رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العشرون
ديما(بدموع): جاسر هو ده اللي كان خاطفني يا جاسر.. جاسر قرب من الشخص اللي قدامه و ضربه بوكس.. عامر(بابتسامة استفزاز): ايه ده وجعتني؟ جاسر مسكه من قميصه بغضب.. جاسر(بغضب): ايه اللي جابك يا عامر؟حسابك لسة مجاش بس صدقني حق مراتي مش هيروح كدة، فاهم؟ حسن: سيبه يا جاسر.. حسن(بحدة): قولت سيبه يا جاسر... جاسر زق عامر بغضب.. خالد: جاي ليه؟
عامر(ببرود): تصدق عرفت تختار يا جاسر، جمال اناقة رقي فلوس و طلعت اصيلة اوي... حسن: كلامي مع ابوك يا عامر امشي من قدامي.. عامر: ماشي، بس هأخد حق اخويا دم اخويا مش رخيص يا حاج حسن.. عامر كان هيمشي بس رجع تاني.. عامر: ناقصها القوة، و لما نيجي نذكرك في الموضوع ده مش هنلاحق صح يا جاسر.. عامر رمي بوكيه الورد اللي كان في ايده في وش ديما و سابهم و مشي بكل برود و استفزاز... ديما(بعياط): هو هيرجع تاني؟
جاسر قرب من ديما و خدها في حضنه تحت نظرات سارة اللي لو كانت بتقتل كان زمان ديما و جاسر ميتين.. جاسر: يلا يا جماعة هنروح... دنيا: هو فعلا ممكن يخطف ديما تاني؟ خالد(بعصبية): يعني احنا مش عايزين نخوفها انتي ايه نظامك.. دنيا: خلاص اسفة.. دعاء: ما احنا مجبناش هدوم ليها... ديما: عايزة اشوف حازم... خالد: هبات معاه النهاردة متخافيش.. فتحية: خلاص يا دعاء باتي مع خالد.. حسن: ليه؟ فتحية: برضو لو احتاجوا اي حاجة..
حسن: ماشي.. دعاء بصت بغيظ لمامتها، ديما قعدت على السرير.. فيروز: طب و التحاليل مين هيشلها؟ على: نادي الدكتور يا خالد.. ديما: لا لا هشيلها انا.. ديما بدأت تفك المحاليل من ايديها و نزلت دم.. ديما: هات مناديل.. جاسر مسح ليها الدم اللي على ايديها، و ديما لسة هتمشي.. جاسر: استني.. ديما: ايه؟ جاسر قلع الجاكت بتاعه لبسه لديما و حط ايده على خصرها و مسك ايديها و مشاها جمبه... اسماء: حاسبي لتقعي يا بنتي..
جاسر: انا معاها... على: هنسبق احنا، يلا يا ايمن.. و الكبار مشيوا قدام جاسر و ديما، و جمبهم فيروز و دنيا.. اما خالد و دعاء راحوا اوضة حازم و قعدوا جمبه.. جاسر: قادرة تمشي؟ ديما: اه الحمد لله.. جاسر: الزفت ده عملك حاجة؟ ديما(بعدم فهم): قصدك مين؟ جاسر: هيكون مين اللي خطفك، عامر.. ديما: اه اه فهمت، لا معمليش حاجة.. جاسر: احكيلي ايه اللي حصل؟ ديما: و النبي يا جاسر مش قادرة اتكلم.. جاسر: طيب..
الكل ركب العربيات و وصلوا للبيت... جملات: يلا يا جاسر خد مراتك و اطلعوا على فوق... جاسر: ماشي.. سارة طلعت بكل غضب من قدامهم، و وراها عبير.. ايمن: بعتذر هتلاقيهم تعبانين بس.. حسن: مفيش حاجة.. على: عن اذنك يا كبير، يلا يا اسماء.. اسماء: يلا يا حاج.. و الكل ابتدئ يطلع لاوضته.. فيروز: عايز حاجة يا جاسر؟ جاسر: لا شكرا.. دنيا: باي يا ديما لو عوزتي حاجة اتصلي بيا.. ديما: تليفوني مش معايا وقع مني للاسف..
جاسر: هبقي اجبهولك، يلا بقي.. و الكل طلع لاوضته و هو تعبان و مجهد.. عند جاسر و ديما... جاسر: اطلعلك هدوم؟ ديما: تمام شكرا معلش هتعبك معايا... جاسر دخل و دور في هدوم ديما و مش عارف يجيب ايه، لقي ديما واقفة جمبه.. جاسر: ايه؟ ديما: مش هتعرف تختار ليا لبسي اخرج عقبال ما اختار هدوم... جاسر: تمام.. ديما اختارت ليها ترنج، و قلعت الصندل و قلعت الحلقين و الدبلة و السلسة، و خدت هدومها و دخلت الحمام...
جاسر غير هدومه و لبس بنطلون و تي شيرت بيتي... ديما خدت دوش و خرجت لابسة ترنج شتوي و لكلوك.. جاسر(برفعة حاجب): هو الشتاء جه و انا معرفش؟ ديما(باحراج): لا انا بس سقعانة اوي.. ديما جريت على السرير و نزلت تحت البطانية و انكمشت على نفسها و ودت ضهرها لجاسر.. ديما: بليز متنساش تطفي النور... بعد دقيقتين لقت النور اطفي و جاسر بدأ يطلع على السرير علشان ينام، و لقته حضنها و قربها منه.. ديما: ايه ده؟
جاسر: علشان تدفئ و انجزي نامي.. ديما لفت وشها لجاسر و خبت وشها فيه و حضنته لانها فعلا كانت سقعانة... جاسر اتفأجئ من حركتها، و حضنها لغاية ما نامت... جاسر(لنفسه): يا رب فكها من عندك...
-في الصباح الباكر... في المستشفي.. حازم كان بيبدأ يفوق و يفتح عينه.. حازم: في حد هنا؟ حازم: مين يعني هيعبرني؟ دعاء: بتكلم نفسك؟ حازم(بصدمة): انتي هنا؟ دعاء: اه.. حازم: لوحدك؟ دعاء: لا خالد اهو نايم على الكنبة اهو، و انا كنت نايمة على السرير التاني... حازم(بفرحة): و الله انتوا اجدع من ناس انا اعرفها... حازم: ديما اخبارها ايه؟
دعاء: اللي خطفها جه هنا و اتخانق مع جاسر، و ديما يعني شبه كويسة و جاسر خذها و روحها.. دعاء: انت عايزني اعملك حاجة؟ حازم: لا شكرا.. دعاء: طيب هصحي خالد.. دعاء: خالد خالد خالد.. خالد(بنوم): ايه يا دعاء؟ دعاء: حازم فاق.. خالد قام و اتعدل و قرب من حازم... خالد: اخبارك يا بطل؟ حازم: الحمد لله بخير، متشكر جدا ليكوا.. خالد: هغسل بس وشي و اروح انادي الدكتور... حازم: و لا يهمك.. خالد غسل وشه و خرج من الاوضة..
حازم: انتي منمتيش من امبارح؟ دعاء: مبعرفش اتعود على اي مكان بسرعة.. حازم: اسف خليتك صاحية.. دعاء: و لا يهمك انت زي اخويا... الدكتور: صباح الخير.. حازم: صباح النور.. الدكتور: لا احسن من امبارح بكتير الحمد لله، تقدر تروح النهاردة.. خالد: شكرا يا دكتور.. حازم: متشكر لحضرتك.. الدكتور: على ايه بس؟ دعاء: طب يلا... و الكل جهز و خالد سند حازم.. حازم: هي رجلي اللي اتصابت و لا ايه؟
خالد: تصدق ياض انت مبيطمرش فيك اي حاجة، غور.. حازم(بضحك): ليه قفوش يا بيبي؟ خالد: بيبي! انشف ياض.. و ركبوا العربية و وصلوا للبيت بعد فترة... خالد: انزلي يا دعاء يلا خشي.. دعاء: تمام.. خالد: يلا يا ابني.. و دعاء اول حاجة نزلت و دخلت البيت... حازم: اه اسندني يا خالد.. خالد: ياض بطل هزار شوية و خليك جد.. حازم: تعالي ليا بس و انا متعصب و لا و انا في شغلي، لا هعجبك على فكرة.. خالد: طب يلا..
خالد و حازم دخلوا للبيت.. فيروز: حمد لله بالسلامة.. حازم: الله يسلمك... جملات: نورت يا ابني.. حازم: بنورك يا طنط.. فتحية: يلا تعالوا ده احنا مكلناش بقالنا يومين.. حازم: اه و الله جعان.. اسماء: طب يلا حد يطلع يصحي جاسر و ديما.. سارة: هطلع انا.. سارة طلعت لاوضة جاسر و ديما، و خبطت الباب مرة اتنين تلاتة.. سارة(بغيظ): نوم الهناء منك ليها.. سارة خبطت تاني... جاسر(بصوت نوم): حاضر ثانية..
جاسر لسة هيقوم لقي ديما مكساه و مش عايزة تسيبه، جاسر شال ايديها لقاها حضنته من خصره و نامت.. جاسر: ديما اصحي يلا، وسعي.. جاسر: مين؟ سارة(بغيظ): انا يا عرايس.. جاسر: طيب يا سارة جاي... سارة: طيب.. جاسر: يا ديما قومي بقي... ديما فتحت عين و قافلة التانية.. ديما: في ايه؟ جاسر: قومي مش عارف اقوم منك.. ديما(بوعي): ايه ده؟اسفة و الله اسفة لما بحضن حد و انا نايمة مبسبهوش اسفة... ديما بعدت عن جاسر و نامت هي المخدة..
جاسر: ناوية تكملي نوم قومي.. ديما: طيب انزل انت و انا وراك.. جاسر: مش ضامنك.. جاسر قام غير هدومه، لقي ديما لسة على السرير بس قاعدة عليه.. جاسر سابها و نزل... جاسر: صباح الخير.. الكل: صباح النور.. جاسر: حمد لله بالسلامة.. فتحية: ايه ده يا ديما؟ ديما(بنوم): ها ايه؟ ديما راحت قعدت على الكرسي اللي جمب جاسر و هي نايمة... اسماء: حد يلبس شتوي في الصيف؟ دنيا: لا هي ديما ساعات بتسقع فجأة و من غير سبب..
ديما شاورت على دنيا بمعني جيد Good.. حازم: الهبلة اهي.. ديما: ايه ده انت رجعت؟حمد لله السلامة اسفة لانك كدة بسببي... حازم: و لا يهمك يا حبيبتي.. ديما بدأت تأكل و الكل بدأ يأكل.. تهاني(بتوتر): علاء بيه بره يا حاج... حسن: فهمته يا ايمن؟ ايمن: اه يا كبير.. حسن: دخليه.. اول ما علاء دخل عبير جريت عليه حضنته... عبير: حبيبي اخبارك بتأكل عامل ايه طمنني عليك يا حبيبي.. علاء: انا كويس يا اما امي.. ايمن: علاء..
علاء قرب من جاسر و ديما و وطي رأسه في الارض.. علاء: انا اسف يا ابن عمي، اسف يا بنت عمي.. علاء: يا ريت تقبلوا اعتذاري بعد اذنكوا.. ديما: و لا يهمك... جاسر: تمام... حسن: روح اقعد مكانك.. علاء راح و بدأ يأكل... ديما: لقيت تليفوني يا جاسر؟ جاسر: تليفونك فوق... دنيا: انا كان عندي اقتراح ليك يا عمو حسن... حسن: قولي...
دنيا: ايه رأيك حضرتك انت و طنط فتحية و عمو على و طنط اسماء و عمو ايمن و طنط عبير تخرجوا تتفسحوا تسافروا بلاد العالم.. ديما(بفرحة): الله فكرة حلوة اوي.. فتحية: لا طبعا احنا كبرنا، لا لا.. حازم: ليه بس؟بلاد برة حلوة اوي و خصوصا لو سافرت سويسرا هظبطك انا بقي.. دعاء: فكرة حلوة اوي يا بابا.. فيروز: ايوه ايه رأيك يا بابا؟ حسن: هنبقي نفكر.. ديما(بفرحة): Yes... جاسر: هما كانوا وافقوا؟
ديما: معني انه هيفكر يبقي الموضع في دماغه، و ممكن يوافق.. على: هبلة انتي و الله.. ديما: بس طيوبة.. جملات: هخاف منك كدة.. ديما(بضحك): ليه بس؟ جملات: طيبة اه بس لما تقلبي هتقلبي.. ديما(بضحك): لا متخافيش و هقلب ليه... حسن: تعالوا ورايا.. جاسر و خالد: حاضر يا حاج.. حازم: و انا كمان؟ حسن: اه، يلا.. كل الرجالة راحت على اوضة المجلس.. اسماء: انا مش متفائلة خير... سارة: انا هروح اجيب طلب.. عبير: راحة فين؟
سارة: مشوار مهم البت سعاد كانت محتجاني هروح ليها.. عبير: ماشي.. سارة طلعت لبست هدومها و خرجت من البيت.. سارة راحت للكوخ المهجور القريب من البيت، و كان فيه مازن.. مازن: اتأخرتي يا سارة؟ سارة: اسفة يا حبيبي، وحشتني اوي.. مازن خدها في حضنه و باس رأسها.. مازن: و انتي اكتر، اخبارك؟ سارة: مش بخير، بكدب على جاسر و انا مش بحبه.. مازن: معلش يا حبيبتي علشان نعرف نكون مع بعض.. سارة: ماشي يا حبيبي.. مازن: علاء رجع؟
سارة: اه و انا و اما امي فكرنا في حاجة حلوة.. مازن: ايه؟ سارة: هنخلي ديما تخون جاسر مع علاء و جاسر يطلقها و علاء يتجوزها و نأخد فلوسها... مازن: عفارم عليكي يا بنت جلبي.. سارة: هنتقم من ديما، الكل بيحبها و مش بيحبني.. مازن: و انا معاكي يا حبيبتي... و بعد فترة رجعت سارة البيت و اتصدمت... ديما(بمكر): تعالي يا سارة مش سعاد جت تزورنا... سارة(بتوتر و ارتباك): بجد ده انا ملقتهاش هناك، كويس انها جت..
سارة(بابتسامة مصطنعة): وحشتيني يا سعاد يا حبيبتي... سارة: هطلع و جاية تاني اوعي تمشي ها اوعي.. سارة سابتهم و مشيت... دنيا: مالها البت دي؟ فيروز: مش عارفة مرة كويسة و مرة مش كويسة مبقتش فهماها... ديما: ثانية و جاية... ديما سابتهم و طلعت على اوضة سارة فتحت الباب من غير ما تخبط... سارة(بغضب): انتي مجنونة ازاي تخشي كدة؟ ديما دخلت و قفلت الباب وراها و قربت من سارة اللي كانت بتموت من الرعب..
ديما: مالك يا سارة عرقتي و الخوف طالع من عنيكي و بترتعشي يعني لا انا اخاف عليكي كدة... سارة: متخافيش انا مجهدة شوية.. ديما(بمكر): شوفتي ده سعاد لما جت قولنا ليها انك رايحة ليها بس هي قالت انك مقولتيش.. ديما: عيب برضو نروح للناس من غير استأذان يا سارة و لا ايه؟ ديما كانت هتمشي بس قربت من سارة.. ديما: بس اقولك حاجة كل الكلام ده انا مش مقتنعة بيه، مش هكدب عليكي خلي بالك من نفسك بقي..
ديما سابت سارة و خرجت، سارة كانت عرقانة و ميته من الخوف.. سارة(بغضب): هوريكي يا ديما، و ربنا هوريكي.. عند الرجالة... حسن(بضحك): لا و البت عايزانا نروح نسافر بره.. حازم: مش هتندموا صدقوني.. على: و الله فكرة ليه لا؟ علاء: هتنبسوطوا علفكرة... جاسر: اللي تشوفه انت يا حاج.. ايمن: طب لو سافرنا سويسرا هنتكلم ازاي؟ حازم: سيبها عليا بس.. حسن: امان يعني و لا؟ حازم: عيب عليك... خالد: انتوا ناويين تروحوا بجد؟
على: ليه لا عيب مثلا؟ خالد: طيب، شوفوا امتي؟ حازم: متشغلوش بالكوا بطيارتي الخاصة هتوديكوا و هتجيبكوا... حسن(بضحك): الواد ده عايز يطردنا... حازم: عيب عليك يا عمي.. على: طيب هنفكر و نقولكوا... جاسر: براحتكوا... عند البنات... دنيا: اه شغلي التلفزيون بقي يا زفتة.. ديما: يا بت احترمي نفسك انتي في اوضتي.. دعاء: سيبووووووووني انام حرام عليكوا صحتوني من احلي نومة... فيروز: اتخمدي على عينك...
سعاد: انا كدة هتأخر و عبده بيغير.. ديما: ب ايه يا اختي؟ دنيا(بضحك): بيغير.. ديما: يتولع بجاز يا روحي... سعاد: بس بقي... فيروز: البت اتكسفت... سعاد: انتي غرييييييييبة اوي.. ديما: عارفة يا روحي.. دعاء: بطلوا دوشة.. و بعدين دعاء فجأة لقت الصوت سكت طلعت رأسها من البطانية، لقت الكل نط على السرير و بيضربها بالمخدة.. دعاء: يا ابييييييه... فيروز(بضحك): اعلي لسة مسمعش على صوتك على... ديما: هجوم على البطن...
و الكل نزل في دعاء زغزغة و الكل بيضحك مش قاادر... جاسر: ايه اللي بيحصل في اوضتي هنا؟ الكل اتعدل باصين لديما و لجاسر.. دعاء: ديما.. دنيا: ديما.. سعاد: ديما.. فيروز: ديما.. ديما: متصدقهمش دول بيرموا كل البلاوي عليا... جاسر: كله بره يلا... البنات مشيوا طابور و ديما كانت اخر واحدة و كلهم بيخرجوا من الباب، بس ديما لقت اللي بيشدها من التي شيرت بتاعها..
ديما: و الله انا كل اللي عملته اقترحت عليهم بس، هما وافقوا فاتكسفت ارفض كنت بعزم عزومة مركبية هما بقي اللي معندهمش دم... جاسر: و الله؟! ديما: هكدب ليه يعني؟ جاسر: طيب، امشي و انتي عاملة زي الفأر... ديما: متشكرين يا مصر يا ام الدنيا... جاسر كان لسه هيروح على اوضة الرياضة لقي اللي بتزغزه.. جاسر: انتي مجنونة يا بت؟ ديما: في ايه انت مبتغرش؟ جاسر: لا.. ديما قعدت تزغزغ في جاسر كتير و هو مش بيضحك..
ديما(بحزن): اوف عيل رزل.. و بعدين لقت اللي بيزغزها في بطنها و ايديها و رقبتها... ديما(بضحك): لا لا، بغير ابعد.. جاسر فضل يزغزغ فيها لغاية ما ديما مبقتش قادرة و كان صوت ضحكهم عالي حدا للي بره و بالذات ديما.. ديما(بضحك و تعب): و النبي خلاص بغير، مش قادرة.. جاسر: حرمتي يعني؟. ديما(بضحك): لا.. جاسر(برفعة حاجب): و الله؟ ديما: خلاص اسفة..
ديما قعدت تجري في الاوضة و جاسر وراها، لغاية ما جاسر مسكها و وقعوا هما الاتنين على السرير.. جاسر: انتي مسخرة يا ديما.. ديما: شكرا، كنت فكراك من الرجالة القفوشة... جاسر: على حسب بقي.. ديما: طيب.. ديما قربت من جاسر و باست عينيه و هو مستغرب من اللي هي عملته.. ديما: متستغربش كان نفسي نبقي كدة انا و جوزي و ممكن متجوزش تاني بعدك بس.. جاسر: فقولت اجرب في الواد الغلبان اللي قدامي..
ديما(بضحك): جت من نصيبك بقي معلش.. جاسر: ماشي يا ستي مقبولة... -و عدي اليوم بدون احداث تُذكر...
-في الصباح الباكر... ديما قامت بكل نشاط من جمب جاسر و دخلت طلعت هدوم ليها هي و جاسر و دخلت خدت دوش، و خرجت.. ديما لبست جيبة طويلة منفوشة نسبيا باللون الاخضر الغامق و قميص باللون الاسود و صندل بكعب اسود، و لقت دبلة جاسر لبستها و حطت روچ باللون الاحمر الغامق و سيبت شعرها.. ديما: جاسر جاسر، يا جاسر.. جاسر(بنوم): ايه؟ ديما: يلا قوم.. جاسر(بصدمة): انتي؟! ديما: هو في حد غيري؟
جاسر: انتي صاحية دلوقتي و لابسة كمان و بتصحيني القيامة قامت و لا ايه؟ ديما: هدومك جاهزة و بلاش كلام كتير.. جاسر: انتي سخنة يا بنتي؟ ديما: مستفز... ديما سابته و نزلت، و جاسر قام باستغراب و لبس هدومه و نزل لتحت... ديما: اساعدكوا في ايه؟ فتحية: ايه الهمة و النشاط ده؟ ديما: قلبي يا توحة.. فتحية: توحة! ديما: بدلعك يا قلبي.. خالد: صباح الخير.. ديما: صباح النور.. و ديما بدأت تحضر الفطار معاهم و الكل مبسوط..
سارة: خدي قطعي البصل ده يا ديما.. ديما: هاتي.. ديما بدأت تقطع بصل و بتعيط... اسماء: مين اداها البصل؟ سارة: دي هي اللي قالت عايزة اعمله.. اسماء: صح يا ديما؟ ديما: اه يا طنط، بس مكنتش اعرف انه بيحرق كدة.. اسماء: طب هاتي عنك يا حبيبتي.. ديما: شكرا يا طنط.. ديما غسلت ايديها و بدأت تمسح دموعها، و كانت انفها مرخيرها محمرة و عيونها باين انها كانت معيطة... دنيا: بخ.. ديما: خير يا جلابة المصايب..
دنيا: بخير يا حلالة المصايب... ديما: ظريفة.. دعاء: ديما ديما عايزاكي في خدمة.. ديما: اتفضلي.. دعاء: دلوقتي كان واقف قدامي سؤال و استاذ حازم جابلي حاجات كدة من على النت ممكن تسأليه ايه هي بس بعد اذنك، علشان في حاجات واقفة قدامي.. ديما: تعالي معايا... ديما: فيروز فين حازم؟ فيروز: على ما اعتقد في الجنينة.. ديما: تمام شكرا... ديما: صباحو يا معلمين... جاسر: خير.. ديما: مش جيالك...
ديما: حازم ايه هي الحاجات اللي انت ورتها لدعاء قبل كدة؟ حازم: شرح على النت.. دعاء: ممكن تجيبه تاني؟ حازم: اه اكيد.. جاسر: هو في ايه؟ ديما: دعاء مكنتش فاهمة حاجة بس حازم عرض عليها يساعدها و كدة متكبرش الموضوع.. حازم: اتفضلي لما تخلصي جيبي التليفون.. دعاء: تمام شكرا معلش تعبتك.. دعاء راحت طلعت اوضتها.. حازم: من امتي بتصحي بدري؟ ديما: من ساعة ما مأجوج ظهر.. حازم(بخوف): ايه؟ ديما: كتت بتكلم عليك انت يا عُمري...
حازم(بعصبية): امشي يا ديما... ديما: عيوني.. ديما طلعت اوضتها و خدت تليفونها و اتصلت بتسنيم... تسنيم: اه يا اللي مش معبراني... ديما: اسفة يا ماما كنت تعبانة شوية.. تسنيم(بقلق): ليه يا حبيبتي مالك؟ ديما: بعدين بعدين... ديما: مين عندك؟ تسنيم: الكل نايم لسة راجعين من عند الدكتور و ناموا.. ديما: و انتي منمتيش ليه؟ تسنيم: حسيت هتتصلي بيا حلمت بيكي... ديما: قلبي يا زميلي، عاملة ايه و اخبار بابا و العملية؟
تسنيم: بخير و نسبة النجاح كبيرة... ديما: طيب الحمد لله.. تسنيم: انتي بقي اخبارك ايه و جاسر عامل معاكي ايه؟ ديما: تمام الحمد لله، ماما عايزة اقولك حاجة.. تسنيم: قولي يا حبيبتي.. ديما: بس مش هتقولي لحد... تسنيم: لا طبعا يا روحي.. ديما: انا و جاسر مش متجوزين زي اي زوجين طبيعين.. تسنيم: قصدك ايه؟ ديما: يعني انا و جاسر المفروض اننا مش طايقين بعض.. تسنيم: مفهمتش برضو..
ديما: يا رب، يعني يا ماما جاسر ملمسنيش وانا رافضة ده.. تسنيم(بصدمة): نعم يا اختي! ديما: اللي بقوله ليكي، احنا اتفقنا نطلق بعد كام شهر.. تسنيم: طب ليه كدة يا ديما حاولي تتقبليه يا حبيبتي هتلاقيه مش عايز يغصبك على حاجة... ديما: في حاجة تانية؟ تسنيم: قولي.. ديما: انتي مش هتقولي اي حاجة لحد مهما حصل.. تسنيم: اكيد يا ديما احنا صحاب... ديما: انا انا.. تسنيم: ايه؟ ديما: انا حاسة اني بحب جاسر...
و بعدين لقت الباب بيتفتح و قفلت التليفون و خبت التليفون بسرعة...