رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثاني والأربعون
دنيا راحت لريان ف العيادة وفتحت الباب وهى بتعيط ريان: دنياا...مالك ؟ دنيا بعياط: ريان انا مخنوووقة انا ههموووت ريان: لية كدة بعد الشر ... تعالى وخدها وقاعدها ع الشازلونج و...
ف الشركة الباب بيخبط ادهم: اتفضل لوجين دخلت ومعاها شيماء ادهم بيبصلهم وساكت لوجين: بابا شيماء كانت جاية تعتذرلك شيماء: انكل ادهم ... انا اسفة جدا ادهم: اسفة ع اية يا شيماء شيماء: اسفة ع كل حاجة عملتها ... اسفة عشان بعتت واحد يموت...
لوجين: اها احم احم وبصتلها فهمت شيماء ان لوجين مش قايلة لحد عن الموضوع دة ودة خلى لوجين تكبر ف نظر شيماء لوجين: بص يا بابا اللى حصل حصل واحنا هنتفح صفحة جديدة ... مش كدة يا شيمو شيماء بابتسامة: كدة يا لوجى لوجين: خلاص يا بابا كدة احنا اهل وعشرة ادهم بص لبنتة ومبتسم وفتح دراعاتة: تعالو يا بنات وجريوا واترموا ف حضن ادهم.
شيماء: لوجين انا لازم اروح مشوار تانى عن اذنكوا ادهم: اتفضلى لوجين بصت لباباها ومترددة ادهم: قولى يا لوجى عايزة تقولى اية ؟ لوجين: هو يعنى انا كنت عايزة اقول يعنى... ادهم مقاطعا: لا لوجين باستغراب: لا ع اية ؟
ادهم: ع الطلب اللى هتطلبية منى دلوقتى لوجين: طب واية هو الطلب ادهم: عايززة تروحى لريان مش كدة لوجين: والنبى يا بابا دة هم ربع ساعة وهروح انا اصلا خلصت ادهم: لا يا لوجين كفاية انك روحتى امبارح من غير مااعرف لوجين: عشان خاطرى ادهم: ااستغفر الله العظيم ... انا قولت لا يعنى لا متخلنيش اخد منك الموبايل لوجين: لالا خلاص وطلعت جرى وقفلت الباب.
عند ريان الباب بيخبط ريان: اتفضل شييماء دخلت وقفلت الباب وراها ريان: شيمااء ؟! شيماء: ازيك يا دكتور ريان: الحمدلله ... عندك خطة جديدة شيماء: هههه لا وطلعت من الشنطة خط جديد وحطتهولة ع المكتب ريان: اية دة ؟ شيماء: زى مانت شايف ... خط جديد ريان بتريقة: انا اسف معلش مكنتش اعرف انة خط ... ايوة يعنى جايباة لية ؟ شيماء: ريان انا عايزاك تفهمنى براحة ... انت لازم تاخد الخط دة وتحطة ف موبايلك وترمى الخط بتاعك ريان باستفهام: لية ؟ شيماء: عشان انا اديت رقمك لواحدة صحبتى وهى عايزة تلعب عليك ريان بصدمة: ايييييية ؟
شيماء بتنهيدة: بعد ماانت نزلت من عندى اخر مرة ... كنت عايزة اعمل اى حاجة عشان انتقم منك ... ساعتها الشيطان لعب ف دماغى وافتكرت ان كان لية واحدة صحبتى عايزة رقمك وهتموت عليك ... روحت اتصلت بيها واديتها رقمك وعنوان العيادة ريان: هه طب وانا لو غيرت رقمى ... هغير عنوان العيادة كمان ؟ شيماء: اسمعنى بس هى اسمها منة حاول تبعدها عنك دى مش ساهلة ... انا جيت اصلح الغلط اللى عملتة ريان: انت كلك اخطاء يا شيماء تصلحى اية بس شيماء: ريان ... انا توبت والله العظيم توبت واتغيرت وبحاول ع قد مااقدر اصلح اللى انا عملتة فيكو ريان: هو الانسان بيتغير ف يوم وليلة ... كفاية اللى عملتية
شيماء: والله يا ريان انا عارفة انى غلطت بس انا لما روحت وكلمت لوجين ... لقيت نفسى وحشة اوى وكل كلامها صح فكرت كتير ... وفكرت كمان اقول لامير ع اللى انا بعملة ... بس ف لحظة حسيت انة هيكرهنى اكتر وانا مش عايزاه يكرهنى انا حبيتة بجد ريان خخد بالة من عنيها انها عايزة تعيط وانها فعلا اتغيرت ريان: خلاص يا شيماء انا مش زعلان منك كل اللى عايزة منك تروحى تتصلحى مع لوجين وارجعوا اخوات شيماء: انا لسة جاية من عندها واتصالحنا وكلة تمام ريان بفرحة: بجددددد شيماء: اها وقامت وقفت شيماء: همشى انا بقا ... وع فكرة انا خدت رقمك الجديد
اسما قاعدة وبتتفرج ع التليفيزيون لقت موبايلها بيرن وكان اسلام طبعا اسما: الو اسلام: من غير مناقشة هعدى عليكى بعد ربع ساعة الاقيكى جاهزة اسما: استنى بس هنروح فين ؟ اسلام بهزار: الو الو الشبكة واقعة بتقولى حاجة الو لما نتقابل بقا يا حبى سلام اسما: سلام وقامت اختارت طقم وخدت شاور ولبست
ريان: طلعت ف الشجرة اللى قدام اوضة باباكى ومامتك وعمال انادى ولما ببص لقيتها مامتك نزلت جرى لوجين: ههههههههه ريان: اسكتى بقا وطى صوتك لوجين: حاضر خلاص انت طلعت ازاى دة الثور عالى عليك ؟ ريان: عشانك اعمل اللى ميتعملش يا حبيبتى ... خدى دة لوجين: واو وررررررد تحفة يا حبيبى ... فكرتنى بروميو وجوليت ريان: مش اوى كدة ... انا قولت انك وحشتينى فقولت اجى اشوفك لوجين: ربنا يخليك ليا ريان: يلا اقراى الكارت لوجين: Ich will mit dir mein Leben zu leben ريان: مممم يعنى اية بقا لوجين بابتسامة: يعنى انا عايز اعيش باقية حياتى معاكى ريان: اية دة يا حيدر لحقت تحفظ الغنيوة لوجين بصوت عالى: ههههههههههههههههههه ريان: يا خرااااااااااااشششششششى ... انا همشى بسرعة وحط رجلة ع جذر من الشجرة وطلع مكسور وهوووووووووب وققققققققققع لوجين بخضة وبصوت واطى: رياااان ... رياان ريان وحاطط ايدة ع جمبة: ااااااااااه ... ادخلى انت يا حبيبتى مفيش حاجة لوجين: هههههههههههههههههههه ريان قام جرى بسرعة ونط من فوق الثور وخلع ولوجين لسة واقفة بتضحك ع منظرة
اسلام جة وخد اسما وخرجوا وهم ماشين قابل ناس كتير اوى واللى اتصور معاه واللى اتكلموا معاة وكدة اسلام: فكى بقا اسما بزعل: مش معقول كدة يا اسلام انا مبقتش عارفة اخرج معاك زى الاول.
اسلام: يا حبيبتى مااحنا خارجين اهوو والدنيا تمام الشخص: اييية دة اسلام ياسر المطرب الجديد اسما بصتلة: اهوو اتفضل اسلام: ايوة انا اهلا بيك الشخص: بجد اانا مش قادر اصدق نفسى اسلام: الله يخليك ويارب الالبوم يجعجبكم الشخص: الا عاجبنى دة عاجبنى وهموت علية وانت صوتك واحساسك روعة اسلام: ربنا يخليك يااا ... اسمك اية ؟ الشخص: احمد ... اسمى احمد ... لو تسمح بس ممكن تمضيلى هنا اسلام: تمام ومضالة واستاذن احمد ومشى اسما: اهو عمال تقول مش عارف اية ؟ اسلام: خلاص تعالى نقعد ف المطعم دة قبل مااحد يجى تانى اسما: يلا يلا بسرعة
ريااان بيمشى ووهو بيعرج ع رجلة ومش قادر يمشى خبط ف واحد وهو ماشى ريان: اانا اسف جداا الشخص: ولا يهمك ومشى ريان لغاية ما وصل عند شريف فتحلة شريف ودخل شريف: مال رجلك يابنى ريان بعد ما قعد: وقعت عليها ااااااه مش قاادر
شريف: وقعت ازاى ريان: وقعت من ع الشجرة شريف باستغراب: شجرة ؟ ... وانت اية اللى طلعك ع الشجرة ريان: كنت عايز اشوف لوجين روحتلها فوق الشجرة واديتها ورد شريف: هيييييييح يا سيدى ع الرومانسية ريان: اجرى ياض هاتلى تلج رجلى وارمة شريف: طيب يا عم بس متذوقش وراح جابلة تلج وجة وبيعملوا رجلة ريان: اااااااه براحة يابنى خف ايدك دى شريف: ههههه مااانت اللى عاملى فيها روميو وطالعلى فوق الشجرة اشرب بقا ريان: اخرص ... هروح لامى كدة ازاى شريف: لا انت هتبات معايا انهاردة ريان: ان شاء الله شريف: بس اية بقا ورد وحركات ريان: اخمس ف وشك شريف: لية يعنى تكونش فاكرين نفسكوا روميو وجوليت بجد ريان: لا بس ممكن ننزل رواية قريب هتبقى اسمها رامى ولوجين شريف: ههههههههه
ف مكان مااااا ديما قاعدة ع كرسى كبير وحاطة رجل ع رجل دخل واحد وقال الشخص: اهلا اهلا بالست ديما ديما: عملت اللى اتفقنا علية الشخص: ايوة طبعا ديما: فين هوو ؟ الشخص وادالها موبايل الشخص: اتفضلى يا ست ديما ديما: حس بيك وانت بتسرقة الشخص: لا طبعا يا ديما هانم ديما: جدع
ومسكت الموبايل وبتففتحة لقيتة فية باسورد ديما: حد يعرف يفك الباسورد دة ؟ الشخص: ايييوووة انا اعرف اعمل اى حاجة فاى حاجة ديما بتفكيير: استنى كدة وقالت تجرب اسم لوجين باسورد وبالفعل جربتة ولقيتة فتح ديما بضحك: هههههههههههه دى احلوت اوى ولقت الموبايل بيتصل وطبعا لوجين فكرت ديما لثوانى وقالت ديما بدلع: الوووو لوجين: مين معايا ؟ ديما: انا ديما انت مين ؟ لوجين بصدمة: ديماااا ... لو سحمت ممكن اكلم ريان ؟ ديما ببرود: حاضر اول ما يخرج من الحمام هقولة يكلمك اصلة بياخد شاور ... انت مين بقا عشان لما يطلع اقولة ثوانى كدة وبصت ف شاشة الموبايل ورجعت كلمتها تانى ديما: المغفلة هههههههه لوجين: نعممممم ديما: سورى اصلك متسجلة باسم المغفلة لوجين: انت كدابة فين ريان ؟ ديما ببرود: مش قولتلك ف الحمام بياخد شور ... ثانية واحدة وبتتكلم بصوت عالى وبدلع: ايووووة يا بيبى عايز الشامبوووة ... حاضر هاجى اجيبهولك يا حبيبى ورجعت كلمت لوججين تانى: سورى بقا يا مغفلة اصلة عايز الشامبووة سلام.
وبعد ما قفلت
ديما: هههههههههههههههههههههههههههههههههه لعبتها صح الشخص: الله اكبر اية الدماغ دى مسكت الموبايل وفتحت جهات الاتصال وغيرت الاسم من لوجين الى المغفلة وقفلت الموبايل وسلمتة لواحد ديما: خد يا ابراهييمم ... خلى الموبايل دةة معاك ... ف واحد هيتصل هتقولة ان الموبايل دة لقيتة امبارح بليل وانت ماشى وجيت عشان تتصل وترجعة لصاحبة لقيتة بالباسورد فاستنيت صاحبة يتصل بية وترجعهولة ابراهيييم: حاااضر يا ديما هاانم شخص تانى: ولية محروش انا يا ست ديما.
ديما: يا غبى انت اللى اتخبطت فية لو ظهرتلة وشك تانى هيعرف انك سرقتة بالاصد الشخص: يالهوووووووى ع الدماغ ... بالمناسبة يا ست ديما ... انا كان ليا عندك 5000 جنية ديما بغضب: اوووف فاكرة فاكرة قولتلك هديهوملك بكرة متقعدش تصدعنى الشخص: ماانت كل يوم تقوليلى بككرة بكرة وبقالنا شهرين اهوو ومخدتش حاجة ديما: انت بتكلمنى انا كدة ؟ ... انت متعرفش انا مين غور امششى من قددامى
اسما: موافقة جة واحد وقال بصوت عالى الشخص: اية معقول ... يا جدعاااااااااااااااان اسلام ياسر اهووو لقو الناس كلهم جريوا وراحوا ناحيتو وعمال يتكلموا كلهم ف وقت واحد والاتنين مصدومين من المنظر وبيبصلو لبعض ههههههههههههه اسلام: بقولك اية ... يلالالالالالا نهررررربب وقاموا جريوا هم الاتنين وهم عمالين يضحكوا