رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث والأربعون
سمعوا صووت صويت وخبط ورزع جريوا بسرعة ناحية اوضتها ادهم: لوجين مالك يابنتى بتكسرى ف الاوضة كدة لية ؟ لوجين عمالة تصوت وتزعق سوزان: لوجين يا حبيبتى مالك ؟ لوجين بزعيق: سيبووووووونى ف حاااااااااااااااااالى سوزان: الحق يا ادهم ايديها بتنزف دم ادهم: كفاية يا لوجين يا حبيبتى ورايح نحيتها
لوجين بعيون حمرا: محدش يقرب منى لاما هرمى نفسى من البلكونة ادهم: خلاص خلاص ااهدى بس وسوزان واقفة بتعيط وحاطة ايديها ع بوقها من الصدمة وادهم بيقرب منها براحة لوجين جريت ناحية البلكونة عشان ترمى نفسها جريوا عليها ومسكوها ادهم وهو مكتفها: فى ايييية ؟ اهدى لوجين بانفاس سرريعة ف حضن ادهم وهى بتعيط وفجاة وقعت ع الارض سوزان: ادهم لوجين يا ادهم ادهم جاب ماية وفوقها لوجين: ااااااااااااااه حيوااااااااان حيووووووووان ادهم وسوزان شالوها وحطوها ع السرير وادهم حاضن بنتة وهى عمالة تصوت ادهم: اهدى يا لوجين عشان نفهم يا حبيبتى ماشى لوجين وهى ف حضنة: يا باباااااا طلع خايين سوزان: هو مين دةةة ؟ لوجين ببكاء: رياااااان ااااااه رياااااان ادهم طبعا مصدوم ومكنش عارف يعمل حاجة البت هتموت ومتدمرة خالص فضل يقراء قراءن لغاية مانامت ادهم بصوت واطى: سوزان خليكى جمبها متسبهاش سوزان ببكاء: حاضر حاضر ونزل ادهم وخد موبايلة واتصل بريان بس طبعا مكنش بيرد
ابراهيم: يا دييما هانم ... موبايل سى ريان بيرن ديما: متسجل باسم مين ؟ ابراهيم: باسم ادهم معرفش مين دة ؟ ديما: اكيد متردش ابراهيم: مش يمكن يكون بيتصل من عند واحد صاحبة ديما: لالا ريان معندوش صاحب اسمة ادهم ... لو اتصل وجالك باسم شريف او امير او عمراو ماما كدة يعنى ابقى رد ابراهيم: ماشى يا هانم
تانى يوم ريان بيصحى من نومة وبيتتاوب شريف: اصحى يا عم الحبيب كل دة نوم ريان: صباح الخير شريف: صباح النور ريان: الساعة كاام ؟ وبيدور ع موبايلة ف جيبة ريان: اية دة فين موبايلى شريف: مش عارف ريان: هو انا طلعتة امبارح شريف: لا ريان: اووووبااا هات موبايلك كدة وخد موبيل شريف واتصل من عندة ريان: الووو ابراهيم: ايوة ريان: لو سمحت انا صاحب الموبايل اللى مع حضرتك دة ابراهيم: ايوة ي فندم انا لقيت الموبايل دة امبارح بليل وجيت اتصل برقم من الارقام اللى فية لقيتة برقم سرى معرفتش افتحة ريان: ربنا يخليك طب لو سمحت ممكن نتقابل عشان اخد الموبايل ابراهيم: اه طبعا انا ف ... ممكن تيجى ولا بعيد عليك ريان: لالا حلو اوى انا جاى حالا وقفل المكالمة شريف: وقع منك يا روميو ؟ ريان: اخرس بقاا هروح اقابل الراجل واخدة منة وهخلص المشوار واروح ع العيادة شريف: طب مش هتفطر ؟ ريان: هبقى افطر هناك بقا ومشى ريان وهو ياعينى بيعرج على رجلية اهى اهى
ادهم: رايحة فين يا لوجين ؟ لوجين: خارجة شوية ادهم: هتروحى فين ؟ لوجين: هتمشى يا بابا ادهم: انت تعبانة دلوقتى يا لوجين لوجين: لا متخفش ... انا هروح الشركة ادهم: خليكى انت انهاردة لوجين: متخفش يا بابا ادهم: اصلا ايدك متعورة هتعملى الشغل ازاى ؟ لوجين: متقلقش اوى كدة انا تمام ومشيت
لوجين وصلت لبيت ريان وخبطت وفتحت نيرفين ودخلتها لوجين: ازيك يا طنط نيرفين: الحمدلله يا لوجى ... مال ايديك ؟ لوجين: متشغليش بالك دى حاجة بسيطة ... هو ريان هناا نيرفين: لا مش هنا مجاش من امبارح ؟ لوجين: ممممم متعرفيش كان فين ؟ نيرفين: لا والله معرفش راح فين بس هو لما مش بيجى كدة بيكون عند حد من صحابة ... اه صح هو اتصل بيا الصبح وقالى انة كان بيات عند صاحبة لوجين: كماااان كان ف ايام تانية مش بيجى نيرفين: ايوة يا بنتى هو ف حاجة ؟ لوجين: دة انا طلعت مغفلة فعلا نيرفين: اية يا لوجين انتو اتخانقتوا تانى لوجين: ها لالا يا طنط انا هروحلة العيادة نيرفين: ماشى يا حبيبتى مع السلامة
امير: اية دة مين الرخم اللى بيتصل دة ؟ شيماء: هههههه طب اوعى عشان اشوف مين امير: فوكك منة شيماء: اوعى يا امير امير: خلاص اهوو شيماء: دة ريان ... الو ريان ريان: عاملة اية ؟ شيماء: كويسة الحمدلله ريان: صحبتك اتصلت من شوية اديتها كلمتين ... متقوليهاش انك قولتيلى حاجة شيماء: متخافش عيب عليك ... اتصلت بيك امبارح ع الرقم الجديد لقيتة مغلق انت لسة مشغلتوش ريان: لا والله شيماء: يابنى اسمع الكلام وشغلة ريان: حاضر والله ... اصل موبايلى وقع منى امبارح وراجل ابن حلال رجعهولى النهاردة شيماء: طب كويس وخلى بالك بقا ... امير بيسلم عليك ريان: اه الله يسلمة ... عايزة حاجة شيماء: لا ربنا يخليك ... سلام امير: وريان بيتصل بيكى لية ان شاء الله شيماء: هههههه انت بتغير امير: متحوريش وقوليلى شيماء: هحكيلك
ريان قاعد ف العيادة وتدخل علية لوجين ورزعت الباب وراها ريان وقام وقف: حبيبتى ... اية دة ايدك مالها لوجين: فين موبايلك ؟ ريان: اهووو خدتة منة وطلعت موبايلها وبتتصل من موبايلها علية وريان واقف مستغرب لوجين اتصدمت لما شافت الاسم متسجل بالمغفلة لوجين بدموع وموجة شاشة الموبايل لوشة: ايييية دة ان شاء الله ... المغفلة ؟ ريان: ايييييية ؟
وخد منها الموبايل وبيبص فية لوجين: كنت فين يا ريان امبارح ريان: كنت عند شريف ... لية ؟ لوجين بزعيق: كداب يا ريان انت كنت عند ديما ريان بزعيق: ديماا اية دى اللى اروحلها ... انت لسة بتشكى فيا لغاية دلوقتى لوجين: انا مش بشك فيك يا ريان ... انا دلوقتى بقيت متاكدة ريان: متاكدة من اية بالظبط لوجين: انك انسان واطى وسافل وحقير وقليل الادب وقلعت الخاتم ورمتهولة ف وشة وجاية تمشى ريان مسكها من ايديها جامد لوجين: سيب ايدي ريان وماسكها: رايحة فين ؟ انا لسة مخلصتش كلامى لوجين وعمالة تزقة بس مش قادرة خالص ريان: كل مرة بتمشى ومش بتستنى لغاية مااشرحلك واقولك اللى عايز اقولة لكن المرادى لا لوجين ببكاء: ااااه ايدى وضغط ع ايديها اكتر لوجين: اااااه
ريان ببكاء: اخر مرة تمشى قبل مااخلص كلامى ... قوليلى انت عايزة موضوعنا يوصل لاية بالظبط ؟ كل يوم خناقات وشتايم وانا اللى باجى اصالح واقول معلش معلش دة سوء تفاهم تعبتينى معاكى ... قوليلى عايزة نسيب بعض بلاش حوارات قولى عايزة بالظبط لوجين بالم: انت مش طبيعى ريان: ايوة انا مش طبيعى ومجنون وهطلع جنانى عليكى وفجاة الباب اتفتح ودنيا دخلت واستغربت من منظرهم دنيا بخضة: مالكوا ؟ ريان بداء يخف ضغط ايدة من ع ايد لوجين وزقها وراح قعد ع مكتبة ريان بعصبية وضرب المكتب بايدة: امشى يا لوجين مش عايز اشوفك تانى لوجين خرجت وهى بتعيط ورزعت الباب جامد دنيا: ريان ف اية ؟ ريان: مفيش حاجة دنيا: ريااااااااااااااااان قول ف اية ؟ ريان بصلها وهى عنية حمرا خافت دنيا من منظرة
مخلصتش كلامي معاك عشان تمشي و آخر مرة هسمحلك متسمعنيش تعالى قصادي كلمني متسرحشي وهاتلي نهاية لحكايتي دي متسبنيش أنا استحملت فوق طاقتي، كفاية حرام محدش عاش حياته كلها خسران ومين ع المرّ ده يقدر يعيش! خلصت خلاص وفاض بيا، أتاريك مش قد المسئولية وشكراً على المعاملة دي عرفت منها معنى الأذية خلصت خلاص وفاض بيا، أتاريك مش قد المسئولية وشكراً على المعاملة دي عرفت منها معنى الأذية
مأنبتش ضميرك يوم وحستني ولا دموعي بقت حتي تأثر فيك صحيح البعد عنك كان يموتني لكن دلوقتي أحسنلي و أريح ليك أنا استحملت فوق طاقتي، كفاية حرام محدش عاش حياته كلها خسران ومين ع المرّ ده يقدر يعيش! خلصت خلاص وفاض بيا، أتاريك مش قد المسئولية وشكراً على المعاملة دي عرفت منها معنى الأذية خلصت خلاص وفاض بيا، أتاريك مش قد المسئولية وشكراً على المعاملة دي عرفت منها معنى الأذية
عدى اسبوع ولوجين عايشة ع الماية اللى بتشربها بالعافية ودموعها اللى مش بتبطل نزول وقعدتها كلها ف اوضتها وريان وحياتة باظت خالص ولا بياكل ولا بيشرب برضو ولا حتى بقا يروح العيادة اسلام واسما اتفقوا ع كل حاجة مفيش غير تجهيزات الفرح اللى هو بعد 3 ايام وتم شراء الفستان والبدلة وشيماء وامير حياتهم اتعدلت خالص وامير رجع يحب شيماء تانى
ف اوضة ريان نايم ع سريرة وبيفتكر الايام الحلوة اللى كان بيقضيها مع لوجين فلاش باااك