logo



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .






look/images/icons/i1.gif رواية للعشق وجه آخر
  14-02-2022 12:53 مساءً   [7]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية للعشق وجه آخر للكاتبة سحر فرج الفصل الثامنفارس كان عمال يدور على يسر في كل حته مكنش لاقيهاخرج الجنينه علشان يشوفها لقى يسر جايه من برة.فارس: يسر كنتى فين؟يسر: ابدا طلعت اشم هوا برة شويه.فارس: هوا دلوقتى يا يسر في الوقت المتاخر ده؟يسر: اه هوا يا فارس عندك مانع.سبته يسر ودخلت على جوى.فارس وهي معديه من جمبه مسك دراعها بقوة وقربها منه وقالها؟فارس، يسر انا بحبك. عارفه يعنى ايه بحبكومش بحبك بس؟انا بعشقك يا يسر.ونفسى تحسى بيا وبحبى الكبير اوى ده ليكى. نفسى يا يسر.وقربها منه وبص في عنيها وقرب بشويش من شفايفها وباسها.يسر كان نزل عليها سهم الله من اللى حصل وراحت في دنيا تانيه خالص.بس في لحظه فتحت عنيها وزقت فارس بعيد عنها وقالته انت اتجننت.انت ازاى تعمل كده؟فارس: انا بحبك يا يسر ومستعد اضحى بعمرى وروحى علشانك.يسر: انا مش بحبك يا فارس ولا عمرى هاحبك افهم بقى.فارس: ادينى فرصه يا يسر أنى أقرب منك وتحسى بحبى ده وشعورى نحيتك.يسر: اسفه يا باشمهندس انا مش ليك وعلى فكرة كده انا مرتبطه وبحب واحد زميلى في الكليه وهايتجوزنى.فارس: يبقى الواد اللى قابلنا على البحر. صح يا يسر؟يسر: والله شىء ما يخصكش.فارس: لا يخصنى انتى بنت عمى قبل ما تكونى حبيبتى ولازم اعرف عنك كل حاجه.يسر: مش من حقك يا استاذ انا حرة ومالكش دعوة بيا.مالكش فيه اصلا انت سامع.وسابته ومشيت ودخلت على جوة وفضل فارس برة شايط من كلام يسر.ومن استفزازات يسر. ليه وبالأخص من الزفت اللى هي مرتبطه بيه ده.خلصت الليله على خير ودخلوا ناموا كلهم بعد ما اتفقوا أنهم يصحوا بدرى قبل الزحمه.و يقضوا تانى يوم على البحر كلهم.طلعت شمس يوم جديد وبدأت الكل يجهز نفسه علشان ينزلوا كلهم زى ما اتفقوا.اتجمع الكل على السفرة علشان يفطروا بس كان فارس مش موجود.حسين: اومال فين فارس يا كرم هو لسه نايم ولا ايه؟كرم: الصراحه يا حاج انا صحيت الصبح ما لقتهوش في الاوضه وافتكرت أنه نزل تحت.الهام: ممكن يكون قاعد في الجنينه برة.سلمى: انا هاروح اشوفه كملوا انتم فطاركم.خرجت سلمى برة في الجنينه وفضلت تدور على فارسلحد ما شافته قاعد سرحان وفي دنيا تانيه خالص.سلمى: انت هنا يا فارس واحنا قالبين عليك الدنيا جوه.فارس: اهلا يا عمتى.انا صحيت من بدرى وقولت انزل اشم هوا الصبح.سلمى: مالك يا فارس بقالك فترة مش عاجبني؟فارس: ابدا يا عمتى مخنوق شويه.سلمى: اقولك انا وتقولى صح ولا غلط.فارس: قولى يا عمتى.سلمى: انت بتحب صح؟فارس: اه يا عمتى ومش بحب وبس انا بعشقها.سلمى: طيب ما تقولها انك بتحبها واعترف لها بالحب ده يمكن بتحبك.فارس: قولتلها يا عمتى وهي مش بتحبنى ولا حاسه بيا اصلا.والأمر من كده انها بتحب واحد تانى وشكلهم متفقين على الجواز.المشكله كمان أن الواد ده انا مش مستريحله وشكله كده بتاع بنات.سلمى: هي مين دى يا فارس؟فارس: انا بحب يسر يا عمتى وبعشقها من وانا صغير من قبل حتى ما اشوفها.من كلام عمى احمد. الله يرحمه عليها وانا بحبها.سلمى: وهي انشاء الله بتحب مين بقى؟فارس: بتحب واحد زميلها في الكليه انا شوفته قبل كده وضربته.سلمى: يا لهوى يا فارس ضربته!خرج كرم وهمس علشان يشوفوا سلمى وفارس.كرم: ايه يا عم انت بندور عليك من الصبح كنت فين؟همس: ايه يا عمتو روحتى تشوفيه قعدتى معاه والفطار جاهز جوة.سلمى: احنا هاندخل اهو انا وفارس ونفطر مع بعض.كرم: بسرعه بقى وحيات ابوك يا فارس علشان نقضى اليوم من أوله على البحر.فارس: لا انا مش هاروح ماليش مزاج يا جماعه روحوا انتم.همس: ما تبقاش بايخ بقى يا فارس.وحياتى عندك لاتيجى معانا ونقضيه كلنا على البحر.سلمى: هو هايجى طبعا معانا مش كده يا فارس.فارس: حاضر يا عمتى.شريف: ايه يا عادل انا هنا من بدرى في النادى مش جاى ولا ايه؟عادل: لا جاى يا شريف اهو انا بلبس هدومى مسافه السكه واكون عندك.شريف قفل السكه مع عادل وطلب من الجرسون يجبله عصير فريش.بعد ربع ساعه وصل عادل.عادل: هاى شريف مبدر يعنى النهارده مش عاويدك.شريف: انا مانمش اصلا لحد دلوقتى.عادل: ليه يا باشا مين اللى مطير النوم من عينك؟شريف: هو في غيرها.عادل: انت قصدك يسر.شريف: ايوا ست زفت.عادل: ما تخلص بقى يا عم انت اول مرة واحده تقف معاك كده وتطول.شريف: هانت يا عادل قربت اوى.واتفقوا على حاجه يعملوها علشان يوقعوا يسر.على البحر كان الكل متجمع تحت الشماسى.كانوا فرحانين اوى من المنظر الجميل للبحر والسماء مع بعض.وهزار وضحك على منظر كرم وهمس مع بعض في المايه.كانوا عمالين يرشوا بعض بالميا وهمس تجرى منه. وكرم يرش اكتر ويغرقها.وهيام كانت قاعده على الرمله هي وكريم وعمالين يلعبوا وسلموا بيوت من الرمله.وكريم يروح يجيب مايه بالجردل بتاع البحر ويديه لهيام ويبنى معاها.يسر كانت قاعده ماسكه الموبيل وفي دنيا تانيه خالص بعيد عن اللى حوليها.فارس كل لما يشوفها ماسكه الموبيل يشيط اكتر ويتاكد انها بتكلم الزفت بتاعها ده.موبيل الهام رن.الهام: الو يا يا عبد الرحمن.عبد الرحمن: ازيك يا حبيبتى انتم فين اتصلت بالفيلا محدش رد عليا.الهام: احنا هنا مع الجماعه وقاعدين على البحر في المعمورة.عبد الرحمن: ايه ده بجد طيب انا هاجى اقضى اليوم معاكم ايه رايك.الهام: اه طبعا تعال يا عبد الرحمن.عبد الرحمن: طيب مش عاوزين اجيبلكم اى حاجه وانا جاى.الهام: لا يا حبيبى احنا معانا كل حاجه تعال انت بس. وقفلت السكه.سلمى سمعت اسم عبد الرحمن وشها جاب ميت لون.امها خدت بالها من وشها اول لما الهام قالت اسم عبد الرحمن.فرحت من جواها أن بنتها بدأت تفرح تانى وتنسى اللى هي مرت بيه.بعد ما جوزها طلقها علشان موضوع الخلفه اللى هي ملهاش ذنب فيه.بعد حوالى ساعه كان وصل عبد الرحمن عندهم على البحر.عبد الرحمن: السلام عليكم.حسين: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا دكتور عبد الرحمن.عبد الرحمن: الحمد لله يا حاج حسين.الام: وعليكم السلام يا ابنى.عبد الرحمن: ازيك يا حاجه اخبارك ايه واخبار صحتك ايه.الام: الحمد لله يا بنى ربنا يخليك.قعد عبد الرحمن جمب فارس بعد ما سلم عليه وقعدوا يتكلموا شويه عن البلد واللى بيجرى فيها وعن الشباب وعن شغلهم هما الاتنين.وكان طول ما عبد الرحمن بيتكلم كانت سلمى واخده بالها منهم.ومن كلامهم وكذلك عبد الرحمن كان كل شويه يبص عليها وعرف اد ايه هي جميله ومؤدبه وبنت عيله محترمه.بس في نفس الوقت كان دائما شايفها حزينه ومكسورة.خلص اليوم وكان الكل فرحان وسعيد.ورجعوا على الفيلا بعد ما اتفقوا أنهم يجهزوا نفسهم علشان يسافروا بكرا بدرى.علشان المصنع لوحده ومفيش حد فيه منهم.اول ما وصلوا الفيلا طلع حسين وملك على أوضتهم علشان يغيروا هدومهم من تعب اليوم من رمله البحر.الهام كانت قاعده هي وعبد الرحمن وسلمى في الريسبشن وعمالين يتكلموا.الهام: ايه رايك يا سلمى تفضلى قاعده معانا هنا شويه في الاسكندرية بدل ما ترجعى على طول كده احنا مالحقناش نقعد مع بعض.سلمى: ياريت يا الهام انا نفسى والله بس حسين اخويا وامى مش هايرضوا.عبد الرحمن: ياريت والله وانا مستعد الففها اسكندريه كلها واوريها احلى الأماكن فيها.واوديها جامع المرسى ابو العباس اللى الناس بتيجى ليه من اخر الدنيا.ومش في مصر بس ده من الوطن العربي كله.الهام: خلاص احنا هاستاذن من ماما الحاجه وهي مش هاتقول حاجه.


look/images/icons/i1.gif رواية للعشق وجه آخر
  14-02-2022 01:36 مساءً   [8]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية للعشق وجه آخر للكاتبة سحر فرج الفصل التاسعالهام خدت بعضها وطلعت على اوضه حامتها علشان تستأذنها أن سلمى تقعد معاهم شويه.الهام: خبتط على باب الاوضه اللى حامتها قاعده فيها.الام: ادخل يا اللى بتخبط.الهام: ازى حضرتك يا ماما يارب يكون اليوم عجبك؟الام: ياااه يا الهام اد ايه انا فرحانه باليوم ده.كفايه أن انتم كنتم كلكم حواليا وفرحانين.ويا سلام على البحر وجماله اد ايه جميل سبحان الله.الهام: الحمد لله يا ماما والله انا كمان فرحت اوى بيكم كلكم وبلمه العيله دى.كنت اتمنى أن احمد يكون معانا ويقضى اليوم ده في وسطنا.الام: الله يرحمه يا بنتى ويخليلك عيالك.الهام، ماما ممكن اطلب من حضرتك طلب صغير؟الام: اه طبعا يا الهام عنيا ليكى يا بنتى انا تحت امرك في اى حاجه تطلبيها.الهام: الصراحه يا ماما نفسى سلمى تقعد معانا شويه انا والولاد.انا شايفه أن هي دايما حزينه ومكسورة ونفسى انها تغير جو شويه ونفرجها على اسكندريه كلها.ايه رايك يا امى؟الام: مع أنى مش بقدر استغنى عنها ابدا الا ان انا برضوا نفسى انها تفرح وتبعد عن الحزن اللى هي فيه ده وتسعد وتتهنى دايما.الهام: يعنى رايك ايه يا ست الكل.؟الام: انا مقدرش ارفضلك طلب يا الهام ولو طلبتى روحى اديهالك انتى أو عيالك.الهام: الله عليكى يا ماما ربنا يخليكى لينا يارب وما ننحرمش منك ابدا.الهام: اه بس الحاج حسين ممكن يعترض على كده؟الام: مالكيش دعوة بحسين انا هاكلمه وهو مش هايقول حاجه هي هاتقعد في بيت اخوها وولادك اخوها مش في بيت حد غريب.طلع نهار يوم جديد وبدأ الكل يستعد وينزلوا في الشنط في العربيات..الهام بتسلم عليهم وبتودعهم هي والبنات.وحسين: بيوصى سلمى انها تخلى بالها من نفسها ومن ولاد اخوها وعلى اخر الاسبوع هايبقى يبعت كرم أو فارس علشان يخدوها.هيام: هاتوحشنى اوى يا كريم انا مابقتش اقدر استغنى عنك ابدا يا حبيبى.كريم: وانتى كمان والله يا ماما هيام.هيام:انت بتقول ايه يا كريم. انت بتقولى ماما؟كريم: انا اسف مش قصدى يا طنط هيام.هيام بدأت دموعها تنزل وقالت لكريمانت بتتاسف على ايه يا حبيبى بالعكس أنا فرحت اوى أن انت قولتلى كده.هيام: ياااه يا كريم لو تعرف انا بحبك اد ايه.مشيوا الكل والفيلا فضيت عليهم تانى بس في نفس الوقت كانوا فرحانين اوى أن سلمى فضلت معاهم.شريف وعادل كانوا سهرانين في النايت كلاب اللى متعودين يسهروا فيه احد الصبح.شريف: ايه يا عدوله ايه السهرة ناشفه كده ليه النهارده.عادل: مش عارف يا صاحبى هي البنات راحت فين.شريف طلب من الجرسون يصب ليه اى حاجه علشان دماغه كانت مصدعه جامد.عادل: خد دى كمان خليها تضبطك شويه.شريف: اه والله يا عادل اصلى بقالى كام يوم مش طايق نفسى وتعبان على الاخر.كل يوم كانوا بيخدوا سلمى يلفوا بيها اسكندريه كلها ويفرجوها على الاحسن الاماكن السياحيه اللى فيها والنهارده اتفقوا أنهم يروحوا القلعه.عبد الرحمن رايح بظروفها وشافهم وهما لابسين ورايحين على القلعهعبد الرحمن...يا خونه ايه ده كنتم رايحين من غيرى مش كفايه الكام يوم اللى فاتوا دول روحتوا من غير ما تقولوا.يسر: الصراحه يا خالوا احنا قولنا أن انت مشغول بالشغل وكده.الصبح في المستشفى وباليل في العياده.عبد الرحمن: انت مالك انت يا ام لسان أن وجهتلك كلام انا بكلم اختى ومسكها وضربها على كتفها وهو بيضحك.سلمى ضحكت اوى على منظر يسر وعلى كلام عبد الرحمن ليها.يسر: عجبك كده يا عمتو شوفتى بيعمل ايه معايا وانتى واقفه.سلمى: ههههه. معلش يا يسر خالك بقى ولازم تستحمليه.عبد الرحمن: ايه في حد معترض هنا ولا حاجه.سلمى: لا. لا مفيش.الهام: يالا بينا بقى هانتاخر وايه يا عبده هاتيجى معانا ولا وراك حاجه.عبد الرحمن: لا. جاى طبعا وراشق معاكم كمان وبعدين لازم يكون معاكم راجل.همس: هههههه ضحكتنى يا خالوا يالا يالا لما نشوف اخرتها ايه معاك.خدوا بعضهم ومشيوا وكان فرحانين اوى وركبوا مع الهام في العربيه بتاعتها همس وكريم.وركب مع عبد الرحمن يسر وسلمى.وصلوا عند القلعه وركنوا العربيات على جنب وجرى كريم عاوزة يشترى ايس كريم.عبد الرحمن: استنى يا كريم هاروح اجبلك انت والبنات.(معلش في لغبطه وهاعيد التاسعه تانى ناقص فيها كتير. )معلش حصل لغبطه في الجدوله للحلقه 9. وتم تعديل النص فيهاالحلقه ( 9 )روايه /للعشق وجه اخرالهام خدت بعضها وطلعت على اوضه حامتها علشان تستأذنها أن سلمى تقعد معاهم شويه.الهام: خبتط على باب الاوضه اللى حامتها قاعده فيها.الام: ادخل يا اللى بتخبط.الهام: ازى حضرتك يا ماما يارب يكون اليوم عجبك؟الام: ياااه يا الهام اد ايه انا فرحانه باليوم ده.كفايه أن انتم كنتم كلكم حواليا وفرحانين.ويا سلام على البحر وجماله اد ايه جميل سبحان الله.الهام: الحمد لله يا ماما والله انا كمان فرحت اوى بيكم كلكم وبلمه العيله دى.كنت اتمنى أن احمد يكون معانا ويقضى اليوم ده في وسطنا.الام: الله يرحمه يا بنتى ويخليلك عيالك.الهام، ماما ممكن اطلب من حضرتك طلب صغير؟الام: اه طبعا يا الهام عنيا ليكى يا بنتى انا تحت امرك في اى حاجه تطلبيها.الهام: الصراحه يا ماما نفسى سلمى تقعد معانا شويه انا والولاد.انا شايفه أن هي دايما حزينه ومكسورة ونفسى انها تغير جو شويه ونفرجها على اسكندريه كلها.ايه رايك يا امى؟الام: مع أنى مش بقدر استغنى عنها ابدا الا ان انا برضوا نفسى انها تفرح وتبعد عن الحزن اللى هي فيه ده وتسعد وتتهنى دايما.الهام: يعنى رايك ايه يا ست الكل.؟الام: انا مقدرش ارفضلك طلب يا الهام ولو طلبتى روحى اديهالك انتى أو عيالك.الهام: الله عليكى يا ماما ربنا يخليكى لينا يارب وما ننحرمش منك ابدا.الهام: اه بس الحاج حسين ممكن يعترض على كده؟الام: مالكيش دعوة بحسين انا هاكلمه وهو مش هايقول حاجه هي هاتقعد في بيت اخوها وولاد اخوها مش في بيت حد غريب.طلع نهار يوم جديد وبدأ الكل يستعد وينزلوا في الشنط في العربيات..الهام بتسلم عليهم وبتودعهم هي والبنات.وحسين: بيوصى سلمى انها تخلى بالها من نفسها ومن ولاد اخوها وعلى اخر الاسبوع هايبقى يبعت كرم أو فارس علشان يخدوها.هيام: هاتوحشنى اوى يا كريم انا مابقتش اقدر استغنى عنك ابدا يا حبيبى.كريم: وانتى كمان والله يا ماما هيام.هيام:انت بتقول ايه يا كريم. انت بتقولى ماما؟كريم: انا اسف مش قصدى يا طنط هيام.هيام بدأت دموعها تنزل وقالت لكريمانت بتتاسف على ايه يا حبيبى بالعكس أنا فرحت اوى أن انت قولتلى كده.هيام: ياااه يا كريم لو تعرف انا بحبك اد ايهمشيوا الكل والفيلا فضيت عليهم تانى بس في نفس الوقت كانوا فرحانين اوى أن سلمى فضلت معاهم.شريف وعادل كانوا سهرانين في النايت كلاب اللى متعودين يسهروا فيه لحد الصبح.شريف: ايه يا عدوله ايه السهرة ناشفه كده ليه النهارده.عادل: مش عارف يا صاحبى هي البنات راحت فين.شريف طلب من الجرسون يصب ليه اى حاجه علشان دماغه كانت مصدعه جامد.عادل: خد دى كمان خليها تضبطك شويه.شريف: اه والله يا عادل اصلى بقالى كام يوم مش طايق نفسى وتعبان على الاخر.وبعد يومين.كل يوم كانوا بيخدوا سلمى يلفوا بيها اسكندريه كلها ويفرجوها على احسن الاماكن السياحيه اللى فيها والنهارده اتفقوا أنهم يروحوا القلعه.عبد الرحمن رايح بظروفها وشافهم وهما لابسين ورايحين على القلعهعبد الرحمن...يا خونه ايه ده كنتم رايحين من غيرى مش كفايه الكام يوم اللى فاتوا دول روحتوا من غير ما تقولوا.يسر: الصراحه يا خالوا احنا قولنا أن انت مشغول بالشغل وكده.الصبح في المستشفى وباليل في العياده.عبد الرحمن: انت مالك انت يا ام لسان أن وجهتلك كلام انا بكلم اختى ومسكها وضربها على كتفها وهو بيضحك.سلمى ضحكت اوى على منظر يسر وعلى كلام عبد الرحمن ليها.يسر: عجبك كده يا عمتو شوفتى بيعمل ايه معايا وانتى واقفه.سلمى: ههههه. معلش يا يسر خالك بقى ولازم تستحمليه.عبد الرحمن: ايه في حد معترض هنا ولا حاجه.سلمى: لا. لا مفيش.الهام: يالا بينا بقى هانتاخر وايه يا عبده هاتيجى معانا ولا وراك حاجه.عبد الرحمن: لا. جاى طبعا وراشق معاكم كمان وبعدين لازم يكون معاكم راجل.همس: هههههه ضحكتنى يا خالوا يالا يالا لما نشوف اخرتها ايه معاك.خدوا بعضهم ومشيوا وكان فرحانين اوى وركبوا مع الهام في العربيه بتاعتها همس وكريم.وركب مع عبد الرحمن يسر وسلمى.وصلوا عند القلعه وركنوا العربيات على جنب وجرى كريم عاوزة يشترى ايس كريم.عبد الرحمن: استنى يا كريم هاروح اجبلك انت والبنات.تليفون همس رن وكان كرم بيطمن عليها وعلى الكل.همس: الوووو ايوا يا كرم ازيك.كرم: حبيبتى عامله ايه انا قولت اطمن عليكى.همس: الحمد لله انا كويسه ده احنا في القلعه دلوقتى كلنا ده حتى خالو عبد الرحمن معانا.المهم انت اللى عامل ايه واخبار اللى عندك ايه.كرم: كلنا بخير الحمد لله. بس انتى وحشتينى اوى اوى يا همس هاتجنن واشوفك.همس: احم. احم، يا ابن عمى.كرم: ايه ابن عمى دى مفيش حبيبى.همس: في بس مكسوفه يا كرم.كرم: يا عيون كرم وقلب كرم من جوا يا همستى.همس: اقفل بقى دلوقتى وبطل كلامك اللى بيدوخنى ده علشان اروح امسك مع خالى الايس كريم.كرم: ماشى يا ستى نكمل كلام باليل ما تتأخرش عليا علشان مشتقالك اوى.وسلمى على كل اللى معاكى.همس: حاضر يا كرم يالا سلام.جاب عبد الرحمن الايس كريم وادى الهام والبنات الايس كريم بتاعهم وراح علشان يدى سلمى بتاعها وفضل واقف جنبها.عبد الرحمن: منورة يا سلمى اسكندريه كلها.سلمى: متشكرة اوى بس على فكرة هي منورة بيكم انتم.الهام خدت بالها أن عبد الرحمن وسلمى بيتكلموا فطلبت من يسر وهمس انهم يتمشوا شويه على البحر.وفعلا راحوا مع امهم وسابوا سلمى وعبد الرحمن لوحدهم.سلمى، ايه ده هما رايحين فين وسيبنا هنا لوحدنا؟عبد الرحمن: ايه يا بنتى انتى خايفه منى ولا ايه على فكره انا مش بعض حد.سلمى: لا ابدا مش خايفه.بس ما يصحش اننا نفضل مع بعض لوحدنا كده البنات تقول ايه.عبد الرحمن: عادى خالص مفيش مشكله احنا واقفين على البحر وفي وسط الناس كلها ومش بنعمل حاجه غلط احنا بناكل ايس كريم بس.سلمى: اتكسفت ووشها احمر وبصت في الارض.عبد الرحمن: ايه في ايه انتى بدورى على حاجه وقعت منك على الأرض ولا ايه.سلمى: لا ابدا.عبد الرحمن: طيب يالا كملى الايس كريم قبل ما يسيح.سلمى: حاضر.عبد الرحمن: سلمى كنت عاوز اسالك على حاجه ممكن؟سلمى: اه اوى اتفضل.عبد الرحمن: انتى ليه حزينه دايما وحاسس دايما انك اتجرحتى.سلمى: اتخنقت بالعياط ومسكت نفسها بالعافيه.عبد الرحمن لاحظ الدموع اللى ملت عيون سلمىوحب يهديها وقالها انا اسف من سؤالى ولو مش عاوزة تقولى حاجه بلاش.سلمى: لا ابدا يا عبد الرحمن انا هاحكيلك على كل حاجه.وفعلا حكت لعبد الرحمن على كل حاجه من ساعه لما اتجوزت لحد ما جوزها طلقها واتجوز عليها.ده انسان حقير ازاى يسيبك كده بسبب حاجه زى اللى انتى قولتيها دى.عبد الرحمن: انا اسف اوى يا سلمى بس الطب اتقدم جدا وحالتك دى بقى ليها علاج على فكرهولو مش موجود في مصر نجحت جدا بره حالات كتير نفس حالتك.سلمى: انت بتتكلم جد يا عبد الرحمن.عبد الرحمن: سلمى انا دكتور ومتأكد من الكلام اللى بقوله كويس. وانتى الف واحد يتمناكى يا سلمى.سلمى اتكسفت من كلام عبد الرحمن الاخير ووشها احمر تانى.عبد الرحمن: ايه ده هو انا كل لما اكلمك وشك يحمر كده وتبقى حلوة اوى كده.على فكره يا سلمى انا معجب بيكى اوى وكنت مستنى اللحظه اللى اعترفلك بكده.انا بحبك يا سلمى ومستعد اطلب ايدك من الحاج حسين.وانا عمرى ما هلاقى واحده أفضل ولا اجمل ولا احسن منك يا سلمى..سلمى اتكسفت اوى اوى ووشها احمر تانى..ضحك اوى عبد الرحمن من منظرها ده واد ايه بيزود جمالها اكتر واكتر.وطلب منها تفكر كويس وترد عليه علشان يتقدم لها ويطلب ايديها من اخوها.رجعت الهام وفرحت اوى أنها أدت عبد الرحمن وسلمى فرصه أنهم يتكلموا مع بعض شويه.علشان هي حاسه ان اخوها معجب بيها وهي تتمنى أن سلمى تكون زوجه لاخوها.همس: غمزت لخالها وقالت له ايه يا عم انت بتعمل ايه هنا وسايبنا لوحدنا.يسر: ايه يا عمتو مجتيش يعنى واتفرجتى معانا على القلعه من جوا افضل من القاعده هنا اصل هنا في هاموش كتير اوى وبيقرص.عبد الرحمن، مسك يسر وهمس من افاهم وقربهم من بعض وفضل يخبط فيهم رايح جاىلحد ما جريوا منه وهو فضل يجري وراهم.والكل فضل يضحك على منظرهم هما التلاته وعلى جرى عبد الرحمن وراهم والناس اللى كانت واقفه على البحر فضلوا يضحكوا على شكلهم.رجع الكل على الفيلا بعد ما وصلهم عبد الرحمن.وقبل ما يستأذن طلب من سلمى انها ترد عليه في اسرع وقت علشان نفسه أنه يقرب منها اكتر ويكون بعلم الكل.ووعدته سلمى انها هاتفكر كويس وترد عليه خلال اسبوع كده.عبد الرحمن، نعم يا اختى اسبوع ايه ده هو بكره هاجى باليل يكون الرد جاهز انتى سامعه؟سلمى: ايه يا دكتور سيبنى براحتى افكر وادينى فرصه.عبد الرحمن، هي كلمه واحده وخلصنا فاهمه يا سلمى.سلمى: فاهمه يا عبد الرحمن.دخلوا على الفيلا وراح عبد الرحمن على عيادته بعد ما قضوا احلى يوم في حياتهم وبالذات عند عبد الرحمن وسلمى.


look/images/icons/i1.gif رواية للعشق وجه آخر
  14-02-2022 01:37 مساءً   [9]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية للعشق وجه آخر للكاتبة سحر فرج الفصل العاشردخلت سلمى على جوا بعد ما عبد الرحمن مشى علشان يروح على عيادته.يسر وهمس مسكوا عمتهم وفضلوا يتحايلوا عليها علشان تحكى ليهم اللى حصل بينها وبين خالهم.همس: والنبى يا عمتو احكلنا قالك ايه وقولتيلوا ايه.يسر: يالا يا سوسو ماتخبيش علينا حاجه احنا بس عاوزين نعرف من طقطق لسلامة عليكو.سلمى: بس يا بنتى انتى وهي بطلوا استزراف مش هاقول حاجه لحد فيكم.الهام دخلت عليهم فجاه وقالت لها؟الهام: ولو قولتلك علشان خاطرى يا سلمى. هاتقولى ايه؟سلمى: انتى كمان يا الهام هاتعملى زى العيال دى بردوا.فضلوا يتحايلوا عليها لحد ما ضعفت قصادهم وقالت لهم كل اللى حصل معاها هي وعبد الرحمن.همس: احم احم يا عمتو ايوا بقى.يسر: يا سيدى يا سيدى ماشيه معاكى يا سوسو.الهام، بطلى رخامه انتى وهي يا بت وخدوا بعضكم وروحوا على اوضتكم وسيبونى انا و سلمى لوحدنا شويه.فعلا البنات سمعت كلام امهم و مشيت على اوضتهم.الهام: سلمى مش هقولك انا بعتبرك اختى ولا علشان انتى اخت احمد الله يرحمه ولا عمه البنات.انا بحبك جدا يا سلمى وكنت اتمنى فعلا بأن يكون ليا اخت ومش هلاقى افضل منك اخت ليا لانى بحبك وبحترمك جدا.وعبد الرحمن اخويا حنيه الدنيا فيه وطيب جدا وفي نفس الوقت راجل يعتمد عليه وتقدرى تتسندى عليه بقيت حياتك.مش هتلاقى حد افضل منه زوج ليكى والله يا سلمىسلمى انا فعلا معجبه بيه وبشخصيته بس...الهام: بس ايه يا سلمى؟انا اتجوزت قبل كده وانا كده هابقى بظلم عبد الرحمن معايا لأنه لسه ما اتجوزش قبل كده.ده غير موضوع الخلفه ده خايفه لا نتجوز وما يحصلش نصيب.الهام: كله بأذن الله وربنا كريم وانشاء الله هايرزقكم بالعيال بس قولى يارب.وبعدين يا ستى الطب اتقدم جدا جدا في الحالات دى ومتنسيش أن عبد الرحمن دكتور نساء كبير وعارف عن الحاجات دى كتير.انا عوزاكى تفكرى براحتك وتخدى وقتك.سلمى: انشاء الله يا الهام.طلعت شمس يوم جديد وفي القصر كان صحى الكل وحسين طلب من فارس بعد ما يخلص الشغل يروح على اسكندريه علشان يجيب سلمى من هناك.كرم: لا والنبى يا حاج خلى فارس واروح انا علشان اشوف همس.حسين: لا يا كرم انا عاوزك ضرورى في المصنع وبذات النهارده ابقى روح انت في اى يوم تانى.فارس: حاضر يا حاج اللى تشوفه.الام: ولو جدع يا فارس اقنعهم أنهم يجوا معاك يقضوا معانا كام يوم علشان بيوحشونى اوى.فارس: حاضر يا جدتى اللى تؤمرى بيه ينفذ.كرم اتصل على همس.كرم: ايوا يا حبيبتى اخبارك ايه وحشتينى اوى.همس: كرومه ازيك انا تمام الحمد لله.كرم: كان نفسى اجى النهاردة واشوفك بس الحاج عاوزنى في المصنع ضرورى.همس: كنت عوزاك تيجى ونخرج مع بعض ونلف شويه بالعربيه على البحر وناكل ذرة مشوى.كرم: اه يا هبلههو انا خاطب عيله وانا معرفش.ذرة ايه يا ام ذرة وانا بقولك وحشانى وهاموت واشوفك انتى هبله.فضلوا يضحكوا ويرخموا على بعضبس ودعها وقفل السكه لما الحاج حسين نده عليه ونسى يقولها أن فارس جاى علشان ياخد عمته.عدى كذا ساعه وفارس كان قرب يوصل على اسكندريه.تليفون يسر رن وبصت لقت رقم غريب بيرن عليها.يسر: الو مين معايا؟: ايوا يا يسر انا عادل صاحب شريف.يسر، اه ازيك يا عادل اخبارك ايه؟عادل: الحمد لله انا كويس بس شريف تعبان اوى ومش عارف اعمله ايه!يسر: تعبان يعنى ايه؟ في ايه يا عادل شريف ماله؟عادل سخن اوى اوى وجسمه متكسر ومش عاوزنى اجبله الدكتور يكشف عليه في البيت؟يسر: طيب فين مامته ولا باباه؟عادل: راحوا مشوار بس شريف مش عاوز يقلقهم عليه لامه يحصلها حاجه من الخضه عليه.يسر: طب عاوزنى اعمل ايه دلوقتى؟عادل: هو عمال يهلوس بيكى وعمال يقول. يسر. يسر من السخونيه خليه يموت بقى.يسر: بعد الشر عليه يا عادل ما تقولش كده.يسر: طيب يا عادل اوعى تسيبه لحد ما اجيلك ادينى العنوان.وفعلا عادل أداها العنوان ولبست هدومها ونزلت بسرعه من غير ما تقول لحد هي راحه فين.وهي خارجه من باب الفيلا كان فارس وصل وكان بيركن العربيه وشافها.ويادوبك بينزل من العربيه كانت يسر ركبت تاكسى.استغرب اوى والاكتر استغرب انها خارجه في الوقت ده وركبت تاكسى.ركب عربيته بسرعه ومشى ورا التاكسى علشان يشوف هي راحه فين.يسر طلبت من السواق يركن على جنب اودام الفيلا دى ووقف فعلا السواق ونزلت يسر.وقف فارس بعربيته وشاف يسر وهي نازله اودام الفيلا دى.دخلت يسر الفيلا وخبطت يسر على الباب وفتح لها عادل ودخلها وقفل الباب.يسر: ايه يا عادل اخبار شريف دلوقتى؟عادل: هو لسه تعبان.ده انا كنت هاروح اجيب العلاج ده بسرعه من الصيدليه واجى بس ما كونتش عارف اسيب شريف لوحده.يسر: طيب هاته وانا اجيبه من الصيدليه.عادل: لا انا هاروح بالعربيه بسرعه واجى وانتى اعملى ليه شويه كمادات.يسر: طيب يا عادل بس ما تتأخرش عليا علشان الحق ارجع البيت.خرج عادل ويسر قفلت الباب ودخلت على شريف الاوضه.فارس شاف عادل وهو خارج وفضل يفكر هو شاف الشخص ده فين قبل كده.يسر: الف سلامه عليك يا شريف مالك يا حبيبى.شريف: عمل نفسه تعبان ورد عليها بالعافيه قالها تعبان شويه وسخن اوى حتى شوفى.قربت منه يسر وحطت اديها على راسه وفجاه مسكها شريف من دراعها وشدها عليه جامد.يسر: شريف انت بتعمل ايه يا مجنون؟شريف، مجنون بيكى يا يسر انا هاموت عليكى انتى اول واحده تطول معايا كده.انتى مش هاتكونى لحد غيرى انا.يسر حاولت تبعد عنه بس هو كان أقوى منها وشدها جامد عليه وقطع لها هدموها وفضل يبوس فيها ويحضنها ويقلع في هدومه.يسر بدأت تصرخ جامد وكانت خايفه جدا.فارس وهو في العربيه افتكر عادل وافتكر ان هو ده الشخص اللى كان مع شريف وقت ما اتخانق معاهوفي نفس اللحظه سمع صريخ يسر جاى من جوه الفيلا.نزل بسرعه ودخل على جوه وفضل يرزع على الباب لحد ما كسره.انكسر الباب ودخل يدور على يسر لحد ما دخل اوضه ولقى شريف ولقى يسر في السرير وهدومها مقطعه.جرى على شريف وفضل يضرب فيه جامد لحد ما الدم غرق الدنيا ووقع على الأرض.بص ليسر اللى كانت مصدومه من كل اللى بيحصل حوليها وشاف هدومها المقطعه وجسمها المكشوف.قلع الجاكيت بتاعه ولبسه ليها ومسك ايديها وخرجوا من الفيلا وركبوا العربيه.ركبت يسر العربيه مع فارس وكانت عماله تعيط جامد طول الطريق.بس محدش اتكلم خالص ولا هي ولا فارس.لحد ما وصلوا الفيلا وقالها انزلى.يسر: فارس ارجوك ما تفهمش غلط انا ماليش ذنب في حاجه هو اللى ضحك عليا هو وعادل.فارس: صوته عيلى وقالها انزلى يا يسر مش عاوز اسمع صوتك انتى فاهمه.يسر: ارجوك يا فارس اسمعنى.فارس: بقولك انزلى وقام ضربها بالقلم على وشها.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 2 من 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 1170 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 867 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 849 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 755 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 1339 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، للعشق ،










الساعة الآن 05:03 PM