logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .






look/images/icons/i1.gif رواية حبيب الروح
  17-04-2022 12:23 صباحاً  
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية حبيب الروح للكاتبة لولو الصياد الفصل التاسع والثلاثون

كانت مرام تصرخ بقوه وتلطم على وجهها هل ما حدث هو النهايه لن تقبل بالهزيمه مهما حدث
مسحت مرام دموعها واقتربت من الدولاب وفتحته وجدت ملابس العرس مكانها اختارت طقم باللون الاحمر يشبه الدم وغيرت ملابسها
وبعدها دخلت إلى المطبخ وفتحت
درج السكاكين واخرجت اكبر سكين به وكان حاد بقوه
وقامت بتخبئته داخل حقيبه يدها
وبعدها خرجت من الشقه وصعدت إلى الاعلي حيث
شقه سنيه
طرقت مرام الباب وبعد لحظات فتحت سنيه.

سنيه بقرف: انتي تاني مش كفايه اللي حصلنا بسببك
مرام وهي تتماسك بكل قوتها
مرام: اما ماليش فيكي انا عاوزه اخوكي في مصلحه
سنيه وهي تبتعد عن الباب
وتدخل ومرام خلفها اشارت سنيه بيدها على غرفه اخيها
سنيه: أهو عندك جوه لكن انا ماليش فيه مش ناقصه مشاكل وهو مش صغير بلا هم
دخلت سنيه إلى المطبخ ومرام توجهت إلى غرفه الاخ وفتحت الباب وجدته نائم على بطنه وغارق في نوم عميق.

حينها شعرت مرام بكل غل وحقد الدنيا واخرجت السكين واقتربت منه سريعا وظلت تطعنه وتطعنه حتى لم يصبح به شي لم تصله سكين مرام
واخيرا جلست إلى جانب الجثه صامته مغرقه بالدماء تنتظر عقابها
بينما سنيه دخلت المطبخ لترى الطعام وبعدها توجهت إلى غرفه اخيها وظلت تصرخ وتصرخ مما رات حتى تجمع الجيران على صوت سنيه التي فتحت باب الشقه وهي تطلب النجده.

وبالفعل ماهي إلى ساعه وكانت مرام يتم سحبها إلى مغفر الشرطة لتحقيق معاها بقتل اخو سنيه...
وبهذا تنطوي صفحتها إلى الأبد ولكن
حين كانت تتجه إلى المغفر قابلت امير امام العماره
فوقفت امامه
مرام: ببكاء: سامحني
امير بذهول قتلتيه ليه
مرام: بقهر: اغتصبني على سريرنا كان لازم يموت ولازم اخد حقي
امير: سبحان الله كما تدين تدان
مرام: ارجوكم سامحوني
امير: ربنا يستر عليكي يا مرام.

نظر لها امير بحزن فهذا هو نتيجه الجشع والطمع وكره الناس والاساس بما فعلته مرام هو تربيه والدتها التي كان يهمها المال فقط لا ترى غيره وجعلت ابنتها لا ترى اخلاق ولا عادات وتقاليد ولا حتى تفمر في عقاب ربها كل ما يهمها هو المال وكانت تلك هي النهايه...

على الجانب الآخر...
في فيلا صلاح
حمل صلاح شاهي بين يديه وصعد إلى الاعلي وهو حريص عليها وبعدها جلس على احدي الكراسي وهي على قدميه حاولت شاهي ان تقوم من على رجليه ولكن صلاح شدد من قبضته عليها
صلاح: اهدي يا شاهي عاوز اتكلم معاكي لاخر مره
شاهي: اتفضل
صلاح: وهو ياخذ نفس عميق.

صلاح: انهارده حسيت لما عرفت انها بتحاول تجهضك ان قلبي كان هيقف كنت بجري وانا حاسس ان رجليا مش بتلمس الارض كنت خايف كان انا اللي هقع
شاهي: بحزن: طبعا علشان ابنك
صلاح. وهو يمسك يدها وينظر يعيونها.

صلاح: والله علشانك انا بحبك يا شاهي عمري ما حبيت حد زيك انا فعلا بحبك وكنت اتمني تحبيني كنت بتقطع من جوايا وانا بنام جنبك مش قادر المسك انا بحبك بجنون وكل مشاكلي معاكي من غيرتي عليكي يا شاهي لاني مش قادر اتحمل امير يقرب منك ولا قدو اتحمل انك بتح...
ولكن شاهي منعته من تكميل جملته ودموعها تنهمر على وجهها.

شاهي: غلطان انا بحبك انت من وقت ما اتجوزتك عرفت ان اللي كنت بحسه مع امير مجرد ارتباط طفوله بين انما انت يا صلاح انا بحبك كنت بتمني اموت قبل ما الشهر يخلص علشان مبعدش عنك كنت بموت في كل لحظه نفسي اقولك اني بحبك بس مكنتش اعرف انك بتحبني كنت فاكره انك وخدني عشان ملك وانت ظلمتني مرتين مره يوم ملك
صلاح: انا آسف
شاهي: وهي تمسح دموعها.

شاهي: هقولك حاجه حلوه بلاش نفتكر اللي فات نعتبر اننا اتولدنا من دلوقتي من لحظه ما قلتلي بحبك هي دي لحظه ولادتي
صلاح: انا مش بحبك
شاهي: بصدمه: ايه
صلاح: انا بعشقك يا شاهي بعشقك
واقترب منها وقبلها بقوه وجوع واشتياق ايام كثيره مضت واخيرا حملها وتوجه إلى سريرهم الزوجي
شاهي: بخجل: صلاح ممنوع الدكتوره قالت
صلاح: لا وحياه ابوكي بلا دكتوره بلا بتاع انا خلاض
شاهي: بضحك: هههههه مجنون
صلاح: بس بحبك.

على الجانب الآخر
في منزل امير
كانت والدته تنتظر رجوعها وحدها فقد نامت ياسمين اخيرا من شده البكاء
امير: مساء الخير.
الام: مساء النور اتاخرت ليه
حكي لها امير ما حدث لمرام
الام بحزن: ربنا معاها وينجيها
امير: بدهشه: بتدعيلها
الام: طبعا يا ابني دي بنت والعيب على امها هي اللي اثرت في تربيتها
امير: بتنهيده: ما علينا ياسمين فين
الام: نامت يا عيني عينيها ورمت من العايط
امير: ماما
الام: نعم يا ابني.

امير: وهو ياخذ نفس عميق: انا بحب ياسمين وعاوز اتجوزها خلاص معنتش قادر اتحمل.





الساعة الآن 02:34 PM