logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 2 من 18 < 1 2 3 4 5 6 7 8 18 > الأخيرة



look/images/icons/i1.gif رواية حب بلا قيود
  13-11-2021 01:04 مساءً   [4]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حب بلا قيود للكاتبة أسماء صلاح الفصل الخامس

استعد الحج عبد الحميد لسفر...
وركب سيارته... وصل عبد الحميد الي شركه النوري... ودخل اليه
سليمان:اتفضل يا حج نورت القاهرة كلها
عبد الحميد:منوره بأهلها...
سليمان:خير يا حج
عبد الحميد:عاوزك تجيبلي عنوان حد...
سليمان:مين... ومن بكرا هيبقى عندك...
عبد الحميد:المهم ولا عاصم ولا عبد الرحمن يعرفوا حاجه...
سليمان:مين هو ...
عبد الحميد: ملك محمد عبد الحميد العطار...
سليمان:طب انا عاوز معلومات عنها...
عبد الحميد:معرفش عنها غير عنوان الشقة القديمة اللي كانت عايشه فيها...
سليمان:طب جامعتها مثلا اي حاجه...
عبد الحميد:انا قولت اقولك عشان انت ليك معارف كتير وهتعرف توصلها...
سليمان:اول ما اوصلها هقولك...
غادر عبد الحميد... واتصل سليمان باادهم ونادر واخبرهم ان يأتوا ف الحال...

أتصل أدهم بنادر...
أدهم:انت فين... بابا كلمك
نادر:ايوه انا لسه نازل من الشركة...
أدهم:وانا نزلك
كان نادر ينتظره أمام السيارة...
نادر:هو ف اي، انا سيبت الشغل ونزلت...
ركب أدهم السيارة وقال:يلا اركب يا نادر...
ركب نادر السيارة وقال :متعرفش ابوك عاوزنا ف اي...
أدهم:مش عارف...
نادر: انا كان لسه عندي شغل مع عمرو...
أدهم:ساعه زمن وهنرجع لشركه تأني...
وصل أدهم ونادر الشركة وصعدوا الي المكتب
سليمان:تعالوا...

أدهم:ف اي يا بابا قلقتنا...
سليمان:انا لقيت كارت مهم اوووي لو احتاجنها عشان نكسب المناقصة لو كسبنا هيبقى اسمه خدمه ومصلحه...ناقص اسبوعين على المناقصة...
نادر:اي هو
سليمان:ملك محمد عبد الحميد العطار عاوزكم تشقوا الأرض وتجيبوها وتفضل منوره عندنا لحد يوم المناقصة...
أدهم:اسمها ملك محمد عبد الحميد العطار...
نظر أدهم ونادر لبعض كل منها يفكر اهي ملك ولا تشابه أسماء...
سليمان:رحتوا فين...
أدهم:ولا حاجه هنشوف الموضوع دا و هنجيبها ف اسرع وقت...

خرج نادر وادهم من المكتب واثناء طريق خروجهم من الشركة دار بينهم تلك الحديث...
نادر:تفتكر ممكن تكون هي...
أدهم:بصراحه دي اخر حاجه اتمنى انها تحصل... انا مش عاوز اشوف البت دي تأني...
نادر:انا كان نفسي اشوفها بس مش بطريقه دي طلعت تبع عيله العطار...
أدهم:مش عارف بقا... اركب العربية انت عقبال ما انا اروح الحمام...
نادر:ماشي، هات المفتاح طيب...

خرج نادر... اخرج أدهم هاتفه واتصل بي زينه السكرتيرة بتاعته...
زينه:اي يا باشا
أدهم:ف بنت كانت متقدمة عشان تبقى المترجمة عندنا ف الشركة واستاذ نادر هو اللي عمل الانترفيو والملف بتاعتها مع غاده... تروحي تخدي منها بايه طريقه...
زينه:تمام...
أدهم:ساعه بظبط وعاوز الملف دا على مكتبي...

قام معتز بالاتصال بصديقه...
معتز:اي يا ابني مش هاين عليك تسأل عليا...
مراد:قولت اسيبك تشوف شغلك
معتز:بجد والله مش عارف اشكرك ازاي...
مراد:منه اختارتها ديما صح
معتز:منه أي ياعم... انا قصدي على ملك بصراحه مريحني اوووي ف الشغل ومحترمه ومنظمه اوووي...
مراد:ملك... اسمها حلو اوووي...
معتز:وهي زي القمر برضو...
مراد:ايوه بقا الصنارة غمزت ولا اي... تصدق عاوز اشوفها...
معتز:ههههههههه خلاص تعالي وشوفها... بس هي صغيره عننا...
مراد:هكلمك بعد ما اخلص...
معتز:اشطا وعاوزين نتقابل...

ف منزل الحج عبد الحميد
عاصم:عوجت يا ابوي... قلقنا عليك...
عبد الحميد:كنت بخلص شغل يا ولدي...
عاصم: حمد الله على سلامتك... يا بوي...
سعاد:احضرلك الاكل يا ابوي...
عبد الحميد:فين يوسف وعمر...
سعاد:تلاقيهم ف الشغل يا حج ومني نايمه فوق...
عبد الحميد:بخصوص مني انا عاوز اجوزها...
سعاد:هاااا مين...

عبد الحميد:والله العرسان كتير بس انا عاوز حد يقدرها ويعرف جيمتها...
عاصم:اكيد ياابوي...
عبد الحميد:انا هطلع ارتاح شويه َ...
سعاد:شوفت ابوك عاوز يرمي البت... عشان يوسع الطريق لبت دلال...
عاصم:اكتمي لحد يسمعنا...
سعاد:على جثتي والله...
عاصم:متقلقيش انا مش هسيب بنتنا... تتضيع...

ف مكتب سعيد المحامي...
يوسف بصوت عالي:وسعي كدا انا هدخل يعني هدخل... زق يوسف السكرتيرة وفتح الباب...
السكرتيرة:لوسمحت يا افندم ...
سعيد:اي دا...
يوسف:اقعد كدا بس بدل ما اخلص عليك...
اشار سعيد لي السكرتيرة ان تخرج
يوسف:ايوه كدا نتكلم بقا...
سعيد:عاوز اي يا يوسف...
يوسف:عاوز جدي ميعرفش طريق لملك ودا لمصلحتك...
سعيد:الموضوع ميخصكش...

يوسف وهو يضع رجل على رجل وقال:عندك حق، بس تخيل بقا لو البوليس عرف انك بتهرب آثار...
سعيد:الكلام دا مش صح...
يوسف:ههههههههه ما انا عندي الدليل...
سعيد بتلعثم وتوتر:اي فبن هو...
اخرج يوسف الهاتف من جيبه وفتح له الفيديو ...
سعيد:انت بتصورني ...
يوسف:بظبط كدا
سعيد:انت عارف انت بتلعب مع مين وبعدين التسجيل دا يوديني انا وعمك ف داهيه هو اللي كان معايا واحنا بنتفق على التهريب...

يوسف:ما دا المطلوب اني اخلص من عمي وابنه...
سعيد:عاوز اي يا يوسف...
يوسف:كل حاجه جدي هيقوليها ليك انا اعرفها... وطريق ملك مش عاوز حد يعرفه فاهم...
سعيد:تمام...
يوسف:اقوم امشي بقا... خرج يوسف من المكتب...
سعيد:وبعدين بقا ف الواقعة دي...

دخلت زينه المكتب عند غاده...
زينه:قولت اجي اقعد معاكي شويه...
غاده:انا معنديش شغل بشمهندس نادر نزل من شويه و كنت لسه هجيلك والله قولت نشرب قهوه مع بعض...
زينه بابتسامه:قولت اسبقك... قومي هاتي القهوة...
غاده:ماشي...
قامت زينه لتبحث ف إدراج المكتب على الملف الخاص بملك... ولاقيته وذهبت لتضعه ف مكتب أدهم... وبعدين راحت عند غاده تأني...
غاده:انتي روحتي فين
زينه:كنت ف الحمام...
غاده:اشربي القهوة قبل ما تبرد...

زينه:هخدها معايا واطلع على مكتبي بقا لحسن أدهم باشا يجي...
غاده بتعجب:طيب...
وصل أدهم الي المكتب...
قامت زينه وتابعته...
جلس أدهم على المكتب وفتح الملف...
أدهم اتصدم... لأنه اتأكد ان هي ملك العطار...
زينه:تؤمرني بحاجه تأني...
أدهم بضيق :لا اتفضل انتي...
استغربت زينه... من طريقته...
وتمتمت لنفسها بعد أن خرجت من المكتب :وانا مالي مش هو اللي طلب...

طلب نادر من غاده ان تدخل له...
طرقت غاده الباب ودخلت...
غاده:نعم يا افندم...
نادر:عاوز ملف ملك اللي كانت متقدمة لشغل...
غاده:حاضر هشوفه لحضرتك...
خرجت غاده ودورت على الملف ولكنها لم تجده... دخلت مره اخرى له...
غاده بتوتر:مش موجود...
نادر بانفعال:يعني اي مش موجود هو احنا ف الشارع... اتفضلي غوري من وشي...

كان حازم يجلس على الأريكة ويشاهد التلفاز... ناديه:اي يا حبيبي مش نازل...
حازم:لا قولت اقعد معاكي...
ناديه بابتسامه:ياواد...
حازم:اكيد طبعا يا ماما...
ناديه:انت قافل المكتب بتاعك... انهارده...
حازم: بصراحه اهااا، أديت للموظفين اجازه يومين وقولت ارتاح انا كمان انهارده بس هروح الشركة بكرا...
ناديه:ماشي يا حبيبي، جلست ناديه بجانبه... وقالت:عملت اي مع ملك...
حازم:روحتلها وقولتلها لو عاوزه حاجه تكلمني...

ناديه:ربنا يكرمك يا حبيبي...،هي قد اي
حازم:تقريبا عندها عشرين سنه مش فاكر والله...
ناديه:امممم، وانت مش ناوي تتجوز...
حازم:انتي بتلميحي على اي يا نونو...
ناديه:ههههههههه طب ماانت فاهم اهو بت وحيده ومحترمه واخلاقها كويسه... وانت ما شاء الله عليك محامي كبير...
حازم:بس انا بحسها زي اختي الصغيرة...
ناديه: عادي غير احساسك ولما تتجوزها مش هتبقى اختك وبعدين الفرق بينكم 10 ولا 11 سنه بس... انا الفرق بيني وبين ابوك كان 20 سنه وكنا مرتاحين مع بعض...
حازم:هفكر كدا...
ناديه:اها ونبي وفرح قلبي...

ف بيت عبد الحميد...
دخل عمر غرفه المكتب لجده وقال عمر:خير يا جدي عاوزني ف اي...
عبدالحميد:انت هتنزل القاهرة تأني...
عمر:ايوه بس انا قولت اقعد هنا اسبوع ولا حاجه عشان ماما تسكت ... كل شويه تقولي تعالي اقعد معانا وكدا...
عبد الحميد:وطبعا شركه العطار داخله المناقصة بتاعت المشروع...
عمر:اكيد طبعا لو احنا اللي عملنا المشروع دا هنكسب كتير اوووي واسهم شركتنا هتعلي ف السوق...
عبد الحميد:بس انا عاوزك تخسرها...
عمر بصدمه:نعم؟
عبد الحميد:ايوه يا ولدي انا عاوزك تخسر المناقصة دي...

عمر:مستحيل لو خسرنا الخسارة هتبقى كبيره
عبد الحميد:الخسارة تتعوض...
عمر:انا مش موافق... اسف... وخرج عمر من المكتب...
وقابل يوسف ف وشه...
يوسف:مالك بوزك شبرين ليه...
عمر: جدك عاوزنا نخسر المناقصة ...
يوسف:هاااااا ليه...

عمر:معرفش بقا... بس كدا الشركة هتقع مش كفاية أن شركه أدهم النوري قصدي لا كمان عاوزني انسحب...
يوسف:لا انت خليك مكمل عادي وانا هحاول اعرف اي ورا الموضوع دا... اصل جدك مش هعمل كدا من فراغ...
عمر:تمام... انا طالع عشان اكمل شغلي...
يوسف:ربنا معاك يا اخويا...
يوسف:وبعدين بقا ف جدي دا كل شويه يعمل فيلم دا انا زهقت...
خلطته مني علي كتفه من الخلف...
يوسف:حرام عليكي خضيتني...
مني:اصلي لاقيتك بتكلم نفسك...
يوسف ببرود :هههه اتجننت.
مني:اي الرخامة دي...
يوسف:ونبي سيبني بالهم اللي انا ف...

ذهب نادر الي سمر...
سمر:يعني تقعد اسبوع ولا تيجي ولا تسال...
نادر:كنت مشغول والله...
سمر:مش مهم بقا... ولا يهمك...
نادر:هي بوسي جاتلك تأني...
سمر:لا ليه؟
نادر:بسألك عادي
سمر: اقوم اجبلك كأس تأني...
نادر:قومي... .
قامت سمر واحضرت له الكأس وجلست...
نادر:كلمتي ملك تأني...
سمر:لا...
نادر:امممم طيب...
سمر: هو ف حاجه يا نادر...
نادر:لا يروحي بسأل...

كانت بوسي جالسه تنتظر مجي أدهم...
دق جرس باب الشقة... قامت بوسي وفتحت الباب...
دلف أدهم الي الداخل ... قامت بوسي بمعناقته وقالت:وحشتني...
وضع أدهم قبله على شفتها وقال:وانت كمان...
بوسي:هتاكل...
أدهم:لا تعالي عاوز اقولك على حاجه...
جلس أدهم وبوسي...
بوسي:خير يا حبيبي...
أدهم:فاكره حوار ملك...
بوسي:ماله...
أدهم:بابا انهارده طلب مني ومن نادر اننا ندور عليها ...

بوسي:وانت مضايق ليه يا حبيبي...
أدهم:مش عاوز نادر يوصلها... انا قطعت كل الطرق عليه مفضلش غير سمر...
بوسي بضيق:مش ملاحظ انك خايف عليها ولا اي...
أدهم:اهدي بلاش عبط انتي عارفه ان نادر متهور مش اكتر وانا مش عاوز تحصل مشاكل و بعدين دي بنت عيله العطار ...
بوسي:طب هو باباك عاوز اي منها...
أدهم:عاوز اننا نبعدها او بمعنى تأني نخطفها لمده اسبوعين...
بوسي:انا من رأيي تسيب الموضوع على نادر... وهو هيتصرف وتخلي باباك يفهمه كل حاجه...
أدهم: انتي رايك كدا...

بوسي:ايووه، أو ممكن تقول لحازم بما انه يعرفها... وحتى بدل ما حد يخدها غصبن عنها... يفهمها هو ويخدها تقعد عنده ف البيت...
أدهم:عنده ف البيت تعمل اي...
بوسي:مالك يا أدهم هو انا قولت حاجه غلطت... سواء انت ولا نادر ولا حازم كلكم اغراب عنها بس حازم على معرفه بها ف دا قصدي...
احس أدهم انه انفعل عليها بدون سبب... خلاص يا حبيبتي مكنتش اقصد حاجه...
بوسي:لا عادي...

ف منزل النوري...
ايمان:اصحى يا حبيبي...
سليمان:طيب هصحي اهو...
ايمان:انا هنزل احضرلك الفطار...
سليمان:انتي بتتعبي نفسك ليه... اومال الخدامين شغالين ليه...
ايمان:انا اتعودت اني انا اللي بحضر الفطار...
سليمان:تسلمي يا حبيبتي...
ايمان:قوم اجهز عشان متتاخرش علي الشغل...

ف الشركة... كان أدهم ينتظر قدوم حازم...
طرق حازم الباب ودخل...
حازم:حد يصحى حد من النوم ويجيبه على مله وشه كدا...
أدهم:اقعد بس...
حازم:خير...
أدهم:انت ف حاجه بينك وبين ملك
حازم باستغراب:لا مفيش...
أدهم:انت تعرف ايه عنها...
حازم:لا بجد مش فاهمك... في ايه...

أدهم:من الاخر كدا بابا عاوزنا نخطفها لحد ما نكسب المناقصة لأنها بنت عيله العطار...
حازم بضيق:نعم؟
أدهم:اهدي بس انا لو كنت عاوز اعمل حاجه كنت عملتها بس انا قولتك وخدت الملف من عند نادر عشان ميوصلش لها...
حازم:وانت هتعمل اي...
أدهم:معرفش... بس المهم ان نادر ميوصلش ليها ولا ابويا ...
حازم: متنساش ان نادر بيحفر وراها من غير حاجه اصلا...
أدهم:طب هنعمل اي...
حازم:انا ممكن اسمع كلام ماما...
أدهم:مش فاهم...

حازم: ماما عرضت عليا فكره اني اتجوز ملك... واظن ان لو دا حصل هيبعد عنها حاجات كتيره...
أدهم:خلي الموضوع دا بعدين، اكيد مش هتروح تقولها اتجوزني...
حازم:طب هنعمل اي...
أدهم:انا هتصرف...
حازم:عرفني...
أدهم:ولا حاجه هخدها وقعدها ف شقه مدينه نصر وخلاص كدا...
حازم:ازاي ومين قالك ان ملك هتوافق...
أدهم:سيب الموضوع دا عليا... بس انت حاول تقفل على نادر...
حازم:هو انت عارف عنوانها...
أدهم:ايوه كان مكتوب ف الملف...

كانت ملك بتفتح باب شقتها لكي تخرج لقيت حاتم أمامها...
ملك:خير يا استاذ حاتم ف اي
حاتم:وحشتني...
ملك:استاذ حاتم بعد اذنك اتفضل من قدامي...
حاتم:انتي قاسيه كدا ليه...
ملك:بعد اذنك غور من وشي يا استاذ حاتم...
حاتم:طب تعالي نتكلم جواه... وحاول دفعها للخلف...
ولكن تماسكت ملك وقامت بدفعه...
حاتم:انت بتزقني...
ملك:بظبط كدا... ابعد بقى عاوزه اقفل الباب و امشي...
حاتم بتوعد:ماشي يا ملك...

ذهبت ملك الي العيادة وقامت بتنظيف وترتيب بعض الأغراض...
وصل معتز الي العيادة وكان بها بعض المرضى ودخلت ملك خلفه...
جلس معتز على المكتب...
ملك:ادخل اول كشف يا دكتور...
معتز:ايوه يا ملك اتفضلي...
نادت ملك على أول كشف وبعدين جلست على المكتب تباشر باقي عملها.
اتت مريضه...وقالت:لوسمحتي عاوز احجز...
ملك بدون أن ترفع نظرها لها وقالت: مينفعش الحجز ف نفس اليوم يا مدام...
ردت عليها وقالت:ادخلي قولي لدكتور معتز وخلاص...
رفعت ملك راسها لكي تراها ولكنها اتصدمت عند رأيتها ...


look/images/icons/i1.gif رواية حب بلا قيود
  13-11-2021 01:05 مساءً   [5]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حب بلا قيود للكاتبة أسماء صلاح الفصل السادس

ذهبت ملك الي العيادة وقامت بتنظيف وترتيب بعض الأغراض...
وصل معتز الي العيادة وكان بها بعض المرضى ودخلت ملك خلفه...
جلس معتز على المكتب...
ملك:ادخل اول كشف يا دكتور...
معتز:ايوه يا ملك اتفضلي...
نادت ملك على أول كشف وبعدين جلست على المكتب تباشر باقي عملها.

اتت مريضه...وقالت:لوسمحتي عاوز احجز...
ملك بدون أن ترفع نظرها لها وقالت: مينفعش الحجز ف نفس اليوم يا مدام...
ردت عليها وقالت:ادخلي قولي لدكتور معتز وخلاص...
رفعت ملك راسها لكي تراها ولكن اتصدمت...
بوسي:قوليله بوسي...
ابتلعت ملك ريقها وقالت:تمام اتفضلي...

نظرت لها بوسي وقالت:انا حاسة اني شوفتك قبل كدا، انتي أسمك اي..
ملك:لا ممكن تكوني شوفتني ف عياده تأنيه، ثواني ادخل اقول لدكتور...
دخلت ملك الي معتز...
ملك:ف واحده اسمها بوسي عاوزه تتدخل لحضرتك...
معتز:دخليها...
ملك:حاضر... نادت ملك عليها...

دخلت بوسي...
قام معتز ورحب بها وصافحها وقال:اتفضلي يا بوسي...
بوسي:ميرسي يا دكتور...
كانت ملك واقفه تخشي ان يناديها باسمها...واتجهت لتخرج...
معتز: ملك، هاتي عصير لمدام بوسي...
ملك وقد حدث ما كانت تخشاه وقالت :حاضر...
بوسي:هي اسمها ملك...
معتز:اهااا ف حاجه ولا اي...

اتأكدت بوسي انها ملك وعندما رأيتها كانت عند سمر وأنه مش مجرد شبه ولا حاجه ... وقالت:لا مفيش حاجه...
معتز:اي الموضوع...
بوسي:انا عملت التحاليل وطلعت حامل...
معتز: يبقى اكيد عاوزه تعملي إجهاض...
بوسي:ايوه، وعارفه انك ملكش ف العمليات دي... بس انا مش هثق ف حد غيرك...
طرقت ملك الباب ودخلت ومعها العصير ووضعته على الطاولة ...
كان معتز يكمل حديثه وقال:أدهم عارف...
بوسي:ايوه وهيبقي يجي... شويه كدا...
ملك:يا ليله زي الزفت... اكيد أدهم دا اللي خدني ساعه التليفون. وقالي مش عاوز اشوفك تأني يا ربي ...وبوسي دي شكلها عرفتني... ونادر... ياربي...
معتز:مالك يا ملك...

ملك:هاااا
معتز: انتي سرحانه ف ايه...
ملك:ولا حاجه... تؤمر بحاجه تأني..
معتز:ف كام حاله برا...
ملك:خمسه دا غير أن ف ناس حاجزه لسه مجتش...
معتز: اممم بصي قوليلهم اني عندي عميله مهمه واجلي كشفهم لبكرا...
ملك:حاضر... طب همشي انا...
معتز:لا هتخليكي معايا... مدام بوسي هتعمل عمليه ولازم يكون معايا مساعد...
ملك ببلاهة:انا المساعد...

معتز:عمليه سهله...
ملك:العملية هتبقى ف العيادة... هنا...
معتز:ايوووه... متنسيش اعتذري لناس...
ملك:حاضر... خرجت ملك وفعلت ما طلبه معتز منها وبعدين دخلت... تأني
ملك:خلصت يا دكتور...
معتز:ملك خدي مدام بوسي على الاوضه التانيه واديها البنج...
ملك:حاضر... اتفضلي. ...
خرجت ملك واتجهت الي الغرفة وتابعتها بوسي...
دخلت بوسي الغرفة... وقالت:انا عرفت شوفتك فين...
اجابتها ملك وقالت :عند سمر...
بوسي:ومش خايفه...
ملك:هخاف ليه...

بوسي:على فكره نادر بيدور عليكي و مش هيسيبك...
ملك ببرود:ايوه عارفه... ومش نادر بس كمان أدهم...
بوسي بضيق:وادهم هيدور عليكي ليه...
ملك:ابقى اسألي هو بقا ...
بوسي:طب بصي يا شاطره خلصي شغلك وامشي احسن ما حد يشوفك...
لم ترد عليها ملك مما زاد ف استفزاز بوسي اكثر...
ملك: ممكن تنامي و تفردي دراعك... عشان تخدي الحقنه...
صعدت بوسي على السرير... واعطتها الحقنه...
خرجت ملك... وذهبت عند معتز...
معتز:البنج اشتغل...
ملك:ايوه يا دكتور ...

معتز:طيب تعالي ورايا...
ملك:لوسمحت يا دكتور العمليات دي حرام... والاشتراك ف الذنب كفاعله...
معتز:ومش خايفه اتعصب عليكي... وتخسري شغلك بعد الكلام دا...
ملك:محدش بيقطع رزق حد يا دكتور... ربنا هو اللي بيقسم الأرزاق...
معتز:بصي انا عارف انها حرام ومش بعملها...
ملك:بس...
معتز:هما قصدوني ف خدمه... انا معرفتش أرفض...
ملك:...

معتز:بصي يا ملك... وعد مني ليكي ان انا مش هعمل حاجه زي تاني...بس الحالة دي ضرورية...
ملك:ماشي...
معتز:... يلا...
ملك:اتفضل حضرتك وانا برا لو احتاجت حاجه نادي عليا...
معتز:هو انتي بتخافي ولا اي...
ملك:لا عادي بس مش بحب اشوف الدم...
معتز:طيب يا ستي انا هدخل وانتي خليكي برا... بس لو احتاجت حاجه هقولك... وخدي تليفوني ولو حد رن ردي عليه...
ملك:تمام يا دكتور...

جلست ملك على مكتبها واخرجت المصحف... وقرات فيه...
رن هاتف معتز...
ملك:صدق الله العظيم واغلقت المصحف ...
ملك:نهار اسود أدهم اللي بيتصل... نهار ابيض...
فتحت ملك الخط...
أدهم:الو...
ملك بتوتر :... الو...
أدهم:دكتور معتز فين...
ملك:عنده شغل...
أدهم:انتي المساعدة بتاعته ...

ملك:ايوه يا افندم...
أدهم:هو خلص ولا لسه...
ملك:قرب يخلص...
أدهم: تمام.. شكرا...
ملك:الحمد الله...
خرج معتز... ف حد اتصل...
ملك:ايوه واحد اتكلم و رديت عليه اسمه أدهم...
اخذ معتز الهاتف... واتصل باادهم...
معتز:انت فين...
أدهم:بركن العربية وطالع... بوسي كويسه ولا...
معتز:ايوه... بس لسه مفقتش...
أدهم:ماشي انا طالع...
معتز:ملك افتحي الباب عشان أدهم طالع...
سعالت ملك بشده ... معتز:مالك...
ملك:مفيش...

معتز:انا داخل...
ملك:ماشي...
فتحت ملك الشقة... وقفت قدام الباب... ملك: ياترى هيطلع ف الاسانسير ولا على السلم. يارب ميشوفنيش... يا ربي بقا انا سامعه حد طالع... كدا مفيش غير حل واحد صعدت ملك الدور اللي بعدهم...
صعد أدهم وجد باب الشقة مفتوح... ودخل ولم يجد احد...
أدهم:معتز...
خرج معتز على صوت أدهم وقال:هي فين...
أدهم:مين...
معتز:ملك... كانت هنا...
أدهم:باب الشقة كان مفتوح ومفيش حد...

معتز:ممكن راحت تجيب حاجه... تعالي ندخل لبوسي ممكن تكون فاقت...
كانت ملك تجلس على السلم وتضع يدها على خدهاااا
انا هنزل واللي يحصل يحصل... هاخد الشنطة وامشي،...
نزلت ملك ودخلت الشقة بخطوات بطيئة... وخدت شنطتها ولسه هتخرج...
معتز:ملك كنتي فين...
ملك:كنت... هنا...
معتز:ممكن تعملي شاي...
ملك:شاي... معتز:اهااا، وهاتي على جواه...
ملك: يارب بقا اي الورطة دي...

كان حازم يجلس مع والدته ويحكي لها ما حدث...
ناديه:بس برضو ممكن يحصل حاجه مش متوقعه...
حازم:ماانا خوفت من كدا وبعدين هي كدا هتكون مع أدهم...
ناديه:امممم وانت غيران ولا اي ...
حازم:لا والله انا واثق ان أدهم قد كلمته بس انا خايف من ابوه...

ناديه:طول عمري مبحبش الراجل والله...ومكنتش عاوزك تشتغل عنده... معرفش ايمان عايشه معها ازاي...
حازم:المشكلة ان احنا مش ضامنين ان أهلها دول هيخسروا... ممكن بقا النوري يهددهم وملك هي اللي هتروح...
ناديه:وطب أدهم هيعرف يتصرف ولا...
حازم بحيره:معرفش والله يا ماما وبعدين انا مش حابب انها تقعد ف شقه أدهم...
ناديه:يا ابني هو أدهم يعني هيسيب شغله وحياته وهيقعد مع ملك... وبعدين مستحيل أدهم صاحبك هيفكر فيها هي صغيره عنه... وملك بنت محترمه و ميتخافش عليها...
حازم:ممكن... بس انا وادهم ف سن واحد يا ماما...
ناديه:بس وانت وادهم طبعكم مش واحد ولا أهلكم زي بعض...
حازم: خلاص هتوكل على الله وابقى اقنع ملك...

انتهت ملك من تحضير الشاي...
ملك:بصي انتي هتحطي الشاي وتخرجي ولا يهمك ماشي تمام ...
قامت ملك بوضع حجابها على وجهها لم يظهر سوي عينها...
ودخلت...وضعت صنيه الشاي على المكتب...
معتز باستغراب:انتي عامله كدا ليه يا ملك...
ملك:عندي حساسيه من الشاي...
نظر أدهم لها بتعجب:حساسيه من الشاي...
معتز:طب ادخلي شوفي بوسي...
ملك:حاضر...

احس أدهم انه يعرف تلك الفتاه مش معقول الصدفة هتكون نفس الاسم ولون العين والصوت...
أدهم:انا هروح الحمام...
معتز:اتفضل...
وضعت ملك يدها على المقبض لتفتح الباب و لكن تفاجأت عندما وجدت احد يده على يدها ليوقفها..
سحبت ملك يدها سريعا و ذهبت من أمامه
أدهم:فاقت...
تسمرت ملك مكانها وقالت بتوتر وهي تعطي له ظهرها :لا لسه
أدهم:وانتي عرفتي ازاي وانتي مدخلتش اصلا...
ملك: كمان بقى شكلي وحش وكدابه...
أدهم:بتقولي حاجه...
لفت ملك له وقد نزعت الحجاب عن وجهها...
ملك:انا معرفش انك هتكون هنا اعمل اي بقا... وكنت عاوزه امشي ودكتور معتز قالي على الشاي...

أدهم:بس هو ف حد عنده حساسيه من الشاي...
ملك:لا انا كدابه... بس مكنتش عاوزه حضرتك تشوفني...
أدهم:ماشي يا كدابه... ادخلي شوفها فاقت ولا...
ملك بتوتر:ماشي...
دخلت ملك وكانت بوسي بتبتدي تفوق...
ملك:انتي كويسه...
بوسي:ايوووه...،فين أدهم...
ملك:برا... هطلع اقولهم انك فوفتي... خرجت ملك وقالت لي معتز وادهم ان بوسي فاقت وسمح لها معتز ان تغادر... واعتذر لها على التأخير...

ف شقه بوسي...
اسندها أدهم... الي الغرفة...وجلست بوسي على الفراش...
أدهم:انتي كويسه ولا تعبانة...
بوسي:كويسه...
أدهم:طيب نامي...،عشان ترتاحي...
بوسي:شوفت ملك...
أدهم وهو يتصنع عدم الفهم:ملك مين...
بوسي:صاحبه سمر... شاغله ف عياده معتز...
أدهم:اهااا... واحنا مالنا...
بوسي:عادي بقولك...
أدهم:سيبك يا حبيبتي من الموضوع المهم انتي...
ابتسمت بوسي:ربنا يخليك ليا يا حبيبي...

ف منزل عبد الحميد...
دخلت زينب غرفه عمر وجدته بيحضر شنطته
زينب:انت بتعمل اي يا عمر هتسافر برضو
جلست زينب على الفراش وبكت...يعني انت كنت بتتضحك عليا يا عمر...
مسك عمر يدها وقال:لا يا ماما بس انتي عارفه ان انا شاغل ف القاهرة وبجيلك كل اسبوع...
زينب:واومال قولت هتقعد ليه...
عمر:انا قعدت اسبوعين عشان اخلص شغلي هنا...وعشان اخلي تصاميم معايا لأني خايف حد يخدها مني...
زينب:ربنا يوفقك يا ابني...هتسافر امتى...

عمر:بكرا...
زينب:طيب يا ابني...
نزلت زينب ... وجدت سعاد جالسه تشاهد التلفاز...
سعاد:تعالي اجعدي يا ام عمر...
زينب:جعدت...
سعاد:مالك...
زينب:عمر هيسافر... وانا قلقانه عليه من موضوع الشغل دا...
سعاد: هو عمر صغير...يا زينب... عمر بشمهندس قد الدنيا وفاهم هو بيعمل اي...
زينب:جلبي مش مرتاح...
سعاد:خليها على الله... وكمان يوسف رايح معها متخافيش...

ف منزل سليمان النوري ...
طرق سليمان الباب...
أدهم:ادخل...
سليمان:قولت الحقك قبل ماتنزل
ادهم: خير يا بابا...
سليمان:عملت اي...
أدهم:لسه بس متقلقش هوصلها...
سليمان:عاوزك تخلص اسرع... يا أدهم... الوقت بيعدي...
أدهم:تمام... بس لو اهلها مخافوش...
سليمان:ساعتها هيكون ف تصرف تاني... والبت هتكون معانا...
أدهم:هتعمل اي فيها...
سليمان:هيبقوا فتحوا على نفسهم نار جنهم وهبعتلهم جثه...


ف منزل عبد الحميد...
عبد الحميد:اجعدوا...
عاصم:خير يا ابوي...
عبد الحميد:انا مش عاوز المناقصة...
عمر:اي السبب...
عبد الحميد:انا خايف عليكم...، وبعدين المناقصة مش مهمه...
عمر:يا جدي انا بقولك انها مهم اوووي...،ما ترد يا يوسف...
يوسف:فعلا المناقصة دي هتعلي أسهم الشركة خصوصا اننا بنمر بازمه واسهم الشركة ف النازل...
عبد الحميد: بس يا ابني سليمان النوري قدامنا...
عبد الرحمن:واحنا هنخاف منه ليه هو محتاج لينا... وبأخذ الأسمنت من مصنعنا اللي هنا...
عبد الحميد:وهو اللي بيدخل اي شحنه جايه من برا...
عمر:انا مش هسيب المشروع دا يا جدي وادخل واشوف بقا هكسب ولا هخسر...بعد اذنكم...
قام عبد الحميد وسابهم...
عاصم:هو ابوك ماله يا عبد الرحمن...
عبد الرحمن:اكيد ف حاجه...

ف شقه سمر...
فتحت سمر لنادر الباب...
نادر:ازيك يا سموره...
سمر:ههههههه وحشتني...
نادر:وانتي يقلبي...
دخل نادر وجلس وأخرج من جيبه بعض شرطين من الحبوب...
اخدتهم منه سمر وقالت:النوع دا جامد اوووي...
نادر:عشان كدا جيبته ليكي.. بس عاوز منك حاجه...
سمر:اي هي...
نادر:عنوان ملك...

كانت ملك جالسه وبتزاكر وتركت القلم من يدها ...
ملك: انا زهقت... يارب انجح بقا...
رن جرس الباب...
ملك باستغراب:يا ترى مين هيجي دلوقتي...
قامت ملك وفتحت الباب...


look/images/icons/i1.gif رواية حب بلا قيود
  13-11-2021 01:05 مساءً   [6]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حب بلا قيود للكاتبة أسماء صلاح الفصل السابع

كانت ملك جالسه وبتزاكر وتركت القلم من يدها.
ملك: انا زهقت... يارب انجح بقا.
رن جرس الباب.
ملك باستغراب:يا ترى مين هيجي دلوقتي.
قامت ملك وفتحت الباب.
ملك بصدمه:انت.
أدهم:ايوه...،عاوز اتكلم معاكي.
ملك:معايا انا.
أدهم:ايوه هو ف حد غيرك.
ملك:لا.

أدهم:هفضل واقف على الباب.
ملك بقلق وخوف:اتفضل.
قال أدهم لكي يطمنها فهو يعلم أنها تخاف منه:حازم جاي.
ملك:حازم.
دخل أدهم وجلس.
ملك:تشرب اي.
أدهم:ولا حاجه... اقعدي بس.
ملك:خير يا بشمهندس.

أدهم:بصي انا مش عارف هبدا الموضوع منين...بس عبد الحميد العطار جدك طلب مننا ندور عليكي.
ملك بخوف:هو عرف منين اني هنا.
أدهم:لا هو ميعرفش انتي فين... بس بيدور عليكي.
ملك: طب وجدي دا هيروح ليك ليه.
أدهم:هو راح لبابا مش ليا... وراح لبابا لأنه شاغل معها... واللي عرفته ان جدك مش عاوز حد من اعمامك يعرف عشان كدا طلب من بابا ان الموضوع محدش يعرفه... وانا طبعا عارف انك مش هتصدقني... فقولت لحازم.

ملك بحيره:طب انا هعمل اي
أدهم: انتي المفروض تسيبي البيت...قطع حديثه صوت جرس الباب َ.
قامت ملك وفتحت وكان حازم.
ملك:اتفضل يا استاذ حازم.
جلس حازم بجانب أدهم.
حازم: وصلت لحد فين.
ادهم:لحد انها لازم تسيب البيت
ملك:انا مش فاهمه حاجه بصراحه.
حازم:بصي جدك بيدور عليكي عشان عاوز يوصلك... سليمان النوري استغل الموضوع وقال انه هيخطفك لحد ما يكسب المناقصة لأن شركه النوري والعطار قدام بعض.

ملك:طب لو شركه النوري خسرت.
حازم:ساعتها بقا كل حاجه هتتغير.
أدهم:متخافيش محدش هيعملك حاجه.
حازم:المهم اني عاوز اخدك من هنا عشان نادر اكيد هيجيلك.
ملك:يعني انتم جايين تخطفوني.
أدهم:يا بنتي انتي هتيجي بمزاجك محدش هيعملك حاجه.
حازم:هاااا موافقه ولا.
ملك:ازاي هسيب بيتي وهمشي كدا وبعدين سوري يعني بس انا معرفش حد فيكم.
حازم:وانا عمري ما هياذيكي يا ملك... حتى لو متعرفنيش.

أدهم بضيق:امممم... طب هنعمل اي دلوقتي.
ملك:طب انا لو وافقت مثلا انتم هستفادوا ايه... والحاجه التانيه بعد المناقصة تخلص ونفترض ان شركه النوري هي اللي كسبت فأنتم هتسلموني لجدي.
حازم:لا هنتصرف متخافيش محدش هيخدك.
ملك:اكيد مش هينفع... مفيش حاجه تمنع انهم يخدوني.
حازم:الموضوع دا هنتكلم في بعدين ياملك...المهم دلوقتي انك تبقى معانا احسن ما نادر يوصلك.
أدهم بنفاذ صبر: وافقتي ولا.
ملك بحيره:انا مش عارفه.

أدهم:يا دي النيلة... هو انتي قلقانه من اي.
ملك: اصل مش منطقي اني اروح معاكم... عشان تخطفوني.
أدهم:يا بنتي...انتي مش مخطوفه ولا حاجه... بس لو استنيتي شويه تاني هتتخطفي بجد... نادر هيخدك والله اعلم هيوديكي فين.
ملك:امممم طب انت مثلا هتاخدني ليه..
أدهم:تنفيذ طلب ابويا... وعشان لو وقعتي ف ايد نادر مش هيرحمك...وانا مش عاوز صاحبي يضر...لأنك من عيله العطار وبرضو مش هيسكتوا و هتبقى مشاكل .
حازم:اقتنعتي.

ملك:لنفترض ان كلامكم صح مثلا... انا هسيب الجامعة والامتحانات والشغل... و هقول اي لدكتور معتز اي.
أدهم:عادي سيبي الشغل.
ملك:مقدرش.
أدهم:ليه يعني.
حازم:ابقي روحي الشغل يا ملك والمدرسة.
ملك:مدرسه... اي انا ف جامعه.
حازم:نسيت... اصلي حاسس اني بتكلم مع بنت اختي.
أدهم:انتي كفرتنا.
ملك بضيق:طيب موافقه بس بشرط
أدهم:اتفضلي.

ملك:انا هروح معاكم تمام... بس لو معجبنيش الحال... هرجع .
حازم:ماشي... ادخلي البسي.
ملك:حاضر... هقعد قد اي.
أدهم:اسبوعين.
ملك:بس انا عندي امتحانات الاسبوع دا.
أدهم:ميد ترم.
ملك:اهااا
أدهم:ماشي هتروحي عادي.
ملك:ماشي... بس انا هاخد لبسي معايا وكتبي.

أدهم:هاتي اللي انتي عاوزها... بس بسرعه.
دخلت ملك غرفتها... أحضرت ووضعت بها مستلزماتها.
ملك:انا خلصت.
ادهم: طب يلا.
نزلوا من الشقة... وركبت ملك السيارة مع حازم وركب أدهم سيارته... ومشوا... وكانوا لسه خارجين من الشارع... وكان وصل نادر بسيارته امام العمارة.
صعد نادر الي شقه ورن الجرس ولكن مفيش حد بيرد.

سمعت سميحه صوت الخبط على الباب... خرجت من شقتها... وقالت بصوت عالي:مين بيخبط فوق.
نزل لها نادر وقال:متعرفيش ملك فين.
سميحه:لا معرفش... انت مين
نادر:قريبها.
نزل نادر وركب سيارته وقام بالاتصال بعمه.
نادر:ملقتش حد ف شقه
سليمان:انت متأكد من العنوان
نادر:ايوه... يا عمي
سليمان:طب قولت لادهم.
نادر:لا لسه انا عرفت العنوان قولت اروح على طول.
سليمان:طب قول لادهم يمكن هو عرف حاجه.
نادر:ماشي.

وصلوا الي الشقة.
دخلت ملك الشقة... كانت الشقة روعه هندسيه ومنظمه... والوانها هاديه تناسب على اثاثها.
ملك:حلوه التصاميم بتاعت الشقة.
أدهم:شكرا...،بصي الشقة دي انا كنت قاعد فيها محدش يعرفها غيري ودلوقتي بقى انا وحازم وانتي... انا هسيب حراسه على باب العمارة وحراسه قدام باب الشقة.
حازم:ومفيش خروج ولا تكلمي حد.
ملك:واي كمان.
أدهم:عشان محدش يوصلك.

ملك بحنق: طيب.
أدهم:عندك كل حاجه هنا... لو احتاجتي حاجه كلمني.
ملك:بس انا مش معايا رقمك.
اخرج أدهم تليفونه... خدي اكتبي رقمك.
ملك بتردد: طيب.
حازم:يلا احنا همشي.
ملك:ماشي.

وصل معتز العيادة ولكن لم يجدها مفتوحه كما اعتاد.
دخل العيادة ولم يجد ملك... وخرج يقفل الباب.
معتز:الو
مراد: عامل اي.
معتز:كويس... هو انت ف العيادة.
مراد:لا لسه مروحتش.
معتز: طب ملك مجتش وانا مش معايا رقمها...،ممكن تجيبه من منه.
مراد:اقفل طيب هكلمها.
وبعد دقائق.
رن مراد على معتز
معتز:عملت ايه
مراد:الرقم اهو.
معتز:ماشي... شكرا... قفل معتز الخط ورن على ملك... ولكن لم تجيب... حاول مره وثانيه وتالته ولكن لم يجد اجابه.

كانت ملك ماسكه الهاتف ولكنها لم تجيب.
ملك:يا ترى مين اللي بيرن عليا... ممكن دكتور معتز اهااا ممكن... بس هو مش معها رقمي.
يا ربي بقا انا عاوزه اعرف...انا مش هقعد كدا ... ارن على أدهم زفت دا اسأله.
رنيت ملك على أدهم ولكنه قفل الخط عليها.
ملك:انا قولت حقير ومش هيفادني... رن أدهم عليها.
أدهم:ف حاجه يا ملك.

ملك:ف رقم رن عليا... ومردتش.
أدهم:ايوه... ف اي برضو.
ملك:عاوزه اعرف دا رقم دكتور معتز ولا.
أدهم:امممم طب قولي الرقم.
ملك:ثواني... وبعد كدا قالت الرقم
أدهم:اهااا هو.
ملك:شكرا
أدهم:متكلميش معتز.
ملك:ليه.
أدهم:هتقوليله انتي فين.
ملك:انا هعتذر اني مش هروح وابقى أروح بكرا.
أدهم:ملك هو انتي متعبه ليه.
ملك وهي تكاد تبكي:انا عاوزه اروح.
أدهم: مش هينفع.
ملك بضيق: طيب.
أدهم:البسي يا ملك هاجي اوصلك...، بس مش هتروحي تاني و قوليله عشان الامتحانات.
ملك:حاضر.

غادر معتز العيادة...وذهب الي مراد.
وصل إلى الكافية اللي اتفقوا يتقابلوا فيه.
اتجه ناحيه الطاولة التي يجلس عليها مراد.
مراد: مالك مضايق ليه يا ابني
معتز:مش عارف اوصلها.
مراد:ممكن تكون تعبانة...،عادي يعني.
معتز: ممكن... معلش خليتك تسيب شغلك.

مراد:لا عادي... انا كنت عاوز ارتاح اصلا بس الشغل افضل من البيت.
معتز:هي منه متعرفش بيتها.
مراد:مش حاسس انك اوفرت يا معتز.
معتز:قلقان عليها مش عارف ليه.
مراد: دا حب ولا اي
معتز:مش عارف بقا ... شوف هتشرب اي.

وصل أدهم وملك الي العمارة التي بها العيادة.
أدهم:انزلي شوفي فوق ولا ... وانا هستناكي هنا.
ملك:حاضر.. نزلت ملك من السيارة وصعدت ف الاسانسير... وجدت العيادة مقفولة... فتحت ملك العيادة... ولم تجده بالداخل.
نزلت ملك .. ركبت السيارة.
أدهم:اي
ملك: مش فوق ودخلت العيادة بس معرفتش جي ولا.

أدهم:هو انتي مهتمة بالموضوع زياده.
ملك:لا عادي.
أدهم:خلاص كلمي قوليله انك اتاخرتي وهو مكنش موجود ومش هتعرفي تيجي الشغل تاني... عشان الامتحانات.
ملك:حاضر.
أدهم:هو انتي بتحبي معتز.
ملك بصدمه:نعم؟ .
أدهم:سؤال عادي.
ملك:لا

ف منزل عبد الحميد.
دخل عبد الرحمن لوالده المكتب.
عبد الرحمن:كنت عاوز اتكلم معاك يا ابوي.
عبد الحميد:اتفضل يا ولدي
عبد الرحمن:هو النوري بيهددك بحاجه.
عبد الحميد:لا عايش ولا كان اللي يهدد عبد الحميد العطار.
عبد الرحمن:اومال ليه عاوز تخلي عمر ينسحب.
عبد الحميد:مفيش حاجه يا ولدي بس انا مش عاوز عدواه مع النوري.

ف شركه العطار.
كان عمر يجلس ف غرفه الاجتماع مع بعض الموظفين.
عمر:المناقصة خلاص قربت والمشروع انا شاغل عليه...وعاوز تعديل على بعض التصاميم.
ومش عاوز اي غلطه فاهمين.
رد عليه احدي الموظفين:... بس المناقصة دي صعبه واحتمال الخسارة اكبر.

عمر: شركة النوري بتكون واخده نسخه من ملف اي شركه... فعشان كدا مكسبها بيكون معروف.
رد عليه احدي الموظفين:... يعني قصد حضرتك اننا هناخد... الملف من شركه النوري.
عمر:بظبط كدا واحنا عاملين اكتر من تصميم...وهنقيم بعد ما نأخذ ملف من شركه النوري.
قال إحدى الموظفين: بس الوقت مش ف صالحنا.
عمر:انا هتصرف... اهااا احب اقدملكم استاذ يوسف العطار... دخل يوسف الغرفة.
عمر:اتفضل يا استاذ يوسف...استاذ يوسف العطار هيكون المدير التنفيذي .

وصل أدهم و ملك الشقة.
ادهم:مكلمتهوش ليه.
ملك:هكلمه
أدهم:يعني مكلمتهوش ف الطريق... مش عاوزه تكلمي قدامي.
ملك:لا عادي... هتصل بي اهو.
اتصلت ملك بمعتز وهي متوترة من وجود أدهم
ملك:الو.
معتز بلهفه:انتي فين...ومبترديش ليه
ملك:انا روحت العيادة بس ملقتش حضرتك.

معتز:انتي كويسه.
ملك:ايوه الحمد الله...،معلش يا دكتور مش هقدر اجي الشغل لأني عندي امتحانات.
معتز:ماشي بس ابقى طمينني عليكي و لو احتاجتي.
ملك:حاضر.
أدهم:قالك اي
ملك:قالي ماشي وعاوز يطمن عليا.
أدهم:امممم معتز حنين انا عارفه.
ملك:بتقول حاجه.
أدهم:لا... امتحانك امتي.
ملك:بكرا الساعة 10.
أدهم:تمام هعدي عليكي اخدك... واستناكي
ملك:ليه
أدهم:بحب أضع وقت... انا ماشي.
ملك:طيب... خرج أدهم وقفل الباب خلفه
ملك:هو ماله بيتقمر عليا ليه.

ف منزل سليمان النوري
وصل أدهم الي المنزل... واتجه ليصعد السلم.
ولكن أوقفه صوت والده.
سليمان:تعالي ورايا على المكتب يا أدهم.
دخل أدهم خلف والده.
سليمان:اقعد.
أدهم:خير يا بابا.
سليمان:عرفت حاجه عن ملك العطار.
أدهم:اهااا وبعت الرجالة يخدوها
سليمان:وهي فين.

أدهم:إسكندرية.
سليمان:ليه
أدهم: قولت عشان محدش يعرف طريقها وتقدر تستغل الفرصة.
سليمان:خلاص ابقى بلغ بنادر.
أدهم:بابا مش عاوز نادر يعرف.
سليمان:ليه.
أدهم:عادي بس نادر متهور وانا مش عاوز مشاكل.
سليمان:ماشي.

ف شقه بوسي.
نادر:عرفتي حاجه
بوسي:اهااا هي شاغله عند معتز صاحب مراد ابن عمك.
نادر:عرفتي ازاي.
بوسي:المهم اني عرفت، ناوي على اي
نادر:هروح هناك واجيبها.
بوسي: بس تقريبا معتز عينه عليها
نادر:وماله.

طرقت ناديه غرفه ابنها ودخلت.
ناديه:مالك يا ابني مطلعش برا من ساعه ما جيت .
حازم:مفيش حاجه يا ماما.
ناديه:بصراحه يا ابني انت تستأهل لأنك لو كنت قولتلها كانت زمانها هنا وقاعده معانا.
حازم:مكنش ف وقت
ناديه:لا انت فيها.
حازم:ازاي
ناديه:تروحلها بكرا وتفتحها ف الموضوع.
حازم:تفتكري هتوافق.
ناديه:انت مفيش واحده ترفضك يا حبيبي.

استيقظت ملك وصليت الفجر واحضرت كتبها وجلست لتذاكر وتراجع .
ملك:ا الساعة بقيت 8...رن هاتفها.
ردت ملك.
أدهم:خلصتي.
ملك:اهااا
أدهم:10 دقائق وهبقي عندك خلصي وانزلي.
ملك:حاضر.
وصل أدهم وانتظرها بالسيارة تحت العمارة.
رن هاتفه... وكان المتصل حازم.

حازم:انت فين
أدهم:هودي ملك الامتحان.
حازم:كنت عاوز اتكلم معاك ف موضوع مهم.
أدهم:اي هو
حازم:خلص الأول وبعدين تعالي على الشركة ونتكلم هناك.
أدهم:طب ما تقول هنا انا مش عاوز نادر يشك ف حاجه وهو موجود ف الشركة.
حازم:انا قررت اقول لملك اني عاوز اتجوزها.
أدهم:.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 2 من 18 < 1 2 3 4 5 6 7 8 18 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1134 زهرة الصبار
رواية عشق بلا قيود زهرة الصبار
44 1622 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،











الساعة الآن 08:26 PM