logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .




اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد

الصفحة 5 من 21 < 1 8 9 10 11 12 13 14 21 > الأخيرة



look/images/icons/i1.gif رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي
  22-10-2021 09:03 مساءً   [31]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 23-09-2021
رقم العضوية : 90
المشاركات : 1272
الجنس :
قوة السمعة : 10
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني

في صباح يوم جديد
على السفره
كان يجلس كلامن احمد وامال وسهير ومحمد
عصام: صباح الخير
الجميع صباح النور
عصام: امال فين خالد
سهير: لسه منزلش ياحبيبي
عصام: غربيه
احمد: يمكن يابني عشان سهر امبارح في الحفله
عصام: هطلع اشوفه
امال: ماشي ياحبيبي
في غرفه خالد
يدخل عصام إلى الغرفه فيضحك بشده عندما يرى خالد نايم واسر يضع قدمه عليه وفرد ايده على وش خالد
عصام: خالد خالد انت يابني اقوم اتاخرنا على الشركه.

خالد: بنوم سبني ياعصام الله يخليك منمتش طول الليل من الحيوان ده
عصام: اقوم يابني النهارده عندنا اجتماع مهم مع الوفد الايطالي
خالد: ربنا يخدك انت واخوك ياشيخ انتم حد مسلطكم عليا عايز انام ياجدعان
عصام: خالد معك ربع ساعه وتكون ادمي تحت والحيوان ده يكون اقبلك تحت فاهم
خالد: فاهم ياخويا متقلبش عينك كدا
خرج عصام من الغرفه متوجها إلى غرفه ملكه قلبه
عصام: طرق الباب ولكن لارد.

فدخل فوجد ملاكه ينام كالطفله الصغيره وشعرها مفرود على الوساده فكانت تشبه الملاك وضحك بشده عندما وجدها ترتدي بيجامه كرتونيه للرسومات توم وجيري ندى فتحت عيناها الخضراء بنوم فوجدت حبيبها يقف بطالته الجميله فكم هو وسيم عندما يرتدي البدله الرسيميه عند ذهابه لعمله فقترب منها وقبلها فابتسمت ندى وقفلت عيناها ظننا انه حلما جميل.

عصام: ابتسم ابتسامته الساحره ومسد بيده على شعرها وهي تبتسم على هذا الحلم الجميل كما تظن
اقتحمت ياسمين الغرفه
ياسمين: انتي يازفته كل دا نوم عصام انت بتعمل ايه هنا
عصام: هوشش كنت بصحي ندى بس واضح انها افتكرته حلم
ياسمين: ههههه استخبي هصحيها ونشوف رد فعلها ايه
عصام: اوك
ياسمين: ماتقومي يابت بقا الله
ندى: بنوم سيبني يا ياسمين
ياسمبن شدت الغطا من عليها قومي ياختي.

مش قولتي انك هتروحي المكتبه تجيبي كتب وهتاخدبني معكي
ندى: منك لله ياشيخه فصلتني من الحلم الحلو ده
ياسمين: وهي بتبص للعصام حلم ايه ياندي
ندى: بابتسامه وهي تفرد يدها في الهواء بسعاده حلمت ان عصام كان هنا بيصحيني.

ياسمين: وايه كملي ياحبيبتي كملي
ندى: وشها احمر بشده ها لا ول حاجه
ياسمين: اه يبقا كان وكان فهمت
ندى: بسرعه لا واللهي العظيم لا ده هي مجرد بوسه مش اكتر
عصام: وياسمين انفجروا في الضحك
ندى: بصت لقيت عصام فعرفت انه مكنش حلم
عصام: هههههه مكنش حلم حبيبتي ان ادمك اهو مادام حلم جميل اووي كده مستعد اصحيكي كل يوم يا ملكتي
ياسمين: احم احم احنا واقفين ياخويا احترموا نفسكم شويه.

عصام: مسك ياسمين من الترنج بتقولي لمين يابت يحترم نفسه
ياسمين: عيب كدا يابوص دانا لسه مساعدك الوقتي لحقت تنسا
عصام: اوك هسيبك المردي بس عشان ساعدتني
ياسمين: ربنا يكتر من امثالك يابني
عصام: انا نازل افطر عشان مش اتاخر باي
ياسمين: وهي بصه لبابا باي يابوص وبمجرد ان التفت فوجدت ندى تمسك عصا في يدها وتريد ان تنقض عليها
ياسمين: عيب ياندي دانا حبيبتك
ندى: دانتي واقعتك سوده انا يابت تعملي بيا الجولشا.

ياسمين: جولش ايه احنا في محل حلاويات اهدي حبيبتي
ندى: بيجري ورا ياسمين وبتضربها وياسمين بتجري
ياسمين: ياندي يا حبيبتي دا خطيبك وعارف انك واقعه مش جدبده
ندى: انا واقعه تعالي هنا واللهي لازم العصيا دي تسلم عليكي النهارده
في غرفه خالد
خالد: قوم ياحيوان انت ايه مانمتش بقالك سنه دانت نايم طول الليل ياخويا وعجبك السرير اووي كل شويه تزقني من على السرير هو ضيق ياحيوان
اسر: صباح الخير يا خالود.

خالد: صباح الزفت على دمغك اقوم اخلص اتاخرنا خمس دقايق كمان وهتلقي عصام جابك من اقافك
اسر: جرى على الحمام يغسل وشه وهو بيجري ال البوص مفيش عنده هزار
خالد: غبي
اسر: هو انت بتعمل ايه
خالد: بدور على القميص الاسود مش عارف فين
اسر: وهو يبدل ثيابه عشان انت غبي القمصان مش في الدلفه دي في التانيه
خالد: وانت عرفت ازاي
اسر: وهو بيربط الجرفات مش بقولك غبي انا طالبت من الخدم ينقلوا القمصان في الاول
خالد: ليه.

اسر: عشان احفظ المكان عشان اعرف البس
خااد مسكه من القميص يعني انت استوليت على سريري كمان استوليت على هدومي يا حيوان
اسر: سيب القميص اوعي غبي واللهي غبي هضطر اقلعه اتكسر ياغبي الله يخربيتك البوص هيعلقني
خالد: تستهل سلام يا اسوره
اسر: استني يا خالد
خالد: نزل لقي الكل متجمع على الفطار
خالد: صباح الخير
الكل صباح النور
وقعد خالد مكانه يفطر جمب عصام
احمد: سها فين ياسمين وندى.

سها مش عارفه واللهي يا خالو انا لبسه واقعده استناهم عشان خرجين
وكأن الرد جاء على سؤال احمد
ياسمين: اااه
فالتفوا جميعا على مصدر الصوت فوجدوا
ندى: تجري ورا ياسمين بالعصا وياسمين تصرخ
اهدي ياندو واللهي ما هعمل كدا تاني الحقني ياعمي
محمد: ندى في اي
ولكن ندى لا تستمع لاحد
عصام: ساب اللاب من ايده وقام وخالد جري على ياسمين
ندى: واللهي لتضربي خلاص كبرت في دمغي
ياسمبن استخبت ورا خالد
ندى: اوعي يا خالد.

ياسمبن لا اوعي توعي ياخالد دي اتجننت هتموتني
خالد: ندى خلاص سببي ال في ايدكي ده
سهير: ندى ارمي الزفته دي
ندى: يامامي بس
ياسمين: ايوه اسمعي كلام انطي واعقلي يا ندى
ندى: ليه حد قالك اني اتجننت طب تعالي بقا
وفي لحظه كانت ندى طيره في الهواء
فنظرت حتى تري ما يحدث
فوجدت عصام يحملها كشوال البطاطا
وبيبعدها عن ياسمين
ندى: بترفص برجليها سبني نزلني واللهي لتتضرب بقا انا مجنونه نزلني
عصام: بس اسكتي بقا.

اسر: نزل جري ايه ده شكله اقشطه
اسر: انا عايز اعرف ايه ال حصل بالضبط
ياسمين: انا اعرف ياخويا انا راحه اصحيها لقيتها بتجري ورايا بالعصا زي ما حضرتك شايف
اسر: ليه ايه ال حصل
ياسمين: اسالها هي انت بتسالني انا ياغبي
اسر: ليه ياندي تضربي ياسمين دي على طول بتشكر فيكي حتى كانت بتقول امبارح انك مجنونه ومتخلفه عقليا وازي عصام اقبل يتجوز واحده زيك
ندى: ايه.

اسر: ايوه وندى بتحبك جدا با ياسمين دا حتى كانت بتقولي انك متكبره جداااا وشايفه نفسك وهي مستحملكي بالعافيه
ندى: وياسمين ياسمين سابت
خالد: وانقضت على ندى
وخالد وعصام بيحاول يخلصوا ياسمين من ندى مش عارفين
عصام: بس ياندي اهدي ياحبيبتي
خالد: بس ياسمبن سيبي شعرها هيطلع في ايدك
واسر قشطه ولعت واقعد يتفرج وهو بيشرب العصير
محمد: بصوت عالي وغضب بس
ندى: وياسمين واقفوا وهم بينهجوا من المجهود ال عملاوه ووشهم احمر.

احمد: سيبهم يامحمد كملوا مانتم مش عاملين احترم لحد
اسر: لا
احمد: اخرس انت ياحيوان
عصام: حسابك بعدين
ندى: ياعمي ما
احمد: مش عابز اسمع حاجه
يالا على الفطار ومش عايز اسمع اي كلمه فاهمين
كلهم اقعدوا على الفطار وندى رافضت تقعد جنب ياسمين فقعد عصام جنب ندى وخالد جنب ياسمين
وبيفطروا في هدوء
ندى: نظرت لياسمين وياسمين بتبصلها ثم انفجروا في الضحك
والكل مستغرب.

سهير: ربنا معاكوا ياحبايبي هتتجوزا مجانين وكانت تقصد عصام وخالد ال بيوزعوا نظرتهم على ندى وياسمين
ندى: ههههه هوانا جبت العصيا دي منين هههههه
ياسمين: هههنهه انا ال كنت عينها عندك عشان اسر بيضربني بيها هههه
فضحك احمد على طفلتاه ال لن يقدروا ان يبعدوا عن بعض دقيقه واحده ويتشكلوا ويتصالحوا
ياسمين: راحت اقوم يا عصام ارجع مكانك مش بعرف اكل ال جنب ندى
عصام: وكان فين الحب ده لما كنتوا هتموتوا يعض الوقتي.

ندى: حضنت ياسمين سبك منه اقعدي
محمد: لاحوله ول قوه ال بالله العلي العظيم
اسر: ايه ده انتم كدا اتصالحتم خلاص
خالد: اه ياخويا مبتصدق تلقي شكله عشان تولع الدنيا
اسر: بعشق الخناقات بمووت فيها
عصام: شده من اقفاه طب يالا ياخفيف اتاخرنا
اسر: يابني حرام عليك برستيجي ادم خطيبتي
سها عادي يابوص خد راحتك
اسر: واطيه من يومك دا بدل ما تقومي تضربيه
سها مستغنيه عن عمري انا
في المكتب
عصام: اقعد على المكتب بيشتغل.

فقتحم اسر الغرفه
اسر: استخبي بسرعه يابوص
عصام: عايز ايه يا زفت انت
اسر: الحق عليا جاي الحقك
عصام: من ايه ياخويا
اسر: اقعد على الكرسي احمد السيوافي بره وشكله ناوي يخلص عليك فقولت اجي اقولك بدل ماتتقتل والشبح بتاع سيادتك يطاردني تبقا معكنن عليا دنيا واخره
عصام: احمد السيوافي وهو فين
اسر: في مكتب ابوك
عصام: ارتدي الجاكيت وراح يشوف في اي.

في مكتب احمد
احمد: في اي انت مجنون ازاي تدخل عليا المكتب بالطريقه دي.
احمد: السيوافي اسمع يا احمد يادالي انا صبرت عليك اووةي بس لحد كدا وفوق حصلت ان ابنك بيشغل جواسيسه يجبوله كل اخبار شركتي
احمد: اخرس ابني عمره ميعمل كدا
احمد: السيوافي واللهي خاليه يعقل بدل ما اخليه يندم
عصام: هو يقولي ليه ماانا سامع كل حاجه من الاول
عصام: اقرب منه جامد
عصام: بصوت يشيه الفحيح
اعتذر لوالدي على صوتك العالي.

احمد: احمد السيوافي مبيعتذرش انت فاهم
عصام: بصوت غاضب ونظره قاتله اعتذر
احمد: السيوافي خاف جدا فهو يعرف عصام ومدي قوته
احمد: السيوافي اسف.

عصام: احمد ربنا انك قد والدي عشان كده هتخرج على رجليك حي وال وقسمن عظما كنت خرجت من هنا على نقاله بس ان عدت الغلطه دي اوعدك انك هتخرج من هنا إلى المقبره على طول انا مش محتاج ازع جواسيس انت ال زرعتهم بايدك ياغبي انا بحب التحدي مع العدو القوي عشان اثبت اني اقوي منه اما انت متطلعتش ال بني ادم غبي بره وال هطلب الامن يرموك رميه الكلاب غور
خرج احمد السيوافي وهو يتوعد لعصام بشده.

محمد: وخالد في اي يا احمد الرجل ده كان هنا ليه
خالد: فهمنا ياعمي في اي
احمد: اذ كان انا مش فهم هو بيتكلم عن ايه شركه ايه وجواسيس ايه
عصام: انا هفهمكم على كل حاجه ببساطه كدا احنا كسبنا المناقصه ال اقصد احمد السيوافي
احمد: بس احنا مانزلناش في المناقصه انت ياخالد مش انسحبت
خالد: بابتسامه ايوه
محمد: انا مش فاهم حاجه
خالد: بابا احنا اتنزلنا من المناقصه دي باسم شركنتا و الشركه الجديده هي ال كسبت.

احمد: امال الحيوان ده جاي لنا ليه
عصام: عشان ببساطه انا وخالد ال عملنا الشركه دي
يعني هي الوقتي بقت تبع امبراطوريه الدالي
محمد: ياولاد الايه دي ضربه معلم يعني انتم وهامتوه انكم انسحبتوم من الشركه بس انتم دخلين بورق جديد وشركه جديده
خالد: بالضبط كده
احمد: ظل ينظر إلى عصام وخالد بفخر على ذكائهم والقوه الموجوده في وحدتهم.

اما في المكتبه
سها حرام عليكم انا جعت كفيا لف
ندى: لازم القي الكتاب ده
ياسمين: انتي دايما جعانه كدا
ندى: ههههه سبك منها روحي دوري في الركن التاني لو لقيته اقوليلي
ياسمين: اوك
وذهبت ياسمين إلى المجهول الذي سيقلب حياتها راسا على عقب.


look/images/icons/i1.gif رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي
  22-10-2021 09:04 مساءً   [32]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 23-09-2021
رقم العضوية : 90
المشاركات : 1272
الجنس :
قوة السمعة : 10
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث

ياسمين: راحت تدور لندي على الكتاب ال هي عايزاه
ادم: ياسمين ازيك عامله ايه
ياسمين: انا كويسه عن ازنك
ادم: استني هو انتي لسه زعلانه مني انا انت مكنتش تعرف اننا بنحب بعض على العموم حمدلله على السلامه
عن اذنك
ادم: اتفضلي
ماشي يا خالد حسابك تقل معيا اوي بس انا هخد منك اغلي حاجه في حياتك وقريب اوووي كمان
في الشركه
في مكتب خالد
ادم: ممكن ادخل
خالد: بابتسامه ادم انت رجعت امته.

ادم: حالا وقولت اجي اسلم عليك الاول وبعدين اروح احجز في اي اوتيل
خالد: اوتيل ايه يابني انت مجنون اوتيل وقصر الدالي موجود دا انت متتصورش انت واحشتني اد ايه بقا يا حيوان تسافر ول حتى ترفع سماعه التلفون وتقول اما اكلم صاحبي اشوفه عامل ايه ول حتى اباركله على الخطوبه
ادم: ماانا نزلت مخصوص عشان اباركلك بنفسي
خالد: حبيبي يا دومي
ادم: هههه قولت بلاش الاسم ده
اسر: خالود ايه ده واد يا ادم انت رجعت امته.

ادم: حالا انت عامل ايه ياغبي
اسر: احسن منك يا خويا
اسر: واد با خالود في حته موزه بره حاجه كده تحل من على حبل المشنقه عايزه تقابل البوص
خالد: انت مش هتعقل خالص
اسر: دا لو انا عقلت امال مين ال هبيقي مجنون
خالد: انت جاي عشان تقول المعلومه الخطيره دي
اسر: لا طبعا
. خالد انت هنتقطني ما تخلص
اسر: بصراحه انا مستخبي هنا من ابوك
خالد: ابوي ليه.

اسر: اصل انا كنت رايح على مكتبي ولقيته اقعد مركز اووي على اللاب فقولت لازم اسوره ياخد وضع المراقبه ليكون بيكلم واحده ول حاجه ان كان كدا اقوم بالواجب مع سهير عشان تفوق
خالد: ولقيت ايه يا استاذ اسر
اسىر: الرجل اقعد على اللاب من الصبح بيكتب ملف للصفقه وبيحاول يحفظه
اقومت انا ايه قولتيله هات اما انسخهولك
خالد: وطبعا كالعاده عملت كارثه
اسر: لا ول حاجه الملف اتمسح
خالد: نهارك اسود.

اسر: ماهو ده نفس الكلام ال ابوك قاله اقبل ما يتجنن
خالد: غور يالا من وشي احسنلك
ادم: هههههه لسه زي ماانت كل يوم كارثه
اسر: ببرود وانت لسه زي ماانت بارد
خالد: يالا يا ادم تعال زمانك جي تعبان من السفر يالا
ادم: سلام يا اسوره
اسر: اسوره في عينك عيل رذل
اما ادم فابتسم ابتسامه خبيثه لانه كان يريد ان يقيم في قصر الدالي لتنفيذ هدفه
في مكتب عصام
عصام: اهدي يا عمي انا هكتب الملف تاني مفيش مشكله.

محمد: الواد ده غبي اوووي
عصام: انت عارف انه غبي بتديله الملف ينسخه ليه
محمد: دا هو ال عاملي فيها ابو العريف وانا اقوله هتعرف يا اسر عيب ياعمي اوعي يااسر يقولي متخافش الظاهر ان كان لازم اخاف وان معرفش
عصام: هههه متزعلش هجبلك حقك
في مكتب اسر
اسر: خد خد بس متعيتش طب مراتك دي تعبانه من ايه
الشاب مراتي وابني الاتنين اهي اهي.

اسر: متعيطش ياعم خلاص واللهي ماهقول للبوص دا ظالم ومفتري متقلقش متقلقش انت اتاخر كل يوم عشان مراتك وابنك وانا هغطي عليك وطول ماانت ماشي يابني ادع عليه حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياعصام يابن امال بلاش امي فول ياعصام ياابن ابولهب
وطبعا وعصام سامع الحوار من الاول ياتري هيحصل فيك ايه يا اسر
الشاب بخبث متشكر يا اسر بيه ياريت عصام بيه يب كدا في تعامله معنا انما هو قاسي اووي ومعندوش تفاهم انما انت ذوق اووي.

اسر: ميرسي ميرسي يالا امشي بدل ما يقفشك
عصام: متخفش انا اقفشتكم انتم الاتنين
الشاب بخوف شديد عصام بيه انا
عصام: انت مرفوض بره
الشاب يافندم انا
عصام: الكلمه بقولها مره واحده بس تاني مره مش بتكلم ايدي هو ال بتكلم
الشاب جري
اسر: انت طردته ليه يامفتري حرام عليك ياشيخ مفيش في قلبك ذره رحمه
عصام: لا وشده من قميصه على مكتبه
اسر: لا لا فوق يا خويا مش انا ال يتعمل فيا كدا
عصام: بتقول حاجه يا اسر.

اسر: يابني عشان برستيجي ادام المؤظفين يعني يقولوا ايه لما يلحقوا المشرف عليهم مسحول كدا عيب
عصام: هيقولوا اخوه الكبير بيربه وشده ودخله المكتب وعلقه في السقف من البداله بتاعته واقعد كمل شغل كأن لم يكن
اسر: نزلني
عصام: بيخلص شغل ول في دمغه
احمد: عصام انت خلصت العقود ال همضيه اقبل مااسفر
عصام: ايوه يابابا كل حاجه جهزه على مكتب حضرتك
احمد: الله ينور عليك يابني
اسر: الحقني يا ابو لهب.

احمد: ايه ده الصوت ده جي منين
اسر: بص فوق
احمد: بص اسر ايه ال طالعك عندك كدا
اسر: طالع اتفسح تيجي تتفسح معيا
احمد: لا يا حبيبي شكرا لزوقك انا مبسوط على الارض
اسر: استني رايح فين فكني
احمد: راجع واقف ادمه وبصله وبصوت منخفض جدا اخاف اقواله يفكك ينزلك ويعقلني مكانك خليك كدا احسن
اسر: اخص على رجاله العيله
احمد: ضحك ومشي
اسر: نازلني يا عصام احسنلك
عصام: وهو بيتابع شغله بطل دوشه عشان مش عارف اركز منك.

اسر: حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ
يدق باب المكتب فيدخل عدد من المؤظفين
عصام: الملفات دي تكون على مكتبي خلال نص ساعه
المؤظفين بخوف حاضر يافندم وهم طالعين بصوا شافوا اسر متعلق
اسر: ازيكم ياحبايبي عملين ايه وطالع تلفونه اصل مفيش شبكه تحت قولت اشوف هنا
عصام: وهو بيتابع شغله ودون النظر اليهم
عصام: لو خلصتم فرجه ياريت كل واحد يروح على مكتبه بشوف شغله احسن اعلقه جنبه
الكل جري.

اسر: ابو شكلك رجل ظالم بتفتري على الاضعف منك
عصام: بتقول حاجه يااسر
اسر: لا دانا بدعيلك ياحبيبي
اسر: بس هو خالد ال هيقدر لللودر ده
في القصر
خالد: اعتبر البيت بيتك يا ادم
ادم: مش عارف اقولك ايه ياخالد متشكر جدا
خالد: مفيش شكر بين الاصدقاء يا ادم
هنيه الاكل جاهز يا فندم
خالد: اوك روحي انتي احنا نازلين حالا
يالا يا ادم.

على السفره
سهير: كل يا ادم ياحبيبي انت محروج ول ايه
ادم: محروج فين يا انطي ما انا باكل اهو
خالد: ههه كل ده ومش بياكل امال لو بياكل هياكلني انا بقا
الجميع هههه
ادم: شايفه ابنك يا طنط.

سهير: بس يا خالد
خالد: انت بتاخد امك في صفك يايالا ماشي
يدق جرس القصر
امال: افتحي الباب ياهنيه اكيد البنات
هنيه حاضر ياهانم
ندى: ايه يانونا كل ده عشان تفتحي
ياسمين: هههه تلحقيها اما عرفت ان انتي مكنتش عايزه تفتح
سها ههههههه عسل يا سوسو
ندى: كده شكلكم عايزن علقه من بتاعت الصبح
ياسمين: عيب كدا ياسها دا ندوش اقمر
ندى: ايوه كدا اتعدلي هنيه مامي فين
والجميع طبعا سمعهم
خالد: نحن هنا ياختي.

ندى: جريت على اخوها حبيبي انت جيت امته ومش شايفه ال هيكلها بعينه
خالد: من نص ساعه كدا
ندى: ليه
ادم: كان بيوصلني
ندى: انتبهت لصوت غريب فبصت لصوت
ندى: خالد مين ده
ادم: اسمي ادم صديق خالد
ندى: هو انت بقا ادم اهلا
ادم: وانتي مبن
خالد: انت عندك فقدان ذاكره مش فاكر ندى اختي
ادم: انتي ندى بجد اخر مره شوفتك كان من اربع سنين تقريبا
ندى: لاني كنت مسافره امريكا بكمل تعليمي
ادم: عندي حق اتوه انتي احلويتي اوووي.

خالد: لا عندك البوص لو سمعك يجيب راقبتك دي تخصه
طبعا كلهم واخدين ان الموضوع هزار
ادم: تخصه ازاي
ندى: هههه البوص يبقي خطيبي
ادم: بس عصام كان خاطب لميس
امال: الله يرحمها
ادم: هو انا فاتني كتير لدرجادي
خالد: باليل هحكيلك ال فاتك كله
ياسمين: دخلت خالد انت هنا
خالد: ايوه ياقلب خالد
ياسمين: اتكسفت ووشها احمر موت
امال: حرام عليك ياخالد انت كل شويه تكسف البنت كدا
سهير: هههه مش عارف يمسك نفسه.

خالد: هههه خلاص ياجماعه مكنتش كلمه
ادم: ايه يا دنجوان الجامعه اخيرا حد واقعك
ياسمين: انتبهت لادم وهو بيبصلها نظراته القذاره ال دايما اما يشوفها يبصلها بنفس الطريقه ادم في نفسه صحيح ندى دي حلوه اووي بس ياسمين جميله برضه ودي ال لازم احقق انتقامي منها اخته مش هتكسره زي حبيبته واضح من عنيه اد ايه بيحبها
يرن هاتف خالد
ايه ده اسر ربنا يستر
خالد: الو
اسر: الحقني ياخالد عصام معلقني في السقف.

خالد: ماانا على طول بلحقك انجز عملت ايه المرادي
اسر: مش واقته يا حيوان الحقني الوقتي وبعدين ابقا اقولك كل حاجه
خالد: اقفل انا جيلك حالا
امال: في ايه ياخالد
خالد: كالعاده خالد عمل كارثه وعصام معلقه
امال: ايه ياحبيبي يابني اقوم ياخالد روح الحقه
خالد: لقها فرصه عشان يبرر سفر اسر معهم
خالد: بمكر مش عارف هيعمل ايه لما اسفر دا ممكن عصام يخلص عليه
امال: ابني لا
سهير: مش انت مسافر شغل
خالد: ايوه
سهير: خده معك.

خالد: بابتسامه نصر شكل هو ده ال هيحصل يا سوسو
ادم: اي ده هو انت مسافر
خالد: ايوه عندي شغل هسافر كمان يومين
ادم: فرح جدا لقارب تنفيذ خطته
ادم: بحزن مصنطع كدا ياخالد انا جي اقعد معك وانت تسافر
خالد: معلش ياادم انا مينفعش اعتذر هم يومين بس وهكون هنا
ادم: تروح وترجع بالسلامه ياصاحبي
خالد: تب سلام بقا الحق اسر هههه
الكل سلام.

وادم هياكل ياسمبن بعينه ادم في نفسه فضلك يومين ياحلوه عيشهم بالطول والعرض لانك هتكوني ملكي انا وبس
في المكتب
خالد: دخل اسر فين ياعصام
اسر: انا هنا يا خالود
خالد: انفجر من الضحك على منظر اسر
خالد: فكه ياعصام
عصام: وهو بيتابع شغله لا
خالد: كده طيب افكه انا
عصام: بابتسامه مابلاش ياخالد
خالد: مش سمع كلامه وراح يفكه اسر واقع على خالد
خالد: اااه ظهري منك لله يااسر
عصام: مش قولتلك بلاش.

اسر: عسل يا خالود كنت واثق انك انت ال هتفكني وبيحضنه
خالد: ااه ابعد عني ياغبي اااه ضهري مش قولتلك نهايتي على ايدك
دخل احمد ومحمد
احمد: مالك ياخالد في اي
محمد: مالك يابني
خالد: سندني والنبي ياوالدي اااه
محمد: مين ال عمل فيك كده
خالد: كنت بفك الحيوان ال جنبك ده واقع فوقي ااه ضهرب.

احمد: انت مبيجيش من وراك ال وجع القلب
اسر: اتشطر على ابنك ياخويا ال هيموت الرجل عشان اتاخر عشان بيجيب علاج لمراته وابنه
عصام: ياحيوان ياغبي الرجل ده مش متجوز اصلا
اسر: ايه ازي ياعني كان فكرني غبي بيستغفلني
خالد: ااااه انت لسه عارف ياخويا انك غبي اااه ضهري
اسر: لازم بعد كدا اشغل عقلي ومصدقش اي حد
احمد: لا اوعي تشغله هو مش شغل وبتعمل الكوارث دي امال لو اشتغل هتعمل ايه.


look/images/icons/i1.gif رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي
  22-10-2021 09:07 مساءً   [33]
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 23-09-2021
رقم العضوية : 90
المشاركات : 1272
الجنس :
قوة السمعة : 10
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الرابع

في المساء عاد عصام إلى القصر وصف سيارته باهمال فاتي الحرس وصفها وتوجه إلى غرفته وابدل ملابسه إلى بنطلون اسود وتيشرت رمادي ضيق يبرز كل عضلات جسمه ثم جلس على اللاب حتى ينهي بعض من اعماله وهو يرتشف قهوته
فيدق الباب
عصام: ادخل
ندى: انا لقيتك مطنشني ومش بتسال قولت اسال انا
عصام: اسف ياحبيبتي بس كان عندي شغل كتيير اوي النهارده
ندى: بزعل وحتى لما جيت اقعد معك برضو بتشتغل.

عصام: قفل اللاب اد الشغل ال واخدني من ملكتي ومزعلها مني
ندى: وهي تجري لتجلس بجانبه ثم احتضنته بشده كدا احبك يابوص
عصام: ههههه قلب البوص ممكن اعرف ايه ال مصحي ملكه قلبي لما لدلوقتي
ندى: مش جيلي نوم خالص عصام
عصام: نعم يا روح قلب عصام
ندى: هو انت لسه بتحب لميس
عصام: بعدها عن حضنه ليه ياندي بتقولي كدا هو انتي لسه مش واثقه اني بحبك
ندى: لا ابدا بس مش عارفه ليه بحس انك لسه بتحبها.

عصام: عمري ماهكرها ياندي دا مهما كان كانت بنت عمتي الله يرحمها وعمري ما هنسي انها كانت خطيبتي وانا كنت بحبها بس انا الوقتي يا ندى بموت فيكي انت ال خلتيني اتغير وكسرتي كل الحواجز
ندى: الله يرحمها
عصام: ممكن معتيش تتكلمي في الموضوع ده
ندى: اوك با بوص
عصام: هههه تب يالا من هنا وانتي حلوه كدا
ندى: يالا فين
عصام: وهو يتوجه إلى السرير يالا على اوضتك واقفلي الباب لاني هموت وانام تصبحي على خير.

ندى: هي مين دي ال تصبح على خير ان هبات معك هنا وفي حضنك كمان
عصام: نعم بره يابت
ندى: نامت جنبه على السرير واتغطت
عصام: شد الغطا من عليها بت اقومي على اوضتك احسنلك انتي اتجننتي
ندى: ههه حاجه زي كده وبعدين انت مش واثق في نفسك يابوص
عصام: لا طبعا واثق من نفسي بس مش واثق فيكي
ندى: هههه خلاص تعالي نامي يابيضه مش هجي جنبك ههههههه
عصام: ندى على اوضتك
ندى: بزعل مصطنع كده ياعصام والله مش عوت مكلمك.

عصام: انا عارف ان ام الليله مش هتعدي
اتفضلي
ندى: راكضت إلى السرير وعصام اغلق النور ونام ندى سابت مكانها ونامت في حضن عصام
عصام: استغفر الله العظيم يارب يابنتي الله يهديكي انتي ليه مصممه اتهور عليكي
ندى: هههه هوششش عايزه انام
عصام: فضل باصص لندي وهي نايمه حضناه
بعد مرور ساعه
عصام: ندى
ندى: لا رد
عصام: حملها إلى غرفتها وغطاها وباسها وراح اوضته
اما ياسمين فظلت تنتظر خالد وهي تكاد تنفجر من الغيظ.

بعد ساعتين انتظار دخل خالد القصر
خالد: لقي ياسمين نيمه على الكرسي
خالد: ياسمين ياسمين
ياسمين: بنوم خالد انت اتاخرت كدليه
خالد: كان عندي شويه شغل انتي بتعملي ايه هنا وايه ال نيمك كدا
ياسمين: كنت مستنياك
خالد: بجد ياحبيبتي كنت خايفه عليا ويظل يقترب منها حتى يقبلها حدفته ياسمين ووقع على الكنبه وهجمت عليه
ياسمين: لا ياحبيبي دانا مستيك عشان اعرف عرفت كام وحده غيري ياخاين طلقني.

خالد: مسك ايدها الاتنين ووقعها من على الكنبه وهو وقع معها اطلقك ايه يا هبله مش اما اتجوزك الاول
ياسمين: سبني سبني ياخاين
خالد: فهمني بس ايه ال مزعالك
ياسمين: دنجوان الجامعه مره واحده ياخاين
خالد: هههه انتي بتغيري عليا ياسوسو
ياسمين: سبني بقولك
خالد: هوششش خلاص اهدي ووضع يده على وجهها حتى يجعلها تهدا
خالد: بص لي يا ياسمين
ياسمين: تحرك راسها شمال ولمين لا
خالد: بص لي ياحبيبتي فغرقت ياسمين في عينه الخضره.

خالد: انت شايفه في حد في قلبي غيرك انت مسيطره على قلبي وعقلي وكل حاجه فيا
انا كنت دنجوان الجامعه زي ما بيقولوا بس هم ال كانوا بيعجبوا بيا مش انا في فرق انت سكنه قلبي من زمان من لما كنتي صغيره مش الوقتي انا بحبك
ياسمين: ابتسمت
خالد: اموت في ضحكتك ال بتناسيني دنيتي
ياسمين: هسامحك بس لو عملتي بيتزا
خالد: نعم ليه طقم الشيف ال جوه ده مش عجبك.

ياسمبن بزعل مصطنع كدا ماشي معتش تكلمني المره ال فاتت كان نفسي ادوقها بس اتحرقت مكنتش اتوقع منك كدا ياخالود
اخس
خالد: ههههههه يا اي
ياسمين: خالود
خالد: ههههه انا كنت بكره دلعي بس شكلي هبتدي احبه حاضر يااميرتي هغير هدومي واعملك احلي بيتزا
ياسمين: تعال هنا مجنونه انا عشان اخليك تطلع لاسر مش هيرضا يخليك تنزل
خالد: تصدقي ههه خلاص وقلع خالد جاكيت البدله وشمر عن ساعديه ا فكان وسيم جدا اوك يالا.

ياسمين: تصفق مثل الاطفال هي هي
خالد: مش بقولك مجنونه يالا ياختي
اما عند اسر
اسر: الزفت ده مجاش لحد الوقتي ليه مش عارف اني مبعرفش انام ال لما يجي اعمل ايه الوقتي احسن حل اروح لسها ازل عليها
في المطبخ خالد عمل لياسمين البيتزا وهي اقعده على الكرسي بتتفرج عليه
خالد: احلي بيتزا لحبيبه قلبي ياسمين بتاكل الله كان عنده حق عصام لما اقال عليك شيف ههه مدت واحده وبتادهاله مش هتاكل.

خالد: لا ياقلبي مش جعان كلي انتي بالهنا والشفا.
ياسمين: براحتك وظلت تاكل بمتعه فحبيب قلبها هو من صنعها لها
اما خالد فكان ينظر لها بعشق
ياسمين: خالد هو انت ممكن تزعل مني لاي سبب
خالد: ليه بتقولي كدا يا ياسمين
ياسمين: انا اسفه ياخالد المره ال فاتت كانت من غير قصد لكن المرادي بقصد ورشته ياسمين بالكاتشب وجريت
خالد: كدا تب تعالي خالد مسكها وكتف ايدها ينفع ال عملتيه ده
ياسمين: ههههه لا.

خالد: تاه في ضحكتها ولم يشعر بنفسه غير وهو يقبلها
ياسمين: وشها احمر جامد وطلعت تجري على فوق اما خالد فظل ينظر لها بحب شديد
وكان هناك اعين ترقبهم بغيره وغل وهو ادم
في الصباح
امال: هو انت يااحمد يعني لازم تسافر معهم
احمد: ايوه ياامال لازم اسافر بنفسي ومحمد مش هيعرف يتصرف لوحده
احمد: خالي بالك من نفسك ياحبيبتي وانا اوعدك اني هرجع انشاء الله
امال: مالك يااحمد في اي انت مخبي عليا حاجه
احمد: هخبي ايه يعني.

في الصالون
ندى: مع السلامه يابابا تروح وترجع بالسلامه
ياسمين: انتم هتسافروا كام يوم
محمد: 3ايام بس وخالد واسر هيسافروا بكره وهنرجع مع بعض
احمد: يالا يا محمد اتاخرنا
محمد: حاضر سلام يابنات
ياسمين: مع السلامه يابابي
احمد: حضنها هي وندى وسها سلام ياحبايبي
في المطار
عصام: خالي بالك من نفسك يابابا وانشاء الله هتقوم بالسلامه
احمد: حضن ابنه انشاء الله يابني خالي بالك من اخواتك ياعصام
عصام: متخفش يابابا.

محمد: يالا يااحمد
خالد: ان هكون عند حضرتك قبل العمليه
احمد: ماشي يابني بس ابقي خد بالك من اسر هو متعلق بيك ياخالد وهو قلبه ضعيف ان مكنتش عايزه يجي بس هو هددني انه هيقول للكل ههههه
محمد: انا خايف لما نرجع يقول لامال انك اتجوزت
الكل هههههه
احمد: مع السلامه ياحبيبي
وحضن عصام ومشي
في القصر
ادم: نزل تحت لقي ياسمين وندى وسها اقعدين في الصالون
ادم: صباح الخير
ندى: صباح النور
ادم: امال خالد فين.
خالد: ان اهو ياعم.

ادم: كنت فين ياخالد
خالد: كنا بنوصل عمي المطار
ادم: مش كنت تقول كنت سلمت عليه
اسر: مش مستهاله ياخويا دول هم يومين وهيكون هنا
عصام: دخل وهو مهموم وخايف على ابوه ال سافر عشان يجهزوه عشان العمليه بكره كان خايف عليه فاحمد هو كبير هذه العائله
ادم: البوص اخيرا اقبلتك انا امبارح استنيتك عشان اسلم عليك بس انت اتاخرت اووي
عصام: اهلا ادم حمدلله على سلامتك.

ادم: الله يسلامك يا بوص بس ايه ده هموت واعرف انت بتكبر ول بتصغر
اسر: يارجل ازاي الكلام ده وريني كده ياعصام
انت احول يالا ماهو زي ماهو اهو ياخويا
سها انتم هتفضلوا واقفين كدا
فذهب الجميع إلى الصالون وجلسوا
امال: ايه ياحبيبي مالك
عصام: مفيش ياحبيبتي بس عندي صداع مش اكتر عن اذنكم
وطلع عصام واقعد في اوضته متطلعش منها خايف على ابوه
في المساء.

خالد: واسر جهزوا شنطهم عشان هيسافروا بكره في طياره خاصه من املاك الدالي
اسر: خالد انا خايف على بابا اووي
خالد: متخفش يااسر انشاء الله خير وهيقوم بالسلامه
اسر: تفتكر
خالد: ادعي وقول يارب
اسر: يارب يا خالد يارب
في غرفه عصام
ندى: ممكن ادخل
عصام: في حاجه ياندي
ندى: مالك ياعصام فيك ايه من الصبح وانت حابس نفسك في اوضتك حتى الغدا مرضيتش تتغدا
عصام: مفيش ياحبيبتي تعبان شويه
ندى: الف سلامه عليك يا قلبي مالك.

عصام: مصدع شويه
ندى: عشان انت من الصبح من غير اكل
ورفعت ندى سماعه التلفون وطلبت لعصام اكل
وثواني والخدم كانوا طالعوا الاكل
ندى: يالا ياعصام عشان تاكل
عصام: ماليش نفس ياندي
ندى: اقربت الطبق منه تب كل دي بس عشان خاطري
عصام: قولت ماليش نفس
ندى: عشان خاطري
عصام: رمي الطبق من ايدها
وبعصبيه شديده انت مبتفهميش قولت مش عايز ايه هتاكليني بالعافيه يالا على اوضتك
فذهبت ندى منهاره إلى غرفتها.

في غرفه ادم كان يتحدث في الهاتف هههه متخفش بكره كل شئ هيخلص وهرجع لبنان اقبل ماخالد يرجع من السفر هههههه ماشي هصورلكم عشان تبسطو ا سلام يا خويا.

في غرفه ندى دخل عصام حتى يصالح حبيبه قلبه فوجدها تبكي بحرقه على الفراش
عصام: وضع يده على كتفها
عصام: ندى انا اسف ياحبيبتي مقصدش ازعلك والله
ولكن ندى تبكي بشده ول ترفع حتى راسها لكي تراه
عصام: مسك ايدها وواقفها ادمه اسف انا كنت متنرفز شويه صدقني مقصدش ندى بص لي
ولكن ندى تشيح بوجهها إلى الجهه الاخري
عصام: ساب ايدها لدرجادي ياندي مش طايقني انا اسف اني فرضت نفسي عليكي اوي كده تصبحي على خير.

ولسه عصام هيفتح الباب ويخرج لقي ندى مسكه ايده
ندى: متسبنيش
عصام: حضنها اوووي ياحبيبتي اسف ياعمري انا كنت مخنوق اوي مقصدش ازعلك ياقلبي
ندى: وهي تمسح دموعها يعني انت هتخاليني انام في حضنك النهارده
عصام: هههه موافق
ندى: يعني مش هتضحك عليا واصحي القي نفسي هنا
عصام: انا خايف عليكي يا ندى مش عايز حد يفهم غلط ويسمعك كلمه مالهاش لازمه
ندى: ميهمنيش حد انا بثق فيك جدا
عصام: اوك وشالها يالا ياملكه قلبي.

ونامت في حضن حبيبها طول الليل يا لها من ثقه فالحب الحقيقي لنا تثق بمن تحب فان واثقت به اكتر من نفسك فاعلم انه الحب الحقيقي
في الصباح
خالد: اسر يالا عشان منتاخرش على معاد العمليه
اسر: قام وهو خايف وبين على وشه
خالد: حاسس بيه اسر ان شاء الله خير مش عايزين حد يحس بحاجه
اسر: يارب ماشي ياخالد انت معك حق
عصام: خالد انت صحيت كويس. خالد خالي بالك من اسر وطمني على طول انا هبقي معك على الفون على طول.

خالد: متقلقش ياعصام
اسر: يالا ياخالد انا جاهز
عصام: مسك كتف اسر
عصام: انت كويس
اسر: سمح لنفسه ينهار في حضن اخيه
عصام: خلاص يااسر متخفش انشاء الله هيقوم بسلامه
اسر: انا بحبه اووي ياعصام
عصام: هههه امال ابو لهب ال انت دوشنا بيها
اسر: بحب اعصابه
خالد: عود اقصب انا صح واطين وانا فين من الحضن الاخوي ده
اسر: انت ياخالود اعز اخ عندي وحضنوا بعضهم التلاته كانهم يستمدون القوه من وحدتهم
وسافر اسر وخالد.

وظل ادم يدبر خطته الدنيئه
اما عصام فضل في المكتب عشان محدش يخد باله من تصرفاته
لحد اما خالد رن عليه
عصام: طمني
خالد: الحمد لله ياعصام العمليه نجحت
عصام: اقعد على الكرسي براحه الحمد لله الف حمد وشكر ليك يارب
خالد: هو فاق
خالد: لسه انا قولت اقولك الاول
عصام: اما بفوق خاليه بكلمني
خالد: تمام سلام يابوص
عصام: مع السلامه.

اضافة رد جديد اضافة موضوع جديد
الصفحة 5 من 21 < 1 8 9 10 11 12 13 14 21 > الأخيرة




المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
برودكاست أحببتك تويتر Love
0 410 Love

الكلمات الدلالية
رواية ، أحببتك ، عشقتك ، كسرتي ، كبريائي ،











الساعة الآن 01:34 AM