logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .







look/images/icons/i1.gif رواية عشقني الأدهم
  11-01-2022 11:29 مساءً   [10]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية عشقني الأدهم للكاتبة روضة رجب الفصل الحادي عشر

مساء فى منزل مازن شاهين.
مازن: رهف على فكره اونكل محمد هييجى يوم الجمعه اللى جايه عشان هيخطبولى وبعدين هيخطبوكى.
رهف بمزاح: هيخطبولى وهيخطبوكى ايه ده هوا مفيش غيرنا فى البلد وبعدين اشمعنا انتا الاول على راسك ريشه.
مازن: يا بت انتى بقيتى لمضه كده ليه أنا الكبير.
رهف: مليش دعوه أنا الاول.
مازن: يلا يا ماما من هنا هنرش ميه، اقولك روحى اعمليلى حاجه اكولها.

رهف: عندك ايدين ورجلين وعنين وعقل اعمل لنفسك أنا هروح انام عندى شغل بكره الصبح، تصبح على خير.
وذهبت رهف إلى غرفتها.
مازن: استنى طب مين اللى هيعملى اكل، يوووه طب والله لادخل انام.

مر اسبوع بسلام وجاء الخميس وكانت رهف فى العمل ومازن وذياد فى منزل مازن ودق جرس الباب فذهب ذياد ليفتح.
ذياد: ايوه حضرتك عايزه مين.
، : هوا مش ده بيت رهف فريد.
ذياد: ايوه هوا ثوانى، مازاااااان.
جاء مازن وهو يقول: ايوه عايز ايه.
ذياد: الانسه دى عايزه رهف اختك.
مازن: حضرتك مين.
، : انا نور الهدى صحبتها كنت معاها فى لبنان.
مازن: طيب اتفضلى هيا قدامها تقريبا ساعه عشان هيا فى الشغل.

نور: خلاص أنا شويه هجيلها تانى.
مازن: طب بصى تعالى معايا.
نور: فين.
مازن وهو يذهب إلى المصعد: الشقه اللى فوق بتاعه صاحبه رهف هيا قاعده مع مامتها بس اقعد معاها لغايه ما رهف تيجى.
نور: شكرا لحضرتك.
مازن: الشكر لله.

دق مازن الجرس ففتحت له تقى.
مازن: السلام عليكم.
تقى: وعليكم السلام اتفضل.
مازن وهو يشير إلى نور: دى الانسه نور صاحبه رهف.
تقى: اهلا بيكى.
مازن: أنا كنت عايزك تخليها عندك عشان رهف فى الشغل وانا قاعد أنا وذياد تحت لوحدنا.
تقى وقد افسحت الطريق الى نور: طبعا اتفضلى.
نور: شكرا ومعلش هتقل عليكى.
مازن: أنا هنزل دلوقتى وهتصل برهف اخليها تيجى.

دخل مازن إلى شقته وجلس بجانب ذياد.
ذياد: مين دى.
مازن: دى نور صاحبه رهف كانت معاها فى لبنان وهيا اللى ساعدتها تهرب.
ذياد: اممممم بس قمر البت.
مازن: يا اخى اسكت واحترام نفسك بقى.
ذياد: سكتنا.
مازن: أنا هقوم اكلم رهف.

دخلت رهف إلى المنزل.
رهف: السلام عليكم.
مازن: وعليكم السلام.
رهف: فى ايه بقى جايبنى بدرى ليه.
مازن: تعالى وانا اقولك جايبك بدرى ليه.
اخذها مازن وذهبوا إلى شقه تقى.
تقى بمرح: يا اهلين.
رهف: هوا فى ايه انتا جايبنى عشان اشوفها ماهى فوشي ليل ونهار.
مازن: طب أنا هنزل وانتى اتعاملى بقى يا تقى.
تقى: ماشى جود باى انتا بقى.
ثم التفت إلى رهف وقالت: غمضى عنيكى.
رهف: ليه.
تقى: غمضى بس.
رهف: اهه يا ستى فى ايه بقى.

اخذتها تقى إلى نور وقالت: فتحى بس براحه.
فتحت رهف عينيها فوجدت نور أمامها.
رهف وهى تحتضنها: نووووور وحشتينى اوى اوى اوى.
نور: وانتى كمان وحشتينى اوى.
ابتعدت عنها نور وقالت: عامله ايه.
رهف: الحمدلله تمام غريبه يعنى جيتى من غير ما تقوليلى.
نور: بصى هوا لعده اسباب اولا عشان اعملهالك مفاجأة ثانيا عشان أحضر خطوبتك ثالثا أن انا زهقت من القاعده لوحدى فقولت انزل واستقر هنا.
رهف: يعنى انتى هتقعدى هنا على طول.

نور: اه على قلبك احكيلى بقى حكايتك انتى وادهم.
رهف: بصى يا ستى، وحكت لها رهف كل ما حدث منذ أن جائت إلى مصر.
تقى بمزاح: أما كصه عبره بصحيح.
رهف: بس يا بت يا هبله صحيح انتى ايه إلى جابك هنا يا نور.
نور: أنا جيت على شقتكم تحت واخوكى كان معاه واحد تانى لوحدهم فقالى اقعد هنا مع تقى استناكى.
رهف: بقيتوا اصحاب خلاص.
تقى بغرور مصطنع: طبعا يا بنتى أنا اى حد يقعد معايا يحبنى على طول عشان أنا قمر وسكر وعسل.

رهف: بس بس ايه كميه التلزيق دى وبعدين حاسبى الغرور يوقعك على وشك.
نور: أنا همشى بقى وهبقى اجيلك بكره بدرى.
رهف: هتروحى فين.
نور: هحجز فى اى فندق لغايه ما الاقى شقه.
تقى: يا بنتى طب ليه متقعدى معايا أنا وماما.
نور: لا مش هينفع.
تقى: ليه بس أنا قاعده لوحدى أنا وماما.
رهف: أنا عارفه نور ليه مش راضيه تقعد هنا بس أنا عندى فكره.
تقى: فكره ايه.
رهف: نور تقعد معاكم عنا بس تدفع نص الايجار.
نور: أنا موافقه.

تقى: خلاص ماشى.
رهف: خلاص كده خلينا بقى نسهر سهره حلوه...
قاطعتها نور: نسهر ايه انتى ناسيه أن بكره خطوبتك وهنصحى بدرى.
تقى: ايه رايك يا رهف تباتى معانا انهارده.
رهف: اشطا هكلم مازن واقوله.
حاكت رهف مازن فى الهاتف وقالت له انها ستنام مع الفتيات فوافق على شرط أن تكون فى شقتهم صباح الغد.

استيقظت رهف مبكرا وايقظت الفتيات وقالت لهم أنها ستذهب إلى الأسفل.
دخلت رهف إلى غرفه مازن حتى توقظه.
رهف: مازاااااان.
مازن: فيه ايييه انتى بتصحى ميت عايزه ايه.
رهف: اصحى خطوبه اختك ونايم.
مازن: روحى حضرى الفطار طيب على ما أنا اخد شاور واجى.
بعد عده ساعات كانت عائله العونى جميعها فى منزل مازن.
وكانت الفتيات فى غرفه رهف.
دق مازن الباب وهو يقول: رهف يلا خلصى.

رهف: حاضر، يلا يا بنات أخرجوا انتوا وانا هلبس الشوذ واجى وراكوا.
خرجت الفتيات وكانو يرتدون فساتين من نفس اللون الكحلى فنظر لهم مازن وهو يقول: ايه ده انتو مطقمين.
تقى: طبعا ورهف كمان لابسه نفس اللون.
احمد: هبل بنات هنقول ايه.
وفجأة انقطع النور.
مازن: ايه ده النور قطع.
احمد: سبحان الله هيا حظوظ.
أمسكت نور بتقى.
تقى: يا بنتى فيه أيه انتى ماسكه حرامى.
نور بهمس: أنا بخاف من الضلمه.
دقائق وعاد الضوء مره اخرى.

مازن: امال رهف فين كل ده انا بفكرك بتكلميها يا تقى.
تقى: لا رهف لسه فى الاوضه اروح اشوفها اتاخرت ليه.
مازن: اه روحى.
ذهبت تقى الى غرفه رهف ثوانى وعادت مره اخرى وهى تقول: الحق يا مازن رهف مش موجوده.



look/images/icons/i1.gif رواية عشقني الأدهم
  11-01-2022 11:30 مساءً   [11]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية عشقني الأدهم للكاتبة روضة رجب الفصل الثاني عشر

تقى: الحق يا مازن رهف مش موجوده جوه.
ذهب مازن مسرعا اللى غرفه رهف فلم يجدها بحثو عنها فى كل مكان بالمنزل بأكمله وأيضا لم يجدوها.

قبل قليل بعد أن انقطع الضوء ذهبت رهف إلى باب الغرفه لكى تخرج ولكنها شعرت بيد تسحبها للخلف وشئ يوضع على أنفها وما هى إلا ثوانى معدودة ولم تشعر رهف بأى شئ.

ادهم بغضب: هتكون راحت فين.
مازن: أنا لقيت الورقة دى فى الاوضه بتاعتها.
ذياد وهو يقرأ الورقه: حمدى هوا إلى خطفها.
رن هاتف مازن فى هذه اللحظه برقم غريب.
مازن: الو.
، : ايه رايك في المفاجئه دى اختك عندى أنا حبيت بس اسمعك صوتها لاخر مره.
مازن: اقسم بالله لو جيت جنبها لاموتك.
حمدى: من غير كلام كتير خد اختك اهه.
رهف بدموع: مازن.
مازن: حببتى انتى كويسه أنا مش عايزك تخافى يارهف وانا هوصلك متخافيش.
رهف: حاضر.

اخذ منها حمدى الهاتف واغلقه.
ادهم: ها يا ذياد عرفت مكان الرقم.
ذياد: الخط اتكسر بعد ما المكالمه خلصت.
ادهم: يعنى ايه مش هنعرف نوصلها.
ذياد: أهدى يا ادهم هنوصلها أن شاء الله أنا كلمتهم فى الجهاز وأن شاء الله خير.

فى مكان آخر مهجور كانت رهف مقيدها يدها وقدمها وكان حمدى يجلس أمامها على كرسى.
حمدى: هربتى منى بس ادينى جبتك اهه وقت ما أنا عايز.
رهف: انتا عايز منى ايه لو عايز الفلوس خدها وسبنى فى حالى.
حمدى: أنا كده كده هاخد الفلوس بس هاخد روحك معاها.
تركها حمدى وخرج وظلت رهف تبكى وتدعو ربها أن يخرجها من هذا المأزق.

كان الجميع جالسون فى منزل مازن شاهين وكانت الفتيات يبكون على صديقتهم المقربة.
دخل عليهم ذياد مسرعا وهو يقول: يلا يا مازن أنا عرفت مكانها يلا بسرعه.

، : الحق يا باشا عرفوا مكانا وجايين على هنا.
حمدى: ايه عرفوا ازاى يلا بسرعه هات البت إللى جوه دى خلينا نروح مكان تانى.
أحضر الشاب رهف فقالت رهف: فيه ايه مالك ساحبنى كده ليه.
حمدى بقسوه: انتى تخرسى خالص يلا بينا بسرعه.
واخذها وذهبوا إلى مكان ما.

بعد مده أقل من ساعه وصل الشباب إلى هذا المكان وكان عباره عن منزل مهجور وبه العديد من الغرفه.
بحثوا عنها فى كل مكان.
ذياد: حد لقى حاجه.
مازن: مفيش حد هنا خالص.
رأى ادهم شئ ما ملقى فى الارض.
ادهم: مش دى الاسوره بتاعت رهف.
مازن وهو يأخذها منه: ايوه هيا دى اكيد كانو هنا وعرف أن احنا جايين فهرب.
رن هاتف مازن معلنا عن وصول رساله.
فتح مازن الرساله وكان نص الرساله كالاتى تعيش وتاخد غيرها.

ادهم: والله ما هرحمه.



look/images/icons/i1.gif رواية عشقني الأدهم
  11-01-2022 11:30 مساءً   [12]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية عشقني الأدهم للكاتبة روضة رجب الفصل الثالث عشر والأخير

فى شاليه فى الاسكندريه.
كان يجلس حمدى مع أحد رجاله. يفكر فى طريقه للاستفادة من رهف قال لأحد رجاله، حمدى: ادخل بص على البت اللى جوا دى.
، : حاضر.

دخل الرجل اللى الغرفه التى توجد بها رهف وكانت رهف تمثل انها نائمه حتي لا يؤذوها وما هى إلا ثوانى وخرج الرجل مره اخرى.
فتحت رهف عيونها وبكت بشده وهى تقول: يارب ساعدني أنا مش عارفه اعمل ايه يا رب.
نظرت رهف إلى الأرض فلفت نظرها شئ ما.
فوجئت أنه هاتف وقع من أحد الحراس وهو ينقلها إلى هذه الغرفه.

أخذته على الفور وكتبت رقم ادهم واتصلت به. علي الصعيد الآخر كان ادهم يحرق الارض ذهابا وايابا من شده خوفه علي رهف وأنه لا يعلم طريقه للوصول لها وبينما هو في تفكيره وقلقه تعالي صوت هاتفه لينظر ويجد رقم غريب فيجيب، ادهم: الو.
رهف: ادهم أنا رهف.
ادهم بلهفه: رهف انتى فين وازاى بت...

قاطعته رهف هى تقول بسرعه: ادهم ده فون حد من الحرس وقع منه أنا فى شاليه فى اسكندرية أنا سمعتهم بيقولوا كده بسرعه يا ادهم والنبى ده عاوز يقتلنى.
أدهم: لا متقلقيش انا جاي علي طول
استمعت رهف إلى صوت ما بالخارج فقالت: ادهم أنا هقفل فى حد جاى مش هعرف اكلمك تانى.
ادهم: خلى بالك من نفسك.
أغلقت رهف الهاتف ومسحت الرقم منه والقته بعيدا حتى لا يشك بها الحرس.

ذهب ادهم إلى بقيه العائله.
ادهم: رهف كلمتنى وعرفت مكانها.
مازن بلهفه: فين وكلمتك ازاى اصلا.
ادهم وهو يجذب اشياءه: بعدين هبقى احكيلكم يلا هيا فى شاليه فى اسكندرية.
وذهبوا فى طريقهم إلى الاسكندريه.

بعد عده ساعات وصل الشباب إلى المكان ودخلوا بهدوء بعد أن تولى زياد امر الحراس على البوابه.
بدأوا فى تفتيش المنزل بهدوء حتى دخل ادهم أحد الغرف فوجد رهف مقيده وملقاه على الأرض.
ادهم: رهف.
رفعت رهف رأسها وهى تظن أنها تحلم: ادهم انتا جيت.
ذهب إليها وفك قيودها وقال: اه يا حببتى أنا هنا يلا بس بسرعه خائنا نخرج من هنا.

وبالفعل خرج الشباب برفقه رهف بعد أن تم القبض على حمدى ورجاله ومر حوالى اسبوع على هذا الحادث.

مازن: ها يا رهف موافقه.
رهف: مازن انتا ليه محسسنى انو اول مره يتقدم ماهو اتقدملى قبل كدا وانا وافقت.
مازن: أنا مش بتكلم على كده أنا بتكلم على موضوع أن الفرح يبقى بكره.
رهف بصدمه: نعم فرح مين ده اللى بكره.
جاء ادهم من خلفهم: فرحى.
رهف: ايوه ازاى يعنى.
ادهم: بصى أنا عارف انك مستغربه بس أنا مش هستنى لما تحصل حاجه تانى هتجوزك بكره يعنى هتجوزك بكره.
مازن: وافقى بقى أصل انتى لو وافقتى هيبقا فرحى أنا كمان.

رهف: ماشى.

وجاء اليوم الثانى فكان الجميع سعداء بهذا الخبر ولكن كان هناك من يخطط لشئ ما.
حل الليل وامتلئت القاعه بالحضور وأتى العروسان (مازن وتقى)(ادهم و رهف).
تم عقد قران كلا منهم وجاء المأذون ليرحل ولاكن استوقفه زياد.
زياد: لو سمحت.
المأذون: نعم.
ذياد: ثوانى.
ذهب ذياد إلى نور وقال: موافقه.
نور باستغراب: على ايه.
ذياد: لا كده كتير انتي هتتجوزينى.
نور: هفكر.
ذياد: لا مفيش هفكر فيه موافقه أو هتجوزك غصب عنك.

نور: موافقه.
وتم عقد قران ذياد ونور.
رهف: ادهم هوا اخوك ده مجنون.
ادهم: اخويا بس ما صحبتك اجن منه أنا عمرى ما شفت جواز بالسرعه دى.
ذهب احمد إلى أباه: عاجبك اللى بيحصل ده يا حج.
محمد: ايه إلى حصل.
احمد: عيالك كلهم اتجوزو وانا قاعد جمبك.
محمد بضحك: خلص دراستك وانا اجوزك.
لينتهي الفرح بسلام ولكن هناك من يخطط لتخريب تلك الفرحه.

وكده تكون خلصت الروايه اشوفكم فى الجزء الثاني.
تمت
الجزء التالي
نوفيلا عشقني الأدهم الجزء الثاني للكاتبة روضة رجب كاملة

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 3 من 5 < 1 2 3 4 5 >




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 1519 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 1115 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 1153 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 948 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 1716 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، عشقني ، الأدهم ،











الساعة الآن 08:25 AM