logo



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .






look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
  03-11-2021 06:18 مساءً  
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية وخضعت للحب الجزء الأول للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل الثامن عشرأخذها وذهب إلى بيتهروان بتعجب: مين الموزه ديه ياحزنك ياروان أخوكى بيصاحب بنات وبيجبهم البيت كمان قوليلى ياختى عجبك فيه إيه دهحسام: روان ياله ادخلى نامى مش عايز أعرفك تانىروان بشكل كوميدى: وإنتا مفكر أنى هعرفك تانى مثلا انا هاخد حاجتى وألم عيالى وأسيبلك البيت ليه اهل تتعارك معاهمحسام بصدمه: روان حبيبتى أنتى هبله عيال مين إحنا مخلفناش أصلاروان بضحك: ياله يا اهبل هتخلف من اختك إزاى.حسام بخضه: يخربيت كده ياهبلهروان تمثل الحزن: أختك ولا الموزه ياطهحسام: الموزه طبعاعائشه بتضحك بشكل هستيرى: لا بالله عليكم كفايه هموت منكمحسام بخضه: بعد الشرروان: حونين قوى الواد دهعائشه: ياكسوفىحسام: إخرصى بقا عائشه مراتىروان بأستنكار: ده ألى هو إزاى دهحسام: قبلنا بعض حبينا بعض أتجوزناروان: بسيطه يالهوى على البساطه ياجدع مش عارفه انا مش فاهمه ازاى.عائشه: قابلنى في مطعم واتجوزنا وروحت بيت أهلى جيبت حاجتى وجيت معاه على هنا بس تقريبا بابا إتشل من الى عملتهروان: اه قولى كده يعنى هربتو يامراهقينطب ومروحتش شقتك ليه ياخوياحسام: مش نضيفه ياله زى الشاطره كده روحى نضفيهاروان: نعم ناس تتجوز وناس تنضف متخلى عم عبده يشوفلك حد ينضفها ياخويا وانا مالى يالمبى وبعدين ماالشقق كتير في العمار متقعد في أى واحده فيهمولا نروح نسكن الفيلاعائشه: فيلا ايه وشقق ايه.روان وكأنها تتسابق في الكلام مع احدهم: مقولتلهاش ان العماره دى بتاعتنا وإننا عندنا فيلا بس قفلناها من عشر سنين بعد موت بابا وماما سبب وفاتهم بابا خسر فلوسه كلها ومات و ماما ماتت وراه لانها كانت بتحبه بعدها حسام خلص تعليمه سافر لندن واشتغل وتعب وعمل شركات تانى وانا قعدت هنا لوحدى بعدها سافرت ليه لندن ورجعنا هنا تانى وحسام نقل شغله هنا يعنى جوزك رجل أعمال قد الدنيا ياختى.عائشه بصدمه: يعنى أنتا مش فقير زى مافهمتنىروان: ماتتكلم ياخوياحسام: هو إنتى مديه لحد فرصه يتكلم عائشه هفهمكروان: مش عايزه افهم ولا زفت ضحكت عليا وخلاصحسام: لا كده كتير هتبرى منك واللهروان: عائشه ياله يابنتى نسيبله الشقه لينا أوضه نقعد فيها وفى محاكم هنمرمطهحسام مسكها من قفاها ودخلها اوضتها وطبعا عائشه بتضحك عليهاروان باست إيد حسام: تسلم ايدك ياسيد المعلمين.حسام طلع من عندها وهو بيخبط كف على كف: مجنونه رسمىروان طلعتله: خليك فاكره لو مطلقتش في حاجه إسمها خلع وهبهدلك في المحاكموقفلت الأوضه ودخلتحسام بذهول وهو بيص للأوضه: البت دى لازم اكشف عليها عند دكتورعائشه وهي بتضحك: لا بصراحه اختك دى عسل مطلعتش زيها ليهروان من ورا الباب: تسلمى يامرات اخويا ياغاليهحسام شد عائشه من إيديها ودخل اوضته.حسام: بصى انا مش هقولك ليا حقوق والكلام ده لان اكيد لسه متعودناش على بعض هديكى فرصه تعرفينى وبعد كده نتعامل كأى زوجينعائشه: في حاجات انا مش فاهمها لما أنتا غنى مقولتش ليهحسام: حسيت إنه مش هيفرق معاكى في حاجه ومقولتش لترفضى تتجوزينى لما تعرفى أنى غنىعائشه: طب ليه كل ده إنتا غنى يعنى تتجوز ألى تشاور عليهاحسام: والأخت جايه من خربتها ولا أيهعائشه: الله دنتا بتقلش زينا وحلو اهوه.حسام: دنا هبهرك والله دنا عليا جمل تهبلعائشه: دلوقتى هتنام فين ياشبححسام: انا جوزك بردك جمبك على السرير ومتخافيش انا مؤدبعائشه لنفسها ؛ اخاف منك المفروض انتا إلى تخاف على نفسك ياخويا واللهعائشه: خلاص أنتا زى جوزى نام ونحط مخده مبيناحسام: وهو كذلكوقامت بتبديل ثيابها في الحمام الملحق بالغرفه وانتظرت حتى اتم هو ايضا تغير ثيابه وبعدها خرجتحسام بشرود: يخربيت كده ياشيخه بقولك انا رجعت في كلامى ينفع.عائشه بعدم فهم: كلام إيهحسام: كنا نعمل الدخله انهارده وبعد كده نتعرف براحتناقامت بقذف الوسائد عليه وبعد ذلك خلدو للنوم.تحدث مع ياسين في الداخل وطلب من ياسين أن ينتظره في الداخلادهم بحزن هو من فعل ذلك لم يثق فيها: ميرال لازم تسمعينىميرال بحزن: أسمعك وده من امته انا سمعتك كتير أوى ياأدهم كتير بس إنتا شكلك نسيت بسأدهم: بس إنتى كمان ياميرال موثقتيش فيا وقولتلى ياسين على ألى بتعمليه وأنا إعتبرتينى مش موجود ليه ياميرال قولتلك بحبكميرال: الحب ثقه ياأدهمادهم: وليه أنتى موثقتيش فيا وإختبرتى حبى.ميرال بزعيق: أنا مبحبكش أفهم بقاأهم بنفس مستوى صوتها: مش هفهم ياميرالميرال: خلينا في المهم دلوقتىادهم: إيه هو المهمميرال: احنا هنلغى الشراكهادهم: ليه مهو إحنا مفيش بينا شرميرال بنفاذ صبر: لا كده كتير عليا هو انا كنت بعمل الليله دى ليه لعبه مثلا بتسلىادهم ركز معايا إحنا هنلغى الشراكه وهتاخد الشرط الجزائى كمانادهم: انا مش عايز منك فلوس.ميرال: أدهم ركز معايا بالله عليك إحنا هنجتمع مع بعض في الشركه عندى ياسين هيفضل مختفىأدهم: في ايه في دماغك ياميرالميرال: كل خير بس تعمل كده بس تيجى لوحدك وانا وانتا ومحاسب في الشركه بسادهم: انا مش فاهم حاجهميرال: مش لازم تفهم ياأدهم المهم تعمل زى مابقولكأدهم: غريبه دماغك دى محدش يعرف تفكيرك هيوصلك لفين ياميرال بس هيجى يوم وأفهمك واعرف تفكيركميرال: صعب تفهمنى ياادهم ياله نمشى من هناخرج ياسين.ياسين: سلام عليكم بقا رايح مكانىادهم: بقا ليك مكان هناياسين: طبعا يابنى انا هتجوز بنتهم وكده بيحترمونىميرال: ياسينياسين: هو الكلام بقا عليه جمرك كمان بنهزر ياجدعميرال: طب هزر براحه وعلى قدك ومش إما أختى توافق عليك الاول تبقى تشيل مناخيرك وتعيش الدور كدهياسين: لا أختك قلبها أبيض وهتسامحنىادهم: مش زى ناسميرال بضحك: فعلا أنا قلبى مش أبيض لأنى بعتبر نفسى حاله خاصه حاجه مش هتتكرر تانى.أدهم بحب: عندك حق مفيش غير ميرال واحده بسياسين: حساس ورقيق الواد دهميرال: ياله ياادهم ولا حابب تكمل الليله هنا انا معنديش مانعادهم بنفى: لا جاى معاكى بس كده مش هيشفونى معاكى وتبقى مشكلهميرال بضحك: ودى تفوتنى بردك انا عامله حسابى جيبالك شنب ودقن ونظاره خد حطهمياسين: هو انتى كنتى بتشتغلى مع المافيا زمانميرال بضحك: لا كده كتير عليا من العيله دى انجز ياادهموبالفعل انهى أدهم وضع الأشياء وذهب معها.وهو يفكر في ميرال هل ستعود له يوما ما نعم يشعر ان حبه لها سوف يقدر على اعادتها له ثانيه نعم يحبها ويعشقها ولكن هو من فعل بنفسه هذا الشئ لماذا لم يثق فيها إلى متى سوف يدفع ثمن هذه الغلطهأدهم: ميرال أنا لسه بحبك وإنتى بتحبنى الى بيحب مش بيعرف يكره ياميرال متخليش قلبك يقسى عليا.ميرال بسخريه: قلبى يقسى عليك هو ليه دايما ميرال هي إلى بيتبقى غلطانه ميرال الى بتقتل ميرال ألى بتخطف ميرال الزباله ميرال ميرال ميرال كرهت حياتى بسببكمليه دايما مطلوب منى إنى اسامح الكل ومحدش يسامحنى ليه دايما بحط ليكم سبعين عذر وبقف جمب الكل.ادهم بحب: لأنك ميرال الكل اتعود منك على كده تسامحى وتغفرى وتساعدى لما بتبقى موجوده كل فرد في العيله بيبقى مطمن في وجودك ياميرال مش عارف قوتك جايباها منين بس كلهم بيحبوكىميرال: قوتى في وحدتهم ياادهم قوتى وهوما مع بعضادهم: ماتكسبى فيا ثواب وتاخدينى معاكي بالمره في العيلهميرال: وصلنا اتفضل انزل ومتنساش الى قولتلك عليه ياأدهمدخل ادهم وهو شارد ويفكر فيها حبها في قلبه الذى يتمزق من بعدها.توفيق وهو يربت على كتفه: هترجعلك لو بتحبكادهم: بابا طلعت من المستشفى إمتهتوفيق: قولت كفايه تمثيل بقا واجى بيتىادهم بصدمه: يعنى كنت عارفتوفيق: طبعا يابنى هو انا كنت هستحمل موت أخوكادهم باس ايده وطلع نام وهو بيفكر في ميرالعلى الجانب الأخر عند ميرال وصلت القصر وهي تفكر هل تستطيع مسامحة ادهم هل الحب لوحده يكفى جلست في الحديقهتنظر إلى السماء وجدتها صافيه تمنت لو ان بعض البشر يصبحو مثل هذه السماء وقالت.(ياسماء أصبحتى صافيه بعد رحيل الغيوم والسحب هل ستصبح حياتى مثلكى ام سأظل أحارب الغيوم لكى اصبح مثلك هل سأقدر عليهم بمفردى هل سأظل مثل ماانا أقف في وجه من يريد وضع الغيوم في حياتى ام سأهرم ويحل عليا التعب وتنهدم عائلتى )جاء ادم من خلفها: هتوجهى كل حاجه وإحنا معاكىميرال بتعجب: بتعملو ايه هناشادى: جاين نسهر معاكى.ميرال وهي تنظر بشك لمليكه: وشك نور الواد شادى مبيتبلش في بوقه فوله ياجدع بس تعالى هنا مش ده إلى عايزه تنتقمى منه فجأه كده حبتيهرفيف لمليكه: أودي وشي من الناس فينبيسان: انا أتكسفتلها سلفمليكه: بس بقا إسكتو هو كويس ياميرال صحميرال: أه كويس أنا عمرى مافكر انهى سعدتكم انا بفكر في إلى يسعدكم بسادم: خلاص ياختى عرفنا اسفين ياابو صلاحميرال: مشكلتى مبعرفش ازعل منكم.معاذ بشكل كوميدى: جسمى قشعر ياولاد حبايبى تعالو في حضنى ضمونى وأنسو الدنيا ضمونى وإنسو الناسميرال وعينها تتركز على جردل مياهقامت وراحت إتجاهه: صدق ياواد طلعت حونينشالت ميرال الجردل وبسرعه غرقت معاذ بيهمعاذ: يح يحالكل بيضحو على معاذ شاف ضحكهم راح فتح خرطوم المايه ألى في الجنينه وغرقهم كلهم قعدو يجرو ورا بعض ويضحكوكان ينظر إليهم بفرح وحب.كامل: كفايه كده هتبردو ياله كل واحد على اوضته بسرعه غيرو هدومكموبالفعل إنصاعو له وذهبو إلى غرفهم.في اليوم التالى في لندنلاتستطيع القيام من النوم تشعر بأرهاق شديد يسيطر عليهامازن: اسماء سوما سوسو قومى ياكسوله من النومأسماء: .مازن: إنتى يابت قومى بقاأسماء:مازن: هي البت جرالها ايه تكونش ماتت ياله الواحد يجددأسماء: منك لله يامازن يابن ام مازن عايز تتجوز عليامازن: جاتلك الفوقه دلوقتى مكنتى نايمه من شويهأسماء: فوقت علشان اشوف خيانتك ليامازن بتعجب: خيانه.أسماء: اه خيانه حضرتك عايز تتجوز عليا تبقى أيهمازن: ياهبله انا عايز اجيب واحده تساعدكاسماء: ياراجل شوف وانا ألى فهمتك غلطمازن: علطول كده ظلمانىاسماء: إلى هو انا صح طب قولى حلوه ولا وحشهمازن: تفرق معاكى يعنىأسماء: اكيد لأنها لازم تكون احسن منى برستيجى وكدهمازن: متقلقيش حلوهأسماء بصوت عالى: بتهزرررررمازن: امال اسيبك تهزرى لوحدك قومى بقا ياسمسم عندنا شغلأسماء: تعبانه يامازن مش هقدر أجى معاك.مازن بخضه: مالك ياحبيبتىأسماء: قولها تانىمازن: مالكأسماء: لا حبيبتىمازن: اسماء إخلصى مالكاسماء: عايزه انام وتعبانهمازن: استنى اتصل بالدكتور يجى يشوفكأسماء: لا مفيش داعى للدكتور انا عارفه عندى ايهمازن: عندك إيهأسماء: حاملمازن: طب حاجه بسيط. بتقولى أيهأسماء: حاملمازن شالها ولف بيها الأوضه كلها: بحبك بحبك متتحركيش من مكانك انا هبلغ الناس ألى تحت الفطار يطلعلك فوق ممنوع الحركه.اسماء: طب خد الباب في أيدك وسيبنى أناموبالفعل خلدت الى النوم قبلها مازن من رأسها وذهب ألى العمل والسعاده تغمره.في الشركه تجمعو لأنهاء العقد كما قالت له ميرالاحمد: ديه الفلوس ياأستاذ أدهمادهم: ماشى أنا مش عايز حاجه تربطنىبالشركه بتاعتكم وحسابك معايا تقل ياميرالميرال: أخدت فلوسك وخلاص عايز إيهادهم: عايز ادمركميرال: غلبان ناس كتير حاولت ومعرفتش إنتا الى هتعرف صعبت علياأدهم: هعرف ياميرال وحق أخويا هيرجع وقريب قووى ياميرالميرال وهي بتصقف: مستنيه ياأدهمادهم: بس اوعدك مش هخليكى تستنى كتير لان دمارك قرب.ميرال: العب على قدك وشوف بتهدد مين ياادهم دنا ميرال الجمالادهم: هقتلك ياميرالميرال: مستنيه قتلى بس مستعجله حاول تخلص بسرعه بالله عليك ودلوقتى بره شركتى خالص فلوسك خدتها أمشى بقا وورينا جمال خطوتكذهب ادهم وكذالك ميرال وظل الذى فرح بشده لما حدث منذ قليل.في مكتب ميرال اتصل ادهم بهاادهم: ايه رايك ممثل شاطرميرال بضحك: شاطر فعلاادهم: بس غريبه انا ممضتش على ورق إنى اخدت فلوس ولا مضيت ورق فض الشراكهميرال بمكر: مهو ده المطلوبادهم: مش فاهمميرال: مش لازم تفهم بس ألى عايزاه عملته وخلاص كده تمام اوى وانا ممضتش على ورق ان الشركه طلع منها فلوس حتى كاميرات المراقبه إتعطلت في الوقت ده في الشركه كلهاادهم بتعجب: ليه كل ده.ميرال بخبث: هتفهم بعدين ودلوقتى إقفل عايزه أشوف شغلىأغلقت معه ميرال الهاتف وظلت تفكر لوقت طويل ماعليها فعله.




الساعة الآن 11:58 PM