logo



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .






look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
  03-11-2021 08:38 مساءً  
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل العاشروصلو جميعا ألى المنزل فرحو بشده عند رؤيتهم أسماء حضنها الجميع وفرحو بوجودها كره ثانيه بجانبهمفرحت أسماء بشده في داخلها لرؤيتها الحب في عيونهمأسماء: ياااه البيت وحشنى ياجماعه الكام ساعه دول أثرو فيا جامد ياه ياعصام انتا عجزت ليه كدهعصام: مجنونه هو في حد يعمل كده إيه الى عملتيه ده وانتى بتتخطفى انتى هبله.أسماء: ياعصام ياخويا انا خوفت عليك فكر فيها لو كنت قاومت ولا حد فيكم اتكلم كانو اكيد قتلو حد فيكم كنت هستفيد أيه غير أنى خسرت حد فيكم وبعدين أنا كنت واثقه ميه في الميه ان ميرال مش هتسكت ومازن وعمار وكلكم مش هتسمحو بكده وبعدين عرفت غلاوتى عندكم ياه ياعبصمد دانتو طلعتو بتحبونى قووى ياجدع.صفيه وهي تحتضنها: طبعا ياحبيتى بنحبكأسماء: طب طلاما بتحبونى وعنتر مأكلنيش ينبكو فيا ثواب أكلونى أنا جعانه ياناسمازن بحب وهي يخطفها من حضن صفيه: حبيبتى جعانه ياناس ياله نطلع نغير هدومنا ونتعشى في أحلى مطعم عازمك وهتاكل براحتك.أسماء: ياااه يالمبى دانا نسيت اننا متجوزاك ياجدع بص انا عندى حل أحسن من ده نترزع فوق وتطلبى بيتزا بس بلاش تجيب كتير هوما خمس بيتزات بس شوف انتا عايز تاكل كام بقا اصل انا مش جعانه قوىمازن بضحك: واضحوقام بطلب البيتزا وأخذها ورحلو عن الجميععمار: هو الواد اخدها وسابنا كده ليه ياله ياروان عندى شغل بدرى وتعبت النهارده دنا ضربت ضرب تعالى أحكيلكشادى ؛انتى كنتى مخطوفه يابوسى تعالى إحكيلى حصل معاكى أيه.ميرال: وانتا ياياسين مش هتطلع انتا ومعاذ وحسام يمكن عندكم مواضيع تقولوها ولا حاجهياسين: صدقى انتى صح ياله يامليكهعايز افضفض معاكى بحاجهحسام: ياله ياعائشه شكلنا بقا وحش سلام ياصفصفأميره: ياله ياأخ معاذ شكل القاعده عجباك أنا تعبانه ممكن تشلنى لحد الاسانسيرمعاذ: وانتى اتشليتى ولا حاجهميرال: معاذمعاذ بصوت مسموع: انا بطمن عليها بس حد يغلط ويتجوز اخت ميرال هتلرأدهم: أنا بقا متجوزها.معاذ: موكوس ملقتش غير ميرال تستاهل تتسحل كل شويهميرال: هتخلص وتشيل مراتك ولا اتصرف انا معاكحمل معاذ أميره ورحلوكذلك ذهب الجميع ولم يتبقى سوى ميرال وأدهمكانت شارده في هذه العائله الكبيره وهمومها الكثيره وأنا الجميع يعتمد عليها في كل شئأخرجها من شرودها أدهم: بتفكرى في إيهميرال وهي تستند على كتفه بفكر في العيله ومشاكلها تفتكر ياأدهم هقدر دايما اطلعهم من المشاكل وأحميهم.أدهم وهو يحتضنها: ميرال الى حبتها واتجوزتها أقوى من كده ميرال هي كل الناس الى ساكنه هنا هي أمانهم وحمايتهمحملها أدهم وصعد إلى أعلى.بعد مرور تسع سنين وكل منهم أصبح له قصر خاص بيه ولكن في نفس المكان وحديقه واحده تجمعهم سويا والقصر كازال كما هو ويتجمعون فيه كل فتره والذى يسكن فيه هوما الكبار فقطكانت تجرى ورا أطفالها و تصرخ بشدهأسماء: خدى ياض منك ليها والله ماهسيبكم لازم انتقم منكمكيان صاحبة الست اعوام: ماتتهدى بقا ياوليه قطعتى نفسى.رامى صاحب الثمانية اعوام: دى صحتها جامده الوليه دى خلاص هنموت وهي عامله زى النحله دايره في القصر يخربيت دى صحه ياشيخه بتاكلو إيه يارررب مازن يتجوز عليكىكيان: أهوه نشوف مناظر جديده بدل الحاجات دى وبعدين مبهدلنا ليه هاه ايه يعنى كنا بنلعب في القصر بالكوره وكسرنا كام فازه على كام شويه حاجات قزازرامى: الدنيا اتهدت يرضيكم يعنى مستقبلنا يبوظ.أسماء وهي تجلس على احدى الكراسى؛بررره ياكلب منك ليها والله لقتلكم بيتى باظ منكم للهاتجهت كيان إليه: لا ياأسماء ياختى أنتى مش عجبانى الفتره دى مالك جرالك إيه حتى وشك بقا بهتان كده فين إهتمامك بنفسك راح فين الراجل لو بص بره ليه حقىرامى: هي دى أشكال نصتبح بوشهاأسماء وهي تحدفه بشبشبها: أشكال يابن مازن طب والله ماهسيبكجروا الأطفال أمامها واتجهو ألى باب القصر قابلهم مازن.رامى: الحق يامازن مراتك اتهبلت هتموتنا بنت الجبارهمازن بضحك: يعنى مش علشان غلبتوهارامى: تؤتؤ اتهبلتمازن وهو وهو يضعهم وراء ظهره وأسماء تحاول الوصول أليه: فيه أيه ياأسماء عملو أيه تانىأسماء: الكلاب كسروا البيت كلهمازن: امرى لله هجيب حاجات جديده متضيقيش نفسك خلاصكيان: تسلم ياذووق ياأمير يابن الناس الاومرا شايف المعامله يابنت عصامأسماء بصدمه: بنت عصام هو أنا غلط في إيه وأنا بربيكم.رامى: عيب غلطى دانتى تربيتك فله شمعه منوره في وسط التربيات كلها قال غلط قال مازن اسمع مينى مراتك معدتش تنفع لازم تجددأسماء بصريخ: هقتلكمذهب ألاطفال الى غرفهم سريعامازن بضحك ؛هو كل يوم من ده انا خلاص تعبت من العيال ديه المفروض انهم اطفال ومبيعملوش حاجه تبين انهم اطفال خالصأسماء: صحيح يامازن انتا ممكن تتجوز عليا زى مالعيال الى متربتش دى بتقولمازن: لا طبعا هو انا اقدر.أسماء: فكر تعملها وانا اموتك يامازنمازن في سره: ومستغربه افعال العيال ده أقل واجب دول قاعدين معاكى طول النهار والله بيصعبو عليا.في قصر ميرال وأدهم كانت تجلس مع طفلها ذو الثمانية أعوام وزوجها بكل سعاده وحب وهدوءأنس: مامى أنا ممكن أروح أقعد شويه عند خالو مازن علشان عايز رامى في حاجهأدهم: لا بلاش خالك مازن عياله مجانينأحنا مش ناقصين دول مكملين مسيره أسماءميرال: عيال مازن دول مشكله مازن كل يوم يغير حاجه في القصر هتجنن مشوفتش كده.أدهم: مابلاش عيال عمك مازن يابنى روح عند حد غيرهم ولا بلاش بقيت عيال العيله مجانين بردك نفسى أعرف انتا عاقل كده لمينميرال: لمامته طبعاأنس: مامى بابى أنا قررت خلاص وهروح وكنت ببلغكم بقرراىورحل وتركهمميرال بصدمه: الواد ده جبار ليه كدهأدهم: من بعض ماعندكم ياميرو أحسن انو مشى سابلنا القصر فاضى كان عامل زحمهميرال بضحك: ادهم اعقل ياحبيبى ورانا شغل.في قصر رفيف وأدمرفيف بصريخ: لااااااااااااااا شرفىصرخت هكذا في إبنتيها التي تلف وسطها بطرحه وترقص على شيك شاكمايا ابنتها صاحبة الثمانية أعوام: فيه إيه يامامى بنعمل رياضهريم صاحبة الخمس أعوام: هي الرياضه بقت غلط يارفيف هانم يابنت الأكابر مكنتش أعرفرفيف بصوت عالى: أددددددددمنزل أدم بسرعه على صوتهمأدم: فيه أيه يارفيف حصل ايه.مايا: أنا اقولك ياادم احنا بنعمل رياضه مراتك مش عاجبها نطفش من البيت يارفيف علشان ترتاحىأدم: رياضه ايه مش فاهمريم: رياضه الرقص هو الرقص مش رياضهأدم بصدمه؛هو الرقص بقا رياضهريم: طبعا ياولدى مشوفتنيش وانا بهز وسطى ولا فيفى عبده في زمانهارفيف: واللهريم: اه يارفيف وبعدين خلينا نشوف مستقبلنا ياله ياأبلتى نهز الناس دى عطلتنا مورهومش غير النكد.مايا: والله صدقتى ياريم ياختى الناس دى هادمت اللذات ياله نروح عند أسماء هتفهمنا أكتر من الناسأدم: أسماء كفايه الى انتو فيه بلاش أسماءريم: متحولش ياأدم احنا خلاص قلبنا شال وعبى منك انتا ومراتك ياله يامايا لينا بدل القصر عشره وكلهم يتمنو نروحخرجت الفتيات وذهبو ألى أسماءرفيف: هوما دول بناتنا الى المفروض نربيهم ونعلمهم وكدهأدم: لا وراحو لمين ل أسماء ربنا يعوض علينا في بناتنا.في قصر ياسين ومليكهغسق: لا كده كتير من إبنكم والله هقتله واحطه في أكياس وارتاح منه ولا اعمله حوواشىكريم: تعملى مين دانا افرمك وبعدين مش قولت ميت مره مفيش لبس بناطيل قولت ولا مقولتش ها وأمسكها من أحدى أذنيهاغسق: ياخى قولت بس كنت حابه أجربهم يالهوى على الى شوفته وأنا لبساهم ياخضر يالهوىكريم: شوفتى أيه ياسعديه وكمان كاشفه شعرك شربتى بانجو ولا لسه ياسعديه.مليكه: يابنى حرررام عليكم تعبت منكم كل يوم فيلم عربى تعبتغسق وهي تصفر: بالنسبه للتمثيل إيه رأيككريم: أه بالنسبه للتمثيل انا عارف ليه مستقبلمليكه وهي تحدفه بالشبشب: مستقبل يابن ياسينكريم وهو يجرى: انتى خساره في المخابرات عليكى نشان شبشب ولا أجدعها ظابط وهو بينشن على االمجرم ليكى مستقبل هايل يابنتىغسق: واد ياكيمو تعالى نروح عند أسماء هي الى بتفهمنا وبتنمى قدراتنا.ياسين من خلفهم: قصدك هي الى تلفت أخلاقكم خلتك مشروع رقاصه والتانى مشروع ممثلمليكه: تعبت منهم اخفو رحو لأسماءكريم: بتفضى القصر لجوزك يامليكه تبعى عيالك علشان جوزك عيالك ولا جوزك يامليكه والله لقول لأسماء،شرعت مليكه في خلع الحذاء وضربه بيه ولكنه كان أسرع ورحل هو وأختهياسين ووهو يغمز لها: طب أيه العيال مشيت والقصر فاضى والشيطان على وصول مفيش أى حاجه لجوزك.مليكه بضحك: أسكت خالص عيالك طالعين سفله من شويه أسماء بوظتهمياسين: أسماء دى مربية أجيال بس العيال كلهم بيحبوها دلوقتى تلاقيها مجمعه الأطفال كلها ومازن الغلبان تلاقيه راح قصر العيله وهرب منهم او تلاقيه جاى لحد فينا اخوكى ليه الجنه.دخل معاذ وشرع في لبس ثيابه ولكنه صرخ صرخه هزت القصر كله ذهب الجميع إليهأميره: فيه إيهمعاذ بخوف: هو ايه الى في الدولاب دهذهبت الصغيره الى الدولاب ايه ده ده عنتر مين خوفه كده تعالى ياحبيبىأميره: مش قولتلك ميت مره يفضل في المخزن تحت ينفع كده يخوف باباأروى: خوف بابا مين ده كيوت ياماما خالص ده بابا هو الى خوفه انا هعالجه بعد الخضه دى مفيش اى خصوصيه في البيت ده ولا حقوق ملكيه فين حقوق الحيوان.معاذ: خدددى بنتك هقتلكم جيبالى أسد وتقولى حقوق ملكيه والله لهخلص منكمقريبأروى: خليك رويح يابا رشدى مالك كده ياخويا بتقفش بسرعه ليهمعاذ: هو المفروض انتى طفله ٧ سنينفين أخوكى مالكأروى ببرأه: تحت قاعد مع نانسى أصلها خلفت عقبال أملتكمعاذ: نانسى مينأروى: القطه بتاعته وهعملها السبوع وهنعذمك أيه رأيكمعاذ: والله كلمه كمان وهقتلك انتى وأخوكى وأمك بالمرهأميره: الله وأنا مالى يالمبى مش دول عيالك.معاذ: عيالى مربيه حيوانات في البيت من غير ماعرف وهوما اصلا مشافوش بقرش تربيهأروى: طب ياخويا لتربينا ولا متربناش أنا هاخد اخويا ونسيبلك البيت أياكش ترتاحو مننا ناس كئيبه أنا رايحه لأسماء والله ماحد عاقل في العيله دى غيرها.رحلت الصغيره تحت نظرات معاذ المصدومه فكل نقاش بينهم ينتهى برحيلها إلى أسماء.في قصر شادى كانت بيسان تجلس هي واولادها التوأم يشاهدون التلفاز وجاء مشهد رومانسىسراج: أوبا هو ده الكلام جاب من الأخر كده بقا بيحبها خلاصفهد: والله البت تستاهل أصلا تتحاب مشوفتش شكلها مستورده فين نلاقى الصنف دهبيسان: اتلم ياسافل منك ليه دانتو ناقص تجيبو نسوان البيت ياكلب منك ليهسراج: والله عايزين بس شادى جوزك مش هيوافق منشفها علينا قووى يابيسان شوفيلك حل.فهد: الحل ياواد ياسراج ناخد شقه بره بدل الخنقه دىبيسان نظرت لهم بفم مفتوح ولكنها ابتسمت بشر عندما اقترب منهم شادى وجذبهم من ثيابهمفهد: انتا هنا من زمان ياشادىشادى: أه ياخويا من ساعه الشقهسراج: ماتهدى كده هنعمل حسابك عارفين انك عايش في نكد مع الوليه دى وهنشوفلك حاجه تفتح نفسكبيسان: والنبى إيه والله ياجوز جزم لقتلكم واخلص البشريه منكمفهد: والله انتى مش أنسانه عايزه تقتلينا نهون عليكى والله حررام.شادى: لا صعبت عليا واتأثرت ياواد انتا هو انا فشلت في تربيتكم ولا أيهسراج: فشر دنتا فشلت مع مرتبة الشرففهد: كده يبقا العيب منك ياباشا احنا برأهشادى: تعالى ياكلب منك ليه انا بقا هربيكم من جديدسراج: وقت تانى ياشادى لان دلوقتى في اجتماع طارئ عند أسماء في البيت ومنتظرين حضورنا لو غبت متقلقش ياله يافهد حصلنىوذهبو مسرعين أليهاشادى ؛محدش بوظهم غير أسماء عيال ولاد كلب انا خايف يغتصبو حد والله يعملوها.وضحك هو وبيسان عليهم.




الساعة الآن 12:43 AM