رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل العشرون
عصام: في حد يفطر على الصبح كدا شوكلا ندى: هههه اه انا عصام: ندى مش بهزر هاتي مفيش شوكلا ال لما تفطري الاول ندى: لا هات عصام: اخدها كلها وحطها في الدرج عصام: قولت مفيش ال لما تفطري الاول ندى: هات مفتاح الدرج ياعصام عصام: اما تفطري الاول ندى: وهي تضع يدها على خصرها وانت مالك انا مش عايزه افطر هو بالعافيه هات المفتاح عصام: لا ندى: عايزه توصل باي طريقه لايد عصام الموجود فيها المفتاح ندى: عشان خاطري.
عصام: قولت لا ندى: بزعل انت وحش اووي وانا بكرهك عصام: ههههه كل دا عشان الشوكلا ندى: عشان خاطري هات بقا عصام: اوك بس تاكلي التفاحه دي الاول ندى: انا مش عايزه الله عصام: وهو يجلس على المقعد ويضع قدما فوق الاخري والله انا قولت ال عندي وانتي اختاري بقا ندى: وهي تزم فمها مثل الاطفال بارد عصام: عارف ندى: بغضب شديد ومتكبر ومغرور عصام: هههه عارف ندى: جلست واكلت التفاحه.
عصام: اقترب منها كدا شطوره وبتسمعي الكلام وانا مبسوط منك ياندوشتي ندى: بنظرات ناريه وبننره سخريه ميرسي يا بابي عصام: وهو يحاول اغاظتها روح قلب بابي وعشان كدا بابي هيديلك شوكلا كتييره جدا وخرج من جيبه واحده شوكلا واعطاها لندي ندى: بغيظ واحده بس عصام: ايوه هي واحده في اليوم بس دا ال عندي ندى: طب هات كمان واحده عشان خاطري عصام: لا ندى: اقعدت بزعل خلاص مش عايزه منك حاجه وبنره طفوليه ومعتش ليك دعوه بيا.
فجلس عصام بجانبها عصام: حبيبتي انتي تطلبي الدنيا كلها حتى لو طلبتي حياتي مش كتير عليكي ياعمري ندى: بطفوليه مانا طلبت شوكلا عصام: ياندي اطلبي حاجه تفيدك مش تضرك حبيبتي كترها بتسد شراين القلب ندى: خلاص هات الواحده ال قولت عليها عصام: هههه مش قولتي انك مش عايزه حاجه مني ندى: شدت منه الشوكلا وكلتها عصام: ابتسم على طفولتها وفتح اللاب لكي ينجز عمله.
في الاسفل اسر: اهدي ياخالد هتموتني عشان حلم ده حلم يا حبيبي خالد: حبك برص ياشيخ اسر: وهو يركض خالد ارمي الفازه دي دانا عريس يا جدع احمد: في اي ياخالد اسر: كويس انك جيت ياابو لهب الحقني خالد عايز يموتني احمد: شاف خالد ماسك الفازه في ايده احمد: ليه كدا ياخالد ايه ال انت مسكه دا اسر: قوله احمد: هات كدا دي صغيره اووي يابني متعملش حاجه مع الحيوان ده خد دي احسن واعطي احمد خالد فازه اكبر اسر:.
الناس اتجننت يا جدعان وراكض خالد ورا اسر.
محمد: في اي يا احمد الدوشه دي احمد: لا مفيش حاجه متخدش في بالك ها قولي عملت اي محمد: كل حاجه تمام انا لسه جاي من عند المحامي وجهزنا الاوراق احمد: تمام انا هطلع اشوف عصام جهز ول لا اسر: الحقوني حد يلحقنا ياخونا محمد: هو في اي احمد: لا متخدش في بالك يالا هطلع انا.
خالد: تعال هنا ياجبان اسر: يعني لو جيتلك وكسرت الفازه على دمغي هبقا شجاع مش عايز ام الشجاعه دي خالد: مسك اسر والله لاربيك اسر: واقف مبلم ومصدوم مش بيتكلم خالد: استغرب فيببص مكان ما اسر يبيص اتفجي هو كمان ياسمين: نازله لابسه فستان احمر طويل وكانت تضع مكياج رقيق وتركه العنان لشعرها فكانت كحوريه اقسم خالد انه لم يرى مثل هذا الجمال من قبل.
اما اسر فكان يتطلع على اميرته التي ترتدي فستات بلون الاسود ويزينه حبات الكرستال الابيض فكانت حقا اميره مع مكياج خفيف وتسريحه بسيطه في شعرها ياسمين: في اي يااسر بتصرخ ليه اسر: لا تعليق روحي لجوزك يا ختي وسيبني اشوف القمر ال نازل ده ياسمين: هههه ماشي يا خويا وتركته ياسمين وتوجهت إلى خالد ياسمبن خالد انت كويس خالد: وهو ممسك الفازه في يده ها اه بقيت كويس الوقتي.
ياسمين: هههه خلاص كل ما اسر يضايقك هخليك تشوفني عشان تهدا كدا خالد: تصدقي دا حل كويس ياسمين: ممكن بس انت ليه مغيرتش احنا مش اتفقنا هنخرج كلنا لحد الساعه ماتيجي 4 نروح للمحامي خالد: اسف حبيبتي نسيت هو ال يشوف الزفت ده على الصبح يفتكر حاجه هطلع اغير حالا خالد: عن اذنك ياسمين: ههههه خالد خالد: نعم يروحي ياسمين: الفاذه خالد: فاذه ايه اه ووضعها خالد من يده.
وصعد إلى الاعلي فوجد اسر يقف مكانه وفمه يكاد يصل إلى الارض خالد: ضرب اسر على اقفاه واسر مخدش باله خالد: صعد إلى الاعلي غبي واسر ول هنا سها نزله سها واد ياخالد خالد: بتقولي لمين واد يابت انتي سها ياعني محتاجه ذكاء مفيش غيرك هنا خالد: لا في الحيوان ال واقف ده سها اديك قولت حيوان خالد: تصدقي صح اخلصي عايزه ايه سها اي رايك فيا بعد احادث بعد التطورات خالد: يا شيخه انتي عملتي تطورات سها ايوه ههههه اي رايك.
خالد: عادي يعني سها عادي دا ايه ماشي ياخالد خالد: خلاص متزعليش دانتي قمر والله خساره في الغبي ده سها طبعا يابني بس صعبان عليا اسيبه عن اذنك بقا اما اروح اشوف اسوره حبيبي خالد: يابنت المجنونه اكيد لازم تتجنن مش هتتجوز اسر عصام: خالد انت بتكلم نفسك خالد: الحمد لله لسه في حد عاقل هنا عصام حبيبي نصيحه مني ليك اوعي تقف مع اسر كتير اوعي عشان خاطري عصام: خالد انت اتجننت خالد: لا لسه بس على ايد اخوك قريب جداا.
متقلقش انا هطلع اغير هدومي عشان مش نتاخر سلام عصام: سلام ياخويا في الاسفل سها هاي ياسمين هاي اسر اسر: هيهين وحته ياموزه انتي ياسمين: بقوف بيئه سها فعلا سها سها جريت على عصام ايه الجمال والشياكه دي يابوص ناوي تموت مين النهارده ياسمين: اخويا بيتعكس وانا واقفه اوعي يابت كدا سها عصام اكسب في امي ثواب واتجوزني انت ياسلام دانا اخرج معك في كل حته عشان الكل يعرف ان القمر ده جوزي.
اسر: ما تلمي نفسك يا زباله انت مهوش حلو ياختي انا احلي ياسمين: هههههه فلتت منك دي يا اسوره عصام: بسس ايه هتعملوا حفله عليا وانا واقف اسر: يا بوص عصام: اخرس اسر: حاضر سها هههه تستهل عصام: وانتي كمان مش عايز اسمع صوتك سها ليه عصام: اسكتي سها بس عصام: اخرسي سها حاضر عصام: فين ندى يا ياسمين ياسمين: في اوضتها عصام: اوك انا هطلع اشوفها سها اطلع يابوص اسر: خد راحتك ياخويا.
في غرفه ندى كانت تقف امام المرأه وكانت ترتدي فستان من اللون الزهري وشعرها يتساقط منه المياه فكانت حقا تستحق لقب عصام لها الملكه عصام: واقف كالمغيب من هذا الجمال ندى: ياسمين كنتي فين يابنتي هو ده ال5 دقايق بتوعك ساعدسني اقفل سوسته الفستان اقترب عصام منها بشده فلفحت انفاسه ظهرها ندى: ايه يابنتي كل ده والتفتت اخلصي فوجدت عصام ندى: بخجل شديد عصام عصام: وهو يقترب منها بشده ياسمين تحت انا ممكن اساعدك.
ندى: بخجل شديد اخرج ياعصام عصام: لاحظ خجلها الشديد فراف بحالتها خلاص هخرج وهبعتلك ياسمين بس بعد كدا انا ال هساعدك وغمز لها وتركها ورحل فجلست ندى على الفراش وانفاسها تعلو وتهبط من قربه المهلك لها.
في الاسفل نزل اسر وخالد بعد ان ابدلوا ملابسهم خالد: فين ندى سها في اوضتها وزمانها نزله اسر: بيبص لسها كانه يتمني ان تشنق امامه عصام: ياسمين ندى عايزاكي فوق ياسمين: ليه عصام: معرفش اطلعي وانتي تعرفي ياسمين: اوك وصعدت ياسمين إلى ندى جلس خالد بجانب عصام عصام: عملت ايه في ال طلبته منك خالد: متقلقش انا وكلت عثمان بالمطلوب وكل المعلومات عنها هتكون معيا باليل عصام: تمام اسر: قومي لو سمحتي متقعديش جنبي.
سها ليه ياخويا مقعدش جنبك ليه مبتقعدش جنب ستات ههههههه اسر: انا مش بهزر اقومي من هنا والا سها مش قيمه الله هتعمل ايه يعني فرجني خالد: الخناقه ابتدت اقوم نشوف في اي عصام: لا انا سيبلك شرف المهمه دي لو قومت هقتلهم الاتنين واخلص خالد: ههههه ياريت هروح انا وذهب خالد لفض الخناق المعتاد بين سها واسر خالد: بس في اي اسر: انا مش عايزها تقعد جنبي هو بالعافيه سها ليه هقعد جنب ام كلثوم.
خالد: بس يا سها ليه مش عايزها تقعد جنبك يا اسر اسر: تروح تقعد جنب البوص ال هتموت عليه من ساعه ما شافته سها والله يا اسر انت معك حق هىوح اقعد جنبه اما ندى تنزل بدل ما هو اقعد لوحده كده شكلها وحش اوووي خالد: اسر: الحمد لله يارب الخطه نجحت خالد: بستغراب خطه ايه اسر: انها تمشي من جانبي خالد: ليه اسر: اصل خايف للحلم يتحقق وتاكلني بصحيح خالد: ساكت اسر: مالك يا خالد انت كويس خالد: لا رد اسر: واد ياخالد.
خالد: مسك دمغه وراح اقعد جنب عصام عصام: مالك يابني خالد: لا تعليق عصام: ههههه ماشي يا خويا مش انت ال الشهامه والرجوله مسكك ورايح تحجز ههه ايه ال حصل خالد: مجنون بعد عنك اسر: خالود مقولتليش رايك في البدله الجديده خالد: رايي انك تمشي من ادمي الوقتي بدل ما ارتكب جريمه في احلي يوم في حياتي اسر:.
في غرفه ندى ياسمين اي يابنتي كل ده عشان تنزلي وعايزه ايه ندى: استدرات لياسمين حتى تري السوسته ياسمين: اه اوك واقفلت ياسمين الفستان لندي وساعدتها انها تكمل لبس ومكياب وتوجهوا إلى الاسفل محمد: ها يا ولاد كله تمام خالد: ايوه يابابا بنستني ندى وياسمين وهنخرج على طول احمد: اهم نزلوا ندى: مساء الخير يا عمي احمد: مساء الجمال والحلوه وال عصام: اي يا والدي شيل كلمتين تلاته لزوجتك العزيزه.
امال: متخفش يا عصام احمد شايلي كتير صح يا حبيبي احمد: واكتر من كدا ياقلبي اسر: شوفوا الواد مش عامل حساب ليا وبيقل ادبه وانتي يا امال احترمي نفسك شويه احمد: ولاه حاول تبعد عني النهارده لالذات سامع اسر: ال يعني انا ال عايز اشوف خلاقكم خلق عكره عصام: بتقول ايه يا حيوان اسر: ول حاجه دانا بدعلكم محمد: ههههه طب خلاص يالا كل واحد يخد الموزه بتاعته ويورنا عرض كتافه اسر: الحقي يا سهير الرجل بيعاكس البنات.
سهير: بجد هم يستهلوا الصراحه انا حاسه انهم ملكات مش بنات اسر: خالد: شكلك بقي زباله اووي الصراحه ندى: وانا بقول كدا برضو اسر: احم مش يالا يا سها سها لا ياخويا انا هركب مع خالد خالد: لاااا خالد لا ارحموني منكم بقا يالا يا ياسمين واخد خالد ياسمين وطار ههههه اسر: ياعيني الواد اتجنن احمد: معاه حق ال يقعد معاك ثانيه لازم يتجنن الله يكون في عونه عصام: اعطي ايده لندي يالا يا ملكتي ندى: بابتسامه يالا.
واخد عصام ندى ومشوا اسر: يالا بقا با بت هتحيل عليكي سها ماشي اتحيل شويه احمد: لا ياحبيبتي انتي هتخرجي معاه بالزوق احسنلكم ونتقبل باليل هنا لما المحامي يجي يالا خدها من هنا اصل نطرودكم انتم الاتنبن اسر: وسها.
بعد قضاء يوم جميل على الجميع عاد الجميع إلى القصر من اجل عقد القران وبالفعل تم عقد قران عصام وندى وخالد وياسمين واسر وسها عصام: وهو يقبل ندى على يداها الف مبروك ياعمري ندى: بخجل الله يبارك فيك عصام: تعالي معيا انا محضرلك مفجاءه ندى: اي هي عصام: هه متبقاش مفجاءه لو قولت تعالي واخد عصام ندى لكي يراها مفجاءته.
عند خالد خالد: اخيرا بقيتي ملكي مش مصدق ياسمين: ههههه لا صدق خالد: انتي عارفه يا ياسمين انا استنيت اللحظه دي من زمان اووي ياسمين: وهي تهرب بعيناها كي لا تتقابل معه خالد: بصي لي يا حبيبتي ليه بتهربي مني. ياسمين: ههرب ليه كدا خلاص معتش هروب خالد: ههههههه انتي فكره اني لو مكنتش كتبت الكتاب انك كنتي هتهربي مني دا بعدك ياسمين: خلاص يا خالد الله خالد: ههه لا الصراحه بحب اشوفك وانتي شبه الفراوله كدا.
ياسمين: سابت خالد وراحت الحديقه خالد: راح وراها استني بس.
عند اسر اسر: مبروك عليكي انا سها ليه ياخويا اخدت احمد زويل اسر: احسن يابت سها طب امشي من ادامي بدل ما ارتكب فيك جنايه عيل رزل اسر: مين ده ال رزل يابت دانت ليله ابوكي سوده سها انا طب طلقني يا اسر طلقني احسنلك اسر: احسنلي ليه ياختي هتعملي ايه سها هعمل كدا ياخويا ودشت الفاذه على دمغه اسر: ااااه يابنت المجنونه اسر: اي ده دم سها اكيد اما هتجيب كاتشب يعني اسر: بابا بابا وركض اسر لقي احمد واقف مع المحامي.
احمد: في اي يا اسر ومين ال عمل فيك كدا اسر: الحمد لله اني لحقتك المحامي خير يا اسربيه اسر: انا عايز اطلق الوقتي طلقوني محمد: استهدي بالله يابني اسر: لا طلع بسرعه اقسيمه طلاق ول اي حاجه بسرعه الله يكرمك المحامي مش اما قسيمه الجواز تطلع الاول احمد: اسر اتلم في اي اسر: في اي اتفضل وورا اسر راسه لاحمد احمد: ايه ده مين ال عمل كدا سها دانا يا خالو متقلقش احمد: انتي سها ايوه عشان يتادب.
اسر: الحقني يا ولدي الله يكرمك دانا لسه بتكلم كسرت الفاذه على دمغي امال: لو كنت مديت ايدي عليها كانت عملت ايه سها كنت فتحت كرشك الحلو ده بالسكين اسر: واحمد محمد والمحامي.
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الحادي والعشرون
احمد: سها يا حبيبتي مينفعش كدا سها هو ال غلط الاول محمد: يعني يا بنتي عشان غلط معكي تفتحي دمغه كدا سها لا انا مش فتحت دمغه انا ضربته بالراحه هو ال فافي اسر: كل ده وبراحه يا مفتريه احمد: خلاص حصل خير اسر: كل ده وخير ياعم طلقني منها بالزوق احسن ما اقتلها احسن سها تقتل مبن يالا اسر: لمي نفسك يابت احسنلك محمد: بصوت منخفض لاسر مابلاش ماكفيا ال عملته فيك.
اسر: وانا بقول كدا برضو سها حبيبتي مقصدوش ازعلك دانتي الحته ال في الشمال يابت سها ايوه كدا اتعدل.
عصام: وضع رابطه على عين ندى ندى: عصام انت واخدني فين عصام: على مكان نكون فيه انا وانتي بس وفك عصام الرابطه عن عيناها فوجدت نفسها في غرفه عصام السريه وهو يزينها بالورود والشموع ويوجد بها منضده عليها اشهي المؤكلات وشموع واغاني رومانسيه فكان حقا منظر خلاب ندى: انت عملت كل ده عشاني عصام: اكيد يا روحي ندى: عصام انا بحبك اووي.
عصام: وهو يمسك يداها وانا بمووت فيكي ياعمري انتي روحي انتي نبض قلبي انا عديت مرحله حبك من زمان اووي انا بعشقك ندى: وهي تنظر لجمال عيناه مش مصدقه اني اخيرا بقيت معك انا كنت بموت وانا بشوفك مع غيري عصام: بس مش عايز اسمع اي كلمه تعالي واخدها عصام وشغل( اغنيه محمد عساف نفسي ادخل جوي قلبك وبعيونك) ورقصوا اسلو.
في غرفه ياسمين خالد: استني يا ياسمين ومسك خالد درعها خالد: بتهربي لبه ياسمين: مش بهرب خالد: طب عيني في عينك كدا ياسمين: خالد الله خالد: وهو يقترب منها النهارده اسعد يوم في حياتي انتي بقيتي ملكي يا ياسمين ظل خالد يقترب منها حتى قبلها خالد وهو يهمس لها بحبك شعور غريب شعرت بيه ياسمين مابين الرغبه والكره وفجاءه عادت زكريات ادم تطردها من جديد. ياسمين: خالد ابعد.
خالد: لا مش قادر ابعد واقترب منها وقبلها مره اخري. ياسمين: حاولت تدفع خالد بعيد عنها مقدرتش فبكت بشده وهي تقاوم تلك الذكريات البشعه شعر خالد بدموعها خالد: وهو يبتعد عنها ياسمين حبيبتي مالك قوليلي يا روحي انا ضيقتك في حاجه ياسمين: وهي ترتعش بشده ياسمين: بصوت منخفض ابعد عني ارجوك حاله من الصدمه سيطرت عليه فلم يعد تحمله قدماه فجلس على الفراش خالد: ياسمين انتي عايزاني ابعد عنك.
ياسمين: خالد ارجوك اخرج الوقتي انا تعبانه شويه خالد: بلهفه وهو يقترب منها مالك يا حبيبتي اجبلك دكتور ياسمين: لا انا هبقا كويسه بس انام شويه خالد: حاضر يا روحي هسيبك تنامي تصبحي على خير ياحبيبتي. ياسمين: وانت من اهله وخرج خالد تاركا ياسمين وهي تغرق في بحر الذكريات التي استحوذت على حياتها.
عند اسر اسر: بقا تفتحي دمغي بابت ماشي سها مكنتش اقصد وبعدين انت ال استفزتني اسر: يعني عشان استفزتك ترميني بالفاذه سها اسفه مقصدش اسر: ول يهمك بقولك سها قول يا اسورتي اسر: حلو اسورتي دي ما تجيبي حضن بقا سها اما نتجوز اسر: امال ال حصل الوقتي دا ايه طلاق سها لا جواز بس انا مش بعترف بالشكليات دي الجواز يعني فرح ومعزيم وتورته وجاتوو يا سلام.
اسر: الجواز يعني تورته وجاتو تعالي اجبلك اتنين تورته واخلص من ام الليله دي سها ياريت يا اسوره وعشا كمان لو ممكن اسر: خدام اهلك انا صح سها الله انت مش قولت هتجيب جاتو اسر: بهزر بلاش اهزر يها نعم نعم هي الحاجات دي فيها هزار اخلص روح هات الحاجه دي فورا. اسر: ليه بتتوحمي هههههه سها هتقوم ول لا اسر: لا اااااا سها لا ايه اسر: لا هروح اجيب سها بحسب اسر: لا يا روحي اتطرحي عن اذن معاليكي هجبلك الطلبات.
عند عصام جلسوا على المنضده لكي بيتناولوا الطعام ندى: عصام عصام: نعم يا روحي ندى: انت عرفت ازاي اني اتدفنت في القبر ده يعني كانت صدفه عصام: ندى قلبي بيحس بيكي انتي متصوريش انا كنت عامل ازي يومها كنت هموت من الخوف عليكي الحمد لله انك بخير ندى: انا كنت عارفه انك هتيجي ياعصام ولاخر لحظه كنت واثقه انك هتساعدني وتخرجني مفقدش الامل ولو لثانيه حبي ليك كبير اوووي يا عصام.
عصام: حضن ندى وانتي متتخيليش انتي بالنسبالي ايه ندى: عارفه ياعصام ربنا يخليك ليا عصام: وهو يقبل يداها ويخليكي ليا ياقلبي غمضي عينك ندى: هههه تاني عصام: تاني ورابع وعاشر يالا وبالفعل غمصت ندى عيناها عصام: اقترب منها والبسيها عقد من الالماس متميز وجميل جدااااااا ندى: فتحت عيونها وهي تتفقد الطوق امام المرأه عصام: وهويقترب منها ويهمس لها احبك يامن ملكتي قلبي واصبحتي ملكته يامن اسرتيه حتى اصبحتي نبضه.
ندى: عصام انا عصام: هوشش انتي نور حياتي ياندي انتي عشقي وبقيتي مراتي يعني حرم عصام الدالي عصام: وهو يهمس بصوت منخفض لها يعني معتيش هتتسحبي عشان تنامي في حضني انا بقيت ملكك فخجلت ندى بشده وبتوتر انا هرجع اوضتي تصبح على خير فجذبها عصام اليه وقبلها قبله بث فيها شوقه وحنينه وعشقه لها فهو يعشقها وابتعد ما ان احس بحاجتها للهواء عصام: بنفس متقطع وهو يحتضنها بحبك ندى: انا عايزه ارجع اوضتي.
عصام: هههه لا مش هترجعي انتي مش عايزه تنامي في حضني ندى: لا عايزه ارجع عصام: وهو يضع يده على وجهها ندى حبيبتي انا عمري ما هعمل حاجه من غير ماتكوني انتي كمان عايزاها عمري فاهمه ياحبيبتي تعالي ونامت ندى في حضن حبيبها في ثقه تامه فاما اروع انا تثق بمن تحب وتعطي له قلبك وثقتك.
عند اسر اسر: سها جبتلك الجاتو يا قلبي سها بجد يا اسر اسر: اهو ياقلب اسر ههه سها غريبه ليه بتدلعني كدا مع انك مش بتحبني اكل اسر: عشان اول مره تطلبي حاجه انا بحبها ههه واكل اسر من الجاتو واو بموت فيه سها عشان كدا روحت اسر: اكيد سها كدا طب كلها لوحدك اس يابت انا جبتها عشانك وعشاني برضو سها يا سلام اسر: يا عبد السلام سها انت بارد اوووي يا اسر اسر: كدا طب اخد الجاتو اكله لوحدي احسن سلام.
سها لا استني يا اسوره يا حبيبي انا هساعدك اسر: ههه ماشي بس بشرط سها ايه اسر: تجيبي حضن سها انت بتبتذني اسر: ههه اه سها موافقه بس حضن بس اسر: حضنها انا بحبك اووي يا سها رغم لسانك الطويل ده وايدك ال اطول منه بس بموت فيكي سها روحتي فين سها فرفع راسها وجدها تغط في نوم عميق فاخذ يتامل ملامحها الهاديه وهي تشبه الاطفال فقبلها على جيبناها وحملها إلى فراشها وداثرها جيدا اسر: تصبحي على خير يا حبيبتي.
وتوجه إلى غرفته وتركها.
في الصباح الباكر استيقظ عصام على صوت الفون عصام: الو خالد: عصام انا خالد انا في الشركه تعال فورا يا عصام في مصيبه حصلت عصام: في اي خالد: اما تيجي هتعرف وبالفعل راكض عصام من الفراش وابدل ملابسه ورحل إلى الشركه.
في الشركه عصام: في اي ياخالد خالد: المصانع وكل المخازن اتسرقوا عصام: بتقوا ايه انت مجنون صح خالد: هو ده ال حصل عصام: ازاي مخازن الدالي تتسرق مين ال يجرا على كدا خالد: حد ميهموش احنا مين حد عايز ينتقم منك انت عصام: تقصد مين خالد: مايا اوروا ال ورا ال حصل عصام: يابت الكلب والله ما هرحمها خالد: ناوي على اي تاني كفيا اووي لحد كدا عصام: مش هي ال بدات الحرب تستحمل نتيجتها.
وترك عصام خالد وتوجه إلى شركه مايا اوروا.
في الشركه وصل عصام إلى الشركه السكرتيره حضرتك عايز مين يافندم عصام: عايز اقابل مايا السكرتيره حاضر يا فندم اقولها مين عصام: الدالي السكرتيره اتفضل يافندم هي مدياني خبر ان حضرتك اول ما توصل تدخل على طول عصام: واضح انها عارفه اني جاي ودخل عصام لمايا مايا اهلا حبيبي كنت اتوقع مجاك عصام: اعلم ذلك مايا وهي تجلس بثقه هل جت لكي تسترد ما سرق منك عصام: وهو يضع قدما فوق اخري لا لا اريده اعتبربه هديه مني لكي.
مايا بستغراب من طريقته ولكن رن هاتفها ففتحت وانصدمت اكثر فقد تم حرق جميع شركاتها ومخازنها عصام: وهو ينظر لها بثقه ما هو رايك مايا كيف تجرء ان تفعل ذلك عصام: واقف انتي من تجراتي عندما سولت لكي نفسك على ان تتحداني وانا لن يقدر عليا احد من قبل ههه هل كنتي تظنين اني ساتركك بعد ما فعلتيه او ساترجاكي كي تعيدي لي ما اخذتيه لا فانتي لم تعرفيني من قبل وهذا اخر تحذير لكي تبتعدي عن طريقي وال ستندمين.
وتركها عصام ورحل وهي تفور غلا مايا وهو تتحدث على الهاتف مايا اسمع نفذ ما قولته لك اقتله.
في الشركه خالد: اي ال عملته دي ياعصام عصام: عملت ال المفروض كان لازم يتعمل عشان تعرف حدودها كويس خالد: انت بتلعب بالنار يا عصام البت دي مش سهله عصام: بغضب شديد خالد انت ناسي انا مين انا عصام الدالي حتت بت ذي دي هتتحداني خالد: انا مقصدوش عصام: خلاص انا راجع القصر من الصبح وانا هنا سلام خالد: سلام يا صاحبي وخرج عصام اسر: واد ياخالد عصام فين خالد: ليه اسر: كنت عايزه في موضوع هو فين خالد: لسه نازل حالا.
اسر: طب الحقه بقا.
في الجراج كان عصام يتوجه إلى سيارته اسر: راكض ورا عصام فصدم بشده عندما راي قناص يوجه بندقيته تجاه اخيه اسر: راكض إلى اخيه واحتضنه حتى يحميه اسر: عصام فانطلقت الرصاصه واستقرت في ظهراسر عصام: اسر اسر عملت ليه كدا اسر اسر: اه عصام: اسر رد عليا اسر لا متغمضش فوق فصرخ عصام بالجميع اسعاف بسرعه خالد: سمع صوت ضرب نار فراكض بسرعه إلى الاسفل حتى وجد اسر ملقي على الارض وملابسه ملطخه بالدماء.
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني والعشرون
عصام: اسر خالد: مصدوم عصام: خالد هات العربيه بسرعه خالد: مش عارف يتحرك من مكانه الصدمه كبيره عليه هل من الممكن خساره اغلي رفيق له واخيه الاصغر لا مستحيل عصام: خالد اتحرك اسر بيموت كأن اسم اسر هو من انتشاله من دوامه الافكار عصام: اسر متغمضش عينك عشان خاطري احضر خالد السياره وحملوا اسر إلى السياره وتوجهوا إلى المشفي.
في القصر ندى: ياسمين انتي فين في الحديقه ياسمين: تعالي يا حبيبتي انا هنا ندى: بتعملي ايه عندك انا قلبت عليكي القصر كله ياسمين: حسيت اني مخنوقه فقولت انزل اقعد هنا شويه فجلست ندى بجانبها مالك يا ياسمين انتي مش عجباني النهارده ياسمين: بصوت مختنق جدا مفيش مفيش ياندي مفيش جديد ندى: مش فاهمه يا ياسمين تقصدي ايه.
ياسمين: وهي تقف وتمشي خطوات بطيئه مش عارفه انسي ال حصل ياندي حاولت بس معرفتش وفشلت انا زهقت يا ندى وخايفه اخسر خالد بسبب الموضوع ده ندى: بصوت حنون معتقدش انا الموضوع ده ممكن ياثر على خالد يا ياسمين خالد مش كده ياسمين: خالد سابني مره عشان رفض عذاب اني اخاف منه وخايفه يسبني تاني يا ندى ندى: طب ليه مش تروحي لدكتوره نفسيه يا حبيبتي ياسمين: دكتوره ايه ياندي انتي اكيد اتجننتي.
ندى: لا مش مجنونه بالعكس دا هو الحل الصح اننا نواجه المشكله مش نهرب منها يا ياسمين ياسمين: لا انا استحاله اعمل ال انتي بتقوليه هروح اقوالها ايه انا اتعرضت للاغتصاب وخايفه من خطيبي ندى: مبقاش خطيبك يا ياسمين بقا جوزك جلست ياسمين على المقعد وهي تبكي ماهي دي المشكله ندى: وهي تضع يدها على ظهر ياسمين كنوع من المواساه ندى: ياسمين لازم توجهي مشكلتك وانا معكي تعالي نروح للدكتوره ونشوفها هتقول ايه.
نجحت ندى في اقناع ياسمين للذهاب إلى الدكتوره ياسمين: وهي تحتضن ندى مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه ياندي بجد انتي اكتر من اخت ليا ندى: في محاوله اضحك ياسمين ياشيخه اتلهي انا كل ما اشوف خلقتك دي القي كوارث من وراكي بل اخت بل زفت ياسمين: كدا طب تعالي ندى: عيب يابت احنا كبرنا على الجري ياسمين: من دا ال كبر ياحبيبتي دانا لسه صغيره هههه انتي ال عجزتي ندى: انا مكنوش شهرين يا واطيه ال فرق.
ياسمين: ههههه لا اليوم بيفرق ياختي ندى: ههه يعني انا الكبيره ياسمين: اه ندى: وانتي الصغيره ياسمين: اه ندى: واليوم بيفرق ياسمين: اه ندى: طب اجري بقا يابت العبي بعيد مبلعبش مع عيال ياسمين: كدا يا ندى ندى: ايوه ياسمين: راكضت ورا ندى بسعاده فنجحت ندى كالعاده في ادخال السعاده إلى قلب صديقتها.
في المشفي تم نقل اسر إلى غرفه العمليات وانتشال الرصاصه من جسده ولكنه فقد كميه كبيره من الدماء في الخارج يجلس خالد على المقعد باهمال فهو لم يستوعب ما حدث ويشعر انه في دوامه من الاحلام يريد ان يصرخ فاسر يعني له الكثير فهو اخ له.
اما عصام فكان يقف بقوه وشموخ فهو الجبل الذي لا يهزه الصعاب ولكنه من الدخل محطم فهو المنشود بالقتل ويعرف من وراء ذلك فحمرت عيناه بغضب شديد عندما تذكر اخاه وهو يحميه من الموت وما ازاده وجعا عندما سمع تالمه وهو يصارع الموت فخرجت الممرضه تركض إلى الخارج عصام: في ايه الممرضه المريض نزف كتير ومحتاجين نقل دم فورا الفصيله بتاعته نادره جدا خالد: ان فصليتي نفس فصيله اسر الممرضه طب كويس اتفضل معنا لوسمحت.
وذهب خالد مع الممرضه.
في القصر ياسمين: هههه يابت اسكتي بقا ندى: بت انا بت احترمي نفسك انا مرات اخوكي الكبير ياسمين: ههههههههه مانا برضو مرات اخوكي الكبير ندى: تصدقي صح ياسمين: شوفتي امال: في اي يا ولاد انتم بتتخنقوا ليه ندى: لا يا موله ياحبيبتي احنا بنهزر صح ياسوسو ياسمين: صح ياختي امال: اوك يعني اطلع منها انا ندى: لا طبعا يا انطي مش نقصد.
امال: بابتسامه عارفه ياحبيبتي بقولكم سها مش عارفه مالها بقالها فتره جامده في اوضتها مش عارفه في اي ندى: ليه بس في اي امال: معرفش ياندي ياسمين: خلاص يا مامي هنروح انا وندى نشوف مالها امال: طب كويس هروح انا لسهير ارغي معها شويه ندى: عههههه لا خودي راحتك وصعدت ندى وياسمين إلى الاعلي لسها.
في المشفي كانت الممرضه تسحب الدم من خالد لكي نتقذ حياه اسر الممرضه كفيا كدا عشان حضرتك متتعبش احنا هندور على متبرع تاني خالد: انا قولتلك اني تعبت اخلصي وشوفي شغلك الممرضه مينفعش كدا كتير على حضرتك خالد: انا كنت اشتكتلك من فضلك اسحبي الدم ال اسر محتاجه المهم يقوم ارجوكي الممرضه حاضر يافندم.
في غرفه سها كانت تجلس حزينه يبدو عليها الخوف الشديد ندى: اي يا سها مش نزلتي ليه النهارده ياسمين: مالك يا بنتي سها مش عارفه حاسه ان قلبي مقبوض واني مخنوقه ندى: ليه حصل ايه سها معرفش دا ال انا حاسه ندى: انشاء الله خير ياسمين: انتي بس ال تلقيكي لسه مكلتيش صح سها لا كلت هي دي حاجه تفوتني ندى: دا بزمتك واحده مخنوقه اقومي يا ياسمين بدل ما اقتلها اقال مخنوقه قال ياسمين: ايه الصوت ال تحت دا سها معرفش.
ندى: تعالوا نزل نشوف في اي في الاسفل امال: ببكاء وصراخ شديد ابني لا احمد: في اي يا امال امال: اسر يا احمد احمد: ماله اسر امال: بدموع حد ضرب عليه نار احمد: ايه سها اسر لا محمد: اهدوا يا جماعه اما نعرف بس اي ال حصل هو فين الوقتي يا امال ومين ال قالك الكلام ده عثمان انا يا محمد بيه عصام بيه ال بعتني اقول لحضرتكم ال حصل وقالي كمان على المشفي ال فيها الاستاذ اسر احمد: ومستني ايه يالا بسرعه.
وذهب الجميع إلى المشفي وهم في حاله من الحزن الشديد.
في المشفي الممرضه خلاص يافندم المريض عدي مرحله الخطر خالد: الحمد لله ممكن اشوفه الممرضه اكيد بس اما ننقله الغرفه تقدر تشوفه اتفضل اشرب العصير ده خالد: لا مش عايز الممرضه لا مينفعش يافندم احنا سحبنا دم كتير من حضرتك ولازم تشرب العصير ده خالد: قولت مش عايز عصام: هاتي العصير وروحي انتي الممرضه حاضر عصام: اشرب ياخالد عشان تقدر تقف خالد: مش عايز ياعصام اسر بقا كويس.
عصام: الحمد لله الدكتور طمنا عليه وكمان شويه وينقلوه غرفه عاديه فدق الباب عصام: ادخل عثمان كله تمام ياعصام بيه وفي انتظار معاليك عصام: اوك ارجع انت وانا هطمن على اسر وهحصلك عثمان حاضر خالد: ناوي على ايه ياعصام عصام: متشغلش بالك انت خالد: بصوت عالي اذي يعني انا كمان عايز اجيب حق اسر عصام: بابتسامه خلاص اما نطمن على اسر هخدك معيا خلاص خالد: ماشي يالا نروح نطمن عليه عصام: لا اشرب العصير الاول وشرب خالد العصير.
في الخارج احمد: عصام فين يا عثمان عثمان مع خالد بيه جوه فتوجه الجميع إلى الغرفه الموجود بها خالد فوجدوا خالد يجلس على الفراش وعصام بجانبه ياسمين: جريت على خالد انت كويس ياخالد مالك خالد: انا كويس ياحبيبتي متخافيش احمد: اي ال حصل واسر فين عصام: متقلقش يابابا اسر كويس وعدي مرحله الخطر امال: ببكاء ابني اشوفه عايزه اشوفه عصام: حضن امه حاضر يا ماما شويه وكلنا هنطلعله محمد: هو ايه ال حصل يابني ومين ال عمل كدا.
عصام: انا ال كنت مقصود ياعمي مش اسر ندى: انت ليه ياعصام مين ال عايز يقتلك سهير: اهدي يا ندى الحمد لله انه كويس احمد: مين ال يتجرا يعمل كدا خالد: مايا ارورا احمد: ايه ليه تعمل كدا خالد: لانها طلبت من عصام انهم يكونوا يعني احم اصدقاء وهو رفض وهددها وفصل الشراكه بين الشركتين وكمان خالها تدفع الشرط الجزائي فهي سرقت كل المخازن وعصام ردلها الضربه لما حرقلها كل المصانع بتاعتها.
محمد: ما شاء الله واحنا كنا فين من دا كله احمد: طبعا مانتم ال بتمشوا كل حاجه خالد: ياعمي احمد: ياعمي ايه بقا عصام: بابا هي ال ابتدت الاول احمد: بس احنا مش كدا عصام: انا كنت بردلها الضربه احمد: مش بالطريقه دي بالقانون عصام: قانون قانون ايه انا هخلص عليها احمد: عصام انت عملت ايه عصام: لسه هعمل احمد: لا انت اكيد اتجنت عصام: لا هي ال اتجننت لما فكرت انها ممكن تتخلص مني بسهوله كدا انا بقا همحيها زي ما عملت في اسر.
احمد: هي دي تربيتي ليك ياعصام بقيت مجرم عصام: لو كان لقبي مجرم عشان هجيب حق اخويا فانا معنديش اي مانع محمد: خلاص يا عصام هنتكلم بعدين دا مش المكان المناسب ول الوقت المناسب الممرضه المريض فاق تقدروا تشوفوه.
في احد الغرف كان يرقد اسر على الفراش بتعب شديد وهو يفتح عيونه ببطي حتى يتعود على نور الغرفه فوجد عائلته بجانبه احمد: حمدلله على السلامه يابني اسر: الله يسلامك امال: جريت عليه كدا ياحبيبي تخضني عليك بالطريقه دي اسر: بمزح هو انا يعني كان بمزاجي ياختي سهير: الحمدلله جيت سليمه سها بدموع وهي تمسك يده حمدلله على سلامتك ياقلبي اسر: انا انتي بتكلمني انا سها هههه اه اسر: انا قلبك سها وروحي وعمري وحبيبي وكل حاجه.
اسر: طب بره بقا ياخونا عصام: ياشيخ اتلهي بال انت فيه اسر: الله يكرمك يا عصام ياخويا ديما تقطعني من اللحظه الرومانسيه كدا خالد: هههه معلش اما تقوم ابقا كمل رومانسيه برحتك وبعدين تعال هنا انت غبي يالا اسر: ليه خالد: رايح تحمي عصام من حتته رصاصه وتاخدها انت ياغبي هو اقوي منك اسر: هههه تصدق عندك حق مفكرتش في الحته دي ندى: حمدلله على سلامتك يا اسوره اسر: الله يسلمك يا ندوشتي ياسمين: وانا يا اسر الله.
خالد: لا انتي ياسمتني انا حاول خالد القيام ولكنه واقع على المقعد احمد: مالك يابني في اي محمد: انت كويس يا خالد خالد: ايوه بس دايخ شويه عصام: عشان حضرتك نشفت دمغك ومش سمعت من الممرضه الدم المسحوب كتير ولازم تفطر او تشرب حاجه احمد: ليه عملت كدا ياخالد احنا كنا هنتصرف خالد: انا معملتش حاجه امال: ازي انت انقذت اسر شكرا اووي ياحبيبي خالد: على ايه اسر اخويا.
استغل عصام انشغال الجميع بخالد وانسحب بهدوء وتوجه إلى المخزن.