثوانى ومكانه هيبقا عندى وفى طقم حراسه هيوصل دلوقتى علشان بقيت العيله.مازن: وأنا مش هستنى الدقايق دى ياميرال ميراتى لازم تبقا هنا مراتى حامل ومش هتستحمل كل دهلم ينتبهو جميعا لعدم وجود عمار كان داخل القصر يأتى بسلاحهعمار وهو يعمر سلاحه: وأنا مش هستنى حد يقرب من أختىوجدت ميرال هاتف يعلن عن وجود متصل أشارت لهم بالسكوتاخبرها الشخص مكان أحمدرحلت مع الشباب وإنضم لهم حسام بعدما أتأكدت من الحراسه على القصر.عند أسماء وبيسانكانت بيسان تبكى وأسماء تقوم بتهدأتها: بيسان متخافيش ميرال مش هتسيبنا أوعى تخافى محدش هيسمح أنننا نتإذىبيسان وهي تحاول وقف البكاء: نفسى أبقى زيك مخافش من حاجهأسماء بتمثيل القوه: ياختى هخاف من أيه سيبك انا بس الى مضيقين حفلة المشاوى الى متعملتش وأنا جعانه والناس دى شكلها بخيله محدش عبرنا بشويه مايه ايه الخدمه الزفت.بيسان وقد اوقفت البكاء: فعلا انا جعانه ومحدش عبرنا ولا حد جالنا وجبلنا تليفون ويقولى خدى كلمى جوزك ويقعد يطمنى ويقولى متخافيشأسماء: طموحه قوى انا بس عايزهم يجبولنا أكلوفجاه وجدو احد الرجال يقمون بفتح الباب.أسماء وهي تنظر له: قبل ماتكلم وتقول حاجه انا قلبى شايل ومعبى منك فين الأكل ها فين الأكل طب انا ست حامل زى مانتا شايف مفيش سرير ارتاح عليه تعبت من الخطف طب بلاش كده مفيش عصير ابل ريقى ياخويا لو جوزى رجعنى دلوقتى وسألنى كالتى ولا لأ اقولوه أيهالرجل بفم مفتوح: ها.أسماء وهي تشرح له: يعنى دلوقتى زى مابقولك لو جوزى جيه وخلصنى منكم وسألنى ياسوسو اكلتى اقولوه أيه مأكلتش شكلكو هيبقا أيه قدام عصابات الخطف أنا بتكلم كده مش لأجلى ده علشان منظركم ولو عجبنى الخطف هخليكو تخطفونى تلات وخميسبيسان وهي تجارى أسماء في الكلام: انا عايزه شاورما وبطاطس وشويبس اناناس ركز معايا اناناس ولو أبن ناس بقا وعصابه محترمه تجبولى كوكتيل فواكه من الغالى متسترخصش بس.الرجل بصدمه: هو إنتو جاين فندقأسماء: انا زعلت منك كده الا قولى أسمك أيهالرجل: عنترأسماء: ياعنتر ياخويا انا بتكلم لمصلحتك دلوقتى لو مكلناش هنقعد نعيط ونتشحتف ونتعب ونصدعك وتبعت تجيب دكتور يعالجنا وتديله فلوس كتير علشان ميقولش لحد على مكانا انا بقا طالبه اكل بس وبعدين انتو الغلطانين انا كنت مجهزه شنطة أكل وانتا مخلتنيش أجبها ولا اجيب فلوس كنت وفرت عليكم كل دهعنتر: هو أنتى كده أزاى يخربيت دماغك.أسماء: هنقبح ولا أيه إمشى اخرج بره وقتك خلص وخد الباب في أيدكرحل عنتر وهو يضرب كف على كفوذهب ألى أحمد: ياباشا هي البنات الى تحت دول مجانين انا مش مصدق نفسى دى بنات مخطوفه وألى بيفكرو فيه الأكل بساحمد بضحك: اخيرا يااسماء هاتلهم أكل ياعنترترك احمد عنتر ونزل أليهم وذهب عنتر لجلب الطعامدخل أحمد الغرفه: أسماء الجيار بنفسها هناأسماء: شوفت الزمن بس متقلقش شويه وميرال هتلاقينا.أحمد بحقد: مش هتلاقيكم وأنتى هتفضل هنا قدام عينى ومش هسيبك أنا محبتش غيركأسماء: وأنا بحب جوزى إنتا مش واخد بالك أنا حامل ياأحمد في إبن مازن وبحبه وأنتا شخص مريض وجبان كل الى تقدر تعمله تخطفنى بس جوزى وميرال وأهلى مش هيسكتو وهيلاقونى ياأحمدأحمد بزعيق: لا مش هيلاقوكى وهتفضلى معايا أنا بحبك ونزل لمستواها وأمسكها من حجابها: أنا هعيشك ملكه وهغرقك بالفلوس وهعمل ألى تطلبيه.أسماء بتحدى واضح في نظرتها: بحبه وهيلاقينى وهعيش معاه وهنربى أبننا مع بعض بحب وميرال هتدمرك ومكانك اكيد ميرال عرفته ودقايق ونلاقيها قدامنا ياأحمد وهفرح وهيا بتخلص عليك وبعدين تارك معايا جايب بيسان ليهأحمد وهو ينظر لبيسان: واحد من رجال الأعمال عجبته طلب مينى أخطفها قولت أحرق قلب ميرال عليها هي وشادى وأستفاد بالفلوس ضربت عصفورين بحجرأسماء وهي تبصق في الأرض: قذر وزباله وهتموت وانتا لو حدك.أخذ يكسر كل ماحوله وأخذ أسماء وذهبوصلت ميرال والباقيه إلى المكان وأخذو يضربون من حولهم بلارحمه ومازن يضرب وهو مغيب يريد الوصول ألى أسماء والإطمئنان عليها دخلو يبحثون جميعا عنهم أخبر احد الرجال احمد فاأخذ أسماء ورحل وظلت هي تصرخ ولم يسمعها أحد سوى قلبه الذى شعر ببعدها عنهسلك احمد طريق الغابه ورحل باأسماء بعيد عنهم دخل مازن ولم يجد سوى بيسانمازن: بيسان إنتى بخير فين أسماء.بيسان: أنا بخير روح شوف أسماء الكلب احمد خادها ألحقها يامازن ارجوك الحق اسماء وقف ينظر بشرود وصدمه ذهبو جميعا الى مازن وبيسانحضن شادى زوجته: فين اسماءميرال: انطقو فين اسماءمازن بوجع: الكلب خدهاعمار بزعيق: ومستنى إيه ياله نلحقهرحل عمار وميرال وأدهم ومازن وياسين يبحثون في الغابه عنهم وظل حسام مع شادى يقتلون ماتبقى من رجال أحمدبعد فتره من البحث لم يجدو أحمد ولا أسماء.جلس مازن على الأرض وبكى بحسره وصوت عالى: أسمااااااااااااءسمعت صوته فهو قريب منها جدااا ولكن هناك مخبئ سرى تحت الأرض وضعها فيه أحمد ولكن لم تستطيع الكلام فوضع أحمد شئ على فمهابكت أسماء ليس خوف من أحمد ولكن خوف على مازن فصوته يحمل وجع وحسره وألم شديد.كانت ستجن أين ذهب باأسماء ولكن لن تمرر له كل ذلك سوف تبحث عنه وتريه من هي ميرال الجمالميرال: مازن هنلاقيها متعملش كده في نفسكمازن بوجع: مراتى وإبنى ياميرال مع الكلب أحمدميرال: زى ماعرفت مكانه ده هعرف مكانه التانى وأسماء هنلاقيها قوم نفكرمازن بوجع: أنا مش همشى من هنا ألا أما ألاقى مراتىميرال بزعيق: قوم نفكر وندور عليها.أوقفه عمار وحاول أظهار القوه والوقوف بثمود: أختى قويه وإنتا قوى هنلاقيها بس مش عايزك تقع محتاجينك معانا علشان تلاقى مراتك وحبك لازم تفكر وتدور عليها.لاينكر مازن انه رأى نظرات خوف وحزن في أعين عمار ولكن كلامه شجع مازن رحلو من هذا المكان وظل أشخاص يبحثون على أحمد في كل مكان.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 5 من 11 < 1 4 5 6 7 8 9 10 11 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 1019 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 838 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 761 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 732 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 971 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، وخضعت ، للحب ،










الساعة الآن 12:02 AM