logo



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 2 من 12 < 1 2 3 4 5 6 7 8 12 > الأخيرة



look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
  14-11-2021 11:42 مساءً   [4]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الخامس

بعد مرور يومين
عاد كينان الى الفيلا ومعه ميرال التى لم يتركها بمفردها فى الفيلا ودخلو وجلس على أقرب كرسي.

ميرال: نص ساعة والغدا هيكون جاهز
كينان: تمام هطلع اخد دش ونزل
صعد كينان الى الاعلى وتوجهت ميرال الى غرفتها ولبست ترنج وتوجهت الى المطبخ
وقفت تجهز الطعام وهى شاردة فى الأيام القادمة.

في الأعلى
انتهي كينان من أخذ دش وارتدي ملابس مريحة ونزل الى الاسفل
توجه كينان الى المطبخ وجلس على الكرسي ولكن وجدها شاردة وليست معه فتوجه إليها ووقف بجوارها ولكن لم تنتبه له.

كينان: ميرال مالك انا بكلمك مش بتردى عليا
ميرال: اسفة سرحت شوية
كينان بضحكة: سرحتي في مين
ميرال بالم: هو الى ذاي معندوش وقت للسرحان ومعدهوش امل لبكرا
كينان بحزن على تلك الطفلة: ربنا كبير وعنده خير كبير واكيد شايلك فرحة كبيرة
ميرال بابتسامة مكسورة: انسي تعالى اتغدا يالا
وضعت ميرال الاكل على التربيزة وجاءت لتذهب
كينان: راحة فين
ميرال: هجيب التليفون بتاعي
كينان: ماشي.

عادت ميرال وجلست امام الاكل وبتدت تلعب فيه ولم تتناول غير بعض المعالق فقط قطع لحظات الصمت صوت رنين التليفون فردت ميرال بعد ان فتح كينان المكريفون.

ميرال: يوسفي و فراولتي اخباركه ايه
يوسف: وحشتيني اوى
ملك: اذيك ميمو
ميرال بحزن: انا كويسة انتم اخباركم ايه
يوسف بحزن: ميمو احنا هنسافر لمده شهرين
ميرال بدموع: يعني مكتوب عليا الوحدة طول عمري ترجعو بالسلامة يا حبايبي
ملك: بلاش دموع هنفضل نكلمك على طول
يوسف بتاكيد: ميمو الحلوة بلاش دموع علشان خاطري
ميرال: ترجعو بالسلامة يا حبايبي وقفلت
كينان: مين دول.

ميرال بسرحان: دول الى خرجت بيهم من الدنيا، دول الى اتولدو على أيدي، دول الحضن الحنين، دول الأمان ليا، دول ولاد الناس الى كنت بشتغل عندهم من زمان
كينان بصدمة: ولاده ولسه بتكلميهم لغاية دلوقتي
ميرال: ايوه عارف لولاهم مكنتش خرجت من الفيلا ملك هى الى جابت ليا الهدوم ويوسف جاب ليا التليفون انا بحبهم اوي
كينان: متزعليش
ميرال: بعد اذنك.

خرجت ميرال إلي الجنينة وجلست على الارض وانظر الى السما ودموعها تنساب على وشها بكل هدوء.

كان كينان ينظر عليها من شباك المكتب وتركها تفرغ كل طاقتها فى الدموع وتنهد وجلس على الكرسي
كينان لنفسه: طيب هي هتفضل لوحدها هنا أسبوعين من غير صحبه ولا اهل ديه اول مرة تخرج من الفيلا يعني هتحبس نفسها فى اوضتها وأخاف عليها من الحرس يارب دلني على الخير ونظر ليها مرة أخيره ووجدها تنام على الشجرة فخرج لها وحملها بهدوء ووضعها على السرير برفق شديد وباس خدها بهدوء وخرج.

مر باقي الاسبوع دون أحداث جديدة الى ان جاء يوم الخميس ونزل كينان من غرفته وجلس على الكرسي ونده عليها.

كينان: ميرال ميرال
ميرال: نعم يا مستر
كينان: جهزى هدومك علشان هتمشي من الفيلا النهاردة
ميرال بدموع والم: ليه انا عملت حاجة غلط
كينان: بلاش دموع انتى فهمتي ايه
ميرال بدموع: هسيب الشغل هنا بس هروح فين انا مليش حد فى الدنيا
كينان: لا طبعا انتى مش هتسيبي هنا عمرك انا كنت أقصد هتسافري معايا ايطاليا علشان فى صفقة هناك ولازم ابقي موجود والسفر بالليل فجهزى نفسك
ميرال بفرحة: حالا هجهز بس البسبور.

كينان: امشي يا بت من ادامي جهزى هدومك يالا ناقص غباء على الصبح
ميرال: بس اذاي
قام كينان بضربها إحدى المخدات الصغيرة فطلعت تجري على غرفتها فبتسم كينان على تلك الطفلة وصعد غرفته.

جاء الليل وتوجه كينان و ميرال الى المطار ووجدو فى انتظارهم مالك وشخص آخر فتوجهو جميعا الى المطار وبسرعة تم الانتهاء من الإجراءات المطلوبه وصعدو الى الطائرة جلس كينان وبجوارة ميرال وجلس مالك بمفردة والشخص الآخر فى الخلف
ابتدت تتحرك الطائرة فمسكت ميرال بسرعة فى كينان فأخذ يهديها الى حين استقرار الطائرة فى الجو.

كينان بحنان: نامي شوية لغاية منوصل
ميرال: حاضر
نامت ميرال حتى وصلو وصحاها ونزلو من الطيارة ووصلت الفندق
مالك: كينان ده مفتاح الجناح بتاعك وديه اوضتي وديه اوضه نصار وتوجهو الى غرفهم
ميرال: وانا هقعد فين
كينان: معايا فى الجناح يالا.

سحبها خلفة وفتح باب الجناح ودخلها وشاور على غرفة وعرفها انها بتاعتها وهو فى الغرفة المقابلة لها حيثو ان الجناح يتكون من غرفتين نوم وحمام وصالون صغير ودخل كينان الى غرفته واخذ دش ونام وهى أخذت دش وخرجت تجلس فى الفراندا وكان المنظر جميل وساحر وبعد فترة دخلت نامت.

استيقظ كينان على صوت طرقات خفيفة فعلم مصدر الخبط بانها ميرال وبعد فترة دخلت وجلست أمامه وحاولت تصحيه معرفتش وفى لحظة واحدة كان كينان يقوم بسرعة من السرير بسبب صراخ ميرال ولكن وجدها تضحك بشدة على منظره.

كينان: حد يصحي حد كده
ميرال بضحكة: ايوه انا اصحي بقي
كينان: ماشي انا صحيت يالا روحى اجهزى وانا هلبس
ميرال: هو حضرتك هتروح الشركة فى شغل ممكن انا اتفسح شوية
كينان: هنروح الشركة وبعد كده هفسحك براحتك
ميرال: حاضر
توجت ميرال الى غرفتها ووقفت تختار ملابس وقع اختيارها على طقم من البيج مكون من بنطلون وبدي وجاكت وارتدت حذاء جملي وشنطة والإكسسوارات الخاصة بيه ورفعت شعرها الى الاعلى ورشت عطرها الرقيق وخرجت.

اما كينان فلبس طقم كاجول مكون من بنطلون رومادي وتيشرت ابيض وجاكت بيج وسفف شعرة ووضع عطرة وخرج.

كينان: تمام يالا بينا مالك تحت فى المطعم ومعاه نصار
نزل كينان و ميرال الى الاسفل وتوجهو الى المطعم وجلسو
نصار: انتى اسمك ايه متعرفناش امبارح
ميرال بأدب: اسمي ميرال
نصار: بتعرفي إيطالي بقي
ميرال: لا مش بعرف اتكلم ايطالى ولا انجليزي غير كلمات صغيرة
نصار: ااااااااه تمام
كينان بغيرة: يا ريت ناكل علشان نلحق نشوف شغلنا
نظر الكل للاكل وبعد فترة خرجو الى الشركة.

في الشركة الإيطالية
وصلت السيارات ونزل الكل وفى لحظة كان كينان يمسك ايد ميرال ويدخلو الشركة و توجهو و غرفة المدير.

( الحوار بالايطالي )
المدير: اهلا و سهلا كينان بيه مالك بيه
كينان: اهلا بيك سيد جو
مالك: اهلا بيك سيد جو
جو بإعجاب: من تلك الفتاة هل هي السكرتيره سيد كينان
كينان: لا ليس السكرتيرة
جو بنظرة شهوة: مرحبا أيها الجميلة
كينان بغضب: إنها لا تفهم الإيطالية
جو برعب: حسنا حسنا اهدء كينان بيه
مالك: كينان خلي ميرال تقعد برا بلاش تفضل هنا
كينان: عندك حق ميرال
ميرال: نعم.

كينان: ايه رايك تروحي تتفرجي على الشركة بس متكلميش حد
ميرال: حاضر بعد اذنك.

خرجت ميرال وبتدت تلف شويه الى ان تعبت فتوجهت الى إحدى المكاتب ولكن من صدمتها لم تشعر بشي غير سقوط الفازة وخروج شخصين ووجدوها تقف وتبكي فتوجه إليها احدي الأشخاص ومسكها جامد من دراعها واخذ يتكلم وهى لم تجيب فقط تبكي الى ان بعده الشخص التاني فطلعت تجري الى الخارج وتوجهت الى مكتب المدير وكينان وفتحت الباب ودخلت تجري الى الداخل فلم كينان ووجدها تبكي بشدة فتوجه إليها واخذها بين احضانه وفى لحظة دخل الشخص الذي كان يصرخ عليها ولكن الصدمة اوقفته عندنا رائها بين أحضان كينان.

كينان: مالك بس ميرال
ميرال بدموع: هو هو زعقلي ومسك أيدي
كينان بغضب: هو مين ده انطقي
ميرال بخوف: ده وشاورت على الشخص إلى واقف
مالك بعصبية: مين ده مستر جو
جو برعب منهم: ده بيكون توم شريكي
توم: انا بعتذر منكم ولكن هى مسؤله عن ذلك
كينان: كيف ذلك
توم: لقد دخلت مكتبي وانا مكنتش اعرف بأنها بيه وقامت بكسر إحدى الفزات العزاز على قلبي ولهذا صرخت عليها ولكن هى لم تتحدث معي فقط تبكي.

مالك بتنهيدة: حصل خير أصلها مش بتعرف ايطالي علشان كده مردتش عليك
توم: حصل خير وبعتذر منك أيتها الصغيرة
جو بصدمة: مين عمل كده
نظر الكل ووجدو العقود مسكوب عليها فنجان القهوة الخاص بكينان فنظرو الى بعض ولكن نظر كينان الى ميرال التى وضعت وشها فى الأرض ونزل دموعها فقط.

جو: خلاص لا تحزنى أيتها الجميلة فى مجرد أوراق سوف نقوم بكتابتها مرة أخري
كينان: حسنا سوف نحدد ميعاد آخر لامضاء العقود
توم: حسنا الى اللقاء أيتها الصغيرة
لم ترد عليه ولكن نظرت له فقط أخذها كينان وذهب الى الخارج.

نزل الجميع الى الأسفل وكان كينان يمسك يد ميرال ويضغط عليها بشده حتى المتها ونزلت دموعها بغزارة.

نصار: بعد اذنكم هتمشي شوية
مالك: تمام مع السلامة
ركب كينان و ميرال و مالك السيارة وقام مالك بقيادة السيارة وأمره كينان بالتوجه إلى إحدى الحدائق وبعد فترة نزل منها كينان وهو يمسك يد ميرال ونزل بسرعة مالك بعد ركنه للسياره.

كينان بعصبية: كفاية عياط بقي
ميرال بشهقة: حاضر
مالك: براحة شوية كينان البنت منهارة حرام عليك
كينان بغضب: انا عاوز اعرف الحيوان ده عمل معاها ايه
ميرال بدموع: والله معمل حاجة
كينان: يبقي تنطقي وتقولي فى ايه
ميرال: بلاش تمضي الصفقة ديه كينان
كينان بصدمة: ليه وانتى مالك بيها
ميرال بتوتر: مفيش حاجه
كينان وهو يمسك ايديها: انطقي في ايه.

ميرال بدموع: حاضر هقول انا دخلت المكتب بعد مسمعت توم ده وشخص تانى كانت بيجيبو سيرتك فى كلام فمشيت وراهم لغاية المكتب وسمعتهم بيقول.

فلاش باك
توم: لابد ان يمضي كينان الصفقة بسرعة
الشخص الاخر: اكيد فهو لا غبار عليه ولم يستطيع احد تفتيش الشحنة
توم بفرحة: أجل ومن هناك يستلم رجالنا البضاعة وتوزيعها
الشخص: أجل فليست المرة الأولى التى ندخل فيها السلاح والمخدرات الى مصر بفضل شركاته وسمعته النظيفة
توم: أجل فشريكنا نصار قفمه من الذكاء
الشخص: نصار فذلك الرجل داهية متنقله ويأخذ عموله مرتفعة جدا.

توم: حسنا ولكن لابد أن يتم امضاء الصفقة اليوم حتى تيم تحميل البضاعة على السفن ولكن
باك.

ميرال: بعد كده انا وقعت الفازة وهو خرج ومسك دراعي وفضل يصرخ بس انا مكنتش برد وعيط وبس وانت عارف الباقي
مالك بصدمة: سلاح و مخدرات باسم شركاتنا
كينان بغضب: لازم اسلمهم للبوليس او اقتلهم
مالك: مش هينفع كده هيعرفو ان ميرال سمعتهم وهى إلى بلغتك وممكن يقتلوها بسهوله.

ميرال بدموع: انت ممكن تلغي الصفقة لأي سبب ونصار تراقبه وتخليه يضيع منه فلوس او ورق مهم وترفدة او تسجنه بس بلاش تلعب معاهم دول تجار سلاح وانا خايفة عليك مش خايفة على نفسي انا لو مت مليش حد يخاف عليا بس انت ليك ناس كتير يخافو عليك
مالك بتاكيد: ميرال بتتكلم صح احنا مش ذيهم بلاش تلعب معاهم
كينان بتفكير: طيب هنعمل ايه.

ميرال: انت ممكن تسافر مصر وتخترع اي حاجة ممكن تقول حد تعبان ولازم تسافر وابيه مالك اكيد مش هيعرف يمضي الصفقة لوحده وبكده مش هتمضي الصفقة وبعد فترة اعتذر عنها بشكل دبلوماسي بس نصار تصبر عليه شهرين ثلاتة أربعة بعد رفضك للصفقة علشان محدش يشك
مالك: ميرال بتقول كلام عين العقل وده الى هيحصل
كينان بتفكير: تمام بس هنفضل يومين وبعد كده هنسافر ولازم نتصرف صح علشان هما ممكن يرقبونا.

ميرال: يبقي اول منخرج من هنا وننزل مصر تروح بسرعة على الصعيد وتفضل هناك أسبوعين بس لازم ترتب مع حد يكون تعبان بس مهم عندك من الدرجة الأولي
كينان: خلاص بقي جدى هو صاحب لليلة هكلمه وهرتب كل حاجة معاه
مالك: طيب البرنسيسة تحب تاكل ايه بعد حصة الدموع ديه
ميرال بطفولية وفرحة: عوزة ايس كريم بحجم كبير واطعمة مختلفة.

نظر ليها الاتنين وانفجرو فى الضحك بشدة مما اثار غضبها وخبطت برجليها فى الأرض ومشيت بسرعة فطلع الاتنين يجرو وراها.


look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
  14-11-2021 11:42 مساءً   [5]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل السادس

وصل الشباب إلى ميرال ومسكها كينان ووقف مالك أمامها وهما ينهجو بشدة
مالك بصعوبة: ااااه يا حاجة مركبة عجل فى رجلك
ميرال ببراءة: لا والله مش بعرف اركب عجل من زمان يمكن من 8 سنين
كينان: خلاص بلاش تزعلى
ميرال بطفولية: هتجبلي ايس كريم كبير
مالك بخنقة: همك على بطنك وبس ومشي
ميرال بزعل: خلاص مش عاوزة
كينان بضحكة رنانة: تعالى يا طفلة نروح
ميرال بزعل: انا مش طفله
كينان بنظرة غريبة: انتى طفلتي انا وبس.

ميرال بستغراب: يعني ايه
كينان: هتعرفي لما انا اعرف يالا نلحق مالك
ميرال بسعادة: وهتجبلي ايس كريم
كينان بضحكة: همك على الايس كريم وبس
ميرال بحزن: اصلي انا بحبه ويوسف وملك كانو بيجبولي معاهم من غير محد يعرف
كينان بحنان: خلاص يا طفلتي كل يوم هجبلك معايا ماشي
ميرال: ماشي
مالك بزعيق: مطيالا بقي عاوز اكل
ذهبو الى إحدى محلات الأيس كريم ودخلو
كينان: يالا اختاري عوزة ايه
ميرال بطفولية وفرحة: عوزة منهم كلهم ونبي.

توجه كينان الى البائع وذهبت ميرال وجلست امام مالك وبعد فترة ليس بكبيرة جاء كينان يحمل كأس كبير من الايس كريم و2 آخرين وسط
ووضعهم امامهم.

ميرال بفرحة وسعادة: شكرا شكرا شكرا بجد شكرا كينان ده بتاعي
كينان بضحكة: بالف هنا وشفا بتاعك لوحدك يا طفلة
مالك بصدمة: هتاكلي كل ده لوحدك
ميرال بغل وهى تحضن الايس كريم: ملكش دعوة بيا وخلينى اكل
كينان: ملكش دعوة بيها كل طفلتي
جلست ميرال تاكل بستمتاع ولزه تحت أنظارهم
بعد فترة قليلة انتهت ميرال من الاكل بستماع تام
كينان بضحكة مكتومة: عوزة تانى
ميرال بفرحة: ايوه واحده كمان.

كينان بضحكة: حاضر هجبلك واحدة تانى
مالك: كينان كفاية كده علشان متتعبش
ميرال بزعل: واحد صغير ونبي
كينان بحنان: خليها بكرا علشان كده كتير وهتتعبي
ميرال بزعل: حاضر
كينان بحنان: والله هجبلك بكرا ودلوقتي تعالى نتمشي وهجبلك شوكولاته ماشي
ميرال بفرحة: يعني هتجبلي شكولاته
كينان بضحكة: ايوة يا هبلة
مالك: صحيح ميمو انتى بتعرفي إيطالي
ميرال بحزن: يوسف كان بيعلمني ايطالي و ملك بيعلمني فرنساوي.

كينان بهدوء: بس اكيد هما علموكى الأساسيات بس
ميرال: صح بس المدرس بتاعهم راجل كبير وكان بيعلمني من غير فلوس
مالك: طيب يالا بقي ولا ايه
ميرال: ايوة يالا عوزة شكولاته
كينان: يالا طفلتي نروح
خرج الثلاثة وتمشو شوية وبعد شوية
مالك: عاوز اجيب شوية حاجات تيجو معايا
كينان: يالا نروح
ذهبو الى احد المولات وبتدا مالك يأخذ أشياء وكذالك كينان
مالك: هعمل مكالمة وبعد كده هرجع الفندق
كينان: ليه انت كويس.

مالك: ايوه كويس متقلقش بس بلاش تنسي انها المفروض فى عشا بالليل هرتب كل حاجة
كينان: ماشي
غادر مالك وتوجه كينان الى ميرال فضلو يلفو على المحلات وختار فستان اخضر
وطلب من البنت ان تأتي بيه على مقاس ميرال وطلب منها متعلقات الفستان من جذمة و اكسيسوار.

كينان: يالا بينا نروح علشان فى عشا عمل باليل
ميرال بطفولية: ومش هتجيب الشوكولاتة ليا
كينان بضحكة: حاضر بس بلاش كلضمة
عادو الى الفندق وكان كينان يحمل الشنط وينظر لميرال بغيظ لانها تاكل الشكولاتة ولا تهتم بيه.

دخل كينان الجناح ورمي الشنط وجلس على الكرسي ينظر لها بغيظ
كينان بغيظ: هي الهانم هتفضل تاكل وسيباني
ميرال: طيب اعمل ايه
كينان: ولا حاجة هطلب غدا اجبلك معايا
ميرال: ماشي
كينان بعصبية: خشي نامي احسن علشان هنسهر بالليل يالا
ميرال بخوف: امرك مسيو كينان
دخلت ميرال الى الغرفة وجلست على السرير تبكي بشدة
وفى الخارج سمعها كينان وهى تبكي فتنهد وقام توجه إلى غرفتها وخبط ودخل
كينان: طيب انتي بتعيطي ليه دلوقتي.

ميرال بدموع: علشان حضرتك بتزعقلي
لم يستحمل كينان دموعها واخذها بين احضانه وفضل يهدي فيها ولكن انفجرت ميرال فى الدموع بشدة أخذت تبكي بين احضانه كأنها وجدت الحنية والأمان بين احضانه فتركها كينان تبكي الى ان انقطع صوت بكائها وارخت جسمها فعلم بأنها نامت فوضعها برفق على السرير ومسح دموعها وقام بتقبيل خدها وتركها وخرج.

دخل كينان غرفته وابدل ملابسه وجلس على السرير حزين على تلك الطفلة الصغيرة التى رأت فى حياتها.

اتصل مالك عليه وراحله الجناح ودخل غرفته
مالك: فيك ايه يا صاحبي
كينان: مفيش
مالك: انت حبيتها
كينان: معرفش
مالك: طيب احساسك ايه من ناحيتها
كينان بتنهيدة: بخاف على زعلها وقلبي بيوجعنى اوى على دموعها وبفرح اوى لما بشوف ضحكتها.

مالك: انت بتحبها كينان وبتحبها اوى كمان خدها نصيحة منى يا صاحبي خليك الاب الحنين الى اتحرمت منه والاخ السند ليها حسسها بحبك علشان هى ممكن تفكر انك بتعمل كده علشان صعبت عليك أغلبها بحبك وحنانك وهى هتحبك هى لسه صغيرة وبريئة وحنينة وأكيد هتحبك حافظ عليها من الكل هى صغيرة ومش فاهمة حاجة واى كلمة هتصدقها فبلاش تقسي عليها
كينان بابتسامة: تفتكر كده.

مالك: ايوه بقولك ايه العيد قرب خدها معاك البلد وعرفها على جدك وامك اكيد هيحبوها محدش يشوف طفلة ذيها ومش يحبوها
كينان: تمام
مالك: يالا انا هروح اخد دش ولبس وانت أجهز وخليها تصحي وتجهز
كينان: تمام يالا
غادر مالك وتوجه كينان الى ميرال وقام بايقاظها
كينان: ميرال ميرال اصحي
ميرال بطاعة: خلاص صحيت
كينان: انتى لسه زعلانة مني
ميرال: حتى لو زعلانة مش من حقي أقول حضرتك صاحب الشغل وانا مجرد خدامة ومليش لزمة.

كينان بغضب: اوعي تقولى كده تاني انتى مش خدامة وانتى احسن بنت فى الدنيا اوعى تقولى كده تاني مفهوم
ميرال برعب: مفهوم
كينان: كويس كده ودلوقتى تقومي تخدى دش وتلبسي الفستان ده وبسرعة وانا هروح البس
ميرال: مش عاوزة انزل
كينان بغضب مصطنع: يالا بسرعة
ميرال: حاضر اووووف
خرج كينان وتركها قامت ميرال باخذ دش وتوجهت الى الفستان واخرجته وانبهرت بيه بشدة.

ارتدت الفستان ورفعت شعرها الى الاعلى
كان الفستان ضيق من الصدر حتى الخصر وينزل باتساع الى الاسفل ومن الاعلى بدون اكمام وشيفون فى منطقة الرقبة إلى اول الصدر و عملت مكياج بسيط للغاية مجرد كحل باللون الاخضر وأحمر خدود وأحمر شفاه باللون الروز ورشت عطرها وليست الحذاء وخرجت لم تجد كينان فى الجناح ولقت الباب الجناح مفتوح فذهبت إلى الباب وخرجت لقت كينان ومالك وقفين برا.

ميرال: انا جاهزة يالا ننزل
مالك بتصفيرة إعجاب: يا مسا الجمال يا عسل
ميرال بكسوف: شكرا
كينان بذهول: هى فين ميرال حضرتك شوفتيها
ميرال بخدود حمرا من الكسوف: يالا بقي
صارت ميرال أمامهم وهما وقفين خلفها
مالك بصدمه: يا نهار اسود هى هتنزل كده
كينان بغضب: مفيش راجل مش هيبص عليها وهيشتهيها وهى هبلة مش هتفهم
مالك: على فكرة انت هترفض الصفقة بعد محد فيهم يعاكسها وانت هتتحجج بكده.

كينان بغضب: انت مجنون عوزني اعرضها على الرجالة
مالك: انت اهبل لا طبعا انا بقول حجة يالا نلحقها
كينان: يالا بينا
ذهب كينان و مالك خلفها بسرعة ولحقوها عند الأسانسير ونزلو مع بعض
كينان: هو ده الفستان بتاعي
ميرال بفرحة: ايوة هو انا فرحانة اوى اوى مرة البس فستان سهرة طول عمري بلبس لبس عادى فى الحفلات ومش بخرج من المطبخ
كينان بهدوء: انتى هتفضلي معايا وجمبي واوعي تتكلمي مع حد مفهوم.

ميرال: اكيد طبعا وكمان انت ناسي انى مش بفهم ايطالى
مالك بضحكة: قصف جبها والله يا ريت تفهم الصغنن العسل فهم وبيفهمك يختي حلوة
ميرال: هههههههههههههه شكرا يا ابيه
كينان: عجبك اوى الكلام.

قطع كلامهم فتح الأسانسير وخرجو لم تسلم ميرال من نظرات الرجال حتى خرجا برا الفندق وبعد فترة وصلو الى المطعم و دخلو لقو جو وتوم يجلسون ومعهم بنتين بملابس خليعة وعندما نظرو فى انتجاة الباب وقع نظرهم على تلك الملاك التى تتألق بفستانها الأخضر للون الزرع وهى تمسك فى ذراع كينان.

وصل كينان الى التربيزة وسلم عليهم وسلمو على ميرال وقامو بتقبيل اديها وسلمو على مالك وجلسو
فضلو شوية يكلمو فى الشغل ابتدت ميرال تحس بشئ يسير على رجليها فعتقدت انه حشره ولم تهتم.

جاء الجرسون لأخذ طلبتهم فطلب الكل ونظرو الى ميرال
توم بوقاحة: والجميلة ماذا ترغب
ميرال: لا تعليق
كينان: شكرا توم فأنت تعلم بأنها لا تتحدث الإيطالي فلذالك انا طلبت لها الطعام
توم برغبه: ماذا تقرب لك سيد كينان
كينان بغضب: إنها قريبتي و قريبا جدا سوف تحمل اسمي
جو: اهدء سيد كينان فإن توم لا يقصد شئ سئ
ميرال بهدوء: كينان ممكن اروح الحمام
كينان: انتى كويسة.

ميرال: معرفش بس في حاجة ماشية على رجلي شكل فى حشرة هروح اشوف فيها ايه ممكن
كينان: ماشي روحي
قامت ميرال وساعدها كينان على الوقوف وتوجهت الى الحمام وبعد شويه استأذن توم لعمل مكالمة.

ذهبت ميرال الى الحمام ودخلت أخذت تنظر على رجليها لم تجد شي فقامت بمسح قدمها بالمنديل وخرجت وعندما فتحت الباب لقت توم يقف امامها وينظر لها بنظره غريبة لم تفهمها
حاولت ميرال تبعد ايده فمسكها وشدها لحضنه فقامت ميرال بضربة على كتفة وبتدت دموعها تنزل بسرعة.

ميرال بدموع: أبعد عني ونبي
توم بنظرة لعوبة: اهدء لا داعي للبكاء فأنا لم اذيكي فقط سوف نستمتع
ميرال بدموع: انا مش فاهمة حاجة ابعد عني
توم: مع انتى لا افهم لغتك ولكن جسدك يبهرنى وارغب بيه بشدة واتمنى ان تسير يدى على منحنايته.

قرب توم منها وحاول تقبيلها بالعفية فقامت ميرال بالصراخ بصوت عالى اتنبه عليه كل الموجود فى المطعم وعندما وصل صوت الصراخ الى مسامع كينان فإن يجري على مكان الحمام فوجد ميرال تبكي وتوم يحاول تقبيلها والفستان مقطوع من على صدرها وباين لم يستحمل كينان ذلك فهجم على توم وقام بضربة بشده بعد ان أبعد ميرال عنه.

فذهب مالك الى ميرال وضمها لحضنة وفضل يهدي فيها ولكن لم تسكت
مالك: كينان كينان الحق ميرال
انتبه كينان الى صوت مالك فترك توم مرمي على الارض وتوجه الى ميرال واخذها فى حضنة وفضل يهدي فيها إلى أن سقطت فاقده للوعي بين ايديه فحملها بسرعة وخلفة مالك و الحرس وتوجهو الى المستشفي
دخل كينان المستشفي واخذ يصرخ على الأطباء فجاء بسرعة الأطباء ووضعوها فى احدى الغرف.

كينان بغضب: ارغب فى طبيبة امرأة وليس رجل وجميع طاقم العمل نساء
الدكتور: سيدى لاوقت لدينا
كينان بصراخ: قولت أرغب بامرأة وليس رجل
الدكتور برعب: حسنا سوف تأتي
بعد حوالى دقيقة جاءت طبيبة تجري ودخلت وكشفت على ميرال وركبت لها محلول وخرجت
كينان: ماذا بها
الطبيبة: هى بخير فقط نوبة خوف او رعب
كينان: متى تفيق
الطبية: لن تستيقظ غير الصبح
كينان: اذهبي الآن
مالك: كينان من فضلك اهدي وبلاش تزعقلها.

كينان: انت مجنون لا طبعا عمري مهعمل كده انت عارف انها متفهمش
مالك: خلينا ندخل ليها
كينان: لا انت هترجع الفندق وتجهز هدومنا وبكرا الصبح هتيجي ومعاك هدوم لينا وتكون حاجز لينا ننزل مصر
مالك: تمام وانت خلى بالك منها ولو حصل حاجة كلمني سلام
كينان: سلام يا صاحبي.

دخل كينان الى الغرفة وجلس بجوارها وشاهد دموعها التى تتساقط على خدها فجلس على السرير ومسح دموعها واخذ ينظر الى شفايفها التى ترتعش ونحني وقام بتقبيلهم بهدوء ولكن لم تستطيع ان يقاومهم اكثر فقام بتعميق القبلة الى ان شعر بنقطاع نفسها بين ايده ففصل القبلة وقام جلس على الكرسي ومسك ايديها وبعد شوية قفل المحلول وغطاها كويس ونام على الكرسي بجوارها.


look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
  14-11-2021 11:43 مساءً   [6]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

فى صباح اليوم التالي استيقظت ميرال على أشعة الشمس تداعب عيونها ونظرت حوليها لقت كينان نايم بهدوء على الكرسي بجوارها ففرحت بشدة لاهتمامة بيها ولكن فى لحظة تذكرت كل شي وأخذت دموعها تنزل بسرعة على وشها وكتمت صوت شهقاتها ولكن استيقظ كينان على الصوت وقام بسرعة واخذها بين احضانه وفضل يهدي فيها الى ان هدئت وستكانت فبعد عنها.

كينان: خلاص اهدي بلاش عياط
ميرال بدموع: والله معملت حاجة هو الى مسك أيدي
كينان بهدوء: عملك ايه
ميرال: انا كنت خارجة من الحمام لقيته واقف جيت أبعد مسكني وفضل يكلم بس انا مش فاكره بس حاول يبوسني وانا مقدرتش ابعده فصوت وانت جيت
كينان بغضب: وانى هبلة اذاي تسمحيله تقرب منك ويلمس جسمك انتى اخرك تنزلى دمعتين خلاص انتى غبية ولا فرحانه بلمسته ليكي كفايه عياط.

دخل مالك يجري على صوت كينان العالي وعندما دخل الغرفة وجد كينان كافهد الثائر وميرال تبكي وترتعش بشده فتوجه إليها ومسح دموعها
مالك بعصبية: كينان انت اتجننت انت مش شايف حالتها حرام عليك كل ده علشان ايه انت عارف انها طفلة ومش بتفهم وانا قولتلك براحة عليها لكن اذاي كينان بيه لازم يادي أوامر يعلي صوته والبت ولا تهمك حرام عليك انت مش شايف منظرها.

نظر كينان على ميرال وجدها تحضن نفسها بشده فى وضع الجنين وتدفن وشها وتبكي بشدة وجسدها يرتعش فتوجه إليها واخذ يمسح على شعرها بهدوء و سحبها من ايدها واخذها بين احضانة وفضل تبكي بشده وهى تمسك في قميصة الى ان هدئت بعد وقت طويل.

كينان: خلاص هديتي
ميرال بصوت ضعيف: اسفة بس انا معرفش حاجة من العالم بتاعكم انا اسفة
كينان: انا الى اسف وانت انظف من العالم ده وانا هفضل احافظ عليكم من كل الناس انتى طفلتي الجميلة
ميرال: يعني انت مش هتزعقلي تاني ولا هتضربني
كينان: عمري مهعمل كده ماشي طفلتي
ميرال: ماشي
مالك: كينان الطيارة بالليل وانا جهزت كل حاجة هنخرج ونرجع الفندق وبالليل نرجع مصر
كينان: جيبت الهدوم.

مالك: ايوه ديه هدومك وديه هدوم ميرال
كينان: انا هدخل البس بعد كده انتى ماشي
ميرال: ماشي
دخل كينان ولبس ملابس كاجول وخرج
دخلت ميرال الى الحمام وأخذت دش ولبست هوت شورت وبلوزه سوداء بكتف واحد وتركت لشعرها الحرية ووضعت النظارة على شعرها وخرجت.

انصدم كينان من منظر ميرال الجميل والرقيق وكانت صغيرة بس فى منتهي الأنوثة
كينان: ايه ده
ميرال: فى ايه
كينان: اه اللبس ده
ميرال وهى تلف: حلو مش كده صح
كينان بتنهيدة: هو عاجبك اوي كده
ميرال بفرحة: ايوة بصراحة كان نفسي البسه اوي من اول مشفته عند آسيا
كينان: مين آسيا
ميرال بحزن: اخت الراجل اللى كنت شغاله عنده
كينان: يعني كل الهدوم اللي بتلبسيها بتاعت الناس ديه.

ميرال بحزن: اكيد ملك و يوسف يوم مكنت بهرب من هناك جابولى شنطتين ملينين هدوم و جذم كتير ولما جيت عندك ولقيت الهدوم اتصلت على ملك وقالتلي هما عندهم هدوم كتير محدش هيلاحظ الهدوم ديه فطمنت
كينان: طيب يالا نروح
ذهب كينان الى شركة جو وترك ميرال فى الاسفل مع الحرس وصعد هو الى الاعلى وبعد حوالى نصف ساعة نزل كينان إليها واخذها ومشيو وتوجهو الى محل الايس كريم وجبلها واحد كبير وجاب لنفسه كوب قهوه.

فضلت ميرال تاكل الايس كريم بستمتاع وتلزز تحت نظرات كينان السعيدة والمسرورة بفرحة طفلته الجميلة التى سوف يعلمها كل شئ فى الحياة وسوف يكون الأستاذ و الاب و الاخ و الحبيب و العشيق لم ينتبه كينان لميرال التى تتكلم معه وهو ينظر لها فقط.

ميرال: كينان كينان كيننننننننننان
كينان: في ايه مالك
ميرال: مالك انت سرحان في ايه
كينان: مفيش خلصتي علشان نرجع الفندق
ميرال: ايوه يالا بس انت عملت ايه فى الشركة
كينان: بلاش تشغلي راسك الصغننه ديه يالا.

وصلو الى الفندق وصعدو الى الجناح ودخلت ميرال وجلست على الكرسي وغمضت عيونها ونامت مكانها دخل كينان من البلكونة بعد ان عمل اتصال ووجدها كذالك فضحك على تلك الطفلة وقام بحملها بهدوء ووضعها على السرير وقلعها الصندل وغطاها وخرج.

بعد مرور ساعتين استيقظ كينان واخذ دش ولبس وتوجه الى غرفة ميرال ووجدها نايمة فقرب منها ولمس على شعرها بهدوء وباس خدها فبتدت ميرال فى الصحيان وفتحت عيونها ووجدت كينان يجلس بجوارها.

كينان: يالا ادام صحيتي قومي خدي دش ولبسي
ميرال: خلاص هنرجع مصر
كينان: ايوة فاضل ساعتين على الطيارة متنميش تانى
ميرال: لا خلاص صحيت
توجهت ميرال الى الحمام وأخذت دش ولبست وصلت وخرجت لكينان.

اخذ كينان ايديها وخرج وشاور للحرس بأخذ الشنط ونزلو الى الاسفل وتوجهو الى المطار وصعدو الطيارة وبعد حوالى 3 ساعات عادو الى أرض الوطن سالمين توجهو الى الفيلا وذهب مالك الى الفيلا وعندما دخلو توجه كل شخص الى غرفتة ونامو بارهاق شديد.

مر حوالى أسبوع
- تقدم مالك الى نور ورحبت عائلتها بشده بيه وحددو الخطوبة بعد العيد ولكن رفض مالك وطلب منهم جعلها زواج على طول لانه يعيش بمفرده ويرغب فى الاستقرار فوافقت عائلة نور على ذلك
- تعرفت ميرال على مريم خطيبه أدهم وحبتها بشدة
- واصبحت مريم و نور و ميرال أصدقاء بشده.

- أخذ كينان ميرال وتوجهو الى إحدى المولات الكبري وشتري لها الكثير من الملابس الخاصة بالخروج و البيت و الأحذية و الشنط والإكسسوارات و المكياج
- كما حدد أدهم جوازه من صغيرتة مريم فى نفس يوم مالك فسعدت مريم كثيرا بالخبر لانها تعشقه بشده وهو كل شي فى حياتها
عاد كينان الى الفيلا ووجد ميرال تجلس امام التليفزيون تتابع المسلسل التركي حب أعمي وكانت تبكى بشدة فتوجة إليها بسرعة.

كينان بخوف: مالك بتعيطي ليه
ميرال بدموع: مات خلاص
كينان: هو مين الا مات
ميرال: كمال مات مات والحقير امير هو السبب انا عارفة كل حاجة
كينان: تحبي نبلغ البوليس عليه متخفيش انا معاكي
ميرال: بوليس محدش يقدر عليه
كينان بهدوء: هو موته ليه
ميرال: علشان ميتجوز نيهان
كينان وهو يقلع جاكت البدلة: انتى بتتكلمي على المسلسل صح
ميرال ببراءة: ايوه طبعا هو انا اعرف حد.

كينان وهو يخلع حزام البنطلون: يعنى كل ده علشان المسلسل
ميرال بتاكيد: شور
كينان: وانتى بقي زعلانة على كمال صح
ميرال برومانسية: ده بوراك اوزجيفيت موز كده وحاجة جامدة ده عليه كميه إحساس ولا شعره جميل ولا عيونه جذابة ولا حلاوته بصراحة حاجة كده من الاخر جامدة ذي الكتاب مقال
كينان: طيب تعالى بقي يا بقرة بقي الدموع ديه علشان المسلسل انا بقي هخليها حقيقية.

جريت ميرال بسرعة من أمامه وهو يجري خلفها ولكن لم يمسكها ودخلت اوضتها وقفلت عليها وأخذت تضحك بصوت عالى
كينان بغيظ: اضحكي اوي دلوقتي بس اول ممسكك هرنك علقة موت وصعد الى غرفته
كينان لنفسه: ااااااااه بقي عمله مناحه علشان بطل المسلسل في ايه حلو دانا احلى واجمل منه بس شكلها عوزة نظارة قال بوراك ايه بلا نيله بنات مايصه.

بعد فترة نزل المطبخ ولقاها عملت الاكل وقاعدة قدام الاكل
جلس كينان يأكل من غير ميتكلم وبعد الاكل توجه إلى المكتب وهى ذهبت خلفة
ميرال: فين ريموت التليفزيون
كينان: لا رد
ميرال: الفيلم هيبتدي ونبي هاته
كينان: اقعدي يا بت خدي الملف ده راجعيه
ميرال وهي تخبط فى الأرض: حرام بقي الفيلم جديد وعوزة أتفرج عليه
كينان بصوت عالى: انتى نسيتي نفسك ولا ايه
ميرال بحزن: عند حضرتك حق فعلا نسيت نفسي تامر بحاجة حضرتك.

كينان: خدي الملف ده رجعيه
جلست ميرال تراجع الملف وهو ينظر ليها وكان زعلان انه علي صوته عليها رجع كينان يراجع الملف.

مر أكثر من 3 ساعات قد أنهي كينان الملف الذي أمامه ونظر على ميرال وجدها تحتضن الملف وتنام مثل الأطفال فضحك عليها وقام بحملها وتوجه الى غرفتها ووضعها على السرير وشاهد بعض الدموع متعلقة فى رومشها فنحني وقام بتقبيل عيونها وبعد ذلك استقام في الوقفة وخرج وصعد الى غرفته ونام بعد صراع مع ضميره.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 2 من 12 < 1 2 3 4 5 6 7 8 12 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية حبيبي المجهول زهرة الصبار
27 1195 زهرة الصبار
تعالو شوفو ابسط كلمة صباح الخير , مسجات صباح الخير حبيبي Dora
0 457 Dora
رسائل حب إلى حبيبي Love
0 314 Love
رسائل بوسة لحبيبي حبيبي الغالي يا مَن ملكت حياتي Love
0 493 Love
رسائل عشق بجنون احبك حبيبي Love
0 597 Love

الكلمات الدلالية
رواية ، حبيبي ، الزمن ،












الساعة الآن 08:18 PM