logo




أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في Forum Mixixn، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .






look/images/icons/i1.gif رواية لأني فتاة
  15-12-2021 12:23 صباحاً  
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس :
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
رواية لأني فتاة للكاتبة دودي أحمد الفصل الثامن عشر

تذكرت سيلين أنها تركت نجوى وحدها لتصرخ فجأة باسمها و تذهب بسرعة لكي تحضرها و أثناء خروجها تفاجئت بنجوى التي تكاد تبكي من القلق على سيلين بسبب تأخرها و هي تحمل بيدها الاثنتان جميع الاغراض التي اشترونها ليتحول قلقها الى غضب في ثواني و هي تلقي الاشياء على الأرض و تلتقط فردة حذائها تم تلقيه على سيلين التي تتفاداه و هي تصرخ: عااااا و تهرب منها الى الداخل و نجوى تركض خلفها و تلقي.

كل ما تراه أمامها و تشتم بها تحت ضحك امها و اختها و الطفلتين..

سيلين و هي تتفادا كل ما تلقيه نجوى عليها لتصرخ بها: بس يا مجنونة خلاص فرهدتيني عملتلك ايه اهمدي بقا. نجوى و هي تبحث عن شيئ اخر تلقيه على سيلين و تقول لها بصرخ اكبر. : عملتي ايه و لا حاجة معملتيش حاجة يا جذمة يا معفنه بقا انا اموت من خوفي عليكي و الف تخيل جا في دماغي عن أنه يكون حصلك حاجة اتخطفتي، او الحرامي جاب كل شلته و ربطوكي و اغتصبوكي و بعد كده عذبوكي و بعد كدة قتلوكي و باعوا اعضائك ورموكي للكلاب تاكل لحمك و و، كانت سوف تكمل ليوقفها صوت سيلين عن تكملت فلم الرعب الذي خطر ببالها.

سيلين بصراخ: باااااس خلاص ايه فلم الرعب ده. نجوى بحنق: اعمل ايه يعني غبتي عني فترة طويلة كنت هبلغ البوليس لا و المصيبة اجي
الاقيكي هنا و نسياني خالص، سيلين بضحك: ههههه اعمل ايه التخمت و نسيتك خالص بس كويس انك منسيتيش.

الحاجات و خاصة الشوكولا، لتصرخ رهف بحماس: هيييه سوكولا انتبهت نجوى على الصوت لتشاهد فتاتان صغيرتان لتقول بغباء: يا لهوي هم لحقوا يغتصبوكي و تخلفي و يكبروا في الكم ساعة إلى غبتي بيهم لتضربها سيلين على رأسها و هي تقول عرفت هالة جابت الذكاء منين دلوقتي بت يا هالة متقعديش مع نجوى تاني فاهمة و انتي يا جذمة دول من دلوقتي خواتي الصغار دول يبقوا ش ا قبل أن تكمل تكلمت نجوى موجهة حديثها لهداية لتقول لها بغباء: اخس عليكي يا هدهد انتي متجوزة و عندك بنتين غير سيلين و هالة ومتقوليليش لا. و ااخ لم تكمل كلامها لتفاجئ بهدايه تلقي الشبشب بوجهها سيلين بضحك: ههههه برا?وا عليكي يا هدهد و اللهي انك جدعة لو معملتيش كده كنت أنا اتصرفت بطريقتي. نجوى بالم: اخ تسلمي يا هدهد دانتي نشانة يا قلبي في الهدف بالضبط هداية بضحك: تستاهلي يا قلبي علشان ترجعي للواقع نجوى و هي تجلس على أحد الكراسي و تقول ادي قعدة متفهموني بقا ازاي دول خوات سيلين و هالة الله متفهموني يا جدعان جلست سيلين بالمقعد المقابل لها لتقول: انتي يا جذمة هو انا قلت ايه مش قلت دول من دلوقتي خواتي بصي بقا دي شمس و دي رهف لتهمس لها هقولك القصة بعدين ها مش قدام البنات ماشي. اومئت لها نجوى بتفهم لتقول سيلين لشمس و رهف نبدء التعارف بقا اظن اتعرفتم على البت هالة مش كدة أما الست الجميلة دي فهي ماما هدهد اشطر ست تعمل اكل بالدنيا و خاصة الفطير و هتعتبروها مامتكم تمام شمس و رهف ببكاء: بجد يعني بقا لينا ام هداية ببكاء و هي تحتضنهما: أيوة يا قلبي انا دلوقتي ماما انا كان عندي اربع بنات دلوقتي بقا ليا ستة لتصرخ هالة حضن جماعي بقا ليضحك الجميع و يحتضنوا بعضهم لتبتعد نجوى بعد مدة و هي تقول: ايه النكد ده دنتوا عيلة نكد والله اني خسارة.

في البيت ده قالتها بغرور مصطنع ((لا اله الا الله محمد رسول الله)) سيلين بغل: نجوى امشي روحي يا قلبي مع السلامة نجوى بحزن مصطنع: اخس عليكي يا سيل بتطرديني بالليل كده بعد كل إلى عملته علشانك خلاص خدتي إلى انت عاوزاه مني و خلاص هترميني اهي اهي انا زحلانة منك انت اخدتني لحم و رمتني عظم، قالتها بدرامة لتقول سيلين بسخرية: يا بخت من نام ظالم و الناس فكراه مظلوم لتتابع بدرامة و هي.

تضخم صوتها انتي عاوزة تتبليني يا بت حاجة ايه إلى اخدتها منك و الله ما قربت عليكي روحي دوري على إلى اخد منك إلى هو عوزه و رماكي انا لا يمكن اتحمل مسؤولية اخطائك نجوى وهي تمثل البكاء و تضع يد على رأسها بدراما: اهي اهي انا مخطئتش الا معاك بس ارجوك مترمنيش انا و ابنك في الشارع احنا نضيع من غيرك انت مبتخفش من ربنا سيلين بنفس الصوت: اطلعي برة بيتي انا معرفش انتي بتتكلمي عن ايه روحي دوري على ابو الواد بعيد عني يا فاجرة، كانت هالة و الطفلتين يجلسون على الأرض يتفرجون باستمتاع و هن يتناولن الفشار بتلذذ، بينما ذهبت أمها الى المطبخ لتعد العشاء.

ليتناولوه دون الاكتراث لهن فهي اعتادت على جنونهن. : لا لا ارجوك هفضل خدامة تحت رجليك بس مترمنيش برة ارجوك امسكها سيلين من يدها و هي تقول اطلعي برة بقلك. توقفت على تصفيق حاد و تصفير من
هالة و الطفلتين، هالة بتصفيق و تصفير: برا?و هووهو.

شمس و رهف بصراخ: وحدة كمان حلوة اوي المسرحية دي. نظرت كل من نجوى و سيلين الى بعض ليسقطوا أرضا من الضحك توقفت نجوى عن الضحك بعد مدة لتقول لسيلين: لا بجد لازم اروح قبل متظلم الدنيا اكتر من كدة، سيلين باصرار: ابدا انتي هتنامي عندنا النهاردة لا يمكن اسيبك تروحي بالوقت ده
حتى لو معاكي عربية. اتاها صوت هداية من المطبخ و هي تقول: متروحيش يا نجوى اقعدى اعملي حسابك هتباتي هنا النهاردة.

نجوى محاولة الاعتراض: بس ااا، قاطعتها سيلين و هي تدفعها للداخل لتقول لها مفيش بس لتتابع بمزاح: و بعدين عاوزة ابني يتربا بعيد عني ابدا لا يمكن يحصل هههه نجوى: هههههه دلوقتي اعترفت أنه ابنك انا مخسماك هالة بملل: خلصونا من مسلسل العشق الممنوع ده انا مجهزة كل حاجة بقالي اكتر من ثلاث ساعات ايه ده اقتربت رهف من نجوى و هي تقول تات ( طنط ) نظرت لها نجوى لتنحني تم تحميلها لتقول عاوزة حاجة يا حببتي. لتقول رهف بعيون تلمع: فين السوكولا بتعتي اتي هتديني سوكولا مس كدة يا تات لتقول لها نجوى: انتي تؤمري يا قلبي احلا شوكولا ليكي بس على شان خطري بلاش طنط دي اصلها بتنرفزني اتفقنا، رهف ببراءة: اتفتنا بث انا هتول ايه بتل تات (اتفقنا بس انا هقول ايه بدل طنط ) نجوى بحنان: قوليلي يا نجوى أو يا نونو.

رهف ببراءة: ماتي يا ندوى. نجوى بسخرية: ماتي و كمان ندوى اسمي راح فين انطقي انا عاوزة حرف الجيم مليش دعوة خرجيه من بقك و لا قلك هي خربانة خربانة قولي الى انتي عاوزه يا حببتي ما وقفتش على حرف الجيم يعني سيلين بضحك: معلش المهم باقي الحروف موجودة رهف و هي تتائب: سنين انا عاوسة انام نجوى و هي تضحك بقوة و تغني: هههههههه سنين عمري ضاع ضاع هههههه على الاقل ندوى ارحم، ألقت عليها سيلين أحد المساند عن الكنب و هي تضحك وتقول بس بقا تم التفتت الى رهف و هي تقول بحنان حاضر يا حببتي بس ناكل الاول وبعد كدة نستحمى و بعدين ننام ماشي لتقول لنجوى عربيتك معاكي يا نجوى اومئت لها نجوى بمعنى أجل لتقول لها حلو بعد ما نتعشى هننزل نجيب كم لبسة كدة لرهف و شمس تصبيرة لبكرة تمام. لتقول نجوى بحماس: واوو هنجيب لبس للصغار طول عمري بحلم باللحظة دي: اهو اتحقق لتقول سيلين بتذكر: اه صحيح شنطتك اهي قالتها و هي تنحني و تحضرها من جانب الكنب فهي وضعتها عندما ذهبت الى أمها لتخبرها عن الطفلتين اخدت نجوى الشنطة و هي تشعر بالتوتر من أن تكون سيلين شاهدت الاوراق التي في الشنطة و قد لاحظت سيلين ذلك لتسألها بشك: مالك يا نجوى في حاجة نجوى بتوتر: لا بس أوراق بابا خاصة بالشغل نسيها معايا فخفت تكون حد لعب بيها أو ضاعت بس مش اكتر. صدقتها سيلين مع انها ما زالت تشعر بأنها تكذب و لاكنها لا تريد أن تضغط عليها فهي إن أرادت اخبارها ستخبرها فهي لا تخفي عنها شيئ اتاهم صوت هداية من المطبخ و هي تقول: يلا يا بنات تعالوا خدوا الاطباق وحطوهم على السفرة قبل ما يثلج، سيلين بصوت مرتفع قليلا: حاضر يا هدهد احنا جايين اهو لتقول لنجوى يلا خلينا نروح علشان نخلص بسرعة و ما نطولش وحنا بنجيب لبس الدنيا قربت تظلم كتير و هتسكر المحلات. اومئت لها نجوى تم ذهبن جميعا لمساعدة هداية في تحضير السفرة و بعد مدة انتهن من تناول العشاء طلبت سيلين من أمها أن تذهب للراحة و هن سينظفن السفرة بعد تنظيف السفرة ارتدت سيلين لبسها و كذلك فعلت نجوى لكي يذهبن بسرعة لشراء اللبس فقد تركت سيلين الطفلتين أمام التلفاز و هالة تنظف الاطباق فاليوم دورها في جلي الصحون فلكل واحدة دور حتى لا تتعب امهم فامهم تقوم فقط بإعداد الطعام ولاكن عندما تكون سيلين موجودة فهي تطبخ بعد إصرار منها على أمها بالراحة.

نزلت سيلين و نجوى تم ركبن العربية ليتجهوا الى محل لبيع ملابس الصغار و صلن الى المحل الاقرب لهم و لاكنه كان هادئ فيبدو أن لا أحد بالمكان سوى العاملات فلا وجود لأي رجل لتستغرب كل من نجوى و سيلين و لاكنهن لم يلقين بألا للأمر فهن يردن الشراء و العودة بسرعة قبل ان تنام الطفلتين اقتربت سيلين من الموظفة و هي تسألها هو المحل مغلق ولا ايه. لتقول الموظفة.

بسرعة و التوتر ظاهر عليها ليزيد استغرابها اكتر: لا ي. يا فندم اتفضلي اختاري.

إلى انتي عاوزه المحل ليكي. سيلين و ما زالت على استغرابها: انا عاوزة لبس اطفال بناتي ممكن الاقيه فين لو سمحتي. أسرعت الموظفة بنداء موظفة أخرى و هي تقول لسيلين اتفضلي حضرتك معاها هي هتدلك على المكان، شكرتها سيلين تم ذهبت هي و نجوى مع الموظفة جائت رسالة الى هاتف سيلين أثناء سيرهم مع الموظفة لتصدم من محتواها لتسألها نجوى أن كان هناك مشكلة لتريها الرسالة فكان محتوى الرسالة.

المحل تحت امرك انا حجزته علشان و بالمناسبة انا طلبت من المدير ميدخلش حد غيركم و خليته يعطي كل الموظفين الرجالة إجازة النهاردة اختاري إلى انتي عاوزه يا سيليني.

المرسل: A. s نجوى بسخرية: بصي انا معرفش إن كان رومنسي أو مجنون بس الى متأكدة منه أنه مهوس بيكي ده حجز المكان ليكي لتقول بغضب طفولي اومال المجنون بتاعي محجزهوش ليا انا كمان ليه. دقائق بل ثواني و اتاتها رسالة شعرت بالتوتر لتنظر الى سيلين التي تنظر لها وتبتسم بخبث و تقول ايه مالك خايفة ليكون من المجنون بتاعك.

شوفي فيها ايه متخافيش شعرت نجوى بالاحراج لتقول لها بمرح: بس بقا انا باوحرج سيلين بصدمة مصطنعة: باوحرج يا نهار ابيض تصدقي بدئت أشفق عليه من دلوقتي نجوى: ههههه بس رخامة بقا خليني اشوف كتب ايه سيلين بسخرية: شوفي يختي شوفي لما اروح اشوف اللبس إلى هناك لبين ما تخلصي مع حبيب القلب هههه ذهبت سيلين لروئيت الملابس التي اعجبتها بينما فتحت نجوى الرسالة لتقرائها.

انا عارف انك دلوقتي بتقولي ليه محجزتلكيش المحل زي صحبتك بس صدقيني كنت هحجزه و هعمل كل ده بس انحجز لصحبتك فقلت بما انها صحبتك فانتوا واحد فمش هتفرق كتير متزعليش يا قلبي اوعدك هحجزلك أكبر محل المرة الجاية و مش بس لبس لا كل حاجة وخاصة الملابس النسائية ارسلها مرفقة باموجي يغمز أغلقت نجوى الرسالة و هي تشتعل حرفيا من الخجل لتسبه بخفوت تم ذهبت الى سيلين و وجهها احمر من الخجل شاهدتها سيلين لتغمز لها وهي تقول ايه هي السمارة غمزت ولا ايه نجوى بخجل: بس بقا متفكرنيش ده طلع قليل الأدب ضحكت سيلين عليها لتقول لها يلا بسرعة خلينا نرجع بصي انا اخترت كم حاجة كدة عجبوني وبكرة أن شاءالله وحنا مروحين بنجيب كمان ماشي لتقول لها نجوى بغباء وقد نسيت ما اتفقت عليه هي وسيلين: ليه هو احنا رايحين.

مكان بكرة، ضربتها سيلين على رأسها وهي تقول بحنق: انتي نسيتي ايه اتفقنا النهاردة الصبح ضربت نجوى جبهتها بعد أن تذكرت لتقول لها بضحك: معلش المرة الجاية هنسى نفسي من غبائي ههههه سيلين بضحك: وانا شاكة برضوا كدة يلا يختي يلا ذهبت سيلين بالثياب التي اشتراها لتدفع ثمنها سيلين للموظفة: لو سمحتي كم ثمن دول بس بسرعة الله يخليكي الموظفة بعملية: ثمنهم مدفوع يا فندم سيلين باستغراب: يعني ايه مدفوع انا مدفعتش حاجة انتي يا نجوى دفعتي حاجة نفت نجوى لتقول الموظفة: على حساب المحل يا فندم دول هدية من المحل ليكي بما انها اول مرة تشرفينا. سيلين بسخرية: ليه هو اي حد يجي هنا ياخد هدية الموظفة بعمليةوهي تحاول اخفاء توترها: لا يا فندم النهاردة كان يوم بتختار فيه زبون.

جديد اول مرة يزورنا ويفوز معانا بقسيمة تمكنه من شراء اي شيئ ومجاني يا فندم نجوى بحماس: تصدقي وجه البنتين حلو اوي علينا متسلفهملي يا سيلين والنبي هرجعهم تاني ليكي. رفعت سيلين حاجبها بسخرية بمعنى حقا. نفخت نجوى بحنق منها تم اخدت الاشياء تم خرجت للعودة إلى المنزل، وصلت إلى المنزل تم صعدت وهي تحمل الاكياس بمساعدة نجوى تم دخلت الى المنزل وهي تنادي على الأطفال لياتينها بسرعة تم يحتضننها نجوى بتذمر: ما انا كمان كنت معاها هو انا شفافة مليش حضن ايه ده ضحكت سيلين عليها لتذهب الطفلتين وتحتضننها لتقول لهم سيلين يلا منك ليها بسرعة على الحمام انصاعت لها الطفلتين وهن يضحكن من الحماس وفي أثناء وهي تحممهن طرق الباب لتصرخ سيلين على هالة لتفتح الباب ذهبت هالة لتفتح الباب و..





الساعة الآن 08:45 PM