logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .







look/images/icons/i1.gif رواية الحب الضائع و القاسيان
  17-03-2022 01:21 صباحاً  
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية الحب الضائع الجزء الثاني للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الحادي والعشرونكان يجلس محمد وهو يفكر ويسند رأسه على الكرسى، ماذا يفعل بعد الذي حدث لأخته ورامى الذي رحل ولن يعودكل هذا كان يدور في رأسه وهنا جاء ذكاءه المعروف في كل قضية يدخلهاسحب محمد هاتفه واتصل ب رامىرامى بحزن: ايوة يا محمدمحمد: انت فينرامى: رايح على المطار دلوقتىمحمد: لا ارجعرامى: انت بتقول إيه، طيارتى كمان ساعةمحمد: لو عايز ملك فعلا وبتحبها ارجع وقابلنى كمان ساعة في الفيلا هنا.رامى: بحبها بس صدقنى مش هعرف ادخل الفيلا تانىمحمد: طيب في الفيلا بتاعتكرامى: هو حصل حاجةمحمد: مش هفهمك حاجة غير لما ترجعرامى: حاضراغلق محمد الهاتف مع رامى وقال لنفسه: لو اللى في دماغى ده صح وحياة امى لأحبسها.طارق: مالها هايدىتامر: فاكر خطيبها الاول اللى كان خاطبها قبل ما تعرف محمد!طارق: سامح!تامر: ايوة، الفولدر مليان صورة خطوبتهمطارق: واية اللى جاب صورهم هنا!تامر: معرفش، بس سامح ده على ما اعتقد من ضمن المنظمةطارق: وهيجيب صوره هو وهايدى لية!تامر: معرفش، هتجنن!وصل رامى للفيلا فوجد محمد ينتظره في داخلهارامى: فيه إيه يا محمد قلقتنىمحمد: انت لما كونت مع شهد في اليوم ده، كان امتى بالظبطرامى: اكتر من 7 شهور، يعنى حوالى 7 شهور ونصمحمد: طب اتصل بشهد تيجى هنارامى: لية، فهمنى طيبمحمد: كلمها تيجى بس وهفهمك كل حاجةرامى بقلق: حاضراتصل رامى بشهد واخبرها ان تأتى في الحال لأمر مهمعايز منك إيه!شهد: معرفش بس بيقولى تعالى على الفيلا بتاعته علشان عايزنى في حاجة مهمة.اشطا روحيلو، بينيلو انك بتحبيه علشان لما يتجوزك وتجيبى ابنك يورث كل حاجة بعد ما اقتله، لازم احرق قلب ملك علشان قلب محمد يتحرق زى ما حرق قلبىشهد: انا ماشيةماشى.وصلت شهد الى الفيلا ودخلت فوجدت محمد ورامى في الداخلشهد: فيه إيه يا رامى!محمد: انا اللى عايزكشهد: عايزنى انا!محمد: ايوةمحمد: شهد انتى يوم ما كنتى مع كريم كان امتىشهد: حوالى 7 شهورمحمد: طب ممكن رقم الدكتور اللى بتابع حالتك!شهد بتوتر: طيب، اتفضل اهواتصل محمد بالرقممحمد: ايوة يا دكتور، معاك المقدم محمد ادهم، كنت عايز اسأل على حالة عندك بأسم شهد محمد علىالدكتور: ايوة مدام شهد مالها.محمد: كنت عايز اعرف هى حامل في الشهر الكام بالظبطالدكتور: هى الاسبوع اللى فات كملت شهريناغلق محمد الهاتف ونظر ل شهدمحمد: ههههههههه زى ما اتوقعت بالظبط، تقدرى تقولى ازاى حاملة من كريم وانتى في الشهر التانى ويوم ما كان معاكى كان من 7 شهور ونصملك بتوتر: انا، ، ، لا لا كان من شهرين.محمد بتحدى: رامى من شهرين بالظبط كان في باريس وانا اللى موصله المطار بنفسى وبعدين مش انتى قايلة من شوية بعضمة لسانك انه من حوالى 7 شهور!؛ملك بخوف وتوتر: بس، بس، لا لا هومحمد: انطقى بقا يا روح امك ابن مين ده واية اللى جابك ل رامى يا اما هخفيكى ومحدش هيعرفلك مكانكان رامى ينظر لهما ولا يعرف كيف ادرك محمد مكر شهد وانها كانت تضحك عليه وهو صدق بتلك السهولةمحمد بصوت عالى: انطقى.شهد برعب وارتعاش: انا مليش دعوة، هو هومحمد: هو مين وعمل إيه!شهد بخوف: خلانى اعمل كدا علشان اتجوز رامى والمولود يبقى ابنه وبعدين يقتل رامى وابنى اللى هو ابنه يورث كل حاجة وفي نفس الوقت يحرق قلب ملك اختك وفي نفس الوقت يحرق قلبك انت كمان على اختكمحمد: يحرق قلب اختى ويحرق قلبى لية!شهد: زى مانت حرقت قلب قلبه على يارامحمد بعصبية: مين ابن الكلب ده!شهد برعب: س، س، سامح.كانت يارا تجلس مع ملك وكانت ملك تبكى ويارا تهدئها وتخفف عنها، في تلك اللحظة وصلت رسالة الى هاتف يارا فأمسكت هاتفها وفتحت الرسالة وتغير وجهها فكانت الرسالة من رقم سامح وكان نص الرسالة هووحشتينى اوى يا قلبى، بقى كدا تنسينى وتتجوزى الظابط!، بس مهما عملتى بحبك، ومش هتخرجى من قلبى ابدا!يارا في خضة: سامح!ملك: فيه إيه!يارا: بصىملك: سامح اللى مات!يارا: ايوةملك: اللى كان خطيبك!يارا: ايوة، رقمه.ملك: ازاى؟يارا بخوف: معرفش، انا هتصل بمحمد دلوقتى.محمد: سامح مينشهد: اللى كان خطيب يارامحمد: سامح!، ده ماتشهد: لا، انا معرفش هو عمل انه اتقتل لية ولا إيه اللى حصل بس هو ده اللى حصلمحمد: ازاى وانا اللى اعرفه ان كريم هو اللى قتلته!شهد بخوف: والله ما اعرف حاجة خالص، اللى اعرفه قولتهمحمد: هاتى عنوانهشهد: عنوانه!محمد: ايوة اخلصىشهد: حاضر حاضر، العنوان اهوفي تلك اللحظة رن هاتف محمد برقم يارامحمد: ايوة يا يارايارا: محمد تعالى بسرعةمحمد: حصل حاجة!يارا بقلق: جالى رسالة من رقم سامحمحمد: سامح!، طب انا جاىاغلق محمد الهاتف ونظر الى شهدمحمد: غورى بس لو كلمتى سامح خلتيه يهرب هقتلك وهعرف اجيبكشهد بخوف: حاضر حاضررامى: انت عرفت ده كله ازاىمحمد: معرفش، شكيت فيها وكمان ملاحظتش عليها ان بطنها كبيرة معنى كدا انها حامل من مدة صغيرة وانت كنت تعرفها من فترة كبيرةرامى: امممممم وهتعمل إيه ل سامح دهمحمد: هروحلورامى: انا جاى معاكمحمد: طيب.رن جرس شقة سامح فوجد شخصسامح: انت!ايوة، مش قولتلك متتصرفش من دماغك!سامح: ملكش دعوة، انا بتسلى كدااخرة تسليتك ان محمد عرف انك عايش وبوظت كلو اللى عايزينوسامح: عرف!، والحلالحل انى اقتلك دلوقتى علشان محدش يعرف يوصلىسامح: انت عبيط!رفع ذلك الشخص السلاح وقال: فعلا عبيط واطلق رصاصتين عليه وكان يستخدم سلاح كاتم للصوت ورحل.وهو نازل على السلم رأى محمد صاعد هو ورامى فنظر الى الارض وغطى وجهه ب [زعبوط السويت شيرت]صعد محمد وظل يخبط على الباب ولكن لم يفتح احد فكسر الباب ودخل فوجد سامح مقتول وغارق في دمائهمحمد: دايما بنوصل متأخر، الله يحرق كدا اجدعرامى: يبقى حد قتلومحمد: طب انت ميت ولا لا يا عم سامح في ميتين ام القضية اللى كل اللى يموت يصحى تانى، يعنى اخر كلام انك موت!رامى: محمد انت اتهبلت.محمد: ايوة والله من اللى بشوفه، هتصل ب حسام يجيب قوة ويجى علشان نحقق في قتل سامح اللى اتقتل قبل كدا وقضيته اتقفلت واتقتل تانىرامى: هههههههه اشرباتصل محمد بحسام واخبره بما حدث وبالفعل جاء بالقوة واخذو الإجراءات اللازمة ورحل محمدرامى: هتقول ليارا على اللى حصل!محمد: لا مش هقول علشان مفكرهاش بالقديم و تزعل على اللى حصل واقلب عليها المواجعرامى: طب والرسالة اللى وصلتلها من حسام.محمد: هقولها واحد كان بيضحك علينا وبردو بعت رسالة لحسام وكدا يعنى ومعاه موبايل سامح تقريبا سرقو و قبضنا عليهرامى: امممممم فكرة برضو، طب وملك هكلمها ازاى بقا بعد اللى حصلمحمد: خلاص مانت برئ وهى عارفة انك كنت وسخ زمان وبتاع نسوان بس توبترامى: مقبولة منك، بس ساعدنى بردو علشان تسامحمحمد: حاااضر.وصل محمد و رامى الى الفيلامحمد: خليك هنا انا هحكيلها وهخليها في نقطة ضعفها وتدخل انت بقارامى: اشطاحكى محمد كل شئ لملك وان رامى مظلوم وهو بذكائه اكتشف الامر وهكذامحمد: دى الحكاية بس للأسف، الطيارة وقعت برامى وهو مسافرملك بخضة: اييية!رامى متدخلا: بعد الشر عنى ياعم انت، إيه يا ملوكة، لسة زعلانة، قلبك ابيض بقا، ربنا سترها اهوملك: وانا إيه يضمنلى انك مش هتلعب بديلك تانى.رامى: اللى يضمنلك ان قلبى معاكى يا روحىملك بأبتسامة: ماشى يا رامىرامى: قلب رامىمحمد: يا محنووو، ما إيه ياض انت وهى انا واااقف وبعدين لسة مكتبتوش الكتابرامى: سكتنا اهو، خد بقا وزع الدعواتمحمد: نعم يا روح امكرامى: انا وزعتلك دعواتكمحمد: خلاص معنديش بنات للجوازرامى: هوزعها انا، خليك انت كدا، يلا يا ملك علشان نجيب باقى الحاجةملك: طيب هلبسيارا بصوت عالى: محمد الحقنى!





الساعة الآن 12:00 AM