logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 5 من 24 < 1 7 8 9 10 11 12 13 24 > الأخيرة




look/images/icons/i1.gif رواية رحم للإيجار
  12-01-2022 12:21 صباحاً   [28]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل التاسع والعشرون

وعدي اسبوع و رعد كان بيحاول ينسي اللي حصل ويجهز لهمس القصر بتاعهم وكمان كان بيحاول ينسيها نرفزته وغضبه في اليوم اياه.

اما عدي فكان علي وعده لهنا وجابلها اوضة نوم جديدة ليها. وهو بينام في أوضته ونزلت كمان معاه الشركة الاسبوع اللي فات كله. وابتدت الحدة اللي كانت في تعامل هنا مع عدي تقل ورجعت تتعامل معاه عادي ورجعوا يهزروا ويضحكه زي زمان. واوقات عدي بالليل كان مش بيعرف ينام مشتاق لحضن هنا. كان يتسحب براحة ويدخل اوضتها وهي نايمة. ويدخل وراها ويحضنها وينام. واول لما يصحي الصبح يقوم ويرجع اوضته قبل ما هنا تصحي. بس اللي ميعرفوش انها كانت بتكون صاحية وحاسة بيه بس مكنتش بتبين.

وفي يوم في شركة رعد. وفي مكتب رعد
رعد وعدي بيتكلمه في الشغل
رعد: تمام بس المناقسة اللي جاية دي لازم ناخدها من توفيق.
عدي: اكيد هناخدها متقلقش
رعد: قولي لسة مروان ملقاش الكلب اللي اسمه معتز
عدي: لا لقناه بس خلاص. مات توفيق موته. بعت رجالتوا وقتلوه
رعد: بسخرية. هه قال يعني عنده نخوة.
عدي: متنساش انها حفيدته بردوا.

رعد: بغضب. يتحرقوا الاتنين. انا خلاص مش طايقهم ولا عايز اجيب سيرتهم. قولي المحامي عمل ايه في اللي طلبته منه
عدي: تمام خلص كل حاجة. وبعتنا الرجالة وقفلوا السنتر بتاع مها. ووقفنا الفيزا بتاعتها
رعد: رجع ظهره علي الكرسي وبكبرياء. خلي بقي جدها يصرف عليها. ويفتحلها سنتر علي حسابه. قولي هو الراجل بتاع بنك لندن كلمك
عدي: ايوة. وبيقول ان توفيق حاول من حسابه اللي هناك مبلغ كبير. علشان نقص السيولة هنا.

رعد: ابتسم بمكر. ولسة لما اولعله في المخازن بتاعته. هيقول حقي برقبتي
عدي: انت شدد السلخ عليه وده مش صح يا واش يا واش
رعد: مين قالك كدة. احسن حاجة تضرب علي الحديد وهو سخن
عدي: اتنهد. ماشي كلامك. قولي بقي همس عاملة ايه
رعد: بصله بغضب. وانت بتسأل علي همس ليه
عدي: عادي ما انا دايما بسأل عليها مالك
رعد: احمم. لا ابدا هي كويسة
عدي: طيب مش ناوي تعزمني علي الغدا بصراحة همس نفاسها في الاكل يجنن.

رعد: اتنفض بعصبية. ما تتلم يا عدي احسنلك
عدي: استغرب وبعتاب. في ايه يا رعد انت بتغير علي همس مني
رعد: بحدة. انت عارف الا همس لو ابويا هغير عليها منه
عدي: مين امتي. ما انت من وقت ما عرفتها وانا بتكلم عنها عادي. انت اللي بقالك اسبوع من يوم حادثة مها وانت بقيت شكاك بزيادة. بس مش انا يا رعد مش عدي. و همس دي اختي. وعموما انا اسف عن اذنك.

رعد: حس انه فعلا مزودها مع همس ومش متحمل كلام عدي عليها و خايف تخونه هي كمان. و كمان حس انه زعل صاحبه. عدي استني. وقرب منه وطبطب علي كتفه. متزعلش حقك عليا انت شايف اللي حصل مش سهل
عدي: اتنهد. عاوف و عذرك. بس حاول تهدي انت. بطريقتك دي هتخسر همس.
رعد: مسح وشه وشعره بضيق. عندك حق. المهم جهزت للعشاء بتاع الوفد الايطالي
عدي: ايوة بعد بكرة ان شاء الله. همس جاية معاك.

رعد: ايوة طبعا جاية. وانت هنا هتيجي مش كدة
عدي: ايوة جاية. طيب اسيبك انا بقي
رعد: عدي
عدي: نعم
رعد: حط ايده في جيبه. ابقي تعالي اتعشا معانا اليلة. و كمل بحزم. انت وهنا مفهوم
عدي: فهمه. هههههههه ماشي يا غيور هاجي بالعند فيك. ولعلمك همس اكلها تحفة
رعد: جز علي سنانه. عدي
عدي: خرج بسرعة من قدامه. وراح مكتب هنا ودخلها
هنا: اهلا خير
عدي: ابتسم. وقرب من المكتب وحشتيني
هنا: زقته. اتلم احنا في الشغل.

عدي: شدها لحضنه. وهو في احلي من الشغل
هنا: زقته تاني. ابعد يا مجنون
عدي: ههههههه خلاص هسيبك بس علشان ننزل بسرعة
هنا: علي فين
عدي: بزهق. يا مرارك يا عدي. بقالك اسبوع كل يوم تسألي نفس السؤال و اجاوبك نفس الإجابة هنتغدا يا هنا
هنا: ههههههه طيب ما انا عارفة بس بغلس عليك
عدي: ها ها خفة. قدامي يا ختي
في مطعم قريب من الشركة.
عدي: هاه يا روحي تاخدي ايه
هنا: اممم بيكاته ورز وسلطة
عدي: ابتسم. وانا زيك.

وطلب ليهم الغدا وهما بيتغدوا
عدي: قوليلي هننزل نجيب فستانك امتي
هنا: تقصد علشان العشاء بتاع الوڤد الايطالي
عدي: ايوة. مفيش وقت انا حجزت بعد بكرة. الناس خلصه شغلهم ومسافرين اخر الاسبوع ولازم نعزمهم قبل ما يسافروا وكمان نخلص باقي الاتفاقات
هنا: بتردد. بس انا عايزة انزل لوحدي من غيرك
عدي: نعم ليه بقي
هنا: ابدا عايزة اختار والف براحتي
عدي: يا بنتي انا هخدك لاكبر ديزاين في البلد تختاري من عنده اللي يعجبك.

هنا: ممكن تسيبني علي راحتي
عدي: اتنهد بزهق. هو مش عايز يخنقها. خلاص براحتك بس تنجزي علشان مفيش وقت.
هنا: ابتسمت. حاضر متقلقش
عدي: طلع محفظته. و خرج الڤيزا بتاعته. وقربها من هنا. اتفضلي خليها معاكي
هنا: لاانا معايا فلوس
عدي: بحزم. هنا اخلصي
هنا: انت خلقك بقي ضيق ليه كدة. واخدتها. بس انت ممكن تحتاجها
عدي: لا متقلقيش انا معايا غيرها. تجيبي اللي يعجبك وملكيش دعوة بالفلوس مفهوم.

هنا: حاضر وابتسمت. وبصتله بإعجاب واتنهدت وكلمت نفسها. اااااه بحبك ياابن اللذين اوي
عدي: بصلها بمكر وابتسم. وانا كمان بحبك يا روحي
هنا: تنحت. وانت عرفت منين اني
عدي: مسك ايديها وباسها وبص في عنيها. عنيكي قالت بحبك
هنا: ابتسمت واتكسفت. هو انا علي طول عنيا فضحاني كدة
عدي: يالا خلصي اكل علشان نرجع الشركة.
هنا: خلاص انا خلصت. يالا بينا
عدي: يالا يا روحي
واخدها عدي ورجعوا الشركة.
في ڤيلا توفيق الحديدي.

مها: هاه يا زينب عملتي ايه مع همس
زينب: زي ما حضرتك قولتي تمام كل يوم بكلمها واقعد ارغي معاها في اي كلام. انا كمان حسيت انها مخبية علي رعد بيه انها بتكلمني. و لما بيدخل وانا بكلمها بتقولي يا هبة
مها: ابتسمت بخبث. دي كدة هتحلو اوي. خليكي علي كدة انا لازم اخليه يفتكر انها بتخونه. خصوصا لما يعرف ان الرقم ده بتاع ابراهيم. قوليلي عرفتي ابراهيم. ان انا عايزاه
زينب: ايوة بس اا
مها: بس ايه.

زينب: بصراحة خايف من رعد بيه
مها: لا طمنيه وقوليله ان توفيق باشا الحديدي هو. اللي هيحميه بنفسه المهم خليه كل يوم يروح العنوان بتاع همس ويتعمد يخلي رعد يشوفه وهو راجع علشان.
لما يحصل اللي انا عايزاه. رعد يتأكد انها كانت بتخونه.
زينب: بخبث. بس هو ايه اللي عمل في حضرتك كدة. هو انتي عاملتي حادثة.
مها: بعصبية. وانتي مال اهلك انتي تنفذي اللي اقوله وبس ومتسأليش عن اللي ميخصكيش مفهوم.

زينب: بطمع. بس زي ما حضرتك وعتيني انا 200 الف وإبراهيم 200 الف
مها: بغل وحقد. يحصل بس اللي انا عايزاه وانا كمان ادفعلك اكتر. يالا قومي دلوقتي وابقي بلغيني بكل حاجة اول بأول
زينب: من عنيا سلام. ومشيت زينب.

مها: ماشي يا رعد مش ضربتني وطلقتني وكمان اخدت مني السنتر. وبسخرية و فاكر ان همس اشرف مني. مبقاش انا مها لو مخليتك تشوف نفس المشهد تاني لكن هتكون همس هي اللي مكاني ولما اشوف هتعمل ايه وقتها. انا لازم اقهرك و اكسرك
في المساء في شقة رعد و همس
رعد و همس و عدي و هنا قاعدين علي السفرة.
عدي: بجد تسلم ايدك يا همس الاكل جنان انتي نفسك في الاكل فظيع
همس: بخوف من رعد وهو باصة في طبقها. احمم متشكرة اوي.

رعد: بص لعدي بغضب وداس علي رجله
عدي: اي
هنا: مالك في ايه
عدي: احمم ابدا شرقت بس. وبص لرعد بغيظ ومال عليه. ما تهدي البنت هتموت من الرعب منك حرام عليك
رعد: بيجز علي سنانه. وانت مالك مراتي وانا حر فيها واتلم وبطل تشكر فيها بدل ما تروح علي نقالة النهاردة
عدي: لا و علي ايه انا لسة عريس و محتاج صحتي يا اخويا. المهم خف عليها شوية
وبعد العشاء همس وهنا جابوا كيك بردوا همس اللي عمالاه.

رعد: مسك ايديها وباسها وابتسم. تسلم ايدك يا روحي تعبناكي اوي النهاردة
همس: ابتسمت. ولا تعب ولا حاجة انت تؤمر يا حبيبي
هنا: قوليلي يا همس جبتي فستانك ولا لسة
همس: لا رعد هو اللي بيجيب الحاجات دي انا مش بنقي حاجة
عدي: مال علي هنا. شايفة الرقة
هنا: ذغدته في كتفه. احمم يعني انتي مش هتنقي حتى فستانك
همس: ابتسمت ومسكت ايد رعد. انا بثق في زوق رعد من وقت ما عرفته وهو اللي بيختارلي كل حاجة.

رعد: ابتسم و حاوطها بإيده و باسها من خدها. حبيبة قلب رعد. وانا اوعدك بأحلي فستان هتكوني ملكة
همس: وانا متأكدة من كدة
عدي: وشوش هنا. ادي الستات مش تقوليلي عايزة انزل لوحدي. اهي بتسمع كلامه و هي مبسوطة
هنا: بغيظ. همس كنت عايزاكي جوا شوية
همس: حاضر تعالي. عن اذنك يا حبيبي
رعد: وشوشها. متتأخريش عليا بتوحشيني
همس: ابتسمت وهي مكسوفة. ودخلت مع هنا الاوضة
هنا: ممكن اعرف انتي ليه بتخافي من رعد كدة.

همس: انا بحبه ومش بحب ازعله
هنا: بس ده لاغي شخصيتك هو اللي بيتحكم فيكي و في كل شئ يخصك.
همس: بخوف. انا مقدرش ازعله ولا اقوله لا انتي اصلك متعرفيش رعد. ده كان هيكسر دراعي لمجرد اني شكرت في عدي قصاده
هنا: بس كدة مش هينفع. انتي كدة اكنك ملك ليه مش زوجة.

همس: مش مهم المهم اني طول ما انا بسمع كلامه بيبقي حنين و رقيق. لكن لما بيتعصب. بيكون واحد تاني يرعب يا هنا. المهم. سيبك من كل ده انا فيه موضوع كنت عايزة اخد رايك فيه علشان محتارة وخايفة من رعد لو عرف
هنا: تاني خايفة. قولي موضوع ايه
همس: فاكرة زينب صاحبتي اللي كلمتك عنها قبل كدة
هنا: ايوة مش دي الممرضة.

همس: ايوة هي. رعد مانعني اكلمها. وهي بتتصل بيا وانا بصراحة مش عايزة اصدها دي مهما كانت صاحبتي من زمان وياما وقفت معايا هي ومامتها وفتحولي بيتهم. لما كان منصور بيضايقني.
هنا: وهو رعد ليه مانعك تكلميها
همس: مش عارفة مقليش ليه. بس والله دي بنت غلبانة و بتحبني
هنا: بقولك ايه كلميها دي صاحبتك انتي مبتعمليش حاجة غلط. ولو علي رعد. متقوليلوش حاجة ولما تحبي تكلميها كلميها وهو مش موجود.

همس: طيب تفتكري لو عرف ممكن يعمل ايه هيعديها ولا ايه
هنا: يا بنتي انتي مكبرة الموضوع ليه دي حاجة عادية جدا
همس: طيب تعالي نخرجلهم احسن يقلقوا
و كملوا سهرتهم وعدي و هنا رجعوا بيتهم.
رعد: قاعد في السرير مستني همس تخرج من الحمام
همس: اخدت حمام وخرجت وقعدت قصاد المرايا تسرح شعرها
رعد: ابتسم وقام ووقف وراها واخد الفرشة وابتدا يسرح لهمس شعرها
همس: ابتسمت. هو انت هتسرحلي كمان.

رعد: وهو بيسرحلها وبيبصلها بحنية. همس انا مش عايزك تكوني زعلانة مني بسبب غيرتي عليكي. صدقيني انا مش بتحكم فيكي انا بحبك والله بحبك
همس: قامت و حضنته. لا يا حبيبي مش زعلانة انا عارفة انك بتحبني. بس كل اللي بطلبه انك تهدي شوية وتثق فيا مش اكتر
رعد: ضمها اكتر و اتنهد. تعرفي انا لو عليا اخبيكي بين ضلوعي ومخليش حد يشوفك انا عايز جمالك ورقتك دي ليا انا وبس
همس: انا عايزة انام.

رعد: حاضر تعالي يا روحي. وشالها واخدها في حضنه ونام
في شقة عدي
عدي: عمال يتقلب مش عارف ينام. قام وفتح أوضة هنا واتسحب وراح نام جنبها. وحضنها وابتسم وغمض عينيه
هنا: فتحت عنيها وابتسمت. ونامت لانها هي كمان اتعودت تنام في حضنه
وعدي يومين وجه يوم العشاء بتاع الوڤد الايطالي.

في شقة رعد. همس لبست الفستان اللي رعد جابهولها. وكان فستان باللون الجولد و عليه حجاب ستان وجابلها ميكب ارتسيت وجهزتها وكانت جميلة وزي الاميرات
رعد: اول لما شافها ابتسم ابتسامة واسعة و كلها اعجاب. واااو تحفة ايه الجمال ده بس
همس: بتبص لنفسها وبتدور حاولين نفسها ومبتسمه. بجد حلوة
رعد: قرب منها وباس ايديها. حلوة بس ده انتي ملكة جمال. وبخبث. انا بقول خلينا هنا احسن وكفاية عدي وهنا يحضروا العشاء.

همس: لا حرام عليك انت وعدتني وانا عايزة اغير جو انا مش بخرج من البيت خالص
رعد: هههههه. هي قطتيتي زعلت ولا ايه لا انا مقدرش علي زعلك. ياللا بينا يا ملكتي
في بيت عدي
عدي: لبس وقاعد مستني هنا. وبصوت عالي. يا هنا حرام عليكي هنتاخر خلصي بقي
هنا: خرجت متعصبة. خلاص خلصت ده انت زنان اتفضل خلينا نمشي.

عدي: قام وقف وابتسم بإستفزاز. ايه يا قلبي قميص النوم التحفة ده. بس هو احنا مش اتفقنا نأجل الدخلة مالك مستعجلة ليه خليها حتى لما نرجع
هنا: اتعصبت واتغاظت. انت بتقول ايه. ده الفستان اللي هنزل بيه
هنا كانت لابسة فستان احمر قصير ومقفول من الامام ومفتوح من الظهر. وكانت رافعة شعرها هي كانت جميلة بس عدي كان مستحيل ينزلها بالشكل ده
عدي: حط ايده في جيبه. اممم وهو انتي متخيلة اني ممكن انزلك كدة. تبقي.

بتحلمي يا حلوة. وبحدة. روحي غيري اللي انتي لابساه ده
هنا: لا طبعا انا خلاص لبست ومش هغيره
عدي: خلاص خليكي انا هروح لوحدي
هنا: عدي بطل غلاسة
عدي: دي مش غلاسة. دي رجولة انا لو مشيت جنبك كدة. مبقاش راجل
هنا: دبدبت برجلها في الارض بغضب. طيب وبعدين اعمل ايه انا معنديش حاجة تانية تنفع اروح بيها. وكمان خسارة الفستان ده ده غالي.

عدي: قرب منها وحوطها بإيده وابتسم. لا مش خسارة البسيهولي انا يا روحي انا اولي بيه. وبعدين انا كنت عامل حسابي وعارف انك مجنونة وهطينيها. تعالي معايا
اخدها عدي الاوضة وطلع كڤر في فستان سهرة شيك جدا ولونه ازرق
عدي: اتفضلي يا سيتي فستانك اجهزي بسرعة
هنا: انت جبته امتي
عدي: اخترتهولك وانا مع رعد وهو بيختار فستان همس. علي فكرة كنت عارف انك بتحبي اللون الازرق. وباسها من خدها. البسي بسرعة هنتأخر
هنا: عدي.

عدي: لفلها. نعم يا حبيبتي
هنا: حضنته جدا. ربنا يخليك ليا
عدي: ضمها لي وابتسم. ويخليكي ليا يا روحي يالا هستناكي برا.



look/images/icons/i1.gif رواية رحم للإيجار
  12-01-2022 12:21 صباحاً   [29]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثلاثون

وصل رعد لفندق شهير جدا علشان يقابل الايطالين. رعد وقف العربية وهو مسهم وساكت
همس: بقلق. مالك يا حبيبي من وقت ما ركبنا العربية وانت متضايق ومش مظبوط في ايه احنا كنا نازلين من البيت وكويسين ايه اللي حصل.

رعد: كان سرحان في إبراهيم اللي شافوا قريب من البيت وهو بيركب العربية. و اسغرب لما شافه. هو ايه اللي جابوا المكان ده وعرف عنوان همس منين. معقول تكون همس. لا لا هو تلاقيه مشي ورا هبة ولا حاجة وعرف العنوان. ايوة بلاش اظلمها
همس: مسكت ايده. مالك يا رعد انا عملت حاجة زعلتك
رعد: بصلها و ابتسم. لا يا روحي مفيش. ثواني هنزل و افتحلك الباب، نزل رعد و فتح لهمس. ومسك ايديها يالا يا حبيتي.

همس: ابتسمت و مسكت ايده و نزلت ودخلوا مع بعض.
رعد: وشوش همس. انا متأكد انك هتكوني احلي واجمل ست النهاردة
همس: ابتسمت. النهاردة بس
رعد: ههههههه. لا يا قمر كل يوم. انتي اصلا مفيش في جمالك
ووصل رعد وهمس للترابيزة الخاصة بيهم. وقابلوا الايطالين وكانوا
مارتن: شاب تقريبا في أخر الثلاثين وسيم جدا. ببشرة بيضاء وشعر اسود وعيون زرقاء. ولكن بيحب النساء جدا وزي ما بيقولوا عنيه زايغة ومفيش ست بتسلم منه.

جون: ايضا شاب في نفس سن مارتن. وملامح مشابهة بشرة بيضاء و شعره اسود وعيون خضراء. لكن مش زي مارتن بيركز في الشغل اكتر من الستات والعلاقات.

جاكلين: شابة جميلة جدا. جسم ممشوق وشعر احمر طويل وعيون رمادي وبشرة بيضاء. معجبة جدا بشخصية رعد وحاولت انها تقرب منه لما كانوا في شرم الشيخ لكن رعد طبعا مش من النوع ده وصدها بعنف. لكن عدي بالنسبة ليها كان البديل معجبة بواسمته وخفة دمه وحاولت تتقرب منه. عدي مش عنيف زي رعد فكان بيمنعها بزوق فهي كانت متخيلة انه معجب بيها.

و وصل عدي وهنا. وهنا لما لبست الفستان اللي اشتراه عدي كانت اجمل واحلي من ما كانت لما لبست الفستان اللي هي جابته. طبعا الكل قعد. ورعد وعدي رحبوا بيهم جدا واتكلموا شوية في الشغل. لكن المشكلة ان مارتن منزلش عنيه من علي همس وهنا وخصوصا همس. ورعد اخد باله وكان متعصب جدا. وهمس كمان.

مارتن: حقيقي اهنأك سينيور رعد علي زوقك في اختيار زوجتك. انها حقا جميلة جمالها مزيج بين الجمال الشرقي والغربي. تعرف للوهلة الاولي الذي يراها يظنها ايطالية لو انها لم ترتدي هذا الحجاب لظننتها حقا ايطالية
عدي: بيبرطم. يومك اسود ده رعد هيعلقك من. قفاك
رعد: بغضب. ارجوا منك عدم المدح في زوجتي نحن هنا في الشرق و بمصر تحديدا. وغير مسموح بهذا هنا
مارتن: وانا ماذا قولت لقد ابديت اعجابي بجمال زوجتك ليس اكثر.

رعد: اتنرفز وخبط بقبضة ايده الترابيزة.
جون: فهم ان رعد غيران. احمم غذرا سينيور رعد. مارتن لم يقصد ازعاجك. ولكني سوف اشرح له ان الوضع هنا ليس كما هو معتاد
رعد: اتمني ان لا يكررها مرة اخري والا ردي لن يروق له علي الاطلاق
همس: وشوشت هنا. هو في ايه انا مش فاهمة حاجة هما عاملين يرطونوا بالايطالي واحنا عاملين زي الاطرش في الزفة
هنا: هقولك. مارتن معجب بيكي. وبيقول لرعد انك شبه الايطالين.

همس: حطت ايديها علي بقها. واترعبت. يا ليلة سودا وهو كان بيقول كدة لرعد
هنا: هههههههه. اه ورعد كان عايز يموته. بس جون لطف الجو
همس: وانتي بتعرفي ايطالي يا اروبة
هنا: ايوة اخدت كورسات ايطالي والماني علشان شغلي. المشكلة في الزفتة اللي اسمها جاكلين دي لازقة لعدي والبيه هاتك يا ضحك والله لما اروح لروقة
همس: بخوف. والله ما حد هيتروق الليلة غيري انا. رعد هيفش غله فيا انا عارفة.

رعد: مال علي همس وبيمسك ايديها.
همس: اتنفضت وخافت
رعد: مالك يا حبيبتي في ايه
همس: بخوف. ابدا ااصل هنا قالتلي اللي اسمه مارتن ده قالوا خوفت تتنرفز عليا
رعد: ابتسم وحاوطها يإيده. لا يا روحي وانتي مالك هو اللي ابن، عنيه زايغة وبتاع ستات. بس مش معايا لو كررها هجيب اجله.
جاكلين. بنعومة. تسمح لي عزيزي عدي بالرقص معك.
عدي: بلع ريقه وبص لهنا. ورفع كتفه وحاجبه بإستسلام. لانه مينفعش يرفض. احمم بالطبع تفضلي.

واخد عدي جاكلين للرقص. وهنا كانت بتنفخ وهتنفجر من الغيرة
رعد: روح قلبي تحب ترقص
همس: بكسوف. لا لا انا ارقص وسط الناس دي كلها اتكسف.
رعد: ابتسم. فاكرة لما رقصنا سوا لما عملنا فرحنا
همس: ههههههه. اه فاكرة بس وقتها كنا لوحدنا مش قدام امه لا اله الا الله
رعد: هههههههه. والله انتي عسل وانتي مكسوفة
همس: طيب بس بقي متكسفيش قصاد الاجانب.

مارتن: بيوشوش جون. هل تصدق جون ان هذان الاحمقان رعد وعدي متزوجان من هاتان الجميلتان. حقا انه الحظ
جون: لا لست متعجب. رعد هذا وعدي من اكبر رجال المال والاعمال في الشرق الاوسط. واتمني منك ان تتروي ولا تتهور ثانية لان هذا رعد. من النوع الغاضب ولن يتهاون معك في المرة القادمة. لقد حزرتك
مارتن: لا تخف. اني احب ان اتسلي بنزرات الغيرة في عينه هو وصديقه.

مارتن: احممم. هل تسمح لي سيد رعد بالرقص مع زوجتك الجميلة
رعد: كور قبضة ايده وجز علي سنانه. لا زوجتي لا ترقص مع رجل غيري
مارتن: حقا انت غريب نحن نعيش زمن غير هذا الذي تعيشه انت لما كل هذا التزمد.
رعد: انا رجل شرقي ولست مثلك. ويا ليتك تفهم معني. كلمة رجل جيدا حسنا مارتن.

مارتن: حسنا. ولكن تعرف. انت محق في غيرتك علي هذه الجميلة. و بص لهنا. اخد باله من غيرتها ونظراتها لعدي وجاكلين وهما بيرقصه. احمم. تسمحي لي بالرقص سينيورة هنا
هنا: اصلا متغاظة من عدي. ورفعت حاجبها بنصر. نعم بالطبع سينيور مارتن. وراحت ترقص معاه
رعد: اتعصب. غبية هنا بتعاند عدي هتيجي علي دماغها
همس: ربنا يستر و ما يتخانقوش. ده عدي هيتنطط لما يشوفها.

مارتن ابتدا يرقص مع هنا و هنا مكسوفة و ندمت انها وافقت بس كانت عايزة تغيظ عدي.
مارتن: بيص لهنا بتفرس. انتي جميلة جدا سينيورة هنا.
هنا: وشها احمر ومحرجة من قرب مارتن منها وكلامه ونظراته. احمم. شكرا سينيور مارتن
وابتدا مارتن يتغذل في هنا ويتكلم معاها
عدي: كان بيرقص مع جاكلين ويتكلمه. ومكنش لسة اخد باله من هنا ومارتن.
جاكلين: شافت هنا وابتسمت بخبث.
تعرف عدي زوجتك جميلة وايضا بارعة في الرقص.

عدي: عقد حاجبه. وكيف عرفتي ان زوجتي بارعة في الرقص
جاكلين: لانها ترقص مع مارتن ببراعة ومتعة
عدي: اتصدم. ولف وشه وشاف هنا ومارتن ماحاوطها بإيده. ومقربها وبيرقص معاها وبيضحكوا
عدي اتجنن وجز علي سنانه وعروقه انتفضت من الغضب والغيرة. وهجم علي هنا بسرعة وشدها من مارتن
مارتن: بإستغراب. ماذا تفعل سينيور عدي
عدي: بغضب. ماذا تفعل انت كيف تجرأ علي احتضان زوجتي بهذا الشكل المخجل.

هنا: بعصبية. عدي ما اسمحلكش. انت اتجننت
عدي: بغيظ. انتي تخرسي خالص ولسة حسابك معايا لما نروح انا اصلي واضح اني دلعتك زيادة
مارتن: عذرا انسحب انا واترككم تتناقشون.
همس: رعد ممكن اقوم اروح الحمام حاسة اني معدتي تعبت وخايفة اتعب قصاد الناس
رعد: بقلق. لو تحبي نمشي ووديكي لليليان
همس: لا انا هروح الحمام بس وان شاء الله هبقي كويسة
رعد: طيب تعالي اوديكي.

همس: لا خليك مع الناس خصوصا عدي مش قاعد وشكله هو وهنا مش ناوين يجبوها لبر. انا هعرف اروح لوحدي
رعد: طيب خلي بالك من نفسك ولو تعبتي كلميني في الفون وانا اجيلك
همس: متقلقش هو انا راحة فين يعني
وقامت همس وتابعها مارتن بعنيه
هنا: انت اكيد مجنون ايه الكلام اللي قولته ده
عدي: بعصبية. قولت ايه هو مش انتي فعلا كنتي في حضنه ولا انا غلطان
هنا: لا طبعا كنا بنرقص عادي زي ما انت كنت بترقص مع جاكلين هانم.

عدي: مسكها من دراعها بعنف و غضب. انتي مجنونة. بتساوي نفسك بجاكلين يا غبية. دي واحدة سهلة ومتعودة علي كدة لكن انتي مراتي يا متخلفة مينفعش ترقصي معاه بالمظر ده. والله يا هنا لو اتكررت لهتشوفي عدي غير اللي تعرفيه. وانا حزرتك. قدامي نرجع لرعد
مارتن: احمم استاذنكم للذهاب إلى الحمام. وقام مارتن ورعد قلق.

عند الحمام همس اول لما خرجت لقت مارتن. خافت من نظراته وكمان هو ليه واقف في المكان ده. حاولت تتجاهلوا وتمشي. بس هو منعها ووقف قصادها.
همس: ابتلعت ريقها بخوف. قرب اي راجل غريب منها بيفكرها بمنصور و اللي كان بيعمله. وكمان خايفة رعد يشوفه و يغضب. عرقت وارتعشت وكل لما تحاول تمشي يقف قصادها وهو مبتسم بسماجة وقحة وسعيد بخجلها وخوفها اللي واضح عليها واللي هو مش معتاد عليه
مارتن: انا اتكلم اربك شوية صغيرة.

همس: تنحت. هههو انت بتعرف عربي
مارتن: ايوة شوية شوية. انتي جميلة كتير ومثيرة
همس: برعب. يا ليلة مهببة شكلك ناوي علي طلاقي الله يحرقك.
مارتن: انتي قولي ايه موش فاهمك
همس: لو سامحت عديني رعد ممكن يقتلك ابعد عني
مارتن: قرب من همس زيادة. انا ابعد لو انتي وعدتيني تجيني جناح بتاعي.

همس: حطت ايديها علي بقها من وقاحته. وجسمها اترعش من خوفها. وخصوصا لما قرب منها اكتر همس صرخت. وندهت علي رعد. واللي كان فعلا من قلقه راح يطمن عليها. وشاف مارتن وهو بيقرب منها. شده بقوة. ولكمه بعنف
رعد: انت حقا وقح تتطاول علي زوجتي ايها السافل انا سوف اجعلك تعود لبلادك جثة
مارتن: انت لا تعرف نتائج تصرفك هذا.

رعد: مسكه من هدومه. ولكمه في وشه تاني. انا رعد الحديدي. لا تنسي انا لا اهدد فهمت ايها الوقح. ولف لهمس لقاها بتعيط ومرعوبة منه وبترعش. قرب منها واخدها في حضنه
همس: بصوت متقطع من العياط. وواالله ه هو اللي. جا ااانا اانا
رعد: ضمها بقوة. ششششش متتكلميش انا عارف هو اكيد خوفك. اهدي اهدي يا روحي. انا هعرف ازاي اربيه علشان يتعلم اني مش زي اي حد. وان مراتي خط احمر.
همس: اخدت نفسها. انا والله معملتش حاجة.

رعد: عارف يا قلبي اهدي علشان خاطري. انتي جسمك كله بيترعش. وخوفك ده غلط انتي حامل اهدي انا اسف انه خوفك للدرجة دي
همس: هديت لما لقته هادي معاها ومزعقلهاش. يعني مش زعلان مني
رعد: ابتسم لا يا روحي مش زعلان منك. اهدي يا همس انا حبيبك مش ممكن اأزيكي ابدا. تعالي نرجع
ورجعوا ليهم. بس مارتن مكنش موجود.
عدي: خير مالها همس
رعد: بعصبية. الكلب اللي اسمه مارتن. اتعرضلها وهي خارجة من الحمام.

عدي: وبعدين مع ابن ال، ده ده عايز يتروق صح هو ماله عمره ماشاف ستات.
جون: خيرا سينيور رعد. هل حدث شئ
رعد: سينيور جون. صديقك وشريكك مارتن. سيكون السبب في عدم اتمام هذه الثفقة.
جون: بقلق. لماذا ماذا فعل
عدي: لانه يتطاول علي نسائنا. ويغازلهم بواقاحة بالغة. ووصلت به الوقاحة للتعرض لزوجة رعد
جون: انا حقا اعتذر لكم عن ما صدر من مارتن. واوعدكم انه لن يتعامل معكم بعد الان. وسأقوم انا بإتمام باقي الاتفقات.

رعد: من الافضل له ان لا اره مرة اخري حتى يغادر والا سوف اقتله. استاذنك. لابد ان اخد زوجتي للطبيبة.
جون: خيرا. هل اصابها مكروه
رعد: زوجتي حامل وهذا الغبي مارتن. اخافها وارعبها. وانا اريد الاطمئنان عليها.
ومشي رعد وهمس وعدي وهنا كمان. وطلع جون وجاكلين لمارتن وحصل بينهم جدال وجون قرر انهم يسافروا في الصباح.
في شقة عدي.

عدي من وقت ما رجعوا وهو مبيكلمش هنا ومتعصب. وزعلان منها. وهنا في اوضتها متضايقة من نفسها جدا مش عارفة تنام. راحت اوضة عدي ودخلت لقته قاعد غضبان جدا
هنا: احمم. عدي انا اسفة
عدي: ساكت ومش بيرد
هنا: عدي انا بقولك اسفة
عدي: قام ودخل السرير ونام واتغطي. وبحدة. اطفي النور واخرجي انا عايز انام.

هنا: اتنهدت بحزن. علشان عارفة انه مش هيصالحها بسهولة. طفت النور لكن مخرجتش. راحت ودخلت السرير وراه ونامت جنبه وحضنته. وعيطت انا اسفة بجد انا كنت غيرانا
عدي: اتنهد بخنقة. غيرانا تقومي تسمحي لنفسك ترقصي في حضن واحد سافل زي ده. وتسبيه يحط ايده عليكي بالشكل ده. انا دماغي بتغلي لحد دلوقتي
هنا: حضنته اكتر. وبرجاء اسفة والله اسفة.

عدي: قلبه حن ورق ليها. بس لسة زعلان وعايز يعاقبها. بس مش قادر. حضنها بقوة. غبية غبية. اوعي تاني مرة تختبري غيرتي عليكي. علشان انا ممكن اذيكي وقتها فاهمة
هنا: هزت راسها. فاهمة. انا حروح انام بقي
عدي: شدها لحضنه تاني. عقابا ليكي هتنامي هنا معايا
هنا: وبعدين هو انت مصدقت
عدي: هتنامي وانتي ساكته ولا اوريكي العقاب شكله ايه بجد
هنا: لا لا خلاص هنام. وحضنته وابتسمت ونامت. وهو كمان ابتسم ونام.

وعدي حوالي شهر وكانت همس بقت في الشهر الرابع.
وكانت زينب بتكلمها بإستمرار. ورعد اخد باله من انها كل لما تكون بتتكلم في الفون وتشوفه تتلخبط وتخاف. شك وقلق. واخد فونها وشاف الرقم لقاها مسجلاه بإسم هبة. بس ده غير رقم هبة اللي هو يعرفه. شك اكتر. واخد الرقم وخصوصا لانه بيكلمها كتير. ورعد كان كل يوم يكدب نفسه لما يرجع ويشوف ابراهيم قريب من البيت. هيتجنن مش عارف ابراهيم بيروح هناك ليه.

وفي يوم في مكتب رعد قاعد متعصب وبيفكر. وبعت لمروان وجاله
رعد: مروان. عايزك تشوفلي الرقم ده بتاع مين وعايز كشف بكل الارقام اللي همس اتكلمت معاها الشهر اللي فات كله.
مروان: تحت امرك
رعد: مروان حالا متتاخرش.
مروان: حاضر في اسرع وقت.
مها بتكلم زينب في الفون
مها: يلا التنفيذ النهاردة تروحي لهمس دلوقتي. وقبل ما تروحي كلميها وقوليلها تمشي الشغالة علشان تاخدوا راحتكم في الكلام.

زينب: حاضر هعمل كل اللي اتفقنا عليه.
مها: اسمعي تكلميني اول لما تنفذي علشان اكلم رعد مفهوم
زينب: مفهوم. سلام
مها: متنسيش تقولي للغبي ابراهيم مايمشيش الا لما رعد يشوفه فاهمة
زينب: فاهمة من عنيا متقلقيش.
توفيق: هاه كل حاجة تمام
مها: تمام يا جدو. واخيرا هنتقم من رعد و همس انا هطلع الدلع و الحب اللي حبهولها علي عنيه وعنيها.
زينب: يا همس انتي هتقوليلها تروح بدري النهاردة بس علشان لما اجيلك نتكلم برحتنا.

همس: بقلق. طيب هو الموضوع مهم قوي كدة
زينب: بلؤم فوق ما تتخيلي
همس: امري لله همشيها. بس تيجي وتتكلمي بسرعة قبل لما رعد يرجع. هو مش بيحب حد يدخل البيت وهو مش موجود
زينب: متخفيش مش هقعد كتير سلام
وقفلت زينب وفعلا همس مشت سميرة. وقالتلها ان رعد راجع بدري وهي تمشي. وزينب راحت لهمس لوحدها طبعا وقعدت تتكلم معاها وهمس قدمتلها عصير وشربت معاها
في مكتب رعد
رعد: قام منفوض. وبغضب. انت بتقول الرقم بإسم مين.

مروان: إبراهيم. ابن عم مدام همس. والكشف اهو مع حضرتك. ودي كل المكلمات والرسايل اللي اتبعتت من رقمه لمدام همس
رعد: الدم غلي في دماغه وقلب المكتب وهو زي الثور الهائج. و اللي كمل عليه. الرسالة اللي جاتله علي تليفونه من رقم غريب. ودي طبعا كانت مها. والرسالة.

تعيش وتاخد غيرها يا رعد باشا. الاتنين اللي اتجوزتهم. ماملتش عنيهم وخانوك. لو عايز تعرف همس مراتك بتعمل ايه. روح شقتك وانت تشوفها مع ابراهيم. ابن عمها دلوقتي. وعلي فكرة هي مشت الشغالة علشان يخللها الجو مع حبيب القلب. فاعل خير
رعد: كان زي المجنون. ونزل بسرعة وركب عربيته وساق بسرعة جنونيه. وكلم سميرة ولما سألها قالتلوا ان فعلا همس مشتها بدري علشان هو راجع. اتجنن اكتر وساق بسرعة اكبر.

في شقة همس. همس شربت العصير ونامت بعد ما زينب حاطتلها فيه النوم. واللي يا دوب ينيمها وقت قليل علشان لما رعد يرجع تكون صاحية ويصدق انها بتخونه.
زينب فتحت لأبراهيم ودخلته
إبراهيم: دخل هاه نامت خلاص
زينب: ايوة. تعالي شيلها معايا علشان ندخلها اوضة النوم ونقلعها هدومها قبل مارعد بيه يرجع.

وفعلا شالوا همس وقلعوها هدومها ونيموها في السرير. وزينب مشيت من باب المطبخ. وابراهيم. قلع قميصه ونام جنب همس. ورعد رجع ودخل الشقة وكانت صدمته لما دخل الاوضة وشاف همس اللي كانت ابتدت تفوق من المنوم بس الرؤية مكنتش واضحة بالنسبة ليها. ومعاها ابراهيم في السرير.
تفتكروا رعد هيعمل ايه في همس وياترا هتكون دي النهاية ويقتلها ولا ايه اللي ممكن يحصل.



look/images/icons/i1.gif رواية رحم للإيجار
  12-01-2022 12:23 صباحاً   [30]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الحادي والثلاثون

رعد كان مصدوم ومش مصدق معقول همس وفي الوضع ده. ومع مين ابراهيم اللي هي كانت مفهماه انها كرهاه ومش عايزة تجوزه. رعد كان في حالة دمار حاسس بوجع وجرح واهانة اكن اتغرز في قلبه الف طعنه. كان حاسس انه مشلول بيحاول يستوعب للدرجة دي هو ميتحبش علشان يتخان مرتين من اللي محبهاش واللي حبها. ليه.

اما همس. فكان حالها اصعب لما لقت نفسها بالشكل ده وابراهيم واقف وكمان رعد ونظراته ليها وضياعه كانت كفيلة انها تهرب الدم من جسمها. همس كانت من كتر الخوف والرعب. لسنها مش قادر ينطق ولا تتكلم كان عيطها وشهقتها هي اللي بتطلع من غير كلام ورسها بتتحرك لا ارادي بالنفي للتهمة اللي هي متاكدة انها لابساها ومحدش هيقدر يبرأها منها.
ابراهيم. استغل صدمتهم ونظراتهم لبعض. وخصوصا رعد وحاول يهرب. رعد فاق ولمحه ومسكه.

رعد: بغضب ووجع. انت كنت مع مراتي انت كنت في سريري
ابرهيم: كان في خوف ورعب من رعد. ااانا مليش دعوة هي هي. اللي قالتلي اجيلها هي اللي عايزاني
رعد: بص لهمس بغضب وغل ونفسه كان عالي اكنه اسد وبيستعد علشان ينقض علي فريسته.
همس: بدموع وصوت متقطع. هزت راسها. لا. وا والله ك. ك. كداب
رعد: التفت لإبراهيم وضربه ضربة قوية وطلع مسدسه.
ابراهيم: بلع ريقه برعب. ااانت هتعمل ايه لا اانا مليش دعوة. هي السبب.

رعد: شد الاجزاء. وضربه بالرصاص. والرصاصة كانت في قلبه
ولف لهمس
همس: كانت حاسة ان مصيرها زي ابراهيم. شاورتلوا بإيديها. لا. ا. ارج. ارجوك. ااانا. مم. مع. معملتش حح. حاجة
رعد: شال المسدس. وقرب منها وجرها من شعرها. وبصوت يرعب. هو انتي فاكرة اني هقتلك بالسهولة دي تبقي غلطانة انا هخليكي تتمني الموت يا همس. وضربها قلم ورا قلم ورا قلم. معدهومش من كترهم ومن قوتهم. رعد كان.

مجروح ومصدوم ومش في وعيه كان بيحاول يطلع كل الغل والالم اللي جواه.
همس مكنتش متحملة الضرب حتى مش قادرة تتكلم. ورجلها مبقتش متحملة توقف. وقعت في الارض.

رعد: نزل جنبها علي الارض وبانفاس عالية وغاضبة. مسك شعرها وشدها بقوة ورفعها قريب منه. وهو بيصرخ ليه ليه خنتيني ليه يا زبالة ده اخدتك من الشارع وعملتك بني أدمه. لا ده انا خليتك ملكة. ده انا حبيتك انا رعد الحديدي. وحدة رخيصة زيك تضحك عليا. بتخونيني معاه من امتي. انطقي من امتي
همس: مش قادرة تتكلم. ومسكت بطنها وحاست انها بتنزف. ر. رر. رعد ااانا بنزف.

رعد: بقوة ولا مبالاه. ايه خايفة تسقطي. فاكرة اني هخاف عليهم. لا تبقي غلطانة. انا مش عايزهم ميشرفنيش اكون اب من واحدة خاينة وحقيرة زيك. وشدها من شعرها وجرها علشان تقف. بس هي اصلا مش قادرة.
رعد: اقفي وكلميني قوليلي خنتيني ليه كدبتي عليا ليه.
همس: م. مخنتش. وو. والله مم. مظلومة
رعد: جز علي سنانه. ومسك راسها وضربها في الحائط. اكتر من مرة. وبوجع. كدابة. كدابة. وخاينة.

همس مكنتش متحملة اكتر من كدة وقعت تاني وهو سابها تقع وبصلها بإحتقار.

رعد: كان لازم اعرفك علي حقيقتك من الاول. بس كنت اعمي ومش شايف. الاول ناجي وبعدين منصور وبص لجثة ابراهيم. وضربه برجله. والكلب ده. كنتي وعدة كل واحد شوية مطمعة الكل فيكي. ورسمه دور البريئة والضحية وانتي حية وسمك طال الكل. ضحكتي عليا بضعفك و وشك الكداب. حتى مارتن افتكرته بيعاكسك. وكنت حضيع ثفقة بملاين علشان كلبة ولا تسوي. واتاريكي انتي اللي كنتي بتشاغليه. اكيد انتي اللي خاليتيه يروح وراكي ما انتي متعودة علي الوساخة. كلبة. وضربها برجله في بطنها. حقيرة. وضربها تاني.

همس: كانت بتنزف من كل مكان. وشها وراسها اللي اضربت في الحائط. وشها تقريبا مكنش باين ملامحة من الضرب. وكمان بتنزف حملها بقي في خطر. حضنت بطنها بضعف. والم ووجع.
رعد: بعد عنها وطلع تليفونه، ايوة يا مروان. عايزك تاخد راجل معاك وتطلع علي المكان بتاعنا اللي في الصحراء. وتحفري قبر.
مروان: تحت امرك. بس لمين.

رعد: بصوت غاضب. انت مالك اعمل اللي قولت عليه. واول لما تخلص كلمني. علشان هتجيني البيت وتاخد جثة ابراهيم وتوديه في داهية
مروان: بإستفهام. اومال القبر لمين؟
رعد: ملكش دعوة. اعمل اللي انا طلبته وبسرعة
همس: كانت بتموت من الالم والوجع وكمان من الرعب. قبر؟ معقول هيقتلني معقول مش ممكن وولادي. وبصوت ضعيف. ررعد ااانت ه. ههتقتلني.

رعد: نزل لمستواها ومسك شعرها وضغط عليه. وبنظرة ترعب. قولتلك هتتمني الموت يا همس. انا هدفنك حية. ورماها تاني علي الارض. وبص لنفسه وهدومه وايده لقاها غرقانة دم منها. دخل الحمام. وقلع الهدوم ورماها. وكأنه حتى مش طايق دمها علي هدومه. ووقف قصاد المرايا وبص لنفسه واتنهد بألم.

همس: بصت حاوليها لقته دخل الحمام. فقرت تهرب منه قبل ما يعمل اللي قال عليه. سحفت بجسمها وهي مش قادرة تقف. واخدت تليفونها. ودورت علي حاجة تلبسها وتداري نفسها. لقت اسدال الصلاة بتاعها. شدته ولبسته بصعوبة. وتحاملت علي نفسها واتسندت علي الحيطة ومشيت ومع كل خطوة كانت بتسيب وراها اثر لدمها اللي غرق المكان والارض وراها. همس اللي كان بيخليها تتحمل الالم. خوفها علي ولادها من غضب ابوهم. وخرجت من الباب وركبت الاسانسير.

رعد: باصص لنفسه في المرايا. وغصب عنه مقدرش يمنع دمعة هربت من عنيه. ليه ليه عملتي فيا كدة ليه. ده انا محبتش حد زيك مفيش ست دخلت قلبي الا انتي. معقول يوم ما احب تكون دي النهاية. للدرجة دي انا مش راجل علشان مها تخوني وكمان همس. لكن همس حاجة تانية همس حبيتها ومحبتش غيرها. هتعمل ايه يا رعد. معقول هتقتلها هتهون عليك همس. وبقوة اتعدل في وقفته. ايوة هتهون ما انا هونت عليها وخانتني و باعتني. غبية و حقيرة. و ضرب المرايا بإيده بقوة و غيظ. و المرايا اتكسرت و ايده انجرحت. فتح المياه ونزل الدم اللي اتخلط مع دم همس اللي كان في ايده اصلا. وافتكر انه سابها غرقانة في دمها. حس بغصة وعصرة في قلبه. هو بيحبها غضبان. مجروح. موجع. لكن بيحبها. ضرب قلبه بإيده بقوة. خاين خاين زيها لسة بتحبها بعد اللي عملته لسة. خرج من الحمام. واتصدم لما ملقهاش وشاف اثر الدم علي الارض. اخد تيشيرت وبنطلون بسرعة ولبسهم علشان ينزل يدور عليها.

همس: بعد ما خرجت من الاسانسير. سندت علي الحوائط. ومشيت بصعوبة وخرجت من العمارة. وشافها الولد بتاع الامن. استغرب وجري عليها.
الامن. محمود: مالك يا مدام. يا نهار اسود. مين عمل فيكي كدة. انا هتصل برعد بيه
همس: مسكت ايده. وبضعف. اارجوك. لا لا ر. ر. رعد ل. لا
محمود: صعبانة عليه. طيب اساعدك ازاي.
همس: ع. ع. عايزة ا. استخبي لحد مما. ما رعد ي. ينزل.

محمود: فهم ان رعد هو اللي عمل فيها كدة. طيب تعالي معايا سندها ودخلها. الاوضة بتاعته.
همس: بدموع. ابوس ايدك م. متقولش لرعد اني هنا. لاحد ما اتصل بحد يجي يخدني
محمود: متخفيش. مش هيعرف انا خارج بسرعة.
وخرج محمود ومسح الارض مكان الدم اللي بينزف منها علشان ميبنش انها دخلت عنده
رعد: نزل بسرعة وسأل محمود بعصبية. مشوفتش مدام همس هي لسة نازلة من شويه.

محمود: بإرتبك. ايوة هي نزلت وكان شكلها تعبان وخرجت وحتى كلمتها مردتش عليا.
رعد: جز علي سنانه وخرج بسرعة واخد عربيته وساق بجنون علشان يدور عليها ويلحقها.
محمود: لما اتاكد ان رعد مشي. دخل لهمس. لقاها حالتها بتسوء. مدام همس انتي لازم تروحي مستشفي انتي بتنزفي جامد. وبأسف الله يجازي المفتري
همس: بضعف. خ. خد الت. ليفون. و. وط. لع. رقم هنا
محمود: اخد منها التليفون. وطلع رقم هنا واتصل وادلها التليفون.

هنا كانت بتتغدا مع عدي في المطعم وتليفونها رن، دي همس، ايوة يا هموسة مالك يا همس صوتك ماله
عدي: بقلق. مالها همس
هنا: شاورتله يسكت وسمعت همس
همس: بضعف ودموع. ه هنا ا. ال. ح قيني. اانا ب. موت
هنا: اتخضت وقامت وقفت. همس همس ردي عليا مالك يا همس
همس: اغمي عليها
محمود: اخد التليفون منها. وبخوف. يا هانم انا الامن بتاع عمارة مدام همس. ابوس ايدك الحقيها دي بتموت.

بس امانة عليكي اوعي تكلمي رعد بيه. تعالي عند العمارة بسرعة وكلميني وانا هقولك هي فين بس بسرعة.
هنا: قفلت التليفون. وبدموع. عدي همس حالتها صعب لازم نلحقها
عدي: قام بلهفة. طيب ورعد فين
هنا: لا الولد بتاع الامن بيقول منكلمش رعد انا مش فاهمة في ايه. تعالي بسرعة. نروحلها يا عدي
عدي: طيب طيب اهدي يالا بينا
وراح عدي عند العمارة. ونزل هو وهنا وسالوا محمود.

محمود: تعالوا معايا. واخدهم علي أوضته. ودخل عدي وهنا واتصدمه من شكل همس.
هنا: حطت ايديها علي بقها. وصرخت. همس. مين اللي عمل فيها كدة انطق
عدي: مسكه من هدومه. مين يا بن ال.
محمود: اهدو ابوس ايديكم انا هفهمكم..
عدي: انت اكيد بتخرف. مش ممكن رعد يعمل كدة انت كداب
هنا: بدموع. عدي لو سامحت همس لازم تروح المستشفي بسرعة.

عدي: عندك حق. وقرب من همس وشالها وهو خارج. بص لمحمود بتحزير. لو طلعت بتكدب هقتلك. وهجيبك فاهم
محمود: والله ابدا و هي لما تفوق هتقولكم بنفسها بس المهم رعد بيه ميعرفش حاجة الله يكرمك
عدي: هز راسها وخرج وحط همس في الكنبة اللي ورا و ركب هو و هنا و طلع بالعربية.
هنا: بتعيط. ده متوحش غول. مش بني ادم ازاي يعمل فيها كدة ازاي.

عدي: بعصبية. اهدي يا هنا انا مصدوم ومش عارف افكر. هعمل ايه بس انا مش فاهم ايه اللي يخلي رعد يعمل في همس كدة. ده بيعشقها.
هنا: ده جبروت. مبيحبش غير نفسه. دي اكنها جارية عنده
عدي: بغضب. اسكتي يا هنا انتي مش فاهمة حاجة. انا عارف رعد مش ممكن يعمل كدة في همس الا لو.
هنا: لو ايه انطق.
عدي: استغفر الله العظيم. مفيش.
هنا: طيب اطلع علي المستشفي بسرعة
عدي: ما انا بفكر اهو هوديها فين. رعد ممكن يلاقيها بسهولة..

هنا: ليه و هو عارف كل مستشفيات البلد
عدي: ياذكية. رعد معرف جدا. ولو هو اللي عمل فيها كدة. يبقي اول مكان هيدور عليها فيه المستشفيات. ولو بس سال الف مين يجري علشان يخدمه. وطبعا انا معروف ومعاها يعني هنلبس كلنا. فهمتي
هنا: ايوة طيب وبعدين. دي اتصفت من كتر النزيف
عدي: بس استني، وطلع تليفونه. الو ايوة يا سليم
سليم: الوة. عدي حبيب قلبي فينك يا راجل.

عدي: مش وقت سلامات يا سليم. بقولك مش انت شاركت في مستشفي جديدة.
سليم: ايوة يا ندل وعزمتك علي الافتتاح من شهر وانت ماجتش
عدي: طيب انا عايزك في خدمه. معايا واحدة حالتها صعبة جدا حامل. وبتنزف ومضروبة وبتموت
سليم: نهارك منيل. دي مصيبة
عدي: ما انا هجباك المصيبة دي عندك وعايزك تظبط الدنيا تحت علشان اعدي بيها من غير قلق ولا اسئلة.
سليم: الله يحرقك. متعرفنيش غير في المصايب. تعالي يا خويا
عدي: طيب قولي العنوان.

سليم: عارف..
عدي: تمام مش هتاخر.
وقفل عدي مع سليم. وطلع علي المستشفي
هنا: مين سليم ده
عدي: ده دكتور صاحبي. لسة واخد مستشفي هو وواحد زميله من قريب. سليم جدع ومش هيقول لحد
هنا: ربنا يستر انا خايفة علي همس جدا
عدي: اتنهد، ربنا يستر
ووصل عدي المستشفي ودخل همس وطبعا دخلت عمليات بسرعة. وبرا هنا وعدي منتظرين. وبعد شوية خرج سليم
عدي: خير يا سليم طمني.

سليم: بحدة. انت مجنون. مين اللي عمل فيها كدة. ده لو مقطورة داست عليها مش هتكون بالحالة دي
عدي: سليم مش وقته المهم نطمن عليها
سليم: ما انا عايز حد من اهلها يمضي علي الاقرار
عدي: بفزع. اقرار ايه
سليم: المدام بتنزف. وحالتها خطر وفي جنين من الاتنين مات ولازم نخرجه والتاني حالته خطر. وهي كمان وانا مقدرش اتحمل المسؤلية
هنا: انهارت من العياط. وقعدت علي الارض. همس همس هتموت يا عدي. منك لله يا رعد منك لله.

عدي: مسح وشه وشعره بضيق. وفكر شوية. سليم انا اللي همضي الاقرار
سليم: بس.
عدي: مفيش بس. هي اصلا ملهاش حد غيرنا وغير جوزها. وهو اللي عمل فيها كدة ومش ممكن هنقوله
سليم: طيب امضي.
عدي: مضي. سليم ارجوك خلي بالك منها. دي زي اختي
سليم: متقلقش خليها علي الله. الدكتورة نهي محترفة هتعمل اللي تقدر عليه. بس هي نزفت كتير ومحتاجين دم كتير و فصيلة دمها مش موجودة عندنا بالكمية الكافية هنحتاج تاني.

عدي: انا فصيلة دميOسالب. بتدي اي فصيلة تانية ممكن اتبرعلها
سليم: طيب هبعتلك الممرضة وتروح معاها
عدي: راح لهنا. ونزل علي ركبته جنبها وحضنها. اهدي يا حبيبتي ان شاء الله هتبقي كويسة ادعيلها
هنا: بدموع. بدعيلها والله همس دي اختي. هي زي ملهاش حد ملهاش اهل
عدي: ضمها بحنيه وملس علي شعرها. وانا روحت فين مش انا حبيبك وجوزك وكل اهلك
هنا: حضنته بقوة وعيطت اكتر. اوعي تعمل فيا كدة اوعي تعمل زيه.

عدي: متخفيش انا مستحيل اازيكي. مع اني متاكد ان رعد بيحب همس واكيد في شئ قوي هو اللي خلاه يعمل كدة
رعد لف علي همس في كل الشوارع اللي حاوليه مش لاقيها. كان هيتجنن. فكرة انها ممكن يكون جرلها حاجة كانت بتقطع فيه. هو فعلا ضربها وازاها لكن لسة خايف عليها. ومش عارف هي راحت فين. افتكر هنا.
رعد: ممكن تكون راحت لهنا. وطلع تليفونه واتصل بعدي..
عدي: تليفونه بيرن، رعد. ده رعد
هنا: اوعي تقوله حاجة انت فاهم.

عدي: هز راسه. و رد. ايوة يا رعد
رعد: بعصبية. عدي همس كلمت هنا او جاتلها
عدي: لا هنا معايا برا اصلا. وبعدين همس ايه اللي هيجيبها لوحدها
رعد: ضرب. الدريكسيون بإيده بغضب. هتكون راحت فين يعني الارض انشقت و بالعتها
عدي: في ايه ممكن تفهمني
رعد: بصوت عالي كله وجع. افهمك ايه افهمك انها خانتني في بيتي وفي سريري
عدي: انت بتقول ايه مستحيل همس تعمل كدة. ارجوك احكيلي بالظبط ايه اللي حصل
رعد: ..

عدي: مسك راسه. يا نهار اسود انا مش مصدق
رعد: عدي. لو اتصلت بيكم في اي وقت تكلمني انا هقتلها والله لقتلها
عدي: قفل مع رعد وقعد علي الكرسي. ومسك راسه بإيده وهو مش مستوعب اللي سمعه من رعد
هنا: قعدت جنبه. في ايه قالك ايه
عدي: مصدوم. مصيبة. كارسة يا هنا.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 5 من 24 < 1 7 8 9 10 11 12 13 24 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 1530 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 1126 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 1165 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 963 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 1734 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، للإيجار ،











الساعة الآن 10:38 AM