logo



أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .






look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
  03-11-2021 05:24 مساءً  
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية وخضعت للحب الجزء الأول للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل الثاني عشركانو يقومون بتجهيز الحفله في القصر هذه خطبة معاذ الجمال سوف تقام الحفله كما ينبغى لكى تليق بعائلات الجمال وقامت ميرال بدعوة رجال الأعمال والجميع ستكون خطوبه أسطوريهوقامت ميرال بالاتفاق مع إحدى دور الأزياء لعمل فساتين للفتياتوتولى شادى هذه التحضيراتفي غرفة الفتياتبيسان: فستانى تحفه يالهوى جميلرفيف: أنا فستانى احلا علفكره بس أنتى مش واخده بالكبيسان: لا انا فستانى أحلا ماليش فيه.اميره بضحك: لا انا فستانى أحلا أنا العروسه ولا أنتو مش واخدين بالكمبيسان: إيه ده مين إلى بيتكلم دهرفيف: ديه بتشتمنا ياكبيرهبيسان: يومها مطلعتش ليه شمس.هيا بنا ياشباب وأنطلقو مسرعين خلفها فرت اميره من أمامهم وفتحت باب الغرفه وظلت تجرى وهوم خلفها وظهر معاذ من العدم أمامهم أنصدمت بيه أميره ووقعت بين أحضانه فرت كل من بيسان ورفيف الى غرفتهم مرت لحظات وهوما بنفس الوضع إنتبهت أميره إلى الوضعأميره بإحراج وهى تبتعد عن معاذ: أسفه جدامعاذ وهو يحك على رأسه من الخلف: لا مفيش حاجه بس كنتو بتجرو ورا بعض ليه.أميره بتسرع: بيقولو أن فساتينهم أحلى من فستانى يرضيك كده ولما قولتلهم أن العروسه وفستانى أحلا عايزين يضربونىمعاذ بصدمه: نعم كنتى بتجرى علشان كدهطب لو حد من الخدم موجود في الوقت ده كان يبقى منظرك إيهاميره: زى الفل والله وبعدين عادىمعاذ ببرود وأيقن أنها لاتعلم: عادى تطلعى من غير حجاب قدام الناس كدهأميره بصدمه وهى تضع يديها على رأسها لتتأكد: يالهوى ده بجدفرت من أمامه مسرعه وذهبت إلى الغرفه.رفيف بضحك: ههههههههه والله شكلك كان عسل وإنتى في حضن معاذبيسان: معاذ ده مرزق من يومه والله وكمان من غير حجاب مرزق ياسلكاوىاميره: اسكتو بقا علشان انا مش عارفه هبص في وشه أزاى دلوقتى وأيه ألى جابه دلوقتى وبعدين سؤال مش ممنوع حد يدخل الدور ده من الشباب جاى ليه هوتكلم الذى يقف خلفها معاذ: والله غريبه ياجدع جايه تتكلم كمان وهى إلى غلطانه أنا جاى اقولكم إن الميك اب أرتست وصلت خيرا تعمل شرا تلقى.رفيف: يخربيت كده هعيطبيسان: الواد ده حساس اووىونظرت ألى اميره واكملت كلامها بالنسبه للى كانت مكسوفه علشان الحجاب إيه مانتى قاعده من غيره أهوهإنتبهت اميره لنفسها هى بالفعل لم ترتدى الحجاب فرت أميره من أمامهم مسرعه دخلت الحمامرفيف: مش قولت ياله يابابا من هنا هنرش مايه أما ادخل اشوف البونيه دىبيسان: البت دى نصيبهرحل معاذ وهو يفكر في أميره وعفويتها.ومرت على شفتيها إبتسامه عندما تذكر شكلها وهى من غير حجاب كانت جميله بالفعل وعندما تذكر إحساسه وهى بين أحضانه ماهذا الشعور جعله يفقد التفكير وينظر فقط إليها.فاقت قبله من النوم كانت تنظر إليه بحب وسعاده والفرحه تملى أعيونها لاتصدق حالها نعم هى تزوجته بالفعل ودعت ربها بأن تددوم السعاده في حياتهاوقامت بطبع قبله على خديه فاق مازن في هذا الوقتمازن: خيانه بتوبسينى وانا نايم معندكيش إخوات صبيان تخافى عليهمأسماء ببلاهه: نعممازن: بتستفردى بيا وانا نايمأسماء: مازن ياحبيبى حصلك حاجه وأنتا نايممازن: اهوه حاجه مين الى بتعمليه فيناوأكمل بحب صباح الخير ياجميل.أسماء: صباح الهنا على حبيب قلبى أنامازن: حبيبى رومانسى ياناسأسماء: طب كده تمام كلام رومانسى وقولنا مش ناكل بقا أنا جوعت ياعمونا واللهمازن: يخربيت فصلانك في حد يبقى في اللحظات الرومانسيه دى ويطلب اكلأسماء: هو الكلام الرومانسى بيشبع اول مره أعرف ياخويامازن وهو يغمز لها: أخوكى إيه بقا باإلى حصل إمبارحأسماء بحرج: مازن بس بقا انا جعانه بجدمازن: مش في اكل يابنتى وحاجات في التلاجه.أسماء بنفى: لا مهو معدش فيهمازن: بصدمه كلتيهم كلهمأسماء: ماتقول بسم الله ماشاء الله ولا حاجه هتحسد ولا إيهمازن: بالهنا ياحبيبتى ياله إلبسى وننزل ناكل ونحلى كمان ونلف شويهاسماء قامت مسرعه: هيهيهيهيه ثوانى وأكون جاهزهمازن وهو بيضرب كف على كف: متجوز بنتى أختىوقام هو الأخر..في الشركه كانت ميرال تتحدث في هاتفهامع الشخص الذى يعمل مع البوص لحسابهاالشخص: ناس معندهاش ضمير كل شغلهم مشبوه مافيا عالميه.ميرال: ولاد الكلب صفقات اسلحه لبلاد فيها حروب اهليه صفقات أطعمه فاسدهمخدرات تدمير أجيالميرال: الناس دى لازم تقعالشخص: إلى جننه إختفاء أسماء ومازنميرل: ومقلش هيعمل ايه الخطوه الجايه ايهالشخص: مش مرتاح للهدوء دهميرال بسخريه: هدوء ماقبل العاصفه حاسه مش مصدق حكاية أسماءالشخص: انا نفسى اعرف الشخص ده هموته وأرتاح منهميرال: هيتعرف ووقتها هخليه يشوف نار جهنم على الارض بس انا مش مرتاحه مش هيسكت.الشخص: حاسس انه مجهز لخبطه جديدهميرال: جاهزه لأى خبطه منه بس مره تانيه بقولك لو الحكايه دى خطر ابعد عن كل دهالشخص: انا كنت ممكن ابعد بس بعد ألى عرفته ده لايمكن ابعد لازم نحمى الناس من المافيا ديهميرال: بالتوفيقواغلقت معه الهاتف بعد ذلك.كان يجلس في مكتبه شارد في حبه الذى ينتظر على احر من الجمر للقاء محبوبتهقام بالأتصال بمازنادم: احلى عريس في الدنيا كلهامازن: حبيبى يادومىادم: مش هتحس على دمك وتيجى تشيل الشغل هنا وأنزل مصر بقا وأتجوز واشوف العيلهمازن: يخربيت نحسك دنا لسه متجوز إمبارح ياراجلأدم بضحك: كفايه عليك كدهمازن: يابنى إهدى مش هتطير والله.ادم: والله ماعندك دم عيل رخم مانتا متجوز حبيبتك وجمبها وانا بقالى ٣ سنين لاشوفتها ولا سمعت صوتهامازن: خلاص نخليه اسبوعين صعبت علياأدم: ماشى يامازن خلص الأسبوعين مستنيكواغلق معه مازناسماء: مين يامازنمازن: ادم ياستى هيخلينا نقتصر شهر العسل على أسبوعين بساسماء: ادم مينمازن: ادم أبن عمى بس ميرال عملاله نفى في لندن ومنزلش مصر من ٣ سنيناسماء: يالهوى تلت سنينمازن: جباره تقولى أيه الواد البلد وحشته.أسماء: طب فكره حلوه أنا نفسى اروح لندن ياله بينامازن: ياله بينا فين يامجنونهاسماء: لندن بالله عليك ياله نفسى اروحها ياله بينامازن: وانتى مفكره لو روحنا لندن هبقى فاضى ليكى مثلا ادم هيشيلنى الشغل وينزل ومش هشوفه غير بعد مايتجوزاسماء: هو خاطب وبيحبمازن: تقريبا وبعدين ده شهر عسل ماليش فيهاسماء: شهر وهذاكر إمته انا بقامازن: اه صحيح نسيتأسماء: لا إفتكر علشان هتشرحلى الى ناقصنى في المواد ياحلو.مازن: وانا مالى متذاكرى لوحدكاسماء: ميزو حبيبى يرضيك سوسو تفشل ويقولو الجواز عطلنىمازن: لا طبعا ميرضنيشواكملو حديثهم.في المساء كانت الحفله جميله أنبهر الحضور بيها وبجمالها وبالفعل هذه الحفله تليق بعائلات الجمالكانت الفتيات جميله بمعنى الكلمه بهذه الثياب المخصصه لهم فقطقدم معاذ خاتم من الالماس ألى اميره كان كل شى خيالى بالنسبه لها.كان شادى ينظر ألى بيسان بحب فحقا كانت جميله وتخطف الأنظار تبهر من حولها وكذلك رفيف هؤلاء هن بنات الجمال وبالرغم من بساطة ثياب ميرال وعدم وضع اى من مساحيق التجميل كانت تخطف الأنظار تجبر من حولها للنظر إليها.شادى لرفيف وبيسان: بت أنتى وهى الروج ده يتشال حالا بنات الجمال ميحطوش الحاجات دىبيسان بخبث: ليه بقا ده الحفله حلوه وفيها ناس كتير وشكلنا هنطلع بعرسان فله انهاردهشادى: والله لو مكوناش في حفله كان هيبقى ليا تصرف تانى معاكىرفيف: شادى في بنات كتير هناك روح لقط رزقك وسيبك منناشادى: الروج يتشال حالا ياله انتى وهيا لمفيش حفلاتبيسان بهمس: ربنا على المفترىشادى: بتقولى حاجه يابيسانبيسان بزهق: بقول حاضر.وقامت بفعل مايريده شادى هى ورفيفعند معاذ واميرهاميره: الحفله جميله جدااا انا فرحانه قووىمعاذ: دايما حفلات عيلة الجمال بتبقى بالشكل ده أتعودى على كدهاميره: انا ليه حاسه أنك بتتكلم معايا بألغاز معاذ: مين قال كده انا بتكلم عادى إنتى ليه تفكيرك بيروح بعيدأميره: إنتا طلبت تتجوزنى ليه يامعاذمعاذ: مناسبه ليا واعجبت بيكىاميره: اقولك حاجه مش حاسه بكده ومش مرتاحهمعاذ: ليه إنتى شيفانى قدامك وحش يعنى.اميره: ماهى المشكله في كده مش عارفه انا خايفه من إيهبعد مده أنتهت الحفله وكانت السعاده تغمر الجميع.في القصر بعد انتهاء الحفله اخذت ميرال الجميع ودخلو الغرفه المخصصه لتجمع العائلهشادى بصدمه: إنتى بتعملى إيهميرال: يعنى تعرفهاشادى بتلبك: اه اعرفهاميرال بزعيق: طول عمرك وسخ ياشادى كنت هتفضحنا انهارده لو مكنوش رجالتى شكو فيها كانت فضحتنا قدام الكل والصحافهشادى بعدم فهم: ليه دى واحده عرفتها وخلص الموضوعميرال: اتكلمى قولىبيرو: أنا حامل من شادى.شادى بصدمه: نعم حامل اتهبلتى وده امته بقا انا اصلا ملمستكيشبيرو: لا لمستنى ولا إنتا من كتر البنات نسيتميرال: اخرصى ها قولت ايه ياشادىشادى: انا متاكد مليون في الميه إنها مش حامل مينىكامل: وإيه الى يخليك متأكد كدهميرال: هتفضل وسخ كده علطول انا نصحتك تبعد عن القرف ده مسمعتش كلامى وأهى النهايه مش هرحمك ياشادى.شادى بزعيق: كفايه بقا كلكم دايما كده ظلمنى انا عمرى مالمست اى ست كنت بعمل كده علشان بيسان تكرهنى وتبعد عنىبيسان بدموع: ليه ياشادىشادى بوجع: علشان انا عقيم مبخلفش يابيسانوكانت الصدمه من نصيب العائله بأجمعهاميرال: ايه مبتخلفش أزاى.شادى: زمان حصلتلى حادثه لو فاكره والدكتور وقتها قال على تحاليل وأشعات أعملها لما اكبر وفعلا عملتها وطلع عندى عقم ولما سألت الدكتور قالى عمليه ونسبه النجاح ٦٠%يعنى نسبه ضعيفهبيسان: طب والبنات إلى بتكون معاهم كل يومشادى: بدلهم منوم وملمستش واحده منهم كنت عايزك تكرهينىبيسان بوجع: ليهشادى: علشان متحطش في موقف أنك تختارى بين إنك تبقى أم او حبك ليابيسان: وليه تختار مكانى سيبنى أختار ليه بتختار مكانى.شادى ؛مش هستحمل إنى أكون السبب في إنك متكونيش أم انا مش أنانىبيسان: لا أنانى ياشادى لما توجعنى تبقى انانى لما تبقا عارف إنى بحبك وبتوجع وتعمل فيا كده تبقى أنانىشادى: أنا كمان بحبك بس عايز أظلمكبيسان: وأنا بحبك وموافقه أعيش معاك وتبقى إنتا دنيتى كلهاشادى: إفهمىبيسان: إفهم انتا أنا بحبك وعايزه أكمل معاكميرال قامت بإستدعاء أحد رجال الأمنميرال: البنت دى تختفى لحد ماعرف مين وراها.رجل الأمن: تحت امرك يافندموبالفعل ذهب رجل الأمن بهذه الفتاه حتما ستجعلها ميرال تتمنى الموت ولن ترحمهاميرال: شادى هتعمل إيه هتتجوز بيسان ولا هتعمل إيهنظر شادى الى بيسان تذكر انه لو رفضها في هذا الوقت لن تعود إليه مره ثانيهشادى: هتجوز بيسانبيسان بفرح وطلعت على الكرسى: لولولولى ياام محمود صحى محمود قوليله بيسان هتتجوز شادى ياام نيازى صحى نيازى قوليله بيسان هتتجوز شادى.معاذ بهمس لشادى: منك لله هبلت البت إلى حيلتناميرال: إنزلى يابيسان بسرعهبيسان نزلت محرجه من على الكرسىرفيف بهمس ليها: كسفتينا ينفع كدهبيسان بهمس: هتجوزه ده المهمميرال: فرح بيسان وشادى مع معاذ وأميرهياله كل واحد على أوضته.وبالفعل رحل كل منهم إلى غرفته.




الساعة الآن 11:41 PM