رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل التاسع والعشرون
في القصر اسر قاعد في اوضته قافل على نفسه محمد الحق يااحمد ابنك اسر عامل كارثه كبيييييييره اوووي احمد عامل ايه تاني محمد داخل القصر هادي جداا جدا وشافني ول كانه شايفني احمد اسر وهادي يانهار اسود يبقا جريمه مش مصيبه دخل الجميع القصر احمد عصام كويس انك جيت عصام خيريابابا محمد اسر اخوك بينه قتل حد وشويه والبوليس زمانه جي خالد ايه ال انت بتقوله ده يابابا محمد اسمع مني ياابني اطلع شوف هبب ايه عشان نلحق نتصرف.
عصام مفيش داعي ياعمي اسر شاف رودينا احمد اييه ازاي عصام طلعت مرات معتز ابن عم سها محمد اه صحيح هي سها فين ياسمين هي قالت مخنوقه ومحتاجه تكون لوحدها شويه احمد ياحبيبي ياابني مكنتش اعرف ان حاجه ممكن تاثر فيه كنت على طول بشوفه بيضحك ومش في دمغه الدنيا معقول حته بت تعمل فيه كدا خالد الحب ياعمي بيعمل اكتر من كدا اسال مجرب ومتسالش طبيب عصام ايه الافوره دي تعال نشوف الود ده في غرفه اسر ندى افتح يااسر.
خالد افتح يااسوره ياحبيبي عصام افتح بدل مااكسر الباب وابوك يعلقني اسر فتح الباب ودخل قاعد خالد ايه يا عم دور الخائنه ال عيشه ده ياسمين في حد بالحلاوه دي ياناس يخرشي عصام بس ياياسمين هو اسر عيل دااسر زين الرجال اسر لا رد خالد اسوره مش هتيجي تنام في حضني دانا دخلت على النت وجبت حتته قصه واعدت احفظ فيها عشان احكهالك اسر بجد ياخالد خالد هههههه بجد ياخويا اما اشوف اخرتها ايه.
ندى اسفه يااسوره واللهي ما كنت اعرف ان ام اربعه واربعين دي كانت حبيبتك عصام ههههه ام ايه ههههه ندى بس بقا ياعصام الله مش شايفني بصالح اسوره حبيبي اسر واللهي انتي عسل هاتي حضن بقا ياسمين على فكره انا اختك اسر ماانا هحضنك انتي كمان تعالي عصام ابعد ايدك ياحيوان وانتي اسوره حبيبي خالد وانتي ياختي ماتحترمي نفسك شويه باسمين هو انا عملت حاجه دا اخويا وبقوله احضني الله خالد اخضنيني انا اهو تعالي.
عصام ولاه احترم نفسك مش شايفني واقف ادمك اسر شكلك بقا وحش اووي يابوص عصام مسكه من افقه بتقول حاجه يااسر اسر حبيبي انا اقدر ربنا على الظالم احمد ها ياولاد كله تمام خالد الحمد لله اتدبست في قصه احكيها للحيوان ده اقبل النوم محمد هههههه يالا ياخالد عشان تبقا تتعلم تحكي لعيالك خالد ياما نت كريم يارب اسر بابا انا عايز سرير في اوضه خالد الجديده عشان ياسمبن حرام تنام على الارض محمد وهي هتنام على الارض ليه يااسر.
اسر امال انا ال انام على الارض عصام انت هتنام معهم كمان ههههه. خالد مسك اسر من الترنج خالد اسمع ياحيوان انت انا مستحمل قرفك ده بالعافيه واقول بكره هيتجوز ويغور بعيد عني عارف يازفت انت ان لمحت طايفك ده بالصدفه ادام باب الاوضه بس هولع فيك سامع اسر اي ده ياجدع انا مكنتش متصور ان حالتك صعبه كدا.
محمد خالد يابني اطلب لنا اكل من بره عشان الاستاذ اسر اد اجازه للخدم اسر الله كنت مبسوط ياعمي بلاش ابسط الناس معيا احمد ماشي ياخويا اتصرف بقا انا مش باكل الاكل ال بيجي من بره عصام ول يهمك يابابا الشيف خالد هيقف يعملك احلي بيتزا خالد وانت متعملش ليه عصام مش بعرف ياسمين ايه ده هو خالد بيعرف يعمل بيتزا عصام احلي واحد تاكلي من ايده بيتزا يالا ياخالد واحنا كلانا هنساعدك خالد اما نشوف ياخويا في مطبخ القصر.
عصام بصوا كده عشان نبقا متفقين خالد هيعمل المكونات الرئيسه وياسمين تفرد العجين وندى هتقطع المكونات واسر هيقطع البصل اسر اشمعن اسر ال يقطع البصل وانت مش تقطعه ليه عصام ينفع البوص يقطع بصل اسر لا ياخويا مينفعش عصام شوفت خالد طب وجنابك هتعمل ايه عصام انا هشرف عليكم خالد لا واللهي كتر خيرك محمد واحمد قاعدوا في الصالون في انتظار البيتزا.
خالد بدا في تجهيز المكون الاساسي للبيتزا واسر يقطع بصل وعينه مدمعه جامد وعصام ساعد ندى في تقطيع المكونات بالسكينه بسهوله وبسرعه فكان بيدو كالشيف المحترف اما ياسمين بتفرد العجينه خالد اي ياياسمين براحه ياحبيبتي مش كدا ياسمين انا عاملت حاجه ياخالد انا بفرد اهو خالد دا فرد ده دانتي هتنامي عليها مش بتفرديها.
ياسمين حطت ايدها في وسطها وبصوت عالي هو انا عشان اتكرمت واتنزلت وقولت اساعدك هتتامر عليا دانا عمري مادخلت المطبخ دا خالد بت احترمي نفسك وكملي شغلك ياختي بدل مااتهور عليكي وانتي حلوه كدا عصام وهو يقطع مافي يده ودون ان ينظر اليه ولاه كمل ال بتعمله بدل ما اضبطك خالد يا ساتر يارب شافني ازاي ماشي ياخويا ندى واوو انت بتعمل كدا ازي علمني عصام مش هينفع ياحبيبتي هتتعوري ندى بحزن لا علمني مش ليا دعوي.
عصام انا اقدر ازعل ملكتي تعالي ياروحي ومسك ندى الخضار والبد الاخري السكين وهو يصع يده فوق يدها ويحرك هو السكين اسر ناس هيصه في العجين والتقطيع وناس ليصه في البصل ودموعه اما خالد خالد ياسمين ادني الكاتشب ال جمبك ده ياسمين جي تدله الكاتشب ضغطت عليه غصب عنها فوقع على تيشرت خالد خالد ايه ال انتي هببتيه ده انتي مجنونه ياسمين اسفه مقصدش خالد واللهي تب تعالي بقا باسمين اعقل ياخالد.
خالد ضغط على الكاتشب فياسمين تفادت الضربه فجيت على وش اسر اسر اي ده ايس كريم من عند الله اي ده كاتشب جي منين ده ولسه بيلف لقي الاجابه على سؤاله خالد ضغط بالكاتشب فياسمين جريت وجيت على وش اسر والتيشرت بتاعه اسر ايه ده ياحيوان كدا التيشرت باظ ياسمين وهي بتبص لخالد هههه مجتش عليا اسر واللهي طب خدي بقا عشان تعرفي تطلعي لسانك حلو وغرقها دقيق ياسمين اتغاظت موت ورشت اسر بالكاتشب على هدومه.
اسر جي يروش عليها الدقيق ياسمين وطتت بسرعه فدقيق جي على خالد خالد اه ياحيوان خالد غرقه كاتشب ندى ايه ده هههههه شكلكوا مسخره خالد كدا تب خدي بقا وحدف عليها دقيق ندى اتجننت بصت لقيت طحينه مسكتها وبدات الحرب اسر يرش على ياسمين دقيق وياسمين بترش عليه كاتشب وخالد بيكتف ندى ال بترشه بالطحينه فوقفوا الاربعه ينظرون إلى بعضهم البعض ثم إلى عصام ال واقف بيبص عليهم بذهول ودهشه فقتربوا منه وعصام بيرجع لورا.
عصام لا اوع حدفيكوا يتجننن وال هيجي جنبي هيندم ندى ههه ورشيته بالكاتشب. واسر كدا كدا هنضرب خد ورش عصام بالدقيق عصام كدا تب تعال وفضل يجري ورا اسر فرشه خالد بالكاتشب وبدات الحرب مره أخرى ولكن هذه المره يشارك فيها البوص وسابوا البيتزا اتحرقت في الفرن في الصالون محمد هم بيعملوا ايه كل ده دا لو بيطبخوا فيل كان زمنهم خلصوا احمد انا عارف تعال نشوف في اي ودخلوا إلى المطبخ فصدموا مما راوا.
ياسمين بيترش على ندى كاتشب وندى بترش عليها طحينه وعصام بيضرب خالد الذي يحاول رمي عصام بالكاتشب واسر واقف على خشب المطبخ بيرمي عليهم دقيق وبيقول هي هي البتزا بيظت محمد فتح بوقه ومش مصدق ال شايفه المطبخ بقي في حاله لايرثي لها فوضي عارمه و احمد ايه ال بيحصل هنا ده كلهم واقفوا جمب بعض وسكتوا وبيبصوا لاحمد ال اسر ال واقف مكانه اسر العيال مش عملنلك احترم ياابو لهب احمد الله الله اي ده ياياسمين.
ياسمين دا كاتشب يابابا احمد هو انا اعمي بتتهببي بيها ايه اسر بترش على ندى احمد اخرس انت انت يا عصام انت اخس تب اسر ومجنون وخالد ممكن انما انت انت اسر هههه احمد وانت ياحيوان بتعمل ايه عندك انزل اسر تما تطلع انت احمد انت بتهزر اسر هنزل ياابو لهب متزعقش صوتك بيعملي ازعاج ثم بتزعق ليه عادي خنقه بالكاتشب والدقيق عادي يعني محمد ندوش حبيبتي هديه وكيوت ومش عملت حاجه ندى ابدا يابابا انا مش عملت خاجه بدقيق ول بالكاتشب.
محمد جدعه يا ندوش ندى انا استخدمت الطحينه احمد باالله طب فين البيتزا ياشيفات اسر هههههه اسكت احسن لو جبتهالك مش هسيبك ال لما تكلها وممكن تروح مننا عصام انا بقول نطلب دليفري خالد وانا بقول كدا برضو محمد ماكان من الاول عصام بص في الساعه طب انا هطلع اخد شور بقا وصعد الجميع ال غرفهم في غرفه عصام اخد شور ولبس بدله زرقاء رائعه بلون عيناها ويصفف شعره ويضع عطره المفضل فكم كان وسيما بكل معني الكلمه ونزل.
ندى طالعه من اوضتها ندى عصام عصام نعم ياحبيبتي ندى انت خارج عصام ايوه عندي مشوار مهم في حاجه ندى لا مش هتخرج وانت كدا استحاله عصام ليه ندى بصوت واطي لكن عصام سامعه مجنونه انا عشان اسيبك تخرج كدا عشان يغتصبوك عصام ههههه هم مين دول ندى انا قولت ال عندي مش هتخرج وانت موز كدا عصام انتي بتعكسيني ندى انت بتغير الموضوع ليه عصام حبيبتي سيبك مين ال في دمغك ده هنا مفيش غيرك انتي انا همشي عشان اتاخرت بااي ندى باي.
اما في الصالون.
محمد احمد هي سها اتاخرت كدليه احمد زمانها جايه يامحمد اسر اعتدل في جلسته مش سها في اوضتها ياسمين لا بره وزمنها جايه اسر انتم اتجننتم سها بره في الوقت المتاخر ده ازاي خالد اهدي يااسر هي قالت عايزه تبقا لوحدها شويه محمد خلاص رني يابنتي عليها شوفيها فين وهتيجي امته ياسمين حاضر ياعمو ياسمين الو ايوه ياسها اوك ياحبيبتي متتاخريش وخالي بالك من نفسك ياسمين سها جي في الطريق اسر قعد جوه بركان غضب اما عند عصام.
فيفي انا مش مصدقه انك قبلت عرضي ووقفت عصام هههه هو الصراحه عرضك دا يترفض فيفي انا اكيد بحلم صح عصام ليه بتحلمي فيفي انت كنت بالنسبالي زي القمر ال في السما مستحيل حد يقدر يوصله عصام والقمر نزلك على الارض فقتربت منه فيفي بدلع انت احلي من القمر بكتير عصام بجد ممكن فيفي بتقرب منه اكتر وبتلعب في ازارر اقميصه بطريقه قذاره لا مش ممكن دا اكيد اما في القصر.
رجعت سها فتحت الباب بالمفتاح ولقيت الدنيا ضلمه اسر فتح النور بالروموت وهو قاعد على الكرسي وحطط رجل على رجل اسر حمدلله على السلامه ياهانم مالسه بدري سها اسر عن اذنك انا راجعه تعبانه وعايزه انام وجيت تطلع اسر شدها من شعرها بشده سها اااه سبني اسر اما اكلمك متسبنيش وتمشي فاهمه واضح انك علشان شايفاني بضحك كتير وبهزر فاكرتي اني سهل لا فوقي كله ال انك تهزي رجولتي داانا اقتلك كنتي فين لحد دلوقتي انطقي.
سها واللهي وكانت فين رجولتلك دي وقت ماالست هانم بتمشيك على مزاجها صفعها اسر قلم فوقعت على الارض ونزفت شافتاها بشده اسر اخرسي ماعاش ول كان ال يمشي اسر الدالي وراه انا بقي هوريكي الرجوله عمله ازاي تعالي وشدها اسر من شعرها وهو بيجرجرها على السلم ومتجه نحو غرفتها اماعند عصام فيفي نايمه لفه الملايا على جسدها وعلى وجهها ابتسامه انها نالت مرادها وبتفوق وبتبص على عصام ال نايم جانبها وفرحانه وجي تقوم اتصدمت.
عصام اقعد بيشرب كوببه العصير وبيبصلها بقرف فيفي بصدمه وهي تنظر إلى السرير عصام ازاي مين ده عصام متخفيش ده رجل من رجالتي ستر وغطي عليكي عصام اخرج انت ياعثمان عثمان حاضر يافندم فيفي انت عملت ايه عصام ول حاجه بس انتي كانت حالتك صعبه اووي مهونتيش عليا اسيبك كدا فيفي انت ازي تعمل كدا انت اتجننت.
عصام مسكها من شعرها اسمعي يازباله انتي انتي اوسخ واحقر من اني حتى اشغالك خدامه في اقصري كل ال حصل دلوقتي ده متصور صوت وصوره يعني يافوفه لازم تخافي من زعلي لان زعلي وحش اووي فخلصي الملفات والمستندات ال اخدتيهم من مكتبي بسرعه فيفي جرت جابت الملفات وادتهم لعصام فيفي بس كدا احمد السيوافي هيقتلني عصام وانا ميخلصنيش انك تموتي عشان كدا ياحلوه لوعايزه تعيشي تسمعي الكلام...
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الثلاثون والأخير
سها سبني اسر دخلها الاوضه وقفل الباب سها انت عايز ايه اخرج بره اسر لاخر مره بسالك كنتي فين سها وانت مالك من امته الاهتمام ده اسر ماتختبريش صبري ياسها كنتي فين لحد الوقتي ثم بصوت عالي وهو يمسكها من شعرها انطقي سها وهي تحاول تخليص نفسها منه انت ملكش حكم عليا انت فاهم اسر كدا طيب وضربها بالقلم على وشها.
اسر يانا يانتي النهارده مش هسيبك ال لما تنطقي انا دورت عليكي في كل حته في الفيلا عندكم وفي الكافي ال بتقعدي فيه كنتي فين احسنلك سها هههه دا ايه الاهتمام ده بس يااسر حبيبه القلب مش هنا عشان انك تتظاهر بالاهتمام ده اسر اهتمام ايه وزفت انتي ناسيه انك خطيبتي وبعد كام شهر هتبقي مراتي.
سها بصراخ هيستري وبكاء اشد وانا خلاص يااسر مش عايزاك خلاص فاض بيا زهقت زهقت من انك على طول بتهني وانك مش حاسس بيا ليه انت محبتنيش زي ماانا حبيتك ليه انا كنت بتمني كلمه واحده منك حلوه بس غيرت لبسي وشكلي عشانك عشان تعرف ان الشكل اي حد ممكن يبقا جميل بس القلب والطبع عمره ماكان عند اي حد انت لسه بتحبها يااسر بالرغم كل ال عملته فيك وبتحبها بس خلاص اتفضل دبلتك اهي اديها لوحده تانيه تستحق اسر الدالي وانا همشي من هنا بعد الخطوبه ومتخفش مش هقول حاجه لخالي هقوله اني هرجع الفيلا عند مامي لانها طلبتني وقعدت على الارض تبكي بشده.
اسر حس ان الدنيا بتلف بيه مش اقدر يقف خرج من اوضه سها ماشي مش عارف هو رايح فين تايه اد ايه هو ظلمها وجي عليها معقول هي غيرت من نفسها عشاني ياه اد ايه انا كنت غبي عصام مش تفتح يا غبي اسر ول هو هنا ماشي بيفكر ومخدش باله من عصام عصام مسك كتفه اسر انت كويس اسر بص لعصام كانه كان غريق وحد انقذه عصام مالك يااسر انت كويس.
اسر انا ظلمت سها اووي ياعصام مكنتش حاسس بيها انا حتى مش عارف اذا كنت بحبها ول لا انا اتسببت في انهيارها عصام يعني يااسر لو انت مش بتحبها ليه بتغير عليها ليه بتخاف عليها كدا وليه طالع دلوقتي مهموم وحزين ام شوفت دموعها هو ده الحب يااسر اسر فاق عصام فعلا معه حق اسر دي هتسبني وتمشي عصام خهههه هو ده ال في دمغك انها هتمشي يابني حرام عليك بطل غباء الله يخليك اسر بل غباء بل زفت يالا قولي بسرعه اصالحها ازاي.
عصام هههههه شوف حد يساعدك اسر اشمعن وانت متساعدنيش ليه عصام انا لسه جديد زي زيك اسر هههههه امال بوص على ايه بقا عصام ولاه لم نفسك انت ال مقطع السمكه وديلها اووي انا غلاطان اني ضيعت واقتي مع واحد غبي زيك وسابه ومشي في غرفه خالد خالد تعرفي اني بحبك ياسمين هههه عرفه خالد اممم تب بعشقك ياسمين هههههههه عارفه خالد تب تعرفي انك بارده وانا غلطان اني بكلمك اقفلي يابت ياسمين الله ياخالد بدلع عليك بلاش ادلع.
خالد افضلي ادلعي كده لما تلقيني في اوضتك واعمل حاجات هموت واعملها اسر حاجات ايه دي خالد اتخض جامد والتلفون واقع منه خالد سلاما قولا من ربا رحيم اسر متخافش ياخالد دا انا خالد ماانا متزفت عارف ان انت معشان كدا اتخضيت اسر سبك بقا من ال انت فيه ده واقفل الفون وفوقلي مهي كده كده مرميه ادمك ليل نهار ابقا حب فيها برحتك انا عايزك في موضوع مهم.
خالد اسر ابوس ايدك مش فايق للكوارث بتاعتك الوقتي انا عريس ياجدع خالي عندك دم اسر ماشي ياحبيبي اسمع بقا خالد اسر عايز حاجه اجبها للبت سها اصلحها اصلها زعلانه مني جامد خالد نعم وجيلي انا اجبلك حاجه اسر ماانا مقالقيتش ال انت كالعاده خالد ارحم امي مره واحده في حياتك اسر اخص عليك رجل ناقص بتبعني عشان سوسو خالد سوسو مين اسر ياسمين ياخاين قولتلك طلقني احسن لكن تخوني لا كله ال الخيانه ياعمر.
خالد عمر مين ياابن الهبله ولاه بره اخرج بره ورمي اسر بره خالد دمغي امته اتجوز بقا واغور من وشك خالد لقي التلفون لسه مفتوح راح عشان يرد اسر فتح الباب كده كده ياخالد ترميني انا وابنك ال في بطني يا واطي خالد روح منك لله ياشيخ وحدفه بالفازه فاسر قفل الباب وجري خالد الو انتي لسه على الفون ياسمين هههههههعههه اه مش عارفه اسر بيعمل معك انت ليه كده.
خالد اسمعي يا حبيبتي لو اتجوزنا متنظريش عيال بل اخوكي بيعمله ده قطعلي خلفي والحمد لله اسر دخل اخس عليك اخس عراتنا خالد جيت لاقضاك تعال اسر فص ملح وداب ياسمين هههههههه خالد بتضحكي اضحكي ياختي اضحكي ماانا ال غلطان اني مستحمل الحيوان ده دق باب الغرفه خالد اقفلي ياياسمين اقفلي ياحبيبتي خالد استني عليا يااسر الكلب ورفع الجزمه عشان يضربه ولسه بيفتح عصام ايه ده ياخالد انت اتجننت.
خالد هو ال يشوف اخوك يااخويا يفضل بعقله عصام مالك يابني اهدي كدا خالد سيبك عملت ايه احكالي عصام قعد كله تمام والمستندات تحت في خزنه مكتبي خالد باستغراب ودهشه عصام اوعي تكون عصام عيب ياابن عمي دانت ال فهمني خالد امال اخدت المستندات ازاي عصام هي ادتهوني بنفسها وكمان هتنقلي اخبار احمد السيوافي كلها خالد ازاي عصام بغرور يابني دانا البوص.
خالد قعد جانبه لا فهمني واحكيلي كل حاجه اما في غرفه سها تجلس حزينه شارده فتدخل ياسمين وندى اليها ياسمين اي يابنتي كنتي فين واتاخرتي ليه ندى مالك يا سها واي الشنط دي سها انا خلاص ماشيه ياندي بس هحضر خطوبتكم الاول ياسمين تمشي تمشي تروحي فين سها هرجع الفيلا ندى ليه يا سها سها اسر عمره ما حبني ول هيحبني ياندي. ندى لا يا سها ادله فرصه سها بصوت عالي ادتله ادتله كتير اووي يا ندى.
ياسمين اهدي يا سها خير انشاء الله ندى بدموع فهي حساسه جدا وبتتاثر باي شئ متعيطيش يا سها هو اكيد بيحبك بس مش عارف يعبرلك سها لا يا ندى اسر مش بيحبني ودي الحقيقه ياسمين سها اهدي الموضوع ده ميتحلش كده سها ارجوكم سبوني لوحدي شويه محتاجه اكون لوحدي ياسمين بس ياسها سها من فضلكم في غرفه خالد خالد ياابن الايه عملتها ازي دي عصام بسيطه حطتت حبايه من دي في كوبيه الويسكي بتاعها وهي سافرت في دنيا تانيه.
خالد دا الواحد يخاف من دمغك دي ياجدع ايه الدماغ دي عصام هي ال ابتدت ياخالد لما فكرت انها تعرف تطولني وتلوي درعي كده خدت الدرس كويس اووي وعرفت هو مين عصام الدالي خالد ههه دانا اخاف ازعل اختك لسقط جثه هامده عصام جثه هامده بس خالد هو في اسوء من كدا عصام جرب وانت تعرف خالد على ايه الطيب احسن في غرفه اسر يجلس يفكر كيف يصالح سها فخطرت بباله فكره بس هم دول ال هيساعدوني في غرفه ياسمين.
ندى وبعدين يا ياسمين هنعمل ايه ياسمين احنا نكلم عصام ونخليه يجي هنا عشان نفكر في حل دا لو بابا عرف ان سها هتمشي من هنا هيتاثر اووي ندى اوك كلمي عصام وانا اكلم خالد بجي برده ممكن يكون عنده فكره نصالحهم بيها ياسمين اوكشن يالا طالعوا تلفونتهم وطلبت كل واحده اخاها في غرفه خالد عصام في حاجه ياخالد لازم تعرفها خالد حاجه اي دي عصام بابا يا خالد خالد ماله عمي فقطعهم رن هاتف عصام عصام ايه ده ياسمين غريبه عصام الو.
ياسمين ايوه ياعصام انت في القصر عصام اه ليه في حاجه ياسمين تعال اوضتي عايزك في حاجه ضروري عصام حاجه اي دي ياسمين اما تيجي هتعرف يا عصام عصام اوك جي خالد كانت عايزك في اي عصام مش عارف بتقول حاجه ضروريه فرن هاتف خالد خالد اي ده ندى خالد الو ندى ايوه ياخالد تعال في اوضه ياسمين في موضوع مهم لازم نتكلم فيه مستنياك خالد حاضر جي عصام عايزك لبه خالد بتقول موضوع مهم ربنا يستر تفتكر غيروا رايهم في الخطوبه عصام ههههه ممكن.
خالد ممكن ايه دانا كنت قتلتها عصام تب يالا ياخويا نشوف في اي في غرفه ياسمين دخل عصام وخالد معا عصام في ايه يابنات موضوع ايه ال مهم ده ياسمين سها ياعصام هتسيب البيت عصام عارف خالد نعم ازاي وليه ندى انت عرفت ازاي ياعصام عصام اسر اقالي ياسمين بابا لو شم خبر هيضيق ياعصام سها ولميس بالنسباله حاجه مهمه وهو بيعتبر نفسه ابوهم بعد وافاه والدهم وخصوصا بعد ماعمتك اتجوزت.
عند ذكر ياسمين لاسم لميس نظرت ندى إلى عصام كي تري ماهي رده فعله فوجدت رده فعله عادي ففرحت وتاكدت انه يحبها بشده خالد تب هنعمل ايه منك لله يااسر ميجيش من وراك ال المصايب عصام مش وقته ياخالد ياسمين معها حق لوبابا عرف هيضيق وخصوصا انه ندى انه ايه ياعصام عصام بتوتر ان اسر لسه عامل بلوه خالد بص لعصام بصه فهمها عصام فخالد يفهم عصام من نظراته وكذلك عصام فهم اصدقاء منذ الصغر ففهم خالد ان هناك شئ عصام يخفيه.
ندى فعلا عندك حق لازم نشوف حل دق الباب اسر افتحي يا ياسمين انتي قفله عليكي ليه عصام خالد ادخل بسرعه هنا خالد ليه باعصام عصام لو شافنا هنا هيعرف اننا بنحاول نساعده وانا عايزه يعتمد على نفسه مره واحده في حياته فدخلوا إلى غرفه الملابس وندى قفلت عليهم الباب وياسمين فتحت الباب اسر ايه يابنتي كل ده عشان تفتحي ايه ده ندى انتي هنا كويس انا عايزك انتي كمان تعالوا اقعدوا هنا.
وقاعدهم اسر على السرير وشد كرسي واقعد عليه ادامهم اسر بصوا انا عايزكم تساعدوني اجيب هديه لسها عشان اصلحها ياسمين انت عملت ايه عشان توصل للمرحله دي اسر غصب عني ياياسمين هي ال استفزتني ندى اسر هو انت بتحب سها اسر بين كدا ياندوش اسوره واقع ندى كدا خلاص هنساعدك احنا هنظبطلك كل حاجه يامعلم خالد في الدولاب عصام بصوت منخفض معلم خالد اختك بتقول يا معلم خالد ههه عادي يا اسطي عصام معلم وعادي يااسطي شكلك ادبست يابوص.
هههه منظرنا مسخره اخرتها مستخبين في الدولاب هههههه عشان الحيوان ده خالد هههههه رؤساء امبرطوريه الدالي مستخبين في الدولاب هههههه خبر تحفه لو حد من الصحافه شم خبر في الخارج اسر بس هتعملوا ايه ندى انا وياسمين هنخترلها فستان من على النت ونطلوبه وبكره يكون موجود وانت بقا عليك الباقي اسر باقي ايه ياسمين احنا ال هنقولك كمان هتقولها اي يااسر اتلحح كدا كلمتين رومانسين بدل الدبش ده في الدولاب.
خالد قولي لنفسك ياختي والله انا مش عارف مستحمل اختك دي على ايه عصام بجد خلاص انت فيها مفيش خطوبه بكره خالد عشان كنت قتلتك وقتلتها اقال مفيش خطوبه اقال اسر هههه ماشي دا انا هبهركم عصام ربنا يستر ندى اما نشوف هتعمل ايه اسر كل خير انشاء الله ومبروك ياندوش مبروك ياسوسو مع ان واللهي العظيم انتم صعبنين عليا اووي ياسمين ليه اسر ياسمين لازم تستحملي خالد باسمين ليه يااسر ماله خالد.
اسر بيشخر وهو نايم وجبان جدا دا يابنتي كل يوم بيخالني اروح انام معه ال ايه بيخاف ينام لوحده ول لما يتفرج على فيلم رعب يفضل مكلبش فيا طول الليل عصام مكتف خالد ال عايز يطلع يجيب اسر من راقبته خالد سبني واللهي لادبه الكلب ده عصام احنا في ايه ول في ايه ياخالد اسر ول انتي يا ندى ياعيني عليكي ندى بخوف ليه.
اسر ههههه عصام طول الليل بيشرب خمره وحشيش وبيضرب ترامادول انا كنت بشوفه هو ابو لهب بيقفلوا عليهم باب المكتب بالساعات وبيحششوا حاجه استغفرالله العظيم ول المكتب قالبه كباريه اشي فيفي واشي نونه وجمالات ونوسه خالد مكتف عصام ال فتح الباب وخلاص رايح ينفذ على اسر الحكم ال خالد قال عليه عصام سيبني يا خالد خالد بنفس لهجه عصام احنا في اي ول ايه ياعصام.
اسر ول لما تعرفوا انهم هما الانتين مدبرين مؤامره لقتل ابوكي وابوها عشان يستولوا على التركه هتعملوا اي بقا عصام وخالد بيبصوا لبعض وفجاءه كانوا ورا كرسي اسر واسر طبعا مش شايفهم ندى وياسمين عرفوا ان اسر خلاص مش هيلحق يصالح سها المفروض يقرءوا عليه الفتحه تعالوا نقرء معهم هههههههه ندى كح كح اسر ادلها ميه ياياسمين معلشي ياحبيبتي الحقيقه بتوجع بس كان لازم تعرفي. ياسمين اسر بص وراك اسر بخوف ابو حنطه ول ابو لهب.
ياسمين احسن حاجه تعرف بنفسك اسر لف لقي خالد عصام اسر بيرجع ورا صلوا على النبي ياجدعان دا شطان ودخل بينا خالد انا بشخر وانا نايم اسر لا دانا ياياسمين واسمعي مفيش كلمه من دي حصلت عصام طب مش كنت تيجي تحشش معيا وتاخد واجبك يااسر لا انا كدا زعلت اني معملتش معاك الواجب اسر وانا مش عايز واجبات واللهي خيرك واصلني عصام لا لازم تاخده دا واجب مش بيرجع تعال بقا ياخفيف اسر اضرب علقه موووت علقه محترمه من خالد وعصام.
ندى غبي عماله اكح اكح عشان تبص وراك اسر ااااااه انا اعرف منين ياختي يعني اي حد يكح ابص ورايا على طول ياسمين معلشي يا اسوره بس حاول تبطل الفشر ده شويه اسر بس انا كنت بقول الحقيقه ياختي ندى هههههه مكنش ده كلامك من شويه اسر اااااه براحه ياياسمين اااه دول استحاله يكونوا بنادمين زينا لا اااااه ندى ههههه تستهل اسر شوفتي عصام وهو بيشقطني لفوق ندى ههههههه شكلك كان مسخره اسر تب اوعي ياختي اما اروح اغير هدومي.
في غرفه عصام خالد ايه ازاي مش معقول عصام هي دي الحقيقه ياخالد بابا عنده كانسر وهيسافر عشان يعمل العمليه بعد اربع ايام وانا عايزك تسافر معه انا مش هينفع عشان الشركات وعشان ماما والكل ميحسش بحاجه خالد بحزن شديد على عمه فهو يحبه بشده حاضر ياعصام هحاضر نفسي للسفر مع بابا وعمي عصام ياريت يا خالد محدش يعرف حاجه اسر فتح الباب ودموعه مغرقه وشه عصام بصدمه اسر.
اسر راح جري على اوضه المكتب ال كان ابوه فيها وعصام وخالد نزلوا وراه.
ياتري ايه ال هيحصل لما اسر عرف ان ابوه هيعمل عمليه وعصام ايه هيكون رد فعله لما ندى تتخطف وتدفن في المقابر وهي حيه وياسمين وخالد ايه ال مستخبلهم وهل ستظل قصه حبهم صامده امام المجهول انتظروني في الجزء الثاني من احببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي. . تمت تابع الجزء التانى
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت كاملة اقتباس من الرواية
في مكتب احمد احمد: في اي انت مجنون ازاي تدخل عليا المكتب بالطريقه دي . احمد: السيوافي اسمع يا احمد يادالي انا صبرت عليك اووةي بس لحد كدا وفوق حصلت ان ابنك بيشغل جواسيسه يجبوله كل اخبار شركتي احمد: اخرس ابني عمره ميعمل كدا احمد: السيوافي واللهي خاليه يعقل بدل ما اخليه يندم عصام: هو يقولي ليه ماانا سامع كل حاجه من الاول.
عصام: اقرب منه جامد عصام: بصوت يشيه الفحيح اعتذر لوالدي على صوتك العالي احمد: احمد السيوافي مبيعتذرش انت فاهم عصام: بصوت غاضب ونظره قاتله اعتذر احمد: السيوافي خاف جدا فهو يعرف عصام ومدي قوته احمد: السيوافي اسف.
عصام: احمد ربنا انك قد والدي عشان كده هتخرج على رجليك حي وال وقسمن عظما كنت خرجت من هنا على نقاله بس ان عدت الغلطه دي اوعدك انك هتخرج من هنا إلى المقبره على طول انا مش محتاج ازع جواسيس انت ال زرعتهم بايدك ياغبي انا بحب التحدي مع العدو القوي عشان اثبت اني اقوي منه اما انت متطلعتش ال بني ادم غبي بره وال هطلب الامن يرموك رميه الكلاب غور.
خرج احمد السيوافي وهو يتوعد لعصام بشده محمد: وخالد في اي يا احمد الرجل ده كان هنا ليه خالد: فهمنا ياعمي في اي احمد: اذ كان انا مش فهم هو بيتكلم عن ايه شركه ايه وجواسيس ايه عصام: انا هفهمكم على كل حاجه ببساطه كدا احنا كسبنا المناقصه ال اقصد احمد السيوافي احمد: بس احنا مانزلناش في المناقصه انت ياخالد مش انسحبت خالد: بابتسامه ايوه محمد: انا مش فاهم حاجه.
خالد: بابا احنا اتنزلنا من المناقصه دي باسم شركنتا و الشركه الجديده هي ال كسبت احمد: امال الحيوان ده جاي لنا ليه عصام: عشان ببساطه انا وخالد ال عملنا الشركه دي يعني هي الوقتي بقت تبع امبراطوريه الدالي محمد: ياولاد الايه دي ضربه معلم يعني انتم وهامتوه انكم انسحبتوم من الشركه بس انتم دخلين بورق جديد وشركه جديده خالد: بالضبط كده احمد: ظل ينظر إلى عصام وخالد بفخر على ذكائهم والقوه الموجوده في وحدتهم. فصول رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الأول
في القصر يدخل اسر إلى المكتب اسر: بابا احمد: اتخض على منظر اسر فهو يبكي كالطفل الصغير اسر: حضن ابوه جامد وهو بيبكي زي الاطفال احمد: مالك يااسر في اي ياحبيبي اسر: ماتسيبنيش يابابا انا بحبك اووي انا اسف مش هضيقك تاني بس ما تسبتيش احمد: في اي ياعصام اخوك ماله عصام: اسر عرف كل حاجه يابابا احمد: وهو بيطبطب على اسر خلاص يا اسر ياحبيبي انا كويس اهو ادمك اسر: بدموع اسف بس متسيبنيش.
احمد: بس ياحبيبي انا روحت فين انا معك اهو يا اسر هههه دانا افتكرت انك عايز تخلص من ابولهب ال مضيقك على طول اسر: انا بحبك اووي يابابا احمد: انا يعني ال بكرهك يالا دا انت ابني الصغير خالد: الف سلامه عليك ياعمي احمد: خالد اسر مش عايز اي مخلوق يعرف حاجه خالد: حاضر ياعمي اسر: حاضر يبابا انا هجي معك احمد: مش هينفع بابني.
اسر: لا هجي واللهي يابو لهب ان مخدتني معك لكون مسياحلك هنا انت تروح فرنسا تتفسح وتسيبني هنا احمد: هههه ماشي تعال فاحمد يعلم ان اسر يريد ان يجعله سعيدا في الصباح كانوا العمال يعملون بجهد شديد فاليوم هو يوم مهم بالتاكيد فهو اكبر حفل لخطوبه عصام الدالي وخالد الدالي الورثه لامبرطوريه وشركات الدالي كانت ندى وياسمين تستعدان للحفل الكبير وتساعدهم فريق كامل من بنات السنتر اما عند سها.
يدق اسر الباب فلا يوجد رد فدخل اسر الغرفه فوجد على السرير الفستان الذي سوف ترتديه سها فوضع الذي اشتراه مكانه وجاء ليخرج ليتفاجا بسها تقف امامه فقط بفوطه طويله وشعرها مفرود ويتساقط منه الماء فكانت جميله جدا اما هو فكان كالمغيب تمام ظل يقترب منها بشده وهي ترجع وتحاول ستر جسدها بيدها سها اسر اخرج اسر: مش اقدر وظل يقترب منها حتى سارت لا توجد اي مسافه بينهم اسر: انتي جميله اووي.
سها واللهي مش احلي من الست رودينا بتاعتك اسر: بحبك سها ايه انت كداب اسر: قبلها قبله طويله جدا كانه يخبرها انه صادق بمشاعره اسر بنفس متقطع بحبك يا سها صدقني بحبك سها في عالم اخر فحبيبها اخبرا اعترف بحبه ليها سها بجد يااسر بتحبني اسر: بعشق امك ياروح اسر بس بلاش دلع اكتر من كدا وحياه ابوكي اصل افقد اعصابي وانتي واقفه كدا سها وقد تذكرت انها تقف بالمنشفه فجرت على الحمام وقفلت الباب في وشه.
اسر: بابتسامه مجنونه زيي هي هتيجيبه من بره في غرفه عصام بدا رائعا عندما ارتدي بداله السوداء الرائعه فكان جذابا وهو يصفف شعره ويضع عطره الجاذاب اما عند خالد خالد: ارتدي بدلته الانيقه وصفف شعره فكان وسيما جدا فخالد لا يقل وسامه عن عصام فجهز لكي ينزل يكون جاهز لاستقبال الضيوف اما اسر فارتدا بدله رائعه بلون الازرق فكان جميلا جدا بعيناه العسلي وصفف شعره فكان جميلا.
اما في القصر فكانت حفله على مستوي عالي جداااا حضر الحفله من اكبر رجال الاعمال في العالم العربي والصحافه فهو حفل خطبه انجال عائله الدالي وخطف عصام وخالد الانظار بجمالهم وطالتهم الساحره حتى نزل احمد بالفتيات فكانت ياسمين جميله جدا بفستانها البطيخي الذي يضيق من الخصر إلى الاسفل ومكياجها الهادئ فكانت حقا تشبه الحوريه.
اما ندى فكانت ملكه رائعه الجمال بفستانها الاورنج الذي يشبه فستان سندريلا انه يضيق إلى الخصر فقط وينزل باتساع فكانت تبدو كالملكه التي تبحث عن ملكها تسمر عصام مكانه عند رؤيه ملكه قلبه امامه باجمل مايكون فكانت جميله جدا بعيناها الخضراء التي تشبه الخضره الطبيعيه وهي تاهت في بحر عيناه الزرقاء كما تود ان تخطفه حتى تبعده عن عيون الفتيات اما خالد راكض إلى عروسته واخذها من ابيها وقبل يداها.
خالد: الف مبروك ياروحي ياسمين: بخجل الله يبارك فيك حبيبي خالد: ايه الحلاوه دي اقمر اقمر ايه دانتي احلي من القمر نفسه خالد: والد احترم وجودي وبعدين ياخويا دي خطوبه خالد: الله يصلح حالك ياعمي دايما فتح نفسي واللهي تعالي ياياسمين نقعد وخدها خالد وقاعدوا مكانهم عصام: ايه الجمال ده ياملكتي انا حاسس انك ملكه مش بس على قلبي على الدنيا كلها ندى: بخجل بس بقا ياعصام.
عصام: ههه ماشي بس عشان محدش يشوف الفراوله دي ال انا بس وكان يقصد خدودها وخدها عصام على مكانهم اما اسر فكان يقف بجانب عمه وابوه واول ما شاف سها اسر: الحق ياعمي محمد: بخضه في ايه يا بني اسر: مش دي سها ول انا بحلم احمد: يعني تخض عمك كدا عشان سها وانا مش فاهم يلحق في اي اسر: كوبيه العصير. محمد: اي اسر: يعني الحق الكوبيه هتقع محمد: ابنك دا مجنون اسر: قشطه الحلاوه دي ليا لوحدي بس مزه مزه بنت الايه لازم اخد بوسه.
احمد: ولاه احترم نفسك احنا واقفين ياحيوان اسر: باعم اتلهي انت من ساعه ما شوفت امال وانت واقف مش على بعضك ول جيت عليا وهتعمل محترم وانت ياميدو عينك هتبظ من مكانها على سهير احترموا نفسكوا بقا اسر: سابهم ومشي راح لسها اسر: مكنتش اعرف ان الفستان هيكون حلو عليكي كدا قمريابت بس ايه رايك جبتهولك ازرق وانا بدله زرقه عشان نعمل قفله سها هههه ماشي ياخويا بس ايه الحلاوه دي يااسوره.
اسر: امال ايه يابنتي دانا اسر الدالي يقطع حديثهم معتز معتز سها ازيك سها الحمد لله يامعتز انت عامل ايه معتز تمام رودينا ازيك يااسر اسر: ببرود كويس اسر: سها تعالي نرقص اسر: خد سها وانضم لخالد وعصام كانت اغنيه جميله رومانسيه لانك معيا لانك معيا في كل لحظه وكل ثانيه ومش بعيده ولو بعيده يبان عليا حبيبي معاك حبيبي معاك انا بنسي كل الدنيا دي لحظه لواقك روحي بترجع تاني ليا وياك انا بنسي العالم بنسي الناس وانتي معيا.
مش عايز حاجه تانيه خلاص جمبك ان كل الدنيا متشغلنيش مش عايز حاجه غير انك متسيبنيش ياسمين: وخالد خالد: بحبك ياياسمبن مش مصدق انك خلاص بقيت ليا حتى لو دبله بس ارتبط بيكي وبقيتي بتاعتي انا بس ياسمين: وانا كمان بحبك بس عارف لو فكرت تلعب كدا ول كدا والله ياخالد لوريك خالد: هههه لا متخفيش انا معكي في نفس البيت ياغبيه هلعب ازاي ياسمبن اه تصدق نسيت ههه عصام: وندى ندى: بابصلي كدليه.
عصام: مش مصدق اني حبيتك اووي كدا واني ارتبطت عارفه ياندي بعد لميس كنت مفكر اني هفضل كدا مش هحب حد ندى انا عارف ايه السؤال ال نفسك تساليه بس مش عارفه او خايفه من اجابته ندى: سؤال ايه عصام: اذا كنت لسه بحب لميس او لا ندى: بصتله انه يكمل بس هي خايفه موووت من الاجابه.
عصام: انا اذا كنت حبيت لميس فكان حب لكن انا بعشقك ياندي عارفه يعني ايه بسمع دقات قلبك بحس بيكي لما تكوني خايفه بسمع صوتك وانت بتناديني قبل ماتتكلمي انا عديت مرحله العشق بمراحل ندى: كانت فرحانه اوووي اد ايه الاجابه دي ريحه قلبها وطمنيته انها مش بس موجوده في مكان صغير في قلبه دي ملكت قلبه كله وحضنت عصام جامد وعصام شدد من احتضانه ليها كانه بيحميها بحضنها كالحصن اما اسر وسها اسر: ساكته ليه يا سها.
سها اقول ايه اسر: سها انا بحبك وعارف انتي بتفكري في اي رودينا معتش تفرق معيا في حاجه ياسها انا محيتها خلاص انتي ليه مش عايزه تصدقي اني بحبك انتي سها لا رد اسر: انتي مش مصدقني سها لا اسر: يابنتي اتقي شري انا مجنون سها لا رد اسر: طيب وشلها ولف بيها جامد وهو بيقول بصوت عالي بحبك يحبك سها نزلني يا مجنون مصداقك نزلني.
احمد: نزلها يا حبوان فضحتنا وانتي يا ختي الواد اول ما يقولك بحبك عامله فيها تقيله عليه دانت هتموتي احنا مصدقنا وسابهم ومشي اسر: يقصد ايه الوالد بكلمه مصدقنا دي سها بصراحه خالو كان هو سبب خطه التغير عشان ادبك اسر: كدا ماشي يابو لهب الجيات كتير وانتهي الحفل و كان اسعد لحظات عاشها الجميع فهل ستظل السعاده دوما.