رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون
حصل صوت انفجار، اسيل مسكت في ادهم جامد... اسيل(بصريخ): عااااااااااا... ادهم: اهدي اهدي... ادهم نزل اسيل علي الارض... ادهم: خليكي هنا هنزل اشوف في ايه؟ اسيل(بخوف): هتسبني لوحدي... ادهم: دقيقة و جاي... ادهم خرج من الاوضة لقي عدي بره الاوضة... ادهم: هو في ايه؟ عدي: معرفش. ادهم و عدي نزلوا لقوا عربيتين منفجرين، و باسم نزل... باسم: هو ايه اللي حصل؟ و بعدين التلاتة سمعوا صوت صريخ غزل و رحيق و اسيل...
باسم طلع جري لغزل و عدي طلع معاه و ادهم جري علي اسيل... -عند اسيل... اول ما ادهم نزل لقت ناس جم و هي حاولت تهرب ضربوها علي رأسها و شالوها و نزلوا بيها... -عند رحيق... كانت نايمة حست بحد قدامها قامت صرخت و بعدين رشوا حاجة في وشها و خدوها... -عند غزل... صحيت هي و باسم علي صوت الانفجار و باسم نزل و اول ما هو نزل في ناس دخلوا و رشوا حاجة في وشها اغمي عليها و خدوها... ادهم طلع الاوضة ملقاش اسيل...
عبدالرحيم: ايه صوت الانفجار ده يا ادهم؟ سوزان(بنوم): هو حصل ايه؟ ادهم(بصوت عالي): اسيل اتخطفت... احمد: ازاي الكلام ده؟ عدي و باسم كل واحد راح علي اوضة مراته ملقهاش فيه... عدي: ازاي ده يحصل؟ باسم: مين اللي ليه ايد في كدة؟ نيرة: حصل ايه؟ و ايه اللي جابك يا عدي هنا؟ عدي: رحيق وغزل اتخطفوا... سامر: ازاي ده يحصل؟ باسم(بخوف): غزل حامل انا خايف عليها. عدي: تعالوا نشوف ايه اللي حصل في القصر...
نيرة(بعياط): اسيل كمان اتخطفت، بناتي كلهم اتخطفوا... ادهم(بتوعد): و ربنا ما هسيب اللي عمل كدة... صفية: لازم نفكر بالعقل مين ليه مصلحة في كدة... كريم: رؤوف اتعدم و نيران في السجن، مين تاني؟ ليلي: مها... ادهم: مش هتقدر تعملها لوحدها و مش هتعرف تخطف تلاتة في وقت واحد. عدي: تشارلي! ادهم: بس جه و اعتذر هو و ابوه. و بعدين تليفون ادهم رن، الخط اتفتح... ادهم: الو... ديفيد: ادهم ابني عايز اقولك حاجة...
ادهم: انجز مش فايق... ديفيد: سالي و سارة و تشارلي هما اللي خطفوا البنات... ادهم(بعصبية): و لما انت هتقولي كدة انا مش هقتلهم يعني و مش هقتلك، فين مراتي؟ ديفيد: انا حذرتهم كتير يا ادهم، و اتصلت علشان ارضي ضميري، انا لسة هعرف المكان و هبعته ليك. ادهم: لو بتكدب هتندم اوي يا ديفيد... ديفيد: لا يا ادهم مش بكدب... احمد: ها ايه اللي حصل؟ ادهم حكي ليهم عن المكالمة كلها... عبدالرحيم: صدقه يا ابني...
عدي: ما ممكن يكون بيتوهنا... سامر: مكنش اعترف علي ابنه و مراته... صفية: بس في ام ممكن تخطف بنتها... نيرة(بدموع): هما اختاروا نقطة ضعف اسيل... ادهم: يعني؟ نيرة: يعني هما عايزين اسيل مش عايزين رحيق و غزل بس هما خطفوهم علشان يضغطوا علي اسيل برحيق و غزل و خاصة ان غزل حامل... ادهم(بغضب): مش هسمح بده يحصل ابدا... احمد: لازم نفكر بالعقل...
-في مكان تاني... علي اطراف المدينة، في مكان شبه صحراء و فيه بيت مهجور... اسيل كانت قاعدة علي الارض ايدها مربوطة و بتنزل دم من رأسها، و جمبها غزل و رحيق مربوطين من ايديهم... اسيل كانت بتبدأ تفوق، و مش قادرة تفتح عنيها بسبب الجرح اللي بيوجعها في رأسها... اسيل: مين هنا؟ اسيل: في حد هنا؟ تشارلي دخل و قعد قدام اسيل علي الارض، و شال شعر اسيل من علي وشها...
تشارلي: شكلك كنتي عارفة اني هخطفك فجاية جاهزة، لابسة بيجامة هتنطق عليكي و حاطة روچ و شعرك لا بجد مغرية جدا... اسيل(بقرف): انت كدة مفكر نفسك راجل، انت متسواش جنيه في سوق الستات مش الرجالة كمان. تشارلي اتعصب جدا و ضربها قلم علي وشها و نزلت دم من شفايفها... تشارلي: تو تو انتي بشرتك حساسة اوي... تشارلي مسح الدم بايده و اسيل كانت قرفانة منه... تشارلي: انا و لا ادهم؟
اسيل: اول مرة اشوف ذكر بيقارن نفسه بين راجل... تشارلي: و انا هوريكي الراجل... تشارلي رمي مايه علي رحيق... رحيق(بشهقة): في ايه؟ تشارلي: مفيش اختك عايزة تشوف مين الراجل... رحيق(بدموع): اسيل اسيل بليز متخلهوش يقرب مني... اسيل: انت كلامك معايا انا... تشارلي شد شعر رحيق و مسح بيها البلاط، تحت صرخات رحيق... اسيل(بزعيق): لو فاكر نفسك راجل بجد وقف اللي بتعمله... تشارلي زق رحيق علي اسيل، و رش ماية علي غزل...
اسيل(بفزع): انت هتعمل ايه دي حامل؟ تشارلي: لا تصدقي صعبت عليا... غزل(بخوف): هو في ايه؟ اسيل: تشارلي تعالي نعمل اتفاق... تشارلي: اسمعه الاول... اسيل: خلي رحيق و غزل يمشوا و انا هعملك كل اللي انت عاوزه... تشارلي: هو عرض مغري بس كدة مش هتمتع بعذابهم. اسيل: يا عم عذبني انا... تشارلي: خلي بالك انتي بتغريني اوي، بس معتقدش اللي انا عاوزه انتي هتوافقي عليه... اسيل: انجز عايز ايه؟ تشارلي(بخبث): جسمك...
اسيل فتحت عنيها علي اخرهم و رحيق غزل خايفين اوي... غزل(بوجع): بليز عايزة ادخل الحمام... تشارلي: لا... اسيل: دي حامل خلي عندك انسانية... الباب اتفتح و سارة و سالي دخلوا... رحيق(بصدمة): ماما... اسيل(بقرف): انتي ام انتي ها. مش خايفة علي بنتك و لا حفيدك انتي ام... سالي: دول نقطة ضعفك و انا عايزة اكسرك... اسيل: عملتلك ايه يا شيخة حرام عليكي... رحيق: ماما خلي غزل تخش الحمام لانها حامل، بليز.
غزل(بعياط): ارجوكم... سارة: خشي... سارة: روح معاها يا تشارلي... تشارلي راح مع غزل للحمام، و غزل مكنتش عارفة تتصرف بالموبايل اللي معاها. تشارلي: ما تنجزي. غزل: حاضر... غزل خرجت و راحت عند الباقي... تشارلي: فكري يا اسيل... تشارلي خرج و سارة و سالي... سالي: تفتكر هتوافق؟ تشارلي: اكيد. سالي: و ساعتها و هصورها و هفضحها في كل حتة... غزل(بهمس): اسيل انا موبايلي كان معايا هتعرفي تتصرفي... اسيل(بفرحة): اه اه...
رحيق: هنعمل ايه؟ اسيل: انتي ايدك مش مربوطة حطيه في جيب البيجامة... رحيق: ممكن يفتشك... اسيل: طيب بصي يا غزل انتي عاملاه صامت صح. غزل: اه... اسيل: روحي حطيه علي البتاعة اللي هناك دي... رحيق: متأكدة؟ اسيل: اه... غزل راحت حطت التليفون جمب الباب علي بتاعة عالية كدة زي ترابيزة... اسيل: تشارلي تشارلي... تشارلي: عايزة ايه؟ اسيل: لو عملت اللي انت عايزه هتمشي رحيق و غزل... تشارلي: اه... اسيل: اذا فكني...
تشارلي راح فك اسيل و بدأ يقلع التي شيرت... اسيل: لا الاول هروح اظبط الميكب بتاعي و شعرهي و كدة يعني... تشارلي: تمام... اسيل عملت نفسها هتقع جمب الباب و خدت الموبايل في ثواني... اسيل: فين الحمام؟ تشارلي: اهو... سارة بعتتت لديفيد العنوان... ديفيد اتصل بادهم، الخط تفتح. ادهم: ها فين؟ ديفيد: في(، )... ادهم: لو كدبت هنفخك... ديفيد: ده العنوان اللي سارة بعتته. ادهم: يلا بسرعة...
ادهم و عدي و باسم و كريم و معاهم حراس و راحوا للعنوان اللي ديفيد بعته... اسيل دخلت الحمام و شغلت التليفون و اتصلت ب باسم... باسم: دي غزل. ادهم: رد بسرعة... باسم: الو يا غزل... اسيل(بهمس): انا اسيل يا باسم... باسم: علي صوتك يا غزل... ادهم: هات... ادهم خد من باسم التليفون. ادهم: غزل اهدي اسيل جمبك؟ اسيل(بهمس): يا اغبية انا اسيل... ادهم: انتي اسيل؟ اسيل(بهمس): اه... ادهم: طب انتوا فين؟
اسيل(بهمس): ادهم بليز تعالي بسرعة تشارلي عايز يلمسني... تشارلي(بصوت عالي): اسيل انجزي ده كله بتظبطي نفسك... اسيل(بخوف): احم ما هو علشان يعني نعرف دقيقة و خارجة اصبر... ادهم(بحدة): انتي بتعملي ايه يا اسيل؟ اسيل(بهمس): ادهم بليز تعالي ارجوك... ادهم: انا جاي... تشارلي: انا هدخل... اسيل(بصريخ): لاااااااا، بص ثانية واحدة اهو خلصت... اسيل طلعت الlocation و بعتته لادهم...
باسم: ادهم اسيل باعته موقع غير اللي احنا رايحينه. ادهم: ورهولي... ادهم: احنا يعتبر في نص الطريق... ادهم ساق بأقصي سرعة في العربية و كان هيعمل اكتر من حادثة... اسيل خرجت... تشارلي: يلا... اسيل: بص انا تعبانة دلوقتي ايه رأيك بكرة؟ تشارلي: لا طبعا. اسيل: طب كمان شوية... تشارلي: لا برضو، دلوقتي... اسيل: طب ما هو ايه. تشارلي: في ايه؟ اسيل: اصل هنا المكان مش نضيف... تشارلي: في خيمة علي بعد قريب من هنا...
اسيل: تمام، بس رحيق و غزل يروحوا... تشارلي: تمام... تشارلي: سالي خليهم يروحوا... اسيل: هروح اطمن عليهم... اسيل(بهمس): رحيق غزل ادهم جاي في الطريق و انتوا هتروحوا و لو شوفتوه قولوا ليه اني علي بعد من البيت ده في خيمة... رحيق(بخوف): طب روحي معانا... تشارلي: يلا... تشارلي مسك ايد اسيل و ركبها عربيته و ساق... و في حراس خدوا رحيق و غزل و مشيوا بالعربية. سارة و سالي مشيوا... -و هما ماشين...
كريم: ادهم في عربية جاية اهي... باسم: دي غزل... ادهم وقف العربية بسرعة و نزلوا كلهم من العربية... حراس ادهم بدأت تضرب الرجالة اللي في العربية... عدي حضن رحيق، و باسم حضن غزل... ادهم: فين اسيل؟ باسم: انتي كويسة؟ غزل: ادهم الحق اسيل. ادهم: هي فين؟ رحيق: تشارلي خدها بعيد عن البيت المهجور اللي هناك و هي قالت اننا نقولك انها في خيمة... ادهم: مش فاهم... غزل: الحقها...
ادهم ركب العربية و ساق بسرعة، وصل للبيت و كمل طريقه لغاية ما كان في صحراء، ادهم نزل من العربية... ادهم(بصوت عالي): اسييييييييل... تشارلي(بعصبية): انتي جبتيه يا بنت ال... اسيل(بصريخ): ادهم... تشارلي مسك اسيل و حط مسدس علي دماغها و وقف قدام ادهم... ادهم(بعصبية): نزل ايدك عنها... تشارلي: هي اللي جابتك لعندي علشان انتقم منك...
اسيل بصت لادهم بصه هو فهمها. و بعدين اسيل داست علي رجل تشارلي و ضربته بكوعها و ادهم خد منه المسدس... ادهم حضن اسيل و موجه مسدس ناحية تشارلي... ادهم(بغضب): عملك حاجة؟ اسيل: لا... ادهم ضرب رصاصة علي رجل تشارلي، و بعدين حراس ادهم جم و الباقي... غزل: انتي كويسة؟ اسيل: اه... عدي: خدوه... الحراس شالت تشارلي و حطوه في شنطة العربية... ادهم شال اسيل و قعد في العربية من ورا... باسم شال غزل و قعد جمب اسيل و ادهم...
عدي: احم للاسف مفيش مكان هضطري تقعدي علي رجلي... رحيق: تمام... عدي ركب و رحيق علي رجله... كريم قعد ساق... ادهم(بهمس): حد قرب منك؟ اسيل حضنته و نامت علي كتفه... اسيل(بهمس): تشارلي ضربني قلم... ادهم حاول يمتص غضبه و داس علي ايده جامد. اسيل(بهمس): لاني قولت انه مينفعش ذكر يقارن نفسه براجل لانه قارن نفسه بيك... ادهم(بهمس): افهم من كدة انك سامحتيني؟
اسيل(بنفس الهمس و هي خلاص بتنام): لسه فاضل اسبوعين و ست ايام يا ادهم... اسيل نامت علي كتف ادهم و هو شايلها... باسم(بهمس): انتي كويسة؟ غزل(بهمس): اه اسيل دافعت عني انا و رحيق و البيبي... باسم(بهمس): اسف لاني مكنتش معاكي... غزل(بهمس): اسيل كانت مكانك كانت زي الجبل... باسم(بهمس): البيبي عامل ايه؟ غزل(بهمس): تمام... رحيق(بدموع و همس): انا كنت خايفة اوي... عدي: خلاص اسف اني مكنتش جمبك...
رحيق(بهمس): مسكني من شعري و مسح بيا الاوضة يا عدي... عدي(و هو بيحاول يهدي نفسه لانه شافها بشعرها بعد ما اتحجبت): متخافيش هجبلك حقك آسف... -بعد فترة... كريم: وصلنا... ادهم نزل بأسيل و دخل القصر، و عدي خد رحيق و دخل معاه القصر، باسم خد غزل و راح علي الفيلا. نيرة(بلهفة): هما كويسين؟ ادهم: اه... ادهم طلع بأسيل لاوضته و عالج جرحها، عدي خد رحيق لاوضته... نيرة و سامر رجعوا للفيلا، و كل واحد نام...
-في الصباح الباكر... -في قصر عائلة الشافعي... صفية: آآه يا دماغي منمتش غير ساعتين. سوزان: انا كنت قلقانة علي عدي اوي... عبدالرحيم: انا عايز افصل من الشغل بقي شوية... احمد: براحتك يا بابا... عبدالرحيم: الولاد مصحيوش... ليلي: صباح الخير... احمد: صباح النور... صفية: صباح الفل يا روحي... ليلي: اه انا ورايا مشاوير قد الدنيا... ليلي: كريم مصحيش لسة. احمد: لا... صفية: روحي صحيه...
ليلي: تمام، هنشوف كام حاجة للفرح... احمد: تمام يا روحي... ليلي راحت لكريم في فيلته... -عند رحيق و عدي... رحيق: صباح الخير... عدي(بابتسامة): صباح النور، عاملة ايه دلوقتي؟ رحيق: تمااااام الحمد لله، و انت؟ عدي: انا بخير... عدي: هنا في طقم نسيتي تأخديه معاكي قومي البسيه تمام... رحيق: تمام شكرا... عدي: انت مراتي... رحيق: شكرا... عدي: بت متشكرنيش انتي مراتي الله... رحيق: ولد متتعصبش عليا الله...
عدي(بضحك): طب قومي يا بت... رحيق قامت استحمت و لبست الطقم بتاعها، و عدي استحمي و لبس بدلة، و نزلوا... سوزان: بدر منور يا عدي... عدي: شكرا يا امي... رحيق: صباح الخير... احمد: صباح النور... عبدالرحيم: افطروا يلا... -عند ادهم و اسيل... ادهم قام و قعد يبص لاسيل كتير. و اسيل كانت بتتحرك في نومها كتير و هو كان بيبتسم علي تصرفاتها... اسيل(بنوم و هي مغمضة عنيها): ادهم... ادهم: نعم... اسيل(بنوم): انا سقعانة...
ادهم غطاها كويس و حضنها... اسيل(بنوم): حضنك دافئ... ادهم: انتي واعية لكلامك؟ اسيل حضنت ادهم اوي و كملت نوم... ادهم: طب قومي بقي الوقت اتأخر اوي... ادهم: مفيش فايدة... ادهم حضنها و كمل نوم تاني هو كمان...
-في الفيلا... باسم قام و نزل و ساب غزل تكمل نوم براحتها... باسم: انتوا صاحين؟ سامر: اه رأسي هتنفجر يا ابني... باسم: ليه مالك؟ سامر: منمتش غير ساعتين و نيرة صحتني علشان ايه عايزة تنزل تشترتي حاجات لرحيق... باسم: رحيق عروسة بقي معلش... نيرة: اعمل ايه يعني بنتي مجهزهاش... باسم: و ربنا تستاهلي يتقال عليكي امي... نيرة: حبيبي، غزل نايمة؟ باسم: اه.
نيرة: طب خلي بالك بقي منها و خليها تأكل كتير كدة علشان البيبي يكبر بصحة حلوة... باسم: حاضر يا امي... سامر: يلا بقي هنمشي... باسم: ماشي... باسم: صوفيا... صوفيا: نعم يا باسم بيه؟ باسم: انتي بتتكلمي عربي... صوفيا(بتوتر): اه اسيل هانم علمتني. بايم: تمام، اعملي ليا فطار انا و غزل... صوفيا: حاضر... - صوفيا جت من امريكا و اشتغلت هنا...
-في فيلا كريم... ليلي دخلت بالمفتاح بتاعها كريم وداها نسخة... ليلي طلعت علي السلالم و دخلت اوضته لقته نايم... ليلي: كريم كريم... ليلي: يا كريم... ليلي: كريييييييييم... كريم(بخضة): ايه في ايه؟ ليلي: نايم في العسل... كريم: حرام عليكي اخوكي مسابنيش امبارح... ليلي: طب قوم علشان هعمل شوبينج. كريم: انا مالي روحي مع صحابك. ليلي: كريم بليز... كريم: لا انا عايز انام. ليلي: بس... كريم شد ليلي جمبه و حضنها...
كريم: و لا كلمة نامي بهدوء... ليلي: بس... كريم: اسمعي الكلام يا ليلي...
-في قصر عائلة الشافعي... عبدالرحيم: هما مقاموش ليه؟ صفية: هطلع اصحيهم... سوزان: شكلها ماتت... رحيق: لا هي اسيل نومها تقيل و خاصة لو تعبانة... صفية طلعت لاوضة ادهم و خبطت و دخلت... صفية: اسيل اسيل. ادهم قوموا يلا... صفية: يا ولاد... اسيل: اممممممممممم... صفية: اسيل انتي اتأخرتي اوي... ادهم: ماما، هو في ايه؟ صفية: احنا بقينا العصر يا ابني... ادهم: طيب انا هصحيها تمام. صفية مشيت و ادهم لف اسيل ناحيته...
ادهم: اسيل اسيل... اسيل: خير اوف... ادهم: يلا يا حبيبتي الوقت اتأخر... اسيل فتحت عنيها و بصت لادهم... اسيل: يعني هو ورانا ايه مثلا رد عليا انا ورايا ايه انا واحدة كنت مخطوفة و كنت هموت سيبوني انام بقي حرام الله... ادهم: سيبوني هو احنا كتير... اسيل: رزل اوف... ادهم: بحبك... اسيل: بكرهك... ادهم: بموت فيكي. اسيل: مبحبكش... ادهم: اه بإمارة اللي انتي عملتيه الصبح. اسيل: عملت ايه؟ ادهم: لا بلاش احسن تتحرجي.
اسيل: عملت ايه؟ ادهم: مصرة يعني؟ اسيل(بتوتر): اه... ادهم: قربتي مني قوي و مسكتيني من رقبتي و قعدتي تقولي انا مليش غيرك انا بحبك انا بعشقك انت زوجي و ملكي و كل حاجة انت حضنك حلو انا بحبك و بوستيني و حضنتيني... اسيل(بكسوف): لا مستحيل اقول كدة او اعمل كدة. انت كداب اساسا... ادهم: ابدا و الله... اسيل خبت وشها تحت البطنية... ادهم: مش مصدقاني... اسيل: ادهم قوم... ادهم: لا...
ادهم شال من عليها البطنية و قومها من علي السرير و هو قام... اسيل: خير؟ ادهم: قومي يلا خدي دوش. اسيل: اوف تمام... ادهم(بغيرة): هو انتي كنتي كدة قدام تشارلي... اسيل: اه. ادهم: طب بعد كدة لما تيجي تنامي نامي بحاجة طويلة و محترمة... اسيل: هحاول... اسيل دخلت استحمت و خرجت راحت علي اوضة الملابس و ادهم دخل الحمام... اسيل(بحيرة): البس ايه البس ايه؟ اسيل: انا هخليك تتجنن بس برضو البس ايه؟
- اسيل طلعت فستان قصير لغاية الركبة و مجسمها و بكم بس مايلين علي الاكتاف، كان الفستان باللون الاسود. و حطت روچ دم الغزال و لبست صندل اسود و حطت كحل حدد عنيها الزرقاء. ادهم(بشرود): ايه اللي انتي لابساه ده؟ اسيل(بمكر): ايه وحش؟ ادهم(بشرود): لا ده تحفة... اسيل قربت منه و حط ايدها علي رقبته... اسيل: شكرا يا ادهم، ده من ذوقك. عن اذنك... ادهم: ايه ده ده وحش جدا... اسيل لفت حواليه و هو باصص ليها...
اسيل: بس انا شايفاه حلو. ادهم: غيريه فورا يا اسيل. اسيل: لا... اسيل نزلت جري من الاوضة علي تحت... ادهم(بصوت عالي): و ربي لاربيكي يا اسيل... اسيل: شايفين بيعلي صوته عليا ازاي يرضيك يا جدو و قال بيقول سامحيني. عبدالرحيم: انتي مش سهلة يا اسيل. اسيل(ببرائة): انا ده انا طيوبة... احمد: عملتيله ايه يا مجنونة؟ اسيل: هو مش عاجبه الفستان و انا عاجبني الفستان بس... رحيق: الفستان خرافة عليكي يا روحي.
اسيل(بغرور): عارفة. ادهم مسكها من شعرها و قربها منه... اسيل: شايف يا جدو ماسكني ازاي؟ اسامحه بقي انا ازاي؟ ادهم: اسيل كلمة واحدة اطلعي غيري الفستان. اسيل: ابدا... ادهم: متأكدة؟ اسيل: اه. ادهم شال اسيل علي كتفه و طلع علي اوضته تحت صريخ اسيل... اسيل: يا حيوان نزلني، بكرهك يا ادهم نزلني... ادهم رماها علي السرير... اسيل: حيوان زبالة مقرف... ادهم: اسيل لتخشي حالا تغيري الفستان لاما مفيش نزول من هنا...
اسيل قامت و زقته... اسيل: هنزل و مش هغير الفستان... ادهم: جنيتي علي نفسك... ادهم قطع لاسيل الفستان. تحت صدمتها الكبيرة... اسيل جريت علي اوضة الملابس تغير هدومها... اسيل(بزعيق): و ربي يا ادهم لما اطلع لاوريك مين هي اسيل الجارحي... ادهم(بضحك): مستني... - اسيل لبست فستان طويل مفتوح من الجمب باللون الاحمر و فيه زراير دهبي. و لبست صندل دهبي بكعب و حطت روچ بنفس لون الفستان... ادهم: ينهارك اسود... اسيل: ايه؟
ادهم: البسي الفستان الاول... اسيل: مش اتبترت عليه... ادهم: روحي غيري ده... اسيل: لا مش هغيره و ده مش هتعرف تقطعه يا ادهم. اسيل: انا هلبس بمزاجي انا مش بمزاجك انت... ادهم: ما انتي اللي جميلة، طب بصي بنطلون و تي شيرت ارحم... اسيل: ابدا هلبس ده... ادهم رجع شعره لورا... ادهم: بصي يا اسيل انتي مش نازلة من هنا اساسا... اسيل: لا طبعا هخرج... ادهم رب من اسيل و حط وشها بين ايده و لسة هيقرب منها...
رحيق(بصريخ): قفشتكوا... ادهم(بزعيق): الله يخرب بيتك يا شيخة مش عارف اقرب من البت... اسيل: تسلمي يا رحيق يا عسل انتي، اصله مكنش عارف ايه اللي كان هيحصله... اسيل سابته و نزلت، و رحيق فضلت تضحك... ادهم: هي قصدها ايه؟ رحيق: اسيل اللي بيضايقها بيأخد علقة مخدهاش حرامي في مطلع... ادهم: اختك جميلة ياشيخة ينعل ابو جمالها... رحيق: و انا مش حلوة بقي و لا ايه؟ ادهم: يلا يا اختي ده انتي القمر...
ادهم و رحيق نزلوا و قعدوا و بيتكلموا و بيضحكوا... الباب خبط... مها(بعياط): ادهم الحقني... الكل اتصدم...