logo



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .







look/images/icons/i1.gif رواية للعشق وجه آخر
  14-02-2022 01:39 مساءً   [13]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية للعشق وجه آخر للكاتبة سحر فرج الفصل الرابع عشر

فارس: بس يسر جرحتنى اوى اوى وهي مش حاسه.
وفجاه سمعوا صرخه جامده اوى جايه من فوق.
جرى الكل على فوق علشان يشوفوا فيه ايه؟
اول واحد طلع كان فارس وجرى على اتجاه الصوت اللى كان جاى من اوضه يسر.
فارس: دخل بسرعه لقى همس قاعده على الأرض وعماله تعيط وماسكه ايد يسر وعماله تنده عليها.
يسر كانت واقعه على الأرض وشكلها فاقده الوعى.
همس اول لما شافت فارس قالتله الحقنى يا فارس.
فارس: في ايه يا همس يسر مالها؟

همس: مش عارفه انا كنت طالعه علشان اشوفها هي طلعت ليه لما بصيت تحت وملقتهاش.
فتوقعت انها تكون طلعت فقولت اطلع لها واشوف هي طلعت ليه.
همس: واول ما طلعت فتحت الباب لقيتها واقعه على الأرض.
جريت عليها حاولت افقوها مارديتش.
كل ده وكان الكل طلع وسامع كلام همس.
عبد الرحمن جرى عليها وسألها وحطها على السرير وخرج الكل بره وساب الهام أخته وسلمى والحاجه الكبيرة معاه
الهام، خير يا عبد الرحمن يسر مالها.

عبد الرحمن، اهدى يا الهام لما اكشف عليها وشكل كده انها مغمى عليها.
الجده: حبيبتى يا بنتى شكلك من ساعه ما جيتى و انتى مش عجبانى.
الهام بصت لسلمى بس ما ادروش يقولوا حاجه.
عبد الرحمن: الحمد لله هي بدأت تفوق اهو اطمنوا.
الهام قربت منها وباستها وفضلت تعيط على منظر يسر وعيونها الحمرا من العياط اللى هي عيتطه لما شافت فارس وعبير مع بعض.

فارس برة كان واقف مش على بعضه وكان حاسس بالذنب وحس أنه زودها اوى عليها وبذات مع اللى اسمها عبير دى.
خرج عبد الرحمن بعد ما اطمن عليها واتاكد انها كويسه.
جرى عليه حسين وفارس علشان يطمنوا على يسر.
عبد الرحمن: اطمنوا يا جماعه هي كويسه مفيش حاجه.
هو شكل الضغط بس وطى فجاه علشان كده هي داخت ووقعت.
حسين: يعنى هي تمام يا دكتور.
عبد الرحمن: الحمد لله تمام يا حاج حسين.

فارس: ما نطقش بكلمه وفضل ساكت خالص واول لما اطمن انها كويسه خد بعضه ونزل على تحت وركب عربيته ومشى بيها.
اطمن الكل على يسر وخدوا بعضهم ونزلوا على تحت علشان الضيوف اللى موجودين ونزلت سلمى وعبد الرحمن وكملوا ليليتهم عادى خالص.
الهام والجده فضلوا قاعدين مع يسر علشان يطمنوا اكتر عليها.
همس كان كرم خدها ونزلوا الجنينه علشان يفوقها من الخضه اللى هي شافتها على اختها.
وفي الجنينه كانوا قاعدين هما الاتنين.

كرم: يا بنتى اهدى هي بقت كويسه وخالك طمنا عليها ايه بقى لزوم العياط ده دلوقتى.
همس: انا خوفت اوى عليها يا كرم لما شوفتها بالمنظر ده.
كرم: يا ستى والله ابوس ايدك هي الحمد لله تمام فوكيها بقى يا حبيبتى وماتخافيش.
همس: تمام خلاص يا كرم انا بقيت كويسه الحمد لله.
كرم: خدها في حضنه وحسسها بالأمان وقالها متخافيش من حاجه طول ما انا جمبك ابدا يا قلبى.

زقته همس وقالتله. ايه يا عم انت؟ انت ما صدقت ابعد شويه وبطل استزراف.
كرم، اموت انا في الاستزراف يا هموستى.
جريت همس منه علشان تدخل على جوه. بس هو حصلها ومسكها من وسطها وقربها منه.
وشها بقى في وشه
ودقات قلبها بقت مسموعه وقرب من شفايفها ولسه هايبوسها.
عبد الرحمن وسلمى: احم احم نحن هنا. انتم بتعملوا هنا ايه يا شباب دلوقتى.
همس، خالوا ابدا ابدا مفيش حاجه.
اصل كان في فار وانا خوفت منه وكرم كان بيجرى وراه.

كرم: اه صح ده كان فار كبير اوى. ومقدرتش امسكه.
عبد الرحمن: ضحك وغمزله بعينه وقاله طيب ادخل انت وهمس بقى لحد لما ادور على الفار انا وسلمى ونموته.
كرم: ماشى يا دكتور ربنا معاك ولوعزت اى حاجه انده عليا على طول.
فضلوا يضحكوا هما الاربعه وكرم خد همس ودخل على جوا.
عبد الرحمن: ما تيجى ندور على الفار يا سلمى ايه رايك؟
سلمى: اتكسفت ومعرفتش ترد عليه ووشها احمر.

عبد الرحمن: ايه يا بنتى هو انا كل لما اكلمك وشك هايقلب طمطمايه كده.
عبد الرحمن: مبروك يا سلمى.
وربنا يقدرنى واقدر اسعدك.
انا بحبك اوى. والكلمه دى اول مرة اقولها لحد.
وانشاء الله مش هاقولها غير ليكى لانك حبيبتى وحياتى وعمرى كله انشاء الله.
ولسه هايقرب منها.
كرم، ايه يا دكتور وغمزله بعينه وقاله لقيت الفار.
عبد الرحمن، تصدق انك رخم ياض يا كرم.

كرم: الحق عليا انا. ده الحاج حسين بنفسه كان جاى ينده لكم ويشوف موضوع الفار.
وانا قولتله استريح انت يا حاج وانا هاروح اشوف الفار واجيبكم واجى.
سلمى: يا لهوى يالا بينا بسرعه قبل ما اخويا يجى.
مشى الكل وفضلوا يضحكوا ودخلوا على جوه.
انتهى اليوم والكل طلع علشان يستريح وينام من المجهود اللى عمله في الخطوبه.
همس و يسر وهما على السرير.
همس: بصراحه كده يا يسر انتى كنتى زعلانه من ايه.
يسر: ابدا يا همس مفيش.

همس: عليا انا يا يسر ده انا اختك وتوأمك وملناش غير بعض.
هاتحكى لمين غيرى يعنى.
يسر: الصراحه يا همس انا زعلانه من نفسى اوى.
ازاى كنت بحب واحد زى الحيوان شريف ده.
وعمرى ما حسيت بحاجه ناحيه فارس.
مع ان فارس فتح الموضوع ده اكتر من مرة.
بس انا كنت بصده ومش بديله فرصه علشان انا كنت عمياء بحب زفت شريف.
همس: الصراحه يا يسر انا حظرتك اكتر من مره وانتى ما كنتيش بتسمعى كلامى.

يسر: انا عرفت دلوقتى أنى بحب فارس ومش هقدر اخليه يبعد عنى تانى.
بس هو مش عاوز يدينى فرصه ويسامحنى على اللى انا عملته معاه.
همس: انشاء الله هايسمحك وهايرجع يحبك زى الاول واكتر.
نامى انتى واستريحى ومتفكريش في اى حاجه دلوقتى.

طلعت الشمس وجه يوم جديد والكل صحى وبدؤا ينزلوا على تحت علشان يفطروا مع بعض.
وبعد الفطار جت عبير تقعد معاهم شويه و تقترح عليهم اقتراح.
عبير: ايه رايكم يا جماعه نروح الملاهى كلنا مع بعض وبالمرة نفرج يسر وهمس المدينه بتاعتنا.
سلمى: فكرة والله يا عبير برافو عليكى.
كرم: ياه يا عبير اول مرة تقولى حاجه كويسه. وبالمرة نشوف اخبار الفيران ايه هناك.

عبد الرحمن: اه تصدق يا كرم عندك حق وشكل الفار بتاع امبارح راح على هناك.
سلمى وهمس كانوا فاهمين الكلام وكانوا مموتين نفسهم من الضحك.
فارس: فيران ايه دى بقى انشاء الله منك له؟
كرم: لا لما تكبر شويه هانبقى نقولك يا فارس.
فارس حدفه بالمخده اللى كانت جمله وفضلوا يضحكوا كلهم.
يسر: معلش يا جماعه انا مش هاروح.
سلمى: يسر لازم تيجى بطلى رخامه.
يسر، معلش يا عمتو مش هقدر والله. روحوا انتم.

طلعوا على فوق كلهم بعد ما يسر ما رديتش توافق انها تروح معاهم والكل عرف انها مش هاتروح.
همس، لازم تروحى يا يسر وحياتى عندك اليوم هايبقى حلو اوى.
يسر: يا سلام عوزانى اروح والزفته اللى اسمها عبير دى راحه.
همس، معشان كده لازم تروحى وما تديش فرصه للزفته دى انها تاخد فارس منك.
اقتنعت يسر بكلام اختها ولبسوا ونزلوا على تحت.
اتفاجاء الكل أن يسر لبست ونزلت مع همس.

فارس كان فرحان اوى من جواه انها رضيت تروح معاهم علشان تغير جو شويه.
علشان حس بالذنب لما تعبت واغمى عليها.
ركبوا عربياتهم وراحوا على مدينه الملاهى.
بدؤا يلعبوا اكتر الألعاب والبت عبير كانت لازقه دايما لفارس في كل لعبه.
وده اللى كان مدايق يسر وكانت هاتتجنن من كتر الغيرة عليه منها.
وجم عند بيت الرعب والكل كان فرحان أنه داخل جوه.
كرم: اخيرا يا عبد الرحمن هاندور على الفار هنا. وغمزله بعينه.
عبد الرحمن: عندك.

حق يا صاحبى بس اياك نلاقيه.
يسر اعترضت انها تدخل وقالت أنا هتستناهم هنا.
الكل كان زعلان انها مش هاتدخل بس سابوها واقفه برة ودخلوا كلهم.
يسر مسكت الموبيل بتاعها علشان تشوف اخر الاخبار عليه لكن فصل شحن وهي فتحاه.
خرج الكل من بيت الرعب وكانوا فرحانين اوى وعمالين يضحكوا ويفتكروا اللى حصل لهم جوه.
ويفتكروا البنات وخوفها من الضلمه وصريخهم.
فارس كان بيدور على يسر مطرح ما سبها بس ملقهاش.

فارس: يسر راحت فين يا جماعه.
الكل بص بذهول لما ما شافوش يسر.
فارس بسرعه مسك موبيله ورن عليها بس للاسف لقاه مغلق.
الكل بدأ يتوتر وبدأ كل واحد يدور في مكان وكأن الارض انشقت وبلعتها
يا ترى ايه اللى حصل ليسر واختفت فين؟



look/images/icons/i1.gif رواية للعشق وجه آخر
  14-02-2022 01:39 مساءً   [14]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية للعشق وجه آخر للكاتبة سحر فرج الفصل الخامس عشر

فارس مسك موبيله بسرعه ورن عليها بس للاسف لقاه مغلق
الكل بدأ يتوتر وبدأ كل واحد يدور في مكان وكأن الارض انشقت وبلعتها
اتجمعوا كلهم تانى بعد ما لفوا مدينه الملاهى كلها والكل كان بيدور في كل شبر فيها.
سلمى: احنا غلطنا اننا سبناها لوحدها ودخلنا كلنا بيت الرعب.
كان المفروض حد فينا يفضل معاها.
همس بدأت تعيط وكرم بيهدى فيها وقالها هنلاقيها انشاء الله اهدى بقى.

عبد الرحمن، طيب نعمل ايه دلوقتى نبلغ الشرطه ولا نعمل ايه.؟
فارس: لا شرطه ايه احنا لازم نرجع ندور تانى.
عبير: طيب ايه رايكم نتصل في البيت ونقولهم علشان يدوروا معانا.
فارس: تسمحى تسكتى انتى خالص دلوقتى ونقطينا بسكاتك.
احنا لو اتصلنا بالبيت الدنيا هاتتقلب وممكن جدتى يحصل لها حاجه من الخوف عليها.
عبد الرحمن: طيب ايه رايك يا فارس هاتصل انا بالهام وكأنى بتصل عادى اطمن عليهم كلهم.

فارس: اللى تشوفه اعمله يا عبد الرحمن.
عبد الرحمن مسك موبيله ورن على الهام أخته.
عبد الرحمن: الو ازيك يا حبيبتي عامله ايه واخباركم كلكم ايه.
الهام: الحمد لله يا عبد الرحمن انتم عاملين ايه والبنات همس ويسر عاملين ايه معاكم.
عبد الرحمن.؟ الحمد لله يا الهام كلنا بخير.
الهام: طمنى على يسر عامله ايه اوعى تكون تعبانه لسه.
عبد الرحمن: لا تمام كويسه والكل كويس سلام بقى علشان هانكمل لف في الملاهى.

فارس وسلمى في بوق واحد.
ايه ده يعنى يسر ما روحتش
هاتكون راحت فين طيب.
كرم، أهدوا كده يا جماعه وخلينا نفكر هانعمل ايه.
همس: يا ترى انتى فين يا يسر وفضلت تعيط جامد وسلمى بتهدى فيها.
همس: يسر يا عمتو. يسر هاقول ايه لماما دلوقتى.

يسر كانت قاعده في العربيه من ورا وريهام عماله تكلمها وتتعرف عليها.

فلاش باك.
يسر وهي ماسكه الموبيل ولقيته فصل شحن كانت بدأت تزهق وقررت انها ترجع على البيت.
وهي ماشيه في الملاهى لقيت واحد وواحده ماشين وبيتكلموا مع بعض.
يسر: لو سمحتوا ممكن اعرف لو حبيت اروح موقف العربيات اللى بتودى على قريه الجبلاوى أروح ازاى.
ريهام: ايه ده انتى من قريه الجبلاوى.
يسر: لا ابدا انا عمى وجدتى القصر بتاعهم هناك.
وانا كنت هنا مع ولاد عمى بس توهت عنهم.
عمر: ايه ده انتى بنت اخو الحاج حسين؟

يسر: اه انت تعرفه؟
عمر: يا بنتى احنا بيتنا لازق جنب القصر على طول وكنا مروحين دلوقتى انا واختى ريهام.
ريهام: ايه ده اهلا بيكى يا: وسكتت.
يسر: انا يسر
ريهام: وده عمر اخويا صاحب كرم وفارس.
يسر: اهلا بيكم.
طيب ممكن تورونى موقف العربيات اللى هنا.
عمر: وعربيات ليه احنا معانا العربيه بتاعتى وياريت تيجى معانا واحنا نوصلك في سكتنا.
يسر: بس هاتعبكم معايا.

ريهام: ولا تعب ولا حاجه احنا طلعنا معارف اهو وعيب نسيبك لوحدك ونمشى.
يسر: تمام انا موافقه.
ركبت معاهم العربيه وبدؤوا يتعرفوا على بعض اكتر واتصحبت على ريهام وعرفتها انها في كليه صيدله هي وهمس اختها وأنهم عايشين في اسكندريه.
وصلوا بالعربيه اودام القصر ونزلت يسر وعزمت عليهم انهم يدخلوا معاها جوا بس هما اعتذروا وريهام اتفقت معاها انها هاتعدى عليها باليل ويسهروا مع بعضهم.

ودعتهم يسر ودخلت على جوا واول لما دخلت استغربوا اوى انها راجعه لوحدها.
الهام: ايه ده انتى لوحدك ليه يا يسر فين الباقى؟
يسر: حكت لامها وجدتها وملك مرات عمها كل اللى حصل.
وقالت لهم انها زهقت ورجعت من غير ما تعرف حد منهم.
الهام: وازى تعملى كده يا يسر زمانهم بيدوروا عليكى في كل حته دلوقتى.
اكيد علشان كده عبد الرحمن اتصل بيا وكلمنى.
انا لازم اتصل بيه دلوقتى واطمنهم انك رجعتى.

الهام مسكت موبيلها واتصلت على اخوها. بس ما كنش بيرد عليها.
عبد الرحمن لما موبيله رن ولقى انها الهام خاف يرد عليها.
ملك: خير يا الهام رد عليكى؟
الهام لا يا ملك؟
ملك طب استنى انا هاتصل بفارس.
اتصلت ملك بفارس واول لما رد عليها.
ملك: ايوا يا فارس انتم فين؟
فارس، بصوت مخنوق. ايوا يا امى احنا لسه في الملاهى قاعدين شويه ليه في حاجه.
ملك: يسر رجعت يا فارس هاتوا بعضكم وتعالوا بسرعه.

فارس: بتقولى ايه يا امى يسر روحت.
ملك: ايوا يا فارس يسر اهى قاعده اودامى.
فارس، رجعت ازاى المجنونه دى.
ملك: مش وقته يا فارس هاتوا بعضكم وتعالوا.
فارس قفل الموبيل وطمن الكل أن ملك روحت.
عبد الرحمن: طب ازاى؟ روحت ازاى دى؟

رجعوا على القصر ودخلوا على جوا.
وملك بدأت تحكى ليهم على كل اللى حصل مع يسر.
فارس: يعنى هي كويسه؟
ملك: اه يا فارس هي كويسه وطلعت مع مرات عمك على فوق.
حسين كان راجع من برة ولقى الحوار ده شغال واستغرب هما بيتكلموا على مين.
حسين: خير يا جماعه في حاجه.
عبير: اه يا عمى حسين يسر تاهت مننا وقعدنا ندور عليها ولفينا الدنيا عليها واتاريها رجعت على البيت من غير ما تقول لحد فينا.

حسين: ازاى يا فارس وانت يا كرم كنتم فين لما بنت عمكم تتوه عنكم؟ انتم رجاله انتم اخص عليكم.
كرم: عجبك كده يا عقربه وقعتى الدنيا في بعضها يا عبير هانم.
فارس: عندك حق يا حاج أحنا غلطانين واوعدك انها مش هاتتكرر تانى.
طلع الكل على فوق علشان يغيروا هدومهم بعد ما حسين اداهم درس كويس.

جه الليل وريهام جت زى ما وعدت يسر علشان يقعدوا مع بعض وتتعرف على همس اختها.
يسر: اهلا وسهلا بيكى يا ريهام نورتى.
ريهام: الله يخليكى يا يسر.
فين همس عاوزة اتعرف عليها شوقتينى أنى اتعرف عليها؟
يسر خدت ريهام وطلعت على اوضتها هي وهمس اللى كانت بتتكلم مع كرم في التليفون وقفلت معاه اول لما يسر جت.
يسر: همس دى ريهام اللى كلمتك عنها.
همس، اهلا وسهلا بيكى يا ريرى.

ريهام: اهلا بيكى انتى يا همس. ايه ده انتم شبه بعض اوى اوى.
وانتم الاتنين احلى من بعض.
يسر شكرا يا ريهام انتى اللى قمر.
فضلوا قاعدين مع بعض ويتكلموا عن حاجات مروا بيها وقربوا من بعض اوى وريهام كانت فرحانه انها اتعرفت عليهم.
طلع نهار يوم جديد وكانت يسر واقفه في شباك اوضتها وسرحانه في الشمس والنور وجمال جنينه القصر.
فارس كان صحى من بدرى وكان بيلعب رياضه في الجنينه.

وكان لابس فانله كت موضحه عضلات دراعه وبنطلون ترنج وده اللى لفت نظر يسر وفضلت باصه عليه وهو بيلعب وسرحت معاه. وفيه وفي شهامته ورجولته
وكان فارس طويل وشعره اسود ناعم وعيونه بنى فاتح.
وده اللى لفت نظر يسر وكأنها اول مرة تشوفه.
فارس بيرفع رأسه لقى يسر واقفه في الشباك فسلم عليها وقالها صباح الخير وابتسم لها.
يسر من جواها فرحت اوى أنه اخيرا ابتسم لها وكلمها.
وخدت بعضها ونزلت على تحت تروح تشوفه في الجنينه.

ويا دوبك لسه خارجه الجنينه وهي مبتسمه وفرحانه اوى بصت واتفزعت من اللى شافته
يا ترى يسر شافت ايه وايه اللى خلاها تتصدم من اللى شفته.



look/images/icons/i1.gif رواية للعشق وجه آخر
  14-02-2022 01:40 مساءً   [15]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية للعشق وجه آخر للكاتبة سحر فرج الفصل السادس عشر

ويا دوبك لسه خارجه الجنينه وهي مبتسمه وفرحانه اوى بصت واتفزعت من اللى شفته.

فلاش باك.
في المستشفى كان شريف بدأ يفوق من اللى حصله وكان معاه والده ووالدته دايما.
الدكتور دخل علشان يطمن عليه ويطمن ابوه وامه كمان.
الدكتور: صباح الخير ازى مريضنا النهاردة.
شريف: الحمد لله يا دكتور.
وانا راضى بكل حاجه ربنا كتبها ليا.
انا عارف أن كل ده عقاب من اللى عملته.
الدكتور: ليه بتقول كده يا شريف؟
الام بدأت تعيط من كلام شريف وقالتله ما تقولش كده يا ابنى هاتخف وتقوم بسلامه انشاء الله.

الدكتور: انشاء الله يا حاجه ولازم يمشى على اللى نقوله عليه.
شريف، بعد ما اتشليت مش عاوز علاج ولا حاجه تانى ابدا..
انا عارف انى هتفضل مشلول وعلى الكرسى المتحرك ده طول حياتى.
ده عقاب ربنا ليا من كل اللى عملته في بنات الناس وبالاخص يسر اللى كنت مفكرها زيهم.
الدكتور فضل يهديه ويقنعه بالعلاج الطبيعي اللى هايمشى عليه حوالى سنه. ولازم يحسن من نفسيته لأنها اهم من العلاج نفسه.
شوفه هو عاوز ايه واعملهوله.

عادل كان بدأ يرجع لحياته الطبيعيه تانى بس كان ماشى على عكاز لفترة معينه.
شريف ارجوكى يا امى اتصلى بعادل وخليه يجيلى ضرورى.
ام شريف: حاضر يا ابنى اللى انت عاوزه كله هاعملهولك.
وفعلا اتصلت امه بعادل وقالتله ان شريف عاوز يشوفه ضرورى.
بااك.

يسر اتصدمت من وجود عادل بجنينه القصر وقربت منه وقالتله.
انت ايه اللى جابك هنا انطق؟
عادل: ارجوكى يا يسر اهدى انا جاى لكل خير.
يسر، وانت هايجى من وراك ولا من ورى صحبك خير.
انت ازاى عرفت توصل للبلد هنا وجيت ازاى.
عادل: انا روحتلك على الفيلا علشان مش كنتى بتردى عليا على الموبيل.
ولما روحت عرفت انكم هنا وخت العنوان من البواب.
عادل: ارجوكى يا يسر اسمعينى وحاولى تفهمينى.

ولسه ما كملش كلامه لقى فارس جاى نحيته وقرب منه وقاله انت ايه اللى جايبك هنا يا حيوان انت وقام ضربه بالبوكس في وشه.
وقع عادل على الأرض من شده الضربه والعكاز وقع على الأرض.
يسر: استنى يا فارس لما نشوف عاوز ايه ده.
فارس: هيكون عاوز ايه يعنى.
يسر...

ارجوك يا فارس نسمعله الاول.
جت واحده فجاه ودخلت من باب القصر.
فارس، حضرتك مين؟
ردت وقالت: انا ام شريف وعاوزة اقابل يسر لو سمحت ارجوك وبدأت تعيط جامد.
يسر قربت منها وهدتها وعرفتها انها يسر.
فارس صعبت عليه ام شريف ودخلهم على جوه علشان يشفهم عاوزين ايه.
دخلوا جوا وقعدوا. وبدأت ام شريف بالكلام.
ام شريف: عارفه أن ابنى غلط جامد في حقك يا يسر يا بنتى.
بس ربنا يمهل ولا يهمل واداله جزاءه.

شريف اتشل ومبقاش بيتحرك الا على الكرسى المتحرك.
يسر اتصدمت من كلامها وبدأت تهديها لما بدأت تعيط جامد من زعلها على ابنها.
ام شريف: ارجوكى يا بنتى سامحيه على اللى عمله فيكى هو غلط وندمان.
والدكتور قال لازم نفسيته تهدى الاول علشان يقدر يعمل العلاج الطبيعى.
وقال شوفوا ايه اللى مخلى نفسيته كده وحاولوا تريحوه.
وانا جيتلكم هنا يا يسر يا بنتى علشان تسمحيه على اللى عمله.

هو ما طلبش غير انك انتى بالذات اللى تسمحيه دونن عن البنات اللى عرفهم قبل كده.
علشان حس انك بنت ناس وغيرهم كلهم وهو ندم على اللى عمله معاكى.
فارس كان قاعد سامع كل الحوار ده ومتكلمش خالص وكان عاوز يعرف رد فعل يسر بعد الكلام ده.
يسر: انا مش هقدر اسامحه يا طنط على اللى عمله معايا.
شريف كان هايضيعنى معاه وهو مش عارف ولا حاسس.
ام شريف: ارجوكى يا بنتى تسامحيه ابوس ايدك.

يسر صعبت عليها ام شريف وقالت لها حاضر يا طنط انا مسمحاه.
وبعد ما خلصوا كلامهم مع يسر وفارس مشيوا ورجعوا على المستشفى ليطمنوا شريف أن يسر سامحته.
يسر بعد ما مشيوا خدت بعضها وطلعت اوضتها وكانت مش مصدقه ان شريف يوصل ليه الحال أنه يكون انسان عاجز كده.

جت ريهام فجاه ليسر ونزلت يسر استقبلتها هي وهمس
وريهام بلغتهم أن في رحله تبع شركه السياحه اللى شغال فيها عمر اخوها طالعه الاقصر وأسوان وكانت عوزاهم يروحوا معاهم.
يسر: الله يا ريهام انا كان نفسى اوى اننا نروح الاقصر وأسوان.
همس: اه فعلا يا ريرى كان نفسى اوى اروحها من زمان.
ريهام: يعنى موافقين تيجوا معانا.
عبير جت فجاه وعرفت بموضوع الرحله دى وقالتلهم انها عاوزة تروح معاهم.

يسر: هو انتى كده شابطه معانا في كل حته ولا ايه.
فارس وكرم كانوا جايين من برة وشافوا البنات وهما قاعدين يتكلموا.
كرم: خير يا حلوين قاعدين كده ليه.
عبير اللى ردت وقالت عجبك كده يا فارس عاوزين يروحوا رحله تبع شغل عمر ومش عاوزنى اروح معاهم.
فارس: رفع حواجبه وبص ليسر.
رحله ايه دى بقى انشاء الله يا هانم.
كرم: الله حلو اوى لازم نروح كلنا.
فارس: تسمح تسكت وتستنى شويه.

يسر: اه يا فارس هاروح مع ريهام وعمر والرحله عندك مانع..
حسين كان نازل من فوق وسامع الكلام بتاعهم.
حسين، ايه ده يا ولاد رحله ايه دى اللى عاوزين تروحوها.
يسر جريت على عمها بدلع وقالتله على الرحله وأنها هي وهمس كانوا نفسهم يروحوها.
حسين: ماشى يا حبيبت عمك بدام انتم عايزين تروحوا روحوا بس فارس وكرم ولاد عمك يجوا معاكم.
عبير: وانا كمان يا عم حسين خلينى اروح معاهم..
حسين وانتى كمان يا عبير ولا تزعلى.

يسر وهمس جريوا على عمهم وفضلوا يحضنوا ويبوسوا فيه ويشكروه على موافقته دى.
فارس كان على آخره أن ابوه قرر بكده.
ويسر كانت على اخرها علشان عبير راحه معاهم.
عبد الرحمن كان خد بعضه ورجع على اسكندريه علشان شغله وعلشان يحجز القاعه بتاعه الفرح علشان الوقت قصير اوى.
مشيت ريهام بعد ما اتفقت معاهم وبلغتهم بميعاد الرحله على اخر الاسبوع..
يا ترى ايه اللى هيحصل لما يروحوا الرحله دى.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 3 من 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 1976 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 1454 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 1465 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 1273 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 2448 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، للعشق ،











الساعة الآن 09:42 AM