logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 4 من 15 < 1 5 6 7 8 9 10 11 15 > الأخيرة



look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
  25-11-2021 08:56 مساءً   [22]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث والعشرون

وصلت لوجين لبيتها
ودخلت وبتمسح دموعها عشان محدش يشوفها
ادهم جة وشافها
ادهم: مالك يا حببتى
لوجين بتحاول تضحك: مفيش يابابا فى ايه ؟
ادهم: اصلى شوفتك بتعيطى
لوجين: لا مش بعيط ولا حاجة
ادهم بعدم تصديق: مممم ماشى ع فكرة انا خليت شيماء تكتب استقالتها ومشتها
لوجين بابتسامة صفرة: مبقتش تفرق
وطلعت اوضتها وقفلت الباب وسندت عليه وقعدت ع الارض وبتعيط اوى

اسلام: شوف يا عمى انا عايز اقدم ميعاد الفرح شوية
سليم: ليه يابنى
اسلام: انا عايز اتجوز واستقر بقا
سليم: اانا موافق بس نسال العروسة الاول
اسما بكسوف: اللى تشوفة يابابا
اسلام: ايوة بقا
سليم: خلاص ماشى لما يجى امير نحدد ميعاد قريب
واتفاجئو بدخول امير
امير: سلامو عليكو
الكل: وعليم السلام
ادهم: تعال يا امير عايزينك
امير بحزن: بعدين يا بابا
وطلع اوضتة من غير اى كلمة تانية

ريان عمال يتصل بلوجين كتير اوى وهى مش بترود
ريان ببكاء: ابوس ايديك رودى بقا
واخيرا لوجين ردت اخر مرة
لوجين بعياط: نعم
ريان: لوجين انا معملتش حاجة تخليكى مدايقة اوى كدة
لوجين: ...
ريان: طب رودى قولى اى حاجة اشتمينى طيب
لوجين بتعيط
ريان: ابوس ايديك متعيطيش
لوجين بتعيط اكتر
ريان بدموع: خلاص انا هاجيلك حالا
لوجين بعياط: خلاص يا ريان مبقاش ينفع خلاص
ريان: يعنى ايه ؟
لوجين: يعنى انسى وكل حاجة بنا انت...
ريان: لا متقولهاش ابوس ايدك
لوجين: سلام يا ريان
ريان: متقفليش
لوجين: سلام
ريان: لالالا
وقفلت وهم عمالين يبكوا

الشخص: لو سمحت ممكن اقابل امير بية
الخادمة: اتفضلى حضرتك وانا هطلع انادية
الشخص: شكرا
دخلت وقعدت ومستنية امير ينزل و5 دقايق بالظبط نزلت الخدامة ومعاها امير
نزل امير و...
امير: مين حضرتك ؟
الشخص: انت امير ؟
امير: ايوة انا
الشخص: انا والدة شيماء اللى انت ضحكت عليها وخدت منها اللى انت عايزة وسبتها
امير: نعمممم
صباح: نعم الله عليك هى دى تربية ولاد الاصول والاكابر
امير بعصبية: بقولك ايه ياست انت متغلطتش وانا مضحكتش ع بنتك كل حاجة كانت بارادتها
صباح: انت ايه معدكش دم
امير: لو سمحت متغلطيش انت جاية ليه وعايزة ايه دلوقتى ؟
صباح: عايزاك تصلح غلطتك
امير: نعممم غلطة مين اللى اصلحها
صباح: غلطتك انت والحيوانة التانية
امير: مكنتش غلطتى انا لوحدى ياختى
صباح: تصدق مكنتش اعرف انك كدة طبعا واحد غلط مع بنت عايزاه يبقى ايه يبقى محترم
امير: اتكلمى معايا بأدب يا ست انت
صباح: يا خسارة منك لله يا شيماء خلتينا نركع للى يسوى واللى ميسواش
دخل والد امير
سليم: والست دى معاها حق
امير: بابااااا
سليم: ايوة بابا .. بابا اللى افتكرك راجل ف يوم من الايام وامنك ع البيت واختك ... انت متعرفش ان كما تدين تدان
امير: انا اسف يابابا
سليم: للاسف جت متاخر اوى يا امير ولازم تصلح غلطتك
امير: اصلحها ازاى يا بابا
سليم: تتجوزها
امير: دة لا يمكن ابدا
والدة ضربة بالقلم
وامير حاطط ايدة ع وشة من الالم
اتخضت صباح ومعرفتش ترد
(نسيبهم هما يتفهموا مع بعض )

عدى يومين
ولوجين قعدة ف اوضتها مش بتاكل ولا بتشرب ولا بتعمل اى حاجة
حياتها بقت وحشة اوى
الاول كان يومها بيحلى لما بتكون مع ريان اوى حتى تسمع صوتة
او تشوفة وتخرج معاه دلوقتى الوضع اختلف
لوجين ف نفسها: بس ريان معملش حاجة تدايقنى انا هروحله واقوله انى كمان بحبة ومقدرش استغنى عنة
قامت من سريرها بسرعة وجريت طلعت طقم حلو من الدولاب ولبستة وهى فرحانة ونزلت من اوضتها وهى بتفتح الباب لقت شخص قدامها شافتها قبل كدة بس متعرفش شافتها فين
الشخص: انت لوجين مش كدة
لوجين: ايوة انا انت تعرفينى
الشخص: ايوة عز المعرفة مش هتقوليلى ادخلى
لوجين: ااا ... اتفضلى

ريان حياتة اتغيرت 180 درجة
بقا شخص تانى طلعلة دقن كتير وخس وبقا شكله مدهول خالص لحد ما فيوم وهو قاعد لقى الباب خبط واخوة دخل وقعد قدامة وبيكلمة
عمر: انت لسه قاعد نفس القاعدة دى من اخر مرة جتلك فيها ؟
ريان: ...
عمر: ولسه مش هتتكلم زى كل مرة ؟
ريان: ...
عمر: يا بنى اهدى بقا وفوكك منها لو بتحبك مكنتش عملت كل دة وانا شايف ان مفيش مشكله خالص
ريان بدموع: ...
عمر: استغفر الله العظيم يارب يعنى هتفضل كدة ولا تاكل ولا تشرب ولا حتى بتروح العيادة
ريان: ...
عمر بتفكير: اااااه خلاص عرفت الحل
وقام فتح الباب ونادى ع يوسف
يوسف جة وجرى ع ريان وحضنة
يوسف: ليان ليان
ريان بصله بفرحة وخدة ف حضنة وقام بية
عمر مبتسم واخيرا لقى حل يخرجة من اللى هو فية دة
ريان وهو واقف و شايله: تيجى نخرج
يوسف: هيييييييييييييه هنلوح فيين ؟
ريان: اممممم هنلوح للوجين
عمر وشة قلب وقام من مكانة
عمر: الله يخربيت لوجين اللى مجنناك يا اخى ... يابنى انساها بقا
ريان بص لعمر: متدعيش عليها يا عمر لو سمحت
عمر بنرفزة: ماشى ياسيدى ربنا ياخدنى انا عشان استريح منها
ومشى وسابة
ريان نزل يوسف ع الارض وطلع ورا عمر
ريان بدموع: ربنا ياخدنى انا عشان استريح من العذاب اللى انا فية
عمر حس بالذنب وراح نحيتة ووقف ادامة: يا ريان انا خايف عليك متزعليش منى ماشى
ريان بتريقة: هه وهى جت عليك يعنى ما كلة بيجى عليه وبسامح عادى يابنى اذا كان بسامح الغريب مش هسامح اخويا
وراح فتح الباب وطلع وقفله وراه

اسلام: ايه رايك ف البدله دى
اسما: لا مش حلوة
اسلام: طب دى
اسما: لا ولا دى كمان
اسلام: انا غلطان انا جايبك معايا ليه اصلالا
اسما: ...
اسلام: مالك يا حببتى
اسما: مفيش
اسلام: لا فيكى حاجة شكلك مدايق
اسما: مدايقة اوى ع لوجين وريان
اسلام: ليه مالهم
اسما حكتله ع اللى حصل
اسلام: بس انا شايف ان ريان مغلطش
اسما: انا قولتلها كدة والله بس هى اتغيرت اوى
اسلام: طب وبعدين
اسما: مش عارفة
اسلام: طب تعالى نجيب البدله الاول وبعدين نفكر هنعمل ايه ؟
اسما: اوك

ريان ماشى ف الشارع وهو مش عارف هو فين بالظبط
وفجاة لقى ديما ف وشة
ريان ودى وشة الناحية التانية
ديما وقفت ادامة
ديما: بتعمل نفسك مش شايفنى
ريان: ابعدى عنى السعادى
ديما: انا بحبك يا ريان
ريان: انت عايزة ايه منى قرفتينى فى عشتى يا شيخة ابعدى عنى وسبينى اعيش
ديما: ريان انت اغلى حاجة فى حياتى مش هسيبك تضيع منى
ريان: انت اللى ضيعتينى منك وسبيتنى ولما لقيتى نفسك بتموتى من غيرى قررتى ترجعيلى لكن دة بعدك
انت رجعى ليه دة انا نسيتك انسينى بقا واعتبرى كل اللى فات ماضى وانتهى
ومشى وسابها

راجع ليه من تاانى عايز ايه انسانى
اللى بتتكلم عنه ماضى وعدى وزمن اهو راح
حب ده اية بكفاية حبك مات جوايا
ونسيت قلبك ونسيتك وخلاص منك قلبى اارتاح
انت اخترت طريق ومشيته بعت هوايا وقلبى نسيته
واما خسرت فى بعدى رجعلى بتفكرنى بحب زمان
هو انت بتكدب وتصدق
كان من امتى بتعرف تعشق ابعد عنى خلاص
وياريتك لو تتعود عالحرمان
انا ضحيت بالدنيا عشانك ولا يوم قلبى باعك ولا خانك
ضحيت انت بايه علشانى بعت غرامى وفيا جرحت
وياك ضاع العمر عليا عمرى ماشفت معاك حنيه
يبقى عايزنى ازاى ارجعلك ولا اسامحك مهما عملت
راجع ليه من تاانى عايز ايه انسانى
اللى بتتكلم عنه ماضى وعدى وزمن اهو راح
حب ده ايه بكفاية حبك مات جوايا
ونسيت قلبك ونسيتك وخلاص منك قلبى اارتاح
انت اخترت طريق ومشيته بعت هوايا وقلبى نسيته
واما خسرت فى بعدى رجعلى بتفكرنى بحب زمان
هو انت بتكدب وتصدق
كان من امتى بتعرف تعشق ابعد عنى خلاص
وياريتك لو تتعود عالحرمان
انا ضحيت بالدنيا عشانك ولا يوم قلبى باعك ولا خانك
ضحيت انت بايه علشانى بعت غرامى وفيا جرحت
وياك ضاع العمر عليا عمرى ماشفت معاك حنيه
يبقى عايزنى ازاى ارجعلك ولا اسامحك مهما عملت

امير: انت بتضربنى يا بابا وعشان مين عشان د...
سليم مقاطعا: اخرس ولا كلمة اللى مش عاجباك دى اشرف منك يا ... اتفضل اطلع اوضتك يلالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
طلع امير اوضتة ودموعة ع وشة
سليم بزعيق: اه واعمل حسابك كتب كتابكو بكرة بليل
امير بص لسليم وطلع بسرعة اوضتة وبيطلع كل هدومة من الدولاب
وجاب شنطة سفر كبيرة وحطها ع السرير وبداء يحط هدومة ف الشنطة بعصبية وهو بيقول
امير: بقا بنت ال... دى اللى هتخليك تمشى كلامك عليا مااااااشى
وقفل الشنطة وشالها ونزل بيها
سليم واقف عند الباب وبيكلم صباح وخلص كلام وبيبص لقى امير واقف بشنطة سفر كبيرة
سليم بتريقة: ايه قررت تسافر فجاة
امير بعصبية: ايوة هسافر ومش هتشوفنى تانى
سليم: حلو طب ايدك بقا ع مفتاح عربيتى
امير: هه عربيتك
سليم: اه عربيتى عربيتى بفلوسى وتعبى وشقاية
امير حب يعرفة انة مش همة حاجة ودى حاجة مش هتدايقة: بس كدة
وطلع المفاتيح من جيبة ورامها ع الارض
امير: اظن كدة تمام
سليم: بقا هيا دى تربيتى فيك ها ... دى اخرتى اللى مردتش اتجوز من بعد ماامكو ماتت وقولت اكبر من نفسى وشغلى واعيش عشان اربيكواا
وفى الاخر ابنى يعمل فيا كدة
امير بعياط: لو كانت ماما عايشة مكنش هيجى اليوم اللى تضربنى فية بالالم وتهمنى قدام واحدة متسواش فى سوق مليم واحد
سليم: اهى اللى متسواش دى واحدة حقانية ومش بترضى بالظلم ابدا وبصراحة بقا اتصرفت صح جدا بدل ماكانت تبعت ناس يخلصوا عليك
امير: يارتها كانت بعتت ناس يخلصوا عليا
وجاى يمشى
سليم: مش هتعرف تسافر يا اامير الفيزا كارت والعربية والفلوس اللى ف البنك كلها ااتكتب باسمى وكل حاجة معايا مش هتعرف تسافر
امير: هه مش مهم اهو اى خرابة اروحها احسن ماقعد هنا يوم واحد


look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
  25-11-2021 08:59 مساءً   [23]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الرابع والعشرون

لوجين نازله من اوضتها بحزن
سوزان: رايحة فين يا لوجى ؟
لوجين: هتمشى شوية
سوزان: ممالك يا لوجى مدايقة ليه ؟
لوجين بعصبية: مش مدايقة ولا حاجة
سوزان: انت بتتعصبى عليه ليه ؟
لوجين بنفاذ صبر: ماما انا مش بتعصب عليكى انا هخرج اتمشى شوية وجاية


سوزان: طب متتأخريش
لوجين: حاضر
وجاية تمشى رجعت تانى
لوجين: هو بابا فين ؟
سوزان: ف الشركة ماانتى مش بقيتى تروحى خالص ولا بتساعدية والشغل كله ع دماغة لوحدة
لوجين بضيق: ماااشى
وخرجت لوجين
وماشية ف الشارع ومربعة ايديها وباصة للسما
لوجين ف نفسها: يااااااااااااارب قولى اعمل ايه ؟ انت اللى فايدك الحل انا تعبانة اوى
وبحبة اوووووى اووووووى بس هو كدب عليه
لقت نفسها قدام البحر المكان اللى كان بيجمعهم
قعدت هناك وفضلت تبكى وتفتكر الايام اللى كانت بينهم

فى الشركة
الباب خبط فاذن ادهم له بالدخول
ادهم: يااااه امير بية شرف شركتنا
امير: وحشتنى يا عمو
ادهم: ماانت مبتسالش خالص
امير: معلش يا عمو مشاغل
ادهم بيبص جمبة
ادهم: ايه الشنط دى يا امير ؟
امير: ماهو دة الموضوع اللى كنت جايلك عاشانة
ادهم: خير يا امير
امير: كنت عايز حضرتك تشوفلى اى شقة اقعد فيها يومين كدة عقبال مادبر امورى
ادهم: وانت عايز شقة ليه ؟
امير: اصل اانا متخانق مع بابا وسيبتلة البيت ومش لاقى اى حتة اقعد فيها
ادهم: وانا بيتى راح فين يا امير ؟ اذا بيتك انت اتقفل انا بيتى مفتوحلك
امير: ربنا يخليك يا عموو
ادهم: خلاص انت زى ابنى تعالى اقعد معانا اليومين دول
واهو تونس سوزان ولوجين مش عاجبنى اليومين دول
امير: لا يا عمو انا مش هقدر اجى بيتك
ادهم: ليه يا امير ؟ ف حاجة حصلت
امير: لالالا خالص والله بس انا عايز...
ادهم قاطعة: خلاص تيجى تقعد معانا
امير بتردد: بس...
ادهم قاطعة تانى: خلاص بقا ياامير انا كدة كدة خلصت شغل واهو نروح سوا قولت ايه ؟
امير بابتسامة: هقول ايه ؟ ماشى

اسلام بيفتح الباب بالمفتاح
اسلام: تييييييييييتة يا تييييييييييتة
سميحة: ايه يا اسلام بتزعق ليه ؟ ايه دى اسما ازيك يا حبتتى
اسما: انا كويسة الحمدلله وحضرتك
سميحة: انا كويسة لما بشوفكم فرحانين كدة
اسلام: استنو بقا خلونى اتكلم تخيلى ايه اللى ف ايدى دة يا تيتة
سميحة: ايييه ؟
اسلام: بدله الفررررررررح
سميحة: بجددددد لووووووووووووولووووووووولوووووووى
اسلام واسما: ههههههه ههههههه
سيمحة: انتو حدتتوا ميعاد الفرح ؟
اسما: ايوة يا تيتة اسلام جة وكلم بابا وقدم ميعاد الفرح
سميحة: والله انا فرحانة اوووووى واخيرا هشوفكم ف الكوشة مع بعض
اسلام: يااااارب يا تيتة ... بصى بقا انا هروح اسما البيت وجاى تانى ماشى
سميحة: ماشى يا حبيبى

ريان ماشى ف الشارع ومش عارف هو رايح فين
السواق بيزمر الكلاكس وريان واقف قدام العربية
السواق نزل من العربية وراح نحيتة
السواق: يابنى انت روحت فين بقالى ساعة برنلك الكلاكس
ريان: كنت موتنى وريحتنى
السواق باشفاق: ليه كدة يابنى ؟
ريان: انا عايزك تساعدنى
السواق: اتفضل يابنى
ريان: اموت نفسى بايه ؟ ايه اسهل طريقة وبتموت بسرعة
السواق: استغفر الله يابنى متقولش كدة كلنا بنمر بظروف صعبة علينا بس احنا المطلوب مننا
اننا نحمدة ونشكرة احان احسن من ناس كتير
ريان بدموع: ونعمة بالله
السواق: انت تهدى كدة وتحمد ربنا وادعى ربنا يحللك مشاكلك وهو سميع عليم
ريان: صح صح
السواق: تحب اوصلك ف مكان معين ؟
ريان: لا شكرا جدا انا متشكر لحضرتك
السواق: متاكد انك مش عايزنى اوصلك
ريان: لالا انا هروح بيتى هو قريب من هنا
السواق: ماشى يابنى عن اذنك
ريان: اتفضل
وركب السواق عربيتة ومشى
ريان ف نفسة: ياااااااااااااه هو لسه ف الايام دى ناس طيبة اوى كدة
ومشى ريان ووصل للبحر
وواقف من بعيد وسرحان وبيفتكر الايام اللى بينهم
فجاة بيبص يمين لقى لوجين هناك
ريان بصدمة: لوووووووجييييييين
صوتة كان عالى اوى
لدرجة انها سمعت صوتة واول ما شاافتة جاية تمشى جرى وراها ومسكها
لوجين بدموع: اوعى يا ريان سيبنى امشى
ريان بدموع: لوجين انا مش عارف انا عملتلك ايه لكل دة ؟
لوجين: ممكن تسيبنى ؟
ريان: لا انا ما صدقت الاقيكى
لوجين: طالما انت بتحبنى اوى كدة ليه بعتلى خطيبتك تقولى ابعد عنك
ريان: خطيبتى مين انا مش خاطب ؟
لوجين: اسال نفسك وانا هعرف منين ؟
ريان: لوجين اقسم بالله انا معرف اى حاجة عن اللى بتقوليه دة انا مش خاطب اقسملك
وادينى مش لابس دبله اهو
لوجين بسخرية: وهى الدبلة دى عقبة يعنى هه ماانت ممكن تقلعها
ريان: والله انا بحبك انت وعمرى ما هحب حد قدك وحكاية انى خاطب دى اكيد حد عايز يوقع بينا
لوجين: لا مستحيل خطيبتك جت عندى وقالتلى كل حاجة
ريان: طب قالتلك ايه ؟



فلالاش باااك

لوجين ف نفسها: بس ريان معملش حاجة تدايقنى انا هروحله واقوله انى كمان بحبة ومقدرش استغنى عنة
قامت من سريرها بسرعة وجريت طلعت طقم حلو من الدولاب
ولبستة وهى فرحانة ونزلت من اوضتها وهى بتفتح الباب لقت شخص قدامها شافتها قبل كدة بس متعرفش شافتها فين
الشخص: انت لوجين مش كدة
لوجين: ايوة انا انت تعرفينى
الشخص: ايوة عز المعرفة مش هتقوليلى ادخل
لوجين: ااا ... اتفضلى
الشخص: طبعا انت بتسالى نفسك انا مين ؟
لوجين: اكيد طبعا
الشخص: انا خطيبة ريان
لوجين بصدمة: ايييييييييه ؟ خطيبة رياااان
الشخص: ايوة يا حببتى وهو اللى باعتنى اقولك ابعدى عنة وهو بيحبنى انا ومش بيحبك انت
وبيضحك عليكى بيتسلى يعنى اصلك كنتى عجباه مجرد شهوة
لوجين بدموع: انت بتقولى ايه انت اكيد كدابة
الشخص باستهزاء: ههههههههههههه روحى اسالية يا حببتى عن اذنك بقا عشان رايحة اشوفة اصله واحشنى اوى باى
ومشي الشخص
لوجين بدموعها اللى ماليه وشها طلعت جريت ع اوضتها وقعدت تبكى بحرقة وتصوت

بااااااااااااااك
ريان: لوجين انت مش بتثقى فيا
لوجين: ...
ريان: ردى عليه
لوجين: انا انا انا
ريان: والله العظيم دى كدابة انا معرفهاش مش يمكن تكون شيماء بعتاها توقع ما بينا مفكرتيش ولا مرة بكدة
لوجين: لا لان شيماء بتحب امير ولو كانت عايزة توقع كانت هتوقع مابينى ومابينة اما انا وانت لا
ريان: بس انا مش بكدب عليكى انا بحبك بجد والله العظيم بحبك
لوجين: لا يا ريان لا
وجاية تمشى
ريان: طب يارب اموت لو كنت كداب
لوجين رجعت بصتله تانى
لوجين بدموع: بعد الشر عليك
وحضنتة جامد اوى وفضلت تعيط
وهو حضنها جامد اوى وفضلوا كدة 10 دقايق حضنين بعض
وناس ماشية تبص عليهم
ريان: لوجين !
لوجين: ...
ريان اتخض عليها: لووووووجين حببتى ؟
لوجين: مممم
ريان بيضحك: طب ردى من الاول خضتينى عليكى
لوجين: ...
ريان: هتسكتى تانى
لوجين: خلينى اعيش اللحظة واتمتع بيها واسكت ياض
ريان: ياااض يعنى انت ف حضنى وكمان بتتأمرى
لوجين: ...
ريان: حببتى كفاية كدة الناس بتبص علينا
لوجين: سيبهم يبصوا
ريان: لوجين كفاية بقا لحسن حد ياخدلنا صورة ولا حاجة
لوجين بعدت عنة: انت زهقت منى ولا ايه ؟
ريان: لا طبعا
لوجين بابتسامة: عارف نفسى انام واصحى وان ف حضنك
ريان: ع كدة محدش هيروح شغله ههههههه عواطليين
لوجين: هيهيهيى خفة طب يلا وصلنى بقا
ريان: يلا

ادهم: يا سوزان
سوزان: ايه يا ادهم جيت ؟ امييييير مش معقول وحشتنى يا واد
امير: وانت كمان يا طنط ... امال فين لوجين ؟
سوزان: زمانها جاية بتتمشى شوية
ادهم: يا سوزان الكلام اللى هنقولو دلوقتى ميتقلش لحد
سوزان: طبعا طبعا خير
ادهم: امير جاى يقعد معانا يومين ومش عايزين حد يعرف ولا اسما ولا شيماء ولا سليم
سوزان: حاضر طبعا اكيد مش هقول حاجة بس ليه ؟
امير: اصل اتخانقت مع بابا وسيبتلة البيت
سوزان: يا خبر طب يا امير تعالى اوصلك لاوضتك وغير هدومك وانزل عشان هناكل سوا
امير: حاضر عن اذنكم

ف الشارع
اسلام ماسك ايد اسما وحاضنها من كتفها وماشيين ف الشارع
اسلام: هتروحى تعملى اييه ؟
اسما: هروح انام
اسلام: وانا اللى قولت هتروحى تفتحى النت وتدورى ع فستان فرحك
اسما: هههه هعمل كدة بكرة ممن الصبح واجيب لوجين كمان تختار معايا
اسلام: ماشى يا حببتى فستان حلو ومحترم وطويل
اسما: ههههههههه متخفش هلبس نقاب
اسلام: ههههه بحبك يابت يا لوجى
اسما مصدمة معقول يكون غلط ف اسمها
اسما بدموع: لا انا اسما يا اسلام
وسابتة وجريت وهى بتعيط
اسلام: اسسسسسسسسمااااا يابت استنى
وفضل يجرى وراها لغاية ماوصلوا البيت
فضلت تخبط ع الباب واخيرا الخدامة فتحت لها
ودخلت وجريت ع فوق
اسلام: يا اسما حرام عليكى تعبت من الجرى
سليم: ف ايه يا اسلام
اسلام: مفيش ياعمى ممكن اطلعلها
سليم: ههههه بطلوا لعب عيال بقا انتو كبرتوا اتفضل اطلع
اسلام طلع لقاها قافله الباب فضل يخبط
اسلام: تك تك تك تك افتحى يا اسما
اسما: مش هفتااااااااااااااااح
اسلام: يابت الهبله هههه يابت كنت بهزر وربنا بشوف رد فعلك
اسما: يا كداااااااب
اسلام: هههههههههههههههه يا بت بهزر والله
اسما: مش هفتح
اسلام: تك تك تك تك اسميعنى بس
ولقاها سكتت مرة واحدة
اسلام: لو مفتحتيش اقسم بالله هكسر الباب
اسما: ...
اسلام: تك تك تك تك بت يا اسما
اسما: ...
اسلام: هكسر الباب بقولك
اسما: ...
اسلام: بقا كدةةة
وراح كسر الباب
اسما: اععععععععععععععععااااااااا
اسلام: قولتلك افتحى بادب وانت مردتيش
اسما: اطلع برة
اسلام جت ف باله فكرة وضحك
اسما: بتضحك ع ايه ؟
اسلام راح قفل الباب ورجعلها تانى
اسما: اطلع برررررة
اسلام: لاء لاء لاء لاء
وعمال يقرب واسما تبعد
اسما: ابعد يا اسلام
اسلام: تؤ تؤ تؤ
ويقرب وهى تبعد
اسما بتحذير: هنادى بابا
اسلام: نادى بابا
وبيقرب وهى تبعد
اسما: يا بااااااااابببببببببببااااااااااا
سليم من تحت: بطلوووووووو لعب عيال بقا
اسلام: ههههههههههههههه
وبيقرب وهى تبعد
و خبطت ف الحيطة وملقتش مفر تهرب منة
اسما بخوف: اييييه هتعمل ايه يا اسلام ؟
اسلام بغمزة: طب ايه بقا ;)


look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
  25-11-2021 09:00 مساءً   [24]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الخامس والعشرون

امير: اللللله تسلم ايدك يا طنط
سوزان: بالهنا والشفا يا حبيبى
ادهم: الا قولى يا امير مش ناوى تتجوز بقا
امير سمع الجمله واللقمة وقفت ف زورة: كح كح كح كح
سوزان: ع مهلك يا امير خد ماية اهى
امير شرب الماية
امير: انا شبعت الحمدلله
سوزان: انت لسه ملحقتش تاكل حاجة
امير: لا يا طنط انا شبعت الحمدلله
وقام يغسل ايدة
ادهم: هو انا قولت حاجة غلط
سوزان: لا حاجة غريبة اوى
ادهم: حاجة غريبة فعلا

وصلها لغاية قدام الفيلا
ريان: يلا ادخلى بقا يا حببتى
لوجين: ماشى
وجاية تدخل لقت ريان ماسك ايديها
لوجين بتشدها ومش عارفة تشلها
لوجين: رياااان
ريان: نعم
لوجين: ايدى
ريان: مالها ؟
لوجين: سيب ايدى عشان ادخل
ريان بهزار: لالا
لوجين: ههههه وبعدين بقا افرض بابا ولا ماما طلعت دلوقتى
ريان: خلاص برئ يا بية
لوجين: هههههه
ريان: يلا باى
وبعتلها بوسة ف الهوا
وشاورتله لوجين بابتسامة: بااى
لوجين فكرت لدقيقة تمشى ورا ريان يعنى تشوفة رايح فين
فضلت ماشية وراه لغاية ما وصل لبيت وطلع
فضلت واقفة تحت البيت وقالت لو اتاخر هتطلع بقا

الباب بيخبط
فتحت ديما
ديما اول ما شافتة جريت ع حضنة
ديما: انا مش مصدقة نفسى
ريان زقها
ريان: انت مالك بلوجين ؟
ديما بكدب: لوجين مين ؟
ريان: انت هتستعبطى
ديما: لا مش بستعبط
ريان: روحتى للوجين لبيتها وقولتها انك خطيبتى وتبعد عنى عشان انا بحبك انت وهى مجرد شهوة
صح ولا مش صحححححححح
ديما بخوف: اااااه

لوجين زهقت من الوقفة وقررت تطلع وسالت البواب
لوجين: لو سمحت ياا عمو هو الشخص اللى طلع من شوية طلع عند مين والدور الكام ؟
البواب: تقصدى ع ريان بية
لوجين: اااه
البواب: دة اكيد طلع عند الست ديما خطيبتة ف الدور التالت
لوجين بصدمة: خطيبتة
البواب: هم كانوا مخطوبين بس معرفش دلوجتى بينهم ايه
لوجين: الا قولى يا عمو هو بيجى هنا من امتى ؟
البواب: هو بقالو حوالى سنة ونص مش بيجى هنا واصل
لوجين: متشكرة جدا قولتلى ف الدور التالت صح
البواب: ايوة يا فندم
فكرت لمدة نص دقيقة وقررت تطلع

ريان بزعيق: عملتى كدةةة ليييييييييييه ؟
ديما بدموع: عشان بحب...
ريان لطشها قلم قبل ماتكملها
ريان: اخر مرة اسمعك بتقولى الكلمة دى تانى انت فاااااهمة
ديما: لا مش فاهمة انا بحبك وبحبك اوى كمان ومش هسيبك يا ريان غير لما نتجوز
ريان: هههههههه نتجوز دة كان زمان يا ماما دلوقتى انا بحب لوجين وهنتجوز
ديما بتحذير: هقتلهالك يا ريان
ريان مسكها من شعرها
ديما: اااااااه شعرى
ريان: اياكى تقربى منها ولا تلمسى شعرة منها
ديما: ااااه شعرى يا ريان سيب شعرى
ريان رماها
ريان: بصى بقا اخر مرة تعملى حاجة تدايقنى واياكى تقربى منى ومنها
اتفووووووووو ع دى اشكال
وجاى يمشى لقى لوجين ف وشة
ريان بصدمة: لو لو لوووووووووجين
لوجين بتعيط ونزلت بتجرى ع السلم
ريان: لوجين استنى يا لوجين استنى انت فاهمة غلط اقسم بالله
ولوجين بتجرى وهى مش شايفة قدامها ونزلت من السلم وماشية ف الشارع
وفجاة عربية خبطتها وقعت وهى غرقانة ف دمها
ريان: لووووووووووجييييييييين

اسلام: يا خووافة هههههه
اسما: امشى يا رخم
اسلام: والله كنت بهزر معاكى انا بشوفك بتغيرى علية ولا لاء
اسما: يا سلالالالام
اسلام: اه وحيات عبد السلام
اسما: مكنش لازم تعرف حاجة زى دى لان اى اتنين بيحبوا بعض اكيد بيغروا ع بعض
اسلام: اييييييوة بقااااااااا
وفجاة موبايله رن
اسلام: الووووووو ايييييييييييييييه لوووووووووووجيييييييين
مستشفى ايييه ؟ طب خلاص اهدى انا جاى حالا
وقفل المكالمة
اسما: ف ايه يا اسلام
اسلام: لوجين عملت حادثة
اسما: اييييييييه ؟
ونزلوا بسرعة شافهم سليم
سليم: ف ايه يا ولاد بتجروا كدةة لييه
اسما بدموع: بابا لوجين عملت حادثة
سليم: اييييه ؟ لا حول ولا قوة الا بالله طب يلا نروحلها يابنى
ومشيوا كلهم

ف المستشفى
وصلوا لقوا ريان مرمى ع الارض وشكلوا متبهدل بطريقة بشعة
وعمال يعيط ودم لوجين مالى هدومة
اسلام: ريان مال لوجين
ريان بعياط: عملت حادثة يا اسلالالالالام اهى اهى اهى
سليم: اهدى يابنى اهدى بس ان شاء الله خير
اسما بتعيط ع منظر ريان وراحت نحيتة: هى فين دلوقتى ؟
ريان: ف غرفة العملياات
اسما: هو ايه اللى حصلها
ريان بعياط: مش قاادر اتكلم مش قاادر
وقعد ع الارض تانى وحط ايدة ع دماغة وبيخبط دماغة فالحيطة
اسما اتخضت عليه وقعدت جمبة ع الارض
اسما بدموع: متخفش اكيد هتخف
ريان: ...
الدكتور طلع
كلهم قاموا وقفوا
الدكتور: محتاجة دم بسرعة مين فصيله دمة o
ريان واسما: اااااانااااا
الدكتور بص ع حاله ريان وقال: لالالا تعالى انت يا انسة
ريان ببكاء: لالا خد منى انا
الدكتور: مينفعش يا فندم انت شكلك تعبان جدااا
ريان بعصبية: ملكش دعوة انت خد منى دم وانت ساكت
اسلام: مينفعش اللى بتعملة دة يا ريان سيبة يشوف شغله
ريان بزعيق: لالالالالا محدش ليه دعوووة بياااا
الدكتور بخوف: خلاص خلاص اتفضل معايا
واسما واقفة بتعيط ع شكله
سليم: لازم نتصل باهلها
اسما: انا هتصل بعمو
اسلام: استنى انت هتصل انا

سوزان: البت لوجين اتاخرت اوى
امير بخضة: هى راحت فييين انا هروح ادور عليها
ادهم: لا استنى هتصل بيها
ولقى موبايله بيرن
ادهم: الووو
اسلام: الو يا بابا
ادهم: ازيك يا اسلام
اسلام: انا كويس بسسس
ادهم: ف ايه يا اسلام
اسلام: بابا انا عايزك تهدى ومتخفش لوجين ف غرفة العملياات
ادهم: اييييييييييه لوجين ؟
اسلام: انا عارف انها صعبة عليك معلش
ادهم: انتو فين ؟
اسلام: احنا ف مستشفى ...
ادهم: احنا جايين حالا
وقفل المكالمة
امير: خير يا عمو ادهم
ادهم: لوجين ف غرفة العمليات
سوزان: اييييييه لوجين لا مش معقول
امير: لالالالا لوجين لالالالا
ادهم ببكاء: يلا نروح بسرعة

خدوا منة الدم وخرج وقعد نفس القاعدة اللى كان قاعدها
وعمال يعيط
اسما اشفقت عليه وراحت نحيتة
وقعدت جمبة
اسما: هتقوم بالسلامة ان شاء الله
ريان عمال يعيط وبسس: ...
اسما: ريان انت كويس
فجاة ريان قام وقف وهو مش ع بعضة ووقع ع الارض
اسما بتصوت من المنظر جريت عليه الممرضة وسندوة ودخلوة اوضة عادية
الدكتور دخلة وفحصة وركبله محاليل
واسما واقفة بتعيط علية
اسلام شافها اتغاظ اوى وراح نحيتها وشدها من ايديها وطلع بيها برة المستشفى

سليم: انا اسف جدا يا مدام صباح بس احنا مضطرين ناجل موضوع كتب الكتاب دة
صباح: ليه يا استاذ سليم مش حضرتك ادتنى كلمة رجاله انهم هيكتبوا كتب كتابهم بكرة ؟
سليم: حصلت ظروف ومش هنقدر نيجى
ولا نكتب كتاب لو سمحت ممكن تصبرى علينا يومين بس ؟
صباح: ماشى يا استاذ سليم لما نشوف
وقفلت المكالمة
شيماء: ف ايه يا ماما
صباح: شكل حماكى بيلعب بديله معايا
شيماء: ليه عمل ايه ؟
صباح: اجل ميعاد كتب الكتاب قالى اصبرى يومين
شيماء: اووف بقا
صباح: ماانت نحس وهبله
شيماء: الله وانا مالى يا ماما
صباح: وش فقر بس ع مين انا هعرف اتصرف معاك كويس
شيماء ف نفسها: اكيييد عشان الست لوجين بتاعتهم هه ولا تهمنى

اسما: ايه يا اسلام بتجرنى كدة ليه ؟
اسلام: مالك بريان ايه اللى بينكم بالظبط ؟
اسما: انت مجنون يا اسلام ايه اللى انت بتقوله دة
اسلام: اااا...
ف نفس الوقت وصلوا امير وادهم وسوزان
اسما: امييييييير
امير بخوف: فين لوجين يا اسما
اسما: جوة ف غرفة العمليات
سوزان: استر يارب استر يارب
ودخلوا كلهم المستشفى الا اسلام واسما
اسلام: ملكيش دعوة بريان يا اسما انت فاهمة
اسما: اوعى ايدك دى انت ماسكنى كدة ليه ؟
اسلام داس ع ايديها اكتر: اسمعى الكلام يا اسما
اسما زقت ايدة وجاية تدخل مسكها تانى
اسلام: عارفة لو دخلتى المستشفى احنا مش هنك...
اسما بدموع وقاطعتة: مش ايه يا اسلام ها كمل كنت عايز تقول مش هنكمل مع بعض صح
لا عادى قولها خلاص مبقتش تفرق
وقلعت الدبله ورادتهالة ودخلت المستشفى
واسلام واقف ومصدوم من اللى حصل

بعد دخول اسما جو المستشفى
ادهم واقف مش على بعضة وكمان سوزان بتعيط وهى بتدعى ربنا انة ينجى بنتها
وامير واقف خايف جدا
واخيرا الدكتور خرج من غرفة العمليات وكلهم جريوا عليه
ادهم: دكتور لوجين عامله ايه ؟
الدكتور: العملية نجحت الحمدلله ودة بفضل ربنا
كلهم: الحمدلله / اشكرك يارب / يارب تقوم بالسلامة
الدكتور: الحمدلله الخبطة محصلتش اى تكسير اوى اضعاف
كلهم: الحممدلله
الدكتور: الحمدلله يا جماعة ربنا قادر ع كل شئ وبرضة الفضل للاستاذ اللى اتبرعلها بالدم كانت ممكن تموت لقدر الله لو مكنش لحقها بالدم
امير: مين دة يا دكتور ؟
الدكتور: مخدتش بالى من اسمة بس هو كان موجود هنا ومنهار جدا على العموم احنا هننقلها للعناية المركزة لغاية بكرة الصبح واللى ربنا عايزة هيكون ... عن اذنكم
ومشى الدكتور
سوزان بفرحة: مين الشخص دة عشان اشكرة ؟
اسما: دة اكيد ريان !
امير بدهشة: ريان ؟! هو ريان هنا ؟
اسما: ايوة هنا بس فقد الوعى ودخلوة غرفة عادية ومتركبله محاليل
ادهم: والله فية الخير
سليم: انت مشوفتوش كان عامل ازاى عليها بجد انسان شهم وجدع
ابتسمت اسما: وانا عمرى ما شفت ولا هشوف زية ابدا دة اكيد من كوكب تانى
وقررت تدخل لريان تطمن عليه !

دخل اسلام المستشفى بعد صدمة من اللى حصل وبيدور بعنية عليها
شافة سليم وراحله
سليم: اسلام لوجين بقت كويسة الحمدلله
اسلام: بجد يا عمى يعنى فاقت ؟
سليم: لا يابنى دى لسه خارجة من غرفة العمليات الدكتور قالنا العمليه نجحت وانتقلت للعناية المركزة
اسلام: طب الحمدلله ... عمى اسما فين ؟
سليم: معرفش انا افتكرتها طلعتلك
اسلام: لا الصراحة مجتش ؟
سليم: اكيد بتجيب حاجة وجاية ع طول ... انا همشى وجودى دلوقتى مبقاش ليه اى لازمة وانت استنى شوية وهات اسما معاك
اسلام: ماشى يا عمى

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 4 من 15 < 1 5 6 7 8 9 10 11 15 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1134 زهرة الصبار
رواية حب بلا قيود زهرة الصبار
52 2324 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،











الساعة الآن 11:18 PM