logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .






look/images/icons/i1.gif رواية وميض الفارس
  20-03-2022 12:53 صباحاً  
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية وميض الفارس الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل العاشر والأخيرخرج فارس بكل ثقة من المبنى وامامه غريبغريب: مستعد تواجهنى؟فارس بإبتسامة: انا دايما مستعد...وانطلق الاثنان بأقصى سرعة فى اتجاه بعضهما وفجأة وقف فارس وقفز على غريب وهو يجرى فأوقعه ارضا ولكمه غريب فى وجهه بشدة وهربقام فارس بكل سرعة ورائه ولحق به وظلو يتبادلان الضربات واللكمات ورفع غريب فارس والقاه ارضا وظل فارس يتألم حتى قام وانطلق غريب بأتجاه فارس بأقصى سرعةفارس بصوت عالى: اضررررب.فجأة اطلق يوسف من سلاحه مخدر فأصاب غريب واوقعه ارضا.فاق غريب فوجد الجميع حوله ونظر الى قدمه فوجد جهاز بهافارس بإبتسامة: حمدالله على سلامتك يا دوك، انت عارف اية اللى فى رجلك ده؟ ده جهاز مش هيخليك تقدر تستخدم سرعتك نهائى طول ما هو متركب فى رجلك، صنعه رامى حبيب قلبك اللى انت قتلته فى الماضى اللى اتغيرابتسم غريب لان خطته تسير على ما يرام وقال: مسألتش نفسك فين مى؟فارس وهو ينظر حوله: اية ده مى كانت معاه راحت فين.غريب: ههههههه بسرعتى قدرت ارجعها وانت نازل المكان ورجعت تانى وانت طبعا مخدتش بالك، كل همك تاخد بتار اهلك بس ونسيتهافارس بعصبيه وهو يمسك لياقته: فين مى؟غريب: اقتلنى بس لو مرجعتلهاش كمان ساعة من دلوقتى هتموتفارس: انت عايز اية؟غريب: صفقةفارس: الاول، انت مين وعملت ده كله لية.غريب: اممممم طيب، انا يا سيدى اكرم الصياد انا من المستقبل سنة 2025، عالم مشهور من مصر المفروض ان انا دلوقتى فى الكلية بس علشان عشت فترة فى الماضى اتبدلت بمعنى انى بقيت مكانه.فى يوم من الأيام هكون فى خطر فى السنة دى والمعمل بتاعى كله هيولع وكنت هموت ومواد كيميائية كتير فى الجو، جيه فارس وانقذنى، وهو بينقذنى المواد الكيميائية قدرت تنقلى كمية من سرعته بس هو السرعة الاساسية يعنى ينفع يسرعها بالتدريب انما انا كان بتخلص مع الوقت ولازم علشان ارجع اجرى بسرعة تانى لازم اقعد يومين اشحن زى الموبايللغاية اما اخترعت بدلة تحافظ على طاقة السرعة شوية بس بردو كانت بتنتهى.قررت اعادى البرق اللى هو انت يا فارس وكنت اشد اعدائى ومكنش حد فينا بينتصر على التانى، فضلت اقرأ فى كتب وادور على حلول لغاية اما لقيت حل الرجوع بالزمن، وهى ان الجرى بسرعة 4 اضعاف سرعة الصوت بيقطع الخط الزمنى وينقلك لأى مكان انت عايزه فى الماضى او المستقبل حسب تفكيرك انت.فضلت اتدرب واشحن سرعتى لانى خططت ارجع بالزمن علشان اقتلك وفعلا رجعت بالزمن بس جيه فى دماغى فكرة انى لو قتلتك مكنتش هتبقى برق وساعتها مكنتش هتنقذنى وساعتها هختفى من الوجود واموت فقررت اعمل حاجة تانة وهى انى ادمرك بمعنى انى اقتل اهلك وساعتها هتبقى متدمر وساعتها هقدر بس اغلبك واخد سرعتك وبالفعل روحت بكل سرعتى لكن من سوء حظى انك رجعت بالزمن انت كمان علشان تنقذ اهلك اللى هم كانو هيموتو بنفس المصير لان الزمن عامل زى الدايرة بيعيد نفسه وكل سبب ليه مسبب، لما رجعت فضلت تطاردنى فى البيت وضربنا بعض ضرب شديد واول ما لقيت اهلك واقفين بيصرخو استغليت الموقف وقتلتهم وهربت بأشد سرعة وانا شايلهم وانت طاردتنى روحت راميهم وهربت وانت خدتهم رجعتهم على البيت وانت بتعيط.قررت ارجع المستقبل تانى بس للأسف سرعتى انتهت، كانت عايزة شحن 15 سنة، تخيل.مكنش قدامى حاجة غير انى ابنى نفسى واعمل المسرع وانى اصنعك، اصنع البرق، اصنع اشد اعدائى علشان يرجعنى للمستقبل تانى بدل منا محبوس فى الماضى، شوفت؟ دايرة، انا اصنع البرق اللى بدوره يصنع البرق الاصفر اللى هو انا اللى بدورى اروح اقتل اهلك علشان اتحبس تانى وهكذا، هى دى دايرة الزمن، صنعتك ومشيت خطتى علشان ادربك تبقى اسرع واسرع علشان تسافر بالزمن وترجعنى عالمى تانى فى المستقبل وكدا الخطة لحد دلوقتى محصلش فيها اي خلل.فارس وهو يصفق: برافوووو، لا بجد برافوو، ابهرتنى، بس ليه يوم ما طاردتك كنت هتقتلنىغريب: مكنتش هقتلك، انا اللى عملت لقلبك صدمة كهربية علشان تعيش قبل ما امشى، عملت كدا علشان اربى فيك الانتقام وتزيد فى سرعتك بسرعة علشان ننهى كل دهسلمى: فكرت فى كل ده وعملته؟غريب: ايوة عملت كل ده بس للأسف فشلت انى اعرف انك اخته بس مش مهم، المهم الصفقة اللى قولتلك عليها، اديك عرفت كل حاجةفارس: صفقة اية؟غريب: هترجع بالزمن تنقذ اهلك، لو نجحت مى هترجعلك وهترجعنى للمستقبل تانى وخلاص على كدالو فشلت هتختار يا اما مى تموت يا اما انت تموت بس بعد ما تدينى سرعتكقدامك الاختيار من دلوقتى لو عايز مى ترجعلك تانى...فارس: الماضى بيتكرر تانى، فارس لما جيه وقالك هموت وكل اللى حكاه اتكرر يا بابا، ومى هى اللى هينقذها، مفيش حاجة اتغيرتماشى يا غريب هفكك علشان تروح لمى وسيبنى افكر فى الموضوع دهغريب: على اقل من مهلك.فارس: اللى حايشنى عنك مى، انت متعرفش انا جوايا نار اد اية منكغريب بإبتسامة: عارف، عارف كويس اوىفارس: فك الجهاز يا رامىرامى بإستغراب: افك اية؟ هتسيبو كدا عادىفارس: فكه يا رامى، مى معاهكان الجميع صامتين لا يتحدثون بسبب ما سمعوا من غريب وصدمتهمخلع رامى جهاز غريبغريب: اول ما تاخد قرارك اتصل بيا على الرقم ده وهجيلك فى لمح البصرفارس: طيبرحل غريب والجميع لا يتحدثونسلمى: هتتصرف ازاى يا فارس؟صابر: هتسمع كلامه؟فارس: حتى لو رجعت بالزمن وانقذتهم، ساعتها مش هبقى قابلتك يا يوسف انت وشهد ولا هبقى قابلت جاسر، حتى انت يا رامى انت ومىمستقبلى هيتغير وساعتها مش هعرفكو خالص والحب اللى بينى انا ومى هيبقى منى انا بس لانى عيشت ده كله إنما انتو اللى هتتغيرو مع الخط الزمنى وهبقى انا بس اللى من الخط الزمنى ده.يوسف: اعمل اللى شايفوا صح يا فارس، حتى لو اتغير الخط الزمنى واحنا معرفناكش لما ترجع المستقبل تانى، احكيلنا او جمعنا تانىفارس: مش هتصدقوا ساعتها لان كدا مش هتكونوا عيشتوا الكلام دهرامى: ولو فشلت؟فارس: ساعتها هضحى بنفسى علشان مى تعيشصابر: وكدا يبقى الشر انتصر على الخير؟فارس: عمر الشرما ينتصر على الخير ابدا حتى لو انا مت، اكيد هيجى حد غيرى بطل خارق يقدر يوقف غريب وينهى اسطورته.يوسف: اكيد فى حل تانى لكل دهفارس: مفيش، مفيييش نهااائىرن جهاز الانذار فى ذلك الوقتفارس: فيه اية؟رامى بصدمة: مصيبة! 9 عندهم قدرات خارقة بيدمرو فى شوارع القاهرة كلهافارس: اييية؟ هم منتهوش؟رامى: لا ودول اخر المتأثرين بالانفجار وغريب قرر يظهرهم علشان يحاول يهلكك فى مطاردتهمفارس: لازم اروح انقذ حياة الناس دىسلمى: دول 9!فارس: حتى لو الف، مش هقعد اتفرج.انطلق فارس بأقصى سرعته ووصل الى المكان ليجد فوضى عارمة وأشخاص يصرخون ويستنجدونقرر فارس اولا ان ينقذ هؤلاء الأشخاص ويخلى المكان وبعدها يتفرغ لهؤلاء المتحولونخرج يوسف وجاسر من المختبر وقامو بأبلاغ جميع الجهات وسحبو اسلحتهم وتوجهوا الى مكان المتحولوناخرج فارس كل الاشخاص بسرعته وهجم على احد هؤلاء المتحولون ولكن رماه بهواء شديد فطار فارس واصطدم بالحائط واخذ يتألم بشدة.رأى فارس صورة مى امام عينيه لا تفارقه رغم انه لم يكن مهتم لأمرها لكن شئ غريب حدث له جعلها فى قلبه واحبها بشدة ولا يعلم هل احبها هكذا بسبب اخبار رامى له ان مى تحبه أم كان يحبها من البداية لكن حب شهد هو من اعماهفام فارس وهو متحمس وانطلق وظل يضرب بسرعته كل هؤلاء الأشخاص بشدة ووصلت الشرطة لكن الفوضى كانت شديدة وتدمر ثلاث مبانىوفارس كان يأذيهم بشدة ولكن لم يقدر على هذا العدد وحده.- الو عمليات، الو عمليات الاهداف فى محاولة تدمير كل شئ والقوات غير كافية= جارى ارسال الدعم، حول.مذيعة التلفزيون: اشخاص يمتلكون قوة خارقة يدمرون كل شئ فى شوارع القاهرة ورجال الشرطة والجيش يتعاملون مع الامر بجانب البرق الذى انقذ الاشخاص الموجودون بالمحيط ولكن اضطر الجيش الى ارسال طائرتين هليكوبتر الى المحيط للسيطرة على الوضع.امتلئ المكان برجال الشرطة والجيش والمدرعات ومات اشخاص كثيرين وكان فارس يحاول بقدر الامكان السيطرة وقام بتخدير اثنان واوقعهم ارضافارس عبر السماعة: رامى، رامىرامى: ايوة معاكفارس: كلبشات القوة اللى معاك جاهزةرامى: ايوة بس دول 8 بسفارس: مش مهم انا جاى حالا اخدهمذهب فارس الى المختبر بسرعة شديدة واخذ الكلبشات وذهب وبسرعة البرق قيد فارس جميع الاشخاص بالكلبشات الساحبة للقوة وتبقى شخص واحد.فارس: سلم نفسك، كل اللى معاك وقعوا خلاص- ههههههه لا، مش قبل ما اقتل المقدم يوسفيوسف بصدمة: العقرب؟التعلب: لا انا التعلب، اخو العقرب التوأم، مش هسيبك غير لما اقتلك زى ما قتلت اخوياواختفى بكل سهولة وظهر امام يوسف وامسك برقبتهرفع احد رجال الشرطة السلاح واطلق على التعلبفارس بصوت عالى: لا متضربشاختفى التعلب وهكذا المشهد.يوسف واقف فى حالة ذهول وفارس يتحرك بأقصى سرعته تجاه يوسف لينقذه قبل ان تستقر الرصاصة فى جسده والجميع فى حالة صدمة والمكان هادئ، لا يوجد سوى صرخات فارس وهو يتجه ناحية يوسف لينقذهكان يتمنى فارس ان يصبح اسرع كثيرا من ذلك لكن ليس كل ما يتمناه المرء يدركهاستقرت الرصاصة فى جسد يوسف فوقع على الارضفارس بصراخ: لاااااااااا باباااااا.لم يعاتب فارس نفسه على عدم انقاذه وفشله بل وصل إليه وحمله وانطلق بأقصى سرعته الى المستشفىعاد مرة اخرى فارس وانطلق ناحية التعلب ووصل له بسرعة شديدة قبل ان يختفى وظل يلكمه فى وجهه بكل غضب وقوة حتى وقع على الارض وظل فارس يركله بقدمه حتى حالت بينهما قوات الشرطة والجيش وخلع فارس كلبش من احد المتحولون الفاقدين للوعى وقيد به التعلب حتى لا يختفى مرة اخرى...غريب: زمان فارس دلوقتى بيتعذب من المتحولين اللى بعتهملهمى: حرام عليك، ليه كدا؟غريب: مش عارف، تسلية وخلاصمى: ده انقذك فى المستقبل وده جزاته؟ يبقى اشد اعدائك علشان انقذ حياتك؟غريب: فيه حجات عمرك ما هتفهميهامى: مش عايزة افهم، انا عايزة اعرف ليه.غريب: يمكن علشان لقيت فجأة عندى قوة سرعة زى البرق اللى مصر كلها بتتكلم عنه فقررت اكون احسن منه واقضى عليه علشان انا ابقى رقم واحد بس فشلت علشان كدا قررت اعمل كل الاحداث دىمى: غيرة وحقد وحب للنفسغريب: زى ما تسميها بقىمى: انت فاكر انها كدا هتنتهى بفوزك انت وموت فارس؟غريب: لو كنتى من المستقبل زيى هتعرفى انا واثق من كلامى ليهمى: مفيش حد يقدر يعلم الغيب الا الله وانت مجرد بشر مستنى قدره.غريب: انا بقى اعلم الغيب ده بس علشان عيشته قبل كدا وسافرت بالزمن كتيرمى: ولو فارس نجح وانقذ اهله؟غريب: هخليه يرجعنى المستقبل و، وهقتله ههههههههمى بخضة: ايييية انت بتخلف وعدك وكلامك ليهغريب: ما هو مش معقولة يعنى كل ده يكون حصل علشان اقضى على البرق وفى الاخر بلحمى: ما كان قدامك طول الوقت حتى لما كان فى غيبوبة 9 شهور مقتلتهوش ليه.غريب بإبتسامة: علشان هو طريقة رجوعى للمستقبل، امال انا كنت بدربه يزود سرعته ليه، فهمتى دلوقتى!مى: وتفجير المسرع؟غريب: انا اللى عامله علشان اصنع البرق اللى هو فارسمى بدموع: ده مات فيه خطيبى! خالد مات بسببك!غريب: ربنا يرحمه بقى، كان اداه من ضمن ادواتى وخلص مهمته واتكل على اللهمى: حرام عليك، انت مستحيل تكون بشر.غريب وهو يلوى دراعها: انا فعلا مش بشر، انا ملاك وقريب اوى بسرعتى دى وذكائى هقدر اسيطر على البلد دى ومش البلد دى بس، لااا ده انا هسيطر على الارض كلها وهتبقى ملكى بعد ما اخد سرعة فارساجهشت مى بالبكاء الشديد وسط ضحكات غريب العالية...كانت شهد تبكى خارج غرفة العمليات والجميع متواجدخرج الطبيبفارس مسرعا: حالته اية يا دكتور؟الطبيب: الحمدلله قدرنا نطلع الرصاصة ووقفنا النزيف اللى عنده وهيبقى بخيرجاسر: شكرا يا دكتورفارس: مش هينفع كلنا نبقى هنا يا جماعة، كلو لازم يمشى وشهد هتقعد معاه هناوانتى يا سلمى روحى مع عمى علشان غلط تبقو هناصابر: وانت هتعمل اية.فارس: لسة مش عارف، هطمن الاول على يوسف وهاخد القرار وانت يا جاسر لو عايز تخليك هنا مع شهد مفيش مشكله بس الافضل تروح على المديرية علشان اللواء اشرف زمانه جاى دلوقتى ومجموعة من الظباط علشان يطمنوا على يوسفجاسر: تمامفارس: وانت يا رامى تعالى معايا هنروح على المختبر ونشوف هنعمل ايةرامى: طيب، يلا بينا.مذيعة التلفزيون: للمرة الرابعة على التوالى القاهرة تتعرض لهجوم اصحاب القدرات الخارقة والبرق ينقذ الموقف بمساعدة رجال الشرطة والجيشواجرى الرئيس اتصالا برئيس الوزراء لكى يشكر البرق على مساعدته خصوصا بعد ان اصبحت القاهرة مكان للأشياء الخيالية التى اصبحت حقيقة.رامى: سامع التلفزيون، ايوة يابا اتشهرتفارس: ونبى ليك نفس تهزر فى ام المشاكل اللى احنا فيها دىرامى: طيب انا كنت بشوف غريب بيخش النفق الطويل ده مع انه اخره سد بس مش عارف بقافارس: نفق اية؟ دى طرقة طويلة مش نفقرامى: يعنى انت سيبت الموضوع ومسكت فى انها طرقة مش نفق!فارس: كان بيعمل فيها اية.رامى: معرفش بس كنت ببص فيها لما يخش ومكنتش بلاقى حد وساعات كنت بقول ممكن يكون خرج وانا مش واخد بالى وساعات بفتكر عفاريت خطفتهفارس: عفاريت خطفته! امشى يا رامى خلينا نخش نشوف فيه ايةرامى: طيبدخل فارس ومعه رامى وكانت طرقة عادية جدارامى: شوفت مفيش حاجةفارس بإستغراب: استنىوضع فارس يده على الحائط وظل يمشى وهو يتحسس الحائط وفجأة فتحت الحائط واضائت الغرفةرامى: اوبااااا يابن العفريتة يا غريب.دخل فارس ورامى الغرفة وانبهروا بمنظرها وتصميمهافارس: كان بيعمل اية فى الاوضة دى؟رامى وهو يضغط على زرار: هنعرف حااالاظهرت دورين مما افزع رامى وجعله يصرخفارس: اهدى يابنى دى صورة هولوجرامرامى: عاارف ياعم انا افتكرتها عفريتةدورين: ااهلا دكتور فارس، اهلا رامىرامى: بشمهندس رامى لو سمحتفارس: ممكن تخرسرامى: هو انت ويوسف؟ خلاص خرستفارس: انتى مين وعرفانا منين.دورين: انا دورين مساعدة دكتور غريب، انا ذكاء اصطناعىظهر فى تلك اللحظة خبر موت فارس فى الجريدةفارس بصدمة: اية دهرامى: المستقبل اهووفارس: يعنى انا هموت؟دورين: للأسف دكتور فارس ستموتفارس: ازاىدورين: اعتقد انك تعلم كيففارس: مفيش امل ان المستقبل ده يتغير؟دورين: لا، هذه خطة موضوعة منذ عدة سنوات من قبل دكتور غريبفارس: وانتى بتقولى كدا وبتفضحيه ليه مش انتى مساعدته بردو؟دورين: لانك من صنعنى فى المستقبل يا دكتور فارس وسرقنى دكتور غريب، انت صانعى لكن انا مجرد اله تعمل مع من يقوم بتشغيلهارامى مقاطعا: مرحباااا، انا رامى معاكم فى الغرفة، ممكن تخلصونا من ام دبلجة الفيلم اللى احنا فيه دهفارس: متعرفيش طريقة اوقف بيها دكتور غريب؟دورين: كل الطرق قام دكتور غريب بتغيرها وقام بفعل كل شئ لكى تنجح خطتهفارس بحزن: طيب شكرا يا دوريندورين: العفو دكتور فارس.رامى: شكرا على اية؟ دى قالت اللى كنا عارفينه، شكرا على الاضافة الرهيبة دى يا دورين، يلا ياعمفارس: يلا يا رامىخرج فارس ورامى وظلوا يحاولون العمل على شئ ولكنهم فشلوامر يوم وفاق يوسف واطمأن عليه فارس ورامى وعادو الى المختبرفارس: اجهز يا رامىرامى: خلاص؟ هتنفذ النهاردة؟فارس: ايوةرامى: اشمعنا النهاردة، ده نفس تاريخ موتك فى الجريدة بتاعة المستقبل.فارس: جيه الوقت ان المستقبل يبقى واقع بعيشو دلوقتى، مش هقدر اسيب مى اكتر من كداسمعو وصول غريبغريب: انا بردو بقول كدارامى: عرفت ازاى ان فارس وافق؟غريب: نسيت انى من المستقبل ولا اية؟ تاريخ موتك فى الجريدة النهاردةفارس: فين مى؟غريب: اها، لحظةانطلق غريب بسرعته الخارقة واحضر مى ووصلفارس بلهفة: مى!انطلقت مى تجاهه واحتضنته وظلت تبكىفارس: اهدى يا مى، كل حاجة هتخلص النهاردة، كل حاجة هتبقى زى الاول واحسن.مى بدموع: ده ناوى يقتلك يا فارسفارس بحزن: ده قدرى يا مى ومش ههرب منه المهم انتى تكونى كويسةمى ببكاء: لا يا فارس علشان خاطرى، مش هستحمل الحياة من غيرك، انا هموت بعدكفارس: مى، علشان خاطرى خليكى قوية واعرفى ان اللى بعمله ده علشانا كلنا مش انتى بس، خلى بالك من نفسكغريب: خلى بالك، اى محاولة انك تاخدها وتهرب هتنتهى بموتها علشان عامل كل احتياطاتى.فارس وهو يترك مى التى لم تريد ان تتركه ومتعلقة به: انا جاهزمى ببكاء: لاااافارس: خد مى يا رامىغريب بإبتسامة: حلو اوى، دلوقتي نتكلم فى الجدفارس: هرجع بالزمن ازاى؟غريب: عن طريق مسرع الأجسام، جيه الوقت اللى هنستخدمه فيه للغرض اللى معمول علشانه، هو على شكل اسطوانة كبيرة اوى هتفضل تلف فيه بأقصى سرعتك، 4 اضعاف سرعة الصوت وهتفكر فى حاجة واحدة بس وهى ليلة قتل اهلك وهيظهرلك دخان او غبار هتدخل فيه وهتلاقى الاحداث بتحصل حواليك، اوعى تفكيرك يتشتت وكمل لغاية اما تلاقى نفسك فى المكان زى ما رجعت بالزمن قبل كدا بس المرة دى المسرع هيسيب بوابة الزمن مفتوحة، قدامك بالظبط 3 دقايق والبوابة هتتقفل وساعتها مش هتقدر ترجع للمستقبل تانى غير بالمسرع ومش هيبقى عندك مسرع، لازم ترجع قبل البوابة ما تتقفل.فارس: تماممى بصوت عالى وبكاء: بلاش يا فارسفارس بدموع: على الاقل انقذ حياة اهلىوانطلق فارس بأقصى سرعته ودخل المسرع وبدأ بالدوران وسرعته تزداد اكثر فأكثر ووصل فى نفس الوقت صابر ومعه سلمى وجاسر ومعه شهد ويوسف الذى اصر على الحضور رغم اصابته وكانو يننظرون عبر الشاشة لسرعة فارس وهو يدور.وصل فارس الى السرعة المطلوبة وفتح المجال على شكل غبار ودخله فارس وهو يتذكر شئ واحد فقط، ليلة مقتل والداه وبالفعل خرج فى شارعه ووقف وهو ينظر حوله فوجد غريب يجرى بسرعة وخلفه فارس المستقبلى ودخلا منزل فارس وظلو يجرو وراء بعضهم ويلكمون بعضهمدخل فارس خلفهم لينقذ اهله فوجد امه فدمعت عيناه لانه لم يراها منذ زمن طوييييل وكان يريد الذهاب ليحتضنها ولكن وجد فارس الصغير يخرج من غرفته وهو يبكى.وجد فارس غريب يتحرك بأقصى سرعته ناحية اهل فارسفهب فارس ليلحقه ولكن وجد من يمنعه ويمسكهنظر فارس فوجده فارس المستقبلىفارس المستقبلى: بلاش، لولا قتلهم مكنتش هتعرف الناس اللى انت معاهم دلوقتى ومكنتش هتبقى البرق، مسألتش نفسك غريب عايزك تنقذهم ليه؟رأى فارس غريب وهو يقتل والداه فتألم بشدة ونزلت دمعة من عينه، اخذ غريب والداه وانطلق فأنطلق فارس المستقبلى بأقصى سرعة ولحق به واخذ والداه وهرب غريب وعاد فارس المستقبلى بهما وتركهماتوجه فارس ناحيتهما وقام بأحتضانهما وهو يبكى بشدة كالاطفالفارس المستقبلى: يلا يا فارسفارس بدموع: حاضر، ناقص حاجة واحدة اعملهاوجدوا فارس الطفل يبكى وهو يشاهدهما.توجه فارس له وامسك رأسه وارسل شرارة كهربية فى رأسه ليفقد الذاكرة فى بعض الاشياءفارس المستقبلى: تمام، يبقى كدا يوسف حكالك، كدا انا وانت مصيرنا واحد وبدأ فارس المستقبلى فى الاندماج مع فارس حتى اصبحوا شخص واحدخرج فارس فوجد سيارات الشرطة ويخرج منها يوسف ونظر فى ساعته فوجد مازال امامه دقيقتانانطلق فارس واخذ يوسف بعيدا ووقف...يوسف بخضة: انت مينفارس وهو يخلع قناعه: انا فارس، من المستقبل.، عايزك تطلع مسدسك وتقتلنى، دلوقتى!(عودة إلى الوقت الحالى).مى بقلق ودموع: فارس اتأخر اوىرامى: فاضل دقيقة وهو لسة مرجعشسلمى بدموع: يااارب، يارب رجع فارسصابر: اهدى يا بنتى ان شاء الله هيرجعسلمى بدموع: حتى لو رجع هيقتله، هيقتله وبدأت فى البكاءيوسف لغريب: هو اتأخر كدا ليهبدأ القلق على وجه غريب لان اذا لم يعود فارس ستفشل خطته ولن يعود الى المستقبل لان سرعته ليست معدة للسفر عبر الزمن لانه سافر عدة مرات وسرعته تفنى وليست متجددة كسرعة فارسغريب: مش عارف.شهد بقلق : فاضل 9 ثوانىبدأ الجميع يترقب وقلبهم ينبض بشدة والوقت يمر عليهم كالنار الحارقةجاسر وهو يقف: لا لا فاضل 5 ثوانى543210.الجزء الثاني غدا إن شاء الله في نفس الموعد.تمتالجزء التاليرواية وميض الفارس الجزء الثاني للكاتب عبد الرحمن أحمد كاملة




الساعة الآن 12:11 PM