رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الحادي عشر
في المشفي خالد: اسر خد الكل ورجعهم القصر مالهاش لازمه القعده دي محمد: لا انا مش همشي ال لما اطمن على بنتي خالد: انا وعصام هنفضل هنا وهطمنكم بالفون على طول سهير: لا مش هسيب بنتي خالد: ارجوكي ياماما كفيا ال انتي بتعمليه ده احمد: خالد معاه حق يالا يامحمد والصبح انشاء الله هنرجع امال: يالا ياحبيبتي يالا اخدت امال سهير وهبطوا إلى الاسفل وصعدواالي السياره احمد: يالا يااسر هات سها وياسمين وتعال.
اسر: سها فين ياسمين سها عند ندى جوه اسر: روح انت يا بابا وانا هجيب ياسمين ونجي وراك احمد: ماشي يالا يا محمد وتوجه الجميع إلى القصر في الغرفه الموجود بها ندى خالد: انا هنزل اجيب قهوه اجبلك معيا ياعصام عصام: لا اسر: يالا يا ياسمين ياسمين: لا مش هجي انا هقعد هنا مع عصام اسر: يا ياسمين اسمعي الكلام ياسمين: لا انا مش هسيب ندى سها ياحبيبتي احنا هنجي بكره الصبح انشاء الله.
اسر: لمح خالد وهو جاي من بعيد فبتسم ابتسامه مكر اسر: خلاص ياحبيبتي براحتك يالا ياسها ودخلت ياسمين عند عصام عصام: ياسمين انتي مروحتيش ليه مع اسر وسها ياسمين: انا هقعد معاك عصام: لا مش هينفع ياحبيبتي ابقي تعالي الصبح يالا روحي مع اسر ياسمين: اسر مشي هو وسها طبعا الحوار ده وخالد اقعد بيشرب قهوته عصام: خالد وصل ياسمين خالد: واسر ميوصلهاس ليه عصام: اسر مشي ياسمين: خلاص ياعصام انا هركب تاكسي.
خالد: استني هنا تاكسي ايه ال تركبيه في الوقت ده اتفضلي عصام: بابتسامه غبي بس خططه بتنجح امام المشفي ياسمين: حمد لله على سلامتك خالد: ركب العربيه وسابها واقفه مردش عليها انتي هتفضلي واقفه كدا كتير ياسمين: جيت تركب بجواره خالد: ورا ياسمين: نعم خالد: قولت اركبي ورا. ياسمين: ليه ماانا ممكن اركب هنا خالد: لا عشان تخدي حريتك اكتر بالفعل صعدت ياسمين في المقعد الخلفي وهي تبكي على مافعلته بحبيب عمرها.
لم اقصد هذا ياحبيبي لم اقصد البعد والفراق بل مده مده قصيره جدا حتى احاول ان اجمع شتات نفسي ياسمين: فضلت تبص على خالد من المرأه وخالد شايفها بس متجاهلها لعد عده دقائق وصل خالد إلى القصر وفتح باب السياره ونزل لم ينتظر ان تنزل ياسمين توجه خالد إلى غرفته لبيدل ملابسه حتى يعود إلى المشفي مره اخري ياسمين: انهارت من البكاء فركضت إلى غرفه خالد حتى تساله لما لما ياحبيبي تفعل بي كهذا وكانت تنوي ان تصالحه.
فدقت الباب خالد: وهو يرتدي التيشرت خالد: ادخل يا زفت فدخلت ياسمين تابع هو مايفعل دون ان يعطيها اي اهتمام ياسمين: خالد انت بتعملني كدليه خالد: وهو يرتدي ساعته عملتلك ازي يعني ياسمين: خالد انت اتغيرت جدا خالد: وهو يصفف شعره البركه فيكي ياسمين: بعصبيه ايه البرود ال عاد فيك ده خالد: مسكها من ايدها وضغط عليها جدا اما انا بارد جايه ليه هنا ياسمين: ااه.
خالد: انتي انسانه انانيه حبيتك سنين وانتي عارفه وعمله نفسك متعرفيش حاجه ومعترفتيش ال لما حسيتي ان واحده تانيه هتخدني منك وطلبتي مني البعد وبعدت وجيه تقوليلي بعملك كدليه واني بارد انتي عايزه ايه ياسمين: بدموع انا اسفه ياخالد متسبنيش انا بحبك اووي وحضنته متسبنيش خالد: كاد ان يضعف عندما وجد حبيبته تبكي ولكنه تذكر عندما كان ينتظر منها كلمه واحده تمنعه من البعد الاليم.
خالد: بعد وادلها ضهره ارجعي اوضتك يا ياسمين ياسمين: خالد ارجوك خالد: بصوت عالي افزعها انتي سمعت انا قولت ايه ياسمين: خرجت وهي تبكي بشده لم تكن تعلم انها جرحته لهذه الدرجه فاخذتها قدميها إلى غرفه اسر اسر: ياسمين ياسمين: حضنته جامد وهي تبكي بشده خالد: مش راضي يسامحني يا اسر اسر: طب بس اهدي ياحبيبتي اكيد هيسامحك بس محتاج وقت مش اكتر ياسمين: انا جرحته اووي انا فعلا انانيه بس انا بحبه بحبه اووي يااسر.
اسر: بس خلاص اصل اقوم اضربه الوقتي والله مين يقدر يزعل ياسمينه وانا عايش ماعاش ول كان خالد: اسر اسر: عادي ياسوسو يعني دا مهما كان ابن عمك خالد: انت يازفت مش بكلمك اسر: نعم يا ريس خالد: بكره الصبح روح المكتب في شويه ملفات في خزنه عصام هات الملفات ال واقفه على امضته وهاتها المستشفي فهمت اسر: تمام خالد: ربنا يستر من تمام بتاعتك دي اسر: لا متخفش خالد: بص لياسمين قبل ما يخرج.
وخرج وهو بيتقطع على دموعها وعلى الكلام ال سمعه بتقوله لاسر بس داس على قلبه ومشي في المشفي عصام: اقعد جنب ندى ومسك ايدها عصام: ندى عشان خاطري فوقي انا عارف انك سامعني اقومي ياحبيبتي انتي عايزه تعرفي قيمتك عندي صح انا مقدرش اعيش من غيرك ثانيه واحده الدقيقه ال بتعدي عليا وانتي بعيده عني بموت فيها ميت مره انتي كل حياتي ندى: لا رد خالد: حزين جدا على الحاله ال سيطرت عليهم الاربعه من فراق والم.
خالد: عصام كفيا ال بتعمله ده بقالك10ساعات اقعد مكانك قوم غير هدومك وكل اي حاجه عصام: ماليش نفس ياخالد خالد: يابني حرام عليك ال بتعمله ده عصام: ارجوك ياخالد سبني لوحدي فدخل الدكتور يشوف حاله ندى الدكتور بعد ماخالص كشف خالد: ها يا دكتور طمنا الدكتور انا اسف جدا واضح انها زي ماانا شكيت هتاخد وقت مش مساله يوم او اتنين خالد: ايه الدكتور انا اسف خالد: طب يعني الوقت ده اد ايه.
الدكتور الله اعلم ممكن شهر او سنه او العمر كله عصام: بصدمه وهو بيحرك ندى لا ندى عشان خاطري متعمليش فيا كدا فوقي فوقي انا مقدرش اعيش لحظه من غيرك خالد: اهدي ياعصام اهدي الدكتور استاذن وخرج عصام: ليه ياخالد ليه بيحصل معيا كده ليه كل ما احب حد بيروح مني خالد: دا اختبار من ربنا ياعصام ولازم تكون اقده عصام: غصب عني ياخالد مش قادر انا ليا طاقه تحمل زي كل البشر ودا كتييير اووي فوق طاقتي.
خالد: انشاء الله خير وهتقوم عصام: قعد جنب ندى ومسك ايدها ماشي ياندي انتي مش بتختبري حبك بس بتختبري قوه تحملي وصبري متخافيش هنجح هستناكي يا حبيبتي عشان انتي روحي ومفيش انسان بيقدر يعيش من غير روحه خالد: خرج من الغرفه خاف ليضعف امام ابن عمه فيضعفه هو ايضا.
هو بينزف اكتر من عصام بينزف على اخته وال حصلها وعلى صاحب عمره وابن عمه وهو شايفه كده وعلى حبيبته ال جرحته وداست على قلبه بخوفها منه وانها حتى مقالتش لا متبعدش في الصباح اتي الجميع إلى المشفي وخبرهم الطيب بحاله ندى فحزن الجميع احمد: توصل إلى حل ان يجهز غرفه طبيه في القصر لندي حتى تستعيد وعيها.
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني عشر
رجع الجميع إلى القصر بعد ان تم نقل ندى بسياره مجهزه على اعلي مستوي ونقلها إلى غرفه في القصر يوجد بيها جميع المستلزمات الطبيه التي تحتاجها ومرت الايام ويبقي الحال كماهو عليه ياسمين تحاول ان تصالح خالد وعصام يتودد كل يوم إلى غرفه ملكه قلبه ليحكي لها مافعله منذ النهار إلى ان عاد اليها ويسترجع معها زكريات الماضي وينام بجوارها إلى الصباح في صباح يوم جديد في غرفه خالد.
اسر: ينام بعمق وكالعاده تارك السرير وملصق بخالد خالد: اوعي يازفت انت حاضن امك اوعي وزق اسر فوقع من على السرير اسر: في حد يصحي حد كده خالد: مش انا عملت يبقي في وبعدين فين الحد ده اسر: امال انا ايه ياخويا مش بني ادم انا خالد: للاسف دي ال هموت واعرفها جيت ازي دي اسر: زي الناس ياخويا دا انا اسر الدالي ال البنات هتموت عليا وكان يتكلم وهو ينظر للاعلي.
خالد: طب انزل ياخويا على الارض واقوم البس خلينا نروح الشركه بدل ما عصام ينفخك اسر: انت هتقولي ياخويا من ساعه ال حصل لندي وهو بقي وحشا كاسر عصام: طب اقوم بقا ياخويا لنقض عليك واجيب راقبتك اسر: لا انا قومت خلاص خلصت وجري على اوضته خالد: ههههه يابني حرام ال بتعمله في الواد ده عصام: يستهل ده غبي المهم انا ورايا مشوار مهم فهتاخر على الاجتماع حاول تغطي عليا لحد اما ارجع خالد: مشوار ايه ده.
عصام: مش عارف مايااورورا طلبه تشوفني بتقول موضوع مهم خالد: موضوع ايه ال مهم عصام: الوقتي نعرف المهم بتاعها ده ايه خالد: ربنا يستر عصام: فهم دماغ خالد فابتسم لخالد خالد: انت ضحكت طب انا هجهز العقد عشان نشوف الشروط الجزاء ايه عصام: بالسرعه دي مش شركه الدالي ال تدفع شرط جزائي سلام خالد: مع السلامه انا معتش عارف انت بتفكر في ايه في الاسفل على السفره يجلس احمد الدالي ومحمد وامال وياسمين وسهير عصام: صباح الخير.
الجميع صباح النور امال: اقعد افطر ياحبيبي عصام: ماليش نفس يا ماما انا اتاخرت عن اذنكم محمد: اتفضل يابني امال: وبعدين يااحمد في البيحصل ده احمد: واحنا بايدنا ايه نعمله غير ندعي لندي ان ربنا يقومها بالسلامه محمد: يارب يا احمد دي واحشتني اووي احمد: انشاء الله خير وهتقوم وهتبقا كويسه في غرفه سها تجلس على اللاب تتابع كتابه وصفات عمل بعض الاكلات فيفتح اسر الباب اسر: سها سها هوششش اسر: قعد جانبها هوانتي بتعملي ايه.
سها بلعب يعني انت مش شايف اني مشغوله في كتابه واصفات للاكل اسر: ياقلبي بتتعلمي الطبيخ عشان تتطبيخي لحبيبك بعد الجواز سها هههه لا ياحبيبي عشان ادي الوصفه للشيف ال في المطبخ تحت يعملي تغير في الاكل زهقت جداا اسر: دا ال زهقت منك يا بعيده انتي ايه يابت سها في اي يااسوره انا كلمتك الوقتي دانا بحبك اسر: كدا طب هاتي بوسه بقا سها انت مجنون لا ابدا.
اسر: ليه ياشيخه حرام عليكي دانا لو اخوكي ياشيخه مش هتعملي معيا كده سها انت فكرني مجنونه عشان اسيبك تبوسني وفي الاخر ترمني وتقولي انا متجوزش واحده غلطت معها ابدا دا لا يمكن يحصل اسر: يابنت المجنونه ارمي مين وغلط ايه انا قولت انك هبله محدش صدقني تعالي هنا والله لخلص عليكي دانتي كتله تخلف ماشيه على الارض تعالي سها تجري وتصوت نزلت تحت الحقني ياخالو ابنك هيموتني محمد: ايه يااسر في اي يابني.
خاالد يامتخلف اتاخرنا على الشركه وهو بيجري ورا سيادتك اسر: خدي يابت تعالي هنا احمد: مسكه من قفاه احنا مش عجبينك يايالا اسر: عيب ياابو لهب المسكه دي انت عشان بس اد ابوي كان زمنك متعلق في السقف سهير: في اي بس يابني هي عملت ايه.
اسر: الحيوانه بقولها هاتي بوسه تقولي عشان ترميني وتخلي بيا من بوسه امال لو قولتلك هاتي حضن هتعملي ايه هتقوليلي هترميني انا وابنك ال في بطني يا غبيه والله لاخلص عليكي النهارده عشان ارتاح من غبائك خالد: مسكه من قفاه بقا بتقولها هاتي بوسه وبتسيح وبتتكلم عادي كده احمد: ادبه ياخالد الواد دا هيجبلي الضغط اسر: عيب كدا يا والدي تكدب وانت في السن ده فين الضغط ال جالك ده احمد: صبرني يا رب خالد: تعال بقا ياخفيف.
واسر اتروق خالد: خد اسر ومشي في احد المطاعم الحوار بالالماني بس مترجم مايا اهلا عصام لقد سعدت جدا بقبولك لدعوتي عصام: انا اسعد انسه مايا مايا قولي مايا بدون القاب عصام: دعنا نتحدث في الموضوع المهم الذي حدثنيني عنه مايا وهي تنظر له بواقحه سمعت ماحدث لخطيبتك عصام: وماذا سمعتي مايا انها في غيبوبه هل هذا صحيح عصام: وبما يهمك امر خطيببتي مايا قعدت في الكرسي جواره ومسكت يده عصام انا احبك واريدك بشده وارغب بك.
عصام: نزع يده وتحدث بغضب شديد الافضل لكي الان ان تختفي من وجهي والا سانسي انك فتاه وسابرحك ضربا مايا هل جننت كي ترفض مايا اورورا عصام: شدها من شعرها انتي بالفعل جننتي كي ترفعي صوتك على انا وتركها مايا نحن نرفض العمل مع شركتكم عصام: هههه وانا اقبل وانهي انا العقد بنفسي وغادر عصام إلى الشركه خالد: ها عملت ايه عصام: ههه زي مانت توقعت خالد: ياساتر عليك عصام: هههه ايه يابني انا ايه ذنبي.
خالد: طب ياخويا يالا نرجع القصر عصام: بدري كدا ليه خالد: بابا لسه مكلمني وقالي اجيب اسر وحضرتك ونرجع عصام: اوك تعال نشوف في اي في القصر خالد: في اي يابابا حضرتك طلبتنا ليه احمد: انا ال طلبتكم ياولاد عصام: ليه في حاجه احمد: لا يابني معدناش مع بعض من زمان زي الاول فقولت اجمعكم بدل ما كل واحد بيجي على النوم اسر: عليا النعمه الرجل ده عسسسل احمد: احترم نفسك ياحيوان.
عصام: ضربه على قفاه عليا النعمه ايه قعد تبيع طماطم ياغبي اسر: احنا اسفين ياصلاح خالد: تب اقعد ياخويا وبالفعل قعد الجميع يتبادلون الحديث حتى اقتحمت سها المكان وهي تجري خلاص يا ياسو اسفه محمد: في اي يا ياسمين في ايه ياسها ياسمين: الحيوانه دي مسحت الاغاني بتاعتي من على اللاب احمد: ليه كدا ياسها سها مش عجباني ياخالو الله ياسمين: وانتي مالك يابارده.
اسر: هههه طلع في حد عارف انها بارده عسل يا سوسو البت دي عايزه تتروق سها كل ده عشان بقولك غنيلي سهير: والله فكره غني با حبيبتي عايزين نسمع صوتك من زمان مش غنيتي ياسمين: لا مبعرفش اغني من غير ندى فحزن الجميع عندما تذكر فراشه هذا القصر اسر: والنبي غني يا سوسو محمد: غني ياحبيبتي بحب اسمع صوتك اووي سها اجهز يا معلمه ياسمين: اجهزي ياختي كل ده وخالد قاعد بيحاول يشغل نفسه بيها بس مش عارف ياسمين: غنت اغنيه.
يسرا محنوش بفكر فيك وبتبص لخالد كانها بتعرفه ان الاغنيه دي ليه بفكر فيك ومش بنساك وبقي عليك ومش هيأس ومهما تغيب انا فكرك مادام عيشه وبتنفس حرام الحب بعد سنين يضع في كلمه ول اتنين حبيبي انا وانت بني ادمين.
في بعدك عيشه مهمومه ومن ال عملته مصدومه وحاسه كاني مقسومه ونصي التاني مش موجود حرام الحب بعد سنين يضيع في كلمه ول اتنين حبيبي انا وانت بني ادمين خالد: ساب المكان ومشي مقدرش يفضل كتير ياسمين: مقدرتش تكمل غناها وطلعت ورا خالد فتحت باب الغرفه ودخلت على طول لقت خالد قاعد على طرف السرير وبصص في الارض ياسمين: امته خالد: رفع راسه ليها هو ايه ال امته ياسمين: المده خالد: مده ايه.
ياسمين: العقاب مده العقاب هنتهي امته كمان شهر ول سنه لحد امته هتفضل تعاقبني خالد: واقف ياسمين انا ياسمين: بدموع حرام عليك ياخالد ال بتعمله فيا ده انا حاسه اني هموت خالد: حضنها اووي بعد الشر عليكي ياعمري انا اسف صديقني غصب عني كنت موجوع اووي وانا شايفك خايفه مني وبتتعذبي محبتش اشوفك بتتعذبي بسببي فبعدت انتي واحشتني اوووي ياسمين: انا بحبك ياخالد خالد: وانا بعشقك يا روح قلب خالد.
ياسمين: بفرحه وهي تمسح دموعها يعني هتلبس الدبله خالد: مستعد اتجوزك الوقتي لو عايزه ياسمين: خالد خالد: ههه خلاص هلبس دبله مبسوطه ياسمين: جدا وطلعت السلسال من رقيتها وشالت منه الدبله ولبسته خالد: استغرب جدا انها محتفظه بالدبله معها وكمان في سلسال خالد: حضنها وندم انه مش اقبل يسامحها وسابها تتعذب كل الفتره دي.
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث عشر
اسر: خيانه ياسمين وخالد اه قلبي هموت ليه كدا يابنتي ليه تعملي في ابوكي كدا حطيطي راسي في الطين اااه خالد: ايه الفيلم المحروق ال انت عيشه ده اسر: محروق ياسمين: جدااا اسر: واقف بعد اما كان بيمثل انه واقع على الارض احم مش تقول ياخالود سيبني عايش الدور خالد: لا ياخفيف دانا سيبك تجيب اخرك عشان اما اضرب اضرب بضمير اسر: هو فيها ضرب.
ياسمين: ههههه خالد: غبي ياسمين: خالد خالد: قلب خالد ياسمين: مش تبعد عني تاني انا بحبك اوووي خالد: بصلها هههه دانتي واقعه من زمان بقا ياسمين: ضربته جامد بس يا خالد الله انا غلطانه انا واقفه معاك سلام خالد: خلاص اسف يا روحي متزعليش ياسمين: بابتسامه اوك انا هروح اقعد مع ندى شويه خالد: انا كنت عندها ولقيت عصام كالعاده اقعد جانبها واحشتني اووي.
ياسمين: بدموع وانا ياخالد ندى كل حياتي هي اختي وصاحبتي واقرب الاشخاص ليا انا حاسه اني من غيرها ول حاجه خالد: مسح دموعها متزعليش ياقلبي انشاء الله هتقوم ياسمين: يارب ياخالد انا هروح ومشت ياسمين إلى غرفه ابنه عمهاوصديقه طفولتها فوجدتها كما هي لا حركه فقط السكون يخيم الغرفه لم تعتاد على ذلك فهي تعتاد على الغرفه المليئه بجميع الوان الحياه.
ياسمين: برضو ياندي مش هتقومي انا زهقت والله من غيرك واحشتني اقومي ياندي عشان خاطري مش انتي بتحبني اغني معكي هغني معكي والله بس قومي فوجدت من يضع يده على كتفها عصام: هتقوم ياحببيتي انشاء الله هتقوم ياسمين: امته هتقوم امته واحشتني اووي ياعصام عصام: واحشتنا كلنا يا ياسمين دق الباب عصام: ادخل اسر: ندى عامله ايه مفيش جديد ياسمين: لسه يا اسر اسر: حزن بشده فهو يعتبرها مثل ياسمين بل ينحاز لها اكتر.
اسر: وجد الحزن في عين اخيه فكالعاده هيستخدم خفه دمه عشان يغيرلها المود اسر: ايه ياختي كل ما اخش حته القيكي حضنه حد ايه مش بتضيعي وقت ايشي احمد وخالد والوقتي عصام عصام: احمد مين يالا اسر: ابوك عصام: مسكه من القميص احمد ده بيلعب معاك يالا اسر: انت متنرفز ليه فعلا بيلعب معيا عارف ليه عصام: ليه اسر: العب باليه ههههه عصام: هموت واعرف كميه البرود ال في دمك دي منين.
اسر: هقولك الطريقه كوبيه ميه تلج الصبح على غير ريق وواحده زيها باليل عصام: بره يالا بره ياحيوان اسر: ياسمين: ههههه تستاهل عصام: لا انتي دورك جي ياسمين: ليه عملت ايه عصام: انا ملاحظ انك واخده راحتك على الاخر مع خالد ياسمين: لا والله ماعملت حاجه ده هو حضن بس عصام: ههههههه بس طب الحمدلله ياسمين: انت بتتريق عليا.
عصام: بجديه وهو يحتضن اخته الصغري لا ياحبيبتي انا بضحك معاكي وواثق فيكي جدا والاهم من كدا ثقتي الكبيره في خالد او بالمعني الاصح بابا وعمي واثقين في تربيتنا عشان كده اقعدنا السنين دي كلها في نفس القصر متقسمناش عشان بينا ثقه ال للاسف قليل جدا ال موجوده فيهم اسر: شد ياسمين وحضنها اشمعنا انتم تحضنو وانا لا دي اختي خالد: كان جاي يطمن على ندى لقي اسر حضن ياسمين بالعافيه خالد: شيل ايدك من عليها ياحيوان.
اسر: ياض دانت مش خايف بقا طب اهو وحضنها اكتر خالد: شدها منه شيل ايدك ياخويا وانتي يختي مصدقتي اسر: ههههه مجنون انا غيرت رايي يا سوسو الواد ده حيوان وكل يوم مع واحده شكل حتى لسه قفشه مع واحده من شويه مش فكر كان اسمها ايه اه مايا اورورا خالد: اه يا كلب ياسمين: اسر: ايوه دا كانت هتموت وتجوزه وقالتله سيب خطيبتك واتجوزني قالها ولو عايزاني اموتها هموتها ياسمين: كدا طب ادني دبلتي خالد: انتي هتصدقيه دا غبي.
والله ماانا دي كانت عايزه عصام مش انا اسر: شوفي الواد بيرمي التهمه على عصام الغلبان ياسمين: سبت الاوضه ومشيت خالد: والله يااسر لاموتك وجري ورا ياسمين اسر: دون ان يرى الذي يقف وراه كالاسد ياشيخ اتلهي كل شويه تقولي هموتك هموتك واديني اهو عيش وميت فل وعشره وبمجرد ان لف كان مرفوع في الهواء عصام: عرفت منين ان انا كنت مع مايا اورورا اسر: ههههه الله الدنيا حلوه اووي من فوق عصام: اسر انا مبهزرش.
اسر: سمعتك وانت بتكلم خالد واستنتجت على طول هي عايزه ايه من ذكائي عصام: لا ذكي اووي ياض بره يااسر عشان اتخنقت منك اسر: مشي وراجع فتح الباب تاني لومش عجبك طلقني طلقني ياحيوان اول ماعصام اقام قفل الباب و عصام: اقعد بجانب ندى عصام: وحشتني اووي ياعمري انا اتاخرت عليكي اسف ياحياتي كان عندي شويه شغل وكنت بخلصهم مع بابا في المكتب وجيتلك على طول واخذ يمسد على شعرها.
عصام: اد ايه انتي جميله ياملكه قلبي حتى وانتي نايمه زي الملاك بس انا حياتي من غيرك واحشه اووي حاسس انها ظلمه مشتاق للنورك ياحبيبتي في حياتي ارجعي ياندي ارجعلي انا من غيرك وحيد عارفه ياحبيبتي انا مكنتش متخيل اني هحبك كدا ندى انا وفقت اني اتجوزك عشان محسش بالذنب تجاهك لاني كنت عارف انك بتحبني اوي بس اما اقربت منك حبيتك اوووي لا انا بعشقك بعشق ضحكتك ولما بتزعلي مني هههه وانا اصلحك بالشوكلا ولما بتتسحبي على اوضتي عشان تنامي في حضني ثم قرب منها واحتضنها واحشتني اووي ارجعلي ياحبيبتي ارجعي وكان يتحدث وعيناه تلمع بالدموع.
انا حاسس اني عايش من غير روح ارجوكي راجعلي روحي.
عصام: قبلها وداثرها جيدا بالغطا وتوجه ليجرج من الغرفه ع ص ا م تخشب مكانه لا يعي ما سمع هل سمع صوت ملكه قلبه هل نادته لا انه يتوهم ندى: بصوت يكاد يكون مسموع عصام عصام: خايف يلف ينصدم انه يكون بيحلم بس هو سمع صوتها ايوه ده صوت روحه ال قلبه بيسمع صوتها بينبض بالحياه عصام: لف حتى يتاكد فوجد ملكه قلبه قد استعادت وعيها.
عصام: حضنها بلهفه وشوق وحنين وبصوت كله اشتياق اخيرا ياحبيبتي واحشتني اوووووووووووي يا قلبي وحشني اسمي منك وانتي بتقوليه الحمد لله انك رجعتيلي ثم بعدها عن حضنها وهو يضع يده على وجهها كدا يا ندى تعملي فيا كدا قلبي كان هيقف من الخوف عليكي ندى: بصوت ضعيف اسفه عصام: حضنها تاني كان يود ان يدفنها بضلوعه ندى: عصام عصام: قلب عصام وعمره وروحه ندى: بابتسامه بسيطه زادتها جمالا كل ده.
عصام: واكتر من كده وظل يقترب منها انت كل حاجه مش بس روحي وقبلها قبله طويله يبث فيها شوقه وحنينه واشتياقه لها وعندما كان يشعر بحاجتها للهواء كان يبعد وهو يهمس بجانب اذنها بحبك وحشتني ويرجع يقبلها من جديد.