رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والعشرون
ادهم و رحيق نزلوا و قعدوا و بيتكلموا و بيضحكوا... الباب خبط... مها(بعياط): ادهم الحقني... الكل اتصدم... صفية: انتي ليكي عين تيجي هنا تاني... مها: بليز يا ادهم الحقني... ادهم قام و حط ايده في جيبه و قرب من مها... ادهم(ببرود): خير؟ مها(بعياط): ابويا محتاج علاج ضروري يا ادهم و عملية ممكن تساعدني عارفة اني ظلمتك بس ممكن اعيش خدامة او اتجوزني فعلا انا آسفة اوعدك هجبلك البيبي اللي انت نفسك فيه...
ادهم: نسيت اعرفك بمراتي... ادهم شال ايده من جيبه و اسيل قربت منه و شبكت ايدها في ايد ادهم، و ادهم قرب ايدها منه و باسها. ادهم: مراتي اسيل... مها(لنفسها): الخطة هتفشل... مها غارت جدا من اسيل لانها خدت مكانها... مها(بدموع): بجد الف مبروك مبروك... مها: ممكن تساعديني انتي؟ اسيل(ببرود): معرفكيش علشان اساعدك... مها لسة هتقرب من ادهم، اسيل زقتها بعيد عنه.
اسيل: يعني يستحسن انك تروحي تشوفي حضن تاني يحميكي لان ادهم يبقي جوزي انا... اسيل مسكت في ادهم اوي و حضنته... رحيق: ما تمشي يا بت الله... مها(بصريخ): و ربي لاوريكي يا بت انتي، ادهم ده يبقي حبيبي انا فاهمة... اسيل(ببرود): كانت معاكي صلاحية و استخدمتيها غلط، و وقت الصلاحية انتهي من سنتين... ادهم: عدي ابعت الحراس يخرجوها بره. الباب خبط و مها بتخرج، باسم و غزل دخلوا... غزل: صباح الخير.
اسيل(بابتسامة): صباح النور... اسيل: هو انت مش ناوي تروح للدكتور علشان تتابع الحمل يا ابني... باسم: اه صح... غزل: يعني كنت ناسي انت مبقتش تحبني... عدي: يا الله انا زهقت ليك يا باسم... باسم: شوفتوا هرمونات الحمل. ادهم: طب فين حماتي و حمايا؟ باسم: راحوا يجيبوا حاجات لرحيق... رحيق: ليا انا؟! باسم: اه... ادهم: اسيل تعالي معاايا. اسيل: فين؟ ادهم: تعالي بس... ادهم خد اسيل و ركبها العربية و مشي...
عبدالرحيم: ادهم خلع انتوا مش هتخلعوا... احمد: عندك حق يلا يا صفية... صفية: اكيد مش قصده علينا... احمد: لا انا عارف هو قصده علينا... عدي: في ايه يا حاج الصبر... سوزان: انا راحة النادي باي... عدي: مش هتتغير... عبدالرحيم: صفية اتغيرت اكيد هتتغير... باسم: طب نخلع بقي نروح لدكتورة... عدي: طير يا ابني... عدي: يلا يا رحيق علي الشركة... رحيق: لاحظ ان مستقبلي بيضيع... عدي: طب انا و لا مستقبلك...
رحيق: ازاي تسأل السؤال ده يا عدي. مستقبلي طبعا. عدي: يا واطية... رحيق(بضحك): طب يلا... رحيق و عدي مشيوا، و باسم و غزل... احمد: تعالي يا صفية معايا... صفية: ايه هتخرجني زيهم؟ احمد: ليه لا؟ عبدالرحيم: روحوا يلا... عبدالرحيم برضو خرج من القصر... -في عربية ادهم و آسيل... ادهم مشغل اغاني رومانسية... اسيل: هو احنا رايحين فين؟ ادهم(بحب): هنتغدي مع بعض... اسيل: اه تمام... ادهم مسك ايد اسيل و باسها...
ادهم: اسيل انا مش عايز غيرك في الدنيا دي انتي الاول و الاخيرة، مها كانت تجربة مكنتش حب حقيقي. انتي اللي ملكتي قلبي يا اسيل، بحبك. اسيل: تمام... ادهم: لا و النبي... اسيل: قدامك لسة اسبوعين و خمس ايام، و اللي انا متأكدة منه انك هتعجز انك تخليني اثق فيك. ادهم بصلها بحزن، اسيل مكنتش قادرة تستحمل نظرته دي و هي في ايدها سعادته... اسيل: بص ايه رأيك نعمل اتفاق؟ ادهم: ايه؟ اسيل نامت علي كتف ادهم و مسكت في ايده.
اسيل: ننسي كل حاجة و نعتبر اننا اتنين مرتبطين بيتعرفوا علي بعض... ادهم(بابتسامة): فكرة حلوة موافق... ادهم وصل لمطعم و نزل فتح الباب لاسيل... ادهم: يعني ملقتيش غير الفستان ده. اسيل: ادهم هنتكلم في الموضوع ده كتير كدة... ادهم مسك ايديها و دخلوا المطعم... ادهم: عايزة اي ترابيزة؟ اسيل: براحتك... ادهم اختار اخر ترابيزة بعيدة عن الناس نسبيا... اسيل: ليه اختارت دي؟ ادهم: علشان اقدر اسبلك براحتي...
اسيل(بضحك): تسبلي، و انت بتعرف تقول كلام حلو. ادهم: و كل اللي كنت بقوله ده ايه؟ اسيل: لا عايزة اسمع بقي... ادهم: اقول ايه بقي... اسيل و ادهم كانوا قاعدين جمب بعض و اسيل حطت دقنها علي ايديها و باصة لادهم... ادهم: لا انا مش قد البصة دي... اسيل(بابتسامة): ليه؟ ادهم: هضعف و ربنا... جرسون: تحبوا تأكلوا ايه يا فندم؟ ادهم(بهمس): الله يخرب بيتك قطعت اللحظة...
ادهم(بضحكة صفراء): اه ما انا كنت مستمتع حضرتك قطعت اللحظة... اسيل كانت بتحاول تكتم ضحكها... اسيل(بضحك): احم آسفين حضرتك... اسيل: تأكل ايه؟ ادهم: اي حاجة. اسيل: هو القائمة فيها ايه؟ الجرسون: كل حاجة... اسيل: اطلب انت يا ادهم. ادهم: هات سي فود و. اسيل: لا لا طبعا يعععع يا ادهم انت بتحبه. ادهم: انتي مش بتحبيه؟ اسيل: هات يا بني وجبة علي مزاجك بس مش سمك و لا لحمة... جرسون: يعني اعمل ايه؟ اسيل: هات الmenu و امشي.
ادهم: انتي مبتحبيش اللحمة و لا السمك. اسيل: No... ادهم: اومال لو عشنا لوحدنا هتعمليلي اكل ايه؟ اسيل قربت منه و وشهم كان قريب من بعض. اسيل: هتأكل اللي انا هأكله صح؟ ادهم: يا بت انتي خطر و ربنا عليا. اسيل(بضحك): يعني عجبتك... اسيل: بص نجيب بيتزا... ادهم: تمام... و طلبوا بيتزا و قعدوا يتكلموا و يضحكوا...
-عند باسم و غزل... غزل: مالك يا ابني؟ باسم: مش عارف متوتر خايف... غزل: انا اللي حامل يا ابني. باسم: برضو مش عارف. ممرضة: مدام غزل. غزل: تمام، هتيجي معايا و لا ايه؟ باسم: اه اه اكيد... غزل و باسم دخلوا للدكتورة... دكتورة(بابتسامة): اهلا اهلا، اتفضلوا... دكتورة: ها اقدر اساعدكوا في ايه؟ باسم: هي حامل في الشهور الاولي يعني هو كدة... دكتورة: شكلك متوتر... غزل: معرفش ليه؟ دكتورة: هو شكل ده اول حمل...
غزل: اه... دكتورة: طب اتفضلي معايا. غزل نامت علي السرير و الدكتورة بدأت تفحصها... الدكتورة: شايفين النقطة دي... باسم: اه... الدكتورة: هو ده البيبي... باسم(بفرحة و دموع): بجد! غزل: شكرا يا دكتورة... دكتورة: ربنا يحفظه... دكتورة: الادوية دي تمشي عليها علشان صحة البيبي ربنا يتمم علي خير... باسم: شكرا يا دكتورة بجد شكرا... باسم و غزل خرجوا... باسم: انا مبسوط اوي حاسس باحساس جميل اوي... غزل: و انا كمان...
باسم: تعالي هغديكي. غزل: تمام يا حبيبي... باسم: يا ايه؟ غزل: يا رزل... باسم: بحبك...
-في مكان تاني... عند احمد و صفية... صفية(بدموع): بجد يا احمد انا كنت غبية اوي. احمد: متقوليش كدة يا روحي... صفية: مكنتش مقدرة حبك ليا و لا اني المفروض احب بيتي اكتر حاجة، بجد بشكر ربنا اني رجعت عن اللي كنت فيه... احمد: حبيبتي يا صفية و انا بحبك في كل الاقات... احمد: يلا بقي علشان المفأجاة... صفية: يلا... احمد خد صفية و راح علي محل مجوهرات... احمد: انا شاري العقد ده مخصوص علشانك...
صفية: لا يا حبيبي ده غالي ايه رأيك نجيبه لاسيل كهدية جواز... احمد: الغالي يرخصلك انتي و بس... احمد حضن صفية و اشتروا عقد ليها و عقد لاسيل و روحوا...
-في مكان تاني... عند عبدالرحيم... عبدالرحيم راح المستشفي لاخته... عبدالرحيم: يا دكتور هي اخبارها ايه؟ دكتور: حالتها مستقرة لكن لسة في الغيبوبة... دكتور: الغيبوبة ممكن تقعد يوم شهر سنة عشر سنين مية سنة، منعرفش هتفوق امتي... عبدالرحيم: شكرا... عبدالرحيم راح لقبر صاحبه محمد و اتكلم معاه كتير و قرأ ليه الفاتحة و مشي...
-في مكان تاني... عند كريم و ليلي... كريم: ليلي ليلي... ليلي: خير؟ كريم: شكل حضني لا يقاوم... ليلي(باحراج): لا ابدا... كريم: اه عارف، يلا قومي بقينا المغرب... ليلي(بخضة): يا نهار بابا و ماما دول هينفخوني. كريم: انتي ليه محسساني انك كنتي نايمة مع عشيقك انا جوزك يا بنتي... ليلي قامت بسرعة و دخلت الحمام غسلت وشها و رتبت هدومها و شعرها، و خرجت... ليلي: و لما يسألوني اشتريتي ايه و لا اختارتي ايه اقولهم ايه؟
كريم: قولي ليهم اني كنت مع حبيبي و جوزي بس. كريم مسك ايدها و نزلوا راحوا القصر ملقوش غير احمد و صفية و عبدالرحيم... صفية: ايه اللي اخرك؟ كريم: هي لما جت انا خلتها تنام و لسة صاحين... احمد: نوم... كريم: بس و الله. احمد: ماشي يا كريم. ما هي مراتك حد يقدر يتكلم. كريم: بقولها كدة من الصبح و الله...
-في مكان تاني... عند عدي و رحيق... رحيق: يا عدي امشي بقي حرام عليك... عدي: لا ابدا... رحيق: هتفضل باصص ليا و انا بشتغل كدة و فاتح باب مكتبك علي اخره. عدي: بحبك بقي اعمل ايه؟ رحيق: يا رب عايز تحرجني و خلاص... عدي: انا بحبك يا رحيق اعملك ايه. انتي بقي سحرتيني و لا عملتي ايه عايز اعرف... رحيق: لا و الله... عدي: اه...
-عند ادهم و اسيل... اسيل: هتفضل باصص ليا كتير. ادهم(بحزن): انتي ممكن تسيبيني و تمشي يا اسيل. اسيل: و الله انت و قدراتك بقي... ادهم(بحزن): و لو مقدرتش... اسيل: اووووووووف... ادهم: آسف... اسيل خدت نفس عميق غمضت عنيها ثانية اتنين تلاته و فتحتهم... اسيل: ادهم انا بحبك... اسيل: و بثق فيك و بحس بالامان معاك، و مستحيل ابعد عنك... اسيل: بس بربيك و بعاقبك عندك مانع...
ادهم ابتسم و بعدين ضحكته وصلت لغاية ودانه و بصلها بكل حب... ادهم: و انا بحبك اوي... اسيل: بس انا مليش في جو الرومانسية الاوفر تمام. ادهم: بمعني؟! اسيل: ماشي يعني ممكن تقولي كلمة حلوة تدلعني لكن علطول رومانسية و كدة لا... ادهم: تمام... اسيل: عايزين نعمل فرح كريم و ليلي و عدي و رحيق بقي... ادهم: تمام، هشوف الموضوع ده... اسيل: ممكن اطلب طلب... ادهم: اكيد.
اسيل: كنت عايزاك تعلم طارق ازاي يعني يعتمد علي نفسه و كدة... ادهم(بصوت عالي نسبيا): و النبي انا و انتي مع بعض تقومي تجيبي سيرة الزفت طارق... اسيل: لا مش كدة اقصد يعني انا وعدته... ادهم(بعصبية خفيفة): اعمله ايه يعني الله؟ اسيل باست ادهم من خده و من رأسه... اسيل(برقة): بليز يا ادهم مترفضش... ادهم: لو مكنتيش حلفتي بس... اسيل ضحكت و ادهم ضحك... ادهم: يلا نروح... اسيل: تمام...
ادهم مسك ايد اسيل و كان في قمة سعادته و ركبها العربية و ركب جمبها... ادهم: شوفي عايزة شهر العسل يبقي فين؟ اسيل(بصدمة): شهر عسل مين؟ ادهم: انا و انتي، اومال هنفضل زي الاخوات كدة. اسيل: ابقي افكر ان شاء الله سوق انت بس... ادهم: بتتكسفي يا بيضة... اسيل: ابدا... ادهم و اسيل وصلوا للقصر... ادهم: اهلا يا جماعة... صفية: اهلا يا حبيبي، اخبارك يا اسيل؟ اسيل: الحمد لله يا طنط...
صفية: انا جيبالك هدية صغيرة ممكن تقبليها... اسيل(بحرج): يعني علي حسب يعني علي حسب الشخص و علي حسب الهدية و المناسبة... صفية: انا جايباها علشان اعتذرلك عن اللي عملته معاكي... اسيل: لايا طنط عادي انا مسمحاكي. ادهم: طب و انا... اسيل: لسة فاضل اسبوعين و خمس ايام... عبدالرحيم: انا عايزك تربيه كدة يا اسيل... ادهم: ما تخليك في حالك... عبدالرحيم: ولد... صفية طلعت علبة فيها عقد شيك من الماس.
اسيل: ماس لا مبحبش البسه... صفية: طب علشان خاطري... اسيل: طيب يا طنط... ادهم: خلي عنك يا ماما انا هلبسه ليها فوق... اسيل: لا مش بثق فيك... ادهم: هلبسهولها هنا... ادهم لبس لاسيل العقد و كان عليها جميل اوي... ليلي: شيك اوي... اسيل: خديه يا روحي براحتك... كريم: هتجوز امتي؟ عدي: جواز انا سمعت سيرة جواز ها هتجوز امتي بقي؟ احمد: انتوا مستعجلين كدة ليه؟ رحيق: معرفش ايه ده؟
ادهم: خلاص بكرة ننزل و ننقي الفساتين و البدل... ليلي: تمام... ادهم: و الفرح هيبقي بعد امتحانات غزل و ليلي و رحيق... كريم: ماشي نستني شهر مش مشكلة... عدي: طب نطلع ننام... اسيل: انت استحلتها... رحيق: معرفش يا اسيل... عدي: و النبي... اسيل: رحيق اتصلي بباسم و قوليله اذا كان في البيت روحي مش في البيت خليكي هنا لغاية ما يجي... رحيق: لا ماما و بابا هناك، هروح. رحيق حضنت اسيل وجريت علي بره...
اسيل: احم هو فين الاكل؟ ادهم شال اسيل... ادهم: الغداء فوق بقي... اسيل: لا ادهم نزلني... ادهم: ابدا... عدي: لاحظ ان في شغل متأخر بس ليكون في علمك... كريم: طيب استأذن انا... كريم مشي...
-في مكان تاني... في فيلا عائلة الجارحي... نيرة: بصي بقي يا رحيق اشتريت ليكي هدوم حاجات كتيرة للجواز يا روحي... رحيق(بدموع): شكرا يا ماما... سامر: مفيش شكرا لبابا اللي لف علي رجله طول النهار... رحيق(بدموع): شكرا شكرا اوي... رحيق حضنتهم هما الاتنين... باسم: خيانة. باسم: بتعيطي مين مزعل مراتي و بنتي و اختي و حبيبتي و كل حاجة؟ سامر: انت عارف رحيق هي كدة لوحدها... باسم: يا سلام...
باسم شال رحيق علي كتفه و لف بيها، و رحيق بتضحك... باسم: تيجي يا غزل؟ غزل: لا ابني... باسم: براحتك كنت هدلعك، مدلعة يا رحيق؟ رحيق(بفرحة): اه انا بحب الحركة دي... غزل طلعت و باسم طلع وراهم...
-عند ادهم و اسيل... اسيل: يا ادهم عايزة اتغدي ابعد... ادهم: لا مفيش نزول... اسيل(بعصبية): ادهم عايزة اكل الله... ادهم: طب تتأكلي و لا تأكلي؟ اسيل: لا و النبي ازاي يعني هتأكلني مثلا، انا عايزة اكل... ادهم: لا... اسيل: رزل، طب نزلني طب... ادهم رمي اسيل علي السرير، و نام جمبها و قيد حركتها... اسيل: يا ادهم بتخنق اوف... ادهم: في كذا حاجة نتكلم فيها بقي... اسيل: و انت ماسكني كدة؟! ادهم: اه...
ادهم: مبدأيا كدة احنا ان شاء الله هنكمل حياتنا مع بعض لازم بقي تحترميني قدام الكل و تبقي زوجة مطيعة شطورة جميلة كدة، تلبسي حلو و محترم. و تسمعي الكلام يا اسيل، و متتكلميش مع اي راجل غريب و متضحكيش مع حد و لا تهزري مع حد غيري فاهمة، و اللي اقولك متلبسهوش و انتي خارجة تلبسيه هنا عادي قدامي انا و بس، و متروحيش في اي حتة غير بأذني المهم اكون عارف، وقت ما تحتاجي حاجة تيجي تقوليلي انا وقت ما تكوني زعلانة مني تيجي تعاتبيني و تقوليلي انا زعلانة منك، وقت ما تكوني فرحانة بخبر انا اول واحد اكون مشاركك فرحتك، فاهمة؟!
ادهم بص علي اسيل لقاها نامت... ادهم(بضيق): اسيل اسيل... ادهم كان هيقوم لقي اسيل شدته تاني...
اسيل: مبدأيا كدة لازم تحترمني قدام الكل و متكلمش اي ست غيري انا و امك و اختك، و متهزرش مع اي بنت و متضحكش قدام اي بنت و تتعامل مع العملاء الستات عندك برسمية، ترد غيبتي قدام الكل و تلبس دبلة فضي للدلالة علي انك متجوز، و تلبس اللي انا اقول عليه، و تجبلي كل شوية هدايا و شيكولاتات، و تعاملني كأني بنتك، و كل يوم تجيب ليا شيكولاتة بليل، و تحكي ليا قصة و تشاركني مشاكلك اللي في الشغل، و لما تكسب صفقة نحتفل انا و انت بيها، فاهم؟!
ادهم: يعني صاحية... اسيل: كنت بسمعك مش ده من صفات الزوجة المطيعة... ادهم: كلي بعقلي حلاوة... اسيل: و اه كل اسبوع نلعب ملاكمة مع بعض... ادهم: موافق... اسيل(بابتسامة): تمام... ادهم: بحبك... ادهم و اسيل قعدوا يتكلموا و يضحكوا... ادهم: هقوم انا اشوف شغلي... اسيل: تمام... اسيل: هقوم اغير... اسيل قامت و لسة هتمشي ادهم حضنها من ورا و باسها من رقبتها و كتفها... ادهم: اوعديني انك تفضلي معايا... اسيل لفت ليه و حضنته...
اسيل(بهمس): موعدكش يا ادهم... و بعدين بعدت عنه شوية... اسيل: انا ملغتش تذكرتي لامريكا يا ادهم... - اسيل سابته و دخلت غيرت لبيجامة عبارة عن شورت و تي شيرت و لمت شعرها علي شكل كحكة و حطت روچ وردي هادي. اسيل: انا هتفرج علي التلفزيون... ادهم(بحزن): و انا هغير و ادخل اشتغل في المكتب. ادهم غير هدومه لبنطلون وتيشيرت بيتي و دخل اوضة المكتب و اسيل بتتفرج علي التلفزيون...
-عند باسم و غزل... باسم: شايف ان في ناس بدأت تغير. غزل: لا ابدا... باسم: ممكن... و بعدين باسم شال غزل و قعد يلف بيها، و هي تضحك بصوت عالي... باسم: مبسوطة؟ غزل(بضحك): اه... باسم: دايما، تعالي بقي ننام. غزل: اشطا. باسم حط غزل علي السرير و حضنها... باسم: بصي بعد ما تولدي هنأخد فيلا في الكمبوند هنا جمب الكل و نبقي نجيب مامتك و والدك علشان الولادة و كدة... غزل: طب ما تخلينا جمب طنط و عمو...
باسم(بتفكير): هبقي اشوف. غزل: هتخليني اروح اشوف ماما... باسم: انا خايف علي البيبي. غزل: بس انا نفسي اشوف ماما و بابا... باسم: هخليهم يجيوا في فرح كريم و ليلي و عدي و رحيق... غزل: شكرا...
-عند نيرة و سامر... نيرة: انا خايفة سالي و سارة مش ظاهرين... سامر: انا مش عايز أذي سالي علشان باسم و رحيق. نيرة: مش عارفة نعمل ايه... سامر: انا خايف علي اسيل... نيرة: ربنا يحفظها و ادهم بيحبها اكيد هيحميها بروحه... سامر: ادهم بيحب اسيل و انا بموت فيكي... نيرة(باحراج): شكرا... سامر: نفسي اعرف اسيل مطلعتش بتتحرج ليكي ليه؟ نيرة: مين قالك كدة اسيل بتتحرج بسرعة علفكرة بس قناع البرود هو اللي مش مبين...
سامر: ماشي يا ستي، اخيرا هبقي جد. نيرة: ايوه، و انا كمان عقبال اسيل و رحيق... سامر: ان شاء الله...
-عند ليلي... تليفون ليلي رن، الخط اتفتح... ليلي: الو، مين؟ مجهول: ازيك يا ليلي. ليلي: مين؟ مجهول: مش مهم... ليلي: خلاص هقفل... مجهول: عندي كلام مهم ليكي... ليلي: خير و مين انت اساسا؟ مجهول: هبعتلك صور كدة شوفيها و قولي ايه رأيك. ليلي لقت صور كتير اتبعتت ليها متركبة و كانت صور ل ليلي في اوضاع مختلفة... ليلي(بخوف و دموع): ايه ده؟ مجهول: ايه رأيك بقي يا حلوة. ليلي: الصور دي مش حقيقية...
مجهول: قدامك يومين لتجيبي 5 مليون جنيه لصورك تنزل علي النت، و كمان انتي من عائلة الشافعي يعني سمعتكوا مهمة... ليلي(بدموع): بس انا مش هعرف اجيب المبلغ ده كله ارجوك... مجهول: قدامك يومين اتصرفي، و لو قولتي لحد من عائلتك اعتبري ان صورتك اتنشرت... المجهول ده قفل الخط، و ليلي قعدت تعيط لغاية ما نامت...
-عند ادهم و اسيل... ادهم كان تعب اوي لانه اشتغل كتير و خرج لاسيل. ادهم(بتعب): منمتيش. اسيل: لا نايمة بس عاملة نفسي صاحية... ادهم(بتعب): لمضة و مش هتتغيري... اسيل: طول عمري... اسيل: مالك شكلك تعبان؟ ادهم: خديني يا بنتي جمبك اشتغلت شغل شهر كامل... اسيل: متعطلش شغلك بعد كدة. ادهم رمي نفسه علي السرير و حط رأسه علي رجل اسيل، اسيل لعبت في شعره... ادهم: بطلي الحركة دي، بتبوظي شعري...
اسيل: لا بقي هلعب براحتي... ادهم(بحدة): اسيل... اسيل(بحزن): خلاص مش عايزة العب... ادهم(لنفسه): و ربنا طفلة ينعل او كدة... ادهم عدل من نومته، و مسك دقن اسيل... اسيل: ابعد... ادهم: خلاص يا ستي آسف تمام كدة... اسيل: بص بعد كدة متعتذرش علي اي حاجة. ادهم: اومال بلاش تجننيني... اسيل: بص بعد كدة لو موضوع كبير اكيد اعتذر، لو حاجات تانية عادية جيب شيكولاتة و بوسة علي خدي... ادهم: حاضر يا طفلتي... اسيل: تمام...
و بعدين جت رسالة لادهم علي تليفونه... اسيل: مين؟ ادهم: بلاش شك، هفتحها قدامك... ادهم فتح الرسالة لقي صورة لاسيل و هي في حضن واحد... ادهم بص لاسيل...