logo



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 3 من 24 < 1 2 3 4 5 6 7 8 24 > الأخيرة



look/images/icons/i1.gif رواية رحم للإيجار
  11-01-2022 11:56 مساءً   [10]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الحادي عشررعد فتح الباب ودخل. لقي همس قاعدة ونايمة علي الكنبة برا ولسة في دموع علي خدها. قرب منها. وقعد قصادها. واتنهدرعد: حبيبتي. والله لهنتقم من كل حد ازاكي حتى لو بكلمة. واولهم مها وتوفيق. والكلاب منصور وابراهيم. انا هعرف ازاي اخليهم يندموا انهم ضايقوكي.وملس علي شعرها بحب. يا تري يا همس انتي كمان بتحبيني ولا اتجوزتيني علشان مفيش قدامك حل تاني. انا مش عايزك تكوني معايا وانتي مضطرة. عايز حبك يا همس. وقرب وباسها من خدها.همس: فتحت عنيها واتخضت. هههههوانت جيت تانيرعد: هههههه. اه جيت مالك اتخضيتي ليه.همس: بكسوف. ابدا بس اصل انت قولت ماشيرعد: مهنش عليا اسيبك وانتي زعلانة. وكمان جبت عشاء. وعموما لو مش عايزاني خلاص امشي.همس: بإندافاع. لا لا خليك. وبعدين اتكسفت وسكتترعد: ابتسم. طيب ممكن تقومي تجهزي العشاء. انا جبت الاكلهمس: حاضر.وقامت همس علشان تجهز العشاء ورعد كان ناسي خالص. ان همس دراعها متجبس. ندهلها بسرعة. همسهمس: وقفت نعم.رعد: قرب منها انا اسف كنت ناسي انك لسة تعبانة. ودراعك متجبس. خليكي انا هجهز الاكل.همس: ابتسمت. وكانت من جواها مش مصدقة رقة رعد معاها وخوفه عليها. لا متقلقش حضرتك انا هعرف اتصرف وبعدين انا هجهزه بس. ما انت جايب الاكل جاهزرعد: طيب خلاص هساعدك. وقلع جاكت البدلة وراح معاها المطبخ. وحك راسه بحيرة. اممم بصي انا اصلا عمري ما دخلت مطبخ. فإنتي قوليلي عايزة ايه وانا اعملههمس: ضحكت برقة. ههههههه. شكلك فعلا متعرفش اي حاجة عن المطبخرعد: ابتسم وهو بيبصلها بإعجاب بعد ما ضحكتها اللي سحرته.همس: اتكسفت. احمم بص هات اطباق. ومعالقرعد: تمام هنشوف هما فين.وابتدوا يدوراه علي الاطباق وجابوهم وهمس جهزت الاكل في الاطباق ورعد كان بيساعدها وهو مبسوط. وقعدوا ياكلوارعد: كان بيساعد همس في الاكل كمان علشان ايديها.همس: كانت جواها سعادة متتوصفش وهي شايفة رعد مهتم بيها كدة. كانت بتفكر في كلامه ليها وانه متجوزهاش علشان العملية بس. طيب هو اتجوزني ليه ماهو مش معقول يعني، تؤتؤ لا طبعا هو اكيد انا صعبت عليه بس مش اكتر وبصتله بإعجاب واتنهدت. اه بس ده راجل عمري ما قابلت زيه. يجنن كله علي بعضه مفهوش غلطة. بس يرعب. ده شخط في مراته وجده فزعهم. ربنا يستر وميقلبش عليا.رعد: لقاها سرحانة ومبتاكلش. همس انتي كويسة.همس: هاه. اااه اه كويسة.رعد: طيب مبتكليش ليههمس: ما انا هاكل اهو.رعد: قرب منها وقرب المعلقة من منها علشان يأكلها.همس: تنحت. انت هتأكلني كمانرعد: ابتسم. فيها ايه افتحي بوقكهمس: اكلتها منه. وهي بتبتسم. شكرارعد: مسك ايديها. همس انا مش عايزك تحسي اني غريب عنك انا جوزكهمس: اتحرجت. ممكن اقولك حاجة من غير ما تزعل منيرعد: هز راسه لا مش هزعل اتكلمي.همس: انا عارفة ان حضرتك اتجوزتني. علشان العملية. وكمان علشان صعبت عليك بعد ما عرفت ظروفي. بس انا حاسة ان حضرتك يعني، اقصدرعد: بحنية. هاه حضرتي ايههمس: بصراحة. انا مش من النوع اللي بتفكر فيهرعد: عقد حاجبه مش فاهم.همس: يعني لو حضرتك بتفكر انك علشان بقيت جوزي انك تقضي معايا يومين لحد ما تطلقني انا مقبلش علي نفسي كدة. انا وافقت بس علشان العملية. لكن انا مش رخيصة اوي كدة.رعد: غمض عينه بألم وافتكر كلام عدي. همس انتي عمرك ما كنتي رخيصة في نظري. ولو وجودي بيضايقك. خلاص انا مش هاجي تاني. بس خلي بالك من نفسك وابقي طمنيني عليكي. وقام رعدهمس: قامت وراه. انت زعلترعد: لا مزعلتش. انا بس عايز اريحكهمس: بكسوف. طيب ممكن تقعد تكمل اكلكرعد: بخبث ومش هتضايقي منيهمس: والله انا مش مضايقة. واسفة لو قولت كلام زعلك.رعد: لا متتأسفيش. انا بس عايزك تسيبي كل حاجة لوقتها. وتحاولي تفهميني. انا عمري ما هجبرك علي حاجة. فاهمة يا همسهمس: هزت راسها فاهمة ممكن تقعد تاكل. قعد رعد وهمس تانيواكله مع بعض ورعد مكنش عايز يسيبها بس افتكر كلامها وكلام عدي انه لازم يقرب منها خطوة خطوةرعد: طيب انا همشي بقي واشوفك بكرة. قويلي اجبلك غدا ايههمس: لا متشكرة. كفاية النهاردة حضرتك جبت اكل جاهز انا هعمل اكلرعد: ابتسم. امم بإيد واحدة.همس: اه صحيح انا بنسي موضوع الجبس ده خالصرعد: قرب منها. انا كل يوم هجبلك الاكل بنفسي. وبابتسم بخبث وبعدين يا سيتي لما تفكي الجبس. ابقي دوقيني اكلكهمس: ابتسمت. هو حضرتك هتاكل معايا كل يومرعد: ربع ايده وهو لسة مبتسم. ده لو ماكنش يضايقكهمس: لا خالص والله انا بسأل بسرعد: هههههه. وقرب منها ومسك راسها بيإيده وباسها بحنيه من جبينهاخلي بالك من نفسك لحد ما اجيلك بكرةهمس: وشها احمر واتكسفت. احمم حاضر.وخرج رعد وهو مبسوط. وساب همس في حيرة من تصرفاته معاها. وهي مش عارفة هو شايفها ازاي وليه بيعاملها بحنية كدة.في مخزن اكتوبر بتاع رعدرعد وصل ودخل المخزنرعد: كله تمام يا مروانمروان: تمام يا باشا الاتنين مشرفين هنا وواكلين ضرب متضربهوش حرامي في مولدرعد: براڤوا عليك. تعالي وريهومليدخل رعد لمنصور وإبراهيم. المضروبين ضرب مبرح.رعد: قعد قدامهم علي كرسيه وهو بيبصلهم بغضب. طبعا انت يا حيوان عارف انا مين وكان بيبص لمنصورمنصور: بصوت منهك من الضرب. طبعا البيه اللي اشتري السنيورة همس علشان مزاجه.رعد: لكمه لكمة قوية. لو جبت اسمها علي لسانك تاني هقطعهولك يا حيوان. همس بقت مراتي ولو فكرت تقربلها انت ولا الحيوان اللي جنبك هفرمكواابراهيم: بضيق. انت اتجوزتها ليه.رعد: وانت مال اهلك. شئ ميخصكش. وانت بالذات تحمد ربنا اني مقتلتكش علي اللي عملوا البقر اللي انت متجوزهم. انا لولا اني مبمدش ايدي علي ستات كنت جبتهم تحت رجلي وعرفتهم ازاي يضربوها بالوحشية دي. بس اديك انت اخدت نصيبهم. اسمعوا انتوا الاتنين. تنسوا همس خالص. ومفيش كلب فيكم يفكر انه حتى يجيب اسمها علي لسانه.وقام رعد ونده لمروان.مروان: تحت امرك يا رعد بيه.رعد: الكلاب دول يفضلوا هنا اسبوع كل يوم يضربوا لحد ما يتقطع نفسهم. وبعد كدة مشيهممروان: تمام يا باشا.وعدي اسبوع و رعد كل يوم يوم يروح لهمس ويتغدا معاها ولو مشغول يبعتلها الاكل مع مروان. بس كان لازم يتعشا معاها. ويتكلم معاها وحس انها مبقتش بتخاف زي اول يوماما عدي وهنا. عدي اخد هنا تشتغل معاه في الشركة. ورعد وافق طبعا.وفي يوم في مكتب رعدعدي: متنرفز علي الاخر. انا مش عارف انا ازاي مقتلتش الحيوان ده.رعد: بيكتم ضحكته.عدي: بغضب. انت بتضحك. وانا بولعرعد: هههههههه. اصل بصراحة الواد عنده حقعدي: انت تهزر يا رعد. بقي الحيوان ده يقول علي هنا صاروخ وقاعد يتغزل فيها وانت تقولي عنده حقرعد: اه ماهي فعلا كدة. هو مكدبشعدي: يا سلام يعني لو كان قال كدة علي همس كنت هتقول كدةرعد: بحدة. نعم يا خويا ده انا كنت دفنته في مكانه. وبخبث. بس همس مراتي لكن هنا تخصك في ايه ولا مراتك ولا حبيبتك.عدي: بان عليه اللخبطة. ايه اه لا طبعا بس انا بعتبرها مسؤلة مني.رعد: امممم. بسعدي: رعد انت تقصد ايهرعد: ابدا اصلك مش عوايدك يعني انك تهتم بأي ست كدة. اشمعن هناعدي: ما انا قولتلك علشان ملهاش غيري هنا. وانا لازم احافظ عليهارعد: انت اتأكدت من كلامها يا عدي وانها مبتكدبشعدي: اه طبعا مروان سأل عليها وكل كلمة قالتها طلعت صح.رعد: عدي هسألك سؤال وتجاوب بصراحةعدي: بعد ما حس رعد هيسأل ايه. سؤال ايه.رعد: انت ليه ساعدتها وجبتها معاك وكمان شغلتها. لا ده انت كمان اشترتلها الشقة اللي جنبك. كل ده ليه.عدي: رعد انت عايز توصل لإيهرعد: قام من علي كرسيه وقرب منه. بص يا عدي انا عايزك تواجه نفسك. انت بتقرب منها ليه علشان شبه حلا ولا علشانها. وكمان متحرمش نفسك من انك تكون مبسوط. انا بعد ما جربت حبي لهمس ندمت اني ماقبلتهاش من زمان. كان نفسي اقضي معاها كل يوم فات من عمريعدي: بس.رعد: ما بسش. فكر وشوف هتعمل ايهعدي: بيحاول يغير الموضوع. احمم قولي عامل ايه مع همسرعد: قعد علي كرسيه واتنهد. هعمل ايه اديني اهو ماشي علي الروشته بتاعتك. لما اشوف اخرتها. اه يا عدي نفسي يجي اليوم اللي تكون في مراتي بجد واصارحها بحبيعدي: بس في الاهمرعد: قصدك ايهعدي: انها تحبك هي كمان. مش كفاية انك بتحبها لوحدكرعد: عندك حق بس انا حاسس انها بتكون مبسوطة من وجودي معاها.عدي: مش كفاية. انا عايزك تخليها تحبك وتموت فيك كمان. وهي اللي تتمني قربك. علشان يوم لما تقربلها تكون مبسوط معاها ومش حاسس انها مغصوبة عليكرعد: بحيرة. طب اعمل ايه انت عارف انا مليش في جو النحنحة ده. قولي انت بما انك خبرة.عدي: ههههههه. وهو فيه احلي من النحنحة يا حبيبي. بص انت تحاول تتكلم معاها تعرف عنها كل حاجة شاركها حياتها اللي فاتت حتى لو علي سبيل الفضفضة. كمان ممكن مرة تعزمها علي العشاء برا في مكان رومانسي. تجبلها هديةرعد: ابتسم. عندك حق. طيب اجبلها ايه انا كنت جايبلها كل حاجة حتى المجوهرات جبتلها كل حاجة قبل ما اتجوزها.عدي: يا رعد يا حبيبي. الحب ابسط من كدة بكتير. مش شرط الهديه تكون غالية. لا ممكن وردة كلمه حلوة اغنيه جميلة. وكمان انت الحاجات دي جبتها وسيبتهالها في الشقة لكن لما تقدمهالها بنفسك في جو رومانسي تفرق كتيررعد: ههههههه. والله ده الواحد طلع خيبة. انا عمر الكلام ده ما خطر في باليعدي: غمزه. عد الجمايل يا عم رعدرعد: ههههه ماشي يا خويا. بقولك ايه انا هنزل دلوقتي اجبلها هدية واروحلها.عدي: لا استني خليها بالليل احسن. الجو بيكون اهدي افهم بقي طلعت روحيرعد: مرر ايده في شعره. خلاص هستني بالليلعدي: تمام اروح اشوف شغلي بقي. سلامعدي وهو رايح مكتب هنا. لقي اتنين من الموظفين واقفين بيتكلمه.الاول: مش ممكن الموظفة الجديدة اللي اسمها هنا دي حته بت انا مش عارف كانت فين من زمان.الثاني: لا وعليها قوام اسكندراني بجد انا سمعت انها اسكندرانية.الاول: شفت الچيب اللي لابساها. عليها رجلين يا نهار. دي ولا الممثلين يا اخيعدي: كان خلاص هيفجر. راحلهم ومسكهم الاتنين. وضربهم لكمات بغضب وغيظ. لو واحد فيكم سمعته بيتكلم عنها تاني هررفدوا انتوا سامعين. مش مكسوفين من نفسكم وانتم بتتكلموا علي زميلتكم بالشكل دهالاول: احنا اسفين يا مستر عديالثاني. هاني: والله انا قصدي شريف انا اصلا معجب بيها من يوم ما شوفتهاعدي: عنيه بتطق شرار. نعم يا حبيبي قصدك ايه.هاني: قصدي شريف انا عايز اخطبهاعدي: مسكه من هدومه و زعق. انت هتستهبل يا خويا هو انت لحقت دي يا دوب بقالها اسبوع وكام يوم بس لحقت تعرفها علشان تخطبهاهاني: حضرتك مش مهم المهم انها عجبتني ولما اخطبها ابقي اعرفهاعدي: سابه وزقه بعيد. وانت بقي قولتلها الكلام دههاني: بصراحة لسة بس ناوي افاتحها.عدي: بحدة. اتفضلوا كل واحد علي مكتبه احنا هنا في شركة محترمة. مش في مكتب جواز اللي عايز يتجوز يبقي برا الشركة مش هناومشيوا من قدام عدي اللي كان خلاص هيموتهم وخصوصا هاني. ودخل لمكتب هنا ولقاها كانت واقفة بظهرها ومايلة علي المكتب. ولفت نظره الچيب بتاعها وانها فعلا قصيرة. اتغل وغضب. ورزع الباب بعنفهنا: اتخضت ولفت. هو انت مش براحة يا عم فزعتنيعدي: بعنف. انتي ايه اللي لابساه ده.هنا: بصت علي نفسها وبلا مبالاه. ايه مالهعدي: قرب منها. مش عارفة الچيب دي قصيرة جدا. متتلبسش تاني انتي سامعةهنا: ابتسمت وبخبث. وانت زعلان ليه انا حرةعدي: شدها من دراعها جامد. لا مش حرة ولا انتي عجبك الموظفين اللي ملحوسين عليكي يا هانم.هنا: بتسلية. ليه هو ايه اللي حصلعدي: يعني متعرفيش ولا شايفة نظراتهم ليكي هنا هي كلمة لبس قصير كدة تاني لا فاهمةهنا: انا عايزة اعرف انت بتؤمرني كدة بصفتك ايه.عدي: شدها من دراعها تاني وقربها منها وهو متعصب بس اول لما بص في عنيها هدي وحن وبهدوء. قرب منها ومال عليها وباسهاهنا: اتفاجأت بس لقت نفسها استكانت ومقاومتشعدي: زاد في قربه منها وحاوطها بإيده وقربها وهو لسة بيبوسها بشغف ولهفةهنا: فاجأة فاقت لنفسها وبعدت وهي مكسوفة من نفسها دي اول مرة تعمل كدة وكمان مع واحد غريب.عدي: مسك شعره بغيظ وهو مش مصدق اللي عمله. وبأسف. هنا ااانا اسف بجد اسف انا مش عارف انا ازاي عملت كدةهنا: دمعت. ممكن تسيبني لوحديعدي: هنا لو سامحتي انا بجد اسف ماتفهمنيش غلط. ارجوكيهنا: بتعيط. لو سامحت يا مستر عدي سيبني لوحديعدي: كور قبضة ايده وخبط المكتب بغضب وخرج وراح مكتبه.هنا: بتعيط. ايه اللي عملتيه ده انتي للدرجة دي بقيتي سهلة. اكيد قال في نفسه واحدة هربت من اهلها وعايشة لوحدها. يبقي انبسط معاها ايه اللي يمنع. للاسف كنت فاكراه غير كدة. بس انا كمان غلطانة مكنش لازم اسيبه يقرب من الاول. بس انا فعلا مشدودة ليه ومنجذبة ليه اوي. انا خايفة احبه وهو لسة بيحب مراته اللي ماتت. وانه يكون بيقرب مني بس علشان انا شبها. يعني انا هكون مجرد شبيه مش اكتر. وعيطت هنا بحسرة.في مكتب عديعدي رايح جاي وهو متعصب وغضبان من نفسه واللي عمله.عدي: معقول انت تعمل كدة. ده انت لسة بتنصح رعد انه ميستعجلش. تقوم انت تعمل كدة. غبي غبي. ياتري بتقول عليا ايه دلوقتي. اكيد قرفت منه. ومش هتثق فيا تاني. بس هو انا فعلا كنت غريران عليها ولا ايه. انا بس مش عارف انا ليه مش قادر اخرجها من عقلي. معقول احب تاني بعد حلا. لا لا دي كانت لحظة ضعف مش اكتر. انا لازم من هنا ورايح اقلل احتكاكي بيها وكمان كلامي معها يكون في حدود. لازم ابعدها عن حياتي. انا مش ممكن اسمح ان واحدة تانية تاخد مكان حلا مستحيل.


look/images/icons/i1.gif رواية رحم للإيجار
  11-01-2022 11:59 مساءً   [11]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثاني عشرفي صباح احد الايام وبعد ظهور شمس يوم جديد واحداث جديدة بتحصل لابطالنا.في شقة هنا الباب بيخبطهنا فتحت الباب وكان عدي وكان باين عليه الضيق والجديةهنا: خير يا مستر عدي في حاجةعدي: هنا. انا عارف انك لسة زعلانة بس انا اعتزرتلك اكتر من مرة الاسبوع اللي فات ده كله. وعموما انا مش هتخطي حدودي معاكي تاني بس علي الاقل ارجع اوصلك وارجعك معايا. انا الاسبوع اللي فات ده كله كنت بجد قلقان عليكي. مكنتش متطمن.هنا: بعتاب. ليه خايف حد يتحرش بيا مثلاعدي: بغيظ من نفسه قبل ما يكون من اتهامها. خبط الباب بقبضة ايده. خلاص يا هنا كانت لحظة ضعف. انا اصلا مأنب نفسي اني لمست ست غير حلا. فأرجوكي متزوديهاش عليا. لو لسة بتحسي بالامان معايا وبتثقي فيا ولو بجزء صغير. خليني اوصلك وارجعك ممكن. انا لازم احافظ عليكي لان انا اللي جبتك هنا. ومينفعش اسيبك لوحدك. هاه هوصلك النهاردة.هنا: حست بندمه. وكمان هي كانت من جواها عارفة انها كمان غلطت. احمم. خلاص هنعتبر اللي حصل ده محصلش. ونرجع تاني. زي الاولعدي: لانت ملامحة وابتسم. بجد يا هنا يعني خلاص هنرجع صحابهنا: طبعا يا معلم عيب عليك. انا هنون ام قلب كبيرعدي: هههههههه. مش ممكن يموت الزمار ولسانة بيحدفهنا: ايه يا عم شوهت المثل خالصعدي: طيب ما انتي بتشوهي الكلام كله حد قالك حاجةهنا: كدة. ماشي اتحمل اللي هيحصلك بقي.عدي: ربنا يستر. يالا يا هانم خلصي لبس بسرعة علشان منتأخرش هستناكي في العربيةهنا: لا انا جاهزة هجيب شنطتي ونازلة معاكعدي: تنح وهو بيبص علي لبسها اللي كان عبارة عن اسكيني من القماش الناعم وعليه بلوزة قصيرة بكتف طويل والتاني قصير جدا.عدي: نعم ياختي مين دي اللي جاهزة. انتي هتنزلي بالبيجامةهنا: بيجامة ايه يا ابني ده لبس خروج عادي.عدي: ابنك ولبس خروج في جملة واحدة. يا مرارك يا عدي. امشي يا بنتي ربنا يهديكي غيري الزفت ده بدل ما ارتكب فيكي جناية علي الصبحهنا: وبعدين بقي علي فكرة انا عمر ما حد قالي البس ايه وملبسش ايه. انا بتخنق بسرعة وخلقه ديق متطلعش زرابينيعدي: يا ريت يا حلوة كان حد قالك قبل كدة بدل المرار اللي انا فيه ده. ادخلي غيري احسنلكهنا: بعند ربعت ايديها. لا مش هغيره.عدي: زقها لداخل الشقة ودخل وقفل الباب. اقسم بالله لو ما دخلتي بدلتي اللبس ده لاكون حابسك هنا ومفيش نزولهنا: لا بقولك ايه.عدي: مسكها من دراعها ودخل بيها لاوضتها. انتي لسة هتقولي تعالي غيري الهباب ده خلينا ننزل في يومكودخلها الاوضة وخرج وقفل البابعدي: من برا. انا قاعدلك بقي لما اشوف هتلبسي ايه في يومك ده.هنا: من جوا الاوضة ساندة علي الباب وبتضحك. لا وربنا بيغير انا مش عبيطة. ده كان هيتجنن لما عرف اني هنزل كدة. وبتسلية. ماشي يا عدي انا هخليك تقول حقي برقبتي.وبعد شوية خرجت هنا لعدي. وبصلها لاقاها لبست بنطلون واسع اكنه چيب طويل وعليه بلوزة قصيرة جاكت شفاف قصير بكم. ولما شعرها علي هيئة زيل حصان وكانت بجد جميلة وشيك ومحتشمة إلى حد ما عن الاول يعنيعدي: ابتسم. تمام كدة يا بلية يا لا بينا.هنا: تعالي هنا مين بلية دهعدي: الله مش انتي المساعدة بتاعتي تبقي بلية الصبي بتاعيهنا: كدة ماشي يا ابو دومة قدامي يا معلمعدي: هههههههه. والله شكلنا كدة قاتلين قتلة مش شاغلين في شركة محترمةهنا: هههههه. طيب قدامي بدل ما اتاويك ومحدش يعرفلك طريق يا ولديعدي: هههههههه. ربنا يهدك ده انتي مصيبة وحشتني مناكفتك.هنا: بنظرة حب. مناكفتي بس.عدي: مسح شعره بإحراج. احمم احنا هنتأخر وسيادك عطلتينا بحكاية لبسك دي. يالا بينا ومسك ايديها وخرجفي شقة هبة اخت همسمنصور: انتي بتقولي ايه والله بعد اللي عمله معايا ده ما انا سايبه في حالههبة: خلاص يا منصور كل حاجة خلصت. ابوس ايدك انساها بقي وخليها تعيش في حالها واحنا في حالنامنصور: ابدا انا مش هرتاح غير لما يطلقها وترجعلي هنا مكسورة ورجلها فوق رقبتها.هبة: يا منصور الله يخليك. ابعد عنه ده راجل قوي وايده طايلة احنا مش قدهمنصور: لا انا قده. قسما عظما لو ما طلقها لقتله انا مش هخليه يتهني بيهاوفي الوقت ده الباب خبط وهبة فتحت وكان ابراهيم.هبة: اهلا يا ابراهيم. اتفضلمنصور: اهلا يا خويا خيرابراهيم: احنا هنعدي اللي عمله معانا الراجل ده ولا ايه يا منصورمنصور: لا طبعا يستني عليا انا هوريه بس اصلب طولي من اللي عملوه فيا رجالتوا.ابراهيم: طيب قولي ايه في دماغكمنصور: بعدين مش دلوقتي. المهم اني مش هرتاح الا لما ترجع هنا تانيابراهيم: انا كمان عايز ارجعها محدش هيتهنا بهمس غيريمنصور: بمكر. طبعا ودي عايزة كلامفي الاسكندرية. في شقة فوزي والد هناماجدة: يعني ايه خلاص البت طفشت كدة. مش هنعرف نرجعهافوزي: بحزن. منك لله انتي السبب انتي وابنك. ضيعتوا مني بنتي اللي مليش غيرها انا غلطان اني سمعت كلامك.ماجدة: لا بقولك ايه مش وقت ولولة. البت دي لازم ترجع ونعرف هي هربت مع مين وقاعدة فين. انا ابني بيضيع مني الواد. هيموت نفسه عليهافوزي: بغضب هو ده اللي همك ومش همك البنت واللي حصلها بسببك انتي وابنك. يا تري هي فين ومع مين يا تري جرالها ايه. انا مش هسامح نفسي لو البنت دي جارلها حاجة. مرڤت مش سايباني في احلامي من يوم ما هنا هربت. وهي بتجيني بتبكي وتقولي ضيعت بنتي يا فوزي هي دي الامانة اللي سيبتهالك.ماجدة: تلوي شفايفها. مرڤت واحلام والله انت قربت تتجنن.فوزي: لا انا اتجننت فعلا لما سمعت كلامك وغصبت عليها تتجوز المحروس ابنك. والنتيجة انها هربت. ودعي بخوف وقلق. يارب خليك معاها ووقفلها ولاد الحلال دي ورا ضحكها وهزرها ده غلب الدنيا. ربنا يحفظك يا هناماجدة: ادعيلها يا خويا ادعيلها دي عايزة اقطم رقبتها. يا عالم هي بتعمل ايه دلوقتيفوزي: انا بنتي متربية مش زي ما انتي بتقولي. انا خايف عليها مش منها.ماجدة: تلوي شافيفها. بكرة نشوففي ڤيلا الحديديمها: يا جدو والله مش عارفة هو بيروح فينتوفيق: ازاي مش انتي مراتوا. وكمان اتصالحتوا. وبقيتوا كويسينمها: ايوة يا جدو بس هو مش بيتكلم معايا كتير هو بس بيجي يقعد معايا في الاوضة شوية وبعدين يمشي. ولما بسألوا والح عليه يقولي عندي شغل مش فاضيتوفيق: ده بقالوا اكتر من اسبوعين مجاش علي العشاء زي عاويده كل يوم يرجع الفجرمها: جدو. طيب متخلي حد يراقبه.توفيق: بسخرية. هاه رعد حد يراقب رعد. ده مرة ايام الكلية كنت ببعت وراه ناس تراقبه وطبعا هو داهية واخد باله ومسك الولد ونزل فيه ضرب بغباء وكسرلوا ضلعين. تقوليلي اراقبه. لا كمان انا مش عايز اعاديه لحد ما البتاعة دي تعمل العملية واطمن ان حفيدي جاي في السكةمها: دموعها نزلت.توفيق: طبطب علي ايديها. انا حاسس بيكي وانا كمان زيك كان نفسي الحفيد ده يكون منك مش من واحدة جاية من الشارع.مها: انا مش عارفة اذا كنت هحبه ولا لا وانا عارفة انه ابن رعد من واحدة تانية.توفيق: طبعا هتحبيه علشان انتي اللي هتربيه وبعدين شيليها من دماغك خالص. هي كلها كام شهر وتخرج من حياتنا خالص ومش هنشوفها تانيمها: ان شاء اللهتوفيق: مها كنت عايزك تتكلمي مع رعد عن الصفقة الجديدة اللي هو داخلها وتحاولي توقعيه في الكلام انا عايز اي معلومات عن الصفقة ديمها: حاضر يا جدوا هحاولفي بيت همس ورعد.همس كانت بتاخد حمام ورعد دخل الشقة ومعاه الغدا. وابتدا يدور علي همس مش لاقيها. دخل الاوضة بهدوء سمع صوت المياه عرف انها في الحمام.رعد: اتنهد بقوة. ياااه يا همس حد يقول انك انتي تبقي جوا كدة وانا واقف برا بتلوي. منك لله يا عدي الزفت وعلي شورتك المهببة.وفجأة سمع المياه اتقفلت عرف انها خارجة.رعد: اخرج ولا استني. لا يا رعد لو خرجت وشافتك هتزعل. بس انا مش قادر وعايز اشوفها. بس خلاص انا هستخبي ورا الستارة دي. وفعلا وقف رعد ورا الستارة. وهمس خرجت وكانت لافة نفسها بالفوطة ووقفت تنشف شعرها.رعد: بيتنفس بصعوبة. وهو سرحان في جمالها لا والله كدة كتير انا ايه اللي عملته في نفسي ده. دي هتخليني واحد تاني. بقي انا اقف كدة متكتف مش قادر اقربلها.وفجأة همس شالت الفوطة وابتدت تلبس.رعد: يا نهار اسود. لا يا رعد امسك نفسك. وجز علي سنانه. الله يحرقك يا عدي الكلب. عليك وعلي افكاركولبست همس وسرحت شعرها وخرجت من الاوضةرعد: خرج بعدها بالراحة.همس: اول ما خرجت شافت الاكل علي السفرة. تنحت وبصت تدور علي رعد مش لاقياه وأول لما لفت. لقته واقف وراها اتخضت وجات ترجع لورا بس كانت هتقع. رعد لحقها وحاوطها بإيديه وقربها منه. وكان بيبصلها بشغف فظيع.همس: سرحت في عنيه. ونظراته اللي كل يوم بتحيرها. ومش عارفة تفهمها. دي نظرات حب ولا رغبة بسرعد: قربها منه اكتر وملس علي خدها. بحب. اتخضيتي منيهمس: الكلام كان رايح منها. ايه اااه اصلي مسمعتكش لما جيت. انت جيت امتيرعد: من شويةهمس: وكنت فينرعد: ابتسم كنت جواهمس: تنحت. جوا فينرعد: بخبث. جوا في الهمس: قلبها دق. يا نهار ده باب الاوضة كان مفتوح ليكون شافني يا نهار مش فايت. جوا فين قول لو سامحت.رعد: بمكر. جوا في الحمام الكبيرهمس: حطت ايديها علي قلبها واتفست. الحمد للهرعد: بخبث. ايه مالك كنتي خايفة من ايههمس: لا مفيش. بس اصلي، لا لا ولاحاجةرعد: اه منك انتي. يا همسة قلبي بحبك بس لو تحبيني كدة زي ما انا بحبكهمس: بكسوف يالهوي هو انا كل ده في حضنه وساكته. وبعدت عنهرعد: سابها وابتسم. احمم. تعالي ناكل بقي.همس: ابتسمت. حاضرواول لما جات تجهز الاكل شمت ريحة الاكل عقدت حاجبها. هو انت جايب ايه.رعد: سمك بتحبيههمس: ايه سمك. ااه اه بحبهرعد: حس انها بتكدب. همس منغير كدب بتحبيههمس: غمضت عنيها وبحركة طفوليه. هزت راسها لارعد: ضحك علي حركتها. هههههه طيب خلاص وانتي زي الاطفال كدة. متزعليش هتصل اجبلك حاجة تانية. تحبي تاكلي ايههمس: لا ملوش لزوم اتفضل كل انت وانا هاكل اي حاجة الثلاجة فيها حاجات كتيررعد: تؤتؤتؤ انا مش هاكل منه خلاص هاكل معاكي. اختاري يالا عايزة ايههمس: طيب والاكل ده خسارة.رعد: لا مش خسارة. قولي بقي تحبي تاكلي ايههمس: طيب خلاص انا هاكل معاك سمكرعد: مش قولتي مش بتحبيه هتاكلي منه ازاي بسهمس: لا هجرب واشوف يمكن احبهرعد: قرب منها وبحنيه. اه بالله عليكي جربيه وانا واثق انك هتحبيههمس: اتكسفت. هو ايه دهرعد: بمكر السمكهمس: طيب اتفضلوقعد رعد وهمس ورعد كان مصمم انه يأكلها بنفسه علشان ايديها. وكان مبسوط وفي منتهي السعادة.رعد: هاه عجبك السمك.همس: ابتسمت. بصراحة انا اول مرة اكل سمك طول عمري مش بحبه. بس لما اكلته دلوقتي لقيته فعلا ميتقاومشرعد: ابتسم بحنية. هو ايه دههمس: اتكسفت. احمم ااالسمكرعد: ماشي يارب يحببك فيه اكتر واكترهمس: هو ايه دهرعد: قرب منها وبص في عنيها. السمكهمس: قامت واخدت الطبق انا هعملك القهوة. ولا تحب شايرعد: لا شاي ممكن.وراحت همس تعمل الشاي. ورعد غسل ايده وهمس فجاة سمعت صوت مزيكا ولما خرجت لقت رعد شغل سي دي. علي اغنيه عجبتها اوي خصوصا لما دخلت الشاي وقعدت ورعد كان مع كل كلمة من الاغنية يبصلها نظرات عاشق ومحب. وهي كانت مش مصدقة ولا متحملة اللي بيحصل وكانت هي كمان بتبصله بحنين غريب.وكانت أغنية (حاجة مش طبيعية)(لحماقي)(اللي انا فيه ده مش حاجة عادية. عنيها فيها حاجة مش طبيعية. دقيقة كدة وهيغمي عليا. ده اللي دخت عليه ولقيته. اتاري كدة كدة كان متشالي الاقي روحي نصي التاني كلي. ده ايه ده بقي ده في وهم حاصلي. متفصلة علي اللي اتمنيته. اللي انا فيه ده مش حاجة عادية عنيها فيها حاجة مش طبيعية ديقيقة كدة وهيغمي عليا. ولا حلم انا فيه. ايه ده ايه ده اللي اتوهمت انا بيه قدامي وبلمسه وبلقيه ولا بهدي الا ما بس بشوف الضحكة دي. اللي انا في ده حقيقي الله اعلم. زي ما اكون من الاخر بحلم ده اللي يشوفها يقف متلصم. وانا اللي كدة شكلي هروح فيها. في حاجة تيجي في ثواني تغلبني حاجة غريبة عاملة بتجبني. عمري ما حبيت اللي تاعبني الا المرة دي).خلصت الاغنية. ورعد كان ملاحظ توتر همس وحس انها فهمت انه عايز يسمعهالها.رعد: همس. همسهمس: ااا نعم.رعد: ابتسم لانها كانت بصاله ومش بترد. ممكن تلبس علشان نروح للدكتورهمس: دكتور هاديرعد: لا الدكتور اللي هيفكلك الجبس. معاد فك الجبس النهاردةهمس: وهو حضرتك عرفت منينرعد: ماهو لما انتي تعبتي وانا اخدتك علي الفندق. وجبتلك دكتور هو اللي قالي ان الجبس هيتفك النهاردة.همس: ابتسمت. وكانت فرحانه انه مش ناسي حاجة تخصها. حاضر هقوم البسوفعلا همس لبست ورعد اخدها وراح للدكتور وهما هناك علشان يفكلها الجبس كانت خايفة من الالة اللي هتقطع الجبس وعيطت. رعد قلبه حن عليها وقرب منها وحاوطها بإيده.رعد: متخفيش يا همس. دي حاجة عاديةهمس: لا ده شكله يخوف.رعد: طيب متبصيش. وداري عنيكيهمس: لفت وشها ودفنت راسها في حضنه ومسكت قميصه بقوة.رعد: علي قد ما كانت صعبانة عليه. بس كان مبسوط لان خوفها خلاها تترمي في حضنه. وتتمسك بيه كدة. وهو كمان حضنها اكتر. علشان يطمنها. وبعد فك الجبس. الدكتور كان بيعملها حركات زي العلاج الطبيعي كدة علشان يتاكد انها بقت كويسة. رعد غار من الدكتور وهو ماسك ايديها كدةرعد: بحدة. مسك ايدها منه لوسمحت انا هعملهالها. واخد اديها وقعد قصادها وكان هو اللي بيحركهالها ويسألها بتوجعك ولا لا.همس: كانت باصة في عنيه وابتسمت. تؤتؤ مش بتوجعنيرعد: ابتسم. الحمد لله. وقرب ايديها منه وباسها حمد لله علي سلامتكهمس: كان هيغمي عليها لما باس ايديها.رعد: قام ومسك ايديها. يالا يا همس نروحهمس: هزت راسها وقامت وهي شايفة ايديه حاضنة ايديهارعد وصل همس وكالعادة طبعا اتعشي معاها واتكلموا وضحكه. وكان وقت جميل عليهم الاتنين. وبعدين نزل رعد ورجع الڤيلافي ڤيلا الحديدي.رعد: راجع مبسوط وبيدندن وهو طالع اوضته. ووقف علي الصوت اللي بيكرهتوفيق: رعد عايزكرعد: اوففف. بقي انا اكون مع همس وفي الاخر اختمها بيك. ربنا يريحني منك. لفله وقرب منه ببرود. نعم عايز ايهتوفيق: هي البنت دي هتفك الجبس امتيرعد: فكته النهاردة بتسأل ليهتوفيق: يعني ايه ليه. علشان العملية طبعا. الصبح تخدها عند هادي انت فاهم.رعد: اولا انا لسة مدلتلوش العينة. ثانيا همس مش هتروح الا بعد يومين تكون اتحسنت وبقت كويسةتوفيق: انا عايز افهم انت بتدافع عن البنت دي ليهرعد: حط ايده في جيبه. وبثقة علشان هتكون ام ابني وتشيله في بطنها. لازم اتأكد ان صحتها كويسةتوفيق: لا هي مش ام ابنك. هي حتشيله في بطنها وبس. وعلي فكرة هادي مفهمها. ان مها صاحبت العينة مش هي. اوعي تقولها غير كدةرعد: بضيق. انا طالع انامتوفيق: رعد. استني.رعد: بنفاذ صبر. نعم ايه تانيتوفيق: كنت عايزك تيجي تشوف الشغل في المجموعة. انا تعبان. ومش قادر اتابع الشغل. وكمان الشركات بتقع واحدة ورا التانية وانا مش عارف ايه اللي بيحصلرعد: اسف مش فاضي. تصبح علي خيروطلع رعد اوضته علشان ينام وقبل ما يدخل مها مسكت ايده.مها: لا تعالي نام عنديرعد: ايه الليلة دي توفيق ومها في ليلة واحدة. ده هم والله. مها انا تعبان وعايز انام.مها: علشان خاطري انت وعدتني اني لما احتاجك القيكرعد: بيجز علي سنانه. ده وعد مهبب. ماانا كنت عندك امبارحمها: وايه يعني. يالا بقيرعد: امري لله اتفضليوراح رعد معاها اوضتها وبعد شوية قام من السرير. وابتدي يلبس هدومهمها: رايح فينرعد: هنام في أوضتيمها: ليه خليك معايا ونام هنا.رعد: مها. مش عملتي اللي في دماغك. خلاص سيبيني انام انا مش برتاح غير في اوضتي. تصبحي علي خير.ودخل رعد اوضته وقلع هدومه ودخل ياخد حمام وهو تحت المياه. اتنهد بأسف. اسف يا همس كنت اتمني ملمسش ست غيرك. بس اعمل ايه. انا بحاول اريح ضميري من ناحيت مها. بس قريب اوي هكون ليكي انتي وبس يا حبيبتي. يا همسة قلبى.


look/images/icons/i1.gif رواية رحم للإيجار
  12-01-2022 12:00 صباحاً   [12]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثالث عشرفي مستشفي دكتور هاديهمس في اوضتها علشان تجهز للعملية. وكانت بتعيط. ورعد دخلها وراح وقعد جنبها وهو بيملس علي شعرها بحنيةرعد: مالك يا همس بتعيطي ليههمس: كانت خايفة. ومش عارفة ليه الفترة اللي قعدتها مع رعد كانت حاسة بالامان. وكانت وقتها نفسها تخبي نفسها في حضنه لانها اتعودت علي قربه منها. بس كانت مكسوفة تقرب منه.رعد: رفع راسها ليه. بصيلي يا همس بتعيطي ليه. حد زعلك في حاجة قوليلي.همس: بصتله وشافت في عنيه حنية ماشفتهاش من حد قبل كدة. رمت نفسها في حضنه. وعيطت زيادةرعد: غمض عنيه وابتسم بفرحة. وحضنها اكتر وهو بيملس علي شعرها. مالك يا همس انا قلقت عليكيهمس: انا بس عايزاك تعرف. اني والله مش وحشة انا مش.رعد: قاطعها بس مش بالكلام. لكن بقربه منه وباسها برقة ونعومة. وبعد شوية بعد عنها. وابتسم وهو بيملس علي خدها. انتي مش محتاجة تدافعي عن نفسك لاي سبب. انا جنبك يا همس ومش هسيبك. لاني عارف انك اتظلمتي كتير وكمان انتي دلوقتي مراتي وانا عمري ماكنت هتجوز واحدة شاكك فيها حتى لو علشان العملية. مع اني قولتلك قبل كدة ان ده مش سبب جوازناهمس: بعيون راجية وبتتمني تسمع الرد اللي بتتمناه. طيب اتجوزتني ليه.رعد: ملس علي خدها بحب. وابتسم بعدين يا همس هتعرفي كل حاجة.همس: بصت في الارض. وسكتترعد: كان بيقرب منها تاني. بس الباب اتفتح ودخلت مها.همس: بعدت عن رعد واتحرجت من مهارعد: بحدة. انتي ايه اللي جابكمها: جاية اشوف الهانم. واتطمن علي العملية.رعد: بصوت عالي ليه مقولتليش انك جاية.مها: لاني جيت مع جدو عاديرعد: مسكها من دراعها بغضب. لو اتكررت تاني وخرجتي من غير ما اعرف. انتي عارفة هعقبك ازاي.مها: بغيظ من وجود همس. ممكن نتكلم بعدين مش قدام دي.في الوقت ده دخل الدكتور هادي ومعاه الممرضات علشان ياخدو همسهادي: جاهزة يا همسهمس: هزت راسها.هادي: تمام تعالي معايا علي العملياتهمس: قامت معهم. بس من خوفها وقلقها. كانت دايخةرعد: قلق عليها وقرب منها وسندها. همس انتي كويسة.مها: غارت. انت بتصدق دي بتمثل علشان تصعب علينا ونزودلها الفلوسرعد: بصلها نظرة غضب. كانت كفيلة انها تسكتها.همس: دموعها نزلت من كلامها.هادي: همس ممكن تهدي علشان علشان انتي كدة ممكن ضغطك يعلي.رعد: هادي لو في اي وقت لقتها تعبت الغي العملية انت فاهمهادي: متقلقش يا رعد بيه ان شاء الله تتم علي خيررعد: مسك ايديها. تعالي انا جاي معاكي لحد العمليات متخفيشهمس: لمسة رعد ليها وقربه منها اللي بيطمنها. كان كفيل انه يهديها ويحسسها بالامان. هزت راسها ومشيت معاه.رعد وصلها للعمليات وكان قلبه بيوجعه. عليها وكان خايف عليها من العملية مع انه عارف انها عملية سهلة بس حبه ليها كان مخليه في قلق وخوف عليها.رعد: ااااه يا همس كان نفسي الجنين ده. يجي طبيعي لانك مراتي مش بالعملية. بس معلش اخلص بس حسابي مع توفيق وابتدي معاكي من جديد. ووقتها هتكوني مراتي قدام كل الناس.مها: كانت جواها غيرة فظيعة. وهي شايفة قلق رعد علي همس. خصوصا وهي مستغربة من وجوده. هي اصلا عملت العملية دي اكتر من مرة بس عمره ما كان موجود علشان يقلق. كان جدها هو اللي بيكون معاها.مها: رعد. ممكن اعرف انت ايه اللي جابك.رعد: نعم؟ يعني مش فاهممها: يعني انا عملت العملية دي كتير عمرك ما كنت موجود. ليه المرة دي جيت وسيبت شغلك.رعد: حط ايده في جيبه وبجدية. علشان انتي كان جنبك جدك والمستشفي كلها تحت امرك. لكن دي ملهاش حد وانا عارف انكم كنتم هتبهدلوها. وده انامش هسمح بيهمها: ليه وهي تهمك في ايهرعد: طول ما هي علي ذمتي هتهمني يا مهامها: بغيظ. ربنا يعدي الكام شهر دول ونخلص منها انسانة باردةرعد: عنيه احمرت من الغضب. مها مسمعش صوتك لحد ما همس تخرج من العمليات سامعة.مها: ماشي يا رعد. انا وانت والزمن طويل انا هخليك تندم علي ابنك اللي فرحان بيه اوي كدة.وبعد شوية خرجت همس من العمليات. ورعد اول لما شافها. اخد نفسه وارتاح. وفضل معاها لحد ما دخلت اوضتها بس كانت لسة في البنج. بس لقي الممرضين الرجالة هما اللي هيشيلوها. وينيموها علي سيريرهارعد: بغضب. استني انت وهو هتعملوا ايهالممرض: حضرتك هنشياها من علي الترولي ونيمها علي السرير.رعد: لا طبعا اوعي انت. وقربة منها رعد وشالها هو ونيمها في سيريرها. وبلهجة تحزير. انا مشوفش واحد فيكم في اوضتها الممرضات بس انتوا سامعين ولا لاالممرضين: بخوف منه ومن غضبه. حاضر عن اذن حضرتكرعد: قعد جنبها وهو ملهوف عليها عايزها تفوق علشان يطمن عليها.هادي: دخل الاوضة. مبروك يا رعد بيه. كله تمام احنا عملنا العملية وهما توأم. لان احتمال بنزل واحد منهم. وده طبيعي مش عايزك تقلق.رعد: بقلق. طيب هي عاملة ايه كويسة ولا حالتها خطرهادي: لا ابدا هي كويسة جدا. متقلقشرعد: هي هتقعد في المستشفي قد ايههادي: لحد ما تولدرعد: بسخرية. نعم يا خويا يعني ايههادي: ايوة همس هتقعد معانا هنا في المستشفي لحد لما تولد.رعد: ازاي يعني وليه. انت مش بتقول ان انها كويسة تقعد ليه بقي لحد الولادةهادي: والله دي اوامر توفيق بيه ومها هانم.رعد: اندفع عليه زي العاصفة ومسكه من هدومه. اومر مين انت اتجننت انا محدش يمشي كلامه عليا. واومرك تخدها مني انا مش من حد تاني. مفهومهادي: بلع ريقه بصعوبة. وهو شايف رعد وعنيه اللي بتطق شرار. حاضر اللي انت عايزه هعمله بس قولي اعمل ايهرعد: سابه وزقه بعيد. هي هتتحسن امتي وتقدر تروحهادي: يعني يومين تلاثة بس نطمن ان كل حاجة تمام وبعدين تخرج.رعد: اسمع يا هادي مراتي وولادي انا بس اللي احدد تعمل معاهم ايه. ولا توفيق ولا مها يتدخله في اي حاجة تخصهم. انت سامعهادي: اللي يريحك يا رعد باشا عن اذنك. وخرج هاديرعد قرب من همس وقعد جنبها. ومرر ايده في خصل شعرها الاسود الجميل اللي بيعشقه وابتسم.رعد: حبيبتي يا همسة قلبي بقيتي حامل خلاص وشايلة حتة مني جواكي. الحمد لله انك انتي امه مش مها. وقرب منها وباسها بحب وخفة في كل حته في وشها.وقعد قصادها يتأملها وهو ماسك ايديها ومستنيها تفوق.وفي الوقت ده دخل توفيق ومهارعد: بصلهم بحدة. نعم جاين ليه. ده انا افتكرتكم روحتوا.توفيق: بعصبية. انت ازاي يا ولد انت تكسر كلامي. انا اتفقت مع هادي ان البنت دي تقعد في المستشفي لحد ما تولد علشان تبقي تحت عنينا. وانت تقولو لا وهو يسمع كلامك انت. انت اتجننترعد: ربع ايده وببرود. والله انا حر في مراتي وولادي اقعدهم امشيهم انا ومزاجي. محدش له دعوة.مها: ايه حكاية مراتي اللي ماسكها دي. مكنتش حتة بنت من الشارع دي اللي انت بتدافع عنها. انا مبقتش فهماكرعد: مسكها من ايديها وضغط عليها. قسما عظما لو اتكلمتي عنها كدة تاني انا هربيكي من اول وجديد. اللي مش عجباكي دي هي اللي هتبقي ام ولادي. وتحققلي اللي انتي معرفتيش تحققيه.توفيق: فك قبضة رعد المؤلمة لمها. انت اتجننت انت ازاي تعمل كدة قدامي. وبعدين مها معاها حق انت بتدافع عن البنت دي ومديها حجم اكبر من حجمها ليه. كل ده علشان العملية. وهي يعني كانت عملتها ببلاش. ما هي اخدت فلوس علي كدة. ثم هي مش ام ولادك مها هي امهم.مها: وبعدين مش عايزاك تفرح اوي بحكاية ولادك دي. هادي بيقول ان في واحد منهم ممكن ينزل.رعد: مش مهم. انا راضي بواحد. وبصلها بنظرة ذات مغذا. واهو احسن من مفيش. ولا ايه يا مهامها: غضبت. في ايه بقي انت بتعايرني اني معرفتش اخلفرعد: ببرود. اعايرك لا وهو انا هعيرك ليه. انا خلاص نسيت الموضوع ده. وكل اللي يهمني دلوقتي مراتي وولادي يبقوا كويسينتوفيق: غضبان من رعد. انا مش عايز اسمع كلمة مراتي دي تاني. كفاية ان علي اخر الزمن واحدة زي دي بسببك اتحسبت علي عيلة الحديدي. ولو حتى كام شهر.رعد: مش مهم خلاص اللي حصل حصل. وهمس بقت مراتي شهر شهرين سنة. متفرقش كتير. المهم انها طول ماهي علي زمتي. مش هسمح لحد يهنها.مها: بغيظ. انا بجد مش عارفة انت ليه مهتم المرة دي اوي كدة. ماكنت تسيبني انا وجدو وهادي نتابع كل حاجة.رعد: اظن انا سيبتكم قبل كدة كتير. وكل مرة كانت العملية بتفشل والجنين يموت. وده انا مش هسمح بيه تاني. انا اللي هخلي بالي من ولادي بنفسي. وانتوا ملكوش علاقة بهمس نهائي. ياريت كلامي يكون واضح.توفيق: في قمة غضبه من رعد. لانه بيتعمد يستفزهم ويخرجهم عن شعورهم. وانت بقي هتمشي معانا ولا قاعد شويةرعد: لا انا هستني لحد لما تفوق واطمن عليها وهمشي علشان عندي شغل مع السلامة انتوا.وخرج توفيق ومها. وهما في قمة غيظهم وغضبهم من رعد.مها: انت ازاي يا جدو سكتلوا كدة. رعد زودها اويتوفيق: مها رعد عنيد. ومش صح اننا نقف قصاده. المهم اننا نسايسه. لحد ما البنت دي تولد. وناخد الولد ويارب يفضل التاني ويبقوا اتنينمها: بس يا جدو ده بيتعامل معاها اكنها مراتوا بحد. ده حتى يمكن بيعاملها احسن مني.توفيق: كلام ايه ده انتي ازاي تقارني نفسك بواحدة زي دي انتي مها الحديدي. وبعدين رعد بيعاند معاكي لما لاقاكي بتغيري منها ساق فيها. انتي. عارفاه مستفز. انا عايزك تشيليها من دماغك. رعد مش ممكن يبص للبنت دي. وكمان انتي عارفة رعد طول عمره ملوش في الستات وطول حياته جد ملوش في الحاجات دي. هو بس بيغيظك مش اكتر وكمان هو عايز يطمن علي ولاده مش عليها هي. اهدي كدة وتعالي نروح.في اوضة همس. رعد لسة قاعد قصاها من غير ملل ولا زهق. وبيتنهد فوقي بقي يا همس وحشتيني ووحشتني عنيكي. وقرب من عنيها وباسهم وهي مغمضاهم. وبحب قرب من شفايفها وباسها. بس همس ابتدت تفوق وفتحت عنيها لقت رعد قريب منها وبيبوسها. قلبها دق وداخت مكنتش عارفة ده من البنج ولا منه هورعد: حس ان نفسها عالي وزاد. فتح عنيه لقاها فاقت. ابتسم. حمد لله علي سلامتك يا همس.همس: متشكرة اوي. وبصت علي بطنها. هو انا كدة خلاص بقيت حاملرعد: ابتسم. وحط ليده علي بطنها وهز راسه. اه يا همس بقيتي حامل. وقرب منها وهمس في ودنها. بقيتي حامل مني يا همس.همس: اتكسفت ووشها احمر. احمم هو حضرتك ما مشيتش من ساعت ما انا دخلت العملياترعد: لا طبعا امشي واسيبك لوحدك ازاي. مينفعشهمس: بس كدة انت اتعطلت عن شغلكرعد: مش مهم المهم انك تبقي كويسة. وكل حاجة تمام.همس: بحزن. دكتور هادي قبل العملية. قالي اني هقعد هنا لحد لما اولدرعد: ملس علي خدها بحنية. تؤتؤتؤ مش هيحصل انتي هتروحي معايا بس بعد يومين لما نتطمن عليكيهمس: فرحت وابتسمت بسعادة. بجد يعني انا هروح معاكرعد: كان مبسوط من فرحتها بقربها منه. اه يا همس هتروحي معايا انا مش ممكن اسيبك تقعدي هنا انتي هترجعي بيتكهمس:؟ بيتيرعد: ايوة شقتك مالك في ايههمس: لا بس حضرتك قولت بيتي وانا معنديش بيت.رعد: ازاي اومال الشقة اللي انتي قاعدة فيها دي ايههمس: ايوة بس ده بيتك انت انا ضيفة مش اكتر.رعد: وهو بيلعب في شعرها بحب. لا ده بيتك انتي وكمان كتبت الشقة بإسمك علشان تطمني انك بقي ليكي بيت محدش بيشاركك فيه. وياريت تستحمليني عندك لو مش يضايقكهمس: كانت مسهمة ومش مصدقة ان رعد بيعمل معاها كل ده. وكانت كل لحظة بتعدي عليها رعد بيأكد لها ظنونها ان رعد فعلا بيحبها. بس عقلها رافض ومش مستوعب.رعد: وهو لسة بيملس علي شعرها. مالك يا همس سرحتي في ايههمس: هاه لا ابدا بس مش مصدقةرعد: ابتسم. لا صدقي.همس: كانت بتبصله بإعجاب بيه. واكنها بتقوله انت كنت فين من زمانرعد: قرب منها وباسها بحب وحنيههمس: كانت لاول مرة متبعدوش عنها وكانت مبسوطة من قربه منها.رعد: حس انها مش بتقاوم. قرب اكتر ومكنش قادر يبعد عنها. كانوا غايبين في دنيا تانية دنيا حبهم وعشقهم لبعضبس قطع كل ده خبط الباب.رعد: بعد عنها شوية وهو بياخد نفسه. و ابتسم لما لقا وشها احمر ومكسوفة منه وبتبص في الارض من خجلهارعد: لف وشها ليه وبحنية. هشوف مين وارجعلكهمس: ابتسمت وسكتترعد: ادخلزينب: دخلت. مساء الخير هاه يا همس عاملة ايه دلوقتيهمس: الحمد لله كويسةزينب: رعد بيه ممكن بعد اذن حضرتك تستني برا لحد لما اتطمن علي همسرعد: ليه وانا مضايقك في ايهزينب: احمم لا بس اصلي هكشف عليها وحضرتك فاهمهمس: اتكسفت منه وبصت لرعد بخجل.رعد: احمم. اه طيب انا برا لحد لما تخلصيهمس: علي فكرة حضرتك ممكن تمشي ملوش لزوم تتعب نفسك اكتر من كدةرعد: لا انا هبات معاكي لحد ما تخرجي من هنا. وغمزها من غير ما زينب تاخد بالها. وخرج وقفل البابهمس: اتنهدت وابتسمتزينب: بخبث. هي ايه الحكايةهمس: حكاية ايهزينب: عليا انا. انتي عملتي ايه للراجل. علشان يتلهف عليكي كدةهمس: انتي قصدك ايهزينب: قصدي ان رعد بيه وقع في هوي العيون السود.همس: بلخبطة. ااااانتي مجنونة. هو بس تلاقيه خايف علي اللي في بطني مش اكترزينب: لا والله مش عارفة اصدقكهمس: انتي حرة تصدقي متصدقيش. براحتك واخلصي بقي وشوفي كنتي جاية تعملي ايهزينب: ولا حاجة انا بس هديكي الدواهمس: مش انتي قولتي هتكشفي علياوزينب: ههههههه لا انا قولت كدة بس علشان يخرج واعرف اتكلم معاكيهمس: بغضب. تصدقي انك بايخةزينب: ههههههه شكلك طبيتي يا هموسةهمس: ابتسمت. هو باين عليا.زينب: ده انتي عنيكي فضحاكيهمس: راحت منها الابتسامة. وبحزن بس انا فين وهو فين. رعد بيه ده كتير عليا اوي يا زينب ده حلم بالنسبة ليازينب: بصراحة. هو كتير علي اي ست. ده حته راجل يا لهوي عليه يا بختك بيه يا همس. لا وكمان اتجوزكهمس: بتحسديني علي ايه. ما هو لما اولد هيطلقنيزينب: ماهو انتي لو سمعتي كلامي مش هيطلقك. وهيمسك فيكي بإيده وسنانههمس: بلهفة. بجد ازاي بس.زينب: سيبي الموضوع ده عليا. بس لما تخرجي من هنا. انا همشي معاكي خطوة خطوة. المهم انتي تفكي كدة شوية. وتسيبك من كسوفك ده. رعد بيه بقي جوزك. فاهمةهمس: طيب افرضي سمعت كلامك. وسيبت نفسي لقلبي. وبعد ماهو يزهق مني طلقني ابقي اعمل ايه وقتها. وانا هكون اتعلقت بيهزينب: حتى لو ده حصل مش مهم المهم انك هتعشيلك يومين حلوين. ده غير انك هتخديلك قرشين كويسين يريحوكي بعد كدة.همس: لا طبعا. انتي عارفة ده معناه ايه معناه اني هبقي زيي زي اي واحدة. بتقضي وقت مع اي راجل وتقبض. وانا مش كدة وانتي عارفةزينب: بقولك ايه انتي بتشيليني بمخك المقفل ده. متحبيكهاش بقي وعيشي وانبسطي. الراجل يعمل ايه اكتر من كدة. مش كفاية انه اتجوزك.رعد: فتح الباب ودخل. خلصتي ولا لسةزينب: اه خلصت وكنت خارجة اهو. وغمزت همس خدي يا همس الدواء ده. ومتنسيش تنفذي التعليمات بالحرف. سلام.رعد: قفل الباب. وقعد جنب همس. هاه عاملة ايه دلوقتي. زينب طمنتكهمس: اايه ااااه اه الحمد للهرعد: وهو بملس علي شعرها. همس انا عايزك تخلي بالك من نفسك انتي دلوقتي حامل في اتنينهمس: ايه اتنين!رعد: هو هادي وزينب مش قالولك ولا ايههمس: لا معرفش. ومسكت بطنها بخوفرعد: حاوطها بإيده. همس خوفي عليهم قد خوفي عليكي بالظبط. فاهمانيهمس: بصت في عنيه. لا مش فهماك. انا عايزة اعرف انا بالنسبة ليك ايه انا بجد محتارة.رعد: باس ايديها. هقولك كل حاجة لما نرجع بيتناهمس: وعدرعد: ابتسم. وعد متقلقيش هفهمك كل حاجة. بس المهم دلوقتي صحتك تتحسنهمس: ابتسمت. وانا هستني علشان اعرفرعد: بخبث. ممكن بقي تخليني انام واخدك في حضني. انا عايز انام في حضنك. توافقي ولا لاهمس: عضت شفايفها بخجل. ايوة بس.رعد: مبسش انا مش هنام بعيد عنك. انا خلاص مش متحمل ونام جنبها واخدها في حضنه.همس: كانت مكسوفة ومحرجة ومش مستوعبة اللي هو عمله. وحاولت تبعدرعد: ضمها اكتر ومسكها بإحكام. شششش. مش هسيبك نامي في حضني وانسي ومتفكريش في اي حاجةهمس: ابتسمت وقلبها بيدق. وسكتت ونامت في حضنه من غير مقاومةرعد: لقاها استسلمت. ابتسم وباسها من جبينها وهو بيملس علي شعرها. لحد لما ناموا هما الاتنين في حضن بعض.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 3 من 24 < 1 2 3 4 5 6 7 8 24 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 1181 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 871 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 864 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 757 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 1349 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، للإيجار ،










الساعة الآن 03:02 PM