رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون
توجه عصام إلى المكان الموجود به مايا ارورا ووالدها في المخزن كانت مايا مقيده على المقعد هي ووالدها مايا لماذا لا تخبرني لما انا هنا عثمان كاد ان يتحدث ولكن قطعه عصام عصام: انا سوف اخبرك لما انتي هنا مايا وهي ترتجف من الخوف عصام عصام: وهل كنتي تظنين غير ذلك مايا ولما اظنك انت انا لم افعل شئ عصام: ههه هل تعتقدي انني لم اعلم ما فعلتي مايا لا انا لم افعل شئ قولت لك.
عصام: بلي فعلتي لم تعلمين من أكون أنا عصام الدالي فهذا الاسم يكفي لرهبه الناس اتعملين انك أجرمتي بحقي وحق اخي وانا من يتجرا على ذلك فعقوبته الموت مايا لا دعني ارجوك فانا لم افعل شي عصام: تكلمي الحقيقه وال تركتك لرجالي يفعلون بيكي ما يحلو لهم مايا ارجوك دعني وشاني فانا لم افعل شئ ارجوك لا اريد الموت عصام: انتي من طلبتي الموت عزيزتي.
ال تخجلي من نفسك فتجاره السلاح والمخدرات لا تكفي حتى تستعرضي جسدك للتجاره به فانتي حقا ساحقه مايا بعصبيه شديده لا انا فقط اتاخر في الاسلحه لكني لا استعرض نفسي للاحد عصام: بابتسامه مكر أعلم جيدا عزيزتي انكي لم تفكري ان تستعرضي نفسك لكنني كنت أعلم أنك ستقولين الحقيقة فندهشت مايا وهي تسمع لما اوصلها غباءها لا بل ذكاءه جون اوروا ماذا فعلت يا مايا انتي حقا جننتي.
عصام: : ههههه لا لم تجنن ولكنها تقف امام البوص لا احد يقدر عليه هل ظننت انك وابنتك ستنجح لا فلا احد قادر على ايقعي عصام: حازم تفجاءت مايا بوجود رجال الشرطه متخفين في المخزن عصام: حازم اقبض على الحيوانه دي هي وابوها حازم وهو يوجه كلامه للعساكر مستنين ايه اقبضوا عليهم مش البوص امركم نفذوا وبالفعل تم القبض عليهم مايا وهي توجه كلامها لحازم.
مايا كيف تجرء على اعتقالي ال تعلم من انا انا مايا ارورا وقد تم اختطفي حازم انتي متهمه بتهمه تجاره السلاح والمخدرات مايا وهل لديك دليل على ذلك عصام: وهو يقترب منها وهوي بصفعه قويه على وجهها حتى نزفت من قوته عصام: بصوت كالفحيح لا تقلقي من هذا الامر فانا توليت كل الامور حازم هذا التسجيل وفتح عصام التسيجيل لمايا التي انفرج شفاها مما تسمع.
عصام: قلت لكي لا تلعبي معي فانا اعلم كيف اوقع كنت اتمني ان اقتلك بيدي ولكن اخلاقي هي من منعتني ولكني اعدك اني سافعل ليكي الكثير من الزيارات هذا وعدي ليكي واخذ حازم مايا ارورا وجون ارورا إلى الحبس وعاد عصام إلى المشفي.
في المشفي اسر: خالد انت اتبرعتلي بالدم خالد: بتعب اه ليه اسر: اد كدا بتحبني يا ابو نسب خالد: متقولش ابو زفت اسر: ليه يا خويا مانت بقيت ابو نسب وام نسب وكل حاجه هههه احمد: انت في اي ول في اي يا بني ارحمنا اسر: والله يا ابو لهب عندك حق انا كنت خايف اموت ومعتش اشوفكم تاني اد ايه الحياه كانت هتبقا واحشه اووي من غيري عشان كدا قولت خلاص يا واد يا اسر كفيا عليهم كدا وقومت عشانكم.
محمد: ههههه لا والله كتر خيرك اسر: ههههه امال ايه اااه ااااه خالد: في اي يا اسر مالك اسر: اااااه مش قادر سها بخوف شديد اسر مالك اسر: خالد الحقني هات ورقه وقلم بسرعه ندى: ورقه وقلم ليه اسر: اااااه بسرعه ياسمبن في اي با اسر هتعمل ايه بيهم اسر: ياغبيه عشان اكتب الوصيه امال: وصيه اي بس الله اكبر مالك يا قلبي هات الدكتور بسرعه ياخالد اسر: استني يا بني متجبش حد خالد: ليه مانت بتتوجع اهو.
اسر: لا دانا افتكرت الوصيه عشان كدا بقول اه خالد: يارجل اسر: اه والله افرض موت ول حاجه مش لازم تكون عامل حسابي احمد: صبرني يارب اموته ول اعمل ايه اسر: بعد الشر عليا ياخويا انشاء الله ال يكرهني دخل عصام الغرفه عصام: ها يا اسر عامل ايه الوقتي اسر: تمام ياخويا لولي غباي كان زمانك مرمي هنا مكاني عصام: بتقول حاجه بازفت اسر: لا حد الله دا خالد ال بيقول محمد: كنت فبن يا عصام.
احمد: هي دي محتاجه كلام اكيد نفذ ال في دمغه ماهو خلاص معتش بيحترم حد خالص عصام: بابا لوسمحت احمد: انت ليك عين تتكلم يخساره تربيتي فيك عصام: انا عملت اي لكل ده احمد: ههه كل ده وعملت ايه احنا مين عندنا بيمد ايده على ست مش اخلاقنا دي عصام: ومين قالك اني عملت كدا احمد: امال عملت ايه فتح حازم الباب في هذه اللحظه وسمع كل الحديث.
حازم من ناحيه عمل فعمل كتيير اووي ههههه دا عملها حته محضر وقضايا يلبسوها البدله الحمره عدل احمد: قضايا ايه انا مش فاهم حاجه حازم انا هحكيلك وبالفعل قص حازم ماحدث للعائله الكل كان معجب بتفكير عصام محمد: انا كل يوم بكتشف فيك حاجات كتير اووي ياعصام انت فعلا لازم كلنا نفتخر بيه عصام: على ايه ياعمي خالد: هههه رغم اني زعلان منك عشان هربت مني ال انها كانت ضربه معلم بصحيح.
عصام: غصب عني باخالظ انت كنت تعبان هخدك فبن خالد: الحمد لله اني مش جيت وال كنت خلصت عليها عصام: كان نفسي والله اسر: كل ده عشاني دنا بقيت محبوب اووي كدا خلاص يا عصام ربنا يكتر من اعداك هههه عشان اشوف الحب والاهتمام ده منكم ومن ابو لهب هههههه بس اهم حاجه الاصابات تبقي سطحيه الله يسترك عشان مش اموت هيبقا موت وخراب ديار يعني احمد: محمد محمد: نعم. احمد: روحني اصل خلاص هخلص عليه محمد: ههههه ماشي يالا.
ندى: ههههه خلاص يا اسوره اضرب نفسك بالنار واحنا نعمل معاك الواجب وزياده اسر: لا متشكرين على زوقك ياختي حازم حمدلله على سلامتك يا اسوره اسر: الله يسلامك ياخويا حازم وانت مالك بتقولها كدا اسر: يعني تعبان وانت جاي تزورني بايدك فاضيه تب كنت جيب بكتت عصير ول حتى ب10ج صميت انما جاي هزز طولك على الفاضي وجاي ممروع بالنسر يالا مش عايز من خلقتك حاجه دك حش وسطك حازم الرجل ده طالع من العمليات عصام: المفروض.
خالد: هم بيقولوا كدا ندى: عصام عصام: نعم يا روحي ندى: عايزاك عصام: اخد ندى وخرجوا يقعدوا في الكافي.
في الكافي عصام: نعم ياقلبي عايزه اي ندى: عصام مين مايا دي عصام: بابتسامه فهو يعلم ما ستخبره بيه عصام: دي واحده كان في بينها وبين الشركات بتاعتنا شغل بس انا لغيت العقد بين الشركتين ندى: اقدر اعرف ليه عصام: لانها زي مانتي سمعتي من خالد كانت عايزه تكون معيا صداقه وانا رفضت ندى: صداقه اي دي ممكن افهم عصام: صداقه يا ندى مش فاهمه اي يعني ندى: صداقه يعني اي عصام: هو ايه ال يعني عايزاني استريحتي.
ندى: بدهشه وبصدمه اي دا دي اكيد بني ادمه زباله اووووي ومش طبيعيه عصام: ههه دا نفس الكلام ال قولتهولها في بنات كتير للاسف بقت كدا ندى: تقصد ايه بكتير دي يعني كان في حد تاني عصام: ندب سيبك من الكلام ده ويالا تعالي هرجعك القصر انتي وياسمين عشان الوقت اتاخر ندى: بنرفزه وعصيبه عصام لو سمحت جوابني على سؤالي تقصد ايه بالكلام ده عصام: اجوبك على ايه قولتلك ان في بنات كتير كده.
ندى: مانا عايزه اعرف تقصد ايه بالبنات دي عصام: بصوت عالي هو تحقيق يا ندى ندى: لا مش تحقيق ياعصام دا سؤال عصام: انا اسف ياحبيبتي مقصدش صدقني بس حادثه اسر ماثره عليا شويه ندى: انا ال اسفه المفروض اني متكلمش في الظروف دي اسفه بس هموت واعرف مين البنات دول عصام: هههههه الغيره عمله معكي الواجب ندى: بغضب اه وزياده كمان وانت كل ما تمشي لي في حته تتعكس طب انا اعمل ايه.
امشي وراك انا وال اعمل ايه ثم بصوت منخفض ولكن سمعه عصام اه ياخويا مهم لازم يتجننوا عليك من شياكتك وحلوتك وبذات عينك الزرقه دي عصام: ضحك بصوته الرجولي الجذاب هههه خلاص ياندي اصل اعكس نفسي انا كمان ندى: بغضب طفولي بتتريق حضرتك انا غلطانه اني بتكلم معاك سلام عصام: بنبره جاده ندى اقعدي واسمعيني فجلست ندى تستمع له.
عصام: انا عمري ما بصيت ول هبص لحد يا ندى لانك قبل ما تملي عيوني انتي مليه قلبي يعني انا مش شايف غيرك انتي انتي كل حياتي ياحبيبتي وقلبي ال فقد الحكم عشان انتي ال توليتي سيطرته عليه ندى: بفرحه من كلامه الذي بث الطمانينه في قلبها بجد ياعصام عصام: بجد ياروح قلب عصام ندى: بدلع احبك يابوص عصام: طب امشي بقا من ادمي بدل ما اتهور عليكي ندى: ههههههه الله بلاش ادلع على جوزي حبيبي عصام: ااه انتي بداتي من دلوقتي.
ندى: ههه لا بدات من زمان عصام: كدا طب امشي من ادمي احسنلك فركضت ندى وهي في منتهي السعاده وعلى ايه الطيب احسن.
في غرفه اسر حازم طب باخويا براحه علينا شويه اسر: ياعن لا براحه ول بالقوه اتكل على الله خالد: بس يا ذفت اسر: انت كنت المحامي بتاعه خالد: حاجه ذي كدا اسر: هه حاجه واحده ول حاجات خالد: اخرس بدل ما اعلقك وانت كدا واخلص اسر: على ايه حاضر هخرس دك حشه في معامعيك انت وهو حازم صدقني ياخالد الود ده عايز يتضرب خالد: سبك منه المهم قولي ايه ال حصل في المخزن حازم ههه بصراحه عصام ده معلم صحيح يستهل لقب البوص بصحيح.
خالد: هههه ليه عمل ايه حازم عمل ايه دا خالي البت تعترف بكل جريمها في ظرف ثانيه خالد: ههههه اكيد يابني مش البوص حازم انت هتقولي دا كان في القسم عندنا امه دعيه عليه ال يوقع تحت ايده ياساتر خالد: احم حازم حازم بلا حازم بلا ذقت دا كان عامل شبه مصاص الدماء خالد: حازم حازم دا الضباط كانوا بيخافوا منه اقبل المجرمين ياشيخ خالد: حازم بتعرف تجري ول لا حازم ليه.
اسر: ههههههه لان يوجد خلفك مصاص دماءا يريد ان ينقد عليك هههه حازم لا خالد: اه حازم لاااااا خالد: هههههه حازم البوص بنفسه حبيبي والله عصام: بجد اذي يعني كنت من شويه مصاص دماء حازم مين ده ال مصاص دماء انا قولت كدا اسر: اه قولت حازم لااا مقولتش قولت ياخالد خالد: مش فكر حازم اتفخس عليكم اسر: ههههه اصبر الوقتي وهنتفخس عليك كلناهههههههه صح ياخالود خالد: بس يا اسر ياحبيبي عصام: بقا انا كدا حازم لا اسر: ههههه اه.
خالد: بس يااسر عصام: اه ياحيوان انا مصاص دماء حازم لا اسر: عهههه اه خالد: بس يا اسر عصام: انا بتخافوا مني قبل المجرمين حازم لا اسر: هههه اه خالد: بس يااسر حازم مسكه من اقفاه مش قالك بس يازفت اسر: ااااه ضهري العمليه ياغبي اااه حازم سوري ماخدتش بالي خالد: عصام انت راجع القصر عصام: ايوه هرجع ياسمين وندى خالد: خدني معاك متسبنيش مع الحيوانات دي عصام: هههه تعال ياخويا اسر: استنا ياخالد متسبنيش مع الواد ده خالد: ليه.
اسر: لاني حلو واخاف يتحرش بيا ول حاجه حازم ليه بس كدا يا سوسو ماكنا كويسين اووي اسر: سوسو مين يابن العبيطه حازم انتي بابيضه خالد: هههه شكلك مسخره يامعلم عصام: حازم حازم نعم يابوص عصام: على شغلك مشفش وشك هنا تاني سامع حازم من غير عصيبه حاضر سلاموز يا شباب سلام ياسوسو هههه الف لا باس عليكي يختي اسر: غور ياض خالد: ههههه عايز حاجه ياسوسو اقصد يااسر اسر: مش عايز حاجه من خلقكم العكره دي عصام: بتقول حاجه يااسر.
اسر: انا لا دانا بدعيلكم توصلوا بالسلامه عصام: اه بحسب اسر: لا ما تحسبش خالد: سلام هغير هدومي وهرجعلك تاني اسر: قشطه هتنام هنا خالد: مضطر ياخويا اسر: عسل يا خالود وبالفعل عاد الجميع إلى القصر حازم سلام بقا يا اسر اسر: سلام ياخويا وتوجه حازم إلى الاسفل ولكن رن هاتفه حازم الو عصام: انت فين ياحيوان انت حازم راجع البيت حالا اهو لي اسر: هو انت لسه عندك حاوم مهنش عليا اسيب اسوره لوحده عصام: لا حنين ياض.
حازم ههه منك نتعلم يابوص انشغل حازم بالحديث مع صديقه ولم يلاحظ من اصطدم بها الفتاه مش تفتح ياحيوان انت حازم شل الفون بتقولي لمين ياحيوان يازباله انتي فعجز لسانه عن النطق عندما راي هذا الجمال فكانت فتاه جميله حقا الفتاه انت يا افندي انت انا بكلمك حازم اسف نعم عايزه ايه الفتاه اما انت بني ادم بارد صحيح يعني تخبط فبا وتوقعلي الاوراق كدا وفي الاخر تقولي عايزه ايه.
حازم يكاد يصل فمه إلى الارض من شده اندهشه بجمالها ولم يستمع لم تقول حازم تتجوزيني يابت انتي الفتاه انت مجنون صح حازم والله ما مجنون بصي هتجوزك هتجوزك حتى لو هختفك ان قررت خلاص الفتاه صفعته صفعه قويه على وجهه وتركته ورحلت حازم اي ده انا اضربت بالقلم نهار اسود طب هعمل ايه هروح للبوص يشوفلي حل.
في القصر ابدل عصام ملابسه إلى بنطلون رمادي وتيشرت ابيض ضيق بيرز عضلات جسده فكان حقا ملك الوسامه وتوجه إلى غرفه خالد.
في غرفه خالد ياسمين: خالد انت كويس خالد: ياحبيبتي انا كويس ولازم اروح لاسر المشفي ياسمين: بس انت ياخالد لسه تعبان عشان خاطري ياحبيبي مش تخرج ندى: احم احم طب بالنسبه لاخوكي المرمي في المستشفي ده نسيبه بموت كدا عادي ول ايه خالد: تنتي مالك انتي يا حيوانه ايش حشراك ندى: انا حيوانه ياخالد خالد: اكييد ندى: كدا طب معتش تكلمني خالد: يبقا احسن عصام: بس في اي اطفال بتتشكل ياسمين: مراتك ال بدات الاول خالد: مرات مين.
عصام: مراتي ياخويا خالد: هههه اه تصدق اني نسيت اننا اتجوزني يعني سوسو بقيت مراتي ندى: ايوه ياخويا خالد: وانا اذي لسه محترم لحد الوقتي عصام: مسك خااد من اقفاه لا مانت هتحترم نفسك اصل افصل راقبتك الحلوه دي عن جسمك خالد: والله انا محترم جدا دانا ابتدبت احس اني اخوها ماتقولي حاجه يا ذفته ندى: هههه حاجات مش حاجه واحده اضربه ياعصام عصام: عيوني ياملكه قلبي ياسمين: اجيب شجره واتنين ليمون.
عصام: ياريت لس بدل الليمون هاتي برتقان ندى بتحبه جدا خالد: احنا هنا ياخويا احترم نفسك بدل ماافصل راقبتك الحلوه دي عن جسمك عصام: ههه كدا ماشي هنيه عصام بيه حازم بيه تحت وعايز يقابل حضرتك عصام: اوك انا نازل حالا هنيه حاضر يافندم خالد: عابز ايه الواد دا عصام: معرفش اما انزل هعرف خالد: استني انا جاي معاك.
في الاسفل كان يجلس حازم في انتظار عصام عصام: في اي يالا انت مش كنت لسه معيا على الفون خالد: هههه تليقك واحشته حازم جري الحقونا ياجدعان انا قررت اتجوز عصام: بارجل ودا من امته دا حازم بص في الساعه من يجي كدا نص ساعه عصام: الواد دا اتجنن صح خالد: اكيد حازم لا قمر يا واد ياخالد حاجه اي مش موجوده غير في الراويات خالد: قشطه يامعلم انت دخلت التاريخ احكيلي عملت ايه عصام: بحكي ايه دا غبي خالد: احكي يالا.
حازم شوفتها بالصدفه خالد: اه حازم قمر خالد: اه حازم اقولتلها هتجوزك خالد: اه حازم فالت لا خالد: اه حازم فولتلها بالزوق بالعافيه هتجوزك غصب عنك خالد: ايه وعملت ايه حازم ول حاجه ضربتني بالقلم بس خالد: بس حازم اه خالد: لا غلطانه المفروض كانت تولع فيك انا ماشي بدل ما اقتلك حازم استني يا خالد خالد: ياعم روح حازم بص مالقاش ال عصام حازم عصام عصام: بره حازم اسمعني.
عصام: قولت بره ياحيوان انا مش غلطان اما قولت عليك غبي في حد يشوف واحده يقولها هتجوزك بالغصب حازم امال يعني اسيبها تتجوز غيري عصام: ...
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الرابع والعشرون
حازم هوانا غبي اسبها تجري تتجوز غيري دانا كنت اقتلها واقتله عصام: يعني لحقت في الخمس دقايق دول تقرر انك هتتجوزها حازم اصلها موزه موزه يعني عصام: اه يعني اي حد بشوف واحده حلوه يجري يقولها هتجوزك بالزوق او بالعافيه حازم يس احنا في عصر السرعه يامان عصام: بره ياحازم حازم يجدع بقولك هموت لو مش اتجوزتها وانت بتقولي بره عصام: اطلع على رجليك احسن ماتتطلع على المشفي حازه متقدرش هههه اصلي اقوي منك.
عصام: بجد ودي عرفتها لوحدك ول حد قالك حازم مش محتاج ان حد يقولي واحد متقاعد من الشرطه من 3سنين هههه اكيد نسي فنون القتال عصام: وهو يخلع ساعته اه فنون القتال حازم انت بتعمل ايه عصام: ول حاجه دانا بس خايف عليك للساعه تعورك ول حاجه حازم هههههه لا اطمن ول اقولك اقلعها لتعورك انت حازم ايه دا ندى ايه ال جابك الوقتي بس ندى: ليه في ايه حازم هههه البوص هيتضرب ندى: عهههههه بجد ومين دا ال هيعمل كدا.
حازم انا مش مالي عينك ول ايه ندى: هههه مابلاش حازم هههههه خايفه عليه ندى: هخههه لا عليك انت حازم لا متقلقيش كل ده طبعا والبوص واقف فقترب حازم منه بثقه هههه دانا هقطعك فكور حازم قبضه يده لكي يضرب عصام تفادي عصام الضربه بمنتهي السهوله حازم طب خد بقا عصام مسك ايده ولوها حازم اااااااااااااه ااااااأااااه ندى: هههههه مش قولتلك بلاش حازم ايدي اااااااااه احمد: في اي ايه الصوت ده اسر مش موجود مين ال بيصرخ.
حازم دا انا يا عمي ابنك كسر درعي اااااااه احمد: عصام حازم اااااااه هو انتي عندك حد مفتري ال هو احمد: هههه الصراحه لا عصام: عشان تتعلم تكلم ال قدك حازم اااه حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياشيخ احمد: ليه كدا ياعصام دا حازم صديقك المقرب عصام: وانا مالي يا بابا مش هو ال عامل فيها بات مان وجي لي برجليه انا ال قولتله اديلي ايدك اكسرها حازم اي ده هو ايدي مكسوره احمد: اه يابني حازم احمد: انت كويس يابني حازم.
ندى: هههههه بينه بيستوعب لسه حازم لااااااااا ايدي مكسوره الحقوني مستشفي بسرعه ياعمي احمد: هههههههه حاضر اهدي بس حازم ااااااااه لاااااااا ايدي اتكسرت عصام: تب تصبحوا على خير بقا حازم نعم انت كسرت ايدي ورايح تنام عصام: وهو يربع يده على صدره والمطلوب حازم دامت بارد ودني مستشفي بسرعه عصام: لا حازم شايف ابنك ياعمي احمد: عصام هو عنده حق عصام: حق فين يابابا هو ال بدا احمد: يعني عشان هو ال بدا تكسرله درعه.
حازم ااااه دانا كنت بقول بقا ضعيف اااااااه عصام: انت غبي يالا مفيش حد ضعيف وبذات انا ياحيوان حازم ماشي ماشي بس ودني المشفي بسرعه هموت ااااه ندى: هههه ياحرام تصدق صعبت عليا عصام وديه عشان خاطري عصام: حاضر ياقلبي عشان خاطرك بس انا مقدرش ازعلك يا ملكه قلبي ندى: ربنا يخليك ليا ياقلبي عصام: ويخليكي ليا يا روح قلبي حازم لا والله انا بموت وانتم مقضينها رومانسيات عصام: انت بتزعق لمين ياحيوان.
حازم اااه الله يخليك ياعصام يالا عصام: يالا ياخويا.
في المشفي توجه خالد إلى غرفه اسر وكان يرتدي بنطلون جملي على تيشرت ابيض يبرز عضلات جسده فكان حقا وسيما الممرضه بت ياامل شوفتي المز ده يابت ول نجوم السيما امل فين ده وريني اميره اهو يابت بصي يخرابي على جماله ول عينه الخضره امل اسكتي الله يخربيتك لو سمعك هتروحي في دهيه اميره ليه يعني امل دا خالد الدالي ابن اكبر عيله في القاهره عيله كلها نفوذ وسلطه اميره انا قولت حاجه دانا بعكسه اصل الود مز اوووووي.
امل معزوره ياختي امال لو شفتي ابن عمه هتعملي ايه اميره هو في احلي من كدا امل ههههه اه هههههه بكره عيجي لخوه ماهو ال تعبان جوه دا اسر الدالي اميره انا عارفه انه من عيله كبيره بين عليهم اصلا طب ابقي شورلي بكره على ال انتي بتقولي عليه ده امل هههه وليه بكره اهو القمر هل اهو اميره فين يايت اميره اي دا هو في كدا امل اهو في حازم الحقينا بسرعه شوفلي دكتور ايدي مكسوره امل وهي تنظر للامير الذي يقف امامها.
امل سلامتك الف سلامه الف الف سلامه حازم مفيش دكتور هنا امل سلامتك حازم يابنتي انتي علقتي امل سلامتك عصام: لاحظ نظرتهم ليه وانهم سرحنين فخبط المكتب بيده عصام: احنا هنقف كدا كتير فين الدكتور اميره بدلع مصطنع احم اسفين يافندم حضرتك بتتشتكي من ايه حازم مش هو ال بيشتكي ياختي ماهو واقف زي البغل اهو انا ال بيشتكي هاتيلي دكتور بسرعه ايدي مكسوره اميره حاضر امل ودي الاستاذ للدكتوره منه هي ال موجوده حاليا.
امل وهي تنظر لعصام اتفضل معيا حازم معاكي ياختي.
في غرفه اسر اسر: خالد انت ياض اصحي خالد: عايز ايه ياذفت اسر: تعال اعدلني عشان اكل جعان خالد: الصبر يارب انا مش لسه منايمك اسر: جعان ياخي الله خالد: ماشي وبالفعل قام خالد بمساعده اسر لكي يتناول طعامه خالد: بعد ان انهي اسر تناول الطعام كده تمام انام بقا ول لسه في حاجه اسر: لا كدا تمام. بعد مرور نصف ساعه اسر: واد ياخالد خالد: عايزابه تاني اسر: عايز اشرب خالد: لازم يعني اسر: امال اموت ياجدع.
خالد: لا وعلى ايه اتفضل اسر: متشكرين خالد: اتخمد بقا اسر: اتخمد ياخويا بعد مرور ربع ساعه اسر: واد ياخالوده خالد خالد خالد: يادي النيله عليا عايز ايه من سي ذفت اسر: مش جيلي نوم خالد: وانا اعملك ايه انشاء الله اسر: اصل النومه ممله كدا ماتشغلنا اغاني ول حاجه خالد: نعم اغاني وهنا اسر: الله وايه يعني شغل شغل مزاجي حلو اووي سها فالتلي ياقلبي امال لم اتجوز هتقولي ايه.
خالد: عارف يا اسر ان مانمت والله لخلص عليك ومش هتلحق تتجوز عشان تسمع حاجه اسر: على ايه ياخويا انام احسن.
عند حازم حازم اااه ياختي بدل مانتي عماله تبحلقي للود روحي استعجلي الدكتور امل يا استاذ الدكتوره جايه ورايا حالا عصام: طب روحي انتي شوفي شغلك امل ما افضل معكم يمكن تعوزوا حاجه حازم لا متشكرين باختي وبعدين انتي قسم استقبال هتساعدينا ازاي امل اكيد ممكن اع عصام: ممكن حضرتك تروحي احنا كدا كويسين امل ال يريحك يافندم حازم ايه ده هتاكلك بعينها غبيه مش شايفه الجمال ده وكان يتحدث وهو يشير إلى نفسه.
عصام: هههه لا بينها اتعمت حازم بين كدا الممرضه اتفضل معنا وياريت لو لبس اي خاتم او دبله تعطيها للاستاذ حازم ليه هموت عصام: هتموت ايه ياغبي الممرضه متقلقش هنعمل لحضرتك اشعه عليها وبعدين الدكتوره تشوفها حازم اذا كان كدا ماشي وذهب حازم مع الممرضه.
عند حازم دخلت الدكتوره منه هو انت حازم انتي يامسهل يارب كنت عارف اني هقبلك تاني منه ممكن تسكت عشان اخلص شغلي حازم لا خدي راحتك على الاخر منه طب ابعد شويه عسان اعرف الف ايدك حازم تما ينوبك في امي الغلبانه دي ثواب وتتجوزيني ياشيخه منه يابني انت مجنون حازم لا بس شوفتك اتجننت منه انهت لف يده كدا تمام اتفضل حازم اتفضل فين انا قعد معاكي هنا لما توفقي منه انت مجنون والله حازم لازم ال يشوفك يتجنن.
منه اخرج من هنا بدل ما اطلب الامن حازم ههه مانا الامن ياختي معاكي المقدم حازم منه تركت يده ممدوده وخرجت حازم وهو يركض خلفها يابت استني عصام: وجد حازم يركض كاهبل عصام: فايه ياحازم حازم لقيتها ياعصام لقيتها عصام: هي مين دي حازم المزه عصام: مزه ايه دي.
حازم عيب يالا هتبقي مرات اخوك انا قررت خلاص دي طلعت دكتوره واسمها منه ياريتك كسرت ايدي من زمان يابوص انا لازم اتحجز هنا في المشفي دي باي طريقه افتح دمغي الله يخليك عصام: صبرني يارب انا هروح ابص على اسر قبل ما اخلص عليك.
في غرفه اسر خالد: بص ياحيوان انت هتنام هتنام فاهم اسر: براحه عليا ياخالد لسه عامل عمليه ياجدع الله حازم فتح الباب ادخل باعم ادخل خالد: حازم ايه ده حازم سرير خالد: مانا عارف ليه يعني حازم اصل قررت اقعد مع اسر هنا لاني بحبه جداا خالد: والله كلك زوق سلاموز انا بقا اسر: لااااا خالد متسبينش.
حازم انا قررت اني هقعد مع اسوره حبيبيي اسر: لااا وانا مش عايز اقعد معاك ياخي هو بالعافيه خالد: لا بس كدا دا حازم لطيف جدااا حازم لطيف ايه ياخويا خالد: جدا عصام: بس في ايه هنا اسر: الحقني الله يخليك وابعد صاحبك الرزل ده عني انا مش ناقص حازم ليه كدا يا اسوره اسر: بل اسوره بل ذقت انا مش عايز ال خالد.
خالد: اه عايز خالد عشان تكمل ال فاضل منه يابني الله يهديك ياحبيبي اقعد مع زومي حبيبك وهو مش هيعملك حاجه حتى بص خد فونك اهو لو حصل من الحيوان ده حاجه اديني رنه وانا حتى لو نص الليل هجي انشاء الله مش هيحصل عشان حازم عاقل وانت اعقل منه يالا بقا يا عصام واخد خالد عصام وطار ههههه عصام: ههههه مش مصدق بجد خالد الدالي ال الكل بيخاف منه بيسايس اسر ههههه شكلك كان زباله اووي الصراحه وانت بتحاوي تقنعه.
خالد: بقا كدا ماشي يا عصام انا مش عارف هو سيبك ليه وبيعمل فيا كدا عصام: ههه البوص لازم الكل يعمله حساب خالد: طب يالا ياخويا ايه ده عصام: ايه خالد: دانا نسيت الفون بتاعي عند الذفت اسر عصام: خلاص روح جيبه وانا هجهز العربيه واعطي مفتاتيح عربيتك لحازم لانه جاي من غير عربيه وابقا خدلك ايه واحده خالد: اوك صعد خالد إلى غرفه اسر لكي يحضر هاتفه.
في غرفه اسر حازم خلاص بقا يا اسر الله والله هقعد بادبي اسر: اما نشوف ياخويا حازم ضغط على المفتاح فجاءت الممرضه حازم لو سمحتي هاتلي الدكتوره منه بسرعه ايدي هتموتني ااااه الممرضه حاضر يافندم بعد خروج الممرضه اسر: واد ياحازم هو انت انجبست امته حازم اخوك ياخويا بترسم شوبه اقام واخدني كسر على طول اسر: خصلت معيا كتير حازم انت اسر: يس حازم نهار اسوح دا الرجل دا مش بيهزر.
اسر: اكييد ياخويا سبك منه ال انت ماشاء الله عليك ذي الحصان اهو وصحتك بومب حازم الله اكبر اسر: بعت للدكتور ليه بقا حازم دي حب عمري دا امال انا هقعد معاك هنا ليه مش حبا فيك انا مش هطلع من هنا ال لما توافق انها تتجوزني اسر: قشطه حب احكبلي يامعلم حبتوا بعض من كام سنه حازم لا هو من 3ساعات ودقيقتين بالضبط اسر: 3 ساعات وحب عمرك امال لو 3 سنين ياخويا كنت عملت ايه حازم كنت عملت كتب تحكي عن قصه حب حازم ومنون.
اسر: مين منون دا ياخويا حازم لم نفسك يالا اتكلم على حبيبتي عدل اسر: دا مطلعش انا ال غبي بس في اغلي مني الف حمد وشكر ليك يا رب خالد: مساء الخير عليكم اسر: كنت عارف اني مش ههون عليك يا خالود خالد: لا يا اسوره دانا نسيت الفون بتاعي وماشي على طول حازم هههههه يكسفتك ياحازم هههههه اسر: بس ياحيوان خالد: ههه طب سلام بقا وذهب خالد وهو يتفحص هاتفه فتفجا بوجود 12 مكالمه من ياسمين.
خالد: ايه دا كل دي مكالمات ياتري في اي خالد: اصطدم بمنه خالد: اسف ماقصدش منه خالد مش مصدقه نفسي خالد عامل ايه معقوله ارجع اشوفك تاني خالد: انا الحمد لله منه بنظرات كلها حب انت غيرت رقم فونك اصل حاولت بعد الجامعه اكلمك معرفتش اوصلك خالد: اه غيرته انا بغير اكتر حاجه الارقام منه هههه اه عارفه والعريبات اكتر حاجه بتغيرها فرن هاتف خالد خالد: طب عن اذنك يا منه منه مسكت ايد خالد بس لسه متكلمناش.
خالد: سحب ايده بهدوء من ايد منه اكيد هنتكلم بس مره تانيه منه لحظت وجود دبله في ايد خالد منه هو انت خطبت خالد: ايوه منه ياسمين صح خالد: اكيد انا ممكن اغير رقم الفون واغير عربيات كتير بس حبي لا ففهمت منه ما يريد خالد ان يصل لها منه ربنا يخليكم لبعض خالد: طب عن اذنك منه خالد مقولتليش هنشوف بعض تاني خالد: ربنا يسهل وتوجه خالد إلى الاسفل حتى يغادر خالد: الو ايوه ياحبيبتي.
ياسمين: كل ده ياخالد عشان ترد انا اتخضيت عليك خالد: اسف ياقلبي والله ما سمعته كان صامت كنتي عايزاه حاجه ياسمين: لا كنت عايزاه اطمن عليك خالد: لا اطمني ياروحي انا كويس وهرجع القصر مع عصام ياسمين: بفرحه بجد خالد: بجد يا عمري ههههه لدرجادي وجودي بيفرق معاكي ياسمين: بس بقا ياخالد الله خالد: هههه قلب خالد وروحه وعمره ياسمين: ههه خلاص كفيا خالد: هههه طب سلام بقا اصل البوص يعلقنا مستنني تحت من زمان.
ياسمين: عههه ماشي باي خالد: سلام ياحبيبتي كل المكالمه دي ومنه واقفه هتموت من الغيره والحقد الشديد.
في الاسفل ندى: الو عصام: صحيتك من النوم ندى: لا انا صاحيه عصام: لحد دلوقتي ندى: مش جايلي نوم عصام: ليه ياقلبي ندى: هههه عايز الصراحه عصام: اكيد ندى: مش عارفه انام من غير لما ارزل عليك عصام: ههههههه لا انتي صريحه اوووي ندى: عصام عصام: روح قلب عصام ندى: هتجبلي شوكولا عصام: اه انتي ابتديتي الرزله صح ندى: بزعل مصطنع كده طب انا زعلنه منك ها عصام: لا كله ال زعل ملكه قلبي بس كدا حاضر هجبالك احلي شوكلا.
ندى: بدلع كدا احبك يا بوص عصام: وانا بموت فيكي ياقلب البوص ندى: عصام عصام: نعم ياحبيبتي ندى: انا بحبك قوي عصام: ههههه انتي في الفون واحده تانيه خالص ندى: ازي عصام: ندى انا بكون جانبك كتير ليه مش بتقولي الكلام ده ال في الفون ندى: ههه بتحرج يابوص عصام: هههههه والله يعني ما احب اسمع منك حاجه ارن فون عشان اسمع ندى: هههههه اكيد عصام: ماشي يا ندى اما ارجعلك بس ندى: لااا احنا اسفين يا بوص.
عصام: اسفه كدا حاف لا مش مقبوله ندى: طب اعمل ايه عشان تتقبل عصام: ههه اما ارجع القصر هقولك ندى: ماتقول عايز ايه عصام: هههه هتعمليه يعني ندى: اكيد ياحبيبي عصام: عايز كريز ندى: بس كدا حاضر عصام: ههههههههههههههه يعني هتجبلي ندى: اكيد قصر الدالي لا يخلو من شئ عصام: ههههه ماشي انت ال قولتي ندى: في اي ياعصام حاضر هنزل اجبلك عصام: ههههههههههه اعملي ال انتي عايزاه المهم هخد ال انا عايزه ندى: اوك سلام.
عصام: سلام ياملكه قلبي خالد: احم احم عصام: عايز ايه خالد: ول حاجه يابوص دانا بكح بس عشان تعرف اني جيت عصام: لا شايفك ياخويا متقلقش خالد: هههه ماشي عصام: اديت حازم المفاتيح خالد: تصدق نسيت عصام: تصدق ان انا هطلع اخدك سرير جنبهم بس المردي كسر جمجمه خالد: وعلى ايه يا عم هطلع ادهاله.
في غرفه اسر منه نعم عايز ايه حازم الحقيني يا دكتوره بموت اسر: عهعههه الحقيه والنبي ياختي قلبه بيوجعه منه نعم حازم يقصد درعه الحقيني منه الحقك ايه دا كير بسيط جدا وبعدين انت قاعد هنا ليه حازم لحد ما انفذ خطتيتي منه انت مجنون يالا اسر: هههههه رقم 63 منه 63 ايه اسر: الههههههههههه يقول عليه مجنون خالد: حازم نسيت اديك ده منه ايه ده انت تعرفه خالد: ايوه حازم صديقي وابن خالتي حازم خالد انت تعرفها.
اسر: هههه انتم علقتم منه خالد كان معيا في الثانوي 3 سنين وكمان كنا بنشوف بعض كتير في سنين الجامعه حازم قشطه ماتعرفنا بقا ياخالود خالد: خد المفاتيح عشان عصام تحت سلام منه ابتدت ترسم خطط جديده عشان تدخل حياه خالد من جديد.
في القصر وصل خالد وعصام القصر خالد: جلس في الحديقه وهو يسترجع ماضيه المؤلم ال رجع يطارده من جديد اما عصام فصعد إلى غرفه ملكه قلبه فطرق الباب ودخل ندى: عصام خضتني عصام: سلامتك من الخضه ياقلبي ندى: فين الشوكلا نسيت عصام: ههههه اهي يا عمري انا استحاله انسي اي حاجه تطلبيها ندى: بخجل شديد ميرسي ياحبيبي عصام: ايه ده انتي بتتكلمي وانا واقف اهو ندى: بابتسامه اه عصام: وهو يقترب منها بشده فين الكريز ال وعدتني بيه.
ندى: جبته واحضرت ندى طبق من الكريز ندى: اهو عصام: ايه ده دا وحش مش عايزه ندى: باستغراب لا دا جميل عصام: بس في احلي ندى: فين عصام: وهو يضع يده على وجهها هنا وكان يتحدث وهو يشير إلى شفتاها وقبلها قبله طويله تعبر عن مدي حبه لها وعشقه الشديد فهي ملكه قلبه ولم يتركها ال عندما احس بحاحتها إلى الهواء احمر وجه ندى بشده وهي تلتقط انفاسها عصام: وهو يضع راسه على راسها شوفتي ان في احلي من الكريز ده.
ندى: تركت عصام وركضت إلى غرفه ياسمين حتى تهرب من عيناه التي تبث لها كميه الشوق والحب لها.
ظل خالد غارقا في بحر الذكريات حتى طلوع النهار الذي لم يستشعر به عصام: فاق من النوم مبكرا ونزل حتى يمارس رياضه الجري كعادته فوجد خالد يجلس في الحديقه بملابسه عصام: خالد انت لسه مطلعتش اوضتك خالد: لا عصام: مالك يابني في ايه خالد: عصام الماضي راجع تاني عصام: ماضي ايه ياخالد خالد: البت ال حازم بيحبها في نفسها منه ال حكتلك عنها عصام: بصدمه ايه.
خالد: انا خايف اوي يا عصام خايف اني بسبب الماضي ده اخسر ياسمين...
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الخامس والعشرون
جلس خالد في الحديقه يسترجع ماضيه المؤلم عصام: : مالك يا بني في ايه إلى مقعدك كدا خالد: الماضي رجع يطاردني تاني عصام: : ماضي ايه خالد: : فاكر البنت إلى كنت حكتلك عنها عصام: ايوا فاكرها خالد: : البنت دي هي نفسها إلى حازم بيحبها عصام: اذي خالد: هو ده إلى حصل انا من ساعت مرجعت من هناك وانا مش مصدق انا خايف اخسر ياسمين بسبب الموضوع ده يا عصام عصام: هتخسرها ازاي انت محصلش بنكم حاجه.
خالد: : بس كان هيحصل وكنت هقع في الغلط عصام: وفوقت خالد: تفتكر ممكن تستخدم الموضوع ده بطريقه تانيه علشان توقع ما بيني انا وياسمين انا شايف في عيونها نظره حب ليا لسه موجود عصام: : متقلقش انشاء الله خير والبنت دي ما تقدرش تعمل حاجه هتعمل ايه اصلا وهو محصلش حاجه ما بينكم اطلع غير هدومك وفوق كدا عشان هنىوح نجيب اسر وحازم والموضوع ده شيله من دمغك.
في المشفى في غرفه اسر حازم: انت يابني انت ياذفت قوم انت نايم في خماره انت يا بني قوم اسر: سبني انام شويه الله يخليك انا مش عارف انت ايه إلى جابك هنا حازم: قوم ياحيوان نشوف اي موزه من المزز إلى هنا دي اسر: مزه ايه إلى انت عايز تشوفها الله يخربيتك ويهدك يا اخي اكتر ذيانا مهدود نام يا اخويا نام حازم: ما تقوم يا بني بقا خليني انزل اشوف منون اسر: طب ما تنزل تشوفها هو انا مسكتك.
حازم: طب ما تنزل معايا تقولها اي حوار قولها ان تعبان دراعي اتشال من مكانه اي حوار اسر: انت غبي يلا هقوم ازاي وانا مدشش كده انا عامل عمليه يا غبي حازم: عارف يا اخويا انك عامل عمليه خلاص انت واخد شهاده الايزون انا مش عارف عمليه ايه وصاحبك واقع كدا.
في غرفه ياسمين كانت ندى نائمه بجوارها استيقظت ندى وحاولت افاقت ياسمين ولكن ياسمين كانت في عالم اخر ملئ بالاحلام ندى: ياسمين ياسمين: لا رد ندى: يعني مش هتصحي طيب احضرت ندى كوبا من الماء وقامت بسكب القليل منه على وجهها فاستيقظت ياسمين مفزوعه فنظرت ياسمين إلى ندى التي كانت تحمل كوب المياه ياسمين: ايه إلى انت عملتيه ده ندى: احسن علشان بعد كده تخلي نومك خفيف انا انادي عليكي تقومي علطول ياسمين: طب تعالي بقا.
وظلت ياسمين تجري وراء ندى وعندما كانت ياسمين تركض خلف ندى فاصطدمت بخالد ونظرت له بإستغراب لانه كان يرتدي نفس ملابس امس وكان قد دلف إلى المنزل للتو ياسمين: انت كنت فين خالد: مفيش كنت قاعد بره في الحديقه وراحت عليا نومه انت كنت بتجري ورا ندى ليه ياسمين: علشان صحتني من احلي نومه لا وبالميه كمان ضحك خالد ثم قال خالد: : يعني لما نتجوز وجيت اصحكي هتعملي فيا كدا.
ياسمين: وانت مفكر انك هتجي جمبي وانا نايمه وتصحيني كمان اتجننت انت ولا ايه خالد: مابراحه علينا يا عم فيه ايه وبعدين انا مش هصحكي بالمايه انا هصحكي بحاجه تانيه احمر وجه ياسمين خجلا فتركته وركضت إلى غرفتها لكي تختبئ من نظراته الجريئه لها التي تشعرها بالحرج.
وذهب خالد إلى غرفته وقام بتغير ثيابه إلى سروال من الجينز الفاتح وتيشرت من اللون الابيض يبرز عضلاته وكان في غايه الوسامه وقام بأخذ هاتفه ومفاتيح السياره لكي يأتي بأسر فاليوم موعد خروجه من المشفى.
في نفس الوقت الذي كان فيه خالد في طريقه إلى المشفى كانت منه وصلت إلى خطه كي تقتحم حيات خالد فقد قررت ان تخدع حازم وتوهمه بحبها له فذهبت إلى غرفه اسر وهي تحمل باقه من الورد وحين وقع نظر حازم على منه وقف بسرعه وذهب اليها وقال حازم: الورد ده ليا يعني انت موافقه تتجوزيني منه: افكر وصل خالد وعصام لكي يأخذوا اسر إلى القصر اسر: كنت واثق يا خالود انت هتيجي تاخدني ومش هتسبني اقعد هنا.
خالد: والله غصب عني اعمل ايه يعني اسيبك هنا والناس تتاذي منك اكتر من كدا حازم: يعني انت جي تاخد اسر مين بقا إلى هياخد حزومي عصام: متقلقش انا ال هخدك ياحبيبي وقام بلكمه في وجهه وشده من القميص إلى الخارج وسط ضحكات خالد واسر قام خالد بمساعده اسر لركوب السياره واثناء سيره وقفت بطريقه منه منه: مش هنشوفك تاني يا خالد خالد: على حسب الظروف نتقابل قريب عن اذنك فذهبت منه بإتجاه حازم منه: حاول ترتاح علشان ايدك.
حازم: خايفه عليا منه: اكيد هات رقم موبيلك علشان اطمن عليك حازم: رقمي بس انت لو عايزه تاخد الموبيل كله خدي تحت امرك قامت منه بتسجيل رقم حازم فهو طريقها الوحيد للوصول إلى خالد وقام حازم ايضا بتسجيل رقمها وكان في غايه السعاده.
وصل الجميع إلى القصر واثناء توجههم إلى غرفه اسر كي يضعوه فيها اسر: لا انا هناك في اوضه خالد خالد: ارحمني يابني لوجه الله انت عايز ايه بالظبط حتى وانت بتموت عايز تكون جمبي اسر: اسكت ياخالود دا انا شايل هم الفرح بعد اسبوع انا لازم اقعد معاك السبع ايام دول بليلهم اودعك خالد: لا ياعم انا مش عايزك تودعني ولا اودعك هو انا هموت انا معاك في نفس البيت اهو يا غبي.
اسر: تصدق اه يعني ممكن لما ازهق من البت سها دي اجي ابات معاك امسكه خالد من قفاه وقال خالد: لو شوفتك قدام باب اوضتي تاني عارف هعمل فيك ايه اسر: متقولش خلاص عرفت امال: حمدلله على السلامه ياحبيبي اسر: الله يسلمك يا امال مش لازم القلق ده انال انا بكلم حازم مش انت اسر: الواد ده بارد حازم عهههه يكسفتك يا حازم سهير: متزعلش يا اسر دانت رجعت نورت القصر اسر: بجد سهير: طبعا امال: عصام عصام: نعم يا ماما.
امال: احنا اختارنا كل حاجه عشان الفرح قرب فاضل بس الفساتين عصام: وانا وصيت عليهم من باريس وهيوصلوا بعد يومين سهير: تمام كانت سهير وامال يقومون يتجهيز الجناحات من احل العرسان فاكان خالد واسر يحتلون الطابق التالت وعصام الطابق الاخير.
وقامت ندى وياسمين بأختيار افخم واجود الستائر والفرش الذي يليق بأبناء عائله الدالي اما سها فاكانت كل ما تبجث عنه ما يتضعه في الثلاجه.
وفي الاسفل كانوا الشباب يجلسون سويا عصام: انت ايه إلى مقعدك هنا حازم: انا بصلاه على النبي كدا نويت اعيش هنا عصام: لااااااا هو حد قالك ان احنا فاتحنها لوكندا حازم: هو مش بيت خالتي يا جدع لازم اخد راحتي وابرتع فيه عصام: : تبرتع امشي يلا من هنا وصعد كل من الشباب إلى غرفته ورجع حازم إلى بيته وعدا اليوم دون ذكر احداث جديده.
وفي المساء كان خالد يجلس على الفراش يتذكر الماضي فكانت منه صديقته من ايام السنويه العامه والجامعه وكانت تقضي معه الكثير من الوقت وبدأت نظرتها له تتحول من نظره صداقه إلى نظره اعجاب شديد ثم إلى حب ولكن خالد كان يعشق ياسمين ولم يحب فتاه غيرها وفي يوم كانت الجامعه تقيم رحله إلى الخارج وكان خالد مشترك فيها ومنه اصرت على الذهاب واقيم حفلا فاستغلت منه هذا الحفل.
وقامت بوضع مخدر في كوب العصير الخاص بي خالد ولكنه لم يعلم حتى الان.
وما لم تحسب حساب انهو لم يتناول الكوب كاملا شعر خالد بالدوار بسيط فذهب لكي يرتاح في غرفته فذهبت منه خلفه واقتربت من خالد وظلت تتود له بطريقه مقززه فاقترب منها خالد وبدأ بتقبليها ولكن عشقه إلى ياسمين قد افاقه فما هو فيه فقد تخيل ياسمين تنظر اليه بحزن و كراهيه فهو لن يحتمل هذه النظرات منها ابدا قام خالد بسرعه من مكانه ووقفت منه ايضا وحاولت ان تقبله لكنه دافعها بعيدا عنه وراكض بعيدا عنها وظل يحمد الله لانه فاق في اخر لحظه فلو مرت ثواني اخري كان قد فات الاوان.
لاحظ اسر شرود خالد اسر: خالد انت يابني كان خالد في عالم اخر لدرجه انه لم يشعر بأسر الذي دلف إلى غرفته اسر: خالد خالد: لا يوجد رد اسر: ياخالد خالد: لايوجد رد اسر: وقد ارتفع صوته: انت يابني خالد: بهدوء: ايه يا اسر في اي قام اسر وجلس بجانبه اسر: خالد انت قولتلي عايز حاجه يا اسر خالد: اه اسر: من غير شتيمه وقله ادب خالد: اسر لو سمحت اخرج وسبني لوحدي اسر: بإستغراب من حاله خالد فهو يتكلم بجديه اسر: مالك يا خالد في ايه.
خالد: لوسمحت يا اسر اخرج علشان انا مش فايق لهزارك اسر: اهدي حاضر هخرج خرج اسر من الغرفه وهو يفكر في طريقه كي يخرج خالد من حالته هذه توجه إلى غرفه ياسمين وفتح الباب دون اي يستأذن اسر: بت يا ياسمين فزعت ياسمين من مجلسها وقالت ياسمين: في حد يدخل على حد كدا اسر: اه انا ياسمين: عايز ايه يازفت اسر: بتقولي لمين الزفت ياسمين: هو في حد غيرك هنا اسر: لا يبقى انا ياسمين: عليك نور اسر: : بقا انا زفت انا هربيكي.
ياسمين: والله لو جيت جمبي لقول لخالد اسر: طب وريني سي خالد بتاعك ده هيعمل ايه وركض اسر وهو يحمل ذراعه لاصابته وراء ياسمين الذي ركضت سريعا لغرفه خالد ووقفت وراءه خالد: : في ايه يا ياسمين ياسمين: اسر عايز يضربني خالد: : ليه اسر: : علشان بتشتم اخوها الكبير ياخالود نظر خالد إلى ياسمين وقال خالد: حصل هزت رأسها بنعم تنحا خالد جانبا ونظرت له ياسمين بأستغراب.
خالد: : انت غلطي علشان شتمتي اخوكي الكبير وانا مش هدافع عنك في الغلط اتصرف معاها يا اسر براحتك نظر اسر نظرة شيطانية لياسمين الذي نزلت دموعها من الخوف لكن قبل ان يضربها اسر وقف خالد امامه وقال خالد: عايز تضرب اختك يا حيوان اسر: مش انت إلى قولت خالد: : انا قولت اضربها اسر: بس بس خالد: برا يا زفت خرج اسر من الغرفه فصاحت ياسمين ياسمين: : كنت متأكده انك مش هتسيبه يضربني اقترب منها خالد وقال.
لا ده انا فكرت في نوع عقاب احلي ليكي ياسمين: عقاب اي قاطع كلامتها قبله من خالد لعله يخرج فيها جميع همومه واحزانه.
وفي غرف عصام ارتدا عصام بنطلون من نوع الشروال اسود وتيشرت اسود ووضع عطره المميز وقام بتمشيط شعره فبدا في غايه الوسامه والجمال دقت ندى على الباب وقالت ندى: ممكن ادخل عصام: اتفضلي يا حببيتي دلفت ندى إلى الغرفه وقالت ندى: : انت على طول حلو كده عصام: ايه دا انا بتعاكس ندى: اه عصام: وبتقوليها كمان صريحه ندى: وهي تقترب من عصام.
ندى: اه انا مش هقول اني بحبك ولا ا عيونك بتخليني في دنيا تانيه ولا اني بعشق ريحت البرفيوم بتاعتك لا انا مش هقول اي حاجه من دول ضحك عصام بشده ثم قال عصام: اطب انا عايز ياكل كريز رفعت ندى يديها على شفتاها بسرعه ثم ركضت إلى غرفتها وتركت عصام يضحك عليا.
وفي صباح اليوم التالي استيقظت ياسمين وقد عزمت ان تذهب إلى طبيب نفسي ولكن دون علم احد فهي تعشق خالد وتريد ان تسعده ارتدت ياسمين ملابسها بسرعه وخرجت مسرعه حتى تلحق بالموعد ولكن اثناء نزولها من على الدرج قابلت خالد الذي نظر لها بإستغراب خالد: ايه يا ياسمين رايحه فين الصبح كده من غير ما تقولي لحد ارتبكت ياسمين ثم قالت ياسمين: انا انا اه رايحه لوحده صحبتي خالد: وهو ينظر إلى عينيها.
خالد: طب بدل ما انت رايحه لوحده صحبتك مرتبكه كده ليه ونازله من غير ما تستأذني حد ياسمين: ايه استأذن دي يا خالد انا مش صغيره وبعدين هو تحقيق وتركته ياسمين ولكن اوقفها صوته الذي اشبه بصوت الرعد وعينيه التي تحولت إلى اللون الاحمر من الغضب وامسك يدها وجذبها إلى غرفتها وقال خالد: انت عارفه لو فكرتي تسبيني وتمشي وانا بكلمك تاني او فاكرتي تخرجي تاني من غير ما تقوليلي هتشوفي مني وش تاني.
ياسمين: وهي تبكي من كثره الخوف ياسمين: وانت مالك انا اخرج براحتي ما انت بتخرج براحتك وبتروح تقابل بنات كمان كانت هذا الكلام صدمه بالنسبه لخالد خالد: مين إلى قالك الكلام ده.
خالد: بصدمه ايه الكلام ده بنات ايه ال بقابلهم ياسمين: اسال نفسك خالد: بصوت عالي جدا ياسمين اتكلمي عدل احسنلك وفهميني جبتي الكلام ده منين ياسمين: اسر خالد: وانت اي حاجه يقولها الذفت ده تصدقيها كدا ياسمين: اكيد شاف حاجه امال ماشي انا هوريه وتركها وتوجه إلى غرفته المسيطر عليها اسر تحدثت ياسمين إلى نفسها قائله.
معلش يا اسر ورطتك معايا وانت بريق بس كان لازم اخلص من خالد علشان اروح المعاد ثم اسرعت إلى الخارج كي تلحق بموعدها.
في غرفه خالد خالد: انت ياذفت اسر: اممم خالد: اقوم ياحيوان كلمني اسر: عايز ايه ياخالد سبتي انام هموت ارحمني هو يانت ياالذفت حازم خالد: كدا طيب ودفع خالد اسر من فوق الفراش اسر: وهو يحمل يده ااااه العمليه باغبي ااااه خالد: هو انت لسه شوفت حاجه دانا هخلص عليك النهارده تعال هنا اسر: وهو يركض بتعب اااه اهدا ياخالد الله يهدك انا تعبان ومش حمل الجري ده خالد: واما انت متزفت وتعبان ليه لسانك ميتشلش هو كمان.
اسر: لمح عصام المتوجه للخروج للذهاب إلى الشركه اسر: عصام عصام الحقني عصام: في ايه على الصبح خالد: هقتلك يااسر والله لاقتلك عصام: في ايه يا خالد هببت ايه ياحيوان اسر: والله ياعصام ياخويا انا كنت نايم في امانه الله لقيته بيتهجم عليا خالد: وسع ياعصام عصام: خلاص ياخالد بقا الله هو عمل ابه خالد: الحيوان بيقول لياسمين اني كل يوم مع بنت عصام: انت قولت كدا ياذفت انت اسر: الصراحه مش فاكر لاني قولت كتير.
خالد: هقتله مفيش ادامي حل تاني عصام: طب بس اهدي وسبك منه حازم صباح العسل الاصفر والدهبي على ا هوفي ايه اسر: لا متخدش في بالك عصام: ويتري ايه سر الزياره الكريمه حازم كنت جاي اقولكم اني قررت اختف منون واتجوزها وهنفذ النهارده ودا قرار لا رجع فيه اسر: قشطه وانا هسوقلك العربيه وانت تشد حازم قشطتين وحته يالا خالد: وهو يوجه حديثه لعصام تب مش كنت تسبني اخلص عليه وافض للتاني كدا العدد زاد هنخلص على مين الاول.
حازم هم بيتكلموا على ايه اسر: لا متخدش في بالك محمد: صباح الخير ياشباب الجميع صباح النور محمد: ايه يااسر ال مقعدك كدا اسر: اصل زهقت من اقعده الاوضه فقولت انزل اتشمس شويه محمد: تشمس هنا على السلم اسر: اه هو في احلي من كدا تشميس محمد: نعم حازم متخدش في بالك يااسطي محمد: اسطي عصام: بزمتك مكنش عندي حق لم كسرت ايده دا حيوان لازم رقبته ال تنكسر خالد: عندك حق والله حازم كدا يا خالود.
محمد: ههه تب امشي انا بقا للبوص يضيفني لقايمه الكسر عصام: لا ياعمي انا بوص على الدنيا كلها ال انت يقطع حديثهم ندى ندى: صباح الخير حازم ذهل صباح الحلاوه والجمال هو في حلاوه كدا فحازم له الحق فندي كانت تشبه الاميرات بارتداها فستان باللون الاخضر يصل إلى ما بعد الركبه لون عيناها فكانت فعلا ملكه نظرات قاتله يوجهها عصام إلى حازم.
عصام: حازم انا عامل احترام لعمي بس وقسمن بالله لو مكنش موجود لكنت دفنتك حي وانت واقف مكانك وجذب عصام ندى بشده من معصامها خالد: انت غبي يالا بتعكس ندى ادام البوص احمد ربنا انك لسه عايش حازم الحمد لله بس انا بهزر مع ندى خالد: عارف ياخويا انك بتهزر بس خد بالك من لسانك بعد كده اسر: لسانك حصانك ان صنته صانك وان هنته ذلك ودحرج امك للضرب عدل هههه خالد: تب فول لنفسك ياخويا بدل ما ارتكب جنايه فيك سها خالد.
خالد: نعم ياسها سها فين ياسمين مش لقيها في اوضتها هنا تذكر خالد ياسمين وعلم انها فعلت ذلك لكي تخرج فزاد غضبه اسر: ايه ياسوسو مفيش صباح الخير يااسر ول ايه حاجه سها مش اما اكل الاول يااسر ابقا اتكلم حازم ليه هو انتي مش بتعرفي تتكلمي ال لما تكلي سها اكيد هو في عربيه بتمشي من غير بنزيم حازم لا سها شوفت انا اروح بقا اشحن التانك واجيلك يااسوره اسر: حازم عههههههه البس يامعلم.
اسر: مانا لبس من زمان ياخويا دك حشه في معاميك.
في غرفه عصام ندى: في اي ياعصام بتشدني وراك كدليه وعصام وهو يصرخ بندي مش عارفه ليه دا لبس ال انتي لبسه ده ندى: ماله عصام: والله مش عارفه ماله ندى: بصوت مرتفع متكلمنيش بالطريقه دي تاني انت فاهم. عصام: وهو يضغط على يدها صوتك ميعلاش عليا تاني انت فاهمه ندى: تالمت بشده من ضغطه على يداها ولكنها رسمت القوه ندى: لا هعلي صوتي طول مانا شايفه اني مغلطتش في حاجه عصام: متعصبنيش ياندي احسنلك.
ندى: احسنلي اذي يعني هتعمل ايه عصام: وعينه قد تحولت إلى اللون الاحمر من شده الغضب فانقض على شفتاها بقسوه كعقاب لها ظلت ندى تبكي بشده وهي تحاول ان تبعده عنها ولكن هيهات لم يكن يسمع سوي كلام حازم فيثبت لنفسه انها ملكه فقط ولم يتركها ال عندما تذوق طعم الدماء فابتعد عنها بسرعه ندى: وهي ترتجف من الخوف فهي معتاده منه على الرقه لم تري ابدا قسوته فتعالت شهقاتها.
صدم عصام بشده لم فعله بملكه قلبه فكانه كان مغيب تماما عصام: وهو يقترب منها ندى ندى: وهي تعود للخلف لا ابعد عني عصام: انا اسف ياحبيبتي مش عارف عملت كدا اذي ندى: وهو تنزف وتبكي بشده ابعد عني انا بكرهك عصام: اسف مقصدش ندى: ابعد عني احضر عصام علبه الاسعافات الاوليه من الحمام الموجود بغرفته وتوجه إلى ندى اقترب منها حتى يطهر جرحها ولكنها رفضت بشده ندى: ابعد عني لا.
عصام: اسف ياعمري والله ما هعمل كدا تاني بس خاليني اطهرلك الجرح ندى: مش عايزه منك حاجه عايزه ارجع اوضتي وجاءت لتخرج فمسك عصام يدها عصام: ندى استني ندى: بدموع سبني بقولك حاول انه يخدها في حضنه ولكن ندى ظلت تدفعه ليبعد عنها نجح عصام في شل حركت ندى تماما واحتضنها بشده هدات ندى تمام في حضنه وعندما استشعر هو هدوئها بعدها عن حضنه وجلس على قدامه عصام وهو يمسك يداها اسف ياحبيبتي صدقني معرفش عملت كدا اذي.
ثم احضر العلبه وبدا في تطهير جرحها وهو ينظر إلى عيناها التي تسرق النظارات له عصام: اقترب منها بشده وقبله قبله رقيقه جدا كانه يصلح بيهما ما فعله ثم احتضنها اسف ياعمري مقصدش ندى: انا خوفت منك اووي ياعصام عصام: خلاص بقا اسف ندى: بابتسامه اخر مره عصام: اخر مره بس معتبش تلبسي اللبس ده تاني ندى: حاضر هروح اغيره حالا عصام: لا خاليكي هنا هخلي هنيه تجبلك لبس ندى: حاضر.
عند ياسمين عادت ياسمين إلى القصر بعد ان ذهبت للدكتوره فدخلت غرفتها وجلست على الفراش وهي تسترجع ما قالته للدكتوره فعادت للذكريات ففزعت بشده عندما وجدت خالد يجلس على المقعد فهي لم تلاحظ وجوده عندما دخلت ويبدو عليه الغضب الشديد ياسمين: خالد بتعمل ايه هنا خالد: مستني جانبك ثم اقترب منها كنتي فين ياسمين: بتوتر شديد ها مانا قولتلك كنت عند واحده صحبتي خالد: بجد متكذبيش يا ياسمين لان الكدب مش بيطلع عليكي.
ياسمين: بتوتر هو تحقيق ول ايه ياخالد خالد: كنتي فين ياياسمين ياسمين: متتعبش نفسك مش هقول حاجه خالد: بس انا مش همشي ال لما تتكلمي ياسمين: وهي تتجه إلى الحمام لتغير ثيابها وانا مش هتكلم جذبها خالد من شعرها وهو يتحدث بصوته المخيف ياسمين: ااه خالد: حظرتك قبل كده انك متسبينش وانا بتكلم وتمشي اتكلمي كنتي فين ياسمين: سبني اااه خالد: انطقي احسنلك كنتي فين ياياسمين ومش عايزاني اعرف انطقي احسنلك.
ياسمين: انت بتشك فيا ياخالد خالد: لو مش عايزاني اشك قولي كنت فين دفعت ياسمين خالد وبصوت عالي وبدموع كنت عند الدكتوره بتعالج عشانك خالد: بصدمه بتتعالجي من ايه ياسمين: من ال حصلي انا لسه ال حصل بشوفه كل يوم ولم بتقرب مني بفتكر كل حاجه ياخالد روحت عشان بحبك بس حصلت انك تشك فيا خالد: وهو يشعر بالندم فهو لم يقصد ان يشك بها ولكن كان يريد ان يعرف اين كانت خالد: ان عمري ما اشك فيكي ياقلبي.
ياسمين: بدموع لا شكيت فيا خالد: انتي ال خبتي عليا ليه مش قولتيلي ليه ياحبيبتي انا جوزك يا ياسمين يعني اشاركك في كل حاجه ياسمين: اتحرجت اقول لك ياخالد خالد: حضنها ول يهمك ياحبيبتي ثم نظر في عيناها مالوش لزمه دكتوره يا ياسمين انا مش بفكر بالطريقه ياسمين: عارفه ياخالد بس انا زهقت وانا بهرب من الحادثه دي كل يوم بشوفه ادمي كل يوم بشوف ال حصل من جديد خالد: وهو يشدد من احتضانها كانه يبث بها الامان.
خالد: ان جنبك يا حبيبتي محدش هيقدر ياذيكي وظل يمسد على شعرها حتى تشعر بالامان.
في غرفه اسر اسر: واد ياحازم تلفونك بيرن حازم هو فين اه الو منه هاي حازم حازم منه منه ههههه ايوه حازم بتكلميني في الفون. منه ههههه ايوه حازم تتجوزيني منه ايوه حاز م هنتجوز منه ايوه اغم على حازم اسر: حازم ولاه في اي حد يلحقنا يخونا حازم اسر اسر: ايه حازم منه واقفت على الجواز. اسر: يا شيخ بجد حازم هي قالت كدا اسر: يعني انا مش هسوق العربيه وهختف حازم لا اسر: حازم هتجوز معكم اسر: معنا فين الفرح بعد بكره حازم معكم.
اسر: معنا فين هي حفله سهير: اسر انت هنا اسر: نعم يا سوسو سهير: الدزينر تحت عشان ياخد مقاسك اسر: قشطه هنزل حازم وانا اسر: اتلح لسه بدري على المرحله دي..